NederlandReview

    Ervaringen Tix.nl

    Wanneer je op vakantie wilt gaan met het vliegtuig kom je op het internet al snel in een oerwoud van vakantieaanbieders terecht. Tix.nl is hier ook een van. Om hier een beetje je weg in te kunnen vinden is het wel zo handig om ook te kunnen vinden wat anderen van de verschillende aanbieders vinden. Hier bij NederlandReview vindt je échte ervaringen van échte klanten. Wij zijn volledig onafhankelijk en verzamelen zoveel mogelijk meningen en ervaringen van consumenten zodat we elkaar kunnen helpen om de juiste bedrijven en producten te kiezen.

    Over Tix.nl
    Tix.nl is een website voor vliegtickets die verder gaat dan andere sites. Zij streven ernaar om zoveel mogelijk informatie te geven rond hun aanbod, zodat je zelf kunt kiezen wat je beste vlucht is. Je kunt bij hen bijvoorbeeld de stiptheid van vluchten in het verleden bekijken. Ook krijg je meer informatie over de verschillende luchtvaartmaatschappijen en het niveau van de service die zij bieden in de verschillende reisklassen. Bij elke luchtvaartmaatschappij staat bijvoorbeeld de gemiddelde stoelafstand vermeld van de stoelen in de economy class. Handig om te weten wanneer je extra lang bent en lang moet vliegen. Ook zie je bij hen alternatieve luchthavens die misschien ook interessante mogelijkheden voor jouw reis bieden. Ook laat Tix.nl je zien welke vlucht het meest milieuvriendelijk is en ze geven je ook nog eens de mogelijkheid om je CO2 uitstoot te compenseren.


    Korte commercial van Tix.nl

    Diensten
    Door bij de start van je zoektocht een profiel aan te maken en je voorkeuren op mijn.tix.nl in te vullen, houd het systeem van Tix.nl bij je zoekopdrachten hier rekening mee. Op deze manier willen zij je een nog betere dienstverlening bieden. Zakelijke reizigers kunnen ook een expresboeking maken. Je kunt dan zonder persoonsgegevens in te vullen binnen 1 minuut een boeking maken voor een vlucht. Bij Tix.nl kun je de volgende dingen boeken:

    • Vliegtickets: Voor het boeken van alleen een vliegticket
    • Hotels: Voor het boeken van alleen een hotel
    • Autohuur: Voor het huren van een auto
    • Vlucht+Hotel: Voor het boeken van een vlucht en hotel, je krijgt dan korting op het vliegticket.
    • Activiteiten: Voor het boeken van activiteiten op de plaats van bestemming, zoals een bezoek aan de Eiffeltoren met gids, een bezoek aan het Vaticaan of het Colloseum.

    Klachten
    Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Tix.nl kun je contact opnemen met de klantenservice via (0900) 8801 (€ 1,00 per gesprek). Je kunt ook mailen via het formulier op de website. Wanneer je het gevoel hebt dat je er met de klantenservice niet uit kunt komen, dan kun je ze rechtstreeks mailen via costumercare@tix.nl. Zij zullen dan hun best doen om je alsnog tevreden te stellen.

    Deel jouw ervaring met Tix.nl!
    Aangezien ze veel reclame maken zullen veel mensen al gebruik hebben gemaakt van de diensten van Tix.nl. Ben jij ook een ervaringsdeskundige, vertel dan hier hoe het jou bevallen is. Daar hebben anderen heel veel profijt van.

    Hoe compleet is het aanbod van Tix.nl en is het wel objectief en betrouwbaar vergelijken? Lees de reviews van hun klanten en weet waar je koopt!

    Tix.nl
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (22)

    4,2
    23% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    5

    Service

    3,4

    Prijs

    4,8

    Leveren

    4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Slechte service, boekingsgegevens niet doorgegeven

    S van Oers19-01-2019

    Via tix vlucht geboekt naar bangkok op 22 december. Helaas kwamen wij wel aan maar de bagage niet. Omdat je dit moet registreren voordat je vertrekhal (duurde 2 uur....)verlaat hebben we onze aansluitende vlucht gemist UIA was onbereikbaar zowel via mail en telefonisch....mijn man en ik hebben beide onze tel. limiet van 60 euro eraan verspeeld. Op mijn wanhopige verzoek aan tix om te helpen of althans uia aan te manen hun klanten te helpen kreeg ik helaas mailtje dat ze niets konden doen. Terug vlogen we klm en hiervan hebben we de gegevens niet ontvangen. Na bellen tix weer niets te regelen uiteindelijk heeft klm ons de boardingpassen via app gestuurd. Niets dan lof over klm. Tix en uia niet zo best doen we niet meer helaas

