Costa Cruises
Alle reviewsCosta Cruises
Alle reviews (19)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Quatar, Arabische Emiraten
Het was vreselijk. Op zaterdag 21 januari zouden we om 16.30 u op het vliegveld van Dubai aankomen en vervolgens een transfer hebben naar de terminal om in te schepenen. Heel snel kwam er bij de terminal iemand in de bus met de mededeling dat we niet konden uitstappen en naar DOHA moesten gaan. (*&^%??) Hoe? Uiteindelijk toch in de terminal. Alles was voor ons gesloten we konden NIKS. We werden niet goed te woord gestaan. Voorstel gedaan om kapitein te spreken. NIKS. Er waren geen stoelen, niets te eten en te drinken. Uiteindelijk 2 vertegenwoordigers van Costa die totaal empathieloos en vol onbegrip ons te woord stonden en constant zeiden dat we maar met "onze agency" in gesprek moeten gaan. Volgens hen "waren we te laat!" Hoe kan dit? Wie verzint zoiets? We hebben volgens reisschema gevlogen en de transfer gehad. Onbeschoft en als vee zijn we behandeld. Uiteindelijk met STIP reizen gebeld. Daar was het medeleven en begrip volkomen zoek. Daar sta je dan machteloos en hulpeloos met 60 man. Meedogenloos ,respectloos en gewetenloos zijn we behandeld en te woord gestaan door beide organisaties. Zelfs het thuisfront dat ten einde raad contact op nam met STIP reizen werd onbeschoft te woord gestaan. Geen begrip en een spatje medeleven was te bespeuren. Irritatie viel het thuis front ten deel. Na heel veel vijven en zessen uiteindelijk overnachting in Dubai en vervolgens vlucht naar DOHA om uiteindelijk aan bord te kunnen van de Toscana. Onze hele cruise vakantie was volledig kapot. Niets meer aan. STIP reizen en COSTA zijn volledig in gebreke gebleven. Een kinder broodje, kinderbueno konden we krijgen met een flesje water in de terminal. En dat terwijl er 11 restaurants aan bord zijn. We hebben uren gestaan zonder stoelen. De een na de andere reiziger stortte zo langzamerhand in.
STIP reizen en Costa cruises moeten de nodige veranderingen doorvoeren anders is het een hopeloze zaak met veel gedupeerde reizigers. Je geld weg, je plezier en enthousiasme weg. Uiteindelijk zijn we 60 uur op geweest/wakker geweest en hebben we 5 uur in Dubai geslapen daar we om 7.30 u met de bus werden opgehaald en voor die tijd moesten ontbijten. Telkens met alle soesa met controles, koffers in-en uitladen versjouwen enz. Dood en doodmoe is iedereen aan de nog paar dagen cruise begonnen.Cruise
Ga niet met Costa cruise! Te duur, onvriendelijk personeel en gebrek aan informatie
Ik heb samen met mijn de Costa Smeralda cruise geboekt via Lidl en ben teleurgesteld, omdat bijna alles aan board ontzettend duur is en een gebrek aan uitleg en informatie. Als je iets bij een bar of restaurant besteld komen er bovenop de prijs nog extra service kosten (€1,35) en
twee kleine biertjes van 25cl kosten samen €10.35. Twee kleine Prosecco glazen maar half gevuld kost ongeveer €14!
Bij aankomst hadden we al meteen problemen, omdat alle instructie boekjes en entertainment agenda in het Duits waren en niet in het Engels of Nederlands. We moesten toen bellen om dit op te lossen en helaas werd dit probleem niet meteen opgelost en bleven we maar alles in het Duits krijgen. Pas naar 3 dagen kregen wij de boekjes in het Engels. De receptie is moeilijk te bereiken telefonisch, omdat je vaak in de wacht wordt gezet en als je er naartoe gaat staat er een lange rij en moet je ook nog een nummer trekken.
De servicekosten voor de kamer zijn duur en kosten €11 per persoon ( voor 2 personen €22) elke dag en dit wordt van tevoren niet gezegd.
