Lufthansa
Alle reviewsLufthansa
Alle reviews (14)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Flight from Malta to Prague
GPT generated translation to dutch:
Natuurlijk, hier is de vertaling van de tekst naar het Nederlands:
Het was al meer dan 6 maanden geleden sinds Lufthansa mijn vlucht annuleerde. Ze gaven ons een nep e-mailadres om onze terugbetaling voor de geannuleerde vlucht en eventuele extra kosten die we als gevolg van de annulering hadden gemaakt, te claimen. Wat gebeurde er toen ik een e-mail stuurde met al mijn rekeningen voor het hotel, het restaurant en de taxikosten? Ik ontving een antwoord waarin stond dat ze deze methode hadden stopgezet en ze gaven andere instructies voor het claimen van mijn terugbetaling. Omdat ik niet zeker wist hoe ik mijn geld kon krijgen en ik geen antwoord had ontvangen op mijn eerste verzoek, probeerde ik elke optie die in de e-mail stond beschreven. Raad eens, er gebeurde niets gedurende ongeveer een maand. Toen zocht ik het nummer van de klantenservice op en belde ik hen, om erachter te komen dat je in plaats van om een terugbetaling te vragen, feedback moet geven volgens het proces van Lufthansa.
Na iets meer dan twee maanden wist ik eindelijk hoe ik een terugbetaling kon aanvragen. Het leek positief, omdat ze om informatie vroegen en ik alles had verstrekt. Daarna vroegen ze om mijn bankgegevens voor registratie, maar sindsdien heb ik geen reactie ontvangen. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en er werd me verteld dat ik moest wachten omdat het nog geen drie maanden geleden was. Dus dat deed ik. Nu, meer dan 6 maanden na mijn vlucht, heb ik nog steeds geen informatie ontvangen over wanneer ik de terugbetaling zal krijgen. Ik weet hoeveel ik zou moeten krijgen, maar het lijkt erop dat ze er alles aan doen om het niet uit te betalen.
Vandaag was mijn laatste telefoontje naar het callcenter. Ik had vorige week gebeld en ze zouden contact opnemen met de afdeling terugbetaling om mijn zaak te behandelen. Overigens is contact opnemen met deze afdeling alleen mogelijk via e-mail, niet via de klantenservice of uzelf. Is het geen geweldig systeem? Hoe dan ook, ik werd vandaag een beetje boos omdat ik niets heb ontvangen, zelfs geen e-mail waarin staat dat ze eraan werken. En wat kreeg ik van teamleider Ivan Šimonovič? Alleen een mededeling dat ik niets anders kan doen dan wachten. Ze hebben een week geleden een e-mail gestuurd, en dat was het - oproep geannuleerd. Toen ik opnieuw belde, vroegen ze me om weer met hem te praten, maar hij stuurde alleen een bericht dat er niets te bespreken is. Ik vroeg om een audio-opname van agent Vlčková Adéla, maar ik werd naar dezelfde afdeling gestuurd waar ik al een half jaar wacht op een terugbetaling.
Tot slot wil ik iedereen vertellen dat Lufthansa een duur bedrijf is met een van de slechtste services die ik ooit heb ervaren. Hun systeem is ontworpen om klanten te ontwijken, en hun service aan boord is slechts gemiddeld. Er zijn veel andere bedrijven die betere service bieden. Denk goed na voordat je een ticket van Lufthansa koopt.
Als/wanneer ik mijn terugbetaling voor FB37441376 ontvang, overweeg ik misschien mijn beoordeling opnieuw. Het verhaal zal misschien niet veranderen, maar we zullen zien.
English:
It had been more than 6 months since Lufthansa canceled my flight. They provided us with a fake email address to claim our refund for the canceled flight and any additional costs incurred due to the cancellation. What happened when I emailed them with all my bills for the hotel, restaurant, and taxi expenses? I received a response stating that they had discontinued this method and provided other instructions for claiming my refund. Unsure of how to proceed and having received no response to my initial ticket, I attempted all the options described in the email. Unfortunately, nothing happened for about a month. I then searched for the customer support line number and called them, only to find out that instead of asking for a refund, you need to provide feedback in Lufthansa's process.
