Versio

3.3

Bestellen

2.4

Service

2.5

Prijs

2.5

Levering

34.6%

Zou hier weer kopen

Versio

Ben jij klant bij de webhoster Versio en wil je graag een review van jouw ervaringen delen? Of overweeg je dit bedrijf en ben je op zoek naar de beoordelingen en meningen van gehoste mensen voor jou? In beide gevallen zit je hier goed!

Next level

Een eigen website beginnen is spannend, want het betekent een stap vooruit in de zichtbaarheid van jouw bedrijf, organisatie of project. Maar hoe regel je zoiets? Welke hosts zijn er allemaal? Zeker als je niet bekend bent met de wereld achter websites, kunnen alle termen je behoorlijk gaan duizelen. Wat betekent SSD Schijfruimte? Hoe bereken je het aantal Gb van het verwachte dataverkeer? Wat wordt er bedoeld met een MySQL Database? PHP? SSL? CGI? Perl? Cronjobs? Wat moet je met een script? Zijn e-mailboxen doorgaans inbegrepen? Wat is FTP toegang? Kan het niet gewoon met een raar wachtwoord? En hoe zit het met het beveiligen van de verbinding met de website? Is er een verschil tussen ‘gewone’ hosting en VPS hosting? Heb je niet ook nog een server nodig?

Vraagbaak

Gelukkig is er altijd wel iemand te vinden die het antwoord daarop wel weet. Ook hebben veel bedrijven die webhosting doen, al veel vragen voor je beantwoord op hun websites. Maar als je dan toch de sprong hebt genomen en je komt er niet uit, dan is er vaak ook een professionele helpdesk die zelfs buiten kantooruren support geeft.




Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zelf genoeg kennis in huis hebt en je deze websites alleen nodig hebt voor het aanmaken van de domeinnaam en omdat zo’n hostingspakket wel makkelijk is.

Ervaringsdeskundigen Versio

Wat je kennis over computers, websites en programmeren ook is, het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je de webhosting aan Versio hebt uitbesteed. Dan zijn wij erg benieuwd naar jouw mening en beoordeling van die ervaring. Want er zijn ook mensen die op het punt staan om die stap te nemen en nu op zoek zijn naar reviews van consumenten die hen voor gingen. Dus hoe beviel het? Alles goed geregeld? Werd je midden in de nacht nog goed geholpen door de helpdesk? Kreeg je binnen 24 uur antwoord?


Jij wilt toch zeker ook weten of je met de juiste partij in zee gaat? Lees hier de meningen, beoordelingen, ervaringen en reviews van mensen voor jou!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (26)

Reseller account wallet terugbetaling

Versio biedt een wallet voor de betalingn aan, na opzegging account betalen ze het restbedrag niet terug volgens zeggen van een medewerker Laurent. Een ander medewerker is klantvriendelijker (Simone) en verteld dat er een knop zal worden toegevoegd dat de wallet kan worden terug gestort (opnameknop) Toch vreemd die verschillende reacties van medewerkers. In het eerste geval gewoon dieven dus.. in het tweede geval netjes opgelost. Opzegging was noodzakelijk door extreme prijsverhogingen van Versio.

T

Teus Reijmerink

01-11-2023

0forum

Overgenomen door Versio.nl

Versio.nl heeft QDC overgenomen en sinds dien hebben wij meer problemen gehad dan de laaste 5 jaar bij QDC. Probleem s'ochtends aangemeld en in de middag hadden ze er nog niks aangedaan. Je moet er dus blijven achteraan bellen. De medewerkers zijn eigenlijk niets anders dan een doorgeef luik. Het enige wat ze zeggen is "Het komt goed" maar als je vraag wanneer het goed komt, kunnen ze geen antwoord gegeven dan: "bel morgen maar terug". Mijn hele website was door mijn klanten niet te bereiken en het schijnt voor hun geen prioriteit te zijn. Hele slechte zaak. Nu op zoek naar een andere provider.

F

frankko

02-10-2023

0forum

hosting en domeinnaamverlengingen

Afgelopen jaar hebben ze de prijzen met meer dan 100% verhoogd. Daarnaast was de snelheid van al mijn websites en ook de direct-admin panel bedroevend laag. Ook veel uitval en downtime. Heeft heel veel bezoekers en inkomsten gekost. Ben inmiddels vertrokken. Nu nog veel discussie over de onterechte verhogingen.