Je moet je Costa pas voor alles gebruiken en iets te kunnen bestellen. Als je geen creditcard hebt moet je constant je geld opwaarderen en in de gaten houden, om dat je anders te snel in de rood komt te staan. Wij moesten constant in verschillende landen geld pinnen om onze Costa pas op te laden.
Je mag geen drank en eten aan board nemen, anders pakken ze het af en krijg je het op het eind van de cruise terug.
Het eten dat inbegrepen is niet gevarieerd genoeg en vaak het zelfde eten, vooral tijdens het ontbijt. Het avond eten is vervelend omdat je te lang moet wachten op je eten en mag zelf niks pakken. Het is 4 gangen, maar elk bord is bijna niks bijv. het hoofdgerecht bestond uit 3 kleine gehaktballetjes met saus en daar moet je bijna een uur op wachten!. Gelukkig was er elke dag een buffet om 20.00, waar wij pas naar 3 dagen toevallig achter kwamen.
Het personeel is onvriendelijk en proberen extra producten en diensten aan te smeren en als er een show bezig is en er zijn te weinig stoelen, kunnen ze je vragen om weg te gaan als je niks hebt besteld!
De entertainment aan board is niet slecht, maar omdat wij constant onze geld in de gaten moesten houden, konden wij er niet goed van genieten.
Alles werkt via de Costa app op je mobiel, wat niet overzichtelijk is en lastig te gebruiken is. De informatie is heel vaag zoals bijvoorbeeld welke restauranten zijn inbegrepen en waar je naar toe moet.
Op de laatste dag werd er brutaal op de deur geklopt en gezegd dat wij onze kamer moesten verlaten. De receptie had niks uitgelegd de dag daarvoor en wij dachten dat wij meer tijd hadden om in Barcelona uit te gaan, maar moesten van het schip af met onze koffer en vervolgens naar het vliegveld. Daar moesten wij 6 uur lang wachten op ons vliegtuig.
Lidl laat je denken dat het goedkoop is en dat alles inbegrepen is, maar er is geen transfer van de luchthaven en een taxi van Barcelona airport naar de cruise kost €39.Wij moesten vliegen met Vuelling en deze luchtmaatschappij is totaal niet telefonisch bereikbaar en dure prijzen voor het reserveren van een koffer en stoelen.
Dit is de laatste keer dat ik ooit nog op een Costa cruise ga en via Lidl een vakantie boek!Excursie Rome
Excursie Rome is de prijs van €79 pp absoluut niet waard!! Wachten wachten wachten en je ziet een ieniemini stukje van Rome lopende.
NIET DOEN, ZELF DE TREIN PAKKEN!!!Costa Favolosa
Onze cruise over de middellandse zee is zonder beschaafde opgaaf van reden kort van te voren geannuleerd. Costa doet geen enkele moeite om coulant te zijn en om te boeken naar een andere cruise voor hetzelfde geld. Het interesseert ze niet dat je zelf al vliegtickets en hotels betaald hebt. Wil je je geld terug? Duurt 60 dagen.
Laat deze oplichters links liggen!Middellandse zee cruise
Na de nodige problemen met het reisbureau gehad te hebben kwamen we aan boord van de Costa. We hoorde dat we NIET van boord mochten zonder een excursie. Je bent dus verplicht om er een aantal te boeken wil je wat van de mooie steden te zien waar je aanmeert. Er was geen personeel bij de balie om te boeken, dat kon je alleen op de Costa app of door een nummer te bellen. De medewerkster dan riep wat excursies die je nog kon boeken, ( geen idee wat de inhoud was ) dat moest je zelf maar uitzoeken. Gelukkig hebben we enigszins een beetje computer kennis, maar er waren ook een aantal oudere mensen die geen idee hadden hoe je dit moest doen. Er was ook geen medewerkster bij de receptie voor ondersteuning en service (maar deze kon je ook bellen). Jammer voor de ouderen en mensen die voor de eerste keer op een Cruise boot.
Eenmaal in de bus tijdens een excursie en je had geluk als je een gids had die je tijd gaf om te plassen ( wat ook niet altijd gebeurde ) en iets van de stad te laten zien.
