KLM

Alle reviews

KLM

45% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (22)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Veel service, vooral op langere vluchten is KLM eerste keus

    Zeker voor langere vluchten kies ik eigenlijk altijd voor KLM. Ik vind het een goede airline, tot nu toe vond ik de service telkens erg goed, zeker in vergelijking met veel andere luchtvaartmaatschappijen. Ook vind ik het zelf vaak wel fijn om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dat is gewoon handiger in de communicatie.

    Ik ben met KLM oa een paar keer naar New York gevlogen. We kregen telkens meermaals te eten, zowel hapjes als volledige maaltijden. En wat ik ook heel aangenaam vond, is dat we constant werden voorzien van glaasjes water. Zeker op zo'n lange vlucht is het goed om flink veel te drinken, dat scheelt enorm in de jetlag. Dus echt een maatschappij waar service voorop staat, daarom kies ik steeds voor KLM waar dat kan. En vooral op langere vluchten, waar ik service nog veel belangrijker vind.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    ticket Australie Sydney

    Pluspunten zijn absoluut de betrouwbaarheid en levering van tickets. Duidelijk allemaal!
    Minpunt. Helaas moet ik concluderen dat als het er écht op aankomt KLM niet veel buffer heeft. Hiermee bedoel ik dat in mijn geval binnen 2 dagen een overboeking moet plaats vinden ivm Corona ik na 20 (!) keer bellen stomweg niemand aan de lijn krijg. Dit valt mij zwaar tegen. Ook via KLM's WhatsApp service lijn geprobeerd. Dit is nog frustrerender. Na 2 dagen krijg ik bericht dat ze me niet kunnen helpen op die manier. Uiteindelijk maar wat anders geboekt, ik moest tenslotte weg uit Sydney, dag er na zou er een lockdown zijn......Gemiste kans en grote frustratie opgeleverd. Ik begrijp echt wel dat het ook bij KLM crisis is, maar op deze manier afhandelen is een dikke MIN.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Comfortabel reizen voor goede prijs

    Veel mensen zeggen altijd dat KLM hartstikke duur is, maar dat is mij honderd procent meegevallen. Onlangs een tripje met deze luchtvaartmaatschappij gemaakt naar Engeland en ben er zeer over te spreken. Was voor mij de eerste keer dat ik met KLM vloog, maar vast en zeker niet de laatste keer. Ik vlieg regelmatig, maar in de meeste vliegtuigen heb je tegenwoordig niet al te veel comfort meer. Ik ben zelf nogal lang van stuk, waardoor het lastig is met de beenruimte. Hier heb ik bij KLM totaal geen last van gehad. Kon mijn benen makkelijk kwijt. Ook de service van de stewards en stewardessen was heel erg goed. Kortom: ik heb een zeer prettige reis gehad!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vlucht Hato Amsterdam

    Op 15 november vloog onze zoon met vlucht 736 naar Amsterdam vanaf Curacao, hij is langere tijd op dit eiland geweest.Tijdens deze vlucht raakte hij aan de praat met een van de stewardessen en vertelde haar dat hij naar naar huis komt omdat ik, zijn moeder, ziek ben. Na enige tijd kreeg hij van de crew een handgeschreven kaartje met daarop beterschapswensen van de hele crew en verpakt in een mooi doosje een attentie die liefde en geluk symboliseert. Wat een mooi en meevoelend gebaar van KLM, heel erg bedankt!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vlucht naar Curacao

    Voor het eerst in jaren weer eens met de KLM gevlogen. Ik had extra betaald voor een gangpadstoel. Aan de gate werd me verteld dat "mijn stoel" weg was en ik nu een middenstoel had. Ik had 2 keuzes of in Amsterdam blijven of middenstoel.

    Bij terugkomst een klacht ingediend met de vraag om mijn geld terug te krijgen. Inmiddels ruim 2 maanden verder en zojuist een mail gekregen dat het nog even kan duren omdat het -wegens covid- allemaal heel druk is.