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    1 seconde , 1 letter 193 kosten

    Nobels19-01-2019

    Op zaterdag boekte ik een vlucht bij Tix. OP de bevestiging zag ik dat ik een typefout gemaakt had. Ik heb meteen na 1 seconde een email gebelt gestuurd.
    193 euro kosten moet betalen om 1 letter te veranderen. Totaal absurd omdat de tickets nog niet geprint zijn.
    Daarnaast wegen deze kosten totaal niet op tegen zo`n kleine verandering. Ik heb spijt dat ik bij Tix geboekt heb. Een wijze les, mij zien ze hier nooit meer terug.

    5
    0

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    administratiekosten door 1 typefout

    miranda16-01-2019

    Op maandag boekte ik een vlucht bij Tix. OP de bevestiging zag ik dat ik een typefout gemaakt had. Ik heb meteen een email gestuurd.
    Pas 2 dagen erna kreeg ik een mailtje of ik ze wilde bellen.
    Dat heb ik gelijk gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik 45,00 euro administratiekosten moet betalen om 1 letter erin te voegen. Totaal absurd omdat de tickets nog niet geprint zijn.
    Daarnaast wegen deze kosten totaal niet op tegen zo`n kleine verandering. Ik heb spijt dat ik bij Tix geboekt heb. Een wijze les, mij zien ze hier nooit meer terug.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Oplichters!!!

    Christian Van Nederkassel06-01-2019

    Ongeziene oplichters, echt een schande, bah !!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Foutmelding en toch geld afgeboekt

    Wijngaarden05-01-2019



    Ik heb in de nacht van 23-24 dec 2018 een ticket geboekt voor mijn dochter via tix. . Aan het eind van de boeking was er een foutmelding dat de boeking niet gelukt was. In de ochtend toen ik opnieuw wilde gaan boeken zag ik dat het geld als gereserveerd stond. Ik heb meteen contact opgenomen met m’n dochter om te vragen of zij dan toch iets ontvangen had ze zei van niet. Toen had ik meteen contact opgenomen met m’n creditcard maatschappij deze zeiden dat het geld wel gereserveerd stond bij tix dus moest ik contact met hun opnemen. En als tix het geld niet zou afboeke het automatisch terug gezet zou worden. Er was nergens een mail adres waar je meteen contact met hun kon opnemen. En er was een foutmelding dus had ik niet verwacht dat het geld van m’n rekening gehaald zou worden. Mijn dochter had ook geen bericht gekregen dat er iets met boeking aan de hand was. Enigste mogelijkheid was bellen naar jullie wat heel duur 0900nr. daar het niet om 1 of 2€ maar bijna 500€ ging!! De mevrouw Katje waarmee ik gesproken had kon mij in eerste instantie niet vertellen wat er aan de hand was en zag ook geen boeking of iets met onze gegevens. Na lang wachten zei ze wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn en dat het gekozen hotel vol zou kunnen zijn en dat we de volgende dag moeten bellen. Zo gezegd zo gedaan. Weer gebeld toen had mevrouw me gezegd dat het hotel mogelijk niet beschikbaar was, voor haar ook niet duidelijk wat er gebeurd was dus dat ik de optie gekregen om reis te annuleren en opnieuw boeken en dan zou ik m’n geld volledig terug gestort krijgen of wachten. Ik vertrouwde het niet dus heb ik gekozen voor annuleren. En mevrouw zei dat het geld meteen gestort zou worden en binnen 3 dagen op de rekening zou staan. Ze zei dat ze meteen de reis zou annuleren. Ik had ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging. Dit was 24 dec. 2018. Er is de hele tijd naar jullie toe gebeld en gemaild over dit. Op 4 jan krijgt mijn dochter een mail dat de terug storting nu pas is aangevraagd, tereijl aan de telefoon 3 dagen werd gezegd daarna via mail binnen 5 dagen teruggestort zou worden . Op 4 jan 2019 na een boze dreigende mail dat ik andere stappen zou nemen stond het geld plotseling wel op de rekening. Alle kansen om andere vluchten te boeken zijn verkeken. We zijn meer dan 20€ kwijt aan jullie dure telefoonlijn waar je ook nog eeuwen in de wacht staat. En daarna weer 10€ omdat tix zo traag reageren op mail ga je toch bellen nogmaals het gaat om bijna 500€ dat na een foutmelding van mijn creditcard is gehaald. Omdat je alleen kon mailen als je een reserveringsnummer had. Is pas na de bevestiging’s mail dat we een mail adres hadden waar we naar toe konden mailen. Dit geld had m’n dochter kunnen gebruiken om daar te eten ze is student en werkt hard voor haar geld. Om haar vriendje in Italy te kunnen bezoeken. Omdat de terug storting zo lang duurt betekent dit misschien dat zij straks niet meer kan gaan, omdat reizen dan duurder zijn en zij ook rekening moet houden met haar werk! Het ergste is dat zij in eerste instantie niet via tix wilde boeken omdat zij het niet vertrouwde ik had haar overhaalt omdat ik dacht dat tix een betrouwbare site was. Nu krijgt zij onpersoonlijke antwoorden op haar email over dat de vliegtuigmaatschappij geannuleerd had enz. Dit was nooit naar ons gecommuniceerd... alleen dat misschien hotel geen plek had.
    Ik vind tix manier van klantenservice zeer slecht en onbetrouwbaar met de tegenstrijdige antwoorden. Weet dat het vertrouwen is geschaad en dat hierdoor klanten zijn kwijt geraakt. Wellicht zullen jullie er niks van aan trekken, maar van onze kant zullen we niet stil blijven. Want dat geld had nooit geïncasseerd moeten worden bij een foutmelding en het op zelfde dag geannuleerd was en als gereserveerd stond. Echt nooit meer zal iemand uit onze omgeving een reis bij tix boeken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Absoluut onbetrouwbaar!

