Stip Reizen

4.5

Bestellen

2.5

Service

4.5

Prijs

3

Levering

43.8%

Zou hier weer kopen

Stip Reizen

Er zijn maar weinig mensen die nooit de behoefte hebben om op vakantie te gaan. Natuurlijk kun je hier verschillende redenen voor hebben. Je kunt iets van de wereld willen zien of juist gewoon even genieten van de zon of juist sneeuw. Stip Reizen kan je aan een zonvakantie, cruise of rondreis helpen. Maar hoe zal zo’n riviercruise nou echt ijn zijn werk gaan? Welke bestemmingen zal Stip Reizen allemaal aanbieden? Zal het gemakkelijk zijn om een last minute vakantie te boeken via de website van Stip Reizen? En zal er een Stip Reizen klantenservice zijn om te bij te staan als er iets niet helemaal goed lijkt te gaan? Alleen mensen die al eens met Stip Reizen op reis zijn geweest kunnen je hier een eerlijk antwoord op geven. Lees dus hun reviews zodat je je een aardig beeld van Stip Reizen kunt vormen. Hun meningen, beoordelingen, ervaringen en cijfers zullen je doen inzien of Stip Reizen juist wel of niet de juiste vakantiewebsite voor jou is.


Over Stip Reizen

Stip Reizen is een vakantiebedrijf. Aangezien ze zijn opgericht in 2008 en dus net hun 10-jarig jubileum achter de rug hebben zijn ze nog een relatief jong reisbureau. Ze noemen zich dan ook een “dynamische reisorganisatie”. Ze kunnen je voorzien van een fijne zonvakantie of zomervakantie naar de zon. Dit kan zijn in Bali, Thailand, Spanje, Egypte, Curaçao, Bonaire, Griekenland, Macedonië, Cyprus, Aruba of een andere zonnige bestemming. Lig de hele dag lekker op een handdoek op het strand en neem af en toe een verfrissende duik in de zee. Mocht dit niet helemaal jouw soort vakantie zijn, dan kun je gaan voor een rondreis. Met een rondreis kom je langs verschillende dorpen, steden en andere gebieden waardoor je een algemene indruk van het land krijgt. Je ziet er namelijk onderweg al een hoop van. En natuurlijk is er tijd om de bekendste bezienswaardigheden aan te doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een stedentrip waarin je in een paar dagen de stad kunt verkennen. Daarnaast biedt Stip Reizen nog cruisereizen aan. Je zit dan eigenlijk de hele vakantie aan boord van een cruiseschip, al ga je natuurlijk wel van boord bij wat mooie bestemmingen. Je kunt kiezen voor een zeecruise, riviercruise, grand voyage of Dubai cruise. Een speciale vermelding verdient dan nog hun Formule 1 vakanties. Daarbij verblijf je een paar dagen in de buurt van een racebaan en zie je natuurlijk één of meerdere autoraces of motorraces. Je kunt hiervoor naar China of de Verenigde Emiraten en zult verblijven in Shanghai of Dubai.


 


Diensten van Stip Reizen

Je kunt heel gemakkelijk via Stip Reizen een reis boeken. Kies gewoon je bestemming en vakantietype en zij zullen je wat beschikbare opties laten zien. Mocht je nog vragen hebben, dan is het altijd mogelijk om de klantenservice van Stip Reizen te benaderen.


