NederlandReview

    Ervaringen Tix.nl

    Wanneer je op vakantie wilt gaan met het vliegtuig kom je op het internet al snel in een oerwoud van vakantieaanbieders terecht. Tix.nl is hier ook een van. Om hier een beetje je weg in te kunnen vinden is het wel zo handig om ook te kunnen vinden wat anderen van de verschillende aanbieders vinden. Hier bij NederlandReview vindt je échte ervaringen van échte klanten. Wij zijn volledig onafhankelijk en verzamelen zoveel mogelijk meningen en ervaringen van consumenten zodat we elkaar kunnen helpen om de juiste bedrijven en producten te kiezen.

    Over Tix.nl

    Tix.nl is een website voor vliegtickets die verder gaat dan andere sites. Zij streven ernaar om zoveel mogelijk informatie te geven rond hun aanbod, zodat je zelf kunt kiezen wat je beste vlucht is. Je kunt bij hen bijvoorbeeld de stiptheid van vluchten in het verleden bekijken. Ook krijg je meer informatie over de verschillende luchtvaartmaatschappijen en het niveau van de service die zij bieden in de verschillende reisklassen. Bij elke luchtvaartmaatschappij staat bijvoorbeeld de gemiddelde stoelafstand vermeld van de stoelen in de economy class. Handig om te weten wanneer je extra lang bent en lang moet vliegen. Ook zie je bij hen alternatieve luchthavens die misschien ook interessante mogelijkheden voor jouw reis bieden. Ook laat Tix.nl je zien welke vlucht het meest milieuvriendelijk is en ze geven je ook nog eens de mogelijkheid om je CO2 uitstoot te compenseren.


    Korte commercial van Tix.nl

    Diensten

    Door bij de start van je zoektocht een profiel aan te maken en je voorkeuren op mijn.tix.nl in te vullen, houd het systeem van Tix.nl bij je zoekopdrachten hier rekening mee. Op deze manier willen zij je een nog betere dienstverlening bieden. Zakelijke reizigers kunnen ook een expresboeking maken. Je kunt dan zonder persoonsgegevens in te vullen binnen 1 minuut een boeking maken voor een vlucht. Bij Tix.nl kun je de volgende dingen boeken:

    • Vliegtickets: Voor het boeken van alleen een vliegticket
    • Hotels: Voor het boeken van alleen een hotel
    • Autohuur: Voor het huren van een auto
    • Vlucht+Hotel: Voor het boeken van een vlucht en hotel, je krijgt dan korting op het vliegticket.
    • Activiteiten: Voor het boeken van activiteiten op de plaats van bestemming, zoals een bezoek aan de Eiffeltoren met gids, een bezoek aan het Vaticaan of het Colloseum.

    Klachten

    Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Tix.nl kun je contact opnemen met de klantenservice via (0900) 8801 (€ 1,00 per gesprek). Je kunt ook mailen via het formulier op de website. Wanneer je het gevoel hebt dat je er met de klantenservice niet uit kunt komen, dan kun je ze rechtstreeks mailen via costumercare@tix.nl. Zij zullen dan hun best doen om je alsnog tevreden te stellen.

    Deel jouw ervaring met Tix.nl!

    Aangezien ze veel reclame maken zullen veel mensen al gebruik hebben gemaakt van de diensten van Tix.nl. Ben jij ook een ervaringsdeskundige, vertel dan hier hoe het jou bevallen is. Daar hebben anderen heel veel profijt van.

    Hoe compleet is het aanbod van Tix.nl en is het wel objectief en betrouwbaar vergelijken? Lees de reviews van hun klanten en weet waar je koopt!

    Tix.nl
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (55)

    3,8
    31% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4,4
    Service
    rating
    2,8
    Prijs
    rating
    4,4
    Leveren
    rating
    3,4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Twee tickets Amsterdam - Milaan Malpensa - Amsterdam

