RCN Vakantieparken

5.1

Bestellen

4.2

Service

5.2

Prijs

3.9

Levering

33.3%

Zou hier weer kopen

RCN Vakantieparken

Ben je toe aan een lekkere vakantie, maar wil je niet al te ver weg gaan? Hou je wel vak gemak en luxe, maar heb je het er niet voor over om te betalen voor een 5-sterren hotel? Misschien is een kampeervakantie of verblijf in een vakantiepark dan wel iets voor jou! RCN beschikt over zeventien vakantieparken in Nederland en Frankrijk, met ieder een unieke ligging in de natuur. Op alle RCN-parken zijn vele faciliteiten en georganiseerde activiteiten voor jong en oud. Dus, is het een kijkje waard?


Wat vinden consumenten van RCN? Is de prijs-kwaliteitverhouding goed? Was alles naar verwachting? Was alles goed geregeld? Lees het hier bij NederlandReview!


Over RCN Vakantieparken

Al meer dan 65 jaar bestaat RCN Vakantieparken. Bij RCN kun je terecht voor een combinatie van kampeerplaatsen en verblijfsaccommodaties op verschillende locaties binnen Nederland en Frankrijk. In totaal bieden ze 9 vakantieparken in Nederland, en 8 campings in Frankrijk. Zo zitten ze onder andere in het Brabantse Chaam, aan het Friese Sneekermeer, aan de Bretonse kust in Frankrijk en aan de rand van het Franse natuurgebied ‘Parc Nationale des Écrins’.


Hou jij wel van wat meer luxe? Bij RCN is er de mogelijkheid om te verblijven op hun glamping, of glamorous camping. Je verblijft dan in een compleet ingerichte tent, met veel gemak en comfort. Kies je ervoor om in een sfeervolle safaritent met veranda en hemelbed te overnachten, of ga je toch voor de Cocoon Sweets? Voor de sportievelingen is het mogelijk om te mountainbiken en zeil- of surflessen te volgen.


Wanneer je bij RCN Vakantieparken verblijft help je niet alleen jezelf aan een goede tijd, maar ook anderen. De gehele winstuitkering gaat namelijk naar maatschappelijke projecten en mensen voor wie een vakantie minder vanzelfsprekend is door eenzaamheid, gebrek aan geld of fysieke omstandigheid. Zo geeft RCN jaarlijks 100 gratis zomervakanties aan gezinnen die leven op bijstandsniveau, en zetten ze honderden eenzame ouderen in het zonnetje tijdens de ouderenmidweek.




Diensten RCN Vakantieparken

Wanneer je je vakantiepark hebt uitgekozocht, kun je je plekje reserveren. Bij RCN Vakantieparken kun je betalen met iDEAL, Visa, MasterCard en Maestro. Binnen 2 weken na ontvangst van de bevestiging dien je 50% van de som te betalen. Het restant mag een maand voor aankomst worden overgemaakt.


Krijg jij maar geen genoeg van RCN Vakantieparken? Meld je dan nu aan voor hun nieuwsbrief om te allen tijde op de hoogte te blijven van acties en aanbiedingen. Ook kun je ze volgen op Instagram, Facebook en YouTube.


Vragen en klachten bij RCN Vakantieparken

Heb je vragen of klachten over je verblijf bij RCN Vakantieparken? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice door te bellen naar 085-0400 700. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 21:00 uur beschikbaar, en in het weekend van 09:00 tot 18:00 uur.


Heb jij al ervaring met RCN Vakantieparken?

Zo ja, wat is er zo goed aan en wat kan er beter? Laat het ons weten!


