KLM

5.2

Bestellen

3.7

Service

4.6

Prijs

4.1

Levering

41.2%

Zou hier weer kopen

KLM

KLM, ofwel Koninklijke Luchtvaart Maatschappij of met de officiële Engelse naam KLM Royal Dutch Airlines, is misschien wel de bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. Het bedrijf is zelfs de op twee na grootste werkgever van Nederland. Maar wat betekent dat eigenlijk voor klanten van dit megabedrijf? Zijn die tevreden? Hoe ervaren en beoordelen mensen die weleens met KLM hebben gevlogen, de service, de klantvriendelijkheid, de prijzen, de bestemmingen, het vliegtuig-eten, de beenruimte en wat al niet meer? Lees vooral eerst even de reviews en beoordelingen van echte klanten van KLM om goed te kunnen inschatten wat je te wachten staat als ook jij een vlucht boekt bij deze nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland!


Over KLM

KLM werd opgericht op 7 oktober 1919 als de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën (het predicaat ‘koninklijk’ werd al bij de oprichting door Koningin Wilhelmina toegekend) en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920, van Londen naar Schiphol. In de geschiedenis van KLM zijn er heel wat ‘eerste keren’ in de vlieggeschiedenis, voor een trots overzicht kun je hier een kijkje nemen.


Tegenwoordig is KLM een grote wereldwijde speler in de vliegbranche. Het neemt deel aan de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken. In 2004 is KLM gefuseerd met Air France, waarmee ze de grootste Europese luchtvaartgroep werden. Daarnaast kent KLM allerlei soorten samenwerkingsverbanden, zoals met luchtvaartalliantie SkyTeam en een joint-venture met Delta en Alitalia op de Noord-Atlantische route. 


 


Diensten van KLM

KLM doet er natuurlijk van alles aan om zoveel mogelijk mensen te laten vliegen met hun maatschappij. Veel vluchten zijn direct (dus onder tijdrovende overstap), vluchten vertrekken en landen vaak op gunstige tijden en KLM scoort hoog op punctualiteit


Via de website kun je eenvoudig vliegtickets zoeken, vergelijken en boeken. Ook is de website een goede bron voor actuele vluchtinformatie en kun je hier alvast inchecken. Wil je alles in één keer helemaal regelen? Dan kun je kiezen voor een KLM Package Deal, waarmee je ook een hotel en/of een auto toevoegt aan jouw boeking. Ook kun je online (alvast) taxfree shoppen. En wie een World Business Class 3 maanden van te voren boekt, is er een aantrekkelijke vroegboekkorting tot 60%.


Ben je een frequent flyer, met andere woorden: vlieg je regelmatig met KLM, dan kun je veel voordeel behalen als deelnemer aan het Flying Blue-programma. Hier spaar je (gratis!) Flying Blue Miles, die je weer kunt besteden aan vluchten, hotelovernachtingen, autohuur en meer. 


Klachten, problemen, tips en complimenten voor KLM

Is er iets mis gegaan, voor, tijdens of na een vlucht met KLM? Er zijn allerlei manieren waarop je contact kunt zoeken met de luchtvaartmaatschappij, afhankelijk van het type probleem of klacht. Waar mogelijk is het vaak het efficiëntst om direct personeel aan te spreken, zoals een stewardess of een lid van het grondpersoneel. Het hoofdkantoor van KLM bevindt zich op Schiphol, het bezoekadres is in Amstelveen. Costumer support kan op allerlei manieren: via sociale media Facebook, Twitter, LinkedIn of gewoon telefonisch. Bovendien vind je online een behoorlijke hoeveelheid informatie voor ieder type mogelijk probleem, variërend van teruggaven en vergoedingen tot actuele vluchtinformatie, speciale assistentie en bagage.


Wel eens gevlogen met KLM? Laat hier met een review weten hoe jouw ervaringen zijn met deze grote luchtvaartmaatschappij!


