NederlandReview

    Ervaringen NOVASOL

    Bijna iedereen gaat wel graag eens op vakantie, sommige verkiezen een verblijf op een hotel, anderen een camping en nog anderen verkiezen om een vakantiehuisje te huren, dat kan ook bij Novasol! Wat vinden klanten van Novasol en hun service? Kom het te weten in de reviews op NederlandReview!


    Over Novasol

    Novasol is een organisatie die vakantiehuisjes verhuurt. Ze is actief in 27 Europese landen en heeft haar hoofdkantoor in Denemarken. Novasol werd in 1968 opgericht. Het bedrijf begon met het verhuren van vakantiewoningen in Noorwegen. Daarna groeide het snel uit tot de grootste aanbieder van vakantiehuizen in Noord-Europa. Novasol is vandaag de dag een groot internationaal bedrijf met verschillende dochterondernemingen in verschillende Europese landen. Het bedrijf heeft zo'n 400 werknemers in dienst.

    Zin om op vakantie te trekken?

    Diensten van Novasol

    Bij Novasol kan je terecht voor het huren van een vakantiewoning in binnen- en buitenland. Ze bieden meer dan 50 000 vakantiehuizen aan, verspreid over 27 Europese landen. Als je zelf een vakantiewoning hebt waar je niet vaak komt kan je ook bij Novasol terecht voor het verhuren ervan.

    Bij Novasol kan je ook een auto huren voor je vakantie en een security pack als extra optie nemen.

    Als je zoekt naar een vakantiehuisje met bepaalde eigenschappen kan je klikken op 'Thema's'. Daar vind je huizen die passen in verschillende categorieën zoals vakantiehuizen met een zwembad, vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan, huisboten en drijvende vakantiehuizen, langdurige verblijven in een vakantiehuis, golfvakantie in Europa, groepsaccommodatie en meer.

    Novasol zegt te staan voor kwaliteit, service en geloofwaardigheid.

    Klachten of vragen over Novasol?

    Heb je een klacht of vraag voor Novasol? Neem dan zeker contact op met de klantendienst, ze zullen blij zijn dat ze je verder kunnen helpen. De klantendienst kan je bereiken per telefoon of e-mail. Ze zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen. Op de site vind je ook heel wat veelgestelde vragen;, misschien wordt jouw vraag hier wel beantwoord!

    Schrijf je eigen review!

    Wil je anderen laten weten hoe jouw ervaring is met Novasol? Heb je een favoriet vakantiehuisje waar je zo snel mogelijk terug naartoe wil of leuke ervaringen gehad tijdens je vakantie? Laat het weten! Schrijf een review op NederlandReview! Zo laat je potentiële lezers weten wat ze mogen verwachten van de service en het aanbod van Novasol.

    Denk je eraan om een vakantiewoning te boeken bij Novasol? Lees dan zeker enkele reviews! Op NederlandReview vind je honderden betrouwbare reviews van echte klanten over hun ervaring met honderden bedrijven. Ben je van plan om in zee te gaan met een bedrijf dat je niet zo goed kent? Ben je niet zeker of je een bepaalde aankoop wel of niet zou doen bij een bepaald bedrijf? Zoek het dan eerst even op, op NederlandReview!

    NOVASOL
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (17)

    3.2
    35% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    3.6
    Service
    rating
    2.6
    Prijs
    rating
    3.6
    Leveren
    rating
    2.8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    accommodatie in frankrijk

    Geboekt voor de corona crisis. Een week voor we gaan gaat het gebied op code oranje. Door werk in de zorg is het geen optie te gaan.
    Novasol heeft hier geen boodschap aan.
    100% van de reissom kwijt, geen vouher en geen mogelijkheid tot omboeken van de reis.
    Nooit meer!

