Ervaringen FlixBus

Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.

Over FlixBus

FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.


Flixbus gaat de strijd aan met de NS, aldus Z Today

Diensten

Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.

Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

  • Londen
  • Parijs
  • Berlijn
  • Groningen
  • Utrecht
  • Amsterdam
  • Eindhoven
  • Disneyland Parijs

Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.

Comfort

In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.

Klachten

Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.

Vertel over jouw ervaringen

Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!

Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?

FlixBus
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (25)

4
32% Zou hier weer kopen!

Bestellen

4,6

Service

3

Prijs

4,8

Leveren

3,4

Alle reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Een ticket van Eindhoven naar Szczecin (PL)

Ik ga een reis boeken voor Eindhoven naar Szczecin (PL). Ik ga met mijn telefoon naar de website en zie daar de app staan. Ik download de app en ga een reis boeken. Ik wil de reis boeken, ik kan geen zitplaats reserveren via de app. Dus ga ik naar de site. Daar kan ik wel een zitplaats reserveren. Volgens de FAQ op de site kan ik ook extra ruimte voor mij zelf reserveren maar zie dit nergens staan. Ik bel met flixbus maar omdat het zondag is nemen ze niet op, dus als je hulp nodig hebt...
Ik stuur via het contactformulier het volgende:

Ik wil een zitplaats reserveren, dat lukt mij. Ik wil ook een zitplaats naast mij reserveren voor extra ruimte. Volgens de FAQ kan dat maar ik kan het nergens vinden. Kunt u mij helpen? 
Het gaat om een reis van Eindhoven -Szczecin (Warzymice Osiedle Kresy)

Het is maandag en heb nog geen antwoord en bel dus weer met flixbus. Ik word eerst 10 minuten aan de wacht gehouden. Dan stel ik mijn vraag en het antwoord van de mevrouw is dat wanneer het niet mogelijk is het er niet bij staat. Dan lijkt het mij vriendelijker als het niet mogelijk is dat je er dan bij zet dat het niet mogelijk is, nu maak je mensen blij met een dooie mus.
Ik boek mijn reis.
Gelukt, ik ben weer iets dichterbij mijn vriendin.
Op dinsdag krijg ik antwoord van flixbus:

, u kunt nu ook een vrije stoel naast u voor uzelf reserveren.

Activeer tijdens de boeking bij de zitplaatskeuze het vakje "Extra zitplaats" en kiest u lievelingszitplaatsen uit het keuzemenu. Voor de stoel naast u betaalt u dezelfde prijs als voor een extra ticket. Prijsverschillen tussen uw ticket en uw reservering van de stoel naast u zijn mogelijk. De stoel naast u is hiermee in ieder geval voor u gereserveerd. U betaalt geen tweede keer kosten voor de extra zitplaats.
 
Op uw ticket en uw factuur vindt u beide zitplaatsreserveringen terug.
 
Ik vind dit niet echt een antwoord op mijn vraag.

Het is vrijdagavond 23:00. Ik sta te wachten op mijn bus. N81 moet ik hebben die om 23:20 vertrekt, hij staat er nog niet.
23:15, in de app is de mogelijkheid om te kijken waar de bus is. Ik kijk maar de app zegt dat er geen signaal bekend is.
23:25, de bus is er nog steeds niet en in de app is nog steeds niet te zien. Een bus kan vertraging hebben dat is algemeen bekend maar communiceer dan iets.
23:40, daar is mijn bus. De chauffeur, ik denk een man van ongeveer 55 jaar, stapt uit. Hij heeft zijn broek halverwege zijn kont hangen en zijn blouse hangt er half uit. Eerst steekt hij een sigaret aan en loopt rustig naar de bagageruimte. Dan merkt hij dat hij een knopje in had moeten drukken bij het stuur. Hij loopt rustig terug, duwt op het knopje en komt weer naar de bagageruimte toe. Hij maakt het luik en de deur open en blijft staan, we moeten zelf onze spullen er in leggen. Een vrouwtje naast mij van 1,60 moet haar 20 kg zware koffer dus zelf een meter hoog optillen.
Ik stap in, ga naar mijn plek (linksvooraan bovenin) toe waar al iemand zit. Ik zeg dit en zij staat netjes op.
23:45 we vertrekken. We gaan naar Nijmegen en komen 3 keer langs de Ikea in Eindhoven. De chauffeur kijkt of niet vooruit of let niet op waar hij heen moet.
Dan komen we een uur later dan gepland in Nijmegen. Ik kijk op mijn app maar daar staat nog steeds dat hij op tijd is.
We gaan naar Arnhem. Onderweg komen we een bordje tegen waarop staat: maximale doorrijhoogte 3.1 meter. Een dubbeldekker bus is hoger. We rijden dus tegen het bordje dat iets boven ooghoogte hangt aan en het bordje stuitert een aantal keer over het dak van de bus.
Iedereen wakker.
Als je dit als chauffeur vaker doet omdat je weet dat het toch past dan meld je dit bij je reizigers want nu komt het zeer onprofessioneel over.
In de vervolgsteden neemt hij bij het draaien een aantal stoeprandjes mee, hij rijdt een bushalte voorbij waardoor hij op straat 20 keer moet steken om te draaien.
Op de snelwegen haalt hij in en ik hoor vaker een claxon van een auto. Ik denk dat het aan de chauffeur ligt.