Hoe beoordelen klanten van KLM de diensten, prijzen en vluchten van de luchtvaartmaatschappij? Hoeveel beenruimte heb je in het vliegtuig? Lees de reviews!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (34)

klm

Nog steeds geen geld terug na gecancelde vlucht in corona tijd. Wettelijk is het zo dat ze dit verplicht zijn terug te betalen. Nu lees ik dat KLM altijd wel een drama is met terugbetalen. Zie ervaringen van andere mensen. #claimrefunddreizen.

J

John van der Voort

29-10-2023

0forum

Flight

Klm lost our luggage twice for 8 months within direct flight of 2 hours from helsinki to amsterdam. It was never found and their support line only said to be patient and wait.

A

Anna

04-09-2023

0forum

Waardeloos klantenservice

Vliegtickets naar Japan gekocht. Onmogelijk om in te loggen op website voor de stoelen. Klantenservice gebeld, 3 kwartier in de wacht. Klantenservice lukt het ook niet. Jammer dan. Wat een waardeloze ervaring.

G

Gerrit

15-08-2023

1forum

reis van Athene naar Nederland

Luchtvaartmaatschappijen bieden vaak extra aandacht en zorg aan passagiers met speciale behoeften, maar waarom niet voor dieetvereisten? Tijdens een avondvlucht kregen andere passagiers dubbele broodjes eiersalade geserveerd, terwijl er voor glutenvrije passagiers geen enkele optie was. Zelfs tijdens de ronde met cake en koffie was er niets glutenvrij beschikbaar. Het gebrek aan alternatieven en het ontbreken van empathie of oplossingsgericht denken viel me op. Als iemand met een auto-immuunziekte die mijn dieetkeuzes beperkt, voelde ik me niet gehoord door KLM. Er zijn genoeg alternatieven, zoals fruit, groenten, salades en ontbijtrepen of bananenbrood.

A

Alina Visser

05-08-2023

0forum

Flight ticket to Berlin, Germany for a corporate event

Absolutely horrifying experience with an overrated Airline. At one point KLM used to be one of the best ones. Now i would say one of the worst airline in terms of customer service. I would do my best to avoid flying with KLM It happens / KLM system's fault that baggage was not loaded for most of the passengers on that specific flight, however the ordeal followed after trying to figure out the whereabouts of the baggage is inhuman, horrible and unexplainable. Apologizing without intention to help is not considered an apology. Sequence of events : - Had a flight from Amsterdam Schiphol to Berlin Brandenburg airport on 28th June via KLM - Landed in Brandenburg airport on @ 17:03 CET, awaiting for my checked in baggage at belt 9 - After about 30 min of waiting, there was an announcement where I learned my bag was never loaded on my flight and left at Schiphol airport. - I went to the counter, filed the report on the missing bag received a file reference which i need to use for follow ups - Since the 28th evening, I have been trying to find my bag which I badly needed due to a big corporate event I went to Berlin. - I flew back to Amsterdam / Schiphol on 1st July, without my bag. Had to buy each and every single stuff from scratch in Berlin where had no time to spare. So much inconvenience for an hour flight and 3 day visit. Today it's the 6th of July, I don't know where my bag is. The hassle, harassment, torture i had to go through past 1 week, just to get some info on my bag is horrible. Never thought the prestigious airline such as KLM and an airport such as Schiphol would have this inhuman customer service. Going forward i would do everything humanly possible to avoid KLM flights. Apologies NOT ACCEPTED

N

Nidhi

07-07-2023

0forum

Tickets

Mijn broer overleed tijdens ons verblijf op Curacao. Voor de uitvaart wilden wij graag terug. We hadden een retour in de Business Class geboekt. Nu moesten wij dus eerder terug. Dat kon bij KLM, nadat wij een bedrag van € 6.788 hadden bijbetaald. De 2 stoelen die wij ook al betaald hadden voor de normale terugvlucht vervielen hierbij. KLM maakt schandalig misbruik van de situatie. Het was betalen of de uitvaart missen. Reclameren was eveneens totaal zinloos. Men liet weten dat dit simpelweg het beleid was van KLM. Je reinste oplichting van een in zijn geheel niet Koninklijk bedrijf zonder inlevingsvermogen. Dus die 2 ingeleverde en al betaalde stoelen hebben deze oplichters eveneens weer een fors bedrag opgeleverd.

