NederlandReview

    Ervaringen FlixBus

    Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.

    Over FlixBus
    FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.


    Flixbus gaat de strijd aan met de NS, aldus Z Today

    Diensten
    Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.

    Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

    • Londen
    • Parijs
    • Berlijn
    • Groningen
    • Utrecht
    • Amsterdam
    • Eindhoven
    • Disneyland Parijs

    Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.

    Comfort
    In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.

    Klachten
    Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.

    Vertel over jouw ervaringen
    Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!

    Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?

    FlixBus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (15)

    4,4
    53% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    5

    Service

    3,6

    Prijs

    5,2

    Leveren

    4,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Van te voren lage verwachting, dan valt de reis reuze mee

    K. Elschot27-08-2018

    Als je van te voren geen hoge verwachting hebt, valt alles uiteindelijk reuze mee :) De heenreis, naar Parijs, hebben we 2x een Franse chauffeur gehad. De meeste reviews zeggen dat je geen service krijgt, etc. Maar Franse volwassenen zijn nu eenmaal stugge mensen. Daar hoef je al die extra service en vriendelijkheid niet te verwachten. Als je met deze kijk naar de reis kijkt verliep alles erg soepel. We kwamen overal op tijd aan en we konden zitten waar we wouden. Op de terugreis hadden we tot aan onze overstap ren Nederlandse chauffeur. Deze man was erg vriendelijk en praatte voor iedereen Engels. Ook nu kwamen we overal op tijd op de bestemmingen. Na de overstap kregen we een Duitse chauffeur. Deze man sprak ook voor iedereen Engels en leverde nog extra service met koffie, thee en iets lekkers. Kortom, wij hebben een goede heen- en terugreis gehad. Als we weer op deze manier vervoer gaan boeken, kan het maar zo zijn dat dat weer via Flixbus gaat gebeuren :)

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    Zeer slechte service

    Remco25-08-2018

    Reis niet met Flixbus als je ergens een afspraak hebt c.q. op tijd moet zijn! De reisschema´s zijn dermate krap dat deze onhaalbaar zijn voor de buschauffeur. Dit resulteert al snel in vertraging met als gevolg stress, frustraties (en extra kosten). Een voorbeeld: om alsnog op tijd bij mijn afspraak in Noord-Duitsland te komen, heb ik uiteindelijk halverwege de rit - de beoogde vertraging was toen al twee uur - de trein en een taxi moeten nemen. Dit zorgde ervoor dat ik uiteindelijk nipt op tijd op mijn plaats van bestemming was. Een ontspannen reis was het allerminst. Het contactcentrum van Flixbus reageert koel, zakelijk en verwijst slechts naar de regels op mijn verzoek om tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten. Enige empathie of begrip ontbreekt! Ik voel mij daarom totaal niet gewaardeerd als klant. Ik raad het reizen met Flixbus daarom niet aan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Agressieve chauffeur meermaals

    N22-08-2018

    De site geeft een formaat aan dat als handbagage telt. Bij het controleren van de kaartjes zei de buschauffeur dat de tas niet mee naar boven kon. Terplekke alle waardevolle spullen eruit moeten halen. Nadat ik 1x vroeg of het naar boven mocht als handbagage kwam er een agressief en geïrriteerde reactie. Overigens was de reactie in gebroken Engels. Fatsoenlijk communiceren kan dus niet. Heel apart met een internationale transportservice. Dit is overigens de tweede keer (uit 3) dat er een geïrriteerd persoon de leiding had. Zoek aub een andere baan als je er ZO de pest in hebt. Verschrikkelijk, absoluut onacceptabel.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    Luchthavenbus 728x90

    Gevaar op de weg

    Dan .Ruit 08-08-2018

    Vreselijke chauffeurs die files veroorzaken en over de snelweg slingeren.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Negatieve ervaringen

    C van Hasselt 02-07-2018

    De eerste keer was naar Londen. De heenweg was prima. Terug was Helaas een ramp de stoelen waren kapot waardoor wij de hele tijd van voor naar achter schoven. Ook de jongen voor ons die daardoor niet meer terug kon met de stoel enn ook hierdoor niet meer op zijn stoel kon zitten. Wanneer je het meld wordt er gezegd dat je ervan af moet blijven en maar ergens anders moet gaan zitten. Erg onveilig en zeker niet handig met een volle bus.

