NederlandReview

    Ervaringen eDreams

    Zoek jij ook het goedkoopste vliegticket naar jouw vakantiebestemming, maar wel bij een betrouwbare vliegmaatschappij? Kijk eens op eDreams. Deze ticketvergelijkingswebsite is tegelijkertijd online reisbureau en biedt de meest efficiënte manier om de goedkoopste vliegtickets te vinden naar jouw vakantie- of werkbestemming te vinden. Maar hoe weet je of eDreams wel betrouwbaar is? Geeft de website de juiste vliegticketprijzen aan of blijkt het uiteindelijk veel duurder te zijn dan beloofd? NederlandReview geeft je de antwoorden. Lees hier betrouwbare recensies en ervaringen van klanten die jou voorgingen en hun vliegtickets boekten via eDreams, zodat je goed geïnformeerd en met een gerust hart jouw aankoop kunt doen. Laat ook jouw mening achter in een review zodat andere Nederlanders die bij eDreams een vliegticket of reis willen gaan boeken kunnen profiteren van jouw ervaringen en kennis.

    Over eDreams
    eDreams is een Spaanse organisatie gevestigd in Barcelona en wereldwijd actief in 43 landen met verschillende websites per land. Het bedrijf eDreams is in 1999 opgericht als online reisbureau en vergelijkingssite om het breedst mogelijke aanbod van vluchten, hotels en vakanties op maat aan te kunnen bieden tegen de goedkoopste prijzen. Oprichter Javier Perez-Tenessa Block werkte voordat hij eDreams begon als satellietontwerper voor EADS en werkte voor McKinsy en in Silicon Valley bij Netscape en AOL. In 2015 nam Dana Dunne eDreams over als CEO. 

    De ‘e’ van eDreams betekent dat alle diensten van eDreams online worden afgehandeld en je jouw droomvakantie kunt waarmaken via hun website. Maar of het daadwerkelijk een droomsite is waar je de allergoedkoopste vluchtopties te zien krijgt en tegelijkertijd kwaliteit nog gegarandeerd is, dat kun je in de recensies op NederlandReview lezen of zelf laten weten in een recensie met jouw mening!

    Diensten
    eDreams combineert voor jou als klant op hun vergelijkingssite alle beschikbare data over honderdduizenden vliegroutes, 450 vluchtmaatschappijen, 40.000 bestemmingen, maar ook over meer dan een miljoen beschikbare hotels. eDreams verzamelt ook de reizen en tickets met kortingen voor je. Je kunt zoeken op bestemming, datum van je reis, aantal personen en je kunt erbij invullen of je een hotel wil en met hoeveel personen. Voor de autoverhuur kun je ook de datum en bestemming invoeren. Let wel, de bestuurder moet tussen de 25 en 70 jaar oud zijn.

    eDreams zet zichzelf niet alleen als vergelijkingssite voor goedkope vliegtickets neer, maar ook als reisbureau. Daarom kun je een persoonlijk vlucht-en-hotel-pakket bij eDreams online bestellen dat op maat gemaakt is naar jouw wensen. Let op, dit gebeurt allemaal online of telefonisch en er is geen reisbureau op lokatie waar je heen kunt.  Je kunt op de website van eDreams alles in één keer boeken, van vliegticket tot hotel en zelfs autoverhuur en betalen met creditcard. Dit kan op je thuiscomputer, maar ook met de eDreams app uit de Appstore voor op je smartphone. 


    Waar betaal je voor met je vliegticket?

    Service en klachten
    Als je klachten hebt of vragen over de service van eDreams dan is het niet makkelijk een contactgegevens te vinden. Alleen in de algemene voorwaarden staat een e-mailadres:
    klantenservice@edreams.com en een adres in Barcelona met telefoonnummer 0034 935088558.

    Wat is jouw ervaring met het boeken via eDreams? In 2014 waarschuwde de Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor eDreams, omdat ze goedkope vliegtickets beloven, maar niet de onvermijdelijke kosten die erbij komen tijdens het boeken vermelden. Is dit nog steeds een probleem of ben jij helemaal tevreden over de service en informatievoorziening van eDreams? Schrijf een review met jouw mening en ervaring en laat het achter op NederlandReview!
     

