Air Serbia

2

Bestellen

2

Service

2

Prijs

2

Levering

0%

Zou hier weer kopen

Air Serbia

Zoek je een luchtvaartmaatschappij in Servië? Bekijk via NederlandReview welke klantervaringen er bij Air Serbia bekend zijn. Dit is het platform voor objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.  


Wat is Air Serbia?

 


Air Serbia is een luchtvaartmaatschappij. Het bedrijf is opgericht in 1961 en is lid van de International Air Transport Association (IATA). Air Serbia vliegt in totaal naar meer dan 63 bestemmingen. Je kunt dan denken aan landen als Europa, Mediterraan, Midden-Ooste, Afrika en Noord-Amerika. Er wordt gevlogen met zowel passagiers- als vrachtvervoer. Air Serbia is via Etihad Airways en andere partnerluchtvaartmaatschappijen in staat vluchten aan te bieden naar internationale bestemmingen. Deze landen liggen in Afrika, Azië, Australië en Noord-Amerika.  


Het bedrijf is er klaar voor om vanwege strategische veranderingen een belangrijke rol te spelen in de ontwikkelingen van het luchtvaarverkeer in Servië, de reisindustrie in dat land en de toeristische sector van Servië. Hetgeen wat het hoogst in het vaandel staat bij Air Serbia, is het aanbieden van een dienst van de hoogste kwaliteit voor reizigers. Ze willen de reizigers tijdens het reizen tegemoet komen met maximaal comfort. Dit geldt voor alle klasse waarin ze kunnen vliegen.  


De vloot van Air Serbia

 


Het bedrijf is bezig met het bouwen van moderne en kostenefficiënte vliegtuigen. Deze bestaan op het moment van schrijven uit 6 turboprop vliegtuigen, 1 widebody vliegtuig en 14 narrowbody vliegtuigen. We gaan terug naar het jaar 2013. In oktober van dat jaar nam het bedrijf de eerste Airbus A319 in gebruik. Tot september 2014 kwamen er nog 7 A319- en 2 A320-vliegtuigen aan.


In juni 2016 is door het bedrijf de 1e widebody vliegtuig van Airbus A330 geïntroduceerd. Deze vloog van Belgrado naar New York. In juni 2017 installeerde het bedrijf meedere keren Recaro BL3520-stoelen in hun voorraad van A319-A320 vliegtuigen. Het is een combinatie van modern design en superieure ergonomische kenmerken. Er wordt ook gewerkt met de Aviolet. Dit is een charterdienst. Deze dienst wordt aangeboden door Air Serbia.  


Call Center

 


Voor vragen, opmerkingen en feedback kun je contact opnemen met het call center. Zij zijn telefonisch te bereiken via +381 11 311 21 23. Mocht je vanuit Servië bellen dan is het telefoonnummer 0800 111 528.


COVID - 19

 


Vanwege de bijzondere omstandigheden van de COVID -19 pandemie hebben regeringen over de hele wereld alle vluchten opgeschort of reisbeperkingen toegepast op bepaalde mensen, nationaliteiten en/of recent bezochte landen. Deze buitengewone maatregelen, maar ook de onzekerheid van reizen in deze ongekende tijden, hebben geleid tot veel annuleringen van vluchten.


Het bedrijf geeft aan haar passagiers wiens vluchten zijn geannuleerd te helpen met de aanpassingen als gevolg van de pandemie van het coronavirus. Alle mensen die op dit moment de nieuwe datum van hun reis niet weten, krijgen een speciale voucher aangeboden in de waarde van hun ticket en eventuele accessoires plus 10% van het nettotarief, brandstofbelasting en eventueel bijkomende kosten, geldig voor een jaar vanaf de uitgiftedatum. Er wordt geen bonus toegekend voor de luchthavenbelastingen.


Welke klantervaringen zijn er bekend?