    KLM neemt dus wel je geld, levert vervolgens niet en heeft geen services. Mijn besluit 20 jaar geleden om niet meer met ze te vliegen is -helaas- dus nog steeds het juiste

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    €125 for 3.7kg is so absurd that everything else seems small stuff. The 4 hr queue to checking and 1h30 hr delay are of course included in the luggage excess. Painful …

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Paar keer gevlogen met KLM

    Ik heb zelf een paar keer gevlogen met KLM. Je merkt wel echt verschil met van die budget luchtvaartmaatschappijen als RyanAir. Bij KLM is het personeel gewoon veel professioneler en is het vliegtuig veel netter ingericht. Niet overal reclame en gewoon nette service. Daar betaal je ook wel iets meer voor. Vooral als ik een lange vlucht maak, kies ik heel bewust voor KLM, want dat vliegt gewoon een stuk comfortabeler en dan kom je minder gebroken aan op je bestemming.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ticket naar Jakarta incl assistance

    Binnen een dag ticket geregeld, redelijke prijs met extra bagage. Gevraagd voor assistentie gedurende de hele trip, stop over in Singapore. Op alle lokaties zeer goede service, tot aan quarantaine hotel in Jakarta!
    KLM, top gedaan!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Business class tickets

    Hebben geprobeerd een tcruise te maken
    Van Vancouver naar Alaska, vlogen KLM 2 jaar geleden, toen kwam Corona, geen euro retour ook geen voucher
    Wij hebben 8 maanden weer een cruise geboekt, alles was Corona veilig
    Zouden van Florida op 19 maart 2022 vertrekken, moesten wel een COVID test doen 24 uur voor vertrek, waren bewust 10 dagen in quarantaine gegaan.
    Wat blijkt allebij Positief bij het ophalen van tickets bij het reisbureau opgelopen
    Weer laat de KLM ons barsten geen centjes terug , ook geen voucher, helemaal niets , wij vliegen altijd business class, dus dat zijn dure tickets ,wat een vreselijk bedrijf, wel miljarden steun , maar laat zijn klanten barsten
    Nooit meer kLM / Delta hoop de ze failliet gaan , jullie moeten je kapot schamen

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    business class retour Amsterdam Curacao

    Wij vlogen 18/2/22 -25/2/22 business class retour Amsterdam-Curacao.De teverdenheids enquete kunnen we blijkbaar niet meer invullen.(?!)
    heenreis KL733: Geen aparte priority bij instappen! Dit geen tegelijkertijd met economy passagiers.gevolg: lange rij in de buis. De reis verliep rustig alleen het cabine personeel was gespannen en kort door de bocht. Bv toen ik het toilet wilde binnengaan werd ik min of meer weggeduwd door de stewardess want ik moest begrijpen dat zij 'net 3 uur service had gelopen' en of ik maar wilde wachten. Ik vond dit onhebbelijk gedrag. WB eten.: de rijsttafel is uitstekend. Het voorgerecht slaatje was verpieterd. Het entertainment aanbod in de BC is zeer teleurstellend, veel te veel blockbusters en actiefilms en te weinig/tot, geen goede kwaliteitsfilm of (bv BBC) televisieseries. Er is geen aanbod klassieke muziek. Bij aankomst Curacao was de bagageafhandeling goed, vlot en snel.
    Terugreis KL734: het instappen voor de skypriority is ronduit slecht. Er is geen aparte ingang. Begrijpelijk dat passagiers die assistentie nodig hebben en in een rolstoel komen voorrang hebben, maar dat skypriority passagiers tussen de krijsende babies en kinderwagens in de rij moeten staan is ronduit ergerlijk en de KLM onwaardig. Staf aan boord was uitstekend. Ik werd wakker toen de landing al was ingezet en kreeg alsnog een (warm) ontbijt en zelfs een tweede kopje koffie!Klasse. KLM lounge op Curaçao is karig met zeer weinig aanbod. Teleurstellen entertainment aanbod (zie boven). Op Schiphol moeten -zelfs als BC passagiers - (te) lang wachten op onze bagage.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Amsterdam Goa

    The best company to remove your comfort of travels. The website is confusing and contradictiv. My Fly Blue card is not recognizable.They send emails with contradictive information- that the flight recently booked was canceled!!!! They do not give any update about covid travel requirements. It is really the lowest service you can imagine. I will never book any flight again, instead I use Qatar and it is really a great service.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ticket

    Geen pluspunt. Zeer slecht iemand te contacten en als je iemand te spreken krijgt na werkelijk uren aan de telefoon gehangen te hebben, wordt (tot 2x toe) de verbinding verbroken. Waardeloze en schandelijke service.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ticket

    Wat een slechte service! Na precies 2 uur telefonisch in de wacht te hebben gestaan neemt er toch nog een medewerker op die de verbinding verbreekt….

