NederlandReview

    Ervaringen FlixBus

    Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.

    Over FlixBus

    FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.


    Flixbus gaat de strijd aan met de NS, aldus Z Today

    Diensten

    Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.

    Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

    • Londen
    • Parijs
    • Berlijn
    • Groningen
    • Utrecht
    • Amsterdam
    • Eindhoven
    • Disneyland Parijs

    Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.

    Comfort

    In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.

    Klachten

    Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.

    Vertel over jouw ervaringen

    Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!

    Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?

    FlixBus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (27)

    4,2
    33% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4,8
    Service
    rating
    3,2
    Prijs
    rating
    5
    Leveren
    rating
    3,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Meerdere tickets

    Mooie app en zeer goed te betalen. Voor de prijs mag je niet heel veel verwachten maar tot nu toe zijn al mijn reisjes met de Flixbus prima verlopen, erg blij met het aanbod. Retourtje Parijs voor 16 euro? Soms ietsje te laat maar zo erg is dat allemaal niet. Zou de maatschappij zeker aanraden, doe wat aan je verwachtingsmanagement als je een vijfsterren ervaring verwacht. In Wenen vertraging gehad met het vliegtuig waardoor ik de bus miste, even contact opgenomen en na enige tijd wachten een nieuw ticket- volledig gratis- in de app gekregen, prima service!

    Door: Martijn08-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    Reis van Tours via parijs naar Amsterdam Eurolines

    Ik heb te maken gehad met de door hun overgenomen Eurolines. Maar als ik de reviews hier lees is Flixbus nauwelijks beter. Vreselijke club met vreselijk personeel. Zowel ter plekke als de helpdesk. Zeer slechte ervaring in Parijs. 4 uur heen moeten rijden om 17 jarige op te halen die was gestrand door de niet bestaande hulp van lomp personeel. Flixbus heeft de boel overgenomen en ik hoop van ganser harte dat ze het voltallige personeelsbestand zonder plan op straat donderen en opnieuw beginnen. Hoewel die niet veel beter lijken te zijn... BUSREIS met flixbus /eurolines? DOE HET NIET. Koop een auto of neem het vliegtuig tenzij wachten op ongure haltes in buitenwijken met zwervers uw hobby is.

    Door: Michel22-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Een ticket van Eindhoven naar Szczecin (PL)

    Ik ga een reis boeken voor Eindhoven naar Szczecin (PL). Ik ga met mijn telefoon naar de website en zie daar de app staan. Ik download de app en ga een reis boeken. Ik wil de reis boeken, ik kan geen zitplaats reserveren via de app. Dus ga ik naar de site. Daar kan ik wel een zitplaats reserveren. Volgens de FAQ op de site kan ik ook extra ruimte voor mij zelf reserveren maar zie dit nergens staan. Ik bel met flixbus maar omdat het zondag is nemen ze niet op, dus als je hulp nodig hebt...
    Ik stuur via het contactformulier het volgende:

    Ik wil een zitplaats reserveren, dat lukt mij. Ik wil ook een zitplaats naast mij reserveren voor extra ruimte. Volgens de FAQ kan dat maar ik kan het nergens vinden. Kunt u mij helpen? 
    Het gaat om een reis van Eindhoven -Szczecin (Warzymice Osiedle Kresy)

    Het is maandag en heb nog geen antwoord en bel dus weer met flixbus. Ik word eerst 10 minuten aan de wacht gehouden. Dan stel ik mijn vraag en het antwoord van de mevrouw is dat wanneer het niet mogelijk is het er niet bij staat. Dan lijkt het mij vriendelijker als het niet mogelijk is dat je er dan bij zet dat het niet mogelijk is, nu maak je mensen blij met een dooie mus.
    Ik boek mijn reis.
    Gelukt, ik ben weer iets dichterbij mijn vriendin.
    Op dinsdag krijg ik antwoord van flixbus:

    , u kunt nu ook een vrije stoel naast u voor uzelf reserveren.