Ook als je nog niet bekend bent met RCN, zit je hier goed! Oriënteer je op verschillende vakantieparken zoals deze en bekijk welke het beste aansluit op jouw wensen en behoeften. Toch besloten je verblijf bij RCN te boeken? Aarzel dan niet om zelf ook een review achter te laten!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (24)

Huur accommodatie

A

Ad Van der wegen

17-09-2023

0forum

Rcn roggeberg huisje gehuurd

Helaas viel de accommodatie erg tegen. Beschadigde wastafels, lekkende kranen. Een kast ging niet open zonder de lade er onder mee te nemen. Schimmel op de muren in de slaapkamer vanwege enkel glas. In de badkamer helaas ook schimmel op tegels en voegen. We zouden gebruik kunnen maken van een overdekt zwembad in een andere plaats maar dat was een lachterje. De openings tijden waren voor recreatie zwemmen s morgens vroeg of s avonds van 20:00 uur tot 22:00 uur. Uiteraard gemeld bij receptie maar weed niet serieus genomen.

M

Marieke langenberg

13-08-2023

0forum

Camperplaats Grote bos

Vriendelijk en oprecht ? Gisteren aangekomen op het grote bos. Camperplaats is lang en smal. Luifel + 1 meter is afstand tot de buren. Andere kant idem. Dicht op elkaar. Buren ene kant : type volkswijk. Erg aanwezig, grof taalgebruik. Buren andere kant rookte op deze kindvriendelijke (?) camping een blowtje voor hun campertje. Onder ons open raampje. Gisteren bij de receptie gevraagd naar eventueel ander plekje op de camping. Dit kon niet : Tenten mochten wel op de camper plek, camper niet op de kampeer velden. 1 nacht aangezien : buurkinderen midden in de nacht huilen : buren ruzie. Dus slecht geslapen. Vanmorgen een klacht ingedient bij de receptie. Reactie : Wij oordelen niet op afkomst of gedragingen. Het is bij de Nederlandse wet niet verboden om je anders te gedragen, dus daar houden we ons aan. Wij gaan mensen niet weg sturen omdat u het niet fijn vind. Wij willen graag ons geld (de helft) terug omdat wij naar huis gingen. We zouden een 10 dagrn blijven en hebben niet gevraagd om iemand naar huis te sturen, we wilden een fatsoenlijk plekje of anders gingen wij zelf weg. Hier werd geen gehoor aan gegeven. Wij hebben er last van : ons probleem. Dus vriendelijk commentaar, eerlijke recentie : Wat ons betreft NOOIT MEER. om in de juiste taal te blijven KUT camping en KUT sevice.

F

Fam Jansen

30-07-2023

0forum

Kampeerplaats RCN Flaasbloem te Chaam

Zeer klantonvriendelijk. Op 8-09-2022 een campingplaats genomen. Wij moesten het hele bedrag in een keer van te voren vooruit betalen. 11-09-2022 heb ik een fietsongeval gehad en heb in het ziekenhuis gelegen. Mijn partner is met de caravan naar huis gegaan. Dag later dit telefonisch gemeld en ook per mail met verzoek enige compensatie. Totaal geen reactie van RCN. Voor ons de 1ste en laatste keer RCN.

