KLM
Alle reviewsKLM
Alle reviews (22)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Veel service, vooral op langere vluchten is KLM eerste keus
Zeker voor langere vluchten kies ik eigenlijk altijd voor KLM. Ik vind het een goede airline, tot nu toe vond ik de service telkens erg goed, zeker in vergelijking met veel andere luchtvaartmaatschappijen. Ook vind ik het zelf vaak wel fijn om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dat is gewoon handiger in de communicatie.
Ik ben met KLM oa een paar keer naar New York gevlogen. We kregen telkens meermaals te eten, zowel hapjes als volledige maaltijden. En wat ik ook heel aangenaam vond, is dat we constant werden voorzien van glaasjes water. Zeker op zo'n lange vlucht is het goed om flink veel te drinken, dat scheelt enorm in de jetlag. Dus echt een maatschappij waar service voorop staat, daarom kies ik steeds voor KLM waar dat kan. En vooral op langere vluchten, waar ik service nog veel belangrijker vind.ticket Australie Sydney
Pluspunten zijn absoluut de betrouwbaarheid en levering van tickets. Duidelijk allemaal!
Minpunt. Helaas moet ik concluderen dat als het er écht op aankomt KLM niet veel buffer heeft. Hiermee bedoel ik dat in mijn geval binnen 2 dagen een overboeking moet plaats vinden ivm Corona ik na 20 (!) keer bellen stomweg niemand aan de lijn krijg. Dit valt mij zwaar tegen. Ook via KLM's WhatsApp service lijn geprobeerd. Dit is nog frustrerender. Na 2 dagen krijg ik bericht dat ze me niet kunnen helpen op die manier. Uiteindelijk maar wat anders geboekt, ik moest tenslotte weg uit Sydney, dag er na zou er een lockdown zijn......Gemiste kans en grote frustratie opgeleverd. Ik begrijp echt wel dat het ook bij KLM crisis is, maar op deze manier afhandelen is een dikke MIN.Comfortabel reizen voor goede prijs
Veel mensen zeggen altijd dat KLM hartstikke duur is, maar dat is mij honderd procent meegevallen. Onlangs een tripje met deze luchtvaartmaatschappij gemaakt naar Engeland en ben er zeer over te spreken. Was voor mij de eerste keer dat ik met KLM vloog, maar vast en zeker niet de laatste keer. Ik vlieg regelmatig, maar in de meeste vliegtuigen heb je tegenwoordig niet al te veel comfort meer. Ik ben zelf nogal lang van stuk, waardoor het lastig is met de beenruimte. Hier heb ik bij KLM totaal geen last van gehad. Kon mijn benen makkelijk kwijt. Ook de service van de stewards en stewardessen was heel erg goed. Kortom: ik heb een zeer prettige reis gehad!
Vlucht Hato Amsterdam
Op 15 november vloog onze zoon met vlucht 736 naar Amsterdam vanaf Curacao, hij is langere tijd op dit eiland geweest.Tijdens deze vlucht raakte hij aan de praat met een van de stewardessen en vertelde haar dat hij naar naar huis komt omdat ik, zijn moeder, ziek ben. Na enige tijd kreeg hij van de crew een handgeschreven kaartje met daarop beterschapswensen van de hele crew en verpakt in een mooi doosje een attentie die liefde en geluk symboliseert. Wat een mooi en meevoelend gebaar van KLM, heel erg bedankt!
Vlucht naar Curacao
Voor het eerst in jaren weer eens met de KLM gevlogen. Ik had extra betaald voor een gangpadstoel. Aan de gate werd me verteld dat "mijn stoel" weg was en ik nu een middenstoel had. Ik had 2 keuzes of in Amsterdam blijven of middenstoel.
Bij terugkomst een klacht ingediend met de vraag om mijn geld terug te krijgen. Inmiddels ruim 2 maanden verder en zojuist een mail gekregen dat het nog even kan duren omdat het -wegens covid- allemaal heel druk is.
