Costa Cruises
Alle reviewsCosta Cruises
Alle reviews (16)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Costa Favolosa
Onze cruise over de middellandse zee is zonder beschaafde opgaaf van reden kort van te voren geannuleerd. Costa doet geen enkele moeite om coulant te zijn en om te boeken naar een andere cruise voor hetzelfde geld. Het interesseert ze niet dat je zelf al vliegtickets en hotels betaald hebt. Wil je je geld terug? Duurt 60 dagen.
Laat deze oplichters links liggen!Middellandse zee cruise
Na de nodige problemen met het reisbureau gehad te hebben kwamen we aan boord van de Costa. We hoorde dat we NIET van boord mochten zonder een excursie. Je bent dus verplicht om er een aantal te boeken wil je wat van de mooie steden te zien waar je aanmeert. Er was geen personeel bij de balie om te boeken, dat kon je alleen op de Costa app of door een nummer te bellen. De medewerkster dan riep wat excursies die je nog kon boeken, ( geen idee wat de inhoud was ) dat moest je zelf maar uitzoeken. Gelukkig hebben we enigszins een beetje computer kennis, maar er waren ook een aantal oudere mensen die geen idee hadden hoe je dit moest doen. Er was ook geen medewerkster bij de receptie voor ondersteuning en service (maar deze kon je ook bellen). Jammer voor de ouderen en mensen die voor de eerste keer op een Cruise boot.
Eenmaal in de bus tijdens een excursie en je had geluk als je een gids had die je tijd gaf om te plassen ( wat ook niet altijd gebeurde ) en iets van de stad te laten zien.
Tijdens het ontschepen en je de rekening moest betalen waren er wel DRIE baliemedewerkers om dit te regelen . Gelukkig !!Costa cruise
De cruise, die ik met mijn zuster zou maken in juni 2020, is gecanceld door Corona. In december 2019 hadden we de aanbetaling gedaan (tezamen bijna 1000 euro).
We kregen een voucher.
Na heel veel mails dat we onze aanbetaling terug wilde hebben kregen we in de eerste mails het antwoord dat we zo snel mogelijk het geld terug zouden krijgen en hierna een standaard mail met niks. Mailen is trouwens een groot probleem en bellen is niet eens mogelijk.
Het geld moet waarschijnlijk gemaakt worden, want we hebben nog steeds niets ontvangen.
Costa cruise krijgt van mij 2 sterren, maar dat is het echt niet waard. Het is omdat ik sterren moet geven en 1 ster wordt niet gepakt. Ik wil helemaal geen sterren geven. Ze beloven en hebben mooie woorden, maar daden zijn er niet.
Het is een respectloze organisatie die er niet voor de klant is maar alleen voor zichzelf. Mijn mondelinge reclame is beloofd niet mooi te zijn.Cruise Costa
1 reis van Costa heb ik zelf geannuleerd en 1 reis is geannuleerd door Costa vanwege het niet varen door Corona. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn gel terug van mijn geannuleerde reis. telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ook via de email reageren ze niet. Slechte service.
Ruise Dubai
Animatie : goed
Eten: helemaal niet ok. Lauw , ltijd Italiaans maar ondermaats van qualiteit. Personeel niet erg vriendelijk. Excursies : geboekt vanuit reisagentschap maar zonder details dus duren niet voldaan aan onze verwachtingen. Wat ik van Dubai wou zien heb ik niet gezien. We boekten een excursie die ons de laatste dag aan de luchthaven zou afzetten maar we werden aan de verkeer terminal afgezet en moesten nog eens een taxi nemen. De excursie was duur en was maar een gewoon busrondrit . Souks zijn we reeds beu gezien dus die zat er ook weer tussen. Costa zal ik aan niemand aanraden.
