NederlandReview

    Ervaringen Kras

    Lees dit en je kent dit bedrijf een stuk beter. Kras is een website waar je een ruim aanbod aantreft van zon vakanties, verre reizen, cruises, busreizen, stedentrips, last minute vakanties en ook aanbiedingen van verschillende hotel aanbieders. Voor goedkope vakanties moet je op Kras zijn. Kras is een organisatie met meer dan 90 jaar ervaring en welke is aangesloten bij alle belangrijke instanties. Misschien heb je nog nooit van hun gehoord? Dan kun je op onze site een goed beeld van ze krijgen. Lees de verschillende reviews en meningen van anderen over hun op deze site. Het is ook mogelijk om je ervaring met anderen te delen, wanneer je al wel bekend bent met Kras. Het mag om een goede ervaring gaan, maar ook om een minder goede. Gewoon doen!

    Over Kras
    Kras is een bedrijf dat in 1922 is opgericht door Johan Kras. Hij had toen een lijndienst met een paard  en wagen van Den Bosch naar Ammerzoden en vice versa. Aan het einde van de jaren 40 stopte hij hier mee door de grote concurrentie en ging hij zich richten op groepsreizen, dagtochtjes en georganiseerde uitstapjes. Er werden toen veel Brabantse arbeiders naar de Rotterdamse haven gebracht en de militairen naar de verschillende bases in het westen van Duitsland. Het bedrijf groeide langzaam. 

    De tweede helft van de jaren zestig kromp de markt voor groepsvervoer door de economische en maatschappelijke veranderingen. Het leidde wederom tot een verschuiving van de activiteiten. Het startte toen met het uitvoeren van meerdaagse busreizen. Het massatoerisme begon op te komen en daardoor bleek het een shot in de roos. In het jaar 1969 is Kras gestart om met partijen samen te gaan werken. Zo werd er samen met de KBO (Katholieke ouderen bonden) reizen voor senioren ontwikkeld. Het programma zorgde ervoor dat ze hierdoor een unieke plek in de reiswereld kregen. 

    In het jaar 1983 werd de bedrijfsstructuur veranderd en werd de structuur van het familiebedrijf losgelaten. Het nieuwe management ging nieuwe bestemmingen opzoeken. Het aanbod van producten werd ruimer en breder. Ook werd het meer toegespitst op specifieke doelgroepen. Wederom was Kras de marktleider en met het verkoopmodel haar tijd vooruit! 

    In 1988 neemt Kras Stervakanties over uit Beverwijk en wordt de naam Kras Stervakanties. In 1999 Gaat het uitmaken van de grootste reisonderneming van Europa TUI. De funderingen worden door de grotere inkoopkracht nog sterker. In 2007 wordt de officiële naam Kras en later Kras.  

    Diensten van Kras
    Kras is een reisaanbieder met specialisaties op het gebied van autoreizen, busreizen, fietsreizen, vaarvakanties en ook groepsrondreizen. De internationale koopkracht en meer dan 90 jaar ervaring van Kras hebben gezorgd voor een bedrijf wat haar klanten goed kent en een mooi aanbod kan bieden. Er zijn vakantiereizen naar meer dan 80 landen. Denk hierbij aan strandvakanties, zeecruises, riviercruises, rondreizen, fietsvakanties, wandelvakanties en ook culturele reizen.  


    Ga met Kras bijvoorbeeld naar St. Maarten

    Klachten, tips en complimenten over Kras
    Het is belangrijk om direct een melding te maken van een klacht. Iets wat Kras ook zelf aangeeft. Tijdens de vakantie is het mogelijk om het aan de reisleider of de chauffeur te melden. Ze zullen kijken of het direct is op te lossen. Anders is er altijd een hulplijn in Nederland. 

    Als je terug bent van vakantie dan is het mogelijk om nog na een maand een klacht in te dienen. Doe dit bij de afdeling klantenservice.  Dit kan via de volgende kanalen:
    Per post: Kras Klantenservice
    Bernseweg 22a
    5324 JW Ammerzoden
    Per telefoon: 073-5999 888
    Per email: info@Kras

    Heb jij ervaring met Kras?
    Het is heerlijk om te zien welke verschillende mogelijkheden er allemaal zijn om een goed beeld te krijgen van een bedrijf. Je mening geven om anderen zo te helpen is een van de mogelijkheden. Kies er voor om een review op Nederlandreview.nl achter te laten over dit bedrijf. Je krijgt er vast geen spijt van.

    Lees hier de ervaringen van echte klanten van Kras! Hoe makkelijk boek je hier een reis, zijn de prijzen goedkoop, de hotels en bestemmingen goed, de klantenservice goed? Lees het hier in de reviews!