KLM neemt dus wel je geld, levert vervolgens niet en heeft geen services. Mijn besluit 20 jaar geleden om niet meer met ze te vliegen is -helaas- dus nog steeds het juiste€125 for 3.7kg is so absurd that everything else seems small stuff. The 4 hr queue to checking and 1h30 hr delay are of course included in the luggage excess. Painful …
Paar keer gevlogen met KLM
Ik heb zelf een paar keer gevlogen met KLM. Je merkt wel echt verschil met van die budget luchtvaartmaatschappijen als RyanAir. Bij KLM is het personeel gewoon veel professioneler en is het vliegtuig veel netter ingericht. Niet overal reclame en gewoon nette service. Daar betaal je ook wel iets meer voor. Vooral als ik een lange vlucht maak, kies ik heel bewust voor KLM, want dat vliegt gewoon een stuk comfortabeler en dan kom je minder gebroken aan op je bestemming.
Ticket naar Jakarta incl assistance
Binnen een dag ticket geregeld, redelijke prijs met extra bagage. Gevraagd voor assistentie gedurende de hele trip, stop over in Singapore. Op alle lokaties zeer goede service, tot aan quarantaine hotel in Jakarta!
KLM, top gedaan!Business class tickets
Hebben geprobeerd een tcruise te maken
Van Vancouver naar Alaska, vlogen KLM 2 jaar geleden, toen kwam Corona, geen euro retour ook geen voucher
Wij hebben 8 maanden weer een cruise geboekt, alles was Corona veilig
Zouden van Florida op 19 maart 2022 vertrekken, moesten wel een COVID test doen 24 uur voor vertrek, waren bewust 10 dagen in quarantaine gegaan.
Wat blijkt allebij Positief bij het ophalen van tickets bij het reisbureau opgelopen
Weer laat de KLM ons barsten geen centjes terug , ook geen voucher, helemaal niets , wij vliegen altijd business class, dus dat zijn dure tickets ,wat een vreselijk bedrijf, wel miljarden steun , maar laat zijn klanten barsten
Nooit meer kLM / Delta hoop de ze failliet gaan , jullie moeten je kapot schamenbusiness class retour Amsterdam Curacao
Wij vlogen 18/2/22 -25/2/22 business class retour Amsterdam-Curacao.De teverdenheids enquete kunnen we blijkbaar niet meer invullen.(?!)
heenreis KL733: Geen aparte priority bij instappen! Dit geen tegelijkertijd met economy passagiers.gevolg: lange rij in de buis. De reis verliep rustig alleen het cabine personeel was gespannen en kort door de bocht. Bv toen ik het toilet wilde binnengaan werd ik min of meer weggeduwd door de stewardess want ik moest begrijpen dat zij 'net 3 uur service had gelopen' en of ik maar wilde wachten. Ik vond dit onhebbelijk gedrag. WB eten.: de rijsttafel is uitstekend. Het voorgerecht slaatje was verpieterd. Het entertainment aanbod in de BC is zeer teleurstellend, veel te veel blockbusters en actiefilms en te weinig/tot, geen goede kwaliteitsfilm of (bv BBC) televisieseries. Er is geen aanbod klassieke muziek. Bij aankomst Curacao was de bagageafhandeling goed, vlot en snel.
Terugreis KL734: het instappen voor de skypriority is ronduit slecht. Er is geen aparte ingang. Begrijpelijk dat passagiers die assistentie nodig hebben en in een rolstoel komen voorrang hebben, maar dat skypriority passagiers tussen de krijsende babies en kinderwagens in de rij moeten staan is ronduit ergerlijk en de KLM onwaardig. Staf aan boord was uitstekend. Ik werd wakker toen de landing al was ingezet en kreeg alsnog een (warm) ontbijt en zelfs een tweede kopje koffie!Klasse. KLM lounge op Curaçao is karig met zeer weinig aanbod. Teleurstellen entertainment aanbod (zie boven). Op Schiphol moeten -zelfs als BC passagiers - (te) lang wachten op onze bagage.Amsterdam Goa
The best company to remove your comfort of travels. The website is confusing and contradictiv. My Fly Blue card is not recognizable.They send emails with contradictive information- that the flight recently booked was canceled!!!! They do not give any update about covid travel requirements. It is really the lowest service you can imagine. I will never book any flight again, instead I use Qatar and it is really a great service.
