NederlandReview

    Ervaringen Costa Cruises

    Genieten op een enorm schip, wie wil dat nou niet? Dit kan bij Costa Cruises. 

    Ben jij wel eens op cruise geweest van Costa Cruises? Laat ons dan vooral weten hoe je dit ervaren hebt. Was het eten echt zo waanzinnig lekker? Werden de kinderen veilig en vriendelijk vermaakt? En heb je genoten van het entertainment aan boord?

    Elke vakantie heeft natuurlijk goede elementen, maar we willen hier graag weten wat er goed én wat er minder goed was aan jouw ervaring met Costa Cruises. Hier vertellen we je alvast wat dé ingrediënten zijn van een cruise vakantie bij Costa Cruises, zodat je ongetwijfeld al zin krijgt om te vertrekken. Met behulp van NederlandReview, Costacruises.nl en de beoordelingen van andere vakantiegangers zul je vast een goede keuze kunnen maken.


    Denk je aan grote boten, dan denk je aan... Titanic!

    Over Costa Cruises
    Deze rederij heeft jarenlange ervaring. In 1948 al voer het passagiersschip de Anna C. vanuit Genua naar Buenos Aires. Costa Cruises is een Italiaanse rederij die dus al meer dan zestig jaar bestaat. Zij hebben inmiddels zeventien schepen onder hun hoede en varen naar de Caraïben, de Middellandse Zee, de Rode Zee, Noord-Europa, Zuid-Amerika, de Indische Oceaan, Dubai en de Emiraten. In de zomermaanden wordt ook in Nederland aangemeerd.

    Wanneer je een cruise boekt dan heb je een volledig verzorgde vakantie. Dit wil zeggen dat alle maaltijden, overnachtingen in je eigen hut, koffie in de ochtend, thee in de middag, entertainment en animatie, gebruik van sportfaciliteiten en sportlessen en ontspanningsfaciliteiten als zwembaden, ligstoelen en de bibliotheek inbegrepen zijn. Tegen een extra betaling kun je ook nog gebruik maken van service in je hut, excursies, drankenpakketten, wifi en een wasserette- en strijkservice. Het hoeft je dus absoluut aan niets te ontbreken op een cruise van Costa.

    Diensten
    Zoals gezegd verzorgt Costa Cruises dus volledig verzorgde reizen. Zo is er voor ieder wat wils. Er zijn cruises voor gezinnen, jongeren, singles of groeps-, bedrijfs en incentivecruises. Verder kun je ook nog kiezen uit een wellness-, avontuurlijke- of huwelijkscruise. Keuze te over dus. Ook wat de keuken betreft: er wordt rekening gehouden met alle mogelijke diëten en elke dag opnieuw heb je de keuze tussen het selfservice restaurant of bijvoorbeeld het club-, samsara- of teppanyakirestaurant. En vergeet ook vooral de pizzeria niet of de enotheken en winebar, de chocolaterie en ijssalon. Er is zelfs een heuse Bierstube

    In je hut ben je van alle gemakken voorzien met een met thermostaat instelbare airconditioning, een interactieve flatscreen satelliettelevisie, haardroger, kluisje, minibar zeepjes en douchegel en linnengoed dat regelmatig wordt verschoond. Tegen betaling kun je beschikken over roomservice en wifiverbinding.

    Aan boord kun je sporten, genieten van spa en wellness, shoppen, naar de bioscoop of een verfrissende duik nemen. En er is theater, muziek en er worden regelmatig talentenjachten georganiseerd. Je hoeft je in ieder geval nooit te vervelen.

    Klachten
    Costa Cruises heeft een aanbieding van ‘tevreden of geld terug’. Zij zeggen dat negen op de tien reizigers familie of vrienden Costa Cruises aanraden. Mocht je binnen vierentwintig uur na vertrek toch niet helemaal tevreden zijn over je keuze en je meldt dit bij de informatiebalie van het schip, dan krijg je het volledige bedrag terugbetaald en wordt je zonder vragen of problemen naar je vertrekpunt teruggebracht. Natuurlijk zijn hier wel wat voorwaarden en uitzonderingen op, maar onthoud vooral dat je binnen vierentwintig uur na de inschepingtijd (datum en tijdstip waarop je toegang hebt gekregen tot het schip en geregistreerd bent) het contactformulier hebt ingevuld en afgeleverd bij de informatiebalie van het schip. De terugbetaling zal binnen dertig werkdagen nadat je het formulier in hebt geleverd worden voldaan.

    Hoe beoordelen reizigers die mee gingen op een cruise van Costa Cruises deze wereldreis? Hoe was het entertainment en comfort aan boord? Hadden ze klachten?