    Kun je goedkoop en veilig vliegtickets boeken bij eDreams? Lees hier betrouwbare reviews van klanten en laat ook jouw mening achter!

    eDreams
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (26)

    3
    8% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    3,6

    Service

    2,6

    Prijs

    3,4

    Leveren

    2,4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Extremely bad experience. They are literally RIPPING YOU OFF !

    patrick de smedt18-04-2019

    Extremely bad experience. They are literally RIPPING YOU OFF !
    I had booked a flight with an upgrade for seats at the emergency exit. This had cost us 344 euro extra. After booking and payment they let us know those seats were not available and I got a refund of 24 euro (so 320 euro less than I had paid for it) They promised to refund in 5 to 7 days. 3 months late and 10 Messenger contacts later (were the always promises to refund within 48hrs) no refund. I had to make an official complaint at the police and my creditcard company to get my refund (after 4 months) They are counting on it that you get bored to contact them over and over again. Please contact your credit card company AND make an official complaint at the police if you need a refund!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Wel betaald en bevestigd maar geen tickets

    Corina Vredenbregt01-04-2019

    Ticket chiang mai-koh samui geboekt, geld afgeschreven en bevestiging gekregen maar belofte om tickets te sturen wordt niet nagekomen. Niet bereikbaar . Mijn vertrouwen is al weg!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Deze oplichters keihard aanpakken

    ROEL04-03-2019

    Een ticket bij hun boeken. Het geld wordt afgeschreven en dan geen bevestiging versturen. Niet te bereiken om te klagen. Dit hele zaakkie moet aangepakt worden.
    Hufterss

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Geen reactie klacht

    Jos 02-03-2019

    4119028276
    Mijn vlucht van Xizhou naar Shenzhen werd op het laatste moment omgezet. Geen probleem.
    Grootste probleem is dat je dit uitsluitend telefonisch kan bevestigen. Ik was op dat monent in Hong Kong. Even bellen naar NL met de absurde wachttijden (ruim 2 uur) kostte me ruim Eur 250.—. Meer dan gehele ticket.
    Als je dan ern klacht wilt melden online chat je met een robot. Na 15 chatten eindelijk contact medewerker die me tot 3x toe een link stuurt met klachtenformulier wat niet werkt.
    Hoe de kosten vergoed te krijgen weet ik nog steeds niet.

    VERVOLG:
    eindelijk reactie gekregen per mail.
    Bewijsstukken opgestuurd op verzoek van medewerker. Daarna wederom niets meer gehoord. Mail op mail gestuurd maar geen antwoord. Hoop dat mijn aangepaste reactie weer antwoird van e dreams uitlokt. Dit is blijkbaar de enige manier om in contact te komen. Ik moet de aankomende week weer tickets boeken voor mijn businespartners en mijzelf. Maar ga dit zeker niet via e dreams doen. Wat een waardeloze manier om met klanten on te gaan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    opgelicht ?

    Wouters J.01-03-2019

    Ik heb zelfde reactie als de vorige klachten. Geld van rekening , bevestiging gekregen maar bij TUI hebben ze geen boeking ontvangen en natuurlijk telefonisch is Edreams niet te bereiken !!!! OPLICHTERIJ dus

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Oplichterij

    Christina28-02-2019

    Wij hebben twee enkele tickets voor 1160 euro geboekt bij eDreams met de ‘standard’ optie om wijzigingen te kunnen aanbrengen in datum etc.
    Op het moment dat wij een wijziging willen doorvoeren kun je alleen contact opnemen met een chatbot. De service is uitermate slecht. Ze zijn niet bereidwillig om te helpen, komen niet met eventuele oplossingen en willen alleen maar meer aan je verdienen.

    Om de data te kunnen wijzigen moeten we 300 euro PER ticket betalen het verschil in tarief die dag. Dat komt neer op een extra 770 euro PER ticket terwijl een nieuwe ticket die dag maar 359 euro kost. Ze rekenen dubbel onder het excuus ‘airlines fee’.