Ticket
Geen pluspunt. Zeer slecht iemand te contacten en als je iemand te spreken krijgt na werkelijk uren aan de telefoon gehangen te hebben, wordt (tot 2x toe) de verbinding verbroken. Waardeloze en schandelijke service.
Ticket
Wat een slechte service! Na precies 2 uur telefonisch in de wacht te hebben gestaan neemt er toch nog een medewerker op die de verbinding verbreekt….
Reis met 11 personen naar curacao
Wij zijn aan boord erg geschrokken van de slechte kwaliteit van het eten. Op de heenreis werd ons alleen maar vegetarisch voer gegeven omdat er niets anders meer was en op de terugreis kregen we rijst met bonen en kip, de zwerfhonden van curacao zouden er voor weggelopen zijn, het ontbijt was ook van zeer slechte kwaliteit ik ben verbijsterd dat deze mooie en ooit trotse maatschappij die veel geld durft te vragen voor een ticket zich zo slecht verkoopt. Ik heb in een ver verleden 12 jaar voor dit mooie bedrijf gewerkt maar ben nu toch wel geschrokken van wat er nu aan boord gebeurt, ik hoop oprecht dat ze dit in de toekomst toch weer gaan verbeteren want het was echt slecht. Ook de vriendelijkheid van sommige stewardessen was ver te zoeken maar daar kan ik enigszins inkomen als je 10 uur lang met een mondkap op moet werken maar ook daar kan de klant niets aan veranderen.
Conclusie voor ons reis gezelschap was dus ook volgende x toch ook maar kijken bij andere maatschappijen.
Ons reisgezelschap bestond uit gevarieerde leeftijden dus het is niet zo dat het allemaal jongeren waren, de oudste was 81 de jongste 16 en allen hadden hetzelfde verhaal dus jammer klm gemiste kans voor de toekomstUpgrade stoel comfort betaald en niet toegewezen
De stoel werd betaald en werd niet toegewezen. Watsapp en messengerberichten werden niet beantwoord. Telefonisch moeilijk contact. En eindelijk iemand die de stoel reserveerde maar na een dag was die terug verdwenenuit mijn reis. Terug wattapp en messenger en weer geen antwoord. Zeer slechte service
lost & found service
Onmogelijk om in contact te komen met KLM klanten service via whatssapp of telefonisch om in toestel achtergelaten spullen te melden. Corona wordt als excuss gebruikt voor het volledig schrappen van alle contactmogelijkheden terwijl KLM website alleen verwijst naar Whatsapp of telefoon
een vlucht?
''klm schrapt vlees.''
dan schrap ik de klm.
''Bijna niemand heeft gemerkt dat we geen vlees meer serveren op Europese vluchten. ''
nou, ik wel. dus geen klm meer.The worst customer service ever!
KLM's customer service does not exist apparently. I have been trying to reach ANYONE for 2 days now. Per phone, per Messenger, per WhatsApp. In English, in Dutch... Absolutely nothing. Everywhere they play the same voice message saying they are busy and cannot answer the phone. Heck, they just hang up after that! I don't even think they look at Messenger or WhatsApp! Horrible service, super frustrating!!
I have the same expierience
Anderen bekeken ook

Wat is een betere plek voor een vakantiehuis dan aan zee? Vanuit je vakantieverblijf loop je zo de zee in, maak je een strandwandeling en kun je le...

Wie is deze Eliza en waar is ze dan geweest? Je kunt het je afvragen, maar kun je er ook een goede reis boeken? ‘Waar iedereen rechts afslaa...


Altijd al naar Afrika gewild, maar is het er om wat voor reden dan ook nooit van gekomen? Dan is er nu een kans voor u! Het mooie is dat u helemaal...
Helemaal akkoord. Geen klantenservice.