Om 11:15 moet ik overstappen naar de bus naar Szczecin (lijn 057). We komen op 11:16 de bus parkeerplaats op en ik zie mijn bus staan. Onze bus wordt geparkeerd en we stappen uit. De buschauffeur is nog steeds heel rustig met de bagageruimte open maken maar wanneer ik mijn bagage heb gepakt ren ik naar bus 057. Voor mij gaat de deur dicht. Ik klop op de deur en zeg dat ik nog mee wil. De chauffeur vraagt (in het Engels) om mijn naam en laat op zijn pda mijn naam zien en zegt dat mijn ticket is geannuleerd en dat er ook geen plaats meer is voor mij. Hij zegt dat ik naar het groene gebouwtje moet voor meer informatie. Ik vraag hoe mij ticket geannuleerd kan zijn en of ik zijn pda mag zien zodat ik kan zien wat er op staat maar hij zegt weer dat maar beter naar het groene gebouwtje kan gaan.
Ik ga naar het groene gebouwtje van flixbus en vraag hoe het kan dat mijn ticket geannuleerd is terwijl ik niks op de app zie. Op de app staat niks extra's vermeld bij mijn ticket. Hij zegt niet te weten hoe dit kan en dat ik maar een nieuw ticket moet kopen van €17,99. Ik zeg dat ik voor de reis van Eindhoven naar Szczecin heb betaald en dus ook al heb betaald voor deze reis van Berlijn naar Szczecin. Nee, ik moet een nieuwe kopen, hij kan me niet helpen.
Ik ben naar buiten gelopen en heb mijn vriendin gebeld en gelukkig is zij mij op komen halen maar heeft dus wel 2 uur lang gereden naar mij en we hebben ook weer 2 uur lang terug gereden.
Ik ga dus die 4 uur reistijd terugvragen en de rest van mijn geld. Ik betaal voor een hele reis en niet voor een incomplete.
Een foutje kan gemaakt worden en als ze tegen mij hadden gezegd: "sorry voor het ongemak hier heeft u een nieuw ticket." Dan had ik het evengoed niet leuk gevonden maar dan was er nog een beetje service.

Ik ga dus nooit meer met flixbus reizen en ik raad ook iedereen af dit te doen.

Door: Michiel van Soest23-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Busreis

Met mijn 2 dochters met de flixbus van Amsterdam naar Frankfurt met overstap in Düsseldorf te laat aan gekomen andere bus gemist sta je daar van alles geprobeerd maar was geen plek of ze zeiden dat er nog een bus kwam en maar wachten uit eindelijk hotel wand het was laat in de avond ik dorst ook niet meer verder te gaan we zijn paar dagen in Düsseldorf geweest terug reis ging wel goed het jaar daar op ging mijn dochter met vriendin naar Keulen heen ging goed terug was de er niet en kwam 4 uur later maar gelukkig waten wij in de buurt en hebben wij ze maar op gehaald onze ervaring is niet een flix maar een NIX bus

Door: De mos 30-05-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5

Personeel oplichters en onbeschoft!!!

Opgelicht door (agressieve) Duits sprekende chauffeur van Flixbus, ( oudere man met lang grijs haar en grijs baard), bus N93 van Stuttgart naar Amsterdam (00.40uur op 2 mei 2019), we hebben van tevoren tickets besteld maar toen we aankwamen heeft die ons niet doorgelaten in de bus en geweigerd onze bagage terug te geven, hij heeft ook gezegd dat die ons alleen doorlaat als we hem 150 euro contant geld betalen( die hij daarna in zijn broekzak heeft gestopt) terwijl we gewoon onze tickets en paspoort etc hebben laten zien. Wees alert!!!!!!

Door: Unknown02-05-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4
Luchthavenbus 728x90

Geen bus of diensten gekregen

Vandaag 19-03-2019 15:40 een retour ticket van Düsseldorf naar Rotterdam. Deze had ik al geboekt 2.5 weken geleden om lekker voordelig na een lange vakantie met mijn vrouw weer thuis te komen. Mijn vrouw, ik evenals 7 andere passagiers stonden klaar voor deze bus vanaf 14:35, bussen genoeg maar geen van alle buschauffeurs konden ons vertellen waar de Flix- bus was of bleef, dus na 15:50 beide een medepassagier met het service nummer! Hierbij kreeg hij te horen dat dit opgelost zou worden en dat alle andere passagiers zelf individueel moesten bellen? Dit heb ik gedaan en kreeg te horen dat er omgeboekt via België gemaakt kon worden (10 uur rit) !! Deze zou ook nog eens duurder worden? Een grove fout van Flixbus wat zeer onprofessioneel behandeld is.
Ik en mijn vrouw hebben een IC bus i.c.m. trein genomen en kwamen zeer vermoeid thuis. Wij en met ons 7 anderen zijn vastberaden NOOIT meer een Flixbus te gebruiken!! Echt waardeloos en erg dom beleid. Een voormalige klant.