F

Familie Hansen

26-09-2022

0forum

Zomervakantie in Augustus 2022

Tijdens de aankomst in ons huisje in Toppershoedje bleek er eea mis te zijn. Niet schrikbarend maar voor het geld dat je er voor betaalde zeker niet in lijn der verwachting/kwaliteit. Muren leken onderwater te hebben gestaan en bladderde af, geen ontluchting in de WC, kastjes van de keuken die scheef hingen, kapotte vaatwasser en een kapotte deur in de koelkast van de vriezer en een veranda vol blad en mieren die ik eerst mocht schoonmaken. Dit naast grote overlast van konijnen (niet fijn voor een huisje waar honden welkom zijn) en enorme wespenoverlast. Dit hebben wij gemeld echter hebben wij er slechts 1 nacht geslapen ivm het overlijden van mijn schoonmoeder tijdens onze eerste dag aanwezigheid. De arrogante parkmanager gaf aan dat de huisjes vorig jaar net gerenoveerd zijn (wat dus niet te zien was) en dat wij het maar eerder hadden moeten melden dan hadden zij het kunnen oplossen. 1 dit valt niet op te lossen binnen een uurtje, 2. Volgens mij hoor ik dat als klant niet te melden maar had de eindcontrole/schoonmaak dit zelf intern moeten melden, 3. wij hadden wel iets anders aan ons hoofd ipv als eerst de melding te maken. Inmiddels probeer ik al sinds 15augustus iemand van het hoofdkantoor dit op te laten pakken want de parkmanager die zelf niet is gaan beoordelen is geen onafhankelijk gesprekspersoon in deze en ziet alleen het ongelijk van de huurder. Daarbij heb ik foto's gemaakt zodat ik deze discussie kon voorkomen. Als ik netjes bericht had gekregen dat het ze spijt, dat ze hand in eigen boezem steken en ik een kleine vergoeding had gekregen was het al lang opgelost en uit de lucht. De parkmanager die echter bleef volhouden dat het vooral aan ons lag dat we niet eerder gemeld hebben maakt het voor mij dat ik hier nog steeds mee bezig ben. Gewenste oplossing Ik wil in contact komen met het hoofdkantoor ruim 10 mailtjes krijgen geen gehoor. Ik wil niet met de parkmanager in contact komen en wil dat mijn klacht fatsoenlijk beoordeeld wordt.

M

Mike

26-09-2022

0forum

Seizoensplaats RCN camping het Grote Bos te Doorn

RCN het Grote Bos te Doorn zal miv 2024 geen zgn. deelseizoensplaatsen, zoals voor- en/of naseizoen, meer willen op haar park. Voor 2023 zou deze mogelijk voor de vaste gasten nog wel bestaan als overgangsperiode voor de huidige kampeerders, die vaak al sinds jaar en dag als vaste gast van deze mogelijkheid gebruik hebben gemaakt. Niets is echter minder waar. Ondanks een tijdige opgave daartoe, zoals dit ook door RCN decennia lang is toegepast, sta je nu als vaste gast buitenspel en wordt het principe, wie het eerst komt, die het eerste maalt, toegepast. Maw men sorteerd alvast voor op de werkwijze, zoals men die in 2024 wenst toe te passen, geen deelseizoen meer op de plaatsen die daar in 2024 niet meer voor in aanmerking komen. Na decennia met veel plezier op deze camping te hebben verbleven en leuke contacten te hebben opgebouwd met andere vaste gasten, waarvan nu niet eens afscheid kan worden genomen, wordt je zonder enig pardon en zonder enige coulance en/of medewerking naar buiten gebonjourd met als laatste toevoeging; jammer voor u! Ondanks dat wij, met succes, de cursus; omgaan met teleurstelling hebben gevold, toch een behoorlijke deceptie.

D

D.R. Braggaar

17-09-2022

0forum

Vakantie op rcn De Flaasbloem

Er wordt openlijk drugs gedeald bij de toiletgebouwen. Als je de manager erop aanspreekt keurt hij het goed want hij wil geen politieagentje spelen.De vaste gasten reageerden naar ons met dat is hier algemeen bekend, en de manager zei daarop je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt door de vaste gasten. Daar wil je met je kind niet zitten. Ook worden douches van smiddags tot Savonds bezet gehouden door jongeren met keiharde muziek en die lopen de hele tijd kanker te roepen. Ook daar wilde de manager niks aan doen. De Flaasbloem nooit meer.

W

Wendy

15-09-2022

0forum

RCN Flaasbloem

Wat een vreselijke camping, er word drugs gedeald coke gebruikt in de toiletten vandalisme er word hard gereden over het park de horeca is verschrikkelijk duur. Voor een deel zijn we bij de receptie geweest (drugs hard rijden en honden die in speelveldjes hun behoefte doen) en wat word er gezegd ik ben geen politie agent. Echt geen goed woord voor dit park over. Klacht ingediend zou met 5 dagen antwoord hebben ik zit inmiddels op 2 weken en nog geen antwoord.

R

Reinald van der Meij

26-08-2022

0forum

Reserveren kampeerplaats camping Port L’Epine.