    De algemene voorwaarde dekken zichzelf mooi in, want ze kunnen met prijzen gooien voor extra kosten waar de consument geen controle over heeft.

    Direct contact met de vliegtuigmaatschappij waar geboekt is lost ook niets op, zij verwijzen simpelweg terug naar de tour operator.

    Kortom, 1160 euro kwijt en opnieuw 720 euro boeken om nu thuis te moeten komen!! Dit is absurd!!!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Nooit boeken bij eDream

    Arash Behrad26-01-2019

    heb vandaag een ticket gekocht bij edream, helemaak ticket gekregen, het geld is van mijn rekening af gegaan, maar niet eens een bevestiging gekregen. super slecht nooit boeken hier

    Johan16-02-2019

    Dag Arash, Heb je uiteindelijk wel je geld terug gehad? Ik heb vandaag ook geboekt en geen bevestiging gehad????????

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Waardeloos

    Margriet25-01-2019

    Wat een enorme slechte service biedt E Dreams. Ik heb nu al diverse malen geprobeerd om contact te leggen met E Dreams. Een annulering moet namelijk telefonisch worden gedaan. Tja en dan gewoon niet opnemen. Meerdere keren meer dan een uur in de wacht gezeten. Ik raad iedereen aan om nooit te boeken via E Dreams.
    Op de site is ook geen contact mogelijk met hen om aan te geven dat je ze wilt spreken. Dit soort praktijken zouden strafbaar moeten zijn.
    Plus punten zijn er dus niet. Echt nooit boeken bij E Dreams.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Wat een drama

    Bas25-01-2019

    Slechte communicatie, slechte service, slechte site....oftewel drama

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Geen bevestiging

    Paul Van Leeuwen18-01-2019

    7 retourtickets adam/Malaga geboekt en betaalt. Echter geen bevestiging en ook onmogelijk om contact te krijgen en na lezen recencies word ik ook niet vrolijk!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Waardeloos!!!!

    Sharon Wilten15-01-2019

    Hallo allemaal,

    Vandaag tickets geboekt via deze site. Geld gelijk afgeschreven maar helemaal niks ontvangen! Proberen te mailen lukt niet! Bellen lukt ook niet! Word er zomaar afgegooid. Zitten in Thailand dus kost een vermogen om te bellen €1,00 per minuut. WAARDELOOS!!! En dan kan ik als beoordeling ook nog niet eens 1 ster aanklikken!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Veel korting maar let op met boeken (van extra's)!

    Denise08-01-2019

    Let goed op als je tickets boekt via eDreams! Ik heb het meerdere keren gedaan, maar dan ook echt alleen tickets, en het ging altijd goed, maar boek via eDreams geen extra's (koffers, verzekeringen, etc). Boek de koffer rechtstreeks op het vliegveld bij de maatschappij (handig om ze eerst even te bellen voor de kosten).
    Je ontvangt geen e-ticket of instapkaart, je kunt alleen inchecken op de luchthaven. Dit hoeft in principe geen probleem te zijn. Als je met iDeal betaalt hoef je geen extra (betalings)kosten te betalen. Met creditcard wel, net als bij andere budget ticketaanbieders.
    Ik heb afgelopen december 2 tickets gekocht voor 160 euro terwijl ze via Transavia zelf 650 euro waren, dus als je een beetje uitkijkt loont het vaak wel ;-)

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    BOEK NIET BIJ EDREAMS!