After a little over two months, I finally learned how to request a refund. Things seemed positive as they requested information, and I provided everything they needed. Following that, they requested my bank details for registration, but since then, I've received no response. I contacted customer support, was told to wait since it hadn't been three months yet, and so I did. Now, over 6 months since my flight, I still haven't received any information about when I'll get the refund. I know the amount I'm supposed to receive, but it seems they're doing everything to avoid paying it.
Today marked my last call to the call center. I had called last week, and they were supposed to contact the refund department to address my case. By the way, contacting this department is only possible via email, not through customer support or yourself. Isn't it an amazing system? Regardless, I got a bit angry today because I haven't received anything, not even an email saying they're working on it. And what did I get from team leader Ivan Šimonovič? Just a statement that I can't do anything but wait. They sent an email a week ago, and that's it—call canceled. When I called again, they asked me to speak with him, but he only sent a message that there's nothing to discuss. I requested an audio recording from agent Vlčková Adéla, but I was sent to the same department where I've been waiting for a refund for half a year.
In the end, I want to tell everyone that Lufthansa is an expensive company with one of the worst services I've ever experienced. Their system is designed to avoid helping customers, and their onboard service is just average. There are many other companies that offer better service. Think twice before buying a ticket from Lufthansa.
If or when I receive my refund for FB37441376, I might reconsider my review. The story might not change, but we'll see.intercontinentale vlucht
Via Amsterdam naar Frankfurt naar San Jose en terug gevlogen. Vanwege een vakantiepakket waren we aangewezen op Lufthansa. De vlucht vanaf Amsterdam naar Frankfurt was verlaat waardoor we de aansluiting dreigde te missen. Het vliegtuig in Frankfurt bleek gewacht te hebben maar de koffers bleven achter. In Costa Rica moesten we 4 dagen op de koffers wachten voordat deze geleverd werden. Bij aankomst op de luchthaven in San Jose melding gedaan van de vermiste koffers maar we kregen geen PIR-code die nodig is om gemaakte kosten voor vervangende kleding en overige artikelen vergoed te krijgen. Op de terugvlucht wederom vertraging. Het omboeken ging niet goed waardoor passagiers bij de gate alsnog een nieuw ticket moesten regelen. Zowel passagiers als personeel waren geirriteerd. Personeel schold en mopperde. Los daarvan was de beenruimte beperkt en het eten erg matig. De kosten voor aanschaf kleding en artikelen ter overbrugging van de tijd dat de koffers werden nageleverd is tot op heden aan niemand van de passagiers toegekend. Hopeloze service. Wij vliegen nooit meer met Lufthansa.
enkele vlucht
On december 16nd I was supposed to fly from Hamburg to Brussels. There was a strike so at the airport they rerouted me over Munich on a flight not affected by the strike. No problem, it happens. My flight to Munich, unfortunately, left with delay so I missed the connection in Munich. And then it started. Since it was already late the Lufthansa staff in Munich to just organize your own hotel and they would provide a refund after which they just closed the office. Now they refuse to refund the hotel. Avoid this airline at all cost. If you miss your flight they leave you stranded with no assistance at all. Let’s hope they go out of business and a decent new management can step in.
Drama Vlucht binnen de EU
Flew (or at least tried to) with Lufthansa to Budapest. First flight was delayed 2 hours in advance, automatically rebooked to a flight on the same day, 5 hours later. This flight was then delayed two times, half an hour before scheduled departure time with a total of 4 more hours.
Missed the connecting flight, and of course the "help desk" cannot do anything and a refund or compensation is pure myth.uiterst onprofessionele klantenservice
wat een vreselijk slechte klantenservice. Ik heb zelden zo iets belabberds meegemaakt. Bijzonder slecht bereikbaar, uren in de wacht, alleen gebrekkig Engelssprekend personeel, ICT systemen die het laten afweten. Na 5 maanden is het nog steeds niet gelukt om een vlucht via de usa die vanwege corona niet doorging om te boeken.
14 décembre 2021
Geen keuze voor het eten of ontbijt, vegetarisch diner en ontbijt punt.
Eenvoudig slechte service.
Ik ben géén vegetariër en het minste is hierop gewezen te worden dan kan men zog hiernaar schikken, indien men mij daarop gewezen had ik bij een andere maaschappij geboektTicket Amsterdam Schiphol
Vriendelijke maatschappij, typisch Duits, dus zeer accuraat. Ik rijdt regelmatig naar Frankfurt dus maar een keer proberen te vliegen. Was wel gelijk de laatste keer. Is 2 keer zo duur en vliegen is totaal 2 uur langer als auto rijden.