    Door: Denise02-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Il Ghianda - Larciano

    Liever een -3! Bij Novasol interesseert het niemand (Novasol IT, Novasol NL en hoofdkantoor (noodnummer)) het iets of de klant krijgt waarvoor hij betaalt en een fijne vakantie heeft. Geld is toch al binnen..so why bother...bij aankomst bij locatie Italië (Il Ghianda) een groen zwembad (ondoorzichtig fluoriserend groen water - algen) - lekker met 3 kinderen en 40C...ook veel achterstallig onderhoud + rotzooi op het terrein en Novasol geeft het 4 sterren...Is het niet waard..na een paar dagen (en tevergeefs veel Bellen en mailen) nog geen oplossing - laat staan begrip voor de situatie - en zeer onbeschoft behandeld..of gewoon niet reageren..pff..slechtste van de afgelopen 20 jaar vakantie..dus tegen hoge kosten nog een andere bestemming geboekt (uiteraard niet bij Novasol) waar je wel krijgt waarvoor je betaalt...drama Novasol..wees gewaarschuwd!

    Door: Martijn17-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Boekingsnummer: 6217333

    Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park Wemeldinge te Zeeland. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

    Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

    Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

    dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

    Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

    Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oesterbar Wemeldigne (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

    Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik als huurder van een huisje van ruim 1000,- per week dus niet.

    Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit. Graag in de regels toevoegen dat jullie parken ook verhuurd worden aan ASO's de meer rechten hebben dan een gemiddeld gezin.

    Door: Mirthe14-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    boekingsnummer: 6254136

    Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
    Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
    Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

    Door: Clemens van Gemert30-07-2020
    Diny Koopmans31-07-2020

    Waarom heb je dan geboekt? Je weet toch wel als je iets boekt in deze tijd, dat reisadviezen kunnen veranderen. Je bent zelf gewoon dom bezig geweest door te boeken. Lekker makkelijk dan om de verantwoording bij een ander te leggen

    Gon14-08-2020

    Wij hebben in februari een huisje geboekt in Denemarken(voor de coronacrises). Vervolgens hoor je niks van Novasol. Uiteindelijk heb ik zelf gebeld. Wat bleek, ik was 2dagen te laat om om te boeken. Wij konden alleen maar afwachten. Eind mei besloot Denemarken om de grenzen gesloten te houden voor Nederland. Wederom contact op genomen met Novasol(stond niet vermeld op de website) Advies was om te annuleren zodat wij in ieder geval de schoonmaakkosten a 139,- terug zouden krijgen. Novasol zou proberen het opnieuw te verhuren voor dezelfde prijs en dan zouden wij de huurprijs terug ontvangen. Wat blijkt nu , zij boden het aan als lastminute voor iets meer dan de helft voor wat wij er voor betaald hadden. Weg geld en extra winst voor Novasol. Schandalig dat ze zo met klanten omgaan! U snapt natuurlijk wel dat we met deze organisatie NOOIT weer in zee gaan. Ze zijn bovendien niet aangesloten bij ANVR en SGR. Heb je een klacht dan moet je bij het hoofdkantoor in Denemarken zijn.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantiehuis Augustenborg week verblijf(Denemarken)

    We hadden een vakantiehuis geboekt 20 t/m 27 juni doordat Denemarken de grenzen dicht had konden wij er niet heen geld weg
    en geen voucher ze gedragen zich als een stel beurshandelaren bikkelhard dit geloof je gewoonweg niet dat is Nederland ik heb geprobeerd contact te zoeken met hoofdkantoor Denemarken Novasol
    geen reactie je kunt toch zo niet met klanten omgaan we worden gewoon bij het grof vuil gezet schande

    Door: Hans Boes29-07-2020
    Antje31-07-2020

    Bij mij reageren ze wel en nog snel ook.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantie

    Novasol alert: Boek niet bij Novasol!!!!!
    Wij hebben geboekt en netjes betaald. Door code oranje in Kroatië kunnen we niet gaan. Novasol weigert een voucher aan te bieden of het geld terug te geven. Na veelvuldig contact blijft Novasol weigeren! Weg €2500..........

