Costa Cruises

5.4

Bestellen

5

Service

4.8

Prijs

5.1

Levering

47.6%

Zou hier weer kopen

Costa Cruises

Genieten op een enorm schip, wie wil dat nou niet? Dit kan bij Costa Cruises. 


Ben jij wel eens op cruise geweest van Costa Cruises? Laat ons dan vooral weten hoe je dit ervaren hebt. Was het eten echt zo waanzinnig lekker? Werden de kinderen veilig en vriendelijk vermaakt? En heb je genoten van het entertainment aan boord?


Elke vakantie heeft natuurlijk goede elementen, maar we willen hier graag weten wat er goed én wat er minder goed was aan jouw ervaring met Costa Cruises. Hier vertellen we je alvast wat dé ingrediënten zijn van een cruise vakantie bij Costa Cruises, zodat je ongetwijfeld al zin krijgt om te vertrekken. Met behulp van NederlandReview, Costacruises.nl en de beoordelingen van andere vakantiegangers zul je vast een goede keuze kunnen maken.



Denk je aan grote boten, dan denk je aan... Titanic!


Over Costa Cruises

Deze rederij heeft jarenlange ervaring. In 1948 al voer het passagiersschip de Anna C. vanuit Genua naar Buenos Aires. Costa Cruises is een Italiaanse rederij die dus al meer dan zestig jaar bestaat. Zij hebben inmiddels zeventien schepen onder hun hoede en varen naar de Caraïben, de Middellandse Zee, de Rode Zee, Noord-Europa, Zuid-Amerika, de Indische Oceaan, Dubai en de Emiraten. In de zomermaanden wordt ook in Nederland aangemeerd.


Wanneer je een cruise boekt dan heb je een volledig verzorgde vakantie. Dit wil zeggen dat alle maaltijden, overnachtingen in je eigen hut, koffie in de ochtend, thee in de middag, entertainment en animatie, gebruik van sportfaciliteiten en sportlessen en ontspanningsfaciliteiten als zwembaden, ligstoelen en de bibliotheek inbegrepen zijn. Tegen een extra betaling kun je ook nog gebruik maken van service in je hut, excursies, drankenpakketten, wifi en een wasserette- en strijkservice. Het hoeft je dus absoluut aan niets te ontbreken op een cruise van Costa.


Diensten

Zoals gezegd verzorgt Costa Cruises dus volledig verzorgde reizen. Zo is er voor ieder wat wils. Er zijn cruises voor gezinnen, jongeren, singles of groeps-, bedrijfs en incentivecruises. Verder kun je ook nog kiezen uit een wellness-, avontuurlijke- of huwelijkscruise. Keuze te over dus. Ook wat de keuken betreft: er wordt rekening gehouden met alle mogelijke diëten en elke dag opnieuw heb je de keuze tussen het selfservice restaurant of bijvoorbeeld het club-, samsara- of teppanyakirestaurant. En vergeet ook vooral de pizzeria niet of de enotheken en winebar, de chocolaterie en ijssalon. Er is zelfs een heuse Bierstube


In je hut ben je van alle gemakken voorzien met een met thermostaat instelbare airconditioning, een interactieve flatscreen satelliettelevisie, haardroger, kluisje, minibar zeepjes en douchegel en linnengoed dat regelmatig wordt verschoond. Tegen betaling kun je beschikken over roomservice en wifiverbinding.


Aan boord

kun je sporten, genieten van spa en wellness, shoppen, naar de bioscoop of een verfrissende duik nemen. En er is theater, muziek en er worden regelmatig talentenjachten georganiseerd. Je hoeft je in ieder geval nooit te vervelen.


Klachten

Costa Cruises heeft een aanbieding van ‘tevreden of geld terug’. Zij zeggen dat negen op de tien reizigers familie of vrienden Costa Cruises aanraden. Mocht je binnen vierentwintig uur na vertrek toch niet helemaal tevreden zijn over je keuze en je meldt dit bij de informatiebalie van het schip, dan krijg je het volledige bedrag terugbetaald en wordt je zonder vragen of problemen naar je vertrekpunt teruggebracht. Natuurlijk zijn hier wel wat voorwaarden en uitzonderingen op, maar onthoud vooral dat je binnen vierentwintig uur na de inschepingtijd (datum en tijdstip waarop je toegang hebt gekregen tot het schip en geregistreerd bent) het contactformulier hebt ingevuld en afgeleverd bij de informatiebalie van het schip. De terugbetaling zal binnen dertig werkdagen nadat je het formulier in hebt geleverd worden voldaan.