Klachten, Complimenten en Tips voor Stip Reizen

heb je al eens eerder een reis bij Stip Reizen geboekt? Dan willen wij alles weten over jouw ervaring met dit online reisbureau. Hoe makkelijk was het een reis naar de gewenste bestemming te vinden? Was de stedentrip echt zo leuk als je had gedacht? Waar bracht het cruiseschip je allemaal heen? En wat voor een klantenservice kan er volgens jou van Stip Reizen worden verwacht? Schrijf je eigen Stip Reizen review en laat ons weten wat jouw mening over dit vakantiebedrijf is.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (16)

cruise

juli 23 cruise geboekt met costa vanaf Dubai met vertrek jan. 24. voorafgaand 2n in een 4 sterren hotel l/o in dubai, vluchten met Emirates. Balkonhut totaal 2p incl. drankenpakketten eu 4500 Gekregen: hut op dek 5 bleek een garantiehut wat NERGENS voor/tijdens of na boeking werd vermeld. Andere hut , zelfs met bijbetaling, bleek onmogelijk. Costa verwees naar Stip en Stip naar Costa. Reserveren van stoelen en online inchecken bij Emirates bleek niet mogelijk. U snapt het al, Emirates verwees naar Stip en andersom. Desgevraagd vooraf de naam van het hotel bekend maken was ook onmogelijk. zouden we 2 wk voor vertrek te horen krijgen Uiteidelijk reis geannuleerd. kostte 30% van de reissom. GELOOF DUS NOOIT DIE GEWELDIGE AANBIEDINGEN VAN STIP IN DE KRANT. Ik overweeg een klacht bij de geschillencommissie

V

vdb

18-08-2023

0forum

Cruise van Genua naar Amsterdam

We hadden begin 2023 reeds geboekt en tijdens het boeken aangegeven dat we graag een buitenhut zo hoog als mogelijk wilde hebben, gezien onze ervaringen met vorige cruises met Costa, waar wij altijd oop dek 1 o2 kwamen....en veel last hadden van s,morgens het aanleggen en 2 keer zelfs de loopbrug vlak bij onz hadden en dat uitslapen niet mogelijk wasen of het mogelijk was. Tevens het verzoek om vanaf een ander vliegveld als Schiphol te vertrekken, omdat wij uit Limburg komen en zeker 3 uur moet rijden. Het vliegtuig zou om 07.00uur vertrekken, 3 uur van te voren aanwezig zijn, dan moetn wij s,nachts om 01.00uur thuis vertrekken. Uiteindelijk moesten we om 03.00uur al aanwezig zijn voor te te verwachte drukte. We konden niet online inchecken. Ik heb toen contact met Costa opgenomen aangaande de hut toewijzing en kreeg van hun te horen dat Stip hier over gaat omdat dit een groepsreis betrof . Stip gaf aan dat Costa dit regelde en hun hier geen invloed op hadden. Wij op 14 mei ,23 s,nachts om 0300uur aanwezig voor het inchecken, er waren reed 4 stellen voor ons in de rij, maar niemand aan de balie........uitei delijk kwamen die pas om 04.30uur en minstens 200 mensen achter ons in de rij.....je kon nergens zitten en moest in de rij blijven staan. We kregen de tickets en mijn vrouw zat op rij 9 en ik op rij 15 in het vliegtuig.....de dames gaven aan dat dit door Stip was toegewezen, wij waren niet de enigen die dit was overkomen. Op het schip kregen we onze buitenhut op dek 1, hut nr. 1412.....hut was verder goed, maar de eerste morgen om 08.00uur werden we gewekt met hamer geklop vlak boven ons....een lang verhaal kort te houden, dit gehamer heeft 14 dagen aangehoude tot we in Amsterdam van de boot afgingen. We hebben na de eerste dag direct een klacht ingediend, er zijn diverse mensen komen luisteren, maar 4 dagen voor het einde van de cruise kregen we een bericht dat we een andere hut op dek 2 konden krijgen.....dit hebben we geweigerd en zijn blijven zitten tot het einde... Stip had een dame aan boord die ,,Stip reizigers,, kon helpen als er problemen zouden zijn...ik kan vertellen dat dit dus niet werkt.... Tevens bleek dat er 200 mensen met Stip aan boord waren gekomen in Genua, met 3 verschillende vliegtuigen, 1 van ons , vertrek om 0700uur (aanwezig om 3 uur s,nachts) 1 ook vanaf SCHIPHOL om 08.30uur met KLM deze vloog op Genua en waren binnen 30 minuten op het schip, en nog 1 KLM , vertrek 9.30uur die vloog op Nice...binnen 1 uur op het schip....wij vlogen op Milaan en hebben 2 uur in de bus gezeten. Na gesprekken met een paar mensen, bleek dat ze zelfs later hadden geboekt, en ook nog hutten hadden gekregen op dek 7, 9,en 10, zelfs goedkopere binnen hutten. Hoezo, klant is koning..... Wij hebben met Stip en Costa meer dan 8 reizen gemaakt o.a van Hong Kong naar Singapore, van Dubai naar Genua, van Genua naar Rio de Janeiro, diverse in de middelandse zee.... Maar je zou denken dat een klant toch wel enige service zou mogen verwachten..... Voor onze is deze laatste Cruise met Costa en Stip ook echt de laatste geweest. Wij gaan onze Cruises vervolgen met andere maatschappijen. ....nooit meer Stip en Costa....