Tijdens het ontschepen en je de rekening moest betalen waren er wel DRIE baliemedewerkers om dit te regelen . Gelukkig !!Costa cruise
De cruise, die ik met mijn zuster zou maken in juni 2020, is gecanceld door Corona. In december 2019 hadden we de aanbetaling gedaan (tezamen bijna 1000 euro).
We kregen een voucher.
Na heel veel mails dat we onze aanbetaling terug wilde hebben kregen we in de eerste mails het antwoord dat we zo snel mogelijk het geld terug zouden krijgen en hierna een standaard mail met niks. Mailen is trouwens een groot probleem en bellen is niet eens mogelijk.
Het geld moet waarschijnlijk gemaakt worden, want we hebben nog steeds niets ontvangen.
Costa cruise krijgt van mij 2 sterren, maar dat is het echt niet waard. Het is omdat ik sterren moet geven en 1 ster wordt niet gepakt. Ik wil helemaal geen sterren geven. Ze beloven en hebben mooie woorden, maar daden zijn er niet.
Het is een respectloze organisatie die er niet voor de klant is maar alleen voor zichzelf. Mijn mondelinge reclame is beloofd niet mooi te zijn.Cruise Costa
1 reis van Costa heb ik zelf geannuleerd en 1 reis is geannuleerd door Costa vanwege het niet varen door Corona. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn gel terug van mijn geannuleerde reis. telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ook via de email reageren ze niet. Slechte service.
wacht ook al heel lang kan geen kontakt krijgen
Ruise Dubai
Animatie : goed
Eten: helemaal niet ok. Lauw , ltijd Italiaans maar ondermaats van qualiteit. Personeel niet erg vriendelijk. Excursies : geboekt vanuit reisagentschap maar zonder details dus duren niet voldaan aan onze verwachtingen. Wat ik van Dubai wou zien heb ik niet gezien. We boekten een excursie die ons de laatste dag aan de luchthaven zou afzetten maar we werden aan de verkeer terminal afgezet en moesten nog eens een taxi nemen. De excursie was duur en was maar een gewoon busrondrit . Souks zijn we reeds beu gezien dus die zat er ook weer tussen. Costa zal ik aan niemand aanraden.
Klantenservice’: slechtop 22 februari 2020 hadden wij met 4 personen een cruise willen maken Dubai naar Dubai.Helaas hebben wij maar 1 dag kunnen genieten in Muscat.In de avons na het heerlijke diner werd ik getroffen door een hartinfarct.en ben inn de nacht naar wal gebracht ziekenhuis fujeirah. Na 3dagen overgebracht naar American Hospital Dubai daar open hartoperatiegehad.Gaat langzaam iets beter en dankzij ANWB alarmcentrale weer Thuis. Wij willen u Costa medewerkers Kapitein medischpersoneel hartelijk dank zeggen voor alle liefdevolle bijstand.Ook voor mijn achterblijvende kleindochter Tiara Vink en Leni den Braber dank voor alle hulp en bijstand. De Costa staat bij mij zeer hoog aangeschreven voor alle hulp. Hartelijk Dank. FAM.VINK m.vink@kpnmail.nl
Costa cruice
Door overlijden van mijn vader geen cruise kunnen maken.
Belooft om het geld terug te boeken is nog steeds niet gebeurt
Al aantal keer gemaild en gebeld en ze zeggen dat het betaald wordt.
Naar 2 maanden nog niets ontvangenNoorse fjorden cruise
net thuis van een Noorse fjorden cruise met de costa mediterranea, op het schip is alles goed geregeld, het avond eten vonden we heel goed, het ontbijt is wat chaotisch en eentonig.
de excursies vonden we erg tegenvallen alleen geiranger en andelsnes mooie excursie gehad. het personeel is erg vriendelijk en doet erg zijn bestEcht ITALIAANS
Oktober 2018, Costa Magica.
Als je de Italiaanse, Franse, Spaanse en/of Portugese talen goed machtig bent, kan jet het zeker doen. In het Nederland moet je helemaal niets verwachten, maar dat hoef je nergens op de wereld omdat iedereen denkt dat onze 1e taal Engels is en Nederlands een soort van een bijtaal is ofzo.