M

M E

25-05-2023

0forum

Flight

KLM was my preferred airline…before covid…now it is consistently my worst travel experience airline! After having completed so many surveys for KLM where they wanted to know how valued and special I felt as a customer, now they seem not to care any longer at all about their customers. I used to be a flying blue gold member, almost reached platinum and now I am still a silver member. Despite this, the way KLM now treats me every time I fly with them is worse than the cheapest of the airlines. Their staff do not appear to know or understand the applicable benefits for each of their membership levels. It clearly states on the website that silver flying blue members have priority check-in, baggage drop-off and boarding. However, every single time I go to any of those lanes I am told extremely rudely that I am not allowed to use either of these services. Even when I show them the current KLM flying blue website / the KLM App that clearly states that silver members have those benefits, I am told that it no longer applies. In February 2023 KLM left us stranded in Tanzania for 24 hours due to allegedly security threats. However, when going to the official Dutch foreign ministry advice for travelling no alerts were provided for the area we were in. After I (finally!) returned home, I filed a claim to KLM for compensation which was denied with no explanations. Then I filed a claim for reimbursement of expenses (namely 1 extra day at the hotel and 1 extra day at Schiphol long term parking) and I only received a refund for the hotel. I asked at least 25 times (really not joking here!) to KLM via all the channels they have (email, website, KLM customer service support at Schiphol airport, Messenger, flying blue phone number) why I didn’t receive a refund for the parking expenses. After 3 months I am still awaiting for a reply that will obviously never come! Incredibly rude, utterly stupid and I would expect much more from an airline such as KLM. Unless I have no other options, I now choose to fly with other airlines and I know I am not alone in this.

S

Silvia

04-05-2023

0forum

vliegticket

Helaas moet ik zeggen dat mijn ervaring met KLM ronduit irritant en teleurstellend is geweest. Ik heb meer dan een jaar gewacht op werkende vouchers of restitutie voor mijn geannuleerde vlucht naar Wenen, en ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen, heb ik nog steeds geen oplossing ontvangen. Ik ben zeer teleurgesteld dat KLM, een luchtvaartmaatschappij die ik vroeger zeer bewonderde en waardeerde, nu zo'n slechte service en communicatie biedt. Het is enorm frustrerend om vast te zitten in een oneindige loop van onbeantwoorde e-mails en telefoontjes, zonder enig idee wanneer of zelfs of ik mijn geld terugkrijg. Het is zeer jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij als KLM haar klanten niet beter behandelt en hun rechten en tijd respecteert. Ik zou KLM niet aanbevelen aan iemand die op zoek is naar een betrouwbare en klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij. Kortom, mijn ervaring met KLM was zeer teleurstellend en ik zou deze luchtvaartmaatschappij niet aanbevelen aan anderen vanwege de slechte service en gebrek aan communicatie en oplossingen.

J

Jasper

16-03-2023

0forum

retourticket Amsterdam Heatrow/Heatrow Amsterdam

Ik koop een retour ticket amsterdam heatrow KLM wijzigt vluchttijd, 4 dagen later annuleert KLM vlucht. En laat daarna niks van zich horen., Na 3 uur aan de telefoon gezeten meermaals weggedrukt boek ik om want ik moet toch wat! Uiteindelijk na derde keer contact KLM dacht ik alles voor elkaar te hebben. Maar heden 28 n9vember 2022 Heeft onze nationale trots zich van een hele slechte kant laten zien! Ik heb een mail op 29 oktober ontvangen van KLM dat vlucht is geannuleerd, doordat ik opnieuw boek kost mij dat 70 Euro + 143,00 Euro voor nieuwe ticket. Daar Charlotte van de klantenservice mij iet kon vertellen welk voorstel er was geweest van KLM op de door hun geannuleerde vlucht van 29 oktober. Veel mooier is dat de Mevrouw mij ook al wist te vertellen dat een klacht geen nut had daar KLM daar niks mee doet! En de link om een klacht te sturen doodgewoon niet werkt net als de site telefonisch contact enz., in ieder geval ben ik een wijsheid rijker nimmer meer met ons ooit nationale trots KLM.

