Thalys

4.7

Bestellen

2.6

Service

3.9

Prijs

3.3

Levering

28.6%

Zou hier weer kopen

Thalys

Als je van plan bent een trip naar Parijs te maken wil je dat natuurlijk wel op de snelste manier doen en ook verzekerd zijn van een plek zodat je niet hoeft te staan. De Thalys wil je hier de mogelijkheid toe bieden. Maar wat zal de kwaliteit van deze treinen zijn? Zullen de stoelen wel zo comfortabel zijn? Hoe makkelijk zal het zijn om kaartjes te bestellen via de website? Zal de trein je wel snel en veilig op de bestemming brengen? En zal de klantenservice van Thalys wel bereid zijn om naar je te luisteren als je iemand nodig hebt? Dit kunnen alleen reizigers die al eens met de Thalys gereisd hebben je vertellen. Lees dus hun reviews om erachter te komen hoe zij hun reis met de Thalys beleefd hebben. Hun meningen, beoordelingen, ervaringen en cijfers kunnen je helpen om te beslissen of Thalys nou echt de beste manier is om naar Parijs te reizen.


Over Thalys

Thalys is een bedrijf dat treinreizen aanbiedt. De spoorwegmaatschappij is opgericht in 1996. Ze bestaan dus al zo’n 20 jaar. Ze zijn echter niet zomaar een gewone trein. Ze zijn een speciale trein die alleen rijdt van en naar Parijs. Het is nodig om van tevoren al kaartjes te bestellen. Ze raden aan dit al ruim drie maanden van tevoren te doen, al kan je tot 30 dagen voor vertrek soms nog kaartjes kopen. De trein rijdt vanaf Brussel en brengt je helemaal naar Parijs. Het is echter ook mogelijk om op een tussengelegen station op te stappen. Zo kun je ook in Amsterdam op de Thalys stappen. Tijdens je reis hoef je je niet te vervelen. Je kunt namelijk gebruik maken van de gratis Wifi ie door de trein wordt aangeboden. Dit geldt voor ieder rijtuig dat door Thalys wordt gestuurd. Je bent, volgens Thalys “van harte welkom” aan boord van hun trein. Ze brengen je graag waar je heen wilt. Natuurlijk kun je ook in Parijs op de Thalys stappen om terug te reizen naar Nederland.




Diensten van Thalys

Zoals hierboven uitgebreid vermeldt biedt Thalys een snelle treinverbinding naar Parijs aan. Je kunt via hun website al kaartjes bestellen. Dit zal wel moeten, omdat je niet zomaar zonder reservering in de Thalys kunt stappen. Het nadeel hiervan is dat je niet spontaan de Thalys naar Parijs kunt pakken als de gedachte in je opkomt. Het voordeel is dat alle kaartjes verbonden zijn met een zitplek en je dus nooit de kans loopt te moeten staan. Een kaartje bestel je door je vertrekhalte, aankomststation en datum van vertrek en aankomst aan te geven. Ook willen ze weten hoeveel volwassenen, kinderen, jongeren en senioren er mee zullen reizen. Daarnaast willen ze graag weten of je abonnee bent, iets dat je leuke kortingen kan opleveren. Bij problemen kun je altijd de klantenservice van Thalys benaderen.


Klachten, Complimenten en Tips voor Thalys

Heb je al eens met de Thalys gereisd? Dan horen wij graag meer over jouw ervaring met deze bijzondere treinverbinding. Was de trein schoon en netjes? Had je inderdaad een zitplek op een stoel of moest je alsnog staan? En wat is je oordeel over de klantenservice van Thalys? Schrijf een review en laat ons weten wat jouw mening over Thalys echt is.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (14)

Thalys: trip Parijs

Wat een enorme afknapper......de Thalys van R.dam naar Parijs. Hoe smerig kan een trein zijn!!!!! Stinkende en smerige wc's ( al voordat de trein vertrok) duidelijk al lange tijd niet schoongemaakt. Dikke laag stof van weken, vieze vlekken op stoelen en ramen. En dit voor die prijs, jullie moeten je diep maar dan ook diep schamen.