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reis met 11 personen naar curacao

    Wij zijn aan boord erg geschrokken van de slechte kwaliteit van het eten. Op de heenreis werd ons alleen maar vegetarisch voer gegeven omdat er niets anders meer was en op de terugreis kregen we rijst met bonen en kip, de zwerfhonden van curacao zouden er voor weggelopen zijn, het ontbijt was ook van zeer slechte kwaliteit ik ben verbijsterd dat deze mooie en ooit trotse maatschappij die veel geld durft te vragen voor een ticket zich zo slecht verkoopt. Ik heb in een ver verleden 12 jaar voor dit mooie bedrijf gewerkt maar ben nu toch wel geschrokken van wat er nu aan boord gebeurt, ik hoop oprecht dat ze dit in de toekomst toch weer gaan verbeteren want het was echt slecht. Ook de vriendelijkheid van sommige stewardessen was ver te zoeken maar daar kan ik enigszins inkomen als je 10 uur lang met een mondkap op moet werken maar ook daar kan de klant niets aan veranderen.
    Conclusie voor ons reis gezelschap was dus ook volgende x toch ook maar kijken bij andere maatschappijen.
    Ons reisgezelschap bestond uit gevarieerde leeftijden dus het is niet zo dat het allemaal jongeren waren, de oudste was 81 de jongste 16 en allen hadden hetzelfde verhaal dus jammer klm gemiste kans voor de toekomst

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Upgrade stoel comfort betaald en niet toegewezen

    De stoel werd betaald en werd niet toegewezen. Watsapp en messengerberichten werden niet beantwoord. Telefonisch moeilijk contact. En eindelijk iemand die de stoel reserveerde maar na een dag was die terug verdwenenuit mijn reis. Terug wattapp en messenger en weer geen antwoord. Zeer slechte service

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    lost & found service

    Onmogelijk om in contact te komen met KLM klanten service via whatssapp of telefonisch om in toestel achtergelaten spullen te melden. Corona wordt als excuss gebruikt voor het volledig schrappen van alle contactmogelijkheden terwijl KLM website alleen verwijst naar Whatsapp of telefoon

    Helemaal akkoord. Geen klantenservice.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    een vlucht?

    ''klm schrapt vlees.''
    dan schrap ik de klm.
    ''Bijna niemand heeft gemerkt dat we geen vlees meer serveren op Europese vluchten. ''
    nou, ik wel. dus geen klm meer.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    The worst customer service ever!

    KLM's customer service does not exist apparently. I have been trying to reach ANYONE for 2 days now. Per phone, per Messenger, per WhatsApp. In English, in Dutch... Absolutely nothing. Everywhere they play the same voice message saying they are busy and cannot answer the phone. Heck, they just hang up after that! I don't even think they look at Messenger or WhatsApp! Horrible service, super frustrating!!

    I have the same expierience

Anderen bekeken ook

Aan Zee
11 reviews

Wat is een betere plek voor een vakantiehuis dan aan zee? Vanuit je vakantieverblijf loop je zo de zee in, maak je een strandwandeling en kun je le...

Eliza was here
32 reviews

Wie is deze Eliza en waar is ze dan geweest? Je kunt het je afvragen, maar kun je er ook een goede reis boeken? ‘Waar iedereen rechts afslaa...

Zoweg
9 reviews

Zoweg.nl Reviews Benieuwd naar wat andere consumenten van Zoweg.nl vinden? Zoweg.nl is een aanbieder van goedkope vakanties en goedkope daguitjes....