    Costa Cruises
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (9)

    6,4
    56% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,4

    Service

    6,6

    Prijs

    5,2

    Leveren

    7,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Echt ITALIAANS

    John v M.29-10-2018

    Oktober 2018, Costa Magica.
    Als je de Italiaanse, Franse, Spaanse en/of Portugese talen goed machtig bent, kan jet het zeker doen. In het Nederland moet je helemaal niets verwachten, maar dat hoef je nergens op de wereld omdat iedereen denkt dat onze 1e taal Engels is en Nederlands een soort van een bijtaal is ofzo.
    Een mooi rondje west-Middelandse zee gedaan vanuit Marseille.
    Diverse excursies geboekt in het Engels, 's morgens bij de 1e excursie een briefje in ons postvakje dat de excursie geannuleerd is omdat er te weinig Engelstaligen zich hadden opgegeven voor een excursie met lunch. 'S morgens in spoed en veel stress en vooral wachten met een simple balpen de tickets laten omboeken naar een Engelse Excursie zonder lunch, maar met lunchpakket wat we mochten ophalen.
    2e Excursie, een fietstocht door Palma de Mallorca in het engels, werd bijna een Franstalige, omdat er een paar Fransen geen Engels konden verstaan.
    3e Excursie in het Engels geboekt voor Barcelona, maar werd ook weer geannuleerd omdat er te weinig Engelstaligen waren, dus toen maar zelf geregeld dat we met een handjevol Duitsers mee konden. Voor het vertrek vanuit Mallorca moetsen we het dek bij het zwembad ontvluchten ivm vallenden roetdeeltjes uit de schoorsteen, alle kleding, handdoeken en bedden zwart en consumpties vol roet.
    Het diner was goed geregeld, het onbijtbuffet zeer chaotisch, weinig variatie, elke dag hetzelfde en een één voor één rij bij de buffetten, dus lange wachtrijen wat een koud ontbijt opleverde.
    De tafels (meestal 6 persoons) staan zeer inefficient opgesteld, wat veel andere stoelen deed blokkeren.

    Wij hebben het vergeleken met Holland America Line en Norwegian, HAL komt toch wat luxe en service het beste uit de bus voor ons, hoewel Costa toch wel het bouwen van feestjes
    's avonds aan boord beter begrijpt en zeer leuk waren.

    De volgende is weer geboekt bij Holland America Line.......

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    annulering

    michel01-10-2018

    heb jammer genoeg moeten annuleren ivm overlijden schoonvader
    we zijn al 5 weken bezig om ons geld terug te krijgen
    worden van kastje naar de muur gestuurd
    en nog steeds geen oplossing want mailen zijn ze goed in maar als je op kantoor langs gaat dan weten ze van niks

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    mooie cruises 4 spetember 2018

    Johan17-09-2018

    Voor de derde maal een cruise gemaakt met Costa op de Pacifica en weer zeer goed verzorgt . Prima eten en zeer vriendelijke crew, mooie schone hutten.

    min punt. diner kaart zou ook in diverse talen moeten zijn zeker ook in Nederlands wanneer vertrek met schip is uit Nederland dan zijn er zeer veel Nederlanders aan boort.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Oude Costa met veel schreeuwende Italianen veel te duur.

    Maurits van Rijswijk14-08-2018

    Pluspunten
    - mooie vaarroute
    - zonder vliegreizen op mooie plaatsen komen
    - bagage wordt effectief verwerkt

    Minpunten
    Reisleider Raymond zei op de eerste avond over het water in de badkamer: "U wordt er niet ziek van, maar ik zou het niet drinken."
    Dat geldt eigenlijk voor een groot deel van het menu in restaurant Argentieri. Ziek word je er niet van, maar culinair gezien is het vaak maar een fractie beter dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijd. De menukaart vol met dure termen is ietwat lachwekkend.
    Er zijn betere restaurants aan boord, maar dan is het gelijk betalen. Via de Costa kaart aanmelden, dan krijg je daar 50% korting.
    Maar al snel kom je in dagelijkse discussies terecht met slecht sprekend Engels Aziatisch personeel, dat zo moe is, dat ze bijna omvallen. Uw kaart doet het niet, u heeft geen recht op de korting.
    Niet echt gastvrij.
    De vriendelijke man uit Vietnam of pakweg India heeft geen idee wat op de menukaart staat. Dat kan eigenlijk niet, toch?

    Het meubilair aan boord is zo oud, dat zelfs iedere Haarlemse kringloopwinkel betere stoelen en bankjes heeft. De Costa kan niet overal aanmeren, dan ga je in reddingsbootjes van boord. Die bootjes zijn zo oud, dat ze bijna uit elkaar vallen. Je moet er niet aan denken, dat er echt wat gebeurt.
    Al met al is het veel te duur, een Costa cruise, en het geschreeuw van de vele Italianen aan boord, gaat al snel irriteren. Wil je met bijvoorbeeld je oude moeder veel prachtige plaatsen zien, en geef je je over aan het all inclusief verhaal, en wil je met geld smijten, dan is het prima.