L

LHegt

12-09-2023

0forum

Rotterdam centraal - parijs

Ik ga 2x per jaar met de thalys naar de franse alpen en nu een keer extra naar parijs. Wat je kan verwachten als je met de thalys rijdt: - Smerige trein: Overal haar en stof en er wordt nauwelijks schoongemaakt. Het enige wat ze doen is een stofzuiger er doorheen halen, de bekleding is vies, ramen, muren, deuren, kantine, wc, echt alles is vies en je ziet de vlekken zitten. - Kantine: Overdreven duur voor de meest simpele en smerige dingen, regelmatig drap en klonten in de koffie. Het aanbod is erg mager en hebben geen normale dingen. Meestal zijn de meeste dingen al uitverkocht voordat je halverwege bent en de meeste mensen achter de balie zijn gigantisch traag en slecht in communiceren. Ze stoppen met het verkopen van croissants (wat 1 van de weinige normale dingen is) na 10 uur. Waarom? Ze liggen daar toch, verkoop ze dan gewoon. - Slechte communicatie in het algemeen met personeel. - Koffer: Als je niet bij het eerste station instapt en je hebt een grote koffer kan je het wel vergeten dat je die nog kwijt kan. - Personeel doet niks uit henzelf tegen luidruchtige en/of stinkende en/of asociale mensen in de trein. - Voorzieningen: Stopcontacten zijn regelmatig kapot of de zekering ligt eruit. Op een lange reis is het wc papier al gauw op en dat wordt niet gecontroleerd en bijgevuld door het personeel. Met de deuren, kranen, hendels, tafels, stoelen etc is regelmatig iets mis of kapot en daar wordt niks aangedaan. Conclusie: Visie thalys: zoveel mogelijk rijden met zo min mogelijk onderhoud en schoonmaak TIJD IS GELD. Zoveel mogelijk vragen voor een kaartje en daarna nog meer voor eten en drinken in de trein (wat direct uit de supermarkt komt). Je betaald een hoop geld voor een treinkaartje maar krijgt er niks voor terug. Altijd druk, vies, kapot, duur en geen enkele vorm van harder willen lopen voor de klant. Het is dat het de enige optie is om makkelijk maar frankrijk te kunnen en dat weten ze donders goed. Thalys, schaam je en ga.eena wat onderhoud en schoonmaak doen aan de treinen.

M

Matthijs

06-05-2023

0forum

treinreis retour Schiphol - Paris Nord

Op voorhand werd er een trein geannuleerd en moesten wij onze reis opnieuw booken, tot twee keer aan toe. Op de heenreis waren onze stoelen dubbel geboekt en konden wij geen zitplaatsen vinden. Op de terugreis werkte de ventilatie niet en liep de temperatuur van de volle wagons hoog op. We kregen twee flesjes water als excuus. Afgezien van dat het zo een onaangename reis werd, voelde het ook onprettig dat er geen luchtverversing was in een periode dat het Corona virus weer de kop opstak. Tot slot zijn wij nu al bijna 1,5 maand en twee ergerlijke telefoontjes verder en is mijn klacht nog niet afgehandeld. Als ik hier een opmerking over maak dan is de reactie van de Klanten "service"; "Uw dossier is niet zo ingewikkeld er zijn mensen met nog ernstigere klachten en er zijn duizenden dossiers op dit moment, u moet nog maar even geduld hebben". Kortom zowel de aanloop, de reis als de nasleep is een ervaring met de Thalys tenenkrommend slecht!

S

Sandra

07-11-2022

0forum

Retour Parijs

In september 2022 met de Thalys naar Parijs.we hadden er meer van verwacht. In de 2e klas zit je net als in de trein naar Utrecht. Wilden in de middag een tosti bestellen bij de bar. Maar alles was al uitverkocht om half twee. Konden alleen nog een zakje chips en cola krijgen. Op de terugweg hadden we 1e klas comfort. Dat zat inderdaad luxer dan de heenweg. Alleen was er nu geen water op het toilet en stond er een fles water om je handen te wassen. Erg slecht voor zo’n internationale trein. Verder reed hij wel op tijd.

