NederlandReview

    Ervaringen Solmar.nl

    Solmar beoordelingen, reviews en oordelen van anderen!

    Wat anderen van Solmar zeggen! Oorspronkelijk was het een aanbieder van busreizen. Nu is het een allround reisbureau geworden welke autovakanties, zonvakanties, stedentrips, last minute vakanties, vliegtickets en natuurlijk nog steeds bus vakanties aanbiedt. Solmar staat voor goedkope vakanties! Het is ook een aanbieder van reizen welke garant staan voor een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Hiermee kunt u dus nooit een verkeerde boeking maken. Het is goed om de verschillende reviews en beoordelingen over Solmar op Nederlandreview te lezen. Hiermee kunt u zichzelf goed voorbereiden om uw volgende vakantie te gaan boeken bij deze aanbieder.

    Over Solmar

    Een hoge kwaliteit en een goede service bieden voor een lage prijs. Dat was het eerste doel van Solmar Tours, toen ze in 1984 opgericht werden. Uiteindelijk heeft deze doelstelling nog steeds de hoogste prioriteit bij Solmar. Inmiddels zijn we 31 jaren verder. Het is belangrijk om de vakanties voor een breed publiek toegankelijk te maken en om ervoor te zorgen dat iedereen volop tevreden is over deze vakantie.
    Solmar Tours biedt reizen aan naar bestemmingen welke u per bus, vliegtuig of op eigen vervoer kunt bereiken. U bent ervan verzekerd dat alles met grote zorg is samengesteld. En ook dat alles met grote zorg uitgevoerd zal worden. Het maakt hierbij niet uit of u op een stedentrip gaat of een lange vliegreis wilt maken naar een warme bestemming. Solmar zal er alles aan doen om u een onvergetelijke vakantie te bezorgen.
    Solmar Tours heeft de laatste drie jaren de prijs gewonnen van Zoover voor beste aanbieder van zonvakanties. Hier zijn ze natuurlijk erg trots op. Er zijn daarnaast nog tal van prijzen en uitstekende beoordelingen voor hun geweest.

    Solmar tours heeft een heus eigen lied! Echt waar?? Ja echt! En beluister deze hier in dit filmpje!

    De diensten van Solmar

    Solmar is actief op het gebied van het aanbieden van verschillende vakanties. Hieronder hebben we een aantal van de verschillende soorten vakanties voor u opgesomd. Het gaat om de volgende soorten vakanties:
    • goedkope vakanties
    • zonvakanties
    • autovakanties
    • stedentrips
    • last minute vakanties
    • vliegticket aanbieders
    • busvakanties

    Klachten over Solmar

    Natuurlijk winnen ze geen prijzen zonder een goede klantenservice te bieden. Het is goed om te zien hoe ook u gemakkelijk contact met Solmar kunt opnemen om uw mening te geven over hun diensten. Het kan zijn dat dit een compliment is, maar natuurlijk kan het ook een klacht zijn. Het is goed om uzelf te laten horen als u ergens zeer tevreden over bent of wanneer u dit juist niet bent.

    Uw mening over Solmar

    Bent u een klant of een klant geweest van Solmar? Dan horen we graag uw mening op Nederlandreview.nl. Op Nederlandreview worden de beoordelingen van vele bedrijven en organisaties verzameld. Door uw mening achter te laten helpt u anderen om een goed beeld te vormen van een bedrijf of organisatie. Bekijk de verschillende reviews van andere bedrijven en vergeet vooral niet om uw mening achter te laten over Solmar of een ander bedrijf op Nederlandreview.nl.

    Blanes, Benidorm boeken met Solmar? Of een auto huren? Is dat betrouwbaar bij Solmar? Lees ervaringen van vakantiegangers bij NederlandReview!

    Solmar.nl
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (33)

    6,6
    64% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6,8
    Service
    rating
    6,4
    Prijs
    rating
    7
    Leveren
    rating
    6,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Solmar

    wij hebben van een heerlijke vakantie genoten van vertrek tot en met terugkomst bus 14 de chauffeurs waren goed , goed als chauffeur zowel als voor de gaste mooi groepje bedankt voor deze mooie vakantie volgende keer zullen wij zeker weer met solmar gaan. enigste min puntje was de airco die was defect. vele groetjes

    Door: maria nieling 13-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    8
    rating

    1x chineese tomaten soepje

    PLUS PUNTEN
    De hostess was heel goed
    ze kwam regel matig langs voor iets eten of drinken.

    MIN PUNTEN
    1. De catering was slecht bij gevuld in bus 16 Spanje/ benidorm
    2. Toen we instapte was de bus heel erg vies en niet schoon gemaakt.

    Door: Bonnie hendrix21-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    Busreis Calella juni 2019

    Ben mindervalide, moest €40,00 betalen voor een zitplek onderin, maar word je wel in het midden van de bus geplaatst. Op de terugweg was er te weinig bagageruimte waardoor de chauffeurs hun slaapplek op offerden (dus niet voldoende rust namen) mijn rolstoel onder aan de trap werd gelegd, en er werd omgeroepen dat men geen gebruik van de wc kon maken ivm die rolstoel, hier werd ik door medereizigers op aangesproken. Chauffeurs wisten de weg niet, hebben ons 2 uur laten wachten. Watertank was lek, geen koffie/thee onderweg. Dan dien je hier een klacht overin, en verwacht je op zijn minst die €40,00 retour, krijg je een cadeaubon van €25,00 voor je volgende reis! Die volgende reis met hen komt er dus echt niet meer!