Hoe beoordelen reizigers die mee gingen op een cruise van Costa Cruises deze wereldreis? Hoe was het entertainment en comfort aan boord? Hadden ze klachten?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (21)

Prima ervaring

Personeel lijkt wat aan de weinige kant. Verder een prima verblijf gehad.

E

Erik

25-10-2023

0forum

Cruise IJsland

Slechte service, lange wachtrijen bij buffet en bars. Excursies slecht geregeld en weinig variatie in eten. Te weinig personeel aan boord.

A

AVL

08-09-2023

0forum

Quatar, Arabische Emiraten

Het was vreselijk. Op zaterdag 21 januari zouden we om 16.30 u op het vliegveld van Dubai aankomen en vervolgens een transfer hebben naar de terminal om in te schepenen. Heel snel kwam er bij de terminal iemand in de bus met de mededeling dat we niet konden uitstappen en naar DOHA moesten gaan. (*&^%??) Hoe? Uiteindelijk toch in de terminal. Alles was voor ons gesloten we konden NIKS. We werden niet goed te woord gestaan. Voorstel gedaan om kapitein te spreken. NIKS. Er waren geen stoelen, niets te eten en te drinken. Uiteindelijk 2 vertegenwoordigers van Costa die totaal empathieloos en vol onbegrip ons te woord stonden en constant zeiden dat we maar met "onze agency" in gesprek moeten gaan. Volgens hen "waren we te laat!" Hoe kan dit? Wie verzint zoiets? We hebben volgens reisschema gevlogen en de transfer gehad. Onbeschoft en als vee zijn we behandeld. Uiteindelijk met STIP reizen gebeld. Daar was het medeleven en begrip volkomen zoek. Daar sta je dan machteloos en hulpeloos met 60 man. Meedogenloos ,respectloos en gewetenloos zijn we behandeld en te woord gestaan door beide organisaties. Zelfs het thuisfront dat ten einde raad contact op nam met STIP reizen werd onbeschoft te woord gestaan. Geen begrip en een spatje medeleven was te bespeuren. Irritatie viel het thuis front ten deel. Na heel veel vijven en zessen uiteindelijk overnachting in Dubai en vervolgens vlucht naar DOHA om uiteindelijk aan bord te kunnen van de Toscana. Onze hele cruise vakantie was volledig kapot. Niets meer aan. STIP reizen en COSTA zijn volledig in gebreke gebleven. Een kinder broodje, kinderbueno konden we krijgen met een flesje water in de terminal. En dat terwijl er 11 restaurants aan bord zijn. We hebben uren gestaan zonder stoelen. De een na de andere reiziger stortte zo langzamerhand in. STIP reizen en Costa cruises moeten de nodige veranderingen doorvoeren anders is het een hopeloze zaak met veel gedupeerde reizigers. Je geld weg, je plezier en enthousiasme weg. Uiteindelijk zijn we 60 uur op geweest/wakker geweest en hebben we 5 uur in Dubai geslapen daar we om 7.30 u met de bus werden opgehaald en voor die tijd moesten ontbijten. Telkens met alle soesa met controles, koffers in-en uitladen versjouwen enz. Dood en doodmoe is iedereen aan de nog paar dagen cruise begonnen.