L

Lucy

02-10-2022

0forum

Mijn eerste keer met de Thalys was waardeloos. Zou 25-7-22 om 19.30 vertrekken vanuit Gare du Nord naar Rotterdam Om 19.30 werd er gemeld dat er een uur vertraging was. Prima. Om 20.30 werd het 2 uur vertraging. Is te doen. Maar van vanaf dat moment werd alles onduidelijk. Er was geen informatie of de informatie was wisselend. De ene medewerker zijn dat hij niet meer ging en de ander dat hij alleen naar tot Brussel zou gaan en even later dat hij Rotterdam zou overslaan en alleen naar Amsterdam zou gaan. Dit heeft tot 23.30 geduurd. Uiteindelijk ging hij wel maar allen tot Brussel. Daar zou ik dan aankomen rond 00.30 uur met nog weet ik hoeveel anderen die een hotel zochten want er was niks beken over een eventuele andere verbinding naar Rotterdam. Dus een hotel in Parijs gezocht. Was €180,- De dag er na gebeld (0.30 per minuut wat me ook weer een hoop geld heeft gekost) om te kijken of ik kon omboeken. Het beste wat ze konden doen voor me was geld teruggeven of omboeken voor 5 dagen later. Voor de rest konden ze op een enkele manier helpen om te regelen dat ik weer naar Rotterdam kon komen. Waardeloos dus. Uiteindelijk met de bus teruggegaan. 10 uur onderweg geweest. Het ergste is nog dat ik nu een 1,5 maand later na het invullen van een klachten formulier online nog niks van ze heb gehoord. Geprobeerd te bellen maar dan kom je eindeloos in de wacht. (0.30 per minuut) Wat een waardeloze ervaring met de Thalys!!

J

Joep

29-08-2022

0forum

3 uur lang stilgestaan in Antwerpen

Op 28 juli met de Thalys een paar dagen naar Parijs. De heenweg ging goed. De terugweg was een ramp. We stonden in Parijs met onze wagon in de zon, we vertrokken uiteraard niet op tijd, dus het was heel heet in de wagon. ramen kunnen niet open. Geen personeel te zien. En geen flesje water wat even uitgedeeld wordt. Na een aantal storingen konden we in Antwerpen niet verder wegens een seinstoring bij Rotterdam. We hebben 3 uur in Antwerpen gestaan voordat we toch naar uiteindelijk Utrecht konden . Maar uiteraard geen verbinding meer naar huis met de trein omdat het 2 uur snachts was. Er werd door de conducteurs in de Thalys gezegd dat we ons geld terug zouden krijgen. Maar als ik dit laat checken op de site van de thalys met het standaard formulier zegt hij dat er geen verdoedingen voor deze reis zijn. Hoe slecht is dit allemaal. Als je zo een groot bedrijf bent zorg je ervoor dat je klachten goed oplost. En dat is niet op deze manier. Ik hoor alleen maar negatieve berichten over de Thalys. Is er iemand die op 1 augustus terug gereisd is met de Thalys en hetzelfde heeft gehad? het betreft de 9340 trein.

A

Alexandra

17-08-2022

0forum

Thalys Treinreis Schiphol - Brussel

Op schiphol bleek de Thalys 9334 helemaal niet te rijden, info bij de balie op de begane grond leerde dat men daar van niets wist. Daar sta je dan als grootouders met 5 kleinkinderen onderweg naar Disney. SCHANDALIG firma thalys

J

John Happel

14-08-2022

0forum

treinkaartje

Slechte klantenservice. Niet bereikbaar, en ook geen reactie op de mail. In parijs hebben ze ons niet meer doorgelaten om de trein in te stappen, waardoor we een nieuw kaartje hebben moeten kopen om thuis te komen. We werden gewoon weg gestuurd zonder enige informatie.

I

Iris Jansen

27-07-2022

0forum

treinkaart

De trein wordt namens de Thalys geannuleerd. Vervolgens moet je tahlys bellen voor terugbetaling. Vervolgens sta je eindeloos in de wacht. Alleen telefonisch is geld terug vragen mogelijk. Ik ben al maanden bezig hen te bereiken, steeds moet ik een uur wachten, zonder respons. Net was ik 40 minuten aan de lijn en werd ik de verbinding zelfs verbroken. Echt een ontzettend slechte service. Daarnaast ook raar dat bellen de enige manier is om geld terug te krijgen. Echt een zeer onklantvriendelijke slechte dienstverlening!