Een mooi rondje west-Middelandse zee gedaan vanuit Marseille.
Diverse excursies geboekt in het Engels, 's morgens bij de 1e excursie een briefje in ons postvakje dat de excursie geannuleerd is omdat er te weinig Engelstaligen zich hadden opgegeven voor een excursie met lunch. 'S morgens in spoed en veel stress en vooral wachten met een simple balpen de tickets laten omboeken naar een Engelse Excursie zonder lunch, maar met lunchpakket wat we mochten ophalen.
2e Excursie, een fietstocht door Palma de Mallorca in het engels, werd bijna een Franstalige, omdat er een paar Fransen geen Engels konden verstaan.
3e Excursie in het Engels geboekt voor Barcelona, maar werd ook weer geannuleerd omdat er te weinig Engelstaligen waren, dus toen maar zelf geregeld dat we met een handjevol Duitsers mee konden. Voor het vertrek vanuit Mallorca moetsen we het dek bij het zwembad ontvluchten ivm vallenden roetdeeltjes uit de schoorsteen, alle kleding, handdoeken en bedden zwart en consumpties vol roet.
Het diner was goed geregeld, het onbijtbuffet zeer chaotisch, weinig variatie, elke dag hetzelfde en een één voor één rij bij de buffetten, dus lange wachtrijen wat een koud ontbijt opleverde.
De tafels (meestal 6 persoons) staan zeer inefficient opgesteld, wat veel andere stoelen deed blokkeren.
Wij hebben het vergeleken met Holland America Line en Norwegian, HAL komt toch wat luxe en service het beste uit de bus voor ons, hoewel Costa toch wel het bouwen van feestjes
's avonds aan boord beter begrijpt en zeer leuk waren.
De volgende is weer geboekt bij Holland America Line.......annulering
heb jammer genoeg moeten annuleren ivm overlijden schoonvader
we zijn al 5 weken bezig om ons geld terug te krijgen
worden van kastje naar de muur gestuurd
en nog steeds geen oplossing want mailen zijn ze goed in maar als je op kantoor langs gaat dan weten ze van niksmooie cruises 4 spetember 2018
Voor de derde maal een cruise gemaakt met Costa op de Pacifica en weer zeer goed verzorgt . Prima eten en zeer vriendelijke crew, mooie schone hutten.
min punt. diner kaart zou ook in diverse talen moeten zijn zeker ook in Nederlands wanneer vertrek met schip is uit Nederland dan zijn er zeer veel Nederlanders aan boort.-1 OR 2+853-853-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+853-853-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+814-814-1=0+0+0+1
-1 OR 3+814-814-1=0+0+0+1
-1' OR 2+178-178-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+178-178-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+541-541-1=0+0+0+1 or '3dNrlRmN'='
-1' OR 3+541-541-1=0+0+0+1 or '3dNrlRmN'='
-1" OR 2+540-540-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+540-540-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
SBvKSfcJ'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 298=(SELECT 298 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+327-327-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+327-327-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+187-187-1=0+0+0+1
-1 OR 3+187-187-1=0+0+0+1
-1' OR 2+769-769-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+769-769-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+343-343-1=0+0+0+1 or 'rAZaoUxo'='
-5) OR 646=(SELECT 646 FROM PG_SLEEP(15))--
-1' OR 3+343-343-1=0+0+0+1 or 'rAZaoUxo'='
-1" OR 2+589-589-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+589-589-1=0+0+0+1 --
-1)) OR 744=(SELECT 744 FROM PG_SLEEP(15))--
DBQ1mEsR' OR 356=(SELECT 356 FROM PG_SLEEP(15))--
qCBsomix') OR 598=(SELECT 598 FROM PG_SLEEP(15))--
aGVu6iWd')) OR 103=(SELECT 103 FROM PG_SLEEP(15))--
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
OCxA0lQR'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 237=(SELECT 237 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 535=(SELECT 535 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 379=(SELECT 379 FROM PG_SLEEP(15))--
JGreGOpj' OR 324=(SELECT 324 FROM PG_SLEEP(15))--
Pfy9BTtD') OR 102=(SELECT 102 FROM PG_SLEEP(15))--
X9QCiGO0')) OR 686=(SELECT 686 FROM PG_SLEEP(15))--
Oude Costa met veel schreeuwende Italianen veel te duur.