Door: Steven Zandbergen20-03-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5,5

Kutpersoneel

Wat een onbeschoft personeel, klantvriendelijk kan ik het niet noemen, vuile flikkers, er staat duidelijk aangegeven dat je mag eten in de bus, we hadden maar 10 minuten om eten te halen voordat de bus de trein in ging (van londen naar antwerpen) we hadden snel friet gehaald komt die vieze vuile kkr hond van een chauffeur schreeuwend naar ons toe en zegt op een hele ongepaste manier dat we ons eten moeten weggooien omdat je blijkbaar geen kkr friet mag eten in de kkr bus, wat nogmaal NERGENS STAAT AANGEGEVEN EN ALS NOG JE KAN HET OP EEN NETTE KKR MANIER OVERBRENGEN VIEZE TERING LIJER, was trouwens een nederlandse kale man

Door: Farah07-03-2019
John12-03-2019

Bij mij kom je de bus ook niet in met patat. Eigenlijk in geen enkele bus. Jammer joh

John12-03-2019

Er staat trouwens wel op de site dat sterk geurende etenswaren niet zijn toegestaan. Misschien eerst leren lezen?

Farah07-04-2019

Opgedonderd met jou, ik zeg duidelijk dat hij het op een hele onbeschofte manier zei. Malloot

Tinus08-04-2019

Nee jij bent lekker normaal...

Henk28-05-2019

Misschien moet jij eens een dagje mee lopen op de oncologie afdeling voordat je zulke reacties plaatst.. idioot! Ik schaam mij nog meer voor jou, dan voor die buschauffeur! ;)

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Nooit meer!!!

Mijn vader van 78 's nachts te wachten op zijn bus om hem naar Brussel Zaventem te brengen. De bus komt niet!!! Schandaliger dan dit bestaat niet!!!

Door: Jolanda Dekker 30-01-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Buschauffeur

Ik raad met klem af om met deze bus maatschappij te reizen. Ik reed met mijn gezin vrouw en drie kinderen waar van eentje van twee op de A2 thv 85.0 rechts met precies 100 km per uur. Komt er een bus van jullie op Mn bumper zitten er zat nog geen meter tussen ik tik Mn rem aan om Mn rem licht te laten zien van Hee kom op neem wat afstand. Deze schauffeur reageerde als volgt ik rijd op de middelste baan hij achter mij hij gaat naar de rechter baan geeft gas komt rechts naast mij en drukt mijn naar de linker baan dat ging maar net goed ik reed naast m kijk de schaufeur aan en hij lacht naar me. ????. Ik wijs met Mn wijsvinger naar m en dacht wacht jij maar hier maak ik werk van. Ik neem afstand van de bus blijf achter m rijden en bel de politie en zo blijven we rijden tot de politie ook de A2 kwam en wat denk je ik moest aan de kant zegt de agent dat deze chauffeur ook gebeld had en had gezegd dat ik gevaarlijk rijgedrag vertoonde en doods bedrijgingen naar m maakte. Jij weet ook dat dat niet waar was maar je kreeg het heet onder de voeten om dat ik achter je aan bleef rijden. een echte vent ben je.en een verschrikkelijke schauffeur ben je ook. Ik ben ook schauffeur maar je moet nog een hoop leren man. Ik zou je graag nog een ding willen vragen van man tot man doe dit nooit meer straks heb je een paar doden op je geweten en breng je een hoop mensen een hoop verdriet. Denk alsjeblieft na wat je gedaan heb en wat de consequenties kan zijn. Hoop dat je er wat van geleerd heb.ik had graag met je in gesprek gegaan maar helaas was je niet man genoeg. Ik raad het iedereen af met jullie te reizen. Mvg Johan Winkelman

Door: Johan winkelman26-01-2019
Ik27-01-2019

Chauffeur

Ik10-03-2019

Bedreigingen

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Slechtse busmaatschappij ooit

Super slechte busmaatschappij!!!!! Werden 3 uur te laat opgehaald en 0,0 compensatie gekregen. NOOIT MEER!!!!!!!

Door: Heaven 04-01-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Worst experience in travel ever

During my first trip with flixbus from Amsterdam to Düsseldorf, the driver informed me that having a drivers license is sufficient ID because I am an EU citizen. When I wanted to take the flixbus back from Düsseldorf to Amsterdam, on Christmas day another driver did not allow me on the bus because I could not show my passport. The driver did not speak English and was clearly not bothered at all about leaving somebody behind on Christmas day. When I called customer service to explain, all they said was "this is company policy, good bye sir". Absolutely ridiculous and abhorrent customer service from flixbus. I will never use their services again.