    Laura02-01-2019

    Ik heb vliegtickets geboekt op gate1.nl, een website van TIX BV. Website werkt goed maar ze boeken niet meteen de bestelde tickets bij de vliegtuigmaatschappij, wat ertoe kan leiden dat de prijs veranderd. Dit betekend dat je later bericht kan krijgen dat bestelling wordt geannuleerd omdat tickets niet beschikbaar zijn. Ik moet naar een begrafenis en hoor 24 uur van tevoren dat ik geen vliegtickets heb en de verwerking van de restitutie enkele dagen in beslag kan nemen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    waardeloze klantenservice

    koen22-12-2018

    Tickets goedkoop, maar klantenservice volstrekt waardeloos.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Misleidend

    M18-12-2018

    Voor het eerst boeking gemaakt, waarin ik per ongeluk verkeerde datum heb ingevuld. Gelijk de klantenservice gebeld.
    Zeer onvriendelijke dame. Gezien ik een wijzigbaar ticket had geboekt ging ik er vanuit dat ik om die reden het ticket kon aanpassen. Dit bleek niet zo te zijn en, tix.nl rekent standaard admin kosten a ca EUR 45,-. Het aanbieden (tegen betaling) van de optie voor een wijzigbaar ticket is dus zinloos. Daarnaast is deze ook niet geldig t.a.v. de betreffende airline.
    Bij de meeste ticket aanbieders (KLM, Cheaptickets, etc) kan je (als je binnen 24 uur belt) na het boeken van een verkeerde datum kosteloos wijzigen. Bij Tix (althans, deze medewerkster) niet. Zeer onbehulpzaam, verveldende ervaring. Uiteindelijk de boeking in zijn geheel gecancelled (tegen betaling van EUR 45,-) echter, ook de bevestiging daarvan laat op zich wachten.
    Response bevestiging op een bericht geeft aan reactietijd van 10 dagen... bizar..