    Door: Gert van de Bunt28-07-2020
    Diny Koopmans31-07-2020

    Dus je boekt iets waar voorwaarden aan zitten, en als het je dan in eens niet zint, zijn het oplichters. Jij hebt toch geboekt en daaarmee een risico genomen. Gewoon zelf je verantwoording nemen heet dat. Maar nee, lekker klagen op internet.

    GHIBLI 15-09-2020

    Diny Koopmans, D Koopmans. Het is in ieder geval duidelijk dat u erg nauwe banden heeft met de oplichters van Novasol. Werkt u op de speciale afdeling van deze club die positieve berichten moet posten op het web en negatieve reviews moet ontkrachten? Mooie baan hoor!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Reis naar Frankrijk

    Wij zijn ivm Corona niet gegaan.
    8 mei moesten wij kiezen of we gingen annuleren of niet.
    Gezien de Corona crisis hebben wij besloten niet te gaan.
    Toen 15 mei bekend werd dat Frankrijk de grenzen open deed voor toerisme. Hebben wij Novasol gecontact of onze reis toch door kon gaan.
    Ja dat was mogelijk. Als we de nieuwe prijs zouden betalen. Zo’n 300 eur meer. En nog 75 eur omboek kosten.

    Reactie op e-mail duurt lang.
    Ze hebben ons 0,0 opties geboden.
    Niks was mogelijk, klantenservice hebben ze nog nooit van gehoord.

    In tijden van crisis zou je denken dat een reisorganisatie meedenkt en helpt.
    Hun klanten opties biedt en blij maakt.
    In tegendeel!!

    Zelfs geen reactie op mijn e-mails waarin ik mijn ongenoegen uitspreek.

    Voor ons nooit meer novasol!
    Zou niemand aanraden daar te boeken.

    Door: Diana v Drunen 12-06-2020
    H. Borgloon31-07-2020

    Wat een zeur ben je, bij mij hebben ze het heel goed geregeld! Dan betaal je inderdaad iets bij, so what? Jij blij zij blij, maar nee, bijbetalen = meteen klagen op internet...triest hoor

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Reis accommodatie in Frankrijk

    Een leuk uitziend huisje met zwembad in Frankrijk geboekt.
    De grenzen zijn dicht. Wij kunnen er niet komen ook al zouden wij er heen willen.
    En Novasol zegt dood leuk; wellicht kunt u er niet komen maar het huisje is wel beschikbaar.
    Wij houden ons aan de voorwaarden.

    Wij moesten daardoor wel annuleren.
    Wat kregen wij ter compensatie van Novasol.
    Helemaal niks.
    Een rekening van €590.

    Voor ons geen Novasol meer. Never ever nooit meer.

    Bakker uit Apeldoorn

    Door: P.Bakker28-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Klantonvriendelijke zakkenvullers!

    Maken misbruik van de crisis. Klanten moeten financieel bloeden bij Novasol en zij vullen de zakken door snel de voorwaarden aan te passen. Buitengewoon slecht en star bedrijf die gewoon een dikke middelvinger opsteekt naar zijn huurders in tijden van crisis.

    Door: Shamal15-04-2020
    D. Koopmans31-07-2020

    Wat een onduidelijk verhaal. Klinkt alsof je zelf niet helemaal goed hebt gehandeld en je de schuld daarvan bij iemand anders wilt neerleggen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Portugal

    Vakantiehuis voor 7 personen geboekt in Portugal. Vanwege Corona gaat dit niet door. Om boeken moet 40 dagen voor vertrek en in 2020 en als dat niet kan ben je je aanbetaling van 25% kwijt. Klantenservice stuurt alleen standaard antwoorden maar nooit antwoord op je vraag. Ineens konden we wel om boeken naar 2021 maar op vragen over betaling van het restant bedrag geen antwoord. Ook zijn de huizen voor 2021 nog niet beschikbaar maar moet je wel nu om boeken. Naar wat??!! Er zijn geen huizen beschikbaar. Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Novasol zo vaag mogelijk reageert om zo zoveel mogelijk geld van gedupeerde klanten te vangen voor ze failliet gaan. Ik ga mijn verlies nemen en ben €1000 kwijt maar ik ga niet het risico nemen om het restant van mijn boeking te betalen voor een bedrijf dat aanstormt op een faillissement.