    Hans Verheijen17-12-2018

    Een vlucht plus hotel geboekt.
    Na het verschijnen van de totaalprijs ineens 70 euro extra betaald?!
    Eerste uitleg was dat de prijs die ze aanboden alleen van toepassing was met de goedkoopste betaalmethode. Welke dat dan is weet ik niet!
    Toch gek dat je ineen bijna 10% meer betaald!
    Edreams houdt zich niet aan de Europese regelgeving.
    Zeg je daar wat van dan verschuilen ze zich achter "kleine lettertjes".
    Lekker transparant. Zo moet je als bedrijf zaken willen doen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    nooit meer

    Olthof28-09-2018

    We dachten twee tickets te boeken bij eDreams voor een mooie prijs. Echter tijdens het verwerken van deze boeking werd de prijs dubbel zo duur. Vanwege een geannuleerde vlucht toch de betaling gedaan. Om vervolgens geen bevestiging van onze boeking te krijgen. Wel een foutmelding. En tot grote schrik ook geen tickets! Meer dan een uur aan de telefoon gezeten om uiteindelijk een 'dode' lijn te krijgen. Via de site wilden we ons geld terugvragen maar een link naar het betreffende formulier gaf een foutmelding. De geboekte tickets betroffen een vlucht met Transavia. Daar hebben we uiteindelijk rechtstreeks tegen een fatsoenlijke prijs twee nieuwe tickets geboekt als ook een klachtenformulier ingevuld met ons verhaal over de boeking bij eDreams. Tot onze grote verrassing is onze betaling aan eDreams vandaag teruggestort. Van eDreams of Transavia geen terugkoppeling gehad helaas.
    Al met al zullen wij nooit meer via deze eDreams een ticket boeken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Zeer slechte service

    Peter27-09-2018

    Na het boeken van een vlucht het geld overgemaakt maar geen reservering gekregen. Als je probeert te bellen sta je 45 minuten in de wachtstand om vervolgens afgeblaft te worden

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    pure diefstal

    Steve31-08-2018

    Hier nooit een ticket kopen! Ik heb een ticket bij ze gekocht en kreeg een paar dagen later een mail dat mijn ticket geanuleerd hebben en ik kan wel fluiten naar mijn centen. Na 2 uur in de wachtlijn hangen en al een geen reactie op mijn mails overweeg ik aangifte te gaan doen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    bagage toevoegen

    Cornelis31-08-2018

    reis geboekt er was geen bagage bij dus geprobeerd bagage toe te voegen klantenservice NIET BEREIKBAAR 2 dagen geprobeerd toen maar in het engels daar krijg je meteen een oersoon aan de lijn en wat denk je de vlucht is in 2 delen dus met 1 overstap en 2 verschillende Mij. en Alitalia en KLM de kosten voor toevoegen van bagage was bijna net zoveel als de ticket heb het dus niet gedaan NOOIT MEER had ik maar eerst de recensies gelezen maar ja je bekijkt eerst een vlucht

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Let op: bij geannuleerde vlucht krijg je je bagagekosten niet terug, die houden ze zelf

    Menting23-08-2018

    Boek nooit bij edreams. onze vlucht werd geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij en we krijgen de bagagekosten niet terug omdat dit onder servicekosten valt: totaal 45 euro. Die houden ze dus mooi zelf in the pocket volgens hun "algemene voorwaarden". Als compensatie krijgen we een kortingscode voor een volgende boeking? Laat me niet lachen. We boeken never nooit meer via edreams en we zullen ook aan iedereen kenbaar maken dat ze niet via edreams moeten boeken. Belachelijk zeg.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Bad experience

    Hylke de Wit31-05-2018

    Do not book your ticket at this agency, it’s scam! I thought I had a ticket for a fair price, but I ended up with double the price. I had to pay € 1200. Personally I don’t pay to much attention to this

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Grootste onzin maatschappij ter werld

    Mnjhan27-05-2018

    M

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Recensie

    Monique cabral Da Silva08-05-2018

    Mohed from the customer server helped me very good and efficient thank you for it

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Na betaling Ideal, geen tickets...

    Fabian07-05-2018

    Betaling gedaan via IDEAL, maar helaas geen tickets ontvangen. Na lezen van deze recensies, zakt de hoop weg. Op dit moment nog niet bereikbaar...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Let op! Nooit boeken Onbereikbaar.

