Ervaringen Booking.com

Wel eens online een vakantie of hotelovernachting geboekt? Dan heb je waarschijnlijk wel eens van Booking.com.com gehoord. Of je nu eens wilt overnachten in Barcelona, Seoul, New York, Boston, Londen, Kuala Lumpur, Mexico City, Lissabon, Berlijn, Katowice, Amsterdam, Las Vegas, Taipei of Stockholm: op Booking.com.com vind je tal van hotels, motels en andere slaaplocaties om uit te kiezen.

Over Booking.com

Booking.com werd opgericht in 1996. Het is vooral een website voor het boeken van een overnachting in een hotel, appartement, resort, villa, hostel, B&B, guesthouse in welke stad of dorp of regio je maar wilt: er staan locaties in meer dan 226 landen en gebieden op. Het aanbod is enorm. Evenals het aantal bezoekers, zelf zeggen ze dat er iedere dag meer dan 1.200.000 nachten worden gereserveerd via Booking.com. De website is beschikbaar in meer dan veertig talen. Om jouw verblijf nog beter te maken, biedt Booking.com tal van extra functies zoals een App voor iPhone, iPad en Android, Autoverhuur, hulp bij vluchten en restaurantreserveringen

Diensten van Booking.com

Via de website van Booking.com kun je gemakkelijk een hele reis of alleen een enkele overnachting boeken. Je vult de plaatsnaam in, de datum (check-in en check-out) en wat specifieke wensen en off you go! Meestal is een waslijst met mogelijke overnachtingslocaties het volgende scherm. Deze kun je indelen op prijs, locatie of beoordeling. Beoordelingen genoeg over de verschillende locaties! Heb je eenmaal ergens overnacht, dan vraagt Booking.com of je even wilt laten weten hoe het hier eigenlijk was. Een betrokken bedrijf dus: ze willen graag van de echte gasten horen hoe zij deze producten eigenlijk beoordelen. Want dan kunnen toekomstige gasten een betere keuze maken, gebaseerd op de ervaringen en meningen van de gasten die hun voor gingen. Net zoals NederlandReview, dus! Ook hier verzamelen we reviews, opdat jij een betere keuze kunt maken. Op deze pagina zetten we de schijnwerpers op Booking.com zèlf: hoe gaan zij om met reizigers die hotelovernachtingen boeken op hun site?

Booking.com laat bezoekers vaak profiteren van allerlei extra kortingen. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een speciale dagaanbieding, een last minute of een zogenaamde Secret Deal. Daarvoor moet je wel eerst een account aanmaken, maar dan kan het zomaar zijn dat je ineens vele malen goedkoper uit bent!

Klachten, complimenten en tips voor Booking.com

Heb jij wel eens geboekt met Booking.com? Waren er problemen met een locatie? Bracht het hotel ineens extra kosten in rekening, was de shampoo op of wisten ze helemaal niet van een reservering? Hoe ging Booking.com om met dergelijke problemen? Zijn ze behulpzaam of doen ze alsof hun neus bloedt? En wat als je klachten over Booking.com zelf hebt? Kunnen ze daar tegen, doen ze er wat aan? Laat het weten op NederlandReview en help de volgende bezoeker een weloverwogen keuze te maken voor of juist niet voor Booking.com!

Op zoek naar een hotelovernachting? Is Booking.com een betrouwbare reisorganisatie om bij te boeken? Hoe kom je aan de speciale kortingen? Lees de reviews!

Booking.com
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (20)

5
40% Zou hier weer kopen!

Bestellen

5,6

Service

4,4

Prijs

5,6

Leveren

4,6

Alle reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

appartement Warchau

in decmber 2018 via booking.com appartement voor 2 nachten in Warschau geboekt voor augustus 2019. Direct bij boeking hiervoor betaald via site booking.com. In juni 2091 bericht van booking.com dat appartment kosteloos is geannuleerd vanuit hen, zonder opgaaf van reden. Betaalde kosten niet terug ontvangen. bij booking.com stelt men dat ik deze via de creditcard nmaatschappij mogelijk kan terug krijgen (verzekering), dit is volgens mij aanzetten tot fraude. En dat booking.com mij niet kan verzekeren dat zij het geld terug zullen betalen aan mij. Kortom: ik bestel/doe een boeking bij booking.com en betaal via hen, zij annuleren en ik ben (mogelijk) mijn geld kwijt, vreemde redenatie van het bedrijf, wordt vervolgd

Door: G den hartigh13-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4,5

al vele boekings

Beloofde korting wordt niet gegeven.Laatste excuus kan alleen ingewisseld worden in woonland.Netjes voor een reisorganisatie!!!
Bovendien is de aftenservice gebrekkig en duurt het heeeel lang voor je antwoord krijgt.