Door: Michael25-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Ongelooflijk slecht!!!!

Ongelooflijk slechte ervaring, hadden tickets gekocht voor de bus vanuit Antwerpen naar Schiphol om 02:20. Wij waren al om 01:20 h aanwezig op het perron. Om 01:40 kreeg ik een bericht dat de rit meer als een uur vertraging had.... Vertraging om 02:00 's nachts? Hoe kan dit?Niet erg leuk als je een vlucht moet halen. Wij hebben direct de chauffeur aangesproken van de eerste flixbus die daar ook halt hield. Wonder boven wonder ging die ook naar Schiphol maar dit was de bus die al om 00:00 had moeten vertrekken. Die man was echter super onvriendelijk. Wij konden niet mee rijden , onze naam stond niet op de lijst. Letterlijke quote: " Is toch niet mijn probleem als je u vlucht mist? Ik kan daar niks aan doen" . Uiteindelijk nog op tijd in Schiphol geraakt door onze eigen wagen te nemen, geen tegemoetkoming gekregen. Een uur of twee vertraging is blijkbaar doodnormaal.... Als je met flixbus om 05:00 h in Amsterdam wilt zijn , vertrek je dus best de avond ervoor om 22:00 h, en dan is het nog steeds hoogst onzeker dat je er op tijd geraakt.........leve de auto!

Door: Ilias05-11-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Van te voren lage verwachting, dan valt de reis reuze mee

Als je van te voren geen hoge verwachting hebt, valt alles uiteindelijk reuze mee :) De heenreis, naar Parijs, hebben we 2x een Franse chauffeur gehad. De meeste reviews zeggen dat je geen service krijgt, etc. Maar Franse volwassenen zijn nu eenmaal stugge mensen. Daar hoef je al die extra service en vriendelijkheid niet te verwachten. Als je met deze kijk naar de reis kijkt verliep alles erg soepel. We kwamen overal op tijd aan en we konden zitten waar we wouden. Op de terugreis hadden we tot aan onze overstap ren Nederlandse chauffeur. Deze man was erg vriendelijk en praatte voor iedereen Engels. Ook nu kwamen we overal op tijd op de bestemmingen. Na de overstap kregen we een Duitse chauffeur. Deze man sprak ook voor iedereen Engels en leverde nog extra service met koffie, thee en iets lekkers. Kortom, wij hebben een goede heen- en terugreis gehad. Als we weer op deze manier vervoer gaan boeken, kan het maar zo zijn dat dat weer via Flixbus gaat gebeuren :)

Door: K. Elschot27-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
7,5

Zeer slechte service

Reis niet met Flixbus als je ergens een afspraak hebt c.q. op tijd moet zijn! De reisschema´s zijn dermate krap dat deze onhaalbaar zijn voor de buschauffeur. Dit resulteert al snel in vertraging met als gevolg stress, frustraties (en extra kosten). Een voorbeeld: om alsnog op tijd bij mijn afspraak in Noord-Duitsland te komen, heb ik uiteindelijk halverwege de rit - de beoogde vertraging was toen al twee uur - de trein en een taxi moeten nemen. Dit zorgde ervoor dat ik uiteindelijk nipt op tijd op mijn plaats van bestemming was. Een ontspannen reis was het allerminst. Het contactcentrum van Flixbus reageert koel, zakelijk en verwijst slechts naar de regels op mijn verzoek om tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten. Enige empathie of begrip ontbreekt! Ik voel mij daarom totaal niet gewaardeerd als klant. Ik raad het reizen met Flixbus daarom niet aan.

Door: Remco25-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3,5

Agressieve chauffeur meermaals

De site geeft een formaat aan dat als handbagage telt. Bij het controleren van de kaartjes zei de buschauffeur dat de tas niet mee naar boven kon. Terplekke alle waardevolle spullen eruit moeten halen. Nadat ik 1x vroeg of het naar boven mocht als handbagage kwam er een agressief en geïrriteerde reactie. Overigens was de reactie in gebroken Engels. Fatsoenlijk communiceren kan dus niet. Heel apart met een internationale transportservice. Dit is overigens de tweede keer (uit 3) dat er een geïrriteerd persoon de leiding had. Zoek aub een andere baan als je er ZO de pest in hebt. Verschrikkelijk, absoluut onacceptabel.

Door: N22-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
2

Gevaar op de weg

Vreselijke chauffeurs die files veroorzaken en over de snelweg slingeren.