I

Irma van Adrichem

02-02-2023

0forum

Cruise

Ga niet met Costa cruise! Te duur, onvriendelijk personeel en gebrek aan informatie Ik heb samen met mijn de Costa Smeralda cruise geboekt via Lidl en ben teleurgesteld, omdat bijna alles aan board ontzettend duur is en een gebrek aan uitleg en informatie. Als je iets bij een bar of restaurant besteld komen er bovenop de prijs nog extra service kosten (€1,35) en twee kleine biertjes van 25cl kosten samen €10.35. Twee kleine Prosecco glazen maar half gevuld kost ongeveer €14! Bij aankomst hadden we al meteen problemen, omdat alle instructie boekjes en entertainment agenda in het Duits waren en niet in het Engels of Nederlands. We moesten toen bellen om dit op te lossen en helaas werd dit probleem niet meteen opgelost en bleven we maar alles in het Duits krijgen. Pas naar 3 dagen kregen wij de boekjes in het Engels. De receptie is moeilijk te bereiken telefonisch, omdat je vaak in de wacht wordt gezet en als je er naartoe gaat staat er een lange rij en moet je ook nog een nummer trekken. De servicekosten voor de kamer zijn duur en kosten €11 per persoon ( voor 2 personen €22) elke dag en dit wordt van tevoren niet gezegd. Je moet je Costa pas voor alles gebruiken en iets te kunnen bestellen. Als je geen creditcard hebt moet je constant je geld opwaarderen en in de gaten houden, om dat je anders te snel in de rood komt te staan. Wij moesten constant in verschillende landen geld pinnen om onze Costa pas op te laden. Je mag geen drank en eten aan board nemen, anders pakken ze het af en krijg je het op het eind van de cruise terug. Het eten dat inbegrepen is niet gevarieerd genoeg en vaak het zelfde eten, vooral tijdens het ontbijt. Het avond eten is vervelend omdat je te lang moet wachten op je eten en mag zelf niks pakken. Het is 4 gangen, maar elk bord is bijna niks bijv. het hoofdgerecht bestond uit 3 kleine gehaktballetjes met saus en daar moet je bijna een uur op wachten!. Gelukkig was er elke dag een buffet om 20.00, waar wij pas naar 3 dagen toevallig achter kwamen. Het personeel is onvriendelijk en proberen extra producten en diensten aan te smeren en als er een show bezig is en er zijn te weinig stoelen, kunnen ze je vragen om weg te gaan als je niks hebt besteld! De entertainment aan board is niet slecht, maar omdat wij constant onze geld in de gaten moesten houden, konden wij er niet goed van genieten. Alles werkt via de Costa app op je mobiel, wat niet overzichtelijk is en lastig te gebruiken is. De informatie is heel vaag zoals bijvoorbeeld welke restauranten zijn inbegrepen en waar je naar toe moet. Op de laatste dag werd er brutaal op de deur geklopt en gezegd dat wij onze kamer moesten verlaten. De receptie had niks uitgelegd de dag daarvoor en wij dachten dat wij meer tijd hadden om in Barcelona uit te gaan, maar moesten van het schip af met onze koffer en vervolgens naar het vliegveld. Daar moesten wij 6 uur lang wachten op ons vliegtuig. Lidl laat je denken dat het goedkoop is en dat alles inbegrepen is, maar er is geen transfer van de luchthaven en een taxi van Barcelona airport naar de cruise kost €39.Wij moesten vliegen met Vuelling en deze luchtmaatschappij is totaal niet telefonisch bereikbaar en dure prijzen voor het reserveren van een koffer en stoelen. Dit is de laatste keer dat ik ooit nog op een Costa cruise ga en via Lidl een vakantie boek!

J

John

10-12-2022

2forum

Excursie Rome

Excursie Rome is de prijs van €79 pp absoluut niet waard!! Wachten wachten wachten en je ziet een ieniemini stukje van Rome lopende. NIET DOEN, ZELF DE TREIN PAKKEN!!!

M

Mem

10-11-2022

0forum

Costa Favolosa

Onze cruise over de middellandse zee is zonder beschaafde opgaaf van reden kort van te voren geannuleerd. Costa doet geen enkele moeite om coulant te zijn en om te boeken naar een andere cruise voor hetzelfde geld. Het interesseert ze niet dat je zelf al vliegtickets en hotels betaald hebt. Wil je je geld terug? Duurt 60 dagen. Laat deze oplichters links liggen!