Beekse Bergen Vakantiepark en Resort
10 reviews

Altijd al naar Afrika gewild, maar is het er om wat voor reden dan ook nooit van gekomen? Dan is er nu een kans voor u! Het mooie is dat u helemaal...

KLM

KLM, ofwel Koninklijke Luchtvaart Maatschappij of met de officiële Engelse naam KLM Royal Dutch Airlines, is misschien wel de bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. Het bedrijf is zelfs de op twee na grootste werkgever van Nederland. Maar wat betekent dat eigenlijk voor klanten van dit megabedrijf? Zijn die tevreden? Hoe ervaren en beoordelen mensen die weleens met KLM hebben gevlogen, de service, de klantvriendelijkheid, de prijzen, de bestemmingen, het vliegtuig-eten, de beenruimte en wat al niet meer? Lees vooral eerst even de reviews en beoordelingen van echte klanten van KLM om goed te kunnen inschatten wat je te wachten staat als ook jij een vlucht boekt bij deze nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland!

Over KLM
KLM werd opgericht op 7 oktober 1919 als de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën (het predicaat ‘koninklijk’ werd al bij de oprichting door Koningin Wilhelmina toegekend) en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920, van Londen naar Schiphol. In de geschiedenis van KLM zijn er heel wat ‘eerste keren’ in de vlieggeschiedenis, voor een trots overzicht kun je hier een kijkje nemen.

Tegenwoordig is KLM een grote wereldwijde speler in de vliegbranche. Het neemt deel aan de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken. In 2004 is KLM gefuseerd met Air France, waarmee ze de grootste Europese luchtvaartgroep werden. Daarnaast kent KLM allerlei soorten samenwerkingsverbanden, zoals met luchtvaartalliantie SkyTeam en een joint-venture met Delta en Alitalia op de Noord-Atlantische route. 

 

Diensten van KLM
KLM doet er natuurlijk van alles aan om zoveel mogelijk mensen te laten vliegen met hun maatschappij. Veel vluchten zijn direct (dus onder tijdrovende overstap), vluchten vertrekken en landen vaak op gunstige tijden en KLM scoort hoog op punctualiteit

Via de website kun je eenvoudig vliegtickets zoeken, vergelijken en boeken. Ook is de website een goede bron voor actuele vluchtinformatie en kun je hier alvast inchecken. Wil je alles in één keer helemaal regelen? Dan kun je kiezen voor een KLM Package Deal, waarmee je ook een hotel en/of een auto toevoegt aan jouw boeking. Ook kun je online (alvast) taxfree shoppen. En wie een World Business Class 3 maanden van te voren boekt, is er een aantrekkelijke vroegboekkorting tot 60%.

Ben je een frequent flyer, met andere woorden: vlieg je regelmatig met KLM, dan kun je veel voordeel behalen als deelnemer aan het Flying Blue-programma. Hier spaar je (gratis!) Flying Blue Miles, die je weer kunt besteden aan vluchten, hotelovernachtingen, autohuur en meer. 

Klachten, problemen, tips en complimenten voor KLM
Is er iets mis gegaan, voor, tijdens of na een vlucht met KLM? Er zijn allerlei manieren waarop je contact kunt zoeken met de luchtvaartmaatschappij, afhankelijk van het type probleem of klacht. Waar mogelijk is het vaak het efficiëntst om direct personeel aan te spreken, zoals een stewardess of een lid van het grondpersoneel. Het hoofdkantoor van KLM bevindt zich op Schiphol, het bezoekadres is in Amstelveen. Costumer support kan op allerlei manieren: via sociale media Facebook, Twitter, LinkedIn of gewoon telefonisch. Bovendien vind je online een behoorlijke hoeveelheid informatie voor ieder type mogelijk probleem, variërend van teruggaven en vergoedingen tot actuele vluchtinformatie, speciale assistentie en bagage.

Wel eens gevlogen met KLM? Laat hier met een review weten hoe jouw ervaringen zijn met deze grote luchtvaartmaatschappij!

Hoe beoordelen klanten van KLM de diensten, prijzen en vluchten van de luchtvaartmaatschappij? Hoeveel beenruimte heb je in het vliegtuig? Lees de reviews!

}