    Halverwege deze maand 2 retourtickets Amsterdam - Milaan geboekt. Per abuis de verkeerde datum ingevoerd. Geprobeerd de tickets (notabene bij dezelfde luchtvaartmaatschappij) te wijzigen in de juiste datum. De kosten voor het omboeken kwamen op € 655,- voor 2 personen. Wij hebben ons verlies genomen en nieuwe tickets besteld, omdat dit goedkoper was.
    Tijdens het boekingsproces van deze vluchten liep het boekingssysteem vast; resultaat wel een retourvlucht en geen heenvlucht. Ik had het volledige bedrag betaald via IDeal en in mijntix.nl was wel zichtbaar dat we een heen- en terugvlucht hebben, maar dit bleek niet het geval te zijn.
    Ontving een mail dat ik wel een retourvlucht had maar geen heenvlucht. Contact gehad met Tix; zij konden niets voor mij regelen, omdat zij maar een tussenpersoon zijn????
    Ik krijg € 100,- teruggestort en heb voor deze twee vluchten € 340,- betaald. Ik bestel iets, krijg maar de helft geleverd en draai ook nog op voor de kosten door een fout in het systeem waar ik niet verantwoordelijk voor ben. Daarnaast is mij geen keuze gelaten deze vlucht in zijn totaal te annuleren. Niemand heeft mij geinformeerd over het feit dat dit mogelijk is. Dus wederom een verlies en nog steeds geen ticket naar Milaan. Hoe is dit mogelijk???

    Door: Marlenne 20-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    2 vliegtickets via Tix - geen bevestigingmail en geen contact

    Zondag 19 januari 2020, gisteren dus, boekten we 2 tickets voor onze a.s. zomervakantie: €1600,-. Ik heb echter geen bevestigingsmail ontvangen. Ik probeer een ''Mijntix'' account aanmaken, maar ook hierbij levert tix.nl een systeemfout op. Is dus ook niet mogelijk.
    Contact maken met een klantenservice is niet mogelijk, tenzij je een peperduur nummer belt (wat is dit nou, moet de klant zijn eigen klantenservice betalen?)
    Dus ik ga online op onderzoek uit en lees schrikbarend veel negatieve recensies en reacties op tix.nl Ik schrik er echt van. Zijn wij nu onze €1600,- kwijt?? Zijn wij wel verzekerd van onze boeking en onze 2 stoelen in het vliegtuig? Er zal toch echt ook wel heel veel goed gaan bij Tix?
    Een paar jaar geleden boekten we via tix ook 2 tickets. Geen enkel probleem, ging perfect.
    Iemand nog tips? Of een emailadres?

    Door: Laura Reijmer 20-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    Betaling extra kosten lukt niet.

    Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Tix. nl zegd ryanair moet dit regelen en ryanair zegt tix.nl moet dit regelen. Er komt alleen een oplossing als ik extra betaal aan tix.nl a30 euro. Nooit meer boek ik hier.

    Door: Thijs Claessens 17-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    Tickets Manilla, Filipijnen

    MIjn dochter heeft, samen met haar vriendin 2 tickets Manilla Filipijnen gekocht voor 14 januari. Nu is op de Filipijnen de vulkaan Taag uitgebarsten en men verwacht een nog grotere uitbarsting.
    Wat denk je? Ze hebben op 13 jan. de hele dag geprobeerd om ivm de veiligheid deze tickets om te boeken. Nul op rekest! Wat een waardeloze maatschappij. Het gaat dus alleen maar weer om de poen en de veiligheid van mensen doet er niet toe! Met veel moeite en bijbetaling ter plekke op Schiphol tickets pas om kunnen boeken!
    Tix.nl wat een waardeloze instantie!!!!!!! Inderdaad zoals ik ook in andere revieuw lees: OPLICHTERS!!!!!!

    Door: L.J. Klanderman-Brinkman 14-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Lissabon vliegtickets 18 personen

    Wij wilden onze tickets op tix.nl kopen, aangezien de prijzen hier laag waren en we met ideal konden betalen. Als je een ticket voor 1 persoon boekt is de prijs een stuk lager dan dat wij met 18 zouden boeken (verschil van 40 euro per vliegticket).
    Daarom hadden we het idee om met 3 personen (die allemaal 6 tickets kopen) tegelijk bij Tix.nl te boeken. We hebben exact op hetzelfde moment geboekt, maar 2 van ons kregen de melding dat de boeking was geannuleerd. Wij hebben toen met Tix.nl gebeld maar het enige antwoord wat we kregen was: aangezien er op dat iemand boekt zijn de prijzen gestegen en wordt de bestelling van de anderen geannuleerd. Het is ook niet dat de tickets niet meer aanwezig zijn: we hebben gekeken en er zijn nog genoeg tickets te koop voor exact dezelfde vlucht. We kregen een melding dat we wel opnieuw konden boeken: de prijzen waren alleen met 45 euro per ticket gestegen (van 200 euro naar 245).
    Stel: je boekt tegelijkertijd met iemand die je niet kent, dan wordt één van deze twee bestellingen geannuleerd, alleen maar omdat de prijs dan extreem omhoog wordt gegooid.
    Dit is echt belachelijk en voor ons de laatste keer dat we met Tix hebben geboekt.