M

m.stroeven Bakker

29-11-2022

0forum

klm

Vertraagde of geannuleerde vlucht krijg € 600 terug Heeft u een vertraagde of geannuleerde vlucht gehad? Krijg tot € 600 per passagier terug Ongeacht de prijs van het ticket Ga naar onderstaande link marktnet.nl/erotiek/contact-vrouw-zoekt-man/vertraagde-of-geannuleerde-vlucht-krijg-600-terug-56703972.htm

J

joepvanveen

19-09-2022

0forum

Vliegen met babys

Ik vindt het belachelijk dat mensen met babys hebben geen priority boarding . Ik zit nu bij de gate met een schreuwende baby en we worden als latst boarded Hecht schandalig.

I

I

22-07-2022

0forum

Vlucht naar Curacao

Voor het eerst in jaren weer eens met de KLM gevlogen. Ik had extra betaald voor een gangpadstoel. Aan de gate werd me verteld dat "mijn stoel" weg was en ik nu een middenstoel had. Ik had 2 keuzes of in Amsterdam blijven of middenstoel. Bij terugkomst een klacht ingediend met de vraag om mijn geld terug te krijgen. Inmiddels ruim 2 maanden verder en zojuist een mail gekregen dat het nog even kan duren omdat het -wegens covid- allemaal heel druk is. KLM neemt dus wel je geld, levert vervolgens niet en heeft geen services. Mijn besluit 20 jaar geleden om niet meer met ze te vliegen is -helaas- dus nog steeds het juiste

H

Henk

15-05-2022

1forum

€125 for 3.7kg is so absurd that everything else seems small stuff. The 4 hr queue to checking and 1h30 hr delay are of course included in the luggage excess. Painful …

L

Lulu Skantze

28-04-2022

0forum

Business class tickets

Hebben geprobeerd een tcruise te maken Van Vancouver naar Alaska, vlogen KLM 2 jaar geleden, toen kwam Corona, geen euro retour ook geen voucher Wij hebben 8 maanden weer een cruise geboekt, alles was Corona veilig Zouden van Florida op 19 maart 2022 vertrekken, moesten wel een COVID test doen 24 uur voor vertrek, waren bewust 10 dagen in quarantaine gegaan. Wat blijkt allebij Positief bij het ophalen van tickets bij het reisbureau opgelopen Weer laat de KLM ons barsten geen centjes terug , ook geen voucher, helemaal niets , wij vliegen altijd business class, dus dat zijn dure tickets ,wat een vreselijk bedrijf, wel miljarden steun , maar laat zijn klanten barsten Nooit meer kLM / Delta hoop de ze failliet gaan , jullie moeten je kapot schamen