    Activeer tijdens de boeking bij de zitplaatskeuze het vakje "Extra zitplaats" en kiest u lievelingszitplaatsen uit het keuzemenu. Voor de stoel naast u betaalt u dezelfde prijs als voor een extra ticket. Prijsverschillen tussen uw ticket en uw reservering van de stoel naast u zijn mogelijk. De stoel naast u is hiermee in ieder geval voor u gereserveerd. U betaalt geen tweede keer kosten voor de extra zitplaats.
     
    Op uw ticket en uw factuur vindt u beide zitplaatsreserveringen terug.
     
    Ik vind dit niet echt een antwoord op mijn vraag.

    Het is vrijdagavond 23:00. Ik sta te wachten op mijn bus. N81 moet ik hebben die om 23:20 vertrekt, hij staat er nog niet.
    23:15, in de app is de mogelijkheid om te kijken waar de bus is. Ik kijk maar de app zegt dat er geen signaal bekend is.
    23:25, de bus is er nog steeds niet en in de app is nog steeds niet te zien. Een bus kan vertraging hebben dat is algemeen bekend maar communiceer dan iets.
    23:40, daar is mijn bus. De chauffeur, ik denk een man van ongeveer 55 jaar, stapt uit. Hij heeft zijn broek halverwege zijn kont hangen en zijn blouse hangt er half uit. Eerst steekt hij een sigaret aan en loopt rustig naar de bagageruimte. Dan merkt hij dat hij een knopje in had moeten drukken bij het stuur. Hij loopt rustig terug, duwt op het knopje en komt weer naar de bagageruimte toe. Hij maakt het luik en de deur open en blijft staan, we moeten zelf onze spullen er in leggen. Een vrouwtje naast mij van 1,60 moet haar 20 kg zware koffer dus zelf een meter hoog optillen.
    Ik stap in, ga naar mijn plek (linksvooraan bovenin) toe waar al iemand zit. Ik zeg dit en zij staat netjes op.
    23:45 we vertrekken. We gaan naar Nijmegen en komen 3 keer langs de Ikea in Eindhoven. De chauffeur kijkt of niet vooruit of let niet op waar hij heen moet.
    Dan komen we een uur later dan gepland in Nijmegen. Ik kijk op mijn app maar daar staat nog steeds dat hij op tijd is.
    We gaan naar Arnhem. Onderweg komen we een bordje tegen waarop staat: maximale doorrijhoogte 3.1 meter. Een dubbeldekker bus is hoger. We rijden dus tegen het bordje dat iets boven ooghoogte hangt aan en het bordje stuitert een aantal keer over het dak van de bus.
    Iedereen wakker.
    Als je dit als chauffeur vaker doet omdat je weet dat het toch past dan meld je dit bij je reizigers want nu komt het zeer onprofessioneel over.
    In de vervolgsteden neemt hij bij het draaien een aantal stoeprandjes mee, hij rijdt een bushalte voorbij waardoor hij op straat 20 keer moet steken om te draaien.
    Op de snelwegen haalt hij in en ik hoor vaker een claxon van een auto. Ik denk dat het aan de chauffeur ligt.