    Door: Lisette Kroneman 29-12-2019
    Anoniem 09-01-2020

    Hi Lisette, Er zijn verschillende prijsklassen bij vliegtuigstoelen er kunnen dus inderdaad nog genoeg stoelen zijn in een bepaalde prijsklasse, alleen als de eerste een boeking maakt voor 3 personen en op dat moment zijn die 3 stoelen nog in een andere klasse, kan het zo zijn dat de rest in een andere klasse komt te zitten en dus duurder zijn. Doe voortaan een groepsaanvraag, dan heb je voor iedereen het zelfde tarief. Gr.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    5 tickets naar Ibiza in sept. 2020

    Ik kreeg een bericht dat de vliegtijden gewijzigd waren met oa de keus mij terug te bellen om eventueel een alternatief te vinden. NIET terug gebeld. Vervolgens een contactformulier gestuurd met verzoek mij als nog te bellen.
    WEDEROM NIET GEBELD!!!

    Door: Speijer 28-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Vliegtickets

    Via tix.nl vliegtickets gekocht en betaald en direct daarna is het ticket geannuleerd, er werd mij verzocht om nieuwe tickets te kopen. Geld zou binnen 2 werkdagen terug betaald worden...

    İnmiddels zijn we bijna 2 weken verder en ik heb nog geen cent op mijn rekening gezien.

    Als je mailt ontvang je steeds zelfde mails waarmee je niks kunt...

    Als je ze probeert te bellen ben je zo 35 euro kwijt!

    Slecht slecht slecht!!!!

    Door: Ak 14-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    mega goedkoop vliegticket Ibiza

    Vliegticket naar Ibiza geboekt in Maart, want dan is dat echt mega goedkoop .
    Het hotel moet ik er nog bij zoeken. dat moet dan Los dus.
    Nu vliegen nog goedkoop kan, doe ik dat zeker!!

    Door: myke 12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5
    rating

    Ticket Londen City

    Zaterdag 30/11 10:10 moest ik vertrekken dit werd 11:40 en naar een compleet ander vliegveld 60 km bij londen city vandaan.Kreeg een metrokaartje in mijn handen gedrukt en zoek het verder zelf maar uit.
    Mensen boek bij TIX helemaal NIX want je betaald voor Londen City en ze dumpen je in Londen Southend.
    BOEK NIX BIJ TIX
    Waardeloos!

    Door: M 30-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    ticket bij TIX.nl

    Vorige week boekte ik eindelijk mijn ticket naar Australie, echter heb ik de verkeerde stad Melbourne geselecteerd en boekte ik per ongeluk mijn ticket naar Melbourne in de VS.

    Heel spijtig dat een "menselijke fout" bij het per ongeluk verkeerd boeken van een ticket hierbij niet iets van een tegemoetkoming of waardebon voor de klant mogelijk is.

    Helaas is mijn ervaring met de klantenservice van TIX.nl nu slecht en voel ik mij als klant niet gehoord. Uiteraard begrijp dat het mijn eigen fout is, maar ik wist niet eens van het bestaan van eenzelfde luchthaven met de naam "Melbourne". De klantenservice was moeilijk te bereiken, ik moest een buitenlands nummer bellen en kreeg pas na een 4e telefoontje iemand aan de lijn die mij weer naar een wijzigingsformulier op de website verwees wat vervolgens direct afgewezen werd. Ik boek nu nooit meer bij TIX.

    Door: Elena Mekel 25-11-2019
    Ingrid de Bruin 23-12-2019

    Kunt u mij vertellen welk nr u heeft gebeld en welk land dat is? Ik zie nl dat er op mijn boeking op de heenweg maar 1 stoel is doorgekomen en wil graag naast elkaar zitten op zo'n lange vlucht. Mvg I de Bruin

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    twee tickets naar Los Angeles.

    We hadden twee tickets geboekt naar Los Angeles in oktober 2019. Vanwege ziekte van vrouw kon deze reis niet doorgaan. Ik heb daarom geprobeerd contact te krijgen met TIX. Dit blijkt bijna een onmogelijke opgave te zijn. Het nummer wat ze doorgeven is tijdelijk buitengebruik. Op emails wordt pas na meer dan 7 dagen gereageerd nadat ik een tweede had verstuurd. Wil je telefonisch contact vergeet het maar. Onaanvaardbaar dat een bedrijf dat beweert een geweldige klantenservice te hebben zo slecht bereikbaar is. Voor mij geen TIX meer

    Door: Dick Schouten 08-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    4x tickets Rome

    In de documentaire en bevestigingen die wij online hebben ontvangen staat duidelijk dat je geen boardingpassen meer krijgt. Dus wij (4pers.) moesten als nog inchecken á €55,- pp. Tnx Tix vanwege deze onverwachte kosten en het gruwelijk lastig en onmogelijk maken om in contact te komen met jullie. Wat een K organisatie!! Voor ons, eens maar nooit meer. Voor andere ook niet hoop ik.