    Flixbus toch nog een kans gegeven en vanaf Antwerpen naar Rotterdam gerezen.
    Bij aankomst bushalte bericht bus is vertraagd met 20 minuten (wat natuurlijk kan gebeuren in de spits).
    Na meer dan een uur te hebben gewacht kwam er dan de bus. Maar een vriendelijke goede avond sorry dat u moest wachten en een vriendelijke lach kan er dan niet af.

    Naast de eigen buschauffeurs waren de buschauffeurs van de anderen bussen ook niet vriendelijke wanneer je iets wilde vragen.
    Ze reageerde dan boos onvriendelijk en geïrriteerd en wilde bijna niet of niet antwoorden of antwoorden in het Duits, terwijl je bij zo'n maatschappij verwacht dat Engels toch wel gesproken moet kunnen worden.

    Ook in beide reizen was het rijgedrag erg agressief. De chauffeurs moesten in de steden vaak hard remmen, toeteren en schelden en was de snelheid ook niet altijd correct.

    Ik hoef niet luxe te reizen naar mijn bestemming, maar vriendelijkheid en veiligheid zijn voor mij twee grote eisen.
    Daarom voor mij voortaan een anderen vervoerder.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    vliegreis was goedkoper geweest

    edith02-07-2018

    30 juni vertrok ik met flixbus van Amsterdam naar Schwerin. De bus kwam te laat en het toilet zat op slot. Tijdens tussenstop (10 minuten) bij tankstation met chauffeurswisseling ging ik naar het toilet was ruim binnen 10 minuten terug. De bus was zonder mij vertrokken met mijn bagage, rugzakje en jas. Alle flixbusnrs. waren onbereikbaar uiteindelijk met iemand meegereden naar Hogerliede (Drente) en door stakingen, werkzaamheden aan het spoor etc. 7 uur bezig geweest terug te komen. Ze zijn onbereikbar en mijn bagage is verdwenen, weet niet hoe ik het terug moet krijgen. Bedankt Flixbus

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Echt slechte ervaringen met deze bedrijf

    David Manz30-06-2018

    Bus chauffeurs gedragen zoals Natzi / Gestapo met ID kaarten. Het is niet normaal dat passagiers moeten ID kaarten naar niemand zoals bus chauffeurs laten zien.!!!!

    Adi06-10-2018

    Je bent verplicht je ID te laten zien voor je in de bus instapt dat staat innde vervoersvoorwaarden.En zoals jij over de chauffeurs praat is het beter als je in het vervolg gewoon gaat lopen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    3

    Nooitaandekant

    Pithoofd02-06-2018

    Jullie nooit aam de kant

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    nooit meer

    Harm31-05-2018

    Paar weken geleden Amsterdam Berlijn. Lekker goedkoop dat wel, maar voortdurende ergernisssen van asociale medepassagiers. Twee mensen met zweetpoten die in de hele bus te ruiken zijn, Toen ik er wat van zei spraken ze plots geen enkele buitenlandse taal. Smart-zombies die je zitten te irriteren met hun veel te harde earphones. Dan zitten twee bilnaadacrobaten vlak voor je neus de hele reis elkaar af te lebberen. Vieze gore wc's, chauffeur die een keer de verkeerde afslaf nam, kortom nooit meer!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    5

    Geen service, uitleg

    Cylia Tichelaar19-05-2018

    Tot mijn stomme verbazing stopte de flixbus veel te kort bij het station Arnhem en had ik niet genoeg tijd om uit te stappen. Hij gaf alleen het bericht door in onverstaanbaar Duits en niet in het Engels. Het lukte me dus niet om uit te stappen, mijn moeder was voor niks gekomen om me op te halen en reed de bus door naar de volgende stad.
    Conclusie: Slechte service van de chauffeur - desinteresse in zijn passagiers en geeft slechte informatie zowel in duits, laat staan in het engels.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    6