Klantenservice’: slechtop 22 februari 2020 hadden wij met 4 personen een cruise willen maken Dubai naar Dubai.Helaas hebben wij maar 1 dag kunnen genieten in Muscat.In de avons na het heerlijke diner werd ik getroffen door een hartinfarct.en ben inn de nacht naar wal gebracht ziekenhuis fujeirah. Na 3dagen overgebracht naar American Hospital Dubai daar open hartoperatiegehad.Gaat langzaam iets beter en dankzij ANWB alarmcentrale weer Thuis. Wij willen u Costa medewerkers Kapitein medischpersoneel hartelijk dank zeggen voor alle liefdevolle bijstand.Ook voor mijn achterblijvende kleindochter Tiara Vink en Leni den Braber dank voor alle hulp en bijstand. De Costa staat bij mij zeer hoog aangeschreven voor alle hulp. Hartelijk Dank. FAM.VINK m.vink@kpnmail.nl
Costa cruice
Door overlijden van mijn vader geen cruise kunnen maken.
Belooft om het geld terug te boeken is nog steeds niet gebeurt
Al aantal keer gemaild en gebeld en ze zeggen dat het betaald wordt.
Naar 2 maanden nog niets ontvangenNoorse fjorden cruise
net thuis van een Noorse fjorden cruise met de costa mediterranea, op het schip is alles goed geregeld, het avond eten vonden we heel goed, het ontbijt is wat chaotisch en eentonig.
de excursies vonden we erg tegenvallen alleen geiranger en andelsnes mooie excursie gehad. het personeel is erg vriendelijk en doet erg zijn bestEcht ITALIAANS
Oktober 2018, Costa Magica.
Als je de Italiaanse, Franse, Spaanse en/of Portugese talen goed machtig bent, kan jet het zeker doen. In het Nederland moet je helemaal niets verwachten, maar dat hoef je nergens op de wereld omdat iedereen denkt dat onze 1e taal Engels is en Nederlands een soort van een bijtaal is ofzo.
Een mooi rondje west-Middelandse zee gedaan vanuit Marseille.
Diverse excursies geboekt in het Engels, 's morgens bij de 1e excursie een briefje in ons postvakje dat de excursie geannuleerd is omdat er te weinig Engelstaligen zich hadden opgegeven voor een excursie met lunch. 'S morgens in spoed en veel stress en vooral wachten met een simple balpen de tickets laten omboeken naar een Engelse Excursie zonder lunch, maar met lunchpakket wat we mochten ophalen.
2e Excursie, een fietstocht door Palma de Mallorca in het engels, werd bijna een Franstalige, omdat er een paar Fransen geen Engels konden verstaan.
3e Excursie in het Engels geboekt voor Barcelona, maar werd ook weer geannuleerd omdat er te weinig Engelstaligen waren, dus toen maar zelf geregeld dat we met een handjevol Duitsers mee konden. Voor het vertrek vanuit Mallorca moetsen we het dek bij het zwembad ontvluchten ivm vallenden roetdeeltjes uit de schoorsteen, alle kleding, handdoeken en bedden zwart en consumpties vol roet.
Het diner was goed geregeld, het onbijtbuffet zeer chaotisch, weinig variatie, elke dag hetzelfde en een één voor één rij bij de buffetten, dus lange wachtrijen wat een koud ontbijt opleverde.
De tafels (meestal 6 persoons) staan zeer inefficient opgesteld, wat veel andere stoelen deed blokkeren.
Wij hebben het vergeleken met Holland America Line en Norwegian, HAL komt toch wat luxe en service het beste uit de bus voor ons, hoewel Costa toch wel het bouwen van feestjes
's avonds aan boord beter begrijpt en zeer leuk waren.
De volgende is weer geboekt bij Holland America Line.......annulering
heb jammer genoeg moeten annuleren ivm overlijden schoonvader
we zijn al 5 weken bezig om ons geld terug te krijgen
worden van kastje naar de muur gestuurd
en nog steeds geen oplossing want mailen zijn ze goed in maar als je op kantoor langs gaat dan weten ze van niksmooie cruises 4 spetember 2018
Voor de derde maal een cruise gemaakt met Costa op de Pacifica en weer zeer goed verzorgt . Prima eten en zeer vriendelijke crew, mooie schone hutten.