J

Jenny en Geert Gremme

10-06-2023

0forum

Cruise

Erg slechte service. Stip is niet flexibel. De cruise maatschappij geeft aan dat er nog van datum veranderd kan worden maar Stip wil dan 50% van de reissom als boete zien. Schandalig. Nooit meer boeken bij Stip.

M

Michel

21-04-2023

0forum

Pakket reis inclusief cruise verenigde Arabische emiraten

Pakket reis waarbij vliegreis en afvaart schip niet aansluiten. Vrijwel onmogelijk om bijtijds bij de cruise terminal te zijn. Grote kans dat je het schip mist. Stip/Corendon laat je 4 uur in de cruise terminal staan zonder eten en drinken. Vervolgens weigert Stip/ Corendon aantoonbaar gemaakte kosten te vergoeden. Ik raad een ieder af om deze reis te boeken!!!

W

Wilma

03-03-2023

1forum

Quatar, Arabische Emiraten

Met Stip en Costa Cruises geboekt voor reis Arabische Emiraten/Quatar/Doha/ Muscat. Vertrek 21 januari 2023. Vooraf kregen we de reispapieren 2 dagen van te voren. Een paar keer overgebeld. Ook gebeld over tijdstip van inschepening omdat er op de papieren 11.30 local time stond en we 16.30 u local time aan komen op Dubai airport. Geen probleem zouden zonder problemen kunnen inschepenen. Een van de mede reizigers heeft hierover zelfs een mail ontvangen. Aangekomen met de transferbus bij de Dubai terminal kregen we in de bus heel snel te horen dat we niet op het schip zouden kunnen gaan en maar naar DOHA door moesten reizen!!(*&^%^&*) Hoe kan dit? 60 reizigers zo achterlaten? Uiteindelijk toch in de terminal waar niemand meer was. Geen stoel, eten en drinken. Als vee behandeld. Na 2 uur twee personen van Costa cruises die ons te woord stonden. "We waren te laat! en moesten maar contact opnemen met "onze agency". Empathieloos, meedogenloos en gewetenloos. NIETS! NADA! Intussen contact met STIP reizen. Daar was het begrip en inlevingsvermogen helemaal ver te zoeken. Een zeer onwelvallige Roxanne die te woord stond. Ze had er helemaal niets mee! Er werd aangewerkt! Ze deden alles goed. Nou nee dus het was een bittere ellende!! Anders was onze cruise wel begonnen en zaten we gezellig op het schip. Zelfs het thuisfront werd onbeschoft aangesproken en empathieloos te woord gestaan. Er was een noodsituatie dus het noodnummer werd gebeld. Totaal gevoelloos en zonder enig begrip en inlevingsvermogen stond ze het thuisfront te woord. De een na de andere reiziger stond op instorten. Er zouden grote medische gevolgen kunnen zijn. Na een paar uur van Costa: een kindersandwich met een kinderbueno en een flesje water. Er zijn 11 restaurants aan boord van de COSTA Toscana. Ongelooflijk onbeschoft zijn we behandeld. Uiteindelijk met bus ondergebracht. Koffers constant inladen/ uitladen mee sjouwen. 5 uur geslapen moesten om 7.30 u naar vliegveld Sjarjah airport voor vlucht naar DOHA. Controles/inchecken/uitchecken en dat telkens opnieuw. In DOHA sjouwen koffers. In bus rondgereden om tijd door te brengen daar het Cruiseschip nog niet aangelegd had. Uiteindelijk waren we eind van de middag 22 januari 2023 aan boord en in onze hut. We hebbben de volle prijs betaald voor een balkonhut. De meeste Nederlandse reizigers werden in de hutten geplaatst gelijk onder de reddingsboten. Geweldig uitzicht!( Maar niet heus). Een heel klein balkonnetje. Dinsdag 24 januari 2023 konden we tot 16.30 u niet van het balkon gebruik maken. Er waren werkzaamheden. Een ijzeren tussendeur werd tegen de balkondeur geplaatst. Om 14.30 u was het balkon drijfnat incluis stoelen en tafel en lag er een laag water op het balkon. Onbruikbaar dus! Na 16.30 u was het een beetje droog. Er bleven nog 3 dagen over van onze cruise reis. Geld weg! Enthousiasme weg! Plezier weg. Mijn advies NOOIT met STIP reizen en NOOIT met Costa Cruises. Zoveel onbeschoftheid op een vakantie ben ik nog nooit tegengekomen. Bedienend personeel was vriendelijk. Ontbijt /lunch onoverzichtelijk. Diner vonden we leuk.