    Door: E. Polmann20-06-2019
    Bart 19-07-2019

    Solmar een hele achteruitgang, op alle vlakken...blijkbaar..vorig jaar laatste maal mee gereisd..noooooiiiit meer...

    Ellie05-08-2019

    Waarom nu pas een reactie, ik zie dat ik dus lang niet de enige ben met een slechte ervaring bij Solmar. Ik heb alle mogelijke moeite gedaan om op de achtergrond, zonder drama, in contact te komen met Solmar. Wanneer je ze via messenger van facebook wat stuurt reageren ze niet. Als je via de chat contact zoekt reageren ze niet (allemaal nog schermafdrukken van). Laat ik voorop stellen > het hotel in Spanje was geweldig. We gaan daar volgend jaar weer heen maar dan met de auto. Nooit meer met Solmar. In Maarheeze op maandag 3 juni vertrokken met een bus met een kapotte airco. Men was daar mee bezig toen we vertrokken en toen we met die bus gingen rijden neem je aan dat alles in orde is maar dat was het niet. De airco was kapot en bleef kapot en erger nog, hij was een paar dagen ervoor ook met een kapotte airco uit Spanje teruggekomen. We hadden blijkbaar nieuwe chauffeurs, ze misten de eerste afslag, stopten bij kleine stops waar je nauwelijks tijd had om naar de toilet te gaan. Ze lieten 's-nachts de radio en de lichten aan en de mannelijke buschauffeur had het lef om de passagiers de schuld te geven van de defecte airco. Op de bus zat de installatie van de airco waar een grote tak doorheen stak...... dat was de schuldige, niet de passagiers. Het was zo verschrikkelijk warm in de bus dat ik ben flauwgevallen. Mijn dochter had toen de chauffeurs al twee keer gevraagd te stoppen omdat ik ziek werd en ook andere passagiers waren boos en niet in orde maar de chauffeurs hadden er lak aan. Nadat ik ben flauwgevallen zijn mijn dochter en ik geholpen door medepassagiers. Deze mensen hebben gezorgd voor koelmiddelen en hebben mij later (toen we eindelijk na 20 minuten stopten) de bus uitgehesen. De chauffeurs lieten zich niet zien..........de hele weg niet......niets gevraagd en niets geprobeerd om de situatie beter te maken. Dankzij ingrijpen van een passagier kon ik een deel van de reis benedendeks zitten waar het zelfs bijna koud was. We zaten op de achterste bank met de knieën tegen de stoel van onze voorburen en een rechte rugleuning omdat de bank tegen de toilet stond (de onverkoopbare plaatsen 49 en 50 waar normaliter de spullen van de hostess staan). Het heeft heel lang geduurd voordat het beter ging met mij. In Maarheeze riep de chauffeuse om dat de koffers van de gasten van Blanes er als eerste in moesten want die mensen gingen er als laatste uit. Dat lijkt logisch maar iedere ervaren Solmarreiziger weet dat de mensen van Blanes er als eerste uitgaan. Dus zo geschiede en moesten de koffers van deze mensen over de onze worden heengesleept. Onze koffers die we drie dagen ervoor gekocht hadden (kassabonnen aanwezig) zijn daardoor beschadigd. Eenmaal in Malgrat heeft het nog even geduurd voordat ik weer de oude was. De enige van het personeel in de bus die goed hielp was de hostess, Nathalie. Ook zij is een aantal keren (op ons verzoek en op verzoek van andere passagiers) naar de chauffeurs gegaan maar die trokken zich nergens wat van aan. In Malgrat zijn we naar het kantoor van Solmar geweest om een klacht neer te leggen. De man die daar zat zei dat we niet de eersten waren, dat hij het door zou geven maar dat we beter zelf contact op konden nemen met Solmar Nederland omdat er naar hem niet geluisterd werd. Hij vertelde dat hij heel veel klachten kreeg mede door onervaren chauffeurs (Solmar heeft blijkbaar tekort chauffeurs) en kostenbesparingen die moeten worden gehaald. We hebben gebeld met Solmar maar moesten een mail sturen...........daar reageren ze dan niet op. Uiteindelijk hebben we op de facebooksite van Solmar wat geplaatst maar dat wordt door Solmar direct verwijderd. In Malgrat hebben we gesproken met twee oudere Solmar-chauffeurs die namens Solmar hun excuus aanboden voor hun collega's en ook deze mensen zeiden dat het personeel onervaren is en Solmar niet meer de werkgever is die het was. Ook zei men dat als ik in hun bus flauw had gevallen, ze hadden gestopt om te zien wat ze voor mij hadden kunnen doen. Op de terugweg op 15 juni hadden de twee chauffeurs ruzie, vooral de oudste chauffeur was verschrikkelijk lullig tegen de andere chauffeur...... we zijn gestopt bij een tankstation waar de toiletten en wasbakken zo vies waren dat we toch maar in de bus naar het toilet gingen en onze tanden niet gepoetst hebben omdat de wasbakken zo smerig waren. Alle stops van een aantal jaren terug worden overgeslagen, daar waar het schoon en ruim was. We hebben ook met de hostess in de bus op de terugweg gesproken. Hij had het ook niet meer naar zijn zin........hij zei dat als je je rijbewijs C had met de module personenvervoer, je zo bij Solmar aan de slag kon, ervaring of niet. Je hoeft niet eens meer een aantal keer met een ervaren chauffeur mee te rijden. Op de terugweg in Maastricht ging de chauffeur ook nog een buiten staan plassen.......... Dus......voor alle mensen die zeggen dat we onze klacht bij Solmar hadden moeten neerleggen ipv op een openbare site.....we hebben dat eindeloos geprobeerd, ik heb alle schermafdrukken nog maar Solmar laat je zitten. Ze stuurden een brief (een zoethoudertje op 7 juni gepost) dat we de volgende keer met 25 euro korting meemogen maar er komt geen volgende keer. Volgens hen waren andere passagiers erg blij met deze aanbieding! Ik heb voorgesteld die 50 euro gewoon over te maken samen met het extra geld voor de luxere bus maar dat doet Solmar natuurlijk niet. We hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en wat denkt u? Ook die kregen eerst geen reactie van Solmar en de laatste reactie van Solmar was dat men zich nergens voor aansprakelijk voelt. Solmar lacht zich rot....want nu moet ik beslissen of we de zaak voor laten komen bij de geschillencommissie, moet ik daar zelf ruim 100 euro voor voorschieten en volgens de rechtsbijstand is de kans op compensatie door Solmar klein???? Nu snap ik waarom men in Maarheeze zo zelfgenoegzaam reageert....wie maakt ze wat!!! Het is allemaal erg jammer. Als men gewoon normaal gereageerd had en excuus had gemaakt had het voor mij ook veel goedgemaakt maar Solmar heeft mij een trap nagegeven. We gingen al 16 jaar met Solmar op vakantie dus daar blijft het bij. Ik wil in ieder geval nogmaals de hostess van bus 1 op 3 juni jl. bedanken en alle passagiers die mij en mijn dochter zo fijn geholpen hebben.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Prima georganiseerd!