min punt. diner kaart zou ook in diverse talen moeten zijn zeker ook in Nederlands wanneer vertrek met schip is uit Nederland dan zijn er zeer veel Nederlanders aan boort.-1 OR 2+853-853-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+853-853-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+814-814-1=0+0+0+1
-1 OR 3+814-814-1=0+0+0+1
-1' OR 2+178-178-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+178-178-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+541-541-1=0+0+0+1 or '3dNrlRmN'='
-1' OR 3+541-541-1=0+0+0+1 or '3dNrlRmN'='
-1" OR 2+540-540-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+540-540-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
SBvKSfcJ'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 298=(SELECT 298 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+327-327-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+327-327-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+187-187-1=0+0+0+1
-1 OR 3+187-187-1=0+0+0+1
-1' OR 2+769-769-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+769-769-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+343-343-1=0+0+0+1 or 'rAZaoUxo'='
-5) OR 646=(SELECT 646 FROM PG_SLEEP(15))--
-1' OR 3+343-343-1=0+0+0+1 or 'rAZaoUxo'='
-1" OR 2+589-589-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+589-589-1=0+0+0+1 --
-1)) OR 744=(SELECT 744 FROM PG_SLEEP(15))--
DBQ1mEsR' OR 356=(SELECT 356 FROM PG_SLEEP(15))--
qCBsomix') OR 598=(SELECT 598 FROM PG_SLEEP(15))--
aGVu6iWd')) OR 103=(SELECT 103 FROM PG_SLEEP(15))--
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
OCxA0lQR'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 237=(SELECT 237 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 535=(SELECT 535 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 379=(SELECT 379 FROM PG_SLEEP(15))--
JGreGOpj' OR 324=(SELECT 324 FROM PG_SLEEP(15))--
Pfy9BTtD') OR 102=(SELECT 102 FROM PG_SLEEP(15))--
X9QCiGO0')) OR 686=(SELECT 686 FROM PG_SLEEP(15))--
Oude Costa met veel schreeuwende Italianen veel te duur.
Pluspunten
- mooie vaarroute
- zonder vliegreizen op mooie plaatsen komen
- bagage wordt effectief verwerkt
Minpunten
Reisleider Raymond zei op de eerste avond over het water in de badkamer: "U wordt er niet ziek van, maar ik zou het niet drinken."
Dat geldt eigenlijk voor een groot deel van het menu in restaurant Argentieri. Ziek word je er niet van, maar culinair gezien is het vaak maar een fractie beter dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijd. De menukaart vol met dure termen is ietwat lachwekkend.
Er zijn betere restaurants aan boord, maar dan is het gelijk betalen. Via de Costa kaart aanmelden, dan krijg je daar 50% korting.
Maar al snel kom je in dagelijkse discussies terecht met slecht sprekend Engels Aziatisch personeel, dat zo moe is, dat ze bijna omvallen. Uw kaart doet het niet, u heeft geen recht op de korting.
Niet echt gastvrij.
De vriendelijke man uit Vietnam of pakweg India heeft geen idee wat op de menukaart staat. Dat kan eigenlijk niet, toch?
Het meubilair aan boord is zo oud, dat zelfs iedere Haarlemse kringloopwinkel betere stoelen en bankjes heeft. De Costa kan niet overal aanmeren, dan ga je in reddingsbootjes van boord. Die bootjes zijn zo oud, dat ze bijna uit elkaar vallen. Je moet er niet aan denken, dat er echt wat gebeurt.