Ticket business class
Geen reacties op klachten!
Slechte service.
Slechte informatie Corona.
Telefonisch nauwelijks te bereiken.Vlucht van Teheran naar Amsterdam ticket nr.2208509776349
Afgelopen augustus heb ik gevlogen met Lufthansa. In Teheran bleek onze vlucht naar Amsterdam overboekt. We zouden oorspronkelijk via Frankfurt naar Amsterdam vliegen. Mijn groep waar ik mee gereisd heb, werd gevraagd om de vlucht via Wenen te laten verlopen.
Ons werd een compensatie in het vooruitzicht gesteld van €300,--. Bij thuiskomst heb ik dit geclaimd. Mijn claim werd afgewezen, terwijl de claims van mijn medereizigers werden toegewezen. Mijn bezwaar werd vervolgens ook afgewezen. Het lijkt erop dat de ene claim beoordelaar anders beoordeeld dan de andere. Dit is een slechte zaak.Delay delay and cancelations
No value for money, cancelations and Delays. After four flights three delays, one cancelation.
Vlucht was goed, maar veel last van staking en gestresst grondpersoneel bij Lufthansa
Afgelopen november hebben wij met Lufthansa gevlogen.
De vluchten werden goed uitgevoerd, zowel de heen- als de terugreis. Vriendelijk personeel, schoon vliegtuig.
Maar op de terugweg hebben we wel echt last gehad van de stakingen. Ik vind het prima dat ze vechten voor hun rechten, maar hier hadden de reizigers echt heel erg veel last van, en daar kan ik dan toch slecht tegen.
We hadden het grote geluk dat onze vluchten die dag wel gingen. Maar door de staking was al het personeel, vooral het grondpersoneel, zeer gestresst en ook onvriendelijk. Dat was echt vervelend.
In Frankfurt moesten we overstappen en dat was echt rampzalig. Doordat we na heel erg zeuren eruit werden gepikt en uit de rij mochten, konden we onze vlucht nog op het nippertje halen. Andere mensen waren minder gelukkig en misten diezelfde vlucht. Het personeel daar was totaal niet voorbereid op de extra drukte en daarbovenop waren ze absoluut niet stressbestendig en werd iedereen afgesnauwd. Zeer onderbezet met als resultaat totale chaos. Terwijl het juist veilig moet zijn!
Dat zijn voor ons redenen om de volgende keer langer na te denken over een vlucht met Lufthansa. Ze staken hier best vaak, namelijk.
En dat is echt jammer, want de vlucht zelf werd op zich perfect uitgevoerd. Professioneel, vriendelijk, netjes.Goede service en goedkoopste voor lange vlucht
Personeel is zeer vriendelijk, we deden een lange vlucht naar Amerika en werden constant van eten en vooral drinken voorzien. Prima in orde allemaal. Eten zag er sneu uit, maar smaakte nog best ok.
En we hadden een hele grote hoeveelheid films om uit te kiezen.
Tot slot waren ze de goedkoopste aanbieder van onze vlucht, daarom hadden we voor ze gekozenPrima vlucht geboekt
Eten kon beter maar het was een prima vlucht. Correct personeel, schappelijke prijs en alles zag er schoon en netjes uit. Geen vertraging ook.
Beenruimte beperkt
Gelukkig was het geen lange vlucht, want ik vond het behoorlijk krap zitten bij Lufthansa! Wanneer wordt dat nou eens beter, zonder dat ik hoef te verkassen naar duurdere klassen....
Verder was het cabinepersoneel wel vriendelijk en de prijs viel ook mee.
Anderen bekeken ook

Wat is een betere plek voor een vakantiehuis dan aan zee? Vanuit je vakantieverblijf loop je zo de zee in, maak je een strandwandeling en kun je le...

Wil je een keer op vakantie naar Groot-Brittannië of Ierland en ben je er nog nooit geweest? Wat zijn de leuke plekjes om te bezoeken, en waar...

Lees dit en je kent dit bedrijf een stuk beter. Voetbaltravel geeft al duidelijk aan wat het bedrijf doet. Het is een combinatie van voetbal en rei...

Wat zeggen andere nu eigenlijk over Stedentrips.nl? Stedentrips.nl is een partij welke al een lange tijd op het internet aanwezig is om mensen te h...