    Afgelopen winter voor de eerste keer een busreis geboekt bij Solmar. De organisatie was zeer professioneel, van telefoniste tot bus personeel en aanspreekpunt ter plaatse een dikke pluim. De administratieve afhandeling van de boeking verliep correct.
    Kortom, voor herhaling vatbaar. We hebben inmiddels een busreis naar Blanes (Spanje) geboekt en hebben alle vertrouwen in de organisatie van Solmar.

    Door: A Wijnants25-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Totaal geen service

    Wij hadden in september 'n soort van lastminute geboekt om er even tussenuit te zijn na 'n erg lastige tijd. Naar Indalo park. Het leek allemaal zo mooi door de hoge waardering, maar idd nu komen we er ook achter dat ze daar alleen de goeie beoordelingen opzetten. Mijn eigen reactie en van meerderen die daar toen ook waren, zijn nergens terug te vinden. Wij hadden nl last van bedwantsen, vreselijk! Het heeft voor een hoop ellende gezorgd in en ook nog na onze vakantie. Het ergste is nog, de reactie in het hotel, de reisleiding ter plekke ( die ons wel leken te begrijpen,maar er uiteindelijk ook niks mee gedaan hebben) en achteraf Solmar zelf nog . We werden duidelijk niet geloofd en aan de kant gezet alsof je zoiets ook maar kunt verzinnen. Verschrikkelijk om op deze manier afgescheept te worden, zonder enig begrip! Dus voor ons nooit meer Solmar. HET SOLMAR JE VAKANTIE ZIJN !

    Door: Ans22-01-2019
    Ans22-01-2019

    Ik heb nog steeds last van alle ellende en onbegrip!????

    Bart01-02-2019

    Wij hadden ongedierte voor een 4 sterrenhotel...Solmar is kassa kassa...Mijn advies: boek géén reis bij deze maatschappij. Ga er bovendien absoluut niet vanuit dat eventuele klachten serieus genomen worden. Erg triest van zo'n grote organisatie

    Hans13-03-2019

    Indalo park heeft het hele jaar door duizenden gasten! En je leest zowel op Solmar als op Zoover niets over bedwantsen. En neem van mij aan dat als ze er wel zouden zijn dan is de leiding van een Hotel daar heel allert op!! Als je bedwantsen in je bed hebt zit je van top tot teen onder de beten en daar ga je dan natuurlijk gelijk mee naar de receptie en laat je gelijk je bed zien waarin die beestjes zitten.... ook ga je gelijk Solmar reisleiding ter plaatse inlichten. Uit de beschuldiging hier boven blijkt niet dat daar op wat voor manier dan ook gebruik van gemaakt is....!!! Naderhand iemand beschuldigen is dan ook niet eerlijk!

    Ans18-03-2019

    Wat is dit nou voor reactie? Ik beschuldig zeer zeker niemand achteraf! Je kent het hele verhaal niet, want dat is te lang en te vervelend om hier helemaal uit de doeken te doen. Maar als je dit stukje goed gelezen had, zou je begrepen moeten hebben dat we wel degelijk meteen naar de receptie EN reisleiding zijn gegaan. En ik zat wel degelijk onder de beten. Ik heb hier nog foto's van zelfs. Natuurlijk lees je hier niks over op Solmar,omdat ze daar alleen maar positieve reacties opzetten. Duidelijk toch! We zijn echt heel begripvol geweest, zulke dingen kunnen gebeuren, maar om dan totaal geen begrip te krijgen voor alle ellende die je daardoor meemaakt en niet een keer zelfs maar 'n sorry, zowel van het hotel als van Solmar, dan gaat mijn begrip ook over,hoor! Dus dit is zeer zeker geen beschuldiging achteraf, maar naar mijn gevoel een rechtvaardige reactie!

