HomeAway (nu vrbo)

4.6

Bestellen

2

Service

3.2

Prijs

2

Levering

10%

Zou hier weer kopen

HomeAway (nu vrbo)

Wil je een vakantiehuis huren of wil jij je woning beschikbaar stellen als vakantiewoning? HomeAway kan voor jou dan een mooie uitkomst zijn. Lees via NederlandReview wat de mensen van dit bedrijf vinden.


Wat is HomeAway?


HomeAway is een bedrijf dat zich richt op de online verhuur van vakantiehuizen. Het bedrijf valt onder de paraplu van HomeAway Inc. Volgens het bedrijf zijn ze de absolute marktleider op het gebied van online verhuur van vakantiehuizen. Eén van de doelen van HomeAway is de online verhuur en huur van vakantiehuizen transparant, veilig en eenvoudig te maken. Daarnaast vinden ze het belangrijk om het aanbod van vakantiehuizen zo uitgebreid mogelijk en divers aan te kunnen bieden aan reizigers.


Huren van een vakantiewoning


Wil jij een woning huren via HomeAway.nl? Er zijn een legio aan mogelijkheden. Er kunnen vakantiehuizen in allerlei landen gehuurd worden. Gebieden en plaatsen waar je een huis kunt vinden zijn onder andere Ibiza, Toscane, Albufeira, Lloret de Mar, Ardennen en Winterberg.


Mocht je willen weten in welke gebieden en plaatsen je nog meer een vakantiehuis kunt boeken kun je het beste een kijkje nemen op de website van HomeAway. Enkele landen waar je een vakantiehuis kunt boeken zijn Frankrijk, Portugal, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Italië, Europa, Kroatië, Spanje, Mallorca en België. Maar, er zijn nog meer landen waar je terecht kunt voor een vakantiehuis.


Via het bedrijf kun je veel verschillende accommodaties boeken zoals studio's, appartementen, flats, bungalows, cottages, hutten, villa's, chalets, boerderijen, boten, bed & breakfasts, stacaravans, resorts, chateaus en stadswoning. Voor het gehele aanbod verwijzen we je naar de website van HomeAway.


Verhuren en voordelen verhuurders


Via de website kunnen personen kijken hoeveel ze kunnen verdienen als ze de woning via het bedrijf verhuren. Belangrijke informatie zoals prijs, datums en regels kunnen zelf ingeregeld worden. De woning wordt online getoond in circa 190 landen en aan miljoenen reizigers. Mocht je een vraag hebben kan er contact worden opgenomen via e-mail of per telefoon.


De organisatie die zich richt op online verhuur van vakantiehuizen stelt verhuurders op de wenken te bedienen door ze een hoogwaardig platform te bieden op het gebied van adverteren. HomeAway richt zich exclusief op de huur van vakantiehuizen direct via de eigenaar. Het bedrijf stelt ten aller tijde voor haar klanten klaar te staan. Vanaf het moment dat er geboekt is tot en met het moment dat het verblijf is afgelopen.


Er is een procedure door het bedrijf opgesteld met betrekking tot boeken en een vertrouwen-garantie. Deze procedure kan doorgenomen worden op de website van HomeAway. Het bedrijf stelt maatregelen te nemen voordat de reis is begonnen. De Premium Partners zorgen volgens HomeAway constant voor super ervaringen voor hun gasten.


Het bedrijf dat zich richt op de verhuur van vakantiewoningen stelt dat het veilig is om een vakantie via hun te boeken. Er wordt ook aangegeven dat er veilig betaald kan worden. Daarnaast is op de website te lezen dat alles gemakkelijk en goed is geregeld en je kunt genieten van volledige keukens, was voorzieningen, zwembaden, tuinen en andere faciliteiten.


Wat zijn de klantervaringen bij HomeAway?


Ben jij al klant bij HomeAway? We zijn reuze benieuwd wat jouw ervaringen bij dit bedrijf zijn? Heb je naar tevredenheid een huis via HomeAway verhuurd? Heb je een vakantiehuis via HomeAway geboekt? Was je tevreden over het vakantiehuis? Ga je vaker zaken doen met HomeAway? We zouden het zeer op prijs stellen als jij je mening geeft over HomeAway.nl.


 


 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (10)