    Door: Sheila02-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Novasol vakantie

    Door de crisis kan onze vakantie eind april helaas niet doorgaan. Novasol biedt de mogelijkheid de reis om te boeken. Annuleren kan niet, aangezien Novasol zelf de voorwaarden op 12 maart 2020 veranderd heeft, zonder hier bij de klant akkoord voor te vragen. Wij zijn akkoord gegaan met de oude voorwaarden waarin staat dat bij onmacht de reis geannuleerd mag worden tegen een vergoeding. Nu staat er in de voorwaarden dat bij onmacht Novasol gerechtigd is het gehele betaalde bedrag te behouden. Wettelijk mag je naar mijn idee de voorwaarden niet eenzijdig veranderen, dus niet zonder akkoord van de klant.
    Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier nog meer meer worstelen en elke keer een standaard mail krijgen van Novasol met: u mag gratis omboeken, wordt de reis duurder dan moet u bijbetalen, wordt de reis goedkoper, dan krijgt u geen geld terug.
    Uitermate teleurstellend!

    Door: Elise30-03-2020
    Monique Wijkman11-04-2020

    Wij hadden een huis geboekt voor dit Paasweekend, maar dat kan door de coronacrisis niet doorgaan. Nu kunnen wij dit omboeken naar volgend jaar Pasen 2021, echter met een verhoging van € 439,—. Een verhoging in één jaar van meer dan 30%. Wij willen het nu annuleren, maar zijn dan het reeds betaalde huurbedrag van € 1.390,— kwijt!! Wat zijn dit voor criminele praktijken!! Mag dit zomaar?!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    ITS247 accomodatie rapolamo therme

    Nooit meer zal ik iets bij jullie boeken.
    De vakantie volledig verziekt, 50 jarig huwelijk van mijn ouders liep totaal anders dan wij voor ogen hadden,
    Vreselijk huis geboekt die zo slecht onderhouden was, de stank van het water overal schimmel, oud kapot vies donker vochtig verrot huis..... de foto’s op jullie site zijn zo enorm bewerkt dat zelfs de medewerker van jullie in Italië zich schaamde.
    We hebben alles gedaan om jullie te pakken te krijgen, maar jullie blijven volhouden en ons voor leugenaar uitmaken......
    We hebben bewijs dat we gebeld hebben met het noodnummer en toch zeggen jullie dat het niet waar...... we hebben niet gebeld.
    Er is iemand wezen kijken en het viel allemaal wel mee, schoonmaak ploegje sturen er was niets wat niet tijdens ons verblijf opgelost kon worden????
    Ik denk dat een aannemer aan een maand niet genoeg zou hebben voor deze bouwval.
    Oja ik vermeld er wel bij we hebben een vergoeding gehad klopt maar die weeg niet op tegen 3150 euro plus de 2000 euro voor extra kosten voor de huur van ander appartement aangezien het niet gezond was om te blijven voor mijn moeder en schoonmoeder en wij bij het noodnummer van novasol niemand te pakken kregen.... oja sorry dat liegen we wij hebben niet gebeld????
    Het toppunt is dat we bij novasol Nederland hebben geboekt die doen verder helemaal niks.....
    10 % korting op onze eerstvolgende boeken... wat denk je zelf novasol.
    Wij zullen nooit meer iets boeken bij jullie en ik raad het ook iedereen af.