W

Willem

28-09-2023

0forum

Reseller hosting 2 maal

Ernstige twijfels over het voortbestaan van deze partij en dus over de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van deze diensten. Versio deelt momenteel geen informatie anders dan via een nieuwsbrief. Alle forums zijn verouderd, telefonisch zijn ze alleen bereikbaar wanneer je 30 euro per maand extra betaalt. Er wordt niet gereageerd op e-mails. Tickets met hoge prioriteit worden na ruim 2 weken afgedaan met de opmerking "Als het probleem nog steeds aanwezig is, geef dan wat meer informatie." De verstrekte informatie was dat alle e-mails trager aankwamen dan fysieke post. Ondertussen werkt het ticketsysteem helemaal niet meer. Deze partij is vrij snel een onbetrouwbare keuze geworden. Om mijn problemen snel op te lossen, heb ik een omgeving bij TransIP opgezet

E

Erik

30-08-2023

0forum

Domeinnamen en hosting

Hosting 300% duurder. In navolging van de extreme verhoging van domeinen vonden de (opkopers) van Versio het nu tijd om de resellhosting afnemers te gaan wegjagen. Van 5,00 per maand nu 14,99 (dit is maar liefst 300%) Reden 1. inflatie en 2. personeelskosten en 3. een niet bereikbare telefoonnummer is toegevoegd. 1. inflatie is ca. 5,7% 2. Looninfaltie is 6-9% 3. Jullie zijn nog steeds niet bereikbaar. Nog even een extra vermelding. Leuk dat jullie een forum hebben maar deze al sinds maart afsluiten voor gebruikers (het regent klachten) is niet democratisch. Met zoveel alternatieven wederom ons op kostbare verhuis tijd trakteren. Ik heb net al mijn 140 domeinen verhuisd nu weer 40 websites...Dank is groot! Inflatie was

J

Jordi

28-08-2023

0forum

Domeinnamen registratie

Wees gewaarschuwd. Blijf heel ver weg van deze club. Passen zonder toestemming DNS records! Daardoor ineens >100 websites de melding gekregen dat die offline gezet zijn en e-mail niet afgeleverd wordt. Waarom? Geen flauw idee, alle domeinnamen worden prepaid betaald maar er stond nog een post open voor een groothandel abonnement waarvan de prijs recentelijk met 500% procent verhoogd is en tijdens dit dispuut hebben ze dus gewoon alle DNS verwijzingen maar gewoon aangepast. Overstappen en ze zelf links laten liggen is de enige optie bij deze onbereikbare cowboys

M

Mathijs

23-08-2023

0forum

Domeinnaam en hosting

Opgelet bij dit bedrijf ! Een jaar telt bij hen geen 365 dagen. Controleer je begin en einddatum hier frauderen zij op. Een verschil van 1 tot 5 dagen bij domeinnaam en hosting is een standard fraude procedure die zij toepassen. Hoe vastgesteld : 2 domeinnamen stonden in de agenda om te verlengen op dag 365, ze stonden al enkele dagen in quarantaine ...

R

Rudy

17-08-2023

0forum

Domein naam

Erg slecht bedrijf zou er nooit heen gaan voor service.

B

Bart

31-07-2023

0forum

Hosting en domeinnaam

Laat ik voorop stellen dat ik nooit reviews schrijf. Maar in dit geval moet ik gewoon mensen behoeden voor de sneaky praktijken van Versio. Lokken je met acties, om vervolgens de ‘daarna prijs’ nog eens 3x te verhogen. Ik bedoel, geef dan geen korting. Bizarre prijzen die je nergens anders ziet. Mijn advies: zoek even verder.. Versio is onbetrouwbaar en heeft een waardeloze klantenservice.

R

R.F.

25-07-2023

0forum

Domeinnamen

Heb geen actieve producten meer en rekenen via incasso nog steeds kosten aan. Er is blijkbaar geen andere manier om facturen te betalen. De tarieven zijn plotseling x 4 gegaan zonder mijn akkoord of mijn in kennis hiervan te brengen. Klantendienst is onbereikbaar!!!! Schandalig!!!