    Door: M. van der Veen 21-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    vliegticket

    WAT EN ROT BEDRIJF!!!!!!!!!!!!!!! GEEN TELEFOONUMMER VOOR CONTACT . IK HEB GEEN ZIT EN AL BETALD 592 EUROS!!!!!!!!!!!
    ALS IK JOUW WAS!! ZAL NOOIT MEER DIT FUCKERS GEBRUIKEN

    Door: kudwv8 19-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Tickets Madrid

    Bij betalen was ineens de datum een maand later. Direct contact gezocht met Tix na meerdere keren mail pas antwoord. Tix doet niets voor je. Dus geld kwijt.

    Door: Bo 26-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Tickets

    Reis geboekt met tix.nl naar namibie maar we kregen bericht dat de vlucht was gewijzigd waardoor wij te laat aan zouden komen om de auto op te halen. Ook bleek het ineens niet meer mogelijk te zijn om bagage mee te nemen. De vlucht die wij hadden geboekt was nog wel gewoon te boeken direct bij de vliegmaatschappijen dus waarom dit niet meer mogelijk was is ons een raadsel. We moesten binnen 5 dagen op accepteren klikken of konden telefonisch contact op nemen als we niet akkoord waren. 2 van de 5 dagen waren in het weekend waarin ze niet telefonisch bereikbaar waren. Ook niet op het Engelse noodnummer. Daarom maar een mail gestuurd. Er werd ons dringend verzocht alsnog telefonisch contact op te nemen maar na 2 keer meer dan 40 minuten in wacht te hebben gestaan toch maar weer gemaild of zij ons andere opties konden sturen of ons geld terug binnen afzienbare tijd zodat wij ergens anders kunnen boeken. We kregen als reactie contact op te nemen met customer service die een reactie termijn van 10 dagen hebben! Inmiddels heb ik een mail ontvangen met de mededeling dat ik tickets heb geaccepteerd. Deze vluchten vertrekken een dag later dan onze originele vlucht en deze hebben we dus ook nooit geaccepteerd. Nu zijn we nog steeds bezig met het in contact komen.

    Door: Loyce 23-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    vliegtickets

    je betaalt E 47,- om gratis te kunnen wijzigen en vervolgens krijg je te horen dat je dat zelf moet regelen met de luchtvaartmaatschappijen tegen extra kosten.
    telefonisch onbereikbaar: je krijgt een bandje dat continu een tekst herhaalt en betaalt E 0,70 per minuut.
    onduidelijke site
    ik ga NOOIT meer via deze site reserveren, het zijn oplichters

    Door: Heidi Rutten 18-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    2 tickets mexico via VS

    helaas betreurt mij de gang van zaken bij Gate 1 en Tix.nl. Er mag echt aandacht naar de service van dit bedrijf. Teleurgesteld in het zonder aankondigen wisselen van stoelen waardoor wij niet bij elkaar zitten. het niet oplossingsgericht meedenken wanneer dit gemeld wordt. De onbereikbaarheid van de klanten service. Jammer dat dit in NL mag gebeuren zo.

    Door: sander van Bergen 17-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    2 tickets met overstap

    De klantenservice is onbereikbaar en reageren niet. UIteindelijk bleek het veranderen van de vlucht niet mogelijk en hoor je er niets meer van.
    Nooit via deze site bestellen!

    Door: Bonno 16-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Reis Lissabon

    Eindelijk via allerhande schermen op de juiste vlucht gekomen, ga je boeken, pakt hij de andere vlucht weer. Nu dus de verkeerde tijd geboekt en ik moet de tickets maar via de vliegmaatschappij omzetten. Die geven echter aan dat dit niet kan omdat het juist via Tix is geboekt. Kortom tip: boek je vlucht nooit via Tix!!!!!! Zijn een soort tussenpersoon en kunnen niets voor je regelen of je helpen.
    Gewoon lekker via de maatschappij zelf boeken en ver van Tix weg blijven!!!

    Door: D Heijting 04-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    5037574

    oplicht bedrijf.

    Door: hesham fawzi mohamed salook 11-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2,5
    rating

    Schrijf zelf een review over Tix.nl

    Uw beoordeling