    Slechte afandeling aansprakelijkheid

    Joep Smits17-11-2017

    In de vakantie van 2017 ben ik samen met mijn vriendin naar Parijs gefietst. Vanuit daar hebben wij de Flixbus incl. fietsvervoer terug naar Eindhoven genomen. Tijdens deze reis zijn onze fietsen van de bus gestolen die ik zelf op slot heb moeten zetten!! Zij zijn door het verkopen van een ticket incl. fietsvervoer verplicht om mijn fiets in Eindhoven weer aan te bieden en dragen daarvoor verantwoordelijkheid.
    Direct na de vakantie heb ik de organisatie aansprakelijk gesteld voor grove nalatigheid tov mijn fietsen ofwel hun verantwoordelijkheid.
    Nu 3 maanden later, 5 mails, en ±10 telefoontjes verder heb ik nog steeds geen antwoord en wordt ik telkens weer geconfronteerd met ''wij kunnen geen contact leggen met de afdeling die hierover gaat, volgende week krijgt u antwoord''.
    Nog steeds geen antwoord!! Ze mogen wel goedkoop zijn maar respect verantwoordelijkheid en medeleven blijft achterwegen.
    Mijn mening over Flixbus is slecht en kan stellen dat het een zeer onprofessionele organisatie is.

    Beoordeling: 3 van 10

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Very rude Staff members

    Daniel11-11-2017

    Very rude Staff members, could not bring my pillow because this was in a plastic bag and that would not fit in the bus (night trip for 9 jours). After explaining that this 'bag' will dissapear behind my back, the 'friendly' Staff member told me that I should take the train instead (eventhough I paid for the bus?) Next time I will definetely do that instead, prices are not a big difference but service definetely is. Also there is a wifi limit of 150 mb and can not even use Deezer!?

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Leuk concept

    Tatjana26-09-2017

    Superleuk concept en werkt nog ook. Ik kon het niet geloven dat het voor die prijs kon, maar je komt er echt! Ik spreek uit ervaring.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Goedkoop en gezellig met de bus

    Leo Hanke07-08-2017

    Ik vind het best een relaxte service, nou ben ik niet zo moeilijk en vind ik het sowieso leuker om met de bus te gaan dan met de trein, zeker als je ziet wat je daar tegenwoordig voor moet betalen. Bus is gewoon veel gezelliger, en dus ook veel goedkoper. Het geeft mij altijd een beetje een romantisch gevoel, maar dat ben ik.

    Ik doe het vaak voor weekendjes weg, vooral met stedentrips ben je altijd best duur uit als je ziet wat alles kost in bijvoorbeeld Parijs of Londen, echt heel dure steden! Dan scheelt het toch weer als je dan de heen- en terugreis voor een habbekrats hebt gehad.

    Daarom wat mij betreft een aanrader, het is goedkoop en gezellig en je komt op je bestemming.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Grote afrader!!

    Johan11-07-2017

    Wie denkt goedkoop en vlug met Flixbus binnen Nederland te reizen komt van de koude kermis thuis! Chauffeurs vinden rijtijden-wet en hun pauzes véél belangrijker dan op tijd op de bestemming te komen. Enorme vertragingen (als de bus al komt opdagen) die dus niet door files of opstoppingen op de weg worden veroorzaakt, in het geval men dat denkt. Reizen met Flixbus veroorzaakt hoge extra kosten doordat je (zelf) vervangend vervoer mag regelen in 't geval de bus niet komt opdagen. Klantenservice is een lachtertje, die reageren niet eens op een klacht of restitutie-verzoek. Doe jezelf een plezier en vermijd deze grote ergernis. Geef liever iets meer uit aan een aktie-treinkaartje van een drogist of supermarkt of probeer iets te regelen via Blablacar.

    robert08-08-2018

    beste Johan die rij en rusttijden wet is er voor u veiligheid dat u lak aan deze regel heeft moet u met interliner gaan met Poolse chauffeurs dan weet u zeker dat u op tijd bent

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Schrijf zelf een review over FlixBus

    Uw beoordeling