I

Irma van Adrichem

02-02-2023

1forum

Cruise met costa Toscana op 14 Jan 2023

Twee maal gebeld met een vriendelijke medewerkster van Stip reizen met de vraag waar de inschepings papieren blijven. (12 jan 2023) wij vertrekken morgen en hebben van stip reizen ondanks de belofte dat ze online zouden worden aaangeboden, niks ontvangen!!! Cruise Costa Toscana 14 jan.2023 Heb zelf maar met Costa gebeld en deze reisbescheiden online van hun site gedownload. Jammer dat uw service een grote steek heeft laten vallen.

H

Hendricus Eckhardt

13-01-2023

0forum

Pakketreis: Nijlcruise 8 dagen

Wij zijn nog aan het bijkomen van deze reis. Wegens een technisch mankement aan het vliegtuig 25 uur vertraging. Stip was opeens niet meer bereikbaar. Via de mail werd wel op mijn vraag gereageerd: er werd hard gewerkt aan een oplossing en ik zou nog een bericht krijgen......nooit meer iets vernomen over die vertraging. Personen die via Corendon hadden geboekt kregen wel een keurige mail met alle uitleg over zelfs de reclamering nadien. Volgende dag een uur later vertrokken dan de oorspronkelijke tijd. Op het vliegveld in Hurghada werden wij niet opgevangen. Pas buiten zagen wij ergens bij bussen een druk doend mannetje staan die onze begeleider voor de bus zou zijn??? Daarna, omdat de boot een avond van te voren al was gaan varen, nog 8 uur in de bus door brengen. Bij aankomst in de nacht bleek onze boeking van de hutten niet door gekomen te zijn ipv 2 x 1persoons hut kregen wij een 2 persoons hut toegewezen. Na telefoontjes door de gids met de plaatselijke agency moesten we eerst €200,- en vervolgens €390,- bij betalen ....als zijnde borg die we vervolgens via de gids of Corendon wel terug zouden krijgen als de boeking zou kloppen???? ik had notabene de boeking zwart op wit in de vorm van een voucher bij mij. Na het ontbijt kregen we alsnog een 2de hut. Een dag gemist van de excursies maar de oplossing was alle excursies in 5 dagen proppen, geen rust moment meer. Dag 8, tevens laatste vakantiedag: 7 uur in bus -11:30 op vliegveld-16:50 uur vertrek vliegtuig. We voelde ons gewoon weggekeken. Totaal verreisde dag waarbij we 6 uur op een vliegveld hebben rond gehangen want de vlucht bleek ook nog eens 45 minuten vertraging te hebben. Kortom een 8 daagse nijlcruise betekende in ons geval: 3 dagen reizen/hangen en 5 dagen aan de bak. Joan en Monique December 2022