Door: Dan .Ruit 08-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Negatieve ervaringen

De eerste keer was naar Londen. De heenweg was prima. Terug was Helaas een ramp de stoelen waren kapot waardoor wij de hele tijd van voor naar achter schoven. Ook de jongen voor ons die daardoor niet meer terug kon met de stoel enn ook hierdoor niet meer op zijn stoel kon zitten. Wanneer je het meld wordt er gezegd dat je ervan af moet blijven en maar ergens anders moet gaan zitten. Erg onveilig en zeker niet handig met een volle bus.

Flixbus toch nog een kans gegeven en vanaf Antwerpen naar Rotterdam gerezen.
Bij aankomst bushalte bericht bus is vertraagd met 20 minuten (wat natuurlijk kan gebeuren in de spits).
Na meer dan een uur te hebben gewacht kwam er dan de bus. Maar een vriendelijke goede avond sorry dat u moest wachten en een vriendelijke lach kan er dan niet af.

Naast de eigen buschauffeurs waren de buschauffeurs van de anderen bussen ook niet vriendelijke wanneer je iets wilde vragen.
Ze reageerde dan boos onvriendelijk en geïrriteerd en wilde bijna niet of niet antwoorden of antwoorden in het Duits, terwijl je bij zo'n maatschappij verwacht dat Engels toch wel gesproken moet kunnen worden.

Ook in beide reizen was het rijgedrag erg agressief. De chauffeurs moesten in de steden vaak hard remmen, toeteren en schelden en was de snelheid ook niet altijd correct.

Ik hoef niet luxe te reizen naar mijn bestemming, maar vriendelijkheid en veiligheid zijn voor mij twee grote eisen.
Daarom voor mij voortaan een anderen vervoerder.

Door: C van Hasselt 02-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5,5

vliegreis was goedkoper geweest

30 juni vertrok ik met flixbus van Amsterdam naar Schwerin. De bus kwam te laat en het toilet zat op slot. Tijdens tussenstop (10 minuten) bij tankstation met chauffeurswisseling ging ik naar het toilet was ruim binnen 10 minuten terug. De bus was zonder mij vertrokken met mijn bagage, rugzakje en jas. Alle flixbusnrs. waren onbereikbaar uiteindelijk met iemand meegereden naar Hogerliede (Drente) en door stakingen, werkzaamheden aan het spoor etc. 7 uur bezig geweest terug te komen. Ze zijn onbereikbar en mijn bagage is verdwenen, weet niet hoe ik het terug moet krijgen. Bedankt Flixbus

Door: edith02-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Echt slechte ervaringen met deze bedrijf

Bus chauffeurs gedragen zoals Natzi / Gestapo met ID kaarten. Het is niet normaal dat passagiers moeten ID kaarten naar niemand zoals bus chauffeurs laten zien.!!!!

Door: David Manz30-06-2018
Adi06-10-2018

Je bent verplicht je ID te laten zien voor je in de bus instapt dat staat innde vervoersvoorwaarden.En zoals jij over de chauffeurs praat is het beter als je in het vervolg gewoon gaat lopen.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
3

Nooitaandekant

Jullie nooit aam de kant

Door: Pithoofd02-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
2

nooit meer

Paar weken geleden Amsterdam Berlijn. Lekker goedkoop dat wel, maar voortdurende ergernisssen van asociale medepassagiers. Twee mensen met zweetpoten die in de hele bus te ruiken zijn, Toen ik er wat van zei spraken ze plots geen enkele buitenlandse taal. Smart-zombies die je zitten te irriteren met hun veel te harde earphones. Dan zitten twee bilnaadacrobaten vlak voor je neus de hele reis elkaar af te lebberen. Vieze gore wc's, chauffeur die een keer de verkeerde afslaf nam, kortom nooit meer!!

Door: Harm31-05-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
5

Geen service, uitleg

Tot mijn stomme verbazing stopte de flixbus veel te kort bij het station Arnhem en had ik niet genoeg tijd om uit te stappen. Hij gaf alleen het bericht door in onverstaanbaar Duits en niet in het Engels. Het lukte me dus niet om uit te stappen, mijn moeder was voor niks gekomen om me op te halen en reed de bus door naar de volgende stad.
Conclusie: Slechte service van de chauffeur - desinteresse in zijn passagiers en geeft slechte informatie zowel in duits, laat staan in het engels.

Door: Cylia Tichelaar19-05-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
6

Slechte afandeling aansprakelijkheid

In de vakantie van 2017 ben ik samen met mijn vriendin naar Parijs gefietst. Vanuit daar hebben wij de Flixbus incl. fietsvervoer terug naar Eindhoven genomen. Tijdens deze reis zijn onze fietsen van de bus gestolen die ik zelf op slot heb moeten zetten!! Zij zijn door het verkopen van een ticket incl. fietsvervoer verplicht om mijn fiets in Eindhoven weer aan te bieden en dragen daarvoor verantwoordelijkheid.
Direct na de vakantie heb ik de organisatie aansprakelijk gesteld voor grove nalatigheid tov mijn fietsen ofwel hun verantwoordelijkheid.
Nu 3 maanden later, 5 mails, en ±10 telefoontjes verder heb ik nog steeds geen antwoord en wordt ik telkens weer geconfronteerd met ''wij kunnen geen contact leggen met de afdeling die hierover gaat, volgende week krijgt u antwoord''.
Nog steeds geen antwoord!! Ze mogen wel goedkoop zijn maar respect verantwoordelijkheid en medeleven blijft achterwegen.
Mijn mening over Flixbus is slecht en kan stellen dat het een zeer onprofessionele organisatie is.