    Bart03-04-2019

    Ans zoals u kan lezen op elke reactie deze Hans werkt uiteraard voor Solmar...hij gaat zwaar in defensie...bij elke post hier..uw reactie zoals de meesten hier zijn rechtvaardig..ook wij hebben de reisleiding ter plaatse ingelicht er werdt niets mee gedaan..wat hij neerschrijft is klaar en duidelijk een werknemer van Solmar..waar enkel de goede beoordelingen tellen...

    Beste Bart en Ans11-04-2019

    Ik werk totaal niet voor Solmar en krijg er ook niet voor betaald, om op jullie bericht te reageren!! Geloof je me niet dan zou ik gewoon Solmar opbellen... mijn naam zal daar vast wel in de computer staan, maar dan alleen omdat ik al zoveel met volle tevredenheid met Solmar ben mee gegaan...

    Ans29-04-2019

    Ieder heeft zijn eigen ervaringen. Laat dat dan ook zo. Geef asjeblief geen commentaar op iets wat iemand anders ervaart. Dat is pas dom! Ik ga toch ook niet reageren op mensen die WEL tevreden zijn. Daar kan ik niet over oordelen of dat terecht is of niet. Maakt mij ook niks uit of je nu wel of niet voor Solmar werkt of wat je er voor zou krijgen. Dat verandert niks aan MIJN ervaringen. Vind het erg kinderachtig om op deze manier te reageren. Zoek 'n ander tijdverdrijf!

    ingrid stevens04-06-2019

    24-5-2019 vertrokken met de Solmar First Class bus, mijn eerste keer First Class, maar tevens ook de ;laastste keer, de service was beneden alle peil. ook zoals de terug reis op 1-6 2019. Dat een bedrijf niet met verlies wil afsluiten op het einde van het jaar begrijpelijk. Maar als je afhankelijk bent van medicatie tijdens de reis en je moet dan een flesje water kopen om de medicatie te kunnen innemen, gaat toch qua service erg ver. Helaas de terug reis was nog erger dan de heenreis, mijn stoel was stuk en kon niet gerepareerd worden, de W. C. klemde zo erg dat alleen de hostess de deur open kreeg, zat je op het toilet kon aan de binnenkant de deur niet gesloten worden, overdag geen probleem ( maar de nacht was afschuwelijk, zowel de hostess als een chauffeur sliepen tijdens de nacht, niets op tegen, maar dan moet ook alles functioneren waarvoor het bedoelt is. Achter in de bus waar ik zat is niets van slapen terecht gekomen omdat medereizigers constant vroegen of Ik de deur open kreeg, altijd moest ik nee verkopen, niet prettig en ook niet nodig geweest, als de bus voor vertrek goed gecontroleerd zou zijn op eventuele mankementen, 10 euro enkele reis extra betalen geen probleem voor iets wat gewoon moet functioneren. Het zou coulant zijn als de 20 euro terug geboekt worden op mijn rekening, Ik ben dan ook van plan de onhafhankellijke A. N. V. R. in te schakelijken eveneens zal ik ook de vakantieman hier over informeren.

    lian29-06-2019

    op 07-06-2019 zijn we met Solmar naar Salou gereisd first class, 40,00 pp. had dit beter niet kunnen doen we werden zowel met de heen als terug reis op de achterste rij stoelen gedropt. veel minder ruimte, geen plek voor de handbagage, geen voetsteun en tafeltje. echt first class toch. meteen bij thuis komst hier een melding van gemaakt maar werd niet op gereageerd na 2 meldingen heb ik telefonisch contact gehad, en wat denk je nog dezelfde dag een reactie met het antwoord dat de stoelen waarop wij zaten veel gevraagde stoelen zijn omdat je de hele dag je rugleuning naar achter kunt zetten. ik weer meteen gerageerd dat het wel erg vreemd is dat er niemand zowel op heen als terug reis die veel gevraagde stoelen met ons wilde ruilen. schandalig dat je voor de achterste rij 40,00 moet betalen. maar ik kreeg toch 1x40,00 euro terug. solmar in niet meer de solmar als vele jaren geleden, toen kreeg je meer stops nu even eruit met zijn alle naar 1 heren of dames wc en weer vertrekken. als ze zo doorgaan gaat het zeker klanten kosten

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    solmar busreis

    al jaren reis ik gemiddeld 2 x per jaar naar Benidorm met de bus.
    nog nooit problemen gehad, elke reis is weer een feest.
    de eerste 2 weken van oktober geweest en ik verbaas me er steeds weer over hoeveel mensen de bus pakken voor hun vakantie naar Benidorm en hoe soepel alles verloopt in Maarheze.
    en natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar grote problemen ben ik na al die jaren niet tegengekomen.
    wij worden in Hoogeveen opgepikt door Henry een altijd vrolijke chauffeur die er voor zorgt dat je vakantie meteen goed begint.

    Door: willeke booij-duiverman02-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    8
    rating

    Vliegen met Solmar naar Espana

    Fijne vakantie gehad in het mooie Salou hotel Delfin! Weer genoten en opgeladen .. we kijken nu al iit naar de volgende vakantie. Waarschijnlijk weer nij Solmar. Dit was onze 2e keer dus het aas goed !

    Door: Fam Perera25-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    vacantie 2018 24 sep.t/m7 okt.