Appartement in Porto gehuurd

Zeer slechte ervaring, we hebben voortijdig met instemming van VRBO dit GuestReady appartement in Porto verlaten. De omschrijving van het appartement op de VRBO-site komt eigenlijk alleen overeen dat het inderdaad op prettige afstand van het strand ligt. Voor de rest is het een drama. De opgegeven parkeergarage om o.a. onze elektrische fietsen veilig te parkeren was aanwezig, alleen de verhuurder had er geen toegang toe omdat hij daar geen rechten voor heeft omdat er niet voor betaald wordt. Fietsen dus voor de veiligheid maar in de auto laten staan want parkeren aan de openbare weg? Het was in oktober nog amper 15 graden maar de in omschrijving gemelde ‘verwarming’ was niet aanwezig. Het was er puur koud. Er wordt de indruk gewekt dat je door de terrasdeuren zo de tuin inloopt. De tuin is een openbaar grasveld zonder stoelen. Bereik je alleen door via de voordeur en de straat om te lopen. Van de 2 badkamers kon de luxe uitvoering niet gebruikt worden omdat er geen water was. En het appartement was gewoon smerig. Het is zeker niet voor 5 personen geschikt omdat alles op 4 personen is ingericht. We hebben VRBO de foto’s toegestuurd. De bij aankomst aanwezige gastvrouw zou e.e.a. voor ons regelen maar vervolgens reageerde de verhuurder GuestReady en de dame op geen enkele manier. Officieel huur je van GuestReady dat op geen enkele manier te breieken is of antwoorden geeft. Ook door ons ingeschakelde VRBO kreeg geen contact met GuestReady en liet ons weten: Wij gaan een deadline naar het agentschap sturen in verband met een annulering van de boeking omdat deze niet overeenkomt met de beschrijving zoals op onze website staat en wij dit classificeren als een zeer groot probleem dat er geen verwarming aanwezig was. We zijn na 4 nachten koukleumen met instemming van VRBO vertrokken. Die organisatie was tijdens ons verblijf in Porto welwillend door op garantie te wijzen maar probeert ons na terugkomst in Nederland vervolgens af te wimpelen met bureaucratische regeltjes. Tip: afgezien van niet nagekomen beloften: dit appartement is absurd hoog geprijsd voor wat geboden wordt.

W

W.G. van de Beek

18-11-2023

0

Ik had huisje ID 703118 gehuurd; Llanfotyhen, Penrhyndeudraeth in Croesor, Noord Wales

Het genoemde huisje is van eigenaar Richard Porter-Williams, die via de mail aardig en vriendelijk overkwam. Alles netjes betaald en erg uitgekeken naar deze vakantie. Toen we vanwege Covid 19 moesten omboeken, lukte dat ook nog. Maar toen we weer later vanwege gezondheidsredenen (hartklachten en pace-maker-operatie) definitief moesten afzeggen, veranderde het allemaal. Eerst was een gedeeltelijke "refund" toegezegd, over de periode dat hij het huisje (gelukkig voor hem) opnieuw had kunnen verhuren. Maar toen puntje bij paaltje kwam, lukte het meneer Richard Porter-Williams maar niet om het geld terug te boeken. Toen ik daarover VRBO benaderde, werd mij verteld dat zij mij niet konden helpen en dat ik toch echt bij de verhuurder moest zijn. Vreemd dat VRBO zich er zo makkelijk vanaf maakt; zij worden verondersteld kwaliteitseisen te stellen aan verhuurders, maar onttrekken zich aan alle verantwoordelijkheden als het spannend dreigt te worden. Intussen beantwoordt meneer Richard Porter-Williams geen enkele mail meer en kan ik naar mijn centen fluiten. Onbetrouwbaar adres dus en vooral NIET aan beginnen !! Beter nog ......ook NIET beginnen aan VRBO; mooie beloftes, maar deze waarmaken ? Ho maar !! ONBETROUWBAAR !!!

J

Jan Warnar

10-12-2022

0

Ik heb een huis gehuurd in Les Sable d'Olonne, Frankrijk.

OP HET MOMENT DAT IK NOG AAN HET SCHOONMAKEN WAS, KWAM DE MAN DIE MET HET VERHUREN BELAST WAS BINNEN EN ZEI DAT IK NIET HAD SCHOONGEMAAKT EN HIJ BELASTE MIJ MET EXTRA KOSTEN VAN 120 EURO. IK WAS HET DAAR NIET MEE EENS. EEN EXTRA KWARTIERTJE WAS WELLICHT VOLDOENDE GEWEEST OM HET WERK AF TE MAKEN. MAAR HIJ ZEI DAT MIJN CREDITKAART AL WAS BELAST EN DAT ER GEEN WEG MEER TERUG WAS HET IS EEN OP GELD BELUSTE MAATSCHAPPIJ WAAR IK NOOIT MEER BIJ ZAL BOEKEN.. HET WAS AL EEN ERG DUUR HUIS VOOR 1 WEEK. DIT IS GESTOLEN GELD !!

Y

YOLA DE BAETS

03-08-2022

0

Beach House in Malgrat de Mar

Wij hebben in 2020 via Home Away een Beach House in Malgrat de Mar, Spanje gehuurd. De aanbetaling was € 2500. Omdat een medereiziger ziek werd (en kort daarna is overleden) hebben wij de woning moeten annuleren. Ondanks de toezegging dat wij het geld zouden terugontvangen, hebben wij tot op heden geen cent terugontvangen.

M

Marian van der Linden

09-01-2022

0

Twee maal een reservering die wordt geannuleerd

Twee maal een huis geboekt op de datum die wij willen. Twee maal is het huis beschikbaar. Één huis wordt direct geannuleerd. Andere huis betalen we de gehele prijs in een keer en wordt een dag later door eigenaar geannuleerd. Beide zonder reden. Wat is dit voor onbetrouwbare organisatie!!! Zeggen dat huizen beschikbaar zijn, je een flink bedrag laten betalen en dan zonder opgaaf van reden annuleren. Geen service en vertrouwen!!! Hopenlijk krijg ik m'n geld terug....