Beoordeling: 3 van 10

Door: Joep Smits17-11-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Very rude Staff members

Very rude Staff members, could not bring my pillow because this was in a plastic bag and that would not fit in the bus (night trip for 9 jours). After explaining that this 'bag' will dissapear behind my back, the 'friendly' Staff member told me that I should take the train instead (eventhough I paid for the bus?) Next time I will definetely do that instead, prices are not a big difference but service definetely is. Also there is a wifi limit of 150 mb and can not even use Deezer!?

Door: Daniel11-11-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Leuk concept

Superleuk concept en werkt nog ook. Ik kon het niet geloven dat het voor die prijs kon, maar je komt er echt! Ik spreek uit ervaring.

Door: Tatjana26-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Goedkoop en gezellig met de bus

Ik vind het best een relaxte service, nou ben ik niet zo moeilijk en vind ik het sowieso leuker om met de bus te gaan dan met de trein, zeker als je ziet wat je daar tegenwoordig voor moet betalen. Bus is gewoon veel gezelliger, en dus ook veel goedkoper. Het geeft mij altijd een beetje een romantisch gevoel, maar dat ben ik.

Ik doe het vaak voor weekendjes weg, vooral met stedentrips ben je altijd best duur uit als je ziet wat alles kost in bijvoorbeeld Parijs of Londen, echt heel dure steden! Dan scheelt het toch weer als je dan de heen- en terugreis voor een habbekrats hebt gehad.

Daarom wat mij betreft een aanrader, het is goedkoop en gezellig en je komt op je bestemming.

Door: Leo Hanke07-08-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Grote afrader!!

Wie denkt goedkoop en vlug met Flixbus binnen Nederland te reizen komt van de koude kermis thuis! Chauffeurs vinden rijtijden-wet en hun pauzes véél belangrijker dan op tijd op de bestemming te komen. Enorme vertragingen (als de bus al komt opdagen) die dus niet door files of opstoppingen op de weg worden veroorzaakt, in het geval men dat denkt. Reizen met Flixbus veroorzaakt hoge extra kosten doordat je (zelf) vervangend vervoer mag regelen in 't geval de bus niet komt opdagen. Klantenservice is een lachtertje, die reageren niet eens op een klacht of restitutie-verzoek. Doe jezelf een plezier en vermijd deze grote ergernis. Geef liever iets meer uit aan een aktie-treinkaartje van een drogist of supermarkt of probeer iets te regelen via Blablacar.

Door: Johan11-07-2017
robert08-08-2018

beste Johan die rij en rusttijden wet is er voor u veiligheid dat u lak aan deze regel heeft moet u met interliner gaan met Poolse chauffeurs dan weet u zeker dat u op tijd bent

Talitha Van t Ende17-06-2019

Erg slechte dienst, en dan spreekt iemand die niet de moeilijkste is en in mijn situatie een nog "redelijke" reis heeft gehad. Ik had de bus van Rotterdam Centraal naar Parijs met overstap in Lille. Het leek vanaf de start halte een goede reis te worden, genoeg zit plekken en de buschauffeurs waren redelijk vriendelijk. Wat mij wel opviel is dat zij 20 minuten eerder vertrokken dan aangegeven was, wat ik wel vreemd vond voor de passagiers die misschien later zouden zijn want er werd niet gekeken naar wie er moesten opstappen. Vervolgens aangekomen in Gent begon al het drama, mensen die ruzie gingen maken omdat er mensen zitten op de plekken die hun gereserveerd hadden en toegewezen hadden gekregen. Vervolgens gingen wij verder met reizen en werd het humeur van de mensen die meereisden al aardig geteisterd, aangekomen in Lille zouden er 9 mensen uitstappen en 21 mensen instappen terwijl de bus naar mijn inzien al echt aardig vol zat, geen idee hoe dat afgelopen is aangezien ik uit moest stappen voor een overstap naar Parijs waar ik 1,5 uur moest wachten. Niet eens aangekomen in het centrum maar ergens in een buitenwijk in Lille moest ik wachten om half 2 's nachts dus als je denkt even een drankje te doen in de stad... niet doen als je alleen bent. We waren letterlijk afgezet in de middle of nowhere terwijl het weer super slecht was en alleen een bushalte stond met overkapping. De enige twee hotels die er stonden weigerden mensen binnen te laten voor consumptie, waarschijnlijk zullen ze vaker last hebben gehad van mensen die lang moesten wachten. Na een poging te doen om naar de stad te gaan werd ik na 5 minuten lopen al lastig gevallen door zwervers en dronken mensen, wat je kan verwachten als je alleen bent. Na terug te zijn gekomen naar de tussen halte om te wachten begon ik een gesprek met een Franse en een Argentijns stel, toen ik erachter kwam hoe lang zij al aan het wachten waren en hoe lang zij nog moesten wachten leek mijn probleem nog miniem te zijn. De Franse zei dat zij al vanaf 10:30 aan het wachten was en tot 04:10 moest wachten op haar volgende bus?! Haar bus had ook een overstap gemist en de maatschappij heeft niks gedaan om het voor haar te compenseren, wachten dus. de Argentijnse moesten ook 5 uur wachten, dus tot 05:15 aangezien zij hun overstap ook gemist hadden alleen dan van een andere bus. Na 2 uur gewacht te hebben was dan eindelijk mijn bus gearriveerd, met baggage wordt niet zorgvuldig omgegaan, buschauffeurs moesten in de gaten houden dat zwervers uit de buurt die vervelend kwamen doen niet baggage zouden meenemen, zorg ervoor dat als je gaat je je baggage als laatst inlaad zodat je na aankomst je baggage snel kan pakken, want dit wordt er letterlijk als een berg ingegooid. Vervolgens tijdens mijn rit naar