    Bus 2 heen en Bus 22 terug geweldige trio,s kon niet beter, een dikke pluim 10+, Hotel geweldig eten vriendelijk personeel, minpuntje de zeer slechte badkamer en bed door ons te laat melding van gemaakt, maar toch een hele fijne vacantie gehad hartelijk dank hiervoor.
    Met vriendelijke groet Fam.H.Horstik

    Door: Horstik17-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    salou

    wij zijn al jaren goed gezind met solmar op vakantie geweest nooit klachten gehad altijd goede chaffeurs en host en hostes gehad met goede muziek en bingo's en films was altijd leuk maar op de terug reis was dat anders slechte bus mvg corrie slichter. voor mij geen busnr.1 meer. maar verders de vakantie was heel leuk en gezellig

    Door: corrie slichter24-09-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9
    rating

    Zeer slecht

    In september naar Kroatië geweest. Hostess zei gelijk niet bellen of mailen want reageer toch niet. Schandalig. Hotelkamers smerig, eten ronduit slecht en koud. Iedere avond uit eten geweest.personeel zeer onvriendelijk. Klacht bij Solmar neergelegd maar hoor niets van ze. Laat het hier echt niet bij zitten.

    Door: Hanneke22-09-2018
    mem01-10-2018

    Solmar doet echt geen moeite om echt tot een oplossing te komen Schepen ons af met een bon van 50,00 voor een volgende busvakantie.

    Anneke25-10-2018

    Mijn vrindin heeft mieren op haar hotelkamer gehad in bed..overal in de kamer..er werdt niets gedaan ermee...ook zij heeft klacht neergelegd...voor niets..de enige oplossing is niet meer met Solmar te reizen..ondermaatse bussen en hotels..

    Hans25-10-2018

    In een bus moeten gaan zitten die net uit Bendidorm terug kwam. Was niet schoongemaakt en iedereen de gehele reis misselijk van de urine geur uit de wc! wc stops stressen, en file, het was geen ontspannende reis, terugkomst was zeer hectisch en een race precies, totaal geen ontspanning. Deze vieze dubbeldek bus waar vele dingen ontbraken, Chauffeur heeft tijdens de gehele reis , misschien 10 woorden gesproken. Onduidelijke informatie verschaffing of zelfs geen dus. Ons uit laten stappen waar het levensgevaarlijk was. Zo waren er nog meer zaken niet op orde helaas, neen ieder jaar slechter en slechter geen Solmar meer voor ons...zeer teleurstellend...

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    Absoluut een aanrader!!!

    De negatieve reviews hieronder kan ik gelukkig niet plaatsen. Wat mij betreft een en al lof over Solmar! Zondag zijn wij thuisgekomen van 14 dagen Spanje. De busreis was goed verzorgd. Er was catering aanwezig en de beenrumte in de first clas bus was goed. 's Ochtends komt de hostess een kopje koffie rond brengen en daarna een stop om even te rekken en strekken../. Ter plaatse goede info gehad van de reisleiding en ook de terugreis verliep zoals we hadden verwacht. Volgend jaar zien jullie ons weer!!

    Door: Marie-louise den Otter14-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    busreis Montemar Benidorm Spanje

    Mijn vrouw en ik reizen al ruim 30 jaar met Solmar Tours busreizen.
    De laatste 26 jaar naar hotel Montemar Benidorm Spanje. Het feit dat wij dit al zo lang doen, zegt genoeg. Altijd tot volle tevredenheid. Het is altijd weer een "thuiskomen". Natuurlijk zijn er wel eens nadelen geweest, maar deze wogen niet op tegen de voordelen. Alle afspraken zijn altijd nagekomen. Onze wensen werden altijd vervuld.
    Wij raden Solmar aan hun kwaliteit) en kwantiteit te handhaven en waar nog mogelijk, te verbeteren.

    Door: Bernardus H. de Bruin13-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    8
    rating

    Overboeking

    Al 3 jaar bezig om een boeking voor elkaar te krijgen voor Benidorm in de winter. 3 jaar geleden overboekt. Moesten naar Gemelos 4. Vorig jaar geboekt in April. In Augustus te horen dat wij niet terecht kunnen in gemelos 2 of gemelos 20. Familie Boekt in okt. Kunnen voor 2 weken wel terecht in gemelos 20.
    Proberen het dit jaar weer iIn Januari. In Benidorm. Bij Tygo.lianne en Samira zijn ook op het kantoor. Komt goed zegt men. 2 weken geleden gebeld. Een meneer aan de lijn . U krijgt volgende week schriftelijk bericht. Wordt van morgen gebeld. Wij hebben een slechte mededeling.Gemelos 2 en 20 zitten vol. een jaar geleden geboekt en toch vol. hoe kan het??? Zeer teleurgesteld. In Solmar. Met van ham nog Nooit probleem gehad.

    Door: Wim poelen11-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    bij meer dan 40 graden in de bus geen airco

    we zijn 4 augustus s avond rond 7 uur in bus 18 gestapt het was toen nog een temperatuur ruim boven de 40 graden in de bus was het nog heter dan 40 graden maar de airco bleek het niet te doen daar hebben we zo ongeveer 5 uur in een sauna gezeten daar kwam nog bij dat de wc binnen een uur zo stonk wegens de warmte dat het niet meer uit te houden was zelf ben ik hartpatient en had daar vreselijk last van daarom dien ik hier voor 3 personen een klacht in tegen solmar of staf cars dat ik 5 uur in een zeer benauwde positie heb verkeert grt W van Vught Anny van Vught en Marcel van Vught graag reactie terug.