    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    mooie cruise

    Theo Reemer16-07-2018

    Op 10 juni 2018 met de Fascinosa gevaren tussen Savonna en Barcelona .Een balkon hut op de 9e verdieping , mooi uitzicht .Eten was prima en netjes opgemaakt .Deze cruise was een eerste aanzet i.v.m. 40 jaar huwelijk en is mijn vrouw goed bevallen (zelf in het verleden vaker geweest) , dus kijken we uit naar volgend jaar , maar dan langer en verder .Personeel was vriendelijk en deden moeite voor jouw .Houd Diario wel in de gaten , als Nederlander krijg je vaak een duitse vertaling en daar staan gek genoeg bepaalde geboekte excursies er niet in , dus vraag eventueel om de Engelse uitgave als je excursie er niet bij staat . Bussen staan netjes te wachten en vooraf wordt men ingedeeld ( aan boord ) .

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    nooit meer Costa! zeer ontevreden

    Renson Edmond03-01-2018

    We zijn dus vertrokken vanuit Barcelona naar Valencia, vervolgd door een dagje op zee, maar... op 5 mei, bij het binnenvaren van Cagliari, bleek er een melding van technische problemen, maar geen probleem, want iedereen moest om 17 uur (het normale vertrekuur) terug aan boord zijn.
    Desalniettemin, kregen we om 18 uur de melding dat alle excursies van de volgende dag, 6 mei, geschrapt werden en dat de haven Civitavecchia-Rome uit het programma werd gehaald.
    Heel groot was dan ook onze teleurstelling, want ons hoogtepunt van de cruise, het Rome-bezoek, viel letterlijk en figuurlijk in het water.
    Onze teleurstelling was nog groter, toen ons geplande bezoek aan Monte Carlo (Monaco), vanuit Savona ook al niet kon doorgaan.
    Pas om 22 uur, wordt op het "Diario di bordo" gemeld dat het schip zou vertrekken op 7 mei, omstreeks 15 uur en dat iedereen om 12 uur aan boord moet zijn.
    Elke mogelijkheid om aan land iets te doen, viel weer weg door dit vroege vertrek.
    Het was dan ook frustrerend dat het vertrek van 15 uur uiteindelijk 18 uur werd.
    Je wordt dus als het ware een ganse dag "gegijzeld" op het schip (het casino is gesloten, de winkels zijn gesloten, excursion office is gesloten, er is geen animatie) en het ergste van al, er wordt geen informatie verstrekt !
    Het enige antwoord aan de office desk is: "Contacteer uw reisbureau voor klachten".
    In Savona mochten we dan pas om 15 uur van boord, wat veel te laat was voor een rustige uitstap.
    Wat een mooie cruise moest worden, is voor ons uitgedraaid op een cruise met veel verloren tijd, met veel verveeld rondlopen op het schip, en zonder enige meerwaarde van het cruisen, waardoor meer dan de helft van de cruise ver onder onze verwachtingen bleef !
    Compensatie van Costa , aankoopbon van 50 Euro te spenderen op de volgende cruise. Klanten service BENEDEN ALLE PEIL !!!! Our Company, and, on behalf of the same, the Captain of the vessel, can modify the itinerary of the cruise for reasons of force majeure, or for reasons of the safety of the vessel or of navigation. The exercise of this right, during this cruise, has been motivated by all these reasons.
    No compensation is foreseen in this case. However, all the customers, who booked this cruise with french & Benelux markets, impacted by this itinerary modification, have received a cruise credit certificate of 50,00€ per person.
    DIT IS VEEL MINDER ALS " tevreden of geld terug"

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Genieten op een geweldige cruise

    Sander en Kaat04-02-2017

    Zeer leuk en interessant om een keer te doen.

    We hebben eerst een tijd gespaard en zijn daarna gaan genieten op een geweldige cruise.

    Aan boord genoeg vertier en de uitzichten en uitstapjes waren prachtig!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Cruise Verre Oosten

    Mari30-01-2017

    We hebben een werkelijk fantastische reis ondernomen per cruise naar het Verre Oosten. We hebben onderweg de meest droomachtige bestemmingen bezocht en bekeken. Aan boord was veel te doen en veel gezelligheid. Ook hebben we leuke contacten opgedaan. Wellicht ondernemen we volgende keer samen nog een cruise.

    Het mag wat kosten zo'n reis, maar het is echt een ervaring voor het leven. Fantastisch!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Prachtige rondvaart gemaakt over Middellandse Zee

    Janny Lingerd10-01-2017

    In het najaar van 2016 een rondvaart gemaakt over de Middellandse Zee met Costa Cruises. Was voor ons de eerste keer dat we op vakantie gingen met een cruiseschip, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. De prijs viel ons reuze mee en het personeel aan boord van het schip was echt onwijs vriendelijk en behulpzaam. We hebben zoveel mooie plekken gezien waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden. Ik kan het zeker aanbevelen om een cruise over de Middellandse zee te maken en ook Costa Cruises is zeker het aanbevelen waard!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Schrijf zelf een review over Costa Cruises

    Uw beoordeling