    Om 11:15 moet ik overstappen naar de bus naar Szczecin (lijn 057). We komen op 11:16 de bus parkeerplaats op en ik zie mijn bus staan. Onze bus wordt geparkeerd en we stappen uit. De buschauffeur is nog steeds heel rustig met de bagageruimte open maken maar wanneer ik mijn bagage heb gepakt ren ik naar bus 057. Voor mij gaat de deur dicht. Ik klop op de deur en zeg dat ik nog mee wil. De chauffeur vraagt (in het Engels) om mijn naam en laat op zijn pda mijn naam zien en zegt dat mijn ticket is geannuleerd en dat er ook geen plaats meer is voor mij. Hij zegt dat ik naar het groene gebouwtje moet voor meer informatie. Ik vraag hoe mij ticket geannuleerd kan zijn en of ik zijn pda mag zien zodat ik kan zien wat er op staat maar hij zegt weer dat maar beter naar het groene gebouwtje kan gaan.
    Ik ga naar het groene gebouwtje van flixbus en vraag hoe het kan dat mijn ticket geannuleerd is terwijl ik niks op de app zie. Op de app staat niks extra's vermeld bij mijn ticket. Hij zegt niet te weten hoe dit kan en dat ik maar een nieuw ticket moet kopen van €17,99. Ik zeg dat ik voor de reis van Eindhoven naar Szczecin heb betaald en dus ook al heb betaald voor deze reis van Berlijn naar Szczecin. Nee, ik moet een nieuwe kopen, hij kan me niet helpen.
    Ik ben naar buiten gelopen en heb mijn vriendin gebeld en gelukkig is zij mij op komen halen maar heeft dus wel 2 uur lang gereden naar mij en we hebben ook weer 2 uur lang terug gereden.
    Ik ga dus die 4 uur reistijd terugvragen en de rest van mijn geld. Ik betaal voor een hele reis en niet voor een incomplete.
    Een foutje kan gemaakt worden en als ze tegen mij hadden gezegd: "sorry voor het ongemak hier heeft u een nieuw ticket." Dan had ik het evengoed niet leuk gevonden maar dan was er nog een beetje service.

    Ik ga dus nooit meer met flixbus reizen en ik raad ook iedereen af dit te doen.

    Door: Michiel van Soest23-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Busreis

    Met mijn 2 dochters met de flixbus van Amsterdam naar Frankfurt met overstap in Düsseldorf te laat aan gekomen andere bus gemist sta je daar van alles geprobeerd maar was geen plek of ze zeiden dat er nog een bus kwam en maar wachten uit eindelijk hotel wand het was laat in de avond ik dorst ook niet meer verder te gaan we zijn paar dagen in Düsseldorf geweest terug reis ging wel goed het jaar daar op ging mijn dochter met vriendin naar Keulen heen ging goed terug was de er niet en kwam 4 uur later maar gelukkig waten wij in de buurt en hebben wij ze maar op gehaald onze ervaring is niet een flix maar een NIX bus

    Door: De mos 30-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Personeel oplichters en onbeschoft!!!

    Opgelicht door (agressieve) Duits sprekende chauffeur van Flixbus, ( oudere man met lang grijs haar en grijs baard), bus N93 van Stuttgart naar Amsterdam (00.40uur op 2 mei 2019), we hebben van tevoren tickets besteld maar toen we aankwamen heeft die ons niet doorgelaten in de bus en geweigerd onze bagage terug te geven, hij heeft ook gezegd dat die ons alleen doorlaat als we hem 150 euro contant geld betalen( die hij daarna in zijn broekzak heeft gestopt) terwijl we gewoon onze tickets en paspoort etc hebben laten zien. Wees alert!!!!!!

    Door: Unknown02-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Geen bus of diensten gekregen

    Vandaag 19-03-2019 15:40 een retour ticket van Düsseldorf naar Rotterdam. Deze had ik al geboekt 2.5 weken geleden om lekker voordelig na een lange vakantie met mijn vrouw weer thuis te komen. Mijn vrouw, ik evenals 7 andere passagiers stonden klaar voor deze bus vanaf 14:35, bussen genoeg maar geen van alle buschauffeurs konden ons vertellen waar de Flix- bus was of bleef, dus na 15:50 beide een medepassagier met het service nummer! Hierbij kreeg hij te horen dat dit opgelost zou worden en dat alle andere passagiers zelf individueel moesten bellen? Dit heb ik gedaan en kreeg te horen dat er omgeboekt via België gemaakt kon worden (10 uur rit) !! Deze zou ook nog eens duurder worden? Een grove fout van Flixbus wat zeer onprofessioneel behandeld is.
    Ik en mijn vrouw hebben een IC bus i.c.m. trein genomen en kwamen zeer vermoeid thuis. Wij en met ons 7 anderen zijn vastberaden NOOIT meer een Flixbus te gebruiken!! Echt waardeloos en erg dom beleid. Een voormalige klant.