    Kras
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (9)

    6,8
    67% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,4

    Service

    7,4

    Prijs

    6,4

    Leveren

    6,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Geweldige wandelvakantie

    Truus29-06-2018

    Een geweldige vakantie gehad in Zillertal, Oostenrijk. Prima hotel, geweldige gids en prachtige wandelingen. Dit is een reis van Aktiva Tours die ook via Kras, of in mijn geval FNV voordeelreizn, geboekt kan worden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    TOP vakantie

    Hanneke04-01-2018

    Wij hebben echt een hele goede ervaring gehad met kras. Alles top geregeld en heerlijk genoten. (En nee ben geen medewerker ofzo, maar iemand die gewoon een topervaringen met ze heeft gehad en graag ook eens een positieve review wil schrijven.

    gr,
    Hanneke

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    geld niet terug

    jose03-01-2018

    Op 24 december een reis geboekt naar eurodisneymet hotel. 27 december gecancelled door kras ivm overboeking, geen goed alternatief dus krijg mijn gels terug. Nu 3 januari nog steeds mijn geld niet terug! Eerst zeiden ze dat ze het 27 december hadden teruggestort, maar dan had het 28 december op mijn rekening moeten staan. Op 2 januari zeiden ze dat ze het zo snel mogelijk zouden regelen, dus dat van 27 december was al een leugen. Als ze dat zo bij alle annuleringen doen hebben ze lekker veel geld op 31 december op hun rekening staan, geld wat niet van hun is!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Thailand Compleet toch niet zo Compleet

    P. Dam23-12-2017

    Thailand zo mooi en dan zo weinig laten zien . De reis is heel erg uitgekleed ( veel bezuiniging op hotels enz ) veel excursies zelf betalen , veel tip geld , weinig tijd om dingen te bekijken die je wil bekijken . Lees alles eerst goed voor je boekt en kijk even bij andere aanbieders zou ik zeggen . Dit was onze eerste en laatste rondreis we zijn gelijk genezen , voortaan weer lekker zelf boeken naar Thailand . Kras reageert ook niet op klachten die je hebt , echt slecht Kras . Nooit meer Kras .

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Kras organiseert slecht

    J. Giessen19-12-2017

    Ik heb een cruise geboekt bij kras, ik heb diverse klachten. 1) de reisbescheiden komen te laat . 2) De Visa worden niet tijdig besteld. 3) De excursies worden niet duidelijk gepland , informatie is niet beschikbaar en men biedt geen service bij het boeken. Alle problemen worden afgeschoven op de cruise operator. Kras stuurt haar klanten van het kastje naar de muur en heeft geen enkele interesse in het oplossen vd problemen die ze zelf veroorzaken. Het enige wat goed ging is de betaling, van 5400 euro, die accepteerden ze gelijk, en daarna hielden ze op met werken, het geld is binnen toch?
    Ik adviseer iedereen geen zaken te doen met deze waardeloze reis organisatie.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Ik blijf klant bij Kras

    Sofie05-01-2017

    Heel wat mooie momenten mogen beleven door de diensten van Kras

    Altijd genoeg te kiezen, wij willen telkens weer eens iets anders.

    Er wordt goed met je meegedacht over opties en locaties en de prijzen zijn zeer schappelijk, zeker als je alle service meerekent.