Door: Leonardus van Hoek12-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4,5

weekendje hotel akersloot

Waardeloos k@*#t bedrijf.
In februari een hotelkamer geboekt,voor slechts 1 weekendje weg. Tijdens betalen een storing. Vervolgens een email, met de bevestiging VAN BOOKING.COM, dat ik wel heb betaald maar de reservering is mislujt. In de email staat nog "het geld wordt automatisch tussen de 7 tot 12 werkdagen teruggestort".
Na 12 dagen maar eens gebeld. Hoop excuses en "goh wat vervelend" maar uiteindelijk "moet u het maar afwachten".
3 weken na betaling nog maar eens gebeld, exact dezelfde reactie. Dua maar een email gestuurd. Kreeg ik binnen 10 minuten antwoord met de vraag of ik een screenshot van de betaling wilde sturen, de bevestigingacode met pin en reserveringsnummer. Screenshot samen met de betaalbevestiging gestuurd (er staat een referentienummer in) met uitleg dat ik geen reserveringsnummer heb, omdat de reservering is mislukt. En dan blijft het stil. Een week later maar weer gemaild. Weer het standaard antwoord binnen 10 minuten, met exact dezelfde vragen. Dus ik hetzelfde antwoord gestuurd. En wederom blijft het stil.
Ondertussen is het juni, en het blijft stil en geen geld terug.
Dus nog maar eens gemaild. En wederom hetzelfde antwoord terug, dus heb ik wederom hetzelfde email teruggestuurd. En wederom blijft het stil. Dus de afgelopen week, elke dag gemaild. En letterlijk elke dag hetzelfde antwoord (met dezelfde vragen). Dus ik heb wederom op elke email hetzelfde antwoord gegeven. Maar nu erbij vermeld dat ik een incassobureau heb ingeschakeld.
Nu wordt men wat ijveriger, want ik krijg wel antwoord. Maar dan steeds met dezelfde vragen. Die ik steeds netjes en zo goed mogelijk beantwoord.
Met de vermelding dat als ik vrijdag 28 juni nog niet mijn geld heb, een incassobureau het van mij zal overnemen.
Het is vandaag vrijdag 28 juni, en ik zie dat mijn geld eindelijk (na 3 maanden vragen en klagen) teruggestort is.
En ik ontvang een email met een vaag verhaal. "omdat er geen reserveringsnummer is, wordt er geen geschiedenis opgebouwd. Men kan dus niet terugkijken in het systeem".
Maar vervolgens staat er "ik kan naar mijn bank gaan om te vragen waar mijn geld is gebleven. En daarbin moet ik de volgende data vermelden". En dan staat het referentienummer, dag en tijdstip dat het geld is overgemaakt. Ofwel, men weet wel mijn betaling tot op de seconde nauwkeurig, terug te vinden.

Wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ik boek NOOIT MEER via booking.com en raadt het iedereen ook af

Door: Fanta28-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

reis naar Toronto

Booking.com annuleerde afgelopen week zonder verdere toelichting onze reservering voor Toronto (voor over 4 weken), die we in januari met veel zorg hebben geboekt voor een speciaal familie-uitje (de annulering is gratis zelfs, meldt Booking vol trots...). Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets misgaat, maar de communicatie is beroerd (geen communicatie) en er wordt geen enkele oplossing geboden.
Vergelijkbare locaties zijn nu echter niet meer te vinden of kosten minimaal het dubbele. Booking is telefonisch zeer slecht bereikbaar (2 keer ruim een kwartier aan de lijn gehangen via mijn zogenaamde 'Genius Service telefoonnummer', zonder contact) en Booking reageert ook niet op mails en berichten. Ook geven ze geen enkele indicatie of een bericht is ontvangen, hoe lang de telefonische wachttijd is of wanneer ze zullen reageren. Booking heeft een hele handige website (je kan supersnel boeken en betalen...), maar verder is de service extreem slecht. Na een eerdere teleurstellende ervaring hadden we ze nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar dit zit structureel fout. Een Nederlands bedrijf, echt iets om trots op te zijn.....