 


Ben je klant bij Air Serbia? We zijn reuze benieuwd naar jouw klantervaringen bij dit bedrijf. Heb je vaak via Air Serbia gereisd? Ben je tevreden over de service bij Air Serbia? Ga je in de toekomst vaker een samenwerking met Air Serbia aan? Zou je andere mensen aanbevelen iets bij Air Serbia te boeken? We stellen het enorm op prijs als jij via NederlandReview je visie deelt over dit bedrijf. Jouw mening is ontzettend veel waard! Mede door jouw inbreng blijft NederlandReview het meest objectieve en onafhankelijke bedrijf op het gebied van bedrijfsreviews.  

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (1)

Ticket

Dear travelers, I usually do not write any reviews, but for Air Serbia I have to make an exception. On the 25th of December 2021 my mother in law flew to Belgrade with Air Serbia, with the intention to take a connection flight with Air Serbia towards the Netherlands to visit her daughter (my wife) and her grandchild. Just before boarding on her connection she was requested to the desk and got tons of questions about her documents and at one point practically screamed that she needs a proof of vaccination with a European approved vaccine in order to board the plane to visit the Netherlands. My mother in law is an exemption on the travel ban for the birth of her grandchild, she showed them all necessary documents to enter the EU, including the paper that confirms she’s an exemption on the travel ban, issued by the Dutch authorities. Furthermore she had all other documentation that is mandatory, such as a negative PCR and proof of birth of grandchild. This together grants her access to the EU, she even showed her visa and earlier entry stamps just after birth of our son in September. Nevertheless they didn’t want to check her documents, refused her boarding, and got angry almost screaming again that a European approved vaccination is mandatory (not only Sputnik vaccination), clearly unaware of the actual regulations for entering the European Union as an exemption category and unwilling to properly understand and read the documents she carried. After being denied boarding and left alone, ordered by them to pick up her baggage at the belt, she managed to reach us an hour after. With a lot of difficulties we finally managed to speak to the Air Serbia personnel through phone, their first reaction was that we don’t know what is needed to travel and we should read before traveling, well we explained the story once again in detail and after a long discussion and double checks from their side they admitted they were not aware of this exemption on the travel ban, and confirmed she could fly with the next flight out. The only direct flight left that day was with KLM (one-way ticket EUR 452(!!!)), I told them about these costs on the phone and they confirmed me that I should proceed to purchase the ticket, that I can file a claim for unrightful denied boarding and that they would cover the substitute ticket, so I proceeded to book, as well to finally get her on a plane to the Netherlands ofcourse. A couple of hours later she successfully boarded the flight, without any problems which confirms she was carrying all necessary documents needed. While she was on the way I immediately filed the claim as was suggested by Air Serbia. Their first reaction to our claim was that it was all our own mistake, that they won’t compensate and that “their decision is final”. In the end we communicated for over a month in which I build up a decent, and legally supported, file against Air Serbia. They’re aware, and don’t deny anymore, that they need to compensate according the EC/261 and the Montreal convention, but they keep stretching and finding excuses not to pay the compensation we have a right to and last week suddenly closed the claim without any notice. On top of that, and worth to note, several weeks before she took this flight, they suddenly cancelled her retour flight (same route) “because of covid”. We had to book a more expensive alternative ticket through Istanbul for this as well. I have no words. I decided to take the time to write this review for other travelers to make a well balanced decision of choosing your route and airliner into or out of Europe. It’s not only the negative financial impact we’ve had by choosing them to fly with, it’s also the way they position themselves to their clients and their overall rudeness. It’s obvious you cannot count on them in bringing you to and from your destination, they make their decision just in favor of themselves. If you can, better to avoid this airliner at all costs, it’s more safe for your travel plans and your wallet. I'm currently in discussion with a lawyer to take legal action against Air Serbia. I read online that there are many people with similar situations, if there are other people willing to take legal action then please let me know so we may be able to make a bigger case against them. Br, Peter.

P

Peter F.

09-02-2022

0