Al met al is het veel te duur, een Costa cruise, en het geschreeuw van de vele Italianen aan boord, gaat al snel irriteren. Wil je met bijvoorbeeld je oude moeder veel prachtige plaatsen zien, en geef je je over aan het all inclusief verhaal, en wil je met geld smijten, dan is het prima.-1 OR 2+513-513-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+513-513-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+965-965-1=0+0+0+1
-1 OR 3+965-965-1=0+0+0+1
-1' OR 2+931-931-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+931-931-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+415-415-1=0+0+0+1 or 'KyBUJ4Rp'='
-1' OR 3+415-415-1=0+0+0+1 or 'KyBUJ4Rp'='
-1" OR 2+836-836-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+836-836-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
plHqoDkz'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 986=(SELECT 986 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 723=(SELECT 723 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 768=(SELECT 768 FROM PG_SLEEP(15))--
0LfGAvOE' OR 535=(SELECT 535 FROM PG_SLEEP(15))--
dfrm7Gaf') OR 557=(SELECT 557 FROM PG_SLEEP(15))--
vlDHOLR7')) OR 665=(SELECT 665 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+840-840-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+840-840-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+821-821-1=0+0+0+1
-1 OR 3+821-821-1=0+0+0+1
-1' OR 2+548-548-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+548-548-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+85-85-1=0+0+0+1 or 'VLKaqRtl'='
-1' OR 3+85-85-1=0+0+0+1 or 'VLKaqRtl'='
-1" OR 2+539-539-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+539-539-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
arD6unA8'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 98=(SELECT 98 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 337=(SELECT 337 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 927=(SELECT 927 FROM PG_SLEEP(15))--
o84rApY7' OR 813=(SELECT 813 FROM PG_SLEEP(15))--
1j88l0bJ') OR 623=(SELECT 623 FROM PG_SLEEP(15))--
6p49pl7u')) OR 91=(SELECT 91 FROM PG_SLEEP(15))--
mooie cruise
Op 10 juni 2018 met de Fascinosa gevaren tussen Savonna en Barcelona .Een balkon hut op de 9e verdieping , mooi uitzicht .Eten was prima en netjes opgemaakt .Deze cruise was een eerste aanzet i.v.m. 40 jaar huwelijk en is mijn vrouw goed bevallen (zelf in het verleden vaker geweest) , dus kijken we uit naar volgend jaar , maar dan langer en verder .Personeel was vriendelijk en deden moeite voor jouw .Houd Diario wel in de gaten , als Nederlander krijg je vaak een duitse vertaling en daar staan gek genoeg bepaalde geboekte excursies er niet in , dus vraag eventueel om de Engelse uitgave als je excursie er niet bij staat . Bussen staan netjes te wachten en vooraf wordt men ingedeeld ( aan boord ) .
-1 OR 2+405-405-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+405-405-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+991-991-1=0+0+0+1
-1 OR 3+991-991-1=0+0+0+1
-1' OR 2+739-739-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+739-739-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+142-142-1=0+0+0+1 or 'NOn92uqb'='
-1' OR 3+142-142-1=0+0+0+1 or 'NOn92uqb'='
-1" OR 2+763-763-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+763-763-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
tdcCdHuH'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 515=(SELECT 515 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 205=(SELECT 205 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 752=(SELECT 752 FROM PG_SLEEP(15))--
U6LDVx2o' OR 524=(SELECT 524 FROM PG_SLEEP(15))--
M2276VPy') OR 776=(SELECT 776 FROM PG_SLEEP(15))--
UWOlEIKK')) OR 316=(SELECT 316 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+800-800-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+800-800-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+347-347-1=0+0+0+1
-1 OR 3+347-347-1=0+0+0+1
-1' OR 2+387-387-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+387-387-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+408-408-1=0+0+0+1 or 'mv7uJSU2'='
-1' OR 3+408-408-1=0+0+0+1 or 'mv7uJSU2'='
-1" OR 2+636-636-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+636-636-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
sDPnijEP'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 940=(SELECT 940 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 260=(SELECT 260 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 80=(SELECT 80 FROM PG_SLEEP(15))--
yPIQTONr' OR 536=(SELECT 536 FROM PG_SLEEP(15))--
1biGUF9k') OR 453=(SELECT 453 FROM PG_SLEEP(15))--
3xshy0r1')) OR 822=(SELECT 822 FROM PG_SLEEP(15))--
nooit meer Costa! zeer ontevreden
We zijn dus vertrokken vanuit Barcelona naar Valencia, vervolgd door een dagje op zee, maar... op 5 mei, bij het binnenvaren van Cagliari, bleek er een melding van technische problemen, maar geen probleem, want iedereen moest om 17 uur (het normale vertrekuur) terug aan boord zijn.
Desalniettemin, kregen we om 18 uur de melding dat alle excursies van de volgende dag, 6 mei, geschrapt werden en dat de haven Civitavecchia-Rome uit het programma werd gehaald.