Pluspunten
- mooie vaarroute
- zonder vliegreizen op mooie plaatsen komen
- bagage wordt effectief verwerkt
Minpunten
Reisleider Raymond zei op de eerste avond over het water in de badkamer: "U wordt er niet ziek van, maar ik zou het niet drinken."
Dat geldt eigenlijk voor een groot deel van het menu in restaurant Argentieri. Ziek word je er niet van, maar culinair gezien is het vaak maar een fractie beter dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijd. De menukaart vol met dure termen is ietwat lachwekkend.
Er zijn betere restaurants aan boord, maar dan is het gelijk betalen. Via de Costa kaart aanmelden, dan krijg je daar 50% korting.
Maar al snel kom je in dagelijkse discussies terecht met slecht sprekend Engels Aziatisch personeel, dat zo moe is, dat ze bijna omvallen. Uw kaart doet het niet, u heeft geen recht op de korting.
Niet echt gastvrij.
De vriendelijke man uit Vietnam of pakweg India heeft geen idee wat op de menukaart staat. Dat kan eigenlijk niet, toch?
Het meubilair aan boord is zo oud, dat zelfs iedere Haarlemse kringloopwinkel betere stoelen en bankjes heeft. De Costa kan niet overal aanmeren, dan ga je in reddingsbootjes van boord. Die bootjes zijn zo oud, dat ze bijna uit elkaar vallen. Je moet er niet aan denken, dat er echt wat gebeurt.
Al met al is het veel te duur, een Costa cruise, en het geschreeuw van de vele Italianen aan boord, gaat al snel irriteren. Wil je met bijvoorbeeld je oude moeder veel prachtige plaatsen zien, en geef je je over aan het all inclusief verhaal, en wil je met geld smijten, dan is het prima.-1 OR 2+513-513-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+513-513-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+965-965-1=0+0+0+1
-1 OR 3+965-965-1=0+0+0+1
-1' OR 2+931-931-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+931-931-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+415-415-1=0+0+0+1 or 'KyBUJ4Rp'='
-1' OR 3+415-415-1=0+0+0+1 or 'KyBUJ4Rp'='
-1" OR 2+836-836-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+836-836-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
plHqoDkz'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 986=(SELECT 986 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 723=(SELECT 723 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 768=(SELECT 768 FROM PG_SLEEP(15))--
0LfGAvOE' OR 535=(SELECT 535 FROM PG_SLEEP(15))--
dfrm7Gaf') OR 557=(SELECT 557 FROM PG_SLEEP(15))--
vlDHOLR7')) OR 665=(SELECT 665 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+840-840-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+840-840-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+821-821-1=0+0+0+1
-1 OR 3+821-821-1=0+0+0+1
-1' OR 2+548-548-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+548-548-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+85-85-1=0+0+0+1 or 'VLKaqRtl'='
-1' OR 3+85-85-1=0+0+0+1 or 'VLKaqRtl'='
-1" OR 2+539-539-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+539-539-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
arD6unA8'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 98=(SELECT 98 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 337=(SELECT 337 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 927=(SELECT 927 FROM PG_SLEEP(15))--
o84rApY7' OR 813=(SELECT 813 FROM PG_SLEEP(15))--
1j88l0bJ') OR 623=(SELECT 623 FROM PG_SLEEP(15))--
6p49pl7u')) OR 91=(SELECT 91 FROM PG_SLEEP(15))--
mooie cruise
Op 10 juni 2018 met de Fascinosa gevaren tussen Savonna en Barcelona .Een balkon hut op de 9e verdieping , mooi uitzicht .Eten was prima en netjes opgemaakt .Deze cruise was een eerste aanzet i.v.m. 40 jaar huwelijk en is mijn vrouw goed bevallen (zelf in het verleden vaker geweest) , dus kijken we uit naar volgend jaar , maar dan langer en verder .Personeel was vriendelijk en deden moeite voor jouw .Houd Diario wel in de gaten , als Nederlander krijg je vaak een duitse vertaling en daar staan gek genoeg bepaalde geboekte excursies er niet in , dus vraag eventueel om de Engelse uitgave als je excursie er niet bij staat . Bussen staan netjes te wachten en vooraf wordt men ingedeeld ( aan boord ) .
