FlixBus

Alle reviews

FlixBus

30% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (53)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Van te voren lage verwachting, dan valt de reis reuze mee

    Als je van te voren geen hoge verwachting hebt, valt alles uiteindelijk reuze mee :) De heenreis, naar Parijs, hebben we 2x een Franse chauffeur gehad. De meeste reviews zeggen dat je geen service krijgt, etc. Maar Franse volwassenen zijn nu eenmaal stugge mensen. Daar hoef je al die extra service en vriendelijkheid niet te verwachten. Als je met deze kijk naar de reis kijkt verliep alles erg soepel. We kwamen overal op tijd aan en we konden zitten waar we wouden. Op de terugreis hadden we tot aan onze overstap ren Nederlandse chauffeur. Deze man was erg vriendelijk en praatte voor iedereen Engels. Ook nu kwamen we overal op tijd op de bestemmingen. Na de overstap kregen we een Duitse chauffeur. Deze man sprak ook voor iedereen Engels en leverde nog extra service met koffie, thee en iets lekkers. Kortom, wij hebben een goede heen- en terugreis gehad. Als we weer op deze manier vervoer gaan boeken, kan het maar zo zijn dat dat weer via Flixbus gaat gebeuren :)

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Goedkoop en gezellig met de bus

    Ik vind het best een relaxte service, nou ben ik niet zo moeilijk en vind ik het sowieso leuker om met de bus te gaan dan met de trein, zeker als je ziet wat je daar tegenwoordig voor moet betalen. Bus is gewoon veel gezelliger, en dus ook veel goedkoper. Het geeft mij altijd een beetje een romantisch gevoel, maar dat ben ik.

    Ik doe het vaak voor weekendjes weg, vooral met stedentrips ben je altijd best duur uit als je ziet wat alles kost in bijvoorbeeld Parijs of Londen, echt heel dure steden! Dan scheelt het toch weer als je dan de heen- en terugreis voor een habbekrats hebt gehad.

    Daarom wat mij betreft een aanrader, het is goedkoop en gezellig en je komt op je bestemming.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Meerdere tickets

    Mooie app en zeer goed te betalen. Voor de prijs mag je niet heel veel verwachten maar tot nu toe zijn al mijn reisjes met de Flixbus prima verlopen, erg blij met het aanbod. Retourtje Parijs voor 16 euro? Soms ietsje te laat maar zo erg is dat allemaal niet. Zou de maatschappij zeker aanraden, doe wat aan je verwachtingsmanagement als je een vijfsterren ervaring verwacht. In Wenen vertraging gehad met het vliegtuig waardoor ik de bus miste, even contact opgenomen en na enige tijd wachten een nieuw ticket- volledig gratis- in de app gekregen, prima service!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Rit Eindhoven Amsterdam

    Verwacht geen luxe voor de prijzen, vergelijk het eerder met een reguliere stadsbus.
    Er is ruimte voor bagage, maar controle hier op is niet erg groot.
    Ook controle op tickets en dergelijke is vrij summier.

    Chauffeurs hebben niet altijd even veel zin in hun werk.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Onmenselijk

    Unhunman ,a compagny made solely to make profit. They leave people standing for 10 hours for a delay, and then they can't even come on the bus because they don't have a smartphone to get a new ticket for the replacement bus. Scandalous! Even more , the busdriver gets agressive and threatens to throw people out when you adress the problem to him.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Flixbus Eindhoven -Antwerpen - Metz

    In Eindhoven waren we zondagavond 3 juli op tijd aanwezig. We praatten met mensen die ook stonden te wachten. Twee dames met een jongen vertelden dat ze al om 18:00 uur bij de halte aanwezig waren. Hun bus (lijn 281)zou rond half 8 vertrekken maar was er nog niet geweest toen onze bus (lijn 280) arriveerde. Zij vroegen aan de chauffeur waar hun bus bleef. Hij wist het niet.
    Hij was erg aardig en bevestigde onze fietsen zorgvuldig aan de daarvoor bestemde houders.
    Compliment.
    Wij gingen namelijk op fietsvakantie van Metz naar Avignon. Dit was een goed begin.
    Toen we wegreden zag ik de dames met de jongen moederziel alleen bij de halte staan. Zou hun bus nog gekomen zijn?
    We arriveerden een half uur te laat op het Koningin Astridplein in Antwerpen.
    Onze chauffeur haalde voor ons de fietsen van de bus.
    Geweldig zoals dit gemaakt is. de fietsen mankeerden niets. Bovendien hadden we voldoende overstaptijd: Onze bus naar Metz zou om 22:05 komen/vertrekken. Rond 22:15 kregen we in de app bericht dat de bus verlaat was naar 22:07.
    Er kwamen verschillende bussen maar steeds niet nummer N136 naar Metz (Bratislava).
    Intussen raakte het perron leeg.
    Er was nog een jonge dame. Bij navraag bleek dat zij een rit naar Zurich geboekt had die rond 20:00 uur zou vertrekken. Geen andere passagiers voor Zurich.
    Maar nog steeds geen bus om 22:45 uur.
    Naast haar zat een oudere dame die met gebarentaal aangaf dat haar bus ook nog steeds niet gekomen was. Zij ging niet naar Zurich. Ik kon de plaatsnaam niet verstaan.
    De oudere dame is rond 23:15 opgehaald: haar bus was niet gekomen. Ook zij had geen medepassagiers.
    Om 23:45 ging de jonge dame telefonerend en gebarend naar ons naar een auto waar zij in stapte.
    Voor Metz waren ook geen andere passagiers aanwezig.