Heel groot was dan ook onze teleurstelling, want ons hoogtepunt van de cruise, het Rome-bezoek, viel letterlijk en figuurlijk in het water.
Onze teleurstelling was nog groter, toen ons geplande bezoek aan Monte Carlo (Monaco), vanuit Savona ook al niet kon doorgaan.
Pas om 22 uur, wordt op het "Diario di bordo" gemeld dat het schip zou vertrekken op 7 mei, omstreeks 15 uur en dat iedereen om 12 uur aan boord moet zijn.
Elke mogelijkheid om aan land iets te doen, viel weer weg door dit vroege vertrek.
Het was dan ook frustrerend dat het vertrek van 15 uur uiteindelijk 18 uur werd.
Je wordt dus als het ware een ganse dag "gegijzeld" op het schip (het casino is gesloten, de winkels zijn gesloten, excursion office is gesloten, er is geen animatie) en het ergste van al, er wordt geen informatie verstrekt !
Het enige antwoord aan de office desk is: "Contacteer uw reisbureau voor klachten".
In Savona mochten we dan pas om 15 uur van boord, wat veel te laat was voor een rustige uitstap.
Wat een mooie cruise moest worden, is voor ons uitgedraaid op een cruise met veel verloren tijd, met veel verveeld rondlopen op het schip, en zonder enige meerwaarde van het cruisen, waardoor meer dan de helft van de cruise ver onder onze verwachtingen bleef !
Compensatie van Costa , aankoopbon van 50 Euro te spenderen op de volgende cruise. Klanten service BENEDEN ALLE PEIL !!!! Our Company, and, on behalf of the same, the Captain of the vessel, can modify the itinerary of the cruise for reasons of force majeure, or for reasons of the safety of the vessel or of navigation. The exercise of this right, during this cruise, has been motivated by all these reasons.
No compensation is foreseen in this case. However, all the customers, who booked this cruise with french & Benelux markets, impacted by this itinerary modification, have received a cruise credit certificate of 50,00€ per person.
DIT IS VEEL MINDER ALS " tevreden of geld terug"Genieten op een geweldige cruise
Zeer leuk en interessant om een keer te doen.
We hebben eerst een tijd gespaard en zijn daarna gaan genieten op een geweldige cruise.
Aan boord genoeg vertier en de uitzichten en uitstapjes waren prachtig!Cruise Verre Oosten
We hebben een werkelijk fantastische reis ondernomen per cruise naar het Verre Oosten. We hebben onderweg de meest droomachtige bestemmingen bezocht en bekeken. Aan boord was veel te doen en veel gezelligheid. Ook hebben we leuke contacten opgedaan. Wellicht ondernemen we volgende keer samen nog een cruise.
Het mag wat kosten zo'n reis, maar het is echt een ervaring voor het leven. Fantastisch!Prachtige rondvaart gemaakt over Middellandse Zee
In het najaar van 2016 een rondvaart gemaakt over de Middellandse Zee met Costa Cruises. Was voor ons de eerste keer dat we op vakantie gingen met een cruiseschip, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. De prijs viel ons reuze mee en het personeel aan boord van het schip was echt onwijs vriendelijk en behulpzaam. We hebben zoveel mooie plekken gezien waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden. Ik kan het zeker aanbevelen om een cruise over de Middellandse zee te maken en ook Costa Cruises is zeker het aanbevelen waard!
Anderen bekeken ook

Tussen alle grote reisorganisaties die Nederland rijk is, is daar Dagboekreizen.nl, een kleine en intieme reisorganisatie die schitterende reizen b...


Kijk! Wist je dit al over dit bedrijf? Tururi.org is een bedrijf wat zich richt op het aanbieden van vakantie reizen. Denk hierbij aan verre ...

Het is werkelijk ongekend? Heb jij het al gehoord of gezien? Het is goed om te weten wat er allemaal mogelijk is en kan bij dit bedrijf. Ontdek het...
Dat kan beter!
Luister naar klanten die je voor gingen
wacht ook al heel lang kan geen kontakt krijgen