-1 OR 2+405-405-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+405-405-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+991-991-1=0+0+0+1
-1 OR 3+991-991-1=0+0+0+1
-1' OR 2+739-739-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+739-739-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+142-142-1=0+0+0+1 or 'NOn92uqb'='
-1' OR 3+142-142-1=0+0+0+1 or 'NOn92uqb'='
-1" OR 2+763-763-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+763-763-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
tdcCdHuH'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 515=(SELECT 515 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 205=(SELECT 205 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 752=(SELECT 752 FROM PG_SLEEP(15))--
U6LDVx2o' OR 524=(SELECT 524 FROM PG_SLEEP(15))--
M2276VPy') OR 776=(SELECT 776 FROM PG_SLEEP(15))--
UWOlEIKK')) OR 316=(SELECT 316 FROM PG_SLEEP(15))--
-1 OR 2+800-800-1=0+0+0+1 --
-1 OR 3+800-800-1=0+0+0+1 --
-1 OR 2+347-347-1=0+0+0+1
-1 OR 3+347-347-1=0+0+0+1
-1' OR 2+387-387-1=0+0+0+1 --
-1' OR 3+387-387-1=0+0+0+1 --
-1' OR 2+408-408-1=0+0+0+1 or 'mv7uJSU2'='
-1' OR 3+408-408-1=0+0+0+1 or 'mv7uJSU2'='
-1" OR 2+636-636-1=0+0+0+1 --
-1" OR 3+636-636-1=0+0+0+1 --
-1; waitfor delay '0:0:15' --
-1); waitfor delay '0:0:15' --
1 waitfor delay '0:0:15' --
sDPnijEP'; waitfor delay '0:0:15' --
-5 OR 940=(SELECT 940 FROM PG_SLEEP(15))--
-5) OR 260=(SELECT 260 FROM PG_SLEEP(15))--
-1)) OR 80=(SELECT 80 FROM PG_SLEEP(15))--
yPIQTONr' OR 536=(SELECT 536 FROM PG_SLEEP(15))--
1biGUF9k') OR 453=(SELECT 453 FROM PG_SLEEP(15))--
3xshy0r1')) OR 822=(SELECT 822 FROM PG_SLEEP(15))--
nooit meer Costa! zeer ontevreden
We zijn dus vertrokken vanuit Barcelona naar Valencia, vervolgd door een dagje op zee, maar... op 5 mei, bij het binnenvaren van Cagliari, bleek er een melding van technische problemen, maar geen probleem, want iedereen moest om 17 uur (het normale vertrekuur) terug aan boord zijn.
Desalniettemin, kregen we om 18 uur de melding dat alle excursies van de volgende dag, 6 mei, geschrapt werden en dat de haven Civitavecchia-Rome uit het programma werd gehaald.
Heel groot was dan ook onze teleurstelling, want ons hoogtepunt van de cruise, het Rome-bezoek, viel letterlijk en figuurlijk in het water.
Onze teleurstelling was nog groter, toen ons geplande bezoek aan Monte Carlo (Monaco), vanuit Savona ook al niet kon doorgaan.
Pas om 22 uur, wordt op het "Diario di bordo" gemeld dat het schip zou vertrekken op 7 mei, omstreeks 15 uur en dat iedereen om 12 uur aan boord moet zijn.
Elke mogelijkheid om aan land iets te doen, viel weer weg door dit vroege vertrek.
Het was dan ook frustrerend dat het vertrek van 15 uur uiteindelijk 18 uur werd.
Je wordt dus als het ware een ganse dag "gegijzeld" op het schip (het casino is gesloten, de winkels zijn gesloten, excursion office is gesloten, er is geen animatie) en het ergste van al, er wordt geen informatie verstrekt !
Het enige antwoord aan de office desk is: "Contacteer uw reisbureau voor klachten".
In Savona mochten we dan pas om 15 uur van boord, wat veel te laat was voor een rustige uitstap.