Talitha Van t Ende17-06-2019

(vervolg) Parijs en ik naar mijn (gerererveerde) plek wou gaan bleek deze bezet te zijn door andere mensen, Als je 2 uur in de kou heb gewacht is het toch wel fijn om er zeker van te zijn dat je gegarandeerd op je plekje kan zitten, deze was bezet door een groepje Fransen. De hele bus zat vol, op 4 plekken na. Toen ik verhaal wou doen bij de Franse buschauffeur bleek dat hij deze 4 plekken voor zijn (mede buschauffeur?) zijn. Toen werd ik toegewezen om naast een dakloze vrouw te gaan zitten, die er erg ongewassen uitzag, die naar mijn inzien meereisde om een beetje te kunnen genieten van de warmte van de bus en droog zou zitten voor een klein bedrag. Een beetje ongemakkelijk voelde ik mij wel, ik ben niet iemand die mensenschuw is, maar als iemand in die situatie half om je heen hangt ligt te slapen met haar mond open en na nog niet geslapen te hebben i.v.m. de commotie tijdens de reis begon ik het behoorlijk beu te raken. Een man die naar mijn part (vrienden was van de chauffeur) die continu om wat voor reden dan ook heen en weer begon te lopen in de bus en schaamteloos languit begint te slapen op de 4 legen plekken die eigenlijk bestemd was voor de reizigers, om met zijn armen lekker over de stoelen achter zich begon te hangen. Vervolgens werd er keihard Arabische muziek opgezet de hele reis lang, Er werd op alle punten niet voldaan aan de wensen van de reizigers, echt schaamteloos. De buschauffeurs leefden alleen hun eigen regels na en daar wordt naar mijn inzien dus na het lezen van alle recensies ook niet goed bij opgelet door de busmaatschappij. Ik was blij dat ik uitgestapt was en mijn baggage had zodat ik deze reis achter mij kon laten. Er werd ook geen informatie gegeven over de haltes waar je moest in of uitstappen wat ook eigenlijk best zot is als je niet in een land van afkom ben en dus vreemd bent, echt waardeloos. Ik zou, al is het voor deze prijs niet aanraden om met deze maatschappij te gaan. De kans is echt groot dat je precies in dezelfde situatie komt te zitten als dat van mij en de reizigers waar ik mee reisde. Geef iets meer uit en boek vroeg van te voren voor een voordeligere prijs, dit is het niet waard...