Je reserveert in januari voor juli een kampeerplaats. Je geeft een voorkeur plaats aan met extra kosten. Dit staat ook in de boekingsbevestiging. Ter plaatste blijkt dat de plek is vergeven. Er werd nu een veel kleinere plek naast het zwembad zonder schaduw toegewezen. Geen begeleidend schrijven dat de plek is gewijzigd. Blijkbaar stond dit in de tweede betaling van het bedrag. We hadden ook geen akkoord gegeven voor wijziging vd plek. Ergo je betaalt voor een voorkeursplaats voor Jan met de korte achternaam. Een oplossing kon niet meer worden geboden, ook geen excuus van het management. Oftewel service ondermaats en al helemaal geen klachtenmanagement. Typisch geval van slecht management. Dus mensen als je slechte service wil, dan is dit uw organisatie voor boeken van een kampeerplaats. Anders RCN als bedrijf mijden! Niets ten nadele van de receptioniste.

P

Paul Aleman

18-07-2022

0forum

Belledonne, Frankrijk

6 Dagen voor aankomst geboekt. Boeking snel geregeld. Bij aankomst bleek het zwembad te worden gerenoveerd. Dit was RCN even “vergeten” te vermelden. RCN was tijdens onze aankomst en verblijf moeilijk bereikbaar, en er was geen compensatie door RCN. Ondanks dat RCN een Nederlands bedrijf is, vallen hun parken in het buitenland onder de buitenlandse wetgeving. Wij hadden dus niets aan de geschillencommissie. Wij voelen ons behoorlijk besodemieterd, en zullen NOOIT meer boeken bij RCN.

H

Holkamp

23-12-2021

0forum

Vakantiehuis

Zeer slecht!! Deze organisatie is totaal niet flexibel om om te boeken in Corona tijd. Zij zetten hun inkomsten op en hoger niveau dan de veiligheid van hun gasten. Laten het toe om met 24 mensen van diverse families in 1 huis te ‘wonen’ terwijl het advies vanuit ons kabinet is om dit niet te doen. Geen mogelijkheid om kosteloos om te boeken. Slecht .

M

Maria

24-11-2021

0forum

Contact RCN

Receptie/ callcenter van RCN slecht te bereiken, 3x gebeld wordt gewoon niet opgenomen, al sta je een half uur in de wacht, mail wordt niet beantwoord. Ik zou wat boeken voor camping de Potten, maar ben er helemaal klaar mee. Geen RCN voor mij meer!!!

R

Ron

27-09-2021

0forum

Villa potten sneek

Min punten: De villa is i.v.m.corona verzet hierbij is geen rekening gehouden door rcn dat er een hond was bij geboekt. In het gewijzigde huis door rcn mocht geen hond. Dit koste ons 160 euro om onze hond in een pension onder te brengen. Er was geen enkel huis beschikbaar waar wel een hond in mocht. Min 2: het huis nr 70 was niet bijzonder goed schoon gemaakt. Toen wij weg gingen was het schoner dan toen wij erin kwamen. Dan krijg je 2 weken erna een foto en rekening dat wij een gat in een deur hebben gemaakt. Nu echt niet, onmogelijk, dat hebben wij niet gedaan. Maar bewijs dit maar eens. En dat wordt dan even van de 300 euro borg gehaald. Plus punten: Het was een mooi en gezellig ingericht huis. Een mooi terras. Helaas is het plezier van deze week snel verdwenen na de beschuldiging. Weer verstandig als je weg gaat haal er iemand bij die samen het huis controleert of film het huis van boven naar beneden.

K

Konnie Staal

02-06-2021

0forum

RCN het grote bos Doorn

Plus: - fantastische lokatie midden in het bos - ruim huisje met speeltuin voor de deur - prima horeca - leuke skelters, leuke speelplekken - duurzaamheid ( afwasmiddel, papieren frietbakjes, elektrische karretjes etc etc) - winst gaat naar maatschappelijke projecten Min: - ontvangst was rommelig en niet heel verwelkomend ( buiten/ drive thru) - huisje was ronduit vies - dit teruggekoppeld maar verder geen actie/reactie hier op gekregen Desalniettemin komen we zeker nog eens terug!