J

Jp van Dijk

22-03-2022

0forum

business class retour Amsterdam Curacao

Wij vlogen 18/2/22 -25/2/22 business class retour Amsterdam-Curacao.De teverdenheids enquete kunnen we blijkbaar niet meer invullen.(?!) heenreis KL733: Geen aparte priority bij instappen! Dit geen tegelijkertijd met economy passagiers.gevolg: lange rij in de buis. De reis verliep rustig alleen het cabine personeel was gespannen en kort door de bocht. Bv toen ik het toilet wilde binnengaan werd ik min of meer weggeduwd door de stewardess want ik moest begrijpen dat zij 'net 3 uur service had gelopen' en of ik maar wilde wachten. Ik vond dit onhebbelijk gedrag. WB eten.: de rijsttafel is uitstekend. Het voorgerecht slaatje was verpieterd. Het entertainment aanbod in de BC is zeer teleurstellend, veel te veel blockbusters en actiefilms en te weinig/tot, geen goede kwaliteitsfilm of (bv BBC) televisieseries. Er is geen aanbod klassieke muziek. Bij aankomst Curacao was de bagageafhandeling goed, vlot en snel. Terugreis KL734: het instappen voor de skypriority is ronduit slecht. Er is geen aparte ingang. Begrijpelijk dat passagiers die assistentie nodig hebben en in een rolstoel komen voorrang hebben, maar dat skypriority passagiers tussen de krijsende babies en kinderwagens in de rij moeten staan is ronduit ergerlijk en de KLM onwaardig. Staf aan boord was uitstekend. Ik werd wakker toen de landing al was ingezet en kreeg alsnog een (warm) ontbijt en zelfs een tweede kopje koffie!Klasse. KLM lounge op Curaçao is karig met zeer weinig aanbod. Teleurstellen entertainment aanbod (zie boven). Op Schiphol moeten -zelfs als BC passagiers - (te) lang wachten op onze bagage.

M

m.cox

13-03-2022

0forum

Amsterdam Goa

The best company to remove your comfort of travels. The website is confusing and contradictiv. My Fly Blue card is not recognizable.They send emails with contradictive information- that the flight recently booked was canceled!!!! They do not give any update about covid travel requirements. It is really the lowest service you can imagine. I will never book any flight again, instead I use Qatar and it is really a great service.

A

Agnieszka Konopka

13-03-2022

0forum

Ticket

Geen pluspunt. Zeer slecht iemand te contacten en als je iemand te spreken krijgt na werkelijk uren aan de telefoon gehangen te hebben, wordt (tot 2x toe) de verbinding verbroken. Waardeloze en schandelijke service.

R

RS

26-02-2022

0forum

Ticket

Wat een slechte service! Na precies 2 uur telefonisch in de wacht te hebben gestaan neemt er toch nog een medewerker op die de verbinding verbreekt….

G

Gerben vd Boogaard

17-02-2022

0forum

Reis met 11 personen naar curacao

Wij zijn aan boord erg geschrokken van de slechte kwaliteit van het eten. Op de heenreis werd ons alleen maar vegetarisch voer gegeven omdat er niets anders meer was en op de terugreis kregen we rijst met bonen en kip, de zwerfhonden van curacao zouden er voor weggelopen zijn, het ontbijt was ook van zeer slechte kwaliteit ik ben verbijsterd dat deze mooie en ooit trotse maatschappij die veel geld durft te vragen voor een ticket zich zo slecht verkoopt. Ik heb in een ver verleden 12 jaar voor dit mooie bedrijf gewerkt maar ben nu toch wel geschrokken van wat er nu aan boord gebeurt, ik hoop oprecht dat ze dit in de toekomst toch weer gaan verbeteren want het was echt slecht. Ook de vriendelijkheid van sommige stewardessen was ver te zoeken maar daar kan ik enigszins inkomen als je 10 uur lang met een mondkap op moet werken maar ook daar kan de klant niets aan veranderen. Conclusie voor ons reis gezelschap was dus ook volgende x toch ook maar kijken bij andere maatschappijen. Ons reisgezelschap bestond uit gevarieerde leeftijden dus het is niet zo dat het allemaal jongeren waren, de oudste was 81 de jongste 16 en allen hadden hetzelfde verhaal dus jammer klm gemiste kans voor de toekomst

L

Louis Overeem

08-02-2022

0forum

Ticket naar Jakarta incl assistance

Binnen een dag ticket geregeld, redelijke prijs met extra bagage. Gevraagd voor assistentie gedurende de hele trip, stop over in Singapore. Op alle lokaties zeer goede service, tot aan quarantaine hotel in Jakarta! KLM, top gedaan!

P

P.Oorschot

31-01-2022

0forum