Talitha Van t Ende17-06-2019

(vervolg) Parijs en ik naar mijn (gerererveerde) plek wou gaan bleek deze bezet te zijn door andere mensen, Als je 2 uur in de kou heb gewacht is het toch wel fijn om er zeker van te zijn dat je gegarandeerd op je plekje kan zitten, deze was bezet door een groepje Fransen. De hele bus zat vol, op 4 plekken na. Toen ik verhaal wou doen bij de Franse buschauffeur bleek dat hij deze 4 plekken voor zijn (mede buschauffeur?) zijn. Toen werd ik toegewezen om naast een dakloze vrouw te gaan zitten, die er erg ongewassen uitzag, die naar mijn inzien meereisde om een beetje te kunnen genieten van de warmte van de bus en droog zou zitten voor een klein bedrag. Een beetje ongemakkelijk voelde ik mij wel, ik ben niet iemand die mensenschuw is, maar als iemand in die situatie half om je heen hangt ligt te slapen met haar mond open en na nog niet geslapen te hebben i.v.m. de commotie tijdens de reis begon ik het behoorlijk beu te raken. Een man die naar mijn part (vrienden was van de chauffeur) die continu om wat voor reden dan ook heen en weer begon te lopen in de bus en schaamteloos languit begint te slapen op de 4 legen plekken die eigenlijk bestemd was voor de reizigers, om met zijn armen lekker over de stoelen achter zich begon te hangen. Vervolgens werd er keihard Arabische muziek opgezet de hele reis lang, Er werd op alle punten niet voldaan aan de wensen van de reizigers, echt schaamteloos. De buschauffeurs leefden alleen hun eigen regels na en daar wordt naar mijn inzien dus na het lezen van alle recensies ook niet goed bij opgelet door de busmaatschappij. Ik was blij dat ik uitgestapt was en mijn baggage had zodat ik deze reis achter mij kon laten. Er werd ook geen informatie gegeven over de haltes waar je moest in of uitstappen wat ook eigenlijk best zot is als je niet in een land van afkom ben en dus vreemd bent, echt waardeloos. Ik zou, al is het voor deze prijs niet aanraden om met deze maatschappij te gaan. De kans is echt groot dat je precies in dezelfde situatie komt te zitten als dat van mij en de reizigers waar ik mee reisde. Geef iets meer uit en boek vroeg van te voren voor een voordeligere prijs, dit is het niet waard...

Talitha Van t Ende17-06-2019

(vervolg) Parijs en ik naar mijn (gerererveerde) plek wou gaan bleek deze bezet te zijn door andere mensen, Als je 2 uur in de kou heb gewacht is het toch wel fijn om er zeker van te zijn dat je gegarandeerd op je plekje kan zitten, deze was bezet door een groepje Fransen. De hele bus zat vol, op 4 plekken na. Toen ik verhaal wou doen bij de Franse buschauffeur bleek dat hij deze 4 plekken voor zijn (mede buschauffeur?) zijn. Toen werd ik toegewezen om naast een dakloze vrouw te gaan zitten, die er erg ongewassen uitzag, die naar mijn inzien meereisde om een beetje te kunnen genieten van de warmte van de bus en droog zou zitten voor een klein bedrag. Een beetje ongemakkelijk voelde ik mij wel, ik ben niet iemand die mensenschuw is, maar als iemand in die situatie half om je heen hangt ligt te slapen met haar mond open en na nog niet geslapen te hebben i.v.m. de commotie tijdens de reis begon ik het behoorlijk beu te raken. Een man die naar mijn part (vrienden was van de chauffeur) die continu om wat voor reden dan ook heen en weer begon te lopen in de bus en schaamteloos languit begint te slapen op de 4 legen plekken die eigenlijk bestemd was voor de reizigers, om met zijn armen lekker over de stoelen achter zich begon te hangen. Vervolgens werd er keihard Arabische muziek opgezet de hele reis lang, Er werd op alle punten niet voldaan aan de wensen van de reizigers, echt schaamteloos. De buschauffeurs leefden alleen hun eigen regels na en daar wordt naar mijn inzien dus na het lezen van alle recensies ook niet goed bij opgelet door de busmaatschappij. Ik was blij dat ik uitgestapt was en mijn baggage had zodat ik deze reis achter mij kon laten. Er werd ook geen informatie gegeven over de haltes waar je moest in of uitstappen wat ook eigenlijk best zot is als je niet in een land van afkom ben en dus vreemd bent, echt waardeloos. Ik zou, al is het voor deze prijs niet aanraden om met deze maatschappij te gaan. De kans is echt groot dat je precies in dezelfde situatie komt te zitten als dat van mij en de reizigers waar ik mee reisde. Geef iets meer uit en boek vroeg van te voren voor een voordeligere prijs, dit is het niet waard...

Roderik Baarle24-07-2019

SLECHTSTE BEDRIJF OOIT!! Om mijn hele verhaal hier uit de doeken te doen is zonde van mijn tijd want iedere seconde besteed aan dit flutbedrijf is er 1 teveel. Bus kwam vast te staan omdat onbekwame chauffeur de klep open had laten staan en deze er finaal vanaf reed. Vervolgens geen enkel vervangend vervoer geregeld, geen enkele hulp met het vinden van geschikte slaaplocatie midden in de nacht, geen enkele service vanuit de medewerkers van Flixbus etc etc. Na lang zeuren zou er een minimale vergoeding worden uitgekeerd i.v.m. gemaakte onkosten..we zijn inmiddels ruim 2 (!) maanden verder en er is nog geen cent overgemaakt! Ieder keer als je met dit zooitje ongeregeld belt word je afgepoeierd met de mededeling dat ze zojuist het geld hebben overgemaakt... NOT! Ze liegen daar alles bij elkaar! WEES GEWAARSCHUWD EN GA NOOIT MET FLUTBUS IN ZEE!

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2,5

Schrijf zelf een review over FlixBus

Uw beoordeling

Please enter your first and last name separated by a space (e.g. Jane Miller)