    Door: Beljaars29-08-2019
    Koos 12-03-2020

    Ook wij hebben dit huis gehuurd het zag er zo mooi uit op. de foto’s maar wat een smerig huis de weg er naar toe was alleen geschikt voor een terrein auto. Het zwembad lag vol met bladeren vieze schimmel vloer rondom het zwembad bah smerig . Binnen overal schimmels vieze meubels en badkamers vol schimmel buitengewoon vieze keuken. Men zou een schoonmaakster sturen wij zijn vertrokken naar zelf gezochte accomodatie. Geen vergoeding gehad nog nooit zo’n slechte ervaring gehad. Boeken bij Novasol niet doen

    Thea31-07-2020

    Wij zijn hier afgelopen maand ook geweest. Prima huis. En klopt, een paar blaadjes in het zwembad, poe poe wat erg. Geen schimmel gezien verder....misschien was dat er wel destijds, maar nu mooi schoon. Het ligt in de heuvels van Italie en als je weinig algemene kennis hebt dan weet je niet dat het verstandig is om een wat stevigere auto te gebruiken. Overigens is dit huis goed te bereiken en zou zelfs mijn oma met haar fiat panda er nog kunnen komen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantiewoning te Roe Volciano, nabij Salò Gardameer

    Onlangs bij Novasol een vakantiewoning geboekt, IVG341 te Roe Volciano. Bij aankomst (juli 2019) bleken huis en tuin ernstig verwaarloosd. Het huis was vies, stinkende schimmellucht, vochtig, vieze matrassen en beddengoed, rotzooi in de tuin en de plantenbakken, oude vieze tuinmeubels en een vreselijk smerige bbq. Ik zoek mensen die ook in DIT huis zijn geweest. Hadden jullie ook zulke slechte ervaringen en wat heeft Novasol voor jullie gedaan? Bij ons in elk geval helemaal niets. Ze zijn niet thuis als er problemen zijn, schuiven alles af naar Novasol Italië en vinden het niet nodig de geleden schade (nu een hotel moeten boeken omdat je niet in het huis kon blijven)te compenseren. Eén groot drama en een totaal verknalde vakantie. Elke dag mailen en bellen zonder resultaat. Vreselijke organisatie, nooit meer Novasol!!

    Door: Sandra K.23-07-2019
    Hans26-07-2019

    Wij zijn wel tevreden over Novasol. Het is natuurlijk zo dat ze in ieder land eigen kantoren hebben die lokaal verantwoordelijk zijn. Die lossen de problemen vaak snel op.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    huis niet warm te krijgen

    huis in Somme Leuze gehuurd. Wat 'n ellende. Grote , tot nok toe open kamer die niet warm te krijgen was. Alle radiatoren open. 't werd slechts 13 graden. Alle tuinstoelen kapot en pannen waren vies en verroest.. Met ons allen 'n week in de keuken gezeten. Dat was 't enige vertrek wat warm te krijgen was. Ellende...........

    Door: Peter Castelijns18-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Horror huis in Spanje Algarobbo costa

    Om 16.00 gearriveerd in het huis aan de kust . Uit eten geweest terug in de woning lagen de bovenkasten met inhoud en de afvoer van de geijser op de grond.
    De meeste verlichting in het huis kapot. Bank was een gevulde hoes. Na 2 dagen geen warm water en dus ook geen keuken of douche kregen we een ander huis 65 km verderop. Huis was goed. Locatie slecht naaste een geitenfarm met 300 geiten en de lucht hiervan.
    Ze laten je gewoon in de steek. NOOIT MEER.
    Verhuurobject / Verhuurders worden niet gecontroleerd.

    Door: Hilde Hulshof13-02-2019
    D. Schoemakers31-07-2020

    Klinkt als een fijne vakantie in gezonde boerenlucht zoals ze bij ons zeggen. Maar idd, er valt altijd wel iets te zeuren

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Lekkere vakantie gehad

    Wij hebben een fijne vakantie gehad in een fijn huis in Carpentras. Geboekt bij Novasol. Alles goed bevallen. Het huis was netjes en schoon, zwembad was top! Aardige eigenaar die een nieuwe parasol kwam brengen. Wij zijn dik tevreden!