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Goede service

    Annemiek visser30-11-2018

    Tickets boeken was de eerste keer niet gelukt.
    Door goede service snel het geld weer terug gekregen voor de reeds betaalde tickets.
    Daarna opnieuw geboekt, is alles goed gegaan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Tix, wel innen maar niet retouneren

    Joerie Strijbos13-09-2018

    Ik was op vakantie in Bulgarije.
    Ik ben daar om medische redenen (heimwee) eerder vandaan gemoeten.
    Ik heb toen een vlucht kunnen boeken via Moskou. Dit was de eerste vlucht mogelijk. Nu heb je voor Moskou een paspoort nodig, anders kom je het land niet in. Dat had ik natuurlijk niet bij, omdat mijn reis in de EU zou blijven in eerste instantie.
    Het punt is dat ik via tix de reis kon boeken zonder mijn paspoort document in te hoeven vullen. Wel mijn ID, maar geen ander document.
    Nu schermt Tix dat het de verantwoordelijkheid van de klant is om de geldige reisdocumenten te hebben. En daar hebben ze gelijk in.
    Maar dat ik een reis kan boeken zonder geldig document dat leggen ze ook bij de consument.
    En schuiven ze alle verantwoordelijkheid af.
    En mailen met het klachten bureau van Tix helpt ook niet, want die reageren niet.

    Groetjes Joerie

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    Waardeloos!

    Filiz Kahraman06-09-2018

    Triest voor woorden!
    Alternatieve luchthavens zitten tussen je zoekopdracht. Je moet heel goed opletten! Ik wilde antalya - amsterdam boeken, maar kwam een dag later achter, stond in de bevestiging "let op uw zoekopdracht wijkt af van iw bestemming" het antalya-brussel was! Dit konden ze niet voor me veranderen! Waardeloos! Nooit meer via TIX.NL

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    DO NOT BOOK USING TIX.NL

    Hitika Bhan03-09-2018

    I cannot begin to explain how bad my experience was with Flighttix.it or Tix.nl. They lack customer service, the decency to acknowledge their fault, internal communication & coordination and the basically the skillset required to function as a travel company!!

    With the average response time of over a week, they always justify their late response to the fact that they have to "properly understand the matter" before they can get back to me. Not only do they have a lousy product, they have a terrible team managing their customer service (I tried to book a flight at the last moment from them in order to attend a funeral, received the e-ticket in my mail box 12 minutes before the boarding pass counter would no longer allow me in. I COULD REACH THE AIRPORT IN UNDER AN HOUR AND THEY COULDN'T SEND ME MY E-TICKET IN OVER 45 MINUTES!! And then they suggest I contact them using phone when none of their agents attending the phone calls speak English!

    My case has been pending for close to TWO MONTHS now and they keep asking ME to check if I've been partially refunded the money they owe me and one fine day (after two months of back and forth), one of their agent says that the refund is pending at their end with their "REFUND DEPARTMENT".

    My suggestion is that if you are bored and cannot find anything to do, make a booking using their website (if they are capable of doing it) and then interact with them for the next couple of months - cause that's the only thing they can actually do! I'd have preferred to give a no star rating had that been possible!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Boek er NIET mee!!! - deel 2

    Vanessa31-08-2018

    Ok, ik heb nog eens gebeld en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik deze keer niet zolang in wacht heb gestaan. De terugbetaling was volgens hen 4 werkdagen eerder bij hen doorgegeven dus normaal zou ik het geld ontvangen moeten hebben. Toen ik vroeg of ik dan een screenshot kon krijgen van hen van die zogezegde transactie nam operator terug contact op met de boekhouding. Bleek toch niet dat bij hen inderdaad dat bedrag niet van de rekening was gegaan zeker??? DUH!!. Heb dan gezegd dat ik wilde dat deze terugstorting nu direct zou gebeuren en dat als ik tegen het einde van de week nog niets had ontvangen, ik andere stappen zou ondernemen. 2 uur later stond het op mijn rekening!!! Ik hou er niet van als mensen/firma’s alleen (re)ageren als je begint te dreigen dus voor mij écht nooit meer. Dan betaal ik liever wat meer voor mijn tickets...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    Boek er NIET mee!!!