E

Eelco

20-04-2022

0forum

Middellandse zee cruise

Na de nodige problemen met het reisbureau gehad te hebben kwamen we aan boord van de Costa. We hoorde dat we NIET van boord mochten zonder een excursie. Je bent dus verplicht om er een aantal te boeken wil je wat van de mooie steden te zien waar je aanmeert. Er was geen personeel bij de balie om te boeken, dat kon je alleen op de Costa app of door een nummer te bellen. De medewerkster dan riep wat excursies die je nog kon boeken, ( geen idee wat de inhoud was ) dat moest je zelf maar uitzoeken. Gelukkig hebben we enigszins een beetje computer kennis, maar er waren ook een aantal oudere mensen die geen idee hadden hoe je dit moest doen. Er was ook geen medewerkster bij de receptie voor ondersteuning en service (maar deze kon je ook bellen). Jammer voor de ouderen en mensen die voor de eerste keer op een Cruise boot. Eenmaal in de bus tijdens een excursie en je had geluk als je een gids had die je tijd gaf om te plassen ( wat ook niet altijd gebeurde ) en iets van de stad te laten zien. Tijdens het ontschepen en je de rekening moest betalen waren er wel DRIE baliemedewerkers om dit te regelen . Gelukkig !!

B

Brigitte

09-11-2021

0forum

Costa cruise

De cruise, die ik met mijn zuster zou maken in juni 2020, is gecanceld door Corona. In december 2019 hadden we de aanbetaling gedaan (tezamen bijna 1000 euro). We kregen een voucher. Na heel veel mails dat we onze aanbetaling terug wilde hebben kregen we in de eerste mails het antwoord dat we zo snel mogelijk het geld terug zouden krijgen en hierna een standaard mail met niks. Mailen is trouwens een groot probleem en bellen is niet eens mogelijk. Het geld moet waarschijnlijk gemaakt worden, want we hebben nog steeds niets ontvangen. Costa cruise krijgt van mij 2 sterren, maar dat is het echt niet waard. Het is omdat ik sterren moet geven en 1 ster wordt niet gepakt. Ik wil helemaal geen sterren geven. Ze beloven en hebben mooie woorden, maar daden zijn er niet. Het is een respectloze organisatie die er niet voor de klant is maar alleen voor zichzelf. Mijn mondelinge reclame is beloofd niet mooi te zijn.

I

Ingrid

24-08-2021

0forum

Cruise Costa

1 reis van Costa heb ik zelf geannuleerd en 1 reis is geannuleerd door Costa vanwege het niet varen door Corona. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn gel terug van mijn geannuleerde reis. telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ook via de email reageren ze niet. Slechte service.

J

Johanna Edelenbos

09-06-2020

1forum

Ruise Dubai

Animatie : goed Eten: helemaal niet ok. Lauw , ltijd Italiaans maar ondermaats van qualiteit. Personeel niet erg vriendelijk. Excursies : geboekt vanuit reisagentschap maar zonder details dus duren niet voldaan aan onze verwachtingen. Wat ik van Dubai wou zien heb ik niet gezien. We boekten een excursie die ons de laatste dag aan de luchthaven zou afzetten maar we werden aan de verkeer terminal afgezet en moesten nog eens een taxi nemen. De excursie was duur en was maar een gewoon busrondrit . Souks zijn we reeds beu gezien dus die zat er ook weer tussen. Costa zal ik aan niemand aanraden. Klantenservice’: slecht

H

Hubert

19-01-2020

2forum

Costa cruice

Door overlijden van mijn vader geen cruise kunnen maken. Belooft om het geld terug te boeken is nog steeds niet gebeurt Al aantal keer gemaild en gebeld en ze zeggen dat het betaald wordt. Naar 2 maanden nog niets ontvangen

G

Gerda

05-11-2019

0forum

Noorse fjorden cruise

net thuis van een Noorse fjorden cruise met de costa mediterranea, op het schip is alles goed geregeld, het avond eten vonden we heel goed, het ontbijt is wat chaotisch en eentonig. de excursies vonden we erg tegenvallen alleen geiranger en andelsnes mooie excursie gehad. het personeel is erg vriendelijk en doet erg zijn best