    Door: Alex Peters06-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    NEVER AGAIN !!!

    Wij boekten een vakantievilla in Ventimiglia via Novasol voor 1829€ + 150€ schoonmaak.

    Vooreerst bleek er een probleem met de elektriciteit. De eerste keer na een onweer dachten we dat het wel toeval zou zijn maar het is pas de derde keer op woensdag 18/07 (dag 5) - zonder onweer trouwens - dat mij dit teveel lijkt. Het antwoord van de conciërge Maurizio was kort en duidelijk: "that’s normal here; the owner knows about it”.
    Waarschijnlijk is het probleem van de elektriciteit een gevolg van het grote VOCHTPROBLEEM in het huis. Boven het huis was een witte doek gespannen. De eerste dag vroeg ik mij al af waarom die er lag. Uiteindelijk werd na het onweer op zondag 15/07 duidelijk waarom die er was. Het onweer had de doek laten wegwaaien; gevolg insijpelend vocht in het huis (zie foto’s). Op zaterdag bij vetrek heeft de conciërge het doek terug gelegd. Bij het betalen van de kost voor het poetsen bij vertrek de zaterdag zei de conciërge ook dat de eigenaar weet heeft van het grote vochtprobleem maar er niets aan wil doen. Voor mij is dit een groot gebrek aan RESPECT voor de huurder. Het zou mij sterk verbazen dat wij de eerste zijn met deze melding en bijgevolg Novasol niet op de hoogte is van dit probleem. Hij vertelde dat het onmogelijk is om het huis te verhuren in de winter wegens het vochtprobleem!!!

    Een muffe geur in het ganse huis; schimmels in badkamer, woon- en slaapkamer (zie foto’s). Ongedierte die blijkbaar houden van vochtige omgeving.

    HET IS NIET GEZOND OM IN ZO’N HUIS TE VERBLIJVEN!!!

    Bij aankomst op zaterdag 14/8 bleek de vriezer “net” kapot. De conciërge beloofde een nieuwe op dinsdag, nadien woensdag en later op vrijdag. Bij ons vertrek op zaterdag was er nog geen vriezer. De kapotte lag ergens in de tuin (zie foto). De kids eten ook graag eens een ijsje op reis!

    Er bleek ook geen mogelijkheid om in de schaduw te zitten van 11u tot 19u. Volgens de conciërge is het door de wind niet veilig om een parasol te zetten voor de wind. Wat een lachertje zeg.

    Stopcontacten uit de muur. Mijn kinderen zij oud genoeg om te weten dat ze daar niet moeten aankomen maar wat als een kleuter geëlektrocuteerd wordt??

    Kapotte stoelen aan het zwembad. Bij mijn opmerking tegen de conciërge: “I know” en weg was hij.


    Na 20 jaar huisjes huren heb ik dit nog NOOIT meegemaakt.
    Novasol kan misschien wel beginnen over huurvoorwaarden en zeggen dat we contact moeten opnemen met de lokale verantwoordelijke maar dit is duidelijk een STRUCTUREEL probleem aan het huis die niet in 1 dag aangepakt kan worden en daarenboven Novasol weet van heeft. Met als gevolg dat Novasol zelf haar verhuurcondities - een VEILIGE woning - niet naleeft.

    Aan mijn klachtenmelding bij Novasol werd geen gevolg gegeven. Vochtigheid is normaal; elektriciteit kan uitvallen en ze beweren zelfs dat een nieuwe vriezer werd geplaatst voor ons vertrek. Dit is een pertinente leugen.

    Boek niet met NOVASOL als u een leuke vakantie wil!

    Door: Jan D05-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over NOVASOL

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is NOVASOL een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 17 ervaringen geplaatst over NOVASOL. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.2 gekregen, waarbij 35% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is NOVASOL actief?

    NOVASOL is vooral actief in de categorie Vakantie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Vakanties binnen Nederland, Hotels, huisjes en campings

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van NOVASOL gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.