J

Joan

21-12-2022

0forum

Pakketreis : Cruise met de Rotterdam HAL in de Caribbean.

Klacht ingediend betreft de vluchten heen en terug. Heen 40 uur overgedaan om in Fort Lauderdale te komen , daar door mijn hotel mis gelopen , zelf mijn transfer betaald en uiteindelijk net op tijd en zwaar vermoeid het cruise schip gehaald. Terug vlucht 2 uur verschoven waardoor ik mijn aansluitende vlucht in Londen niet kon halen. Bleek dat er geen andere vervolg vlucht geboekt was , dit incident was al ruim een maand van te voren bekend. Antwoord Stip ...een standaard bericht waaruit ik kon opmaken dat ze mijn klacht niet goed hadden gelezen. Ze geven hierin een ander en mij de schuld dat die in gebreken zijn gebleven en geven dan uit coulance 100 euro korting bij een nieuwe boeking, Schandalig hun zijn uiteindelijk de verkopende partij waarbij zij de volledige verantwoordelijkheid hebben van al de compenten die in het pakket zitten. Ik verwacht de kosten van het hotel , transfer kosten en de extra kosten die ik gemaakt heb op de vliegvelden terug. Ik wacht niet langer af wat Stipreizen nu wil gaan doen en heb het neergelegd bij de Geschillen commissie Reizen, hiermee wacht af wat er uit komt. Dit gaat een lange tijd duren , zodra de definitieve uitslag binnen is plaats ik weer review hier op deze site.

J

Jan.J de Graaf

29-04-2022

1forum

pakketreis Bonaire

+ Duidelijke site en makkelijk te bestellen - Geen hulp bij ziekte ter plaatse. Er werd ons zelf gezegd dat we prima naar huis konden vliegen met klachten van COVID en een positieve test. Een negatieve test was immers niet meer nodig en we konden gewoon liegen op de gezondheidsverklaring. Informatie voor vertrek summier en niet geheel duidelijk

L

Lianda Hartman

19-04-2022

2forum

8 daagse cruise

Afgelopen week op een 8 daagse cruise met costa geweest naar het midden oosten via stip reizen. De cruise was fantastisch, de organisatie vanuit stip helaas niet. De vluchten sluiten niet goed aan met het cruisesschema waardoor je te laat aankomt ( hadden wij vantevoren al twijfel over en over gebeld,maar was geen probleem) en uiteindelijk noodgedwongen een nacht in een hotel moet verblijven. Dat krijg je 3 dagen van tevoren per mail te horen ( terwijl het achteraf eerder blijkt te zijn voorgevallen ). Het hotel waar we in zouden verblijven wat er top uitzag had geen resevering. Bleek een ander hotel te zijn. Stip was niet bereikbaar maar costa gelukkig wel. Stip een mail gestuurd waar nooit meer op gereageerd is door stip. Uiteindelijk kregen we van costa te horen dat er het hele seizoen al problemen zijn met de mensen die via stip geboekt hebben. Mijn advies, boek rechtsstreeks via de cruisemaatschappij een fly en cruise. Dan betaal je mss iets meer maar dan weet je zeker dat alles goed gaat. Via stip is geen succesverhaal helaas. Voor ons geen stipreizen meer! Stip Reizen helaas geen meerwaarde als reisorginisator, je kan nog beter zelf alles regelen. Vlucht met transavia is ook waardeloos voor zo'n lange reis. Te krap en geen enkele voorziening. Water, eten alles moet je betalen zelfs op de terugvlucht van 16:30 tm 23:00. Klacht bij stip neergelegd, helaas vinden ze dat ze niets fout hebben gedaan.