R

Rianne Engels

13-06-2019

0forum

Echt ITALIAANS

Oktober 2018, Costa Magica. Als je de Italiaanse, Franse, Spaanse en/of Portugese talen goed machtig bent, kan jet het zeker doen. In het Nederland moet je helemaal niets verwachten, maar dat hoef je nergens op de wereld omdat iedereen denkt dat onze 1e taal Engels is en Nederlands een soort van een bijtaal is ofzo. Een mooi rondje west-Middelandse zee gedaan vanuit Marseille. Diverse excursies geboekt in het Engels, 's morgens bij de 1e excursie een briefje in ons postvakje dat de excursie geannuleerd is omdat er te weinig Engelstaligen zich hadden opgegeven voor een excursie met lunch. 'S morgens in spoed en veel stress en vooral wachten met een simple balpen de tickets laten omboeken naar een Engelse Excursie zonder lunch, maar met lunchpakket wat we mochten ophalen. 2e Excursie, een fietstocht door Palma de Mallorca in het engels, werd bijna een Franstalige, omdat er een paar Fransen geen Engels konden verstaan. 3e Excursie in het Engels geboekt voor Barcelona, maar werd ook weer geannuleerd omdat er te weinig Engelstaligen waren, dus toen maar zelf geregeld dat we met een handjevol Duitsers mee konden. Voor het vertrek vanuit Mallorca moetsen we het dek bij het zwembad ontvluchten ivm vallenden roetdeeltjes uit de schoorsteen, alle kleding, handdoeken en bedden zwart en consumpties vol roet. Het diner was goed geregeld, het onbijtbuffet zeer chaotisch, weinig variatie, elke dag hetzelfde en een één voor één rij bij de buffetten, dus lange wachtrijen wat een koud ontbijt opleverde. De tafels (meestal 6 persoons) staan zeer inefficient opgesteld, wat veel andere stoelen deed blokkeren. Wij hebben het vergeleken met Holland America Line en Norwegian, HAL komt toch wat luxe en service het beste uit de bus voor ons, hoewel Costa toch wel het bouwen van feestjes 's avonds aan boord beter begrijpt en zeer leuk waren. De volgende is weer geboekt bij Holland America Line.......

J

John v M.

30-10-2018

0forum

annulering

heb jammer genoeg moeten annuleren ivm overlijden schoonvader we zijn al 5 weken bezig om ons geld terug te krijgen worden van kastje naar de muur gestuurd en nog steeds geen oplossing want mailen zijn ze goed in maar als je op kantoor langs gaat dan weten ze van niks

M

michel

01-10-2018

1forum

mooie cruises 4 spetember 2018

Voor de derde maal een cruise gemaakt met Costa op de Pacifica en weer zeer goed verzorgt . Prima eten en zeer vriendelijke crew, mooie schone hutten. min punt. diner kaart zou ook in diverse talen moeten zijn zeker ook in Nederlands wanneer vertrek met schip is uit Nederland dan zijn er zeer veel Nederlanders aan boort.

J

Johan

17-09-2018

40forum

Oude Costa met veel schreeuwende Italianen veel te duur.

Pluspunten - mooie vaarroute - zonder vliegreizen op mooie plaatsen komen - bagage wordt effectief verwerkt Minpunten Reisleider Raymond zei op de eerste avond over het water in de badkamer: "U wordt er niet ziek van, maar ik zou het niet drinken." Dat geldt eigenlijk voor een groot deel van het menu in restaurant Argentieri. Ziek word je er niet van, maar culinair gezien is het vaak maar een fractie beter dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijd. De menukaart vol met dure termen is ietwat lachwekkend. Er zijn betere restaurants aan boord, maar dan is het gelijk betalen. Via de Costa kaart aanmelden, dan krijg je daar 50% korting. Maar al snel kom je in dagelijkse discussies terecht met slecht sprekend Engels Aziatisch personeel, dat zo moe is, dat ze bijna omvallen. Uw kaart doet het niet, u heeft geen recht op de korting. Niet echt gastvrij. De vriendelijke man uit Vietnam of pakweg India heeft geen idee wat op de menukaart staat. Dat kan eigenlijk niet, toch? Het meubilair aan boord is zo oud, dat zelfs iedere Haarlemse kringloopwinkel betere stoelen en bankjes heeft. De Costa kan niet overal aanmeren, dan ga je in reddingsbootjes van boord. Die bootjes zijn zo oud, dat ze bijna uit elkaar vallen. Je moet er niet aan denken, dat er echt wat gebeurt. Al met al is het veel te duur, een Costa cruise, en het geschreeuw van de vele Italianen aan boord, gaat al snel irriteren. Wil je met bijvoorbeeld je oude moeder veel prachtige plaatsen zien, en geef je je over aan het all inclusief verhaal, en wil je met geld smijten, dan is het prima.