    Door: Steven Zandbergen20-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Kutpersoneel

    Wat een onbeschoft personeel, klantvriendelijk kan ik het niet noemen, vuile flikkers, er staat duidelijk aangegeven dat je mag eten in de bus, we hadden maar 10 minuten om eten te halen voordat de bus de trein in ging (van londen naar antwerpen) we hadden snel friet gehaald komt die vieze vuile kkr hond van een chauffeur schreeuwend naar ons toe en zegt op een hele ongepaste manier dat we ons eten moeten weggooien omdat je blijkbaar geen kkr friet mag eten in de kkr bus, wat nogmaal NERGENS STAAT AANGEGEVEN EN ALS NOG JE KAN HET OP EEN NETTE KKR MANIER OVERBRENGEN VIEZE TERING LIJER, was trouwens een nederlandse kale man

    Door: Farah07-03-2019
    John12-03-2019

    Bij mij kom je de bus ook niet in met patat. Eigenlijk in geen enkele bus. Jammer joh

    John12-03-2019

    Er staat trouwens wel op de site dat sterk geurende etenswaren niet zijn toegestaan. Misschien eerst leren lezen?

    Farah07-04-2019

    Opgedonderd met jou, ik zeg duidelijk dat hij het op een hele onbeschofte manier zei. Malloot

    Tinus08-04-2019

    Nee jij bent lekker normaal...

    Henk28-05-2019

    Misschien moet jij eens een dagje mee lopen op de oncologie afdeling voordat je zulke reacties plaatst.. idioot! Ik schaam mij nog meer voor jou, dan voor die buschauffeur! ;)

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Nooit meer!!!

    Mijn vader van 78 's nachts te wachten op zijn bus om hem naar Brussel Zaventem te brengen. De bus komt niet!!! Schandaliger dan dit bestaat niet!!!

    Door: Jolanda Dekker 30-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Buschauffeur

    Ik raad met klem af om met deze bus maatschappij te reizen. Ik reed met mijn gezin vrouw en drie kinderen waar van eentje van twee op de A2 thv 85.0 rechts met precies 100 km per uur. Komt er een bus van jullie op Mn bumper zitten er zat nog geen meter tussen ik tik Mn rem aan om Mn rem licht te laten zien van Hee kom op neem wat afstand. Deze schauffeur reageerde als volgt ik rijd op de middelste baan hij achter mij hij gaat naar de rechter baan geeft gas komt rechts naast mij en drukt mijn naar de linker baan dat ging maar net goed ik reed naast m kijk de schaufeur aan en hij lacht naar me. ????. Ik wijs met Mn wijsvinger naar m en dacht wacht jij maar hier maak ik werk van. Ik neem afstand van de bus blijf achter m rijden en bel de politie en zo blijven we rijden tot de politie ook de A2 kwam en wat denk je ik moest aan de kant zegt de agent dat deze chauffeur ook gebeld had en had gezegd dat ik gevaarlijk rijgedrag vertoonde en doods bedrijgingen naar m maakte. Jij weet ook dat dat niet waar was maar je kreeg het heet onder de voeten om dat ik achter je aan bleef rijden. een echte vent ben je.en een verschrikkelijke schauffeur ben je ook. Ik ben ook schauffeur maar je moet nog een hoop leren man. Ik zou je graag nog een ding willen vragen van man tot man doe dit nooit meer straks heb je een paar doden op je geweten en breng je een hoop mensen een hoop verdriet. Denk alsjeblieft na wat je gedaan heb en wat de consequenties kan zijn. Hoop dat je er wat van geleerd heb.ik had graag met je in gesprek gegaan maar helaas was je niet man genoeg. Ik raad het iedereen af met jullie te reizen. Mvg Johan Winkelman

    Door: Johan winkelman26-01-2019
    Ik27-01-2019

    Chauffeur

    Ik10-03-2019

    Bedreigingen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Slechtse busmaatschappij ooit

    Super slechte busmaatschappij!!!!! Werden 3 uur te laat opgehaald en 0,0 compensatie gekregen. NOOIT MEER!!!!!!!