A

anoniem

29-06-2022

0forum

Treinkaart

Het is echt een bizar toestand. De trein wordt 2 dagen van tevoren geannuleerd met een bericht dat in de spam belandt met een toon alsof het gewoon de normalste zaak ter wereld is en voornamelijk mijn probleem... Vervolgens sta je eindleoos in de wacht en kun je niets online regelen. Ik heb vandaag al meer dan drie keer gebeld, 1 uur lang gewacht (met een verschillelijk muziekje en "een ongenblik geduld alstublieft - u wordt zo doorverbonden" totdat jullie de verbinding verbroken zonder mij tewoord te staan. Ik ben echt diep geschrokken en teleurgesteld in deze totaal klantonvriendelijk dienstverlening!

C

Charles

15-06-2022

0forum

Thalys tickets Amsterdam-Paris Nord en terug

Oplichterij: bij fouten van hun kant moet de klant extra betalen! Heen weg ging goed, we zaten 1e klas (vader, moeder en kind). We hadden voor de terug weg 2e klas geboekt. Op de heen weg zagen we dat dat heel krap was. We hebben NSinternationaal reizen gebeld of we de terug weg konden upgraden naar 1e klas. Maar alleen als we bij elkaar zaten. Dit was geen probleem. We moesten wel €201,- bij betalen.. pfoe, nou die dan maar. Maar wel zeker bij elkaar, hebben we nog gevraagd. Wanneer de tickets binnen kwamen via de mail was dit zeker niet het geval. Iedereen zat apart, zelfs ons kind... Dus meteen binnen 5 minuten teruggebeld. Dit was niet de bedoeling én niet afgesproken. Mogen we wel weer naar 2e klas, als we bij elkaar willen zitten. Maar... We krijgen maar €40,- terug van de €201,- die we hebben bijbetaald. Nooit meer met de Thalys!!!! Oplichterij!! We zijn nog in gesprek gegaan over hoe dit eruit ziet. Maar nee. Hun fout moesten wij betalen. Klopt echt niet dit! We zijn kwaad!

K

Kitty van Amersvoort - van Oerle

06-01-2022

0forum

Tickets Parijs

Ronduit onveilige reis van Rotterdam naar Parijs afgelopen donderdag door afwezigheid van treinpersoneel. Omdat niet, zoals gebruikelijk, tickets worden gecontroleerd bij het instappen kan iedereen zomaar instappen om bezittingen van reizigers te stelen. Dat overkwam ons afgelopen donderdag. Macbook en paspoort gejat. Ook werd de mondkapjesplicht niet opgevolgd door afwezigheid personeel. Dat versterkt het gevoel van onveiligheid. We raden iedereen aan met auto of vliegtuig naar Parijs te reizen. Dat is iets duurder maar biedt een beschermde reisomgeving.

H

Henk Haaima

19-10-2020

1forum

thalys ticket

Ik heb tickets begin augustus 2020 gekocht om in september naar Parijs te reizen (17/18). Ik had geen "flex" tickets gekocht (dus geen omruilen of annuleren) maar toen ik die tickets gekocht heb, was Parijs nog steeds "geel"; ik wilde niet mijn tickets annuleren maar rond de datum uitstellen omdat nu Parijs in de "oranje zone" (Corona) ligt. Toch, ondanks die bijzondere situatie kan ik niet mijn tickets uitstellen, annuleren of verkopen (mijn naam staat op de tickets). Ik heb 2 keuze: of ik naar Parijs niet ga en ik ben van 100euros kwijt of ik naar Parijs ga en ik neem de risico om de corona te hebben en andere mensen te besmetten...Goed gedaan Thalys!

I

Isabelle Rouchausse

10-09-2020

0forum

Probleem plastsen

We besproken een carré met 2 plaatsen aan het gangpad omdat we met 4 jonge kleinkinderen bij elkaar konden zitten. Er zaten al reizigers op die plaatsen en er ontstond een commotie omdat ze niet wilden verhuizen. Wat voor recht heb je dan?

W

Wil Van Puijfelik

29-02-2020

1forum