    Door: WIM07-08-2018
    Mireille Bot22-09-2019

    Na bovenstaand bericht toch een 10?!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Solmar is enkel uit op geld

    Wij zijn nu voor het 6e jaar met Solmar gegaan en eerlijk gezegd snap ik sommige commentaren hier wel. Echter zaten wij zowel heen als terug in een bus met goed personeel en ook qua stops was het prima (gemiddeld om de 3 uur) De stops bij de tankstations waren meestal 15 a 20 min en prima te doen. Maar waar het mij omgaat is dat Solmar zelf maar bepaalt wat wel en wat niet word terug betaald als iets niet goed is. Alles om maar geld te verdienen. Ik zou mijn auto parkeren bij Solmar, maar op de dag van vertrek kreeg ik pech. Ik solmar gebeld dat ik geen gebruik kon maken van de parkeerplaats ivm pech en dat ik graag mijn 42 euro (voor 14 dgn) terug wilde. Maar nee dat kon niet, want zij konden nu deze parkeerplaats niet meer verkopen. En annuleren op de dag van vertrek dat kon niet. Ik heb nog aangekaart dat dit voor mij overmacht was, maar geen klantvriendelijkheid bij Solmar, eant stel dat ze 42 euro minderr verdienen. De parkeerplaats bij solmar was bij vertrek totaal niet vol en niemand kon mij garanderen dat mijn betaalde plek ook leeg bleef. Dan verwijzen ze naar de algemene voorwaarden, artikel 10. Daar staat echter in dat je 100 % van je REISSOM kwijt bent bij annulering binnen 7 dgn tot de dag van vertrek, echter op het factuur staat dat het parkeren niet onder de reissom valt. Als je solmar daar mee confronteert, dan weigeren ze nog het terug te betalen. Als je zo met je klanten omgaat en alles voor de poen wilt doen, dan ben je bij af. En ze worden ook met het jaar duurder. 5 jaar terug scheelde het nog honderen euro's soms wel 1000 euro tegenover het vloegen. Nu zaten er mensen bij ons in het hotel, die een dag minder bleven, maar zelfs 200 euro goedkoper uit waren met vliegen dan wij met de bus. Dus volgend jaar word het voor ons weer vliegen, ook al betaal ik misschien 2 a 300 euro meer.

    Door: Ronald07-08-2018
    Mem01-10-2018

    Ze verschuilen zich overal achter. Vreselijk Voor een groot bedrijf is 42,00 een lachertje. Maar nee alles voor het geld! Wordt hier weer bevestigd Klachten lossen ze niet op of op manier waar je als klant niks mee kunt Geen tegoedbonnen maar graag klinkende munt Wij betalen ook met geld Solmar

    Karen25-10-2018

    Klachten lossen ze niet op..want ook wij zijn op de achterbank geraakt, terwijl we first class hebben betaald..en dan te horen in de bus..dat er een aantal reizigers Royal Class hadden betaald..en ook nog een mooie zitplaats hadden..is dit niet correct geweest..en zoals ik hieronder las..als een kudde vee vervoeren zij..de reizigers..dit klopt..als de bussen maar vol zitten..ongeacht..wat er betaald is geweest..royal class of first class..

    Bart25-10-2018

    Het hotel zeer teleurstellend, Ik heb mijn geld teruggeëist omdat de reis totaal niet is verlopen zoals ik mij deze had voorgesteld. Het enige wat ik terug heb gekregen, zijn de kosten van mijn gereserveerde stoel. Vorig jaar, sindsdien geen Solmar voor ons, Mijn advies: boek géén reis bij deze maatschappij. Ga er bovendien absoluut niet vanuit dat eventuele klachten serieus genomen worden. Erg triest van zo'n grote organisatie..

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    hoe vaker hoe slechter de busreis.

    22-6-2018 vertrokken uit Maastricht met de bus.
    De heenreis naar Spanje was zeer goed te noemen en gezellig dank zij de chauffeurs en hostess.
    de terugreis viel zo tegen daar zijn geen woorden voor, de chauffeur hete Dick, en volgens mij , wou hij zo snel mogelijk thuis zijn.
    De service was ronduit slecht, als film werd de Gooise vrouwen opgezet, zonder ondertiteling totaal niets waard, zeker voor mensen die hard horend of doof zijn.
    De bus was veel te vroeg op de terug reis en veel mensen kwamen daar door te laat bij het hotel op de afgesproken tijd, totaal geen excuses van de chauffeur of wat dan ook, alleen maar een hoop gegrom, gezellig als je zo je vakantie afsluit, zeker als de heenreis zo positief is en de terugreis beneden alle maat.

    Door: I L M G Stevens01-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    vee"vervoer bedrijf Solmar

    Alles klopt wat ik hieronder lees..op hun site laten ze enkel goede beoordelingen toe..ook ik ben erin gevallen..First class betaald..en op de achterbank geplaatst..geen voetensteun niks..hygiene dikke nul..wc stops stressen..om de 4 uren en meer...airco zeer hoog..geen Solmar voor ons meer..ga niet af op de goede beoordelingen..zij plaatsen dit ook nog zelfs..wat niet klopt in de realiteit..