    Door: Heaven 04-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Worst experience in travel ever

    During my first trip with flixbus from Amsterdam to Düsseldorf, the driver informed me that having a drivers license is sufficient ID because I am an EU citizen. When I wanted to take the flixbus back from Düsseldorf to Amsterdam, on Christmas day another driver did not allow me on the bus because I could not show my passport. The driver did not speak English and was clearly not bothered at all about leaving somebody behind on Christmas day. When I called customer service to explain, all they said was "this is company policy, good bye sir". Absolutely ridiculous and abhorrent customer service from flixbus. I will never use their services again.

    Door: Michael25-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Ongelooflijk slecht!!!!

    Ongelooflijk slechte ervaring, hadden tickets gekocht voor de bus vanuit Antwerpen naar Schiphol om 02:20. Wij waren al om 01:20 h aanwezig op het perron. Om 01:40 kreeg ik een bericht dat de rit meer als een uur vertraging had.... Vertraging om 02:00 's nachts? Hoe kan dit?Niet erg leuk als je een vlucht moet halen. Wij hebben direct de chauffeur aangesproken van de eerste flixbus die daar ook halt hield. Wonder boven wonder ging die ook naar Schiphol maar dit was de bus die al om 00:00 had moeten vertrekken. Die man was echter super onvriendelijk. Wij konden niet mee rijden , onze naam stond niet op de lijst. Letterlijke quote: " Is toch niet mijn probleem als je u vlucht mist? Ik kan daar niks aan doen" . Uiteindelijk nog op tijd in Schiphol geraakt door onze eigen wagen te nemen, geen tegemoetkoming gekregen. Een uur of twee vertraging is blijkbaar doodnormaal.... Als je met flixbus om 05:00 h in Amsterdam wilt zijn , vertrek je dus best de avond ervoor om 22:00 h, en dan is het nog steeds hoogst onzeker dat je er op tijd geraakt.........leve de auto!

    Door: Ilias05-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Van te voren lage verwachting, dan valt de reis reuze mee

    Als je van te voren geen hoge verwachting hebt, valt alles uiteindelijk reuze mee :) De heenreis, naar Parijs, hebben we 2x een Franse chauffeur gehad. De meeste reviews zeggen dat je geen service krijgt, etc. Maar Franse volwassenen zijn nu eenmaal stugge mensen. Daar hoef je al die extra service en vriendelijkheid niet te verwachten. Als je met deze kijk naar de reis kijkt verliep alles erg soepel. We kwamen overal op tijd aan en we konden zitten waar we wouden. Op de terugreis hadden we tot aan onze overstap ren Nederlandse chauffeur. Deze man was erg vriendelijk en praatte voor iedereen Engels. Ook nu kwamen we overal op tijd op de bestemmingen. Na de overstap kregen we een Duitse chauffeur. Deze man sprak ook voor iedereen Engels en leverde nog extra service met koffie, thee en iets lekkers. Kortom, wij hebben een goede heen- en terugreis gehad. Als we weer op deze manier vervoer gaan boeken, kan het maar zo zijn dat dat weer via Flixbus gaat gebeuren :)

    Door: K. Elschot27-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5
    rating

    Zeer slechte service

    Reis niet met Flixbus als je ergens een afspraak hebt c.q. op tijd moet zijn! De reisschema´s zijn dermate krap dat deze onhaalbaar zijn voor de buschauffeur. Dit resulteert al snel in vertraging met als gevolg stress, frustraties (en extra kosten). Een voorbeeld: om alsnog op tijd bij mijn afspraak in Noord-Duitsland te komen, heb ik uiteindelijk halverwege de rit - de beoogde vertraging was toen al twee uur - de trein en een taxi moeten nemen. Dit zorgde ervoor dat ik uiteindelijk nipt op tijd op mijn plaats van bestemming was. Een ontspannen reis was het allerminst. Het contactcentrum van Flixbus reageert koel, zakelijk en verwijst slechts naar de regels op mijn verzoek om tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten. Enige empathie of begrip ontbreekt! Ik voel mij daarom totaal niet gewaardeerd als klant. Ik raad het reizen met Flixbus daarom niet aan.