    Vanessa30-08-2018

    Na boeking en betaling bleek de boeking ineens “mislukt”. Ik probeer al 3 weken mijn geld terug te krijgen. Een terugbetaling is blijkbaar een uiterst moeilijke procedure voor hen. Ga ze nu nog maar eens bellen - zal eerst weer een half uur in wacht worden gezet...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Naam op ticket

    Snitselaar19-08-2018

    Ik had 1 letter verkeerd ingevuld bij het boeken van een ticket naar NY ( in totaal 6 tickets geboekt). Mijn fout maar Tix wilde niets ondernemen en verschool zich achter het vliegtuigmaatschappij. Oplossing van Tix: Ik kon hetzelfde ticket opnieuw kopen voor 3x het bedrag.
    Tix is alleen maar een verkoopsite en verder niets.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    Klantenservice

    Karin taverne29-07-2018

    Klantenservice ,na 45 min in de wachtrij te hebben gestaan niet kunnen bereiken!
    Vlucht blijkt te zijn gewijzigd, zonder ons hierover geiinformeerd te hebben! Waardeloos

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Ticket probeem

    Scheepstra08-07-2018

    Ze zijn geen reis agent allen een ticket verkoop bedrijf zonder
    service. Roep naam op ticket kon niet veranderd worden , als paspoort naam. Ticket was waardeloos 485,— weggegooit.
    Dat is een fake ticket toch.

    Scheepstra08-07-2018

    Nog even dit ik moest inchecken via KLM OOK GEEN SERVICE, IK MOEST VLIEGEN MET CHINA EASTERN AIRLINE OOK GEEN SERVICE DUS ALLEMAAL SLECHTE BEDRIJVEN VOOR 485,—MET ALLEMAAL EEN MOOIE SMOES U TICKET STAAT OPSLOT. IK MOEST WEL 2 NIEUWE TICKETS KOPEN MET BETERE SERVICE QATAR OF EVA AIR VIA CHEAP TICKETS EN DAT DOEN IN JE VAKANTIE.

    Simon Kodoatie en Ita Juwita Soewardi- Kodoatie21-08-2018

    Wij zijn onze gegevens van onze vliegtickets vergeten (kwijt) kunt u ons helpen wij vliegen op 4 oktober en komen op 2 november terug 2018.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Boeking werd geannuleerd na betaling

    Caroline De weirt24-01-2018

    17e januari tickets besteld .. betaald en werd geannuleerd ..
    Wij hebben jullie dan gecontacteerd in het ENGELS , er werd ons beloofd dat we ons geld na een week teruggestort kregen .. jullie hebben ons rekening nummer van de transactie en toch vragen jullie al onze bankgegevens ??? ZEER onveilig gevoel tegenover jullie
    Hopelijk word dit snel opgelost

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Goed

    Sander04-12-2017

    Nix mis mee. Was de goedkoopste die ik kon vinden en goede reisbescheiden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Tix.nl volgt liever de eigen voorwaardes niet

    Renee09-10-2017

    Volgens het boekingsscherm kon ik mijn vlucht nog tot 22:00 dezelfde dag gratis annuleren. Toen ik dat probeerde, bleek het een heel gevecht te zijn. De telefonist was gelukkig zeer vriendelijk en behulpzaam, maar moest maar liefst 3 keer overleggen met zijn leidinggevende voordat ik daadwerkelijk de toezegging kreeg mijn gehele kosten terug te ontvangen, incl. vliegtuigmaatschappijkosten en administratiekosten. Dat lukte slechts toen ik 'dreigde' daadwerkelijk screenshots te hebben gemaakt van de mij gepresenteerde voorwaardes. In totaal heb ik bijna een uur aan de telefoon gehangen. Klantonvriendelijk op zijn best, en op zijn ergst regelrechte misleiding.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Tix is best wel top

    Blogger27-05-2017

    Tix is best wel top! Wel goed zoeken want veel ook niks. Maar soms zitten er pareltjes tussen voor nix! Levering geef ik een 8, want het kan beter, maar voor die prijs hoef je dat dan ook weer niet te verwachten...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    vliegtickets voor weinig geld

    R. Ypema21-04-2017

    Regelmatig reclames en advertenties gezien van Tix.nl, dus was wel bekend met deze organisatie. Had er echter nog nooit eerder vliegtickets geboekt. Een paar weken geleden wel een tripje met het vliegtuig geboekt en ik was blij verrast over de mogelijkheden en over de prijs. Je hebt bij Tix.nl echt heel veel mogelijkheden voor een vliegreis. De prijs ligt eveneens een stuk lager dan wanneer je een ticket direct bij een luchtvaartmaatschappij boekt. We hadden een klein foutje gemaakt tijdens het boeken, maar daarna direct telefonisch contact opgenomen. Een medewerkster heeft ons direct geholpen en uiteindelijk kwam alles toch nog goed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Schrijf zelf een review over Tix.nl

    Uw beoordeling