    Ik blijf klant bij Kras

    Schroder11-12-2017

    Kras door Kras Wat een in- en in-slechte klantbenadering, kenmerkt Kras als organisatie. Andere opties ben ik misgelopen in de verwachting dat Kras haar verantwoordelijkheid zou oppakken en zou zorgen voor een vergelijkbaar aanbod als waar ik aanvankelijk (enkele keren zelfs, verspreid over meerdere dagen) voor ging: een 4 sterren resort in Mexico vlakbij het centrum van Playa del Carmen voor een kleine 900 euro. Vanaf het bij u neerleggen van mijn klacht, dat uw website telkens verkeerde berekeningen maakte op andere, en natuurlijk hogere!, prijzen dan in de prijstabel, heeft het te lang geduurd voordat er uwerzijds actie werd ondernomen. Allereerst werd mij via de telefonische helpdesk verteld dat men op de hoogte was en dat er een fout in het systeem zat. Toen ik daarna de leidinggevende aan de telefoon kreeg, bleek dat men het niet wist en is direct actie ondernomen om de website aan te passen. Dat vind ik vreemd, aangezien blijkens een klein onderzoek op internet ik niet de enige ben die deze klacht heeft. De ‘fout’ bestond al minimaal vanaf half oktober 2017. Het blijft vreemd dat Kras zich niet gehouden voelt aan het oorspronkelijke aanbod van de reis naar Mexico met het prijskaartje dat in de ‘etalage c.q. prijstabel’ als speciaal aanbod stond. Wettelijk Is Kras daar als organisatie toe gehouden. Maar daar vertel ik u waarschijnlijk niets nieuws mee. Ik beschouw in dat opzicht de door Kras geboden 400 euro als genoegdoening beneden minimaal niveau. Zeker als u in aanmerking neemt dat ik u heb behoed voor verdere negatieve ervaringen bij potentiële klanten die niet eens de moeite nemen om u op de hoogte te brengen van deze ‘fout’ en al vertrokken zijn naar de concurrent. Het zou fijn zijn als u dat in ogenschouw had genomen en zo fair was geweest uw oorspronkelijke aanbod op de website te honoreren. De door u gegeven alternatieven, die ik een kleine 2 weken na mijn eerste melding van de helpdesk kreeg, zijn in mijn ogen –en ik hoop ook in de uwe als professionele reisorganisatie- geen echte alternatieven: andere landen, geen echte zonbestemmingen, andere doelgroepen, ver boven het genoemde budget. Het feit dat ik door de trage reactie uwerzijds allerlei meer gunstige aanbiedingen, ook die van concurrenten, naar mijn voorkeursbestemmingen ben misgelopen, doet Kras weinig. ‘Dat wij u iets aanbieden, daar kunt u geen rechten aan ontlenen’, vertelde de medewerker verkoopondersteuning mij simpelweg. Met andere woorden: ‘u zoekt het maar uit’. Een vreemde reactie voor een organisatie naar haar klanten, zeker als zij met een aanbod zou komen, omdat zij mij immers had misleid met prijskaartjes bij de door mij gekozen reis -en dan heb ik het niet over vanaf prijzen, maar aanbiedingen in rood in de prijstabel van een specifieke accommodatie op een specifiek tijdstip!-. Genoegdoening naar mij toe, mocht dus niet eens die naam hebben. Uiteindelijk heb ik dus toch bij Kras geboekt. Misschien tegen beter weten in? Ondanks de mail die ik van verkoopondersteuning kreeg waarin stond dat er geen enkele reis naar het Caraibisch gebied beschikbaar was, bleken er toch nog verschillende te zijn. Het bevestigde mijn indruk dat verkoopondersteuning nauwelijks moeite had gedaan om een passend alternatief te bieden. Wellicht kent u het spreekwoord: alles wat mis kan gaan, gaat mis. En dat is zeker van toepassing op de manier waarop Kras met mij als klant omgaat. Na de reis gekozen te hebben, heb ik tot 2 keer toe alle gegevens ingevoerd voor wat nu boeking 3060607 is. Beide keren kreeg ik als signaal dat de reis niet beschikbaar was omdat de vluchten niet beschikbaar zouden zijn. Als ik echter een andere accommodatie boekte op dezelfde dagen, bleken de vluchten wel beschikbaar. Ik had 2 verschillende appartementen ingevuld omdat de site daarvan beschikbaarheid aangaf. Bovendien had ik autohuur aangegeven gedurende de vakantieperiode. U kunt zich waarschijnlijk voorstellen dat ik op zijn zachtst gezegd ‘not amused’ was, dat de boeking niet lukte. Ik besloot contact op te nemen met de helpdesk. Ook de helpdeskmedewerker had moeite met het maken van de boeking en, door naar verschillende systemen door te schakelen, lukte het hem om de boeking te maken. Hij had hem al definitief gemaakt toen ik hem zei dat ik ook een auto wilde huren gedurende de vakantieperiode. Hij wimpelde dat weg en zei dat ik dat de dag erop ook nog zou kunnen doen. Ik vroeg hem nog ‘Echt? Weet je dat zeker? Vaak is het achteraf niet meer mogelijk of tegen veel hogere kosten.’ Hij verzekerde mij ervan dat het zo was en dat ik de dag erop een auto onder dezelfde voorwaarden kon bijboeken. Via de website probeerde ik de auto te boeken voor de vakantieperiode, maar dat bleek niet mogelijk te zijn. Opnieuw besloot ik contact op te nemen met de helpdesk. Volgens de medewerker kon ik een Kia Picanto bijboeken voor het bedrag van 238 euro. Ik vroeg haar of die auto groot genoeg was voor 4 volwassenen en dat was volgens haar wel zo. Ze gaf aan dat je dan niet met 4 personen en 4 koffers in de auto kon. Daarop zei ik dat dan twee van ons de transfer zouden nemen die inbegrepen was bij de reis en dat de andere twee dan met de auto naar het appartement konden gaan. Volgens haar was dat niet mogelijk. We moesten óf met zijn vieren met de transfer zonder auto óf met zijn vieren in de auto, Ik vroeg haar of er andere, grotere autotypes waren want we zouden toch niet het eerste reisgezelschap zijn bestaande uit vier volwassenen. Maar nee, er waren geen andere autotypes. Dus bleef ik bij de vraag: twee met de auto, twee met de transfer. Daarop ging ze op zoek bij de websites van Sunny Cars en Avis om te kijken of er auto’s bij hun te huur waren. Ja, eureka! Dat kon. Voor dezelfde Kia Picanto betaalden we dan ca. 320 euro of zelfs meer dan 400 euro. Niet alleen was het veel duurder, bovendien waren de huurvoorwaarden een stuk ongunstiger en minder goed afgestemd op hetgeen we in Nederland gewend zijn. Er gold bijvoorbeeld bij één van de aanbieders een eigen risico van maar liefst 750 euro! Daar wilde ik, om begrijpelijke redenen, niet mee akkoord gaan. Dus ik bleef bij mijn oplossing: twee met de huurauto (geregeld via Kras), twee met de transfer. De medewerker bleef op haar standpunt staan dat het niet kon, maar besloot toch contact op te nemen met haar leidinggevende. De oplossing van Kras was: we zouden met zijn vieren met de transfer naar het appartement gaan en de auto de volgende dag moeten ophalen bij de luchthaven. Mijn verbazing over deze oplossing stak ik niet onder stoelen of banken. Ik vroeg haar of ze zich realiseerde dat de 9-daagse reis door vluchttijden al was beperkt tot 7 dagen en dat ze ook nog verwachtte dat we op de volgende dag naar de luchthaven zouden moeten, waar de nodige tijd mee gemoeid zou zijn? Maar zich echt inleven in mij, lukte kennelijk niet. Ondertussen ging ze verder met het kijken naar huurvoorwaarden en het verschil met huren via Kras. Ik kon zelf volgens haar de voorwaarden wel downloaden en vergelijken. Ik vertelde haar dat het geenszins mijn bedoeling was om dat te doen. Ik had juist besloten een reis te boeken bij een reisorganisatie omdat ik die sores niet wilde. De medewerker van de helpdesk van de dag ervoor had me toegezegd dat ik een auto kon bijboeken en ik zei dat ik graag wilde dat die afspraak werd nagekomen. Na nog wat heen en weer gepraat, vroeg ik haar of ik direct contact kon hebben met haar leidinggevende. Dat kon niet want die kwam nooit aan de telefoon. Verbazingwekkend! Daarop vroeg ik haar om te verzoeken mij terug te bellen, gezien het feit dat dit niet de eerste keer was dat dingen fout gingen. Ook dat wilde ze aanvankelijk niet doen. Na enig aandringen zegde ze toe dat te doen. Omdat mijn vertrouwen in Kras als reisorganisatie inmiddels tot een dieptepunt is gezakt, stuurde ik daarom opnieuw een mail met het verzoek aan Kras om klantgericht en manmoedig met haar fouten om te gaan en zo aan mij als klant recht te doen. Mijn aanvankelijke vertrouwen in Kras als organisatie zou ik graag hersteld willen zien. Het mocht niet baten. En natuurlijk ben ik benieuwd of Marianne Romijn, Directeur van Kras, op de hoogte is van de wijze waarop er kennelijk met klanten wordt omgegaan. Ik zou haar willen vragen of het niet tijd wordt om aandacht te besteden aan customer experiences of om customer involvement hoog op de agenda van Kras te zetten. In ieder geval was Kras naar mij toe niet klantgericht en na wat gegoogle lees ik meer van dit soort ervaringen. Het adagium van Kras lijkt te zijn: producten schuiven over de toonbank en het liefst zo snel mogelijk Ik en mijn reisgenoten krassen Kras liefst zo snel mogelijk uit ons bestand, als dit de normale gang van zaken is of blijft. Dus Kras door Kras.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Al veler reizen via Kras

    Dominique30-12-2016

    Professionele reisorganisatie met kennis van zaken.

    Wij zijn al jaren vaste klant en hebben al vele reizen geboekt bij Kras. Prima service altijd en keuze genoeg om telkens iets nieuws te ondernemen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    De keuze is reuze!

    Betsy Tuin01-12-2016

    Wanneer je nog niet weet wat voor een soort vakantie je wilt, is het echt de moeite waard om eens bij Kras te kijken. Ik en mijn man wisten totaal niet wat we nu moesten doen, maar dankzij de website van kras hebben we eigenlijk vrij snel een keuze kunnen maken. Het aanbod is groot en ze hebben verschillende mogelijkheden, maar ik weet zeker dat er voor iedereen iets tussen zit. We hadden nog wel een aantal vragen, maar die werden door de medewerkers snel beantwoord. Alles is hier top geregeld.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    Fantastische vakantie

    Floris15-04-2016

    Fantastische vakantie gehad met Kras, naar Portugal.
    Niks op aan te merken eigenlijk

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Schrijf zelf een review over Kras

    Uw beoordeling