    Door: Remco25-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Agressieve chauffeur meermaals

    De site geeft een formaat aan dat als handbagage telt. Bij het controleren van de kaartjes zei de buschauffeur dat de tas niet mee naar boven kon. Terplekke alle waardevolle spullen eruit moeten halen. Nadat ik 1x vroeg of het naar boven mocht als handbagage kwam er een agressief en geïrriteerde reactie. Overigens was de reactie in gebroken Engels. Fatsoenlijk communiceren kan dus niet. Heel apart met een internationale transportservice. Dit is overigens de tweede keer (uit 3) dat er een geïrriteerd persoon de leiding had. Zoek aub een andere baan als je er ZO de pest in hebt. Verschrikkelijk, absoluut onacceptabel.

    Door: N22-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Gevaar op de weg

    Vreselijke chauffeurs die files veroorzaken en over de snelweg slingeren.

    Door: Dan .Ruit 08-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Negatieve ervaringen

    De eerste keer was naar Londen. De heenweg was prima. Terug was Helaas een ramp de stoelen waren kapot waardoor wij de hele tijd van voor naar achter schoven. Ook de jongen voor ons die daardoor niet meer terug kon met de stoel enn ook hierdoor niet meer op zijn stoel kon zitten. Wanneer je het meld wordt er gezegd dat je ervan af moet blijven en maar ergens anders moet gaan zitten. Erg onveilig en zeker niet handig met een volle bus.

    Flixbus toch nog een kans gegeven en vanaf Antwerpen naar Rotterdam gerezen.
    Bij aankomst bushalte bericht bus is vertraagd met 20 minuten (wat natuurlijk kan gebeuren in de spits).
    Na meer dan een uur te hebben gewacht kwam er dan de bus. Maar een vriendelijke goede avond sorry dat u moest wachten en een vriendelijke lach kan er dan niet af.

    Naast de eigen buschauffeurs waren de buschauffeurs van de anderen bussen ook niet vriendelijke wanneer je iets wilde vragen.
    Ze reageerde dan boos onvriendelijk en geïrriteerd en wilde bijna niet of niet antwoorden of antwoorden in het Duits, terwijl je bij zo'n maatschappij verwacht dat Engels toch wel gesproken moet kunnen worden.

    Ook in beide reizen was het rijgedrag erg agressief. De chauffeurs moesten in de steden vaak hard remmen, toeteren en schelden en was de snelheid ook niet altijd correct.

    Ik hoef niet luxe te reizen naar mijn bestemming, maar vriendelijkheid en veiligheid zijn voor mij twee grote eisen.
    Daarom voor mij voortaan een anderen vervoerder.

    Door: C van Hasselt 02-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    vliegreis was goedkoper geweest

    30 juni vertrok ik met flixbus van Amsterdam naar Schwerin. De bus kwam te laat en het toilet zat op slot. Tijdens tussenstop (10 minuten) bij tankstation met chauffeurswisseling ging ik naar het toilet was ruim binnen 10 minuten terug. De bus was zonder mij vertrokken met mijn bagage, rugzakje en jas. Alle flixbusnrs. waren onbereikbaar uiteindelijk met iemand meegereden naar Hogerliede (Drente) en door stakingen, werkzaamheden aan het spoor etc. 7 uur bezig geweest terug te komen. Ze zijn onbereikbar en mijn bagage is verdwenen, weet niet hoe ik het terug moet krijgen. Bedankt Flixbus

    Door: edith02-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Echt slechte ervaringen met deze bedrijf

    Bus chauffeurs gedragen zoals Natzi / Gestapo met ID kaarten. Het is niet normaal dat passagiers moeten ID kaarten naar niemand zoals bus chauffeurs laten zien.!!!!

    Door: David Manz30-06-2018
    Adi06-10-2018

    Je bent verplicht je ID te laten zien voor je in de bus instapt dat staat innde vervoersvoorwaarden.En zoals jij over de chauffeurs praat is het beter als je in het vervolg gewoon gaat lopen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3
    rating

    Nooitaandekant

    Jullie nooit aam de kant

    Door: Pithoofd02-06-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over FlixBus

    Uw beoordeling