FlixBus
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Cijfer5,6

U bent nu bij:

Totaal

5,6

Bestellen

6

Service

4,8

Prijs

6

Leveren

5,2
8 rating40 %Zou hier weer kopen!

Alle reviews:

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

17-11-2017
  • Bestellen

    6
  • Service

    2
  • Prijs

    6
  • Levering

    2
4
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Joep Smits

FlixBus - Slechte afandeling aansprakelijkheid

In de vakantie van 2017 ben ik samen met mijn vriendin naar Parijs gefietst. Vanuit daar hebben wij de Flixbus incl. fietsvervoer terug naar Eindhoven genomen. Tijdens deze reis zijn onze fietsen van de bus gestolen die ik zelf op slot heb moeten zetten!! Zij zijn door het verkopen van een ticket incl. fietsvervoer verplicht om mijn fiets in Eindhoven weer aan te bieden en dragen daarvoor verantwoordelijkheid.
Direct na de vakantie heb ik de organisatie aansprakelijk gesteld voor grove nalatigheid tov mijn fietsen ofwel hun verantwoordelijkheid.
Nu 3 maanden later, 5 mails, en ±10 telefoontjes verder heb ik nog steeds geen antwoord en wordt ik telkens weer geconfronteerd met ''wij kunnen geen contact leggen met de afdeling die hierover gaat, volgende week krijgt u antwoord''.
Nog steeds geen antwoord!! Ze mogen wel goedkoop zijn maar respect verantwoordelijkheid en medeleven blijft achterwegen.
Mijn mening over Flixbus is slecht en kan stellen dat het een zeer onprofessionele organisatie is.

Beoordeling: 3 van 10

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht


11-11-2017
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Daniel

FlixBus - Very rude Staff members

Very rude Staff members, could not bring my pillow because this was in a plastic bag and that would not fit in the bus (night trip for 9 jours). After explaining that this 'bag' will dissapear behind my back, the 'friendly' Staff member told me that I should take the train instead (eventhough I paid for the bus?) Next time I will definetely do that instead, prices are not a big difference but service definetely is. Also there is a wifi limit of 150 mb and can not even use Deezer!?

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
26-09-2017
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Tatjana

FlixBus - Leuk concept

Superleuk concept en werkt nog ook. Ik kon het niet geloven dat het voor die prijs kon, maar je komt er echt! Ik spreek uit ervaring.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
07-08-2017
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
9
Zou hier weer kopen:JA
Door: Leo Hanke

FlixBus - Goedkoop en gezellig met de bus

Ik vind het best een relaxte service, nou ben ik niet zo moeilijk en vind ik het sowieso leuker om met de bus te gaan dan met de trein, zeker als je ziet wat je daar tegenwoordig voor moet betalen. Bus is gewoon veel gezelliger, en dus ook veel goedkoper. Het geeft mij altijd een beetje een romantisch gevoel, maar dat ben ik.

Ik doe het vaak voor weekendjes weg, vooral met stedentrips ben je altijd best duur uit als je ziet wat alles kost in bijvoorbeeld Parijs of Londen, echt heel dure steden! Dan scheelt het toch weer als je dan de heen- en terugreis voor een habbekrats hebt gehad.

Daarom wat mij betreft een aanrader, het is goedkoop en gezellig en je komt op je bestemming.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
11-07-2017
  • Bestellen

    4
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2,5
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Johan

FlixBus - Grote afrader!!

Wie denkt goedkoop en vlug met Flixbus binnen Nederland te reizen komt van de koude kermis thuis! Chauffeurs vinden rijtijden-wet en hun pauzes véél belangrijker dan op tijd op de bestemming te komen. Enorme vertragingen (als de bus al komt opdagen) die dus niet door files of opstoppingen op de weg worden veroorzaakt, in het geval men dat denkt. Reizen met Flixbus veroorzaakt hoge extra kosten doordat je (zelf) vervangend vervoer mag regelen in 't geval de bus niet komt opdagen. Klantenservice is een lachtertje, die reageren niet eens op een klacht of restitutie-verzoek. Doe jezelf een plezier en vermijd deze grote ergernis. Geef liever iets meer uit aan een aktie-treinkaartje van een drogist of supermarkt of probeer iets te regelen via Blablacar.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Anderen bekeken ook:

  • OpVakantieVanafRotterdam.nl

    OpVakantieVanafRotterdam.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 7,6Lees ervaringen
  • OpVakantieVanafDusseldorf.nl

    OpVakantieVanafDusseldorf.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 7Lees ervaringen
  • OpVakantieVanafMaastricht.nl

    OpVakantieVanafMaastricht.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 8Lees ervaringen

Schrijf zelf een Review

Over FlixBus

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij FlixBus?

  • De velden met * zijn verplicht

schrijf zelf een review

Ervaringen FlixBus

Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.

Over FlixBus
FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.


Flixbus gaat de strijd aan met de NS, aldus Z Today

Diensten
Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.

Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

  • Londen
  • Parijs
  • Berlijn
  • Groningen
  • Utrecht
  • Amsterdam
  • Eindhoven
  • Disneyland Parijs

Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.

Comfort
In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.

Klachten
Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.

Vertel over jouw ervaringen
Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!

Als eerste alle nieuwtjes en acties

Schrijf zelf een Review

Schrijf nuEn win een diner voor 2!