    H van der Wal10-04-2018

    Geheel onbereikbare partij 677 euro voor ticket betaald en 29 euro voor verzekering. Weg geld niemand bereikbaar!!! Voel me flink gedupeerd en zal er noooooit meer boeken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    NOOIT Edreams

    Els10-01-2018

    Kijk uit voor Edreams. Tickets waren goedkoop, maar ze hebben de verkeerde naam aan de vliegtuigmaatschappij doorgegeven. Ik moest dit zelf corrigeren en zelf betalen. Kosten 150 euro. DUS DURE tickets.
    Klantenservice onbereikbaar.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    eDreams is eNightmare!

    Sharon12-12-2017

    Wij moesten onverwachts eerder terugkomen vanuit Nieuw-Zeeland omdat mijn opa plotseling is overleden toen ik op reis was. Omdat ik een annulerings- en reisverzekering had afgesloten (via eDreams) zou je denken dat dit geen probleem moest zijn. Ook hadden we premium-service erbij gepakt zodat een ander email adres kon gebruiken en ook een ander nummer kon bellen.

    Echter er wordt nergens op gereageerd. Via de premium telefoon kwamen we er niet eens door (leek wel alsof het nummer niet eens in gebruik was). Via de normale telefoon werden we er keer op keer uitgegooid. Via mail wordt gewoon niet gereageerd. Wij hebben daarom besloten om naar het vliegveld in Queenstown te gaan zodat Qantas (de vliegmaatschappij waarbij we zouden vliegen) ons persoonlijk te woord kon staan. Echter werden we overal van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk hebben we weer gebeld met eDreams en dit keer lukte het om onze vlucht om te boeken. We konden die avond nog vliegen. We hadden daarbij een overstap in Melbourne. Omdat wij nog geen boardingspass hadden zijn we dit gaan vragen. Een dame vertelde ons dat we die zouden krijgen wanneer we gingen boarden. Toch hebben we dit bij de balie nagevraagd. Bij het checken bleek dat eDreams ons niet had ingeboekt, terwijl wij deze bevestiging wel op onze telefoon hadden. Ze vertelden ons dat we niet mee konden met dit vliegtuig. (na veel discussie en de nodige tranen omdat ik naar huis wilde en erg verdrietig was over het verlies van mijn opa) vroeg Gino (mijn vriend) naar de naam van de vrouw die ons wilde annuleren op het vliegtuig kon er ineens heel veel geregeld worden en konden we alsnog mee. De verdere vlucht is goed verlopen, alleen was onze bagage er niet bij aankomst. Wij zijn dinsdagavond aangekomen en onze bagage is afgeleverd op donderdagavond.

    Ik ben erg druk geweest met het regelen van mijn opa zijn crematie. Na de crematie van mijn opa ben ik weer gaan kijken naar deze zaak. Het ergste vindt ik nog hoe ze mij behandeld hebben. Het belangrijkste voor mij op dit moment is dat niemand anders dit zou hoeven mee te maken, en als ze dit mee maken dat ze dan goed worden geholpen.

    MIJN TIP IS DAAROM OM GEEN VERZEKERINGEN AF TE SLUITEN BIJ EDREAMS WANT VOOR HET OVERLIJDEN VAN EEN FAMILIELID WORDT NIET VERGOED! OOK ZIJN ZE NIET MENSELIJK EN HEB IK VEEL KOSTEN MOETEN MAKEN DIE IK NIET VERGOED KRIJG EN DUS KWIJT BEN.

    Kosten verzekeringen: €131,98
    Kosten auto: €987,48 (20 dagen) voor 7 dagen hebben we dus €345,62 betaald wat we niet hebben gebruikt.
    Telefoonkosten buiten bundel: €134,19
    Kosten premium service: €9,99 (geloof ik, geen premium service gekregen) Het premium nummer was niet bereikbaar en via de premium mail is niet gereageerd.




    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Alleen voor 80 cent per minuut(!) bereikbaar)

    Michelle11-10-2017

    Ik heb de tickets voor mijn vlucht nooit via de mail ontvangen, maar heb deze wel nodig voor mijn administratie/declaraties. Er is nergens een mailadres te vinden van Edreams en het telefoonnummer kost 80 cent per minuut. Ongelooflijk, heel klantonvriendelijk!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Schrijf zelf een review over eDreams

    Uw beoordeling