F

frouke warmerdam

13-05-2021

0forum

RCN Noordster Drenthe

Mooi en rustig gelegen RCN park in Drenthe. Huisje 302 heeft een prima upgrade gehad en de inrichting is moderner. WC en douche zijn nog wel oude stijl. We troffen een bijzonder schoon huisje, bij eerdere parken is mijn ervaring anders geweest. Mooie keukenapparatuur en zelfs een hetelucht oven. Fietsverhuur gaat op goed vertrouwen, en achteraf betalen. Leuk dat dat hier nog bestaat en kan. Geen gebruik gemaakt van horeca (terras was nog gesloten) Prima prijs voor de 1e week meivakantie. Ik kom graag nog eens terug.

R

Remko T

04-05-2021

0forum

Reservering

Correspondentie bevestigt betaling voor 30/4. Bij aankomst moest echter aan hele bedrag worden voldaan. Toegang ontzegd en gedreigd met annuleren van reservering. Zeer onvriendelijk mevr Bolberg. U had dit beter intern kunnen oplossen dat had u veel vervelende correspondentie gescheeld.

J

Jolanda

26-04-2021

0forum

Kamperen

Hier in januari 2021 overnacht op de camping. Schone, warme toiletgebouwen. Wel wat modderig terrein. Friet en kroketten bij de snackbar gehaald. Snelle service, kwaliteit was niet super, maar prima gegeten.

M

Marjolein

26-01-2021

0forum

Rcn De Potten camper plaats

Ik stuur een mail met de vraag of ze een plaats hebben voor een weekendje met de camper. Ze bevestigen dat ik mag kiezen uit 4 plaatsen waarna ik hen terug mail dat het gelijk is welke plaats. Ik krijg bevestiging dat ze een plaats voor in hebben gereserveerd. De dag voor vertrek krijg ik een mail dat de plaats niet geschikt is voor een camper en dat ze geen plaatsen meer vrij hebben. Heel gezellig, voor ons dus nooit meer bij rcn op deze manier.

D

De Souter

19-09-2020

0forum

Vakantie met tent

De hygiëne op camping La Bastide en Ardeche was dramatisch, echt ronduit smerig en in strijd met alle Coronsregels. Veel geklaagd en in gesprek geweest met eigenaar daar. Ze geven aan dat het klopt maar we worden 2 weken aan het lijntje gehouden. Na afloop thuis bericht ontvangen dat ze er niks mee doen! Ongelofelijk, de naam RCN is eigenlijk niks waard. Voor ons nooit geen RCN meer!!!

W

Wendy Claassen

27-08-2020

0forum

Boeking Villa RCN vakantiepark de Potten

Villa boeking gemaakt bij RCN vakantiepark de Potten in Friesland, helaas boeking vanwege corona info op website RCN alsook de wettelijke maatregelen inzake corona in Duitsland en Nederland moeten annuleren. Volgens website RCN wordt Voucher, ter compensatie van annulering verstrekt, zo ook toegezegd door medewerkster van RCN, bij annulering. Bijna 4 weken na annulering niets van RCN vernomen, veel correspondentie en bellen. Uiteindelijk komt RCN niet met toegezegde Voucher, doch maakt nieuwe voorwaarden en spelregels voor huur van Villa's/vakantiewoningen. Nergens op hun website wordt hier over gesproken, Recron Voorwaarden, die van toepassing zijn worden niet nagekomen. ACM richtlijnen inzake Vouchers eveneens niet nagekomen. Jammer, zeer onprofessionele en bekrompen houding van RCN/de receptie van RCN vakantiepark de Potten. Hebben deze casus voorgelegd bij ACM en geschillencommissie.

H

Hans Mommers

29-04-2020

0forum