    Door: Joop29-07-2018
    Mem01-10-2018

    Klopt ook op hun Facebook worden alleen positieve dingen geplaatst Heb je een negatief bericht dan plaatsen ze het niet Tja dan lijkt alles positief

    Van heerden05-02-2019

    Wij gaan al 10 jaar twee keer perjaar met solmar op vakantie en ik moet zeggen elke keer is het weer perfect voor mij niets anders dan een grote pluim voor solmar de mensen die verkeerde dingen zeggen over solmar zijn zeur pieten die niets gewend zijn

    Ans08-02-2019

    Ik denk dat mensen die al jaren met solmar mee gaan, niks gewend zijn! Zij weten niet hoe het hoort te zijn. En wat service betekent, wanneer dat nodig is. Triest hoor!

    A. J Helleman06-03-2019

    Gaan al ruim 20 jaar met solmar en twee keer per jaar naar Kroatië en Spanje niets dan lof voor solmar nog nooit een slecht hotel of eten gehad ik ben er één als iets niet goed is ga ik nooit meer mee en alles perfect geregeld zal Geen ander bedrijf willen

    Hans13-03-2019

    Wij zijn inmiddels 8 keer met Solmar bus naar Spanje geweest. En alle reizen totaal geen klachten of problemen tegen gekomen. Het is denk ik ook een kwestie van een beetje passen en meten... oftewel aanpassen. We hebben ook 2x achter in de bus gezeten en kregen gewoon een soort houten kruk om de voetjes op te leggen, dit na de eerste stop van de bus toen ik het aan de chauffeur vroeg. Hij maakte excuus dat hij dit vergeten was om het mij te geven. Daar kan je dan gepikeerd op reageren, maar je moet niet op alle slakken zout leggen! Wij zijn nog steeds tevreden en trots op de chauffeurs van Solmar, veiligheid staat voorop en als je aardig tegen ze bent krijg je dat ook weer terug! Wie goed doet, wie goed ontmoet noemen ze dat geloof ik. Ik denk dat een slechte ervaring op vakantie vaker de schuld is van mede vakantiegangers dan dat het aan de reisorganisatie, de buschauffeur, of Hotel personeel te danken is...

    Joop03-04-2019

    Hans u bent een werknemer van Solmar...dit is duidelijk..als men betaald voor een First Class bus moet deze in orde zijn..met alles...wij hebben geen voetensteun gekregen...steward zei mailtje sturen met uw beklag...veiligheid staat voorop? er werdt roekeloos gereden..met weinig stops...een goede vakantie begint als men de bus opstapt..en alles in orde is...wie een goede service verleent, krijgt men ook tevreden klanten, heeft niets met goed doet goed doet goed ontmoet...als de reisorganisatie een degelijke kwaliteits service verleende las men deze nare ervaringen niet van de klanten, dit is de realiteit.

    Thea Van de voort10-06-2019

    Nu ik wil bij deze Ad en Josephine namens mijn zus en ik zelf nogmaals bedanken voor de prachtige goed verzorgde vakantie , 24 mei 2019 naar Toscane(Italië) ! Alles naar wens,een gezellig en lief echtpaar die er wat van maken! Leuke verrassingen tijdens de reis,ja in een woord geweldig zodat wij verzorgd zijn! Echt een aanrader om een excursie reis te maken bij Solma ,goed verzorgd lekker gegeten goede hotels !Ook vorig jaar een prachtige reis gehad naar de bloemenrivera,ook fantastisch verzorgd door Ad&Josephine ! Groetjes Thea &Annemiek.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    goedkoop = duurkoop.

    Alleen werken om het geld binnen te harken, als er betaald is zit je opgescheept met duizenden problemen, na meerdere malen gebeld ..nog geen voucher in de brievenbus..dan via mail..nog moeten wachten..wc stops zijn rampzalig...vuil vies..men krijgt de tijd niet om de benen te strekken..na het lange aanschuiven..bij de wc stops..terug de bus in..aangekomen in het hotel..eten zeer slecht..gemeld aan de reisleiding ter plaatse..volgens hun alles oke..terwijl er mensen ziek werden...ondermaatse service Solmar..hier zullen we niet meer mee reizen...

    Door: Jef29-07-2018
    Mem01-10-2018

    De reisleiding ter plekke zegt in nl een klacht indienen Doe je dat dan schepen ze je af Vreselijk

    Mem01-10-2018

    De reisleiding ter plekke zegt in nl een klacht indienen Doe je dat dan schepen ze je af Vreselijk

    Jef25-10-2018

    Door hun publiciteit trekken ze veel mensen aan..lijkt mooi en wel allemaal..de realiteit is dat dit niet het geval is...men trekt enkel 1 soort publiek aan..en deze vinden Solmar top...bah bah..

    Ans08-02-2019

    Klopt, en als je thuis een klacht indient, word je afgescheept met 'n nietszeggend antwoord: " wij waren er ter plekke niet bij, dus kunnen daar geen oordeel over geven" . Dus solmar is alleen maar tussenpersoon om reizen te verkopen! De woorden service en begrip komen niet voor in hun beperkte woordenschat.

    Hans13-03-2019

    Met verbazing lees ik hier boven de reacties van, ik noem ze maar moppersmurfen! Wat kan Solmar er in hemelsnaam aan doen dat je bij een Frans benzinestation een vieze en drukke WC tegen komt!!! Echt van den gekke dat mensen Solmar daar de schuld van geven! Waar een chauffeur ook stopt onderweg, hij weet natuurlijk nooit of het daar druk is, of dat de WC schoon is! Het hem kwalijk nemen en nog erger de schuld bij Solmar neerleggen is natuurlijk hersenloos!