N

Nancy Reijerkerk

24-03-2022

1forum

Reis

Prijzen zijn aantrekkelijk, maar er worden zoveel fouten gemaakt en zaken beloofd die uiteindelijk niet waar gemaakt kunnen worden. Liever iets meer uitgeven en een betere service ontvangen. Er wordt totaal niet meegedacht met de klant en niet ingegaan op vragen. Standaard antwoorden uit de computer zijn vaak het enige wat men ontvangt. Zelfs bij annulering ivm Corona geen enkele tegemoetkoming. Zelfs geen later alternatief werd er aangeboden Wees dus gewaarschuwd.

A

Albert Scholz

17-03-2022

0forum

Boeking cruise

Waardeloze ballentent die alles beloofd en niks waarmaakt Hier niet boeken

A

A.D

30-01-2022

0forum

Middellandse zee cruise van 11 dagen

We hadden een Middellandse zee cruise van 11 dagen online bij Stip geboekt. De problemen begonnen toen we wilde inchecken bij KLM. Stip had ons als GROEP aangemeld en daardoor konden we niet inchecken en een koffer inboeken . Na een hoop boze telefoontjes naar Stip met een erg onvriendelijke dame, omdat ik geen hoofd boeker was, wilde ze me geen info geven. Het enigste wat ze hadden moeten doen was de boeking veranderen want daar kwamen we achter na bellen met de KLM ( die heel slecht tot niet bereikbaar was ) Eenmaal op de cruise aangekomen werd het al niet veel beter toen we hoorde dat we zonder excursies niet van boord mochten.( ook niet door Stip aangegeven ) Je komt langs mooie steden en kunt deze alleen in een bus bekijken en uiteindelijk kostte de reis bijna het dubbele. Aan boord van de cruise waren er ook de nodige problemen, maar die kun je lezen bij mijn review op de site van de Costa. Dit zorgde voor een bittere “voorpret” op wat een leuke reis had moeten worden. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we NIET geboekt

B

Brigitte

09-11-2021

0forum

Middellandse zee cruise van 8 dagen

Wat een tegenvaller, op het laatste moment blijkt dat we niet zelfstandig van boord mogen, alleen met peperdure georganiseerde excursies. Aan boord ook verplicht mondkapjes dragen, alleen mag je ze af met eten en drinken. Zelfs in het theater de discotheek en het casino zit je met een mondkapje. Als ze dit van te voren hadden laten weten was ik nooit meegegaan. Zo ben je aan je vakantie dus het dubbele bedrag kwijt door de excursies. Verder lig je voor de mooiste steden van Europa maar kun je ze niet bekijken.

T

Troost

18-10-2021

1forum

Cruises

Cruise geboekt ,veel zogenaamde extra bv geen fooi ,Yaris wijn bier frisdranken bij het buffer uw voordeel 300 euro ,aan boord blijkt dit allemaal bij Aïda gewoon te zijn dus is dit voordeel valse reclame Vroegboek voordeel vergeet het maar na boeking 2dagen later aanbieding van 100 pp verkoper ,dus pas op bij STIP reizen

H

H Kuijpers

06-02-2020

0forum

Cruises

25 dec een cruise geboekt omdat er nog weinig hutten beschikbaar waren voor 599,€ nu op 3 Jan is de cruise 499€ vol is vol Vroeg boeken is dus NOOIT voordelig dus niet vroeg boeken bij STIP Tel contact gehad ,jammer kan voorkomen

H

H

03-01-2020

0forum