    Wij hadden om 00:15 de moed opgegeven dat bus N136 nog bij deze halte zou komen.
    De volgende morgen zagen we in de app dat de bus om 22:07 uit Antwerpen vertrokken was en op tijd in Metz aangkomen.
    Wij zijn naar huis gegaan en hebben via de computer ons verhaal verteld en geprobeerd contact te krijgen.
    Helaas geen antwoord.
    Het zou fijn zijn als de medewerkers van Flixbus ons uitleggen hoe het kan dat dit voor ons en deze vijf andere mensen zo desastreus is verlopen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Busreis Amsterdam munchen

    Ik heb net een reis achter de rug van amsterdam naar München was een nieuwe en comfotable bus chauffeurs waren aardig en schone bus voor vervolg vatbaar

    Dag Jordi, moest je een negatieve PCR test tonen?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Leuk concept

    Superleuk concept en werkt nog ook. Ik kon het niet geloven dat het voor die prijs kon, maar je komt er echt! Ik spreek uit ervaring.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Boeken van 2 tickets

    In juni de eerste keer Flixbus- geboekt:
    voor 2 personen de tickets Amsterdam-Parijs heen en terug, reisdatum valt in september.
    Omdat wij dit bijtijds boekten hadden we nog vrije keuze aan plaatsen, dus reserveerden wij de panorama plaatsen.
    Alles geregeld en betaald.
    Een week later krijgen we uit 't niets bericht dat onze plaatsen vewisseld werden voor 2 plekken ergens in de bus ver uit elkaar, zonder opgaaf van reden.
    Hierover blijkt contact onmogelijk!
    We zijn nu fysiek wel 2x naar het bureautje geweest op Sloterdijk. Daar wist de vriendelijke Marysol met moeite alsnog plaatsen naast elkaar te vinden, maar niet meer de gewenste plekken. Waar zijn onze oorspronkelijke plaatsen gebleven?
    Het gebeurt wel vaker dat Flixbus zomaar iets in je reservering verandert werd ons verteld. Een verontrustende gedachte.
    We kijken het nog even aan gezien de tijdsruimte die we nu nog hebben.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bus en trein

    Wat een waardeloos bedrijf.
    Met de bus van Zagreb naar Munchen. Wat een vreselijke rit. De bus was ronduit goor. Overal etensresten, op de grond, op de stoelen. En dan de lucht. Ruim 9 uur in een penetrante urinelucht gezeten.
    Helaas voor ons hadden wij voor de volgende dag ook al via flixbus iets geboekt, ditmaal de flixtrein van Munchen naar Duisburg. Meer dan een uur te laat vertrokken, en onderweg nog meer vertraging. Daardoor aansluitende verbinding naar Nederland gemist.
    Echt waardeloos, voor ons nooit meer Flixbus!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bus ticket from Amsterdam Sloterdijk to Belgium

    We had ticket to Belgium from Sloterdijk Amsterdam on 6 May at 19:00, my wife was at work in Ultrecht. On 14:45 the flixbus sent an email that the tickets are cancelled and instead we have to go to Bijlmer ArenA at 21:35. Now, there are some issues:
    1. With the 21:35 bus we would arrived in Belgium on 1:00 and at that time, there was no train or bus to our destination and on the other hand, we wanted to be in Belgium that night.
    2. Bijlmer ArenA is about 1:30 hour far from our home.
    3. We went towards the Schiphol to get the 17:55 bus and arrived there at 17:57. The driver didn’t allow us to get on and when we tried to persuade him that we are on an emergency, he behaved in an impolite and aggressive manner. Finally, we couldn’t reach our destination.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Busreis

    Altijd positief geweest over Flixbus maar dat is nu veranderd. Ik heb twee weken een ticket geboekt van Roermond naar Antwerpen maar de bus is nooit komen opdagen.