Door: sandra10-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Slechte ervaring

Ik ben blijkbaar niet de enige met deze ervaring. Booking.com annuleert zonder duidelijke reden simpelweg je reservering.
Wij konden tijdens onze vakantie op het allerlaatste moment een ander hotel zoeken. Servicedesk in nederlands niet bereikbaar, wel in het engels (of wat daarvoor moet doorgaan) te woord gestaan en daar kwam alleen de constatering uit dat de annulering volledig gratis was. Nou bedankt!
Nooit meer.

Door: Rene17-05-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Slechte service! Geen reactie bij claim op prijsgarantie

Ik zie dat mijn geboekte appartement goedkoper is bij Hotels.com. Ik claim dus de prijsgarantie bij booking.com. (meerdere mailtjes verzonden) Ik ontvang geen enkele reactie van bookning.com
Slechte service en prijsgarantie is dus onzin.

Door: Ron03-05-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Zeer slecht met klachten oplossen dankzij hun vakantie redelijk verziekt.

Hotels die ze niet gereseerveerd hebben uiteindelijk kun je de gemaakte kosten niet declareren dien ze heel moeilijk over terwijl ik alle nota's heb. Moet iedere keer bellen uitleggen verschillende mensen aan de lijn voor iets waar ikzelf geen schuld aan heb. Beter iets meer betalen. MAAR NIET B OOKING. COM

Door: Wilma De Pauw19-04-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Verkeerde informatie en 196 euro annuleer kosten

Informatie van de site komt niet overeen met het werkelijk geboekte hotel. Bieden geen alternatief en geld terug .. vergeet het maar
we konden 8 euro terug krijgen van de 204 euro die de kamer koste.
ongelooflijke oplichters zijn het bij Booking .com

Door: E.Vinkers01-04-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
2

zeer slechte ervaring

zeer slechte ervaring. Onze reservering voor een studio na 1 jaar door booking.com zonder reden geannuleerd en onvriendelijk te woord gestaan. Door booking.com wel een alternatief aangeboden maar dit voldeed niet aan de eerdere studio namelijk kleiner en geen eigen kookmogelijkheden. Op deze manier ga ik dus nooit meer enig risico lopen bij booking.com en ik zal ook vrienden dit ontraden. Verder zal ik mijn ervaring zoveel mogelijk delen met de sociale media.

Door: m de roon19-12-2018
buy viagra online25-03-2019

Hurrah! In the end I got a weblog from where I be able to actually get valuable data regarding my study and knowledge.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2,5

Booming.com laat je in de steek bij problemen

Geen hulp bij problemen. Laat je aan je lot over.
Geen verantwoordelijkheid nemen.
Geen alternatief aanbieden.
Kortom nooit meer via Booking.com
Slechte hotels aanbieden

Door: C. Pahladsingh 25-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

drie dagen van te voren hotel annuleren

heeel erg handige (nieuwe??) functie op booking: dat je kunt annuleren tot 3 dagen van te voren ofzo! Wij willen binnenkort naar Berlijn, maar wachten nog een beetje op een goedkope vlucht, maar ja die hotels vliegen weg, of nou ja, de leuke dan he.... dus die hebben we maar vast geboekt, en dan kunnen we dat later nog gewoon aanpassen en in de tussentijd wachten we op een goedkoop vliegtuig naar Berlijn

je bent Nederlander of je bent het niet he......

Door: Marissa l21-04-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Hotel New York

we gaan binnenkort naar New York en hebben ons hotel geboekt bij Booking.com, gewoon omdat ze het grootste aanbod hebben. Hotels zijn echt duur in New York, we hebben een van de goedkoopste gekozen.... Nog steeds best duur, maar ok. Wel lekker centraal, midden in Manhattan, dat is toch wel belangrijk. Ik vind het handig dat je hotels op de kaart kunt selecteren hier.

Door: Lydia Reeuw18-04-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

valse advertentie

Ze adverteren met de goedkoopste prijs. Echter is dit niet zo. Wanneer de algemene voorwaarden van het hotel anders zijn dan de algemene voorwaarden van booking garanderen ze dus niet meer dezelfde prijs. Hierdoor zijn het een klein beetje oplichters. Ik zoek wel een andere site om mijn hotel te boeken! Afzetters....

Door: anoniem12-10-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Disappointing, very disappointing. Misleading advertising by Booking & Ville City Stay

Location: LONDON, Vauxhall SW8 LZ2, St. Georg Wharf, Kestrel House, Ap. 869.