M

Maurits van Rijswijk

14-08-2018

40forum

mooie cruise

Op 10 juni 2018 met de Fascinosa gevaren tussen Savonna en Barcelona .Een balkon hut op de 9e verdieping , mooi uitzicht .Eten was prima en netjes opgemaakt .Deze cruise was een eerste aanzet i.v.m. 40 jaar huwelijk en is mijn vrouw goed bevallen (zelf in het verleden vaker geweest) , dus kijken we uit naar volgend jaar , maar dan langer en verder .Personeel was vriendelijk en deden moeite voor jouw .Houd Diario wel in de gaten , als Nederlander krijg je vaak een duitse vertaling en daar staan gek genoeg bepaalde geboekte excursies er niet in , dus vraag eventueel om de Engelse uitgave als je excursie er niet bij staat . Bussen staan netjes te wachten en vooraf wordt men ingedeeld ( aan boord ) .

T

Theo Reemer

16-07-2018

40forum

nooit meer Costa! zeer ontevreden

We zijn dus vertrokken vanuit Barcelona naar Valencia, vervolgd door een dagje op zee, maar... op 5 mei, bij het binnenvaren van Cagliari, bleek er een melding van technische problemen, maar geen probleem, want iedereen moest om 17 uur (het normale vertrekuur) terug aan boord zijn. Desalniettemin, kregen we om 18 uur de melding dat alle excursies van de volgende dag, 6 mei, geschrapt werden en dat de haven Civitavecchia-Rome uit het programma werd gehaald. Heel groot was dan ook onze teleurstelling, want ons hoogtepunt van de cruise, het Rome-bezoek, viel letterlijk en figuurlijk in het water. Onze teleurstelling was nog groter, toen ons geplande bezoek aan Monte Carlo (Monaco), vanuit Savona ook al niet kon doorgaan. Pas om 22 uur, wordt op het "Diario di bordo" gemeld dat het schip zou vertrekken op 7 mei, omstreeks 15 uur en dat iedereen om 12 uur aan boord moet zijn. Elke mogelijkheid om aan land iets te doen, viel weer weg door dit vroege vertrek. Het was dan ook frustrerend dat het vertrek van 15 uur uiteindelijk 18 uur werd. Je wordt dus als het ware een ganse dag "gegijzeld" op het schip (het casino is gesloten, de winkels zijn gesloten, excursion office is gesloten, er is geen animatie) en het ergste van al, er wordt geen informatie verstrekt ! Het enige antwoord aan de office desk is: "Contacteer uw reisbureau voor klachten". In Savona mochten we dan pas om 15 uur van boord, wat veel te laat was voor een rustige uitstap. Wat een mooie cruise moest worden, is voor ons uitgedraaid op een cruise met veel verloren tijd, met veel verveeld rondlopen op het schip, en zonder enige meerwaarde van het cruisen, waardoor meer dan de helft van de cruise ver onder onze verwachtingen bleef ! Compensatie van Costa , aankoopbon van 50 Euro te spenderen op de volgende cruise. Klanten service BENEDEN ALLE PEIL !!!! Our Company, and, on behalf of the same, the Captain of the vessel, can modify the itinerary of the cruise for reasons of force majeure, or for reasons of the safety of the vessel or of navigation. The exercise of this right, during this cruise, has been motivated by all these reasons. No compensation is foreseen in this case. However, all the customers, who booked this cruise with french & Benelux markets, impacted by this itinerary modification, have received a cruise credit certificate of 50,00€ per person. DIT IS VEEL MINDER ALS " tevreden of geld terug"

R

Renson Edmond

03-01-2018

0forum

Genieten op een geweldige cruise

Zeer leuk en interessant om een keer te doen. We hebben eerst een tijd gespaard en zijn daarna gaan genieten op een geweldige cruise. Aan boord genoeg vertier en de uitzichten en uitstapjes waren prachtig!

S

Sander en Kaat

04-02-2017

0forum

Cruise Verre Oosten

We hebben een werkelijk fantastische reis ondernomen per cruise naar het Verre Oosten. We hebben onderweg de meest droomachtige bestemmingen bezocht en bekeken. Aan boord was veel te doen en veel gezelligheid. Ook hebben we leuke contacten opgedaan. Wellicht ondernemen we volgende keer samen nog een cruise. Het mag wat kosten zo'n reis, maar het is echt een ervaring voor het leven. Fantastisch!

M

Mari

30-01-2017

0forum