    Na het krijgen van een mail dat de bus later zou zijn ben ik blijven wachten maar via de live locatie kon ik zien dat de bus gewoon Roermond heeft overgeslagen. Nu moet ik met de auto gaan wat €40 extra kost.

    Ook wordt het ticket niet vergoed omdat het onder de 250km is en is er geen klantenservice te bereiken omdat dit 55cent per minuut kost met 10 wachtende voor je. Dan betaal je €10 extra alleen om een klacht in te dienen.

    Verschrikkelijk hoe dit soort bedrijven wegkomen met oplichterij.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    busreis

    Wat is er met Flixbus gebeurd? Ik heb in het verleden vaak met ze gereisd, tot volle tevredenheid. Maar ze hebben nu geen klantenservice meer en zijn volledig onbereikbaar. Ik had een extra stoel gereserveerd (anders kan ik echt niet slapen in zo'n bus) en die reservering is zonder overleg gecancelled. Communicatie hierover is onmogelijk. Geen telefoonnummer, geen mailadres. Ik reis nooit meer met ze.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    KLACHT

    Als eerste wil ik zeggen dat dit machtsmisbruik is en dit een van de SLECHTSTE ervaringen is die ik ooit heb meegemaakt! Ik had een flixbus dat vertrok van Antwerpen naar Den Haag om 07:45. Ik kom zelf letterlijk 1 minuut te laat lopend en buiten adem, de chauffeur die buiten nog stond zei tegen mij :"kijk naar de tijd.. JE BENT TE LAAT."
    Eerst sprak hij frans, dan engels. Deze man had het niet eens voor elkaar om normaal te praten tegen mij, dan had hij het over respect??
    RESPECT MOET VAN BEIDE KANTEN KOMEN. Als hij vindt dat het een kapot grote chaos is over 1 minuut en erop nog agressief reageert en zegt dat ik deze rit niet mag nemen EN de deur dichtdoet.. Moet hij van mijn part ontslag krijgen. NOOIT NOOIT NOOIT MEER flixbus, schande voor me geld en schande voor de collega's die dit doen tegen passagiers.

    dit gaat zeker naar de politie en de kenteken van de flixbus, ik ben er helemaal klaar mee dat zulke mensen nog mogen werken.
    1-VLP-289 flix bus, als je dit herkent mag je zeker zijn met wie je te maken hebt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Flixbus Parijs-Brugge

    Nooit meer!!!!!!Dit is de meest akelige ervaring ooit!! Nog geen uur nadat we waren opgestapt, stopt de chauffeur aan een benzinestation op de autostrade en zegt dat we 15minuten hebben om te plassen eten, drinken, roken! Toen we na 5 minuten terug buiten kwamen, was de bus vertrokken. Samen met nog 2 passagiers werden we aan ons lot overgelaten en moesten we zelf een oplossing zoeken om thuis te geraken. De servicedienst beloofde ons terug te bellen maar we hebben hen nooit meer gehoord. Onze eigen familie heeft gelukkig onze bagage en die van onze medepassagiers kunnen ophalen, want alles lag nog op de bus. De chauffeur was onbeleefd en zeer arrogant. Onze familie die de bagage kwam ophalen, had net zoals wij, de indruk dat hij had gedronken.
    Uiteindelijk hebben we onze krachten gebundeld en naar oplossingen gezocht. met taxi, trein en ophaling door familie dus wat een goedkoop busritje moest zijn, is een hele dure fiasco uitgedraaid!!! Nooit meer!!!!!!!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bustrip Bolzano- munchen

    Bus vertrok 1,5 te laat hit Bolzano. Op Munchen moesten we in koude buitenlucht wachten, volgens planning van 01 tot 04 maar dat werd tot 05:15 uur. IJSkoude buitenlucht. Chauffeurs zijn give snauwende Oost- Europeanen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Racisme Flixbus en afzetterij

    Hier is uw aanvraag voor FlixBus:


    Op zaterdag 11/12/2021 boekte ik mijn reis van Brussel naar Hamburg rond 14 uur met Flixbus. IK betaalde €49,99 voor de trip die Zou plaatsvinden om 00:40 op 12/12/2021 in de nacht. Bij mijn aankomst aan de bus zijn de 2 chauffeurs heel onbeleefd tegen mij.Ze scannen mijn ticket en ze zeggen geen ticket jij moet 50 euro betalen. Ik weiger ik laat hun mijn online ticket nog is zien met de betaalbewijs van fortis.En zeggen software problemen met Flixbus wij kunnen niks voor u doen.Ik weiger ik zeg ik ga mee met deze bus ik heb betaald! Ik ga niet 2x betalen en ik moet naar Hamburg. En ze beginnen mij uit te schelden van Negro you Negro we are serviers get out. En ik weiger .. uiteindelijk vertrek de bus maar na 5 minuten keren ze terug en Wachten we op de politie die hun hadden gebeld.De politie kwam maar niet en hun ginger met andere mensen praten die mij allemaal gelijk gaven omdat ze mijn ticket en betaalbewijs zagen.En toch stand de chauffeur erop dat ik nogmaals moest betalen. Uiteindelijk overhaalde een andere collega van Flixbus mij over om opnieuw te betalen het bedrag bedroef nu 70 euro. En ik moest daarna naar de klantendienst bellen om het bedrag terug te krijgen. Om 2 uur 20 gaf ik maar toe en betaalde cash 70 euro aan de chauffeur. Hij vroeg mij nogmaals mijn identiteitskaart en mijn vorige reservatie nummer, en ik liet het hem nogmaals zien, en opeens om 02:24 Kreeg ik een sms dat ik mijn ticket had aangepast, wat ik helemaal niet had gedaan of gevraagd. Maar ik vroeg om mijn betalingsbewijs van 70 euro en ik kreeg het maar niet. Uiteindelijk kwam hij met zijn telephone pak photo en daar stond alleen maar mijn naam op. Dus eenmaal in Hamburg deze morgend om 9uur 30. Ging ik snel naar de locket van Flixbus en legde ik mijn probleem uit.....en de persoon acher de balie ging mij opzoeken en hij vond mij terug en blijkbaar hebben de 2 chauffeurs mijn ticket van 49,99 euro geannuleerd.En een nieuwe ticket gekocht van 25 euro maar op 13/12/2021. Dus op maandag en dus deze mensen zijn gewoon dieven en ze stellen zomaar 95 euro van een arme burger zoals mij. Dit is een schande en ik ga jullie aanklachten en ik wil een vergoeding dit Kan echt niet !! Zwaar discriminate en racisme dit was mijn eerste keer met deze bedrijf en ik ga nooit meer met jullie.Nu ben ik in Duitsland en ontvang ik een ticket van 25 euro om deze nacht van Brussel naar Hamburg te komen wat is dit? En Wie zijn die mensen die voor Flixbus werken? Wie heeft hun aangenomen ? Het gaat om de bus N71 richting Hamburg komend uit Parijs. Ik ga dit niet laten rusten!


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------




    Voor nog snellere antwoorden, controleer aub onze veelgestelde vragen.





    Customer Service


    FlixMobility Experience GmbH – Karl-Liebknecht-Straße 33 – 10178 Berlin – Germany
    Geschäftsführer/Board of Directors: Stefan Tontsch, Daniel Krauss
    Amtsgericht Charlottenburg, HRB 171698 B
    USt-ID/VAT-ID: DE302298339

     


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    11022889111

    Kanker slechte bus wollah 2 koffers zijn kanker gestolen en wat de fuck doen ze eraan helemaal niks broer. Ik zweer ga niet met deze bus want ze neuken je anaal -,-

    hoe is jouw bagage gestolen? door andere mensen op de bus? door de buschauffeur zelf?

Anderen bekeken ook

La Casita
23 reviews

La Casita: Ervaringen Olijfbomen zover het oog kan zien, typisch Spaanse avonden met tapas en flamenco, de comfort van een eigen huisje zonder bur...

Golfreizen.nu
4 reviews

Lees nu! De ervaringen van dit bedrijf? Golfreizen is een bureau welke groepsreizen en cursussen organiseert waarbij mensen kunnen golfen en vakant...

Fiets-fun
4 reviews

Leer fiets-fun.nl beter kennen door deze review te lezen. Een goedkope vakantie kun je boeken op fiets-fun.nl. Het is hier mogelijk om een camping ...

Vakantieveluwe.com
12 reviews

Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen over Vakantieveluwe? Vakantieveluwe is een website waar u een vakantiehuisje, vakantiewoning, vakantie bunga...

FlixBus

Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.

Over FlixBus
FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.


Diensten
Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.

Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

  • Londen
  • Parijs
  • Berlijn
  • Groningen
  • Utrecht
  • Amsterdam
  • Eindhoven
  • Disneyland Parijs

Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.

Comfort
In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.

Klachten
Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.

Vertel over jouw ervaringen
Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!

Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?

}