A video says everything. Look on youtube for "Ville City Stay".

All advertising is conducted with photos view Thames. Turns out you are on the other side along a very busy intersection, Price: 1,334 euros for a week from 19 to 26/08/2017. Explanation Booking and Ville City Stay: You had to ask for a ' Riverview ' specifically.

Distance to Metro and size/looks apartment are the only positive experiences.

So we were on the south Side = > See movie or pictures..
-Noise nuisance: Train station, bus station, construction sites, very busy intersection.

Communication with booking and Ville City Stay: One, they are always right and can not help you "sadly enough".

Showerhead: Unstable (drops just down) and very little water pressure.

No power outlet in bathroom for hairdryer (only "shaver").

Too hot in bedroom and living room/kitchen. No air conditioning. The offered ventilation is very noisy and cannot be used during sleep.

For reasons of the hellish noise on the street/Building yard.... The Windows cannot be left open.

On the tiny balcony you can't talk to each other by the noise.

As "apology" we got a bottle of wine of 6 euros on arrival from the host Michael with some chocolates (marches and Bountty's). This is really not enough to make this disastrously joyful.

Never again!

Roomtip: If you want a river view: Ask and demand this with your booking.

Door: Marc Geyselings05-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
6

Problemen met hotel (achteraf kosten in rekening gebracht), opgelost door Booking!

Problemen gehad met een hotel in Amerika. Dat had ons achteraf extra kosten in rekening gebracht en zelfs al van onze credit card afschreven en we wisten niet eens waarvoor! Heel belachelijk.

We hebben contact gezocht met Booking en die hebben het helemaal voor ons rechtgezet. Contact opgenomen met het hotel, om uitleg gevraagd of wat dan ook, en we hadden het geld binnen een paar dagen weer terug van het hotel.
Dat noem ik service!

Heel prettig om te weten dat Booking helpt wanneer het hotel streken probeert uit te halen! Ik was al fan van Booking wegens het gemakkelijke boeken en het onuitputtelijke aantal hotels dat zij op hun website aanbieden, maar nu ik weet dat het met de service hier ook goed gesteld is, kom ik al helemaal zeker terug!!

Bedankt, Booking!

Door: H.03-02-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Extra korting hotel Wenen door account

We hadden een mooi hotel gevonden in Wenen, maar twijfelden over de prijs.
Toen we een account hadden aangemaakt, kregen we extra korting op dit zelfde hotel.
Toen hebben we maar gauw geboekt...

Ze hebben erg veel aanbod en de prijzen zijn lager dan op andere websites, vooral dus als je een account aanmaakt.

Door: Felicia Joris25-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

kamer boeken Barcelona

kamer geboekt voor een hotel in Barcelona.
speciale aanbieding, daardoor lage prijs.

maar van al die meldingen op de site en pop-ups ben ik niet gediend.

ik wil ook niet lid worden voor speciale aanbiedingen

Door: Joris Casteel10-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
7,5

gewoon de beste boekingssite

Tegenwoordig boek ik al mijn overnachtingen waar dan ook ter wereld bij Booking.com
Ze hebben gewoon het grootste aanbod en altijd wel een aanbieding.

Ook al vind ik het design een beetje hysterisch en druk, toch blijf je terugkomen: het is gewoon de beste boekingssite die er is nu.

Door: Antoin van Leeuwen09-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Ideale plaats hotelkamers boeken

Ideale plaats om hotelkamers te boeken. Volgens mij is het aanbod nergens zo groot, waar je ook heen wil.
De goedkope kamers zijn soms wel een beetje erg sloeber, maar goed daar kies je dan zelf voor...
Veel plaatjes en foto's en informatie ook.

Door: Harrie Karter31-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Geen prettige vakantie gehad

Voor het eerst onze vakantie geboekt via Airtransat bij Booking.com. Bij aankomst bleek dat het hotel overboekt was en moesten we verkassen naar een ander, veel slechter, hotel. Na twee dagen hier doorgebracht te hebben, moesten we wederom naar een ander hotel, omdat dit hotel ook geen plek meer voor ons had. Kortom: we zijn veel te vaak verhuisd en zijn daardoor niet bepaald tot rust gekomen.

Door: Gast11-07-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4,5

Schrijf zelf een review over Booking.com

Uw beoordeling

Please enter your first and last name separated by a space (e.g. Jane Miller)