Wat een mooie cruise moest worden, is voor ons uitgedraaid op een cruise met veel verloren tijd, met veel verveeld rondlopen op het schip, en zonder enige meerwaarde van het cruisen, waardoor meer dan de helft van de cruise ver onder onze verwachtingen bleef !
Compensatie van Costa , aankoopbon van 50 Euro te spenderen op de volgende cruise. Klanten service BENEDEN ALLE PEIL !!!! Our Company, and, on behalf of the same, the Captain of the vessel, can modify the itinerary of the cruise for reasons of force majeure, or for reasons of the safety of the vessel or of navigation. The exercise of this right, during this cruise, has been motivated by all these reasons.
No compensation is foreseen in this case. However, all the customers, who booked this cruise with french & Benelux markets, impacted by this itinerary modification, have received a cruise credit certificate of 50,00€ per person.
DIT IS VEEL MINDER ALS " tevreden of geld terug"Genieten op een geweldige cruise
Zeer leuk en interessant om een keer te doen.
We hebben eerst een tijd gespaard en zijn daarna gaan genieten op een geweldige cruise.
Aan boord genoeg vertier en de uitzichten en uitstapjes waren prachtig!Cruise Verre Oosten
We hebben een werkelijk fantastische reis ondernomen per cruise naar het Verre Oosten. We hebben onderweg de meest droomachtige bestemmingen bezocht en bekeken. Aan boord was veel te doen en veel gezelligheid. Ook hebben we leuke contacten opgedaan. Wellicht ondernemen we volgende keer samen nog een cruise.
Het mag wat kosten zo'n reis, maar het is echt een ervaring voor het leven. Fantastisch!Prachtige rondvaart gemaakt over Middellandse Zee
In het najaar van 2016 een rondvaart gemaakt over de Middellandse Zee met Costa Cruises. Was voor ons de eerste keer dat we op vakantie gingen met een cruiseschip, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. De prijs viel ons reuze mee en het personeel aan boord van het schip was echt onwijs vriendelijk en behulpzaam. We hebben zoveel mooie plekken gezien waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden. Ik kan het zeker aanbevelen om een cruise over de Middellandse zee te maken en ook Costa Cruises is zeker het aanbevelen waard!
Anderen bekeken ook

Tussen alle grote reisorganisaties die Nederland rijk is, is daar Dagboekreizen.nl, een kleine en intieme reisorganisatie die schitterende reizen b...


Wanneer je op vakantie gaat, dan zijn er mogelijkheden genoeg te vinden op het internet. Maar wat nu als je iets meer zoekt? Meer luxe, ontspanning...

Kijk! Wist je dit al over dit bedrijf? Tururi.org is een bedrijf wat zich richt op het aanbieden van vakantie reizen. Denk hierbij aan verre ...
Dat kan beter!
Luister naar klanten die je voor gingen
beste john, het is duidelijk dat je nog nooit buiten je woonplaats op reis bent geweest. voor dat je op reis gaat is het echt wel normaal om inlichtingen te winnen over het hoe en wat je te wachten staat en OVERAL is er info omtrent cruises. wees blij met een costakaart dan kan je overal terecht , ook van schip gaan zonder paspoort. en steeds bijpinnen , wat belachelijk, stort ineen keer een behoorlijk bedrag of neem een creditcard. dat je na drie !!! dagen erachter komt dat er ook een buffet is, te gek voor woorden. en drankis duur ja, neem een drankenpakket dan ben je van al het gezeur af, de prijzen voor het cruisen zelf zijn laag !!! zeker bij costa, bij al die andere lijnen betaal het dubbele. typisch hollands om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. ook logisch om vantevoren info te krijgen ofte vragen !! omtrent het uitchecken, zeker als dit de eerste keer is. zelfde met de servicekosten , ook dat is al tientallen jaren zo, misschien slordig van lidl , maar zij zijn ook geen reisbureau.
het eten mag zeker beter, wifi is hopeloos maar het is altijd een vrolijke boel, geen bejaardenclub zoals bij vele anderen, en het reizen is echt goedkoop in verhouding wat je krijgt.