    Jef03-04-2019

    Hans het zijn geen moppersmurfen, Solmar moet eerst zich beter organiseren met de wc stops, als alle bussen tegelijkertijd, stoppen aan dezelfde wc stops, is toch logisch dat het zeer druk is, men kan dit voorkomen door structureel een planning op te maken, en dit begint van het management, men neemt de reisorganisatie kwalijk, ookal bent u een werknemer van Solmar of chauffeur uit uw reaktie's te lezen, deze ervaringen zijn terecht en grondig, dit is geen fictie, als zelfs de stewards klagen dat Solmar niets doet met de klachten dan weet men hoe laat het is, niet meer ermee reizen, dit is voor ons duidelijk, er reist op lange duur maar 1 soort volk hiermee...en dit zegt genoeg! service Solmar dikke nul!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    De eerste keer en absoluut weer!

    Vakantie peniscola juli 2018! De busreis er naartoe goed geregeld. Goede bediening, om de zoveel tijd een stop, en zelfs entertainment savonds in de bus! Papaluna hotel is top! Ruim assortiment eten en de service is goed. Evert is de perfecte reisleider in peniscola! Terugreis naar NL was er een ongeluk gebeurd waardoor de snelweg afgesloten werd. De chauffeurs wisten een binnenweg dus niet in de file gestaan en zelfs nog prima op tijd terug in Maarheeze. Wij gaan een volgende keer zeker weer mee! Jeff en Nicolle

    Door: Nicolle26-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Ieder jaar slechter

    3x op rij met solmar. Deze keer compleet waardeloos. Heb diverse keren om de rekening moeten vragen om te betalen. 4 dagen voor vertrek nog geen tickets in huis. Die kreeg ik uiteindelijk per mail. Moest zelf maar alles printen terwijl ze normaal opsturen.

    In de bus mochten de stoelen niet paar cm naar achter tijdens de reis. Dit mocht alleen paar uur snachts.

    Essentie stoelen geboekt en bevestigd. Dan ga je ervanuit dat je ze krijgt. Op de terugweg bij instappen te horen dat ze vervallen waren en we ons geld ervan terug krijgen.... nou we zijn meer dan 2 weken thuis en nog geen cent gezien van solmar.

    Vind het ronduit waardeloos.
    En steeds dat gehaast onderweg met 15 min stop waar 4 bussen van solmar staan. En dan ineens oh we mogen niet voor 14.00 uur binnen komen...we gaan maar effe een langere pauze inlassen. Dit is bekend. Iedere reis hetzelfde. Geef ons dan wat meer tijd bij andere stops zodat dames ook op hun gemak naar de wc kunnen.

    Door: Jessica24-07-2018
    Wilfried29-07-2018

    Klopt wij ook..waardeloze reis..vuile bussen..in de rij staan bij de toiletten..en om de 4.30uur pas een wc stop..wc in de bus overgelopen..alle jaren dezelfde liedje...airco zeer hoog..

    Sonia29-07-2018

    ...Op hun site lees je enkel de goede beoordelingen..zo worden de mensen misleid...

    Solmar30-07-2018

    Beste Jessica, helaas kunnen wij uit bovenstaande niet achterhalen wat uw gegevens zijn. Graag willen wij nagaan wat er fout is gegaan op uw terugreis wat betreft de essentie plaatsen. Zou u uw gegevens willen sturen naar info@solmar.nl? Wij berichten u dan zo spoedig mogelijk. Met vriendelijke groet, Team Solmar

    corrie slichter24-09-2018

    wij gaan ook al jaren met solmar altijd alles goed hoor, maar op de terugweg bus nr 1 bij de een ging de rugleuning niet naar beneden bij mij was het voetenplankje kapot daar moet je wel extra voor betalen beneden was het hartstikke koud en boven gingen ze lopen van de hitte. de 2 chaffeurs hebben de hele reis de mond niet opengedaan ik heb me eigen zitten te verbijten en dat vind ik van me eigen nog mooi gezegd maar voor mij geen busnr. 1 meer de reis er naar toe was prima naar Salou maar de terug reis een domper volle w.c bus was niet schoon maar vies, sorry solmar maar dat zijn 2 minpuntjes voor jullie mvg corrie slichter en o ja een onervaren chaffeur er ook nog eens bij

    Mem01-10-2018

    Jessica...heb je inmiddels geld terug gekregen van Solmar?

    Marloes25-10-2018

    Mem...het geld terug krijgen is een lachertje..een tegoedbon..terwijl men een domper heeft gehad over de reis..verwacht aub niet teveel ervan..gewoonweg niet meer reizen met deze maatschappij...service en kwaliteit dikke nul...

    Jessica18-08-2019

    Ja geld is uiteindelijk naar 4 weken ofzo dat ik het gekregen heb. Ga niet meer met solmar. Op hun facebook staat alles positief, ze hadden eerst reviews daar maar die zijn weg. Dus mensen blijven boeken. Bah. Als ik aan onze laatste 2 reizen denk ben ik nog steeds pissig

    Henk grooten30-09-2019

    Hallo. Op 9september vertrokken naar spanje met solmar. Al jaren ongeveer 20 keer.voor de eerste keer first clas.dat hebben we geweten.plaats 33 en 34 achterin de bus. Je zit 4 op een rij.1 stoel heeft geen voetensteun geen plaats voor een kopje koffie of een netje voor je spulletjes.en wienig benruimte!!! Daar betaal je 80 euro extra voor. Schandalig!! Nooit weer.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Solmar.nl

    Uw beoordeling