A

Annette Zuyderduyn

17-10-2021

0

2 weekse vakantiewoning 2020

Beste, Hierbij wederom een zeer slechte ervaring met Homeaway. Hoe is het mogelijk dat wij een positieve reactie van de verhuurder ontvangen daar wij hier nooit zijn geweest, dit i.v.m. afwezigheid ter plaatse van eerder genoemde. Wel vooraf alles betaald maar ter plaatsen niemand aanwezig belachelijk !!!!!! Ook uw hulp destijds in het buitenland was zeer slecht en zal dan ook HOMEAWAY bij iedereen afraden, ben zeer teleurgesteld in uw organisatie daar ik met een gezin in het buitenland was en geen hulp ontving en zal dit dan ook niet vergeten. Ook heb ik destijds direct na terug komst een onkosten vergoeding gevraagd daar wij hals over kop een ander verblijf hebben moeten boeken, dit tegen een hogere prijs maar ook hier geen respons ontvangen. Het zou uw organisatie goed doen hier nog op terug te komen, maar ik reken hier eigenlijk al niet meer op. Fam Potappel

R

Remi Potappel

10-08-2021

0

Vakantiewoning

We hadden een vakantiewoning met een annuleringsbeleid. Ruim voor het annuleringsbeleid geannuleerd en tot op heden geen geld terug gekregen. Homeaway doet weinig aan het feit dat de verhuurders ons geld niet terug betalen. Absoluut niet tevreden over.

I

Inez

31-05-2021

0

Boeking

We hadden een appartement in Portorez geboekt in Oktober 2019 voor Juni 2020 . Aanbetaling van 180,36 gedaan Deze tijdig ivm de corona virus binnen de gratis opzeg termijn geannuleerd . Tot op heden geen aanbetaling terug ontvangen . Na vele mailtjes en telefoontjes , Engelstalige medewerkers/sters Zeer slecht bedrijf en slechte zaak . Zeer klant onvriendelijke onderneming , foi toch . Wim Hofman .

W

Wim Hofman

20-08-2020

0

Huur vakantiewoning

HomeAway heeft een schandalige op geld beluste manier van verhuur. Door verhoogd Civid-19 niveau mochten we niet afreizen naar Kroatie. HomeAway wens op geen enkele wijze tegemoet te komen aan enige tegemoetkoming naar de huurders. Ook een door ons voorgestelde gedeeltelijke tegemoetkoming is niet bespreekbaar. Meerdere e-mails van ons om tot een oplossing te komen worden niet eens beantwoord. Wel daags van de voren een mail sturen met de vraag 'hoe laat arriveert U'??? Wij hebben nog niet eens de borg en de schoonmaak koten terug ontvangen Toekomstige huurders denk na voor U hier boekt!!

J

J van Doornmalen

14-08-2020

0

vakantiewoning corsica serra di fiumorbo - mr martelli

onbetrouwbaar en onbereikbaar Wij moesten onze vakantiewoning via homeaway ruim op voorhand betalen. Er werd een supplement gevraagd voor bedlinnen en schoonmaak. Door coronacrisis moesten wij de vakantie annuleren, niettegenstaande de bestemming niet bereikbaar was wegens gesloten grenzen en homeaway of de eigenaar zelf het inititiatief hadden kunnen nemen om te annuleren. Homeaway schuift elke verantwoordelijk voor terugbetaling of gedeeltelijke compensatie van de verhuur door naar de eigenaar. De eigenaar weigert een compensatie (en al zeker geen terugbetaling) en beschouwt de zaak afgehandeld en reageert verder niet op emails of telefoons. Homeaway weigert te bemiddelen en komt evenmin tussen in een (gedeeltelijke) terugbetaling, zelfs niet voor schoonmaakkosten en lakenpakket (huis werd niet verhuurd dus kosten zijn niet gemaakt). Homeaway werkt met callmedewerkers die geen initiatief (mogen)nemen op de zaak op te lossen en telkens een nietszeggend antwoord sturen dat ze de eigenaar een mailtje zullen sturen. Opvolging van hun kant is er niet. Het legal department van Homeaway reageert evenmin op onze mails. Bij tel. contact wordt je doorverbonden met medewerkers in Engeland en betaal je nog eens extra kosten voor telefoon. Homeaway en eigenaar weigeren zelfs een factuur te bezorgen voor de betaalde kosten en weigeren ook bewijs te leveren dat geen teruggave gebeurde. Hierdoor hebben wij geen bewijs voor onze rechtsbijstand. Homeaway neemt geen verantwoordelijkheid, laat klanten in de kou staan en de bevoegde medewerkers of directie zijn onbereikbaar. Probeer maar eens een mailadres, telefoonnummer of ander gegeven van een verantwoordelijke te vinden. Onmogelijk! Wees gewaarschuwd, homeaway is onbetrouwbaar. Vanaf het ogenblik dat er een probleem is sta je er alleen voor! NOOIT NOG MET HOMEAWAY. HOMEAWAY = MONEYAWAY

I

ilse van vlimmeren

24-05-2020

0