T

tristan B

03-07-2023

0forum

domein geblokkeerd - 6 weken

Omdat Versio belachelijk duur is geworden, automatisch verlengen uitgezet. Vervolgens vergeten deze .shop te verhuizen .... domein in Quarantaine, er uit halen kost €242,= Kosten voor NIC/ registrar (beheerder van .shop en .com etc.) kost nauwelijks iets Direct betaald, vervolgens duurt het 6 weken voor ik bij het domein kan. Regelmatig klantenservice gemaild, maar die zijn veel te druk en reageren amper. Wordt nooit klant bij dit bedrijf!

K

Kees

11-06-2023

0forum

Slechtste service ooit

Nooit maar dan ook nooit meer. Al was het gratis. Support en klantenservice kennen ze niet. Wat een kutbedrijf is dit! Doe jezelf een lol en laat hier niks hosten. Ik denk dat de reviews op Google en Trustpilot genoeg zeggen.

R

Rick

24-05-2023

0forum

VPS Cloud V

Ik had ooit hele goede ervaringen met Versio. Dat was tussen 2020 en 2021. In die tijd had de klant direct contact met een van de medewerkers, dus niet via een bot. Maar, na de pandemie ging de kwaliteit van de service zienderogen achteruit en is men met een bot gaan werken. Men zegt "vanwege drukte" maar dat kan je als klant niet verifiëren. Van Januari 2022 tot en met half November 2022 zocht ik geen hulp omdat er geen problemen waren. Na een verblijf in het buitenland van 6 maanden zocht ik op 4 Mei jl. opnieuw contact met de helpdesk zowel via het aanmaken van een ticket als via email. Ik werk met Joomla. Echter, sinds de hervatting van mijn werkzaamheden is er steeds een melding die aangeeft dat ik php 7.4 naar php 8.0 moet verhogen. Maar de hoogste instelling in mijn DirectAdmin is 7.4, geen 8.0 Ik kan dus niets veranderen. Versio wel maar die laat sinds 4 Mei (= inmiddels 15 dagen) niets van zich horen. Ik zie dit als een inbreuk op het onderhoudscontract (40 euro per maand) omdat ik een managed VPS gebruik. Ik kan nu geen enkele website meer bijhouden maar betaal wel bijna 100 euro per maand (incl. onderhoudscontract) voor een service die niet (meer) naar behoren wordt geleverd en dus niet meer naar behoren werkt. Communicatie met de helpdesk is voor mij heel belangrijk omdat ik geen verstand van VPS heb en ook niet wil hebben. Daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Ik heb nu besloten om een aanbieder te zoeken die communicatie zonder bot wel belangrijk vindt.

R

Ruud Wedding

19-05-2023

0forum

webhosting 19 jaar klant

Gisteren kreeg ik ineens iemand aan de lijn. Onze website ligt uit de al meer dan een week uit de lucht, en er wordt totaal niet gereageerd op tickets. 19 jaar klant ben ik. Degene zei: "ik kan niet helpen dit is mijn eerste dag, dus ik weet niks." Krijg sterk het vermoeden dat ze wat studenten hebben ingehuurd? Hoezo werk je op een helpdesk (Alex o.a), als je mensen niet wilt helpen. Eenvoudige vragen hebben ze geen antwoord op. Ik kan daar gewoon niet bij. Maandag stap ik over op een andere provider. Wij hebben al meer dan een week geen inkomsten. Mail hosten we al jaren ergens anders want die kwam geregeld niet binnen. Radar doe hier wat mee. Dit is buiten proportie.

M

marcella

13-05-2023

0forum

belachelijke prijsverhogingen (weer)

Ga nooit met dit schijtbedrijf in zee. Dit jaar weer criminele prijsverhogingen voor hun domeinverlengingen. Ik heb gelijk hetgeen ik nog bij hun had ondergebracht verhuist! Ga nooit, nooit maar dan ook nooit met deze oplichters in zee, want dat gaat je geld kosten!!!

R

Richard

08-05-2023

0forum

Hosting

Ik had een hosting pakket met enkele simpele websites, dat ging enkele jaren prima, maar nu is met ingang van 2023 de hosting geupgrade naar premium, betaal ik bijna 10 x zo veel voor mijn hosting. Dit was volgens hen aangeven in een mail, maar dat is verstopt in een nieuwsbrief. Enkel een verstopte algemene mail ipv een duidelijke mail met de gevolgen o.b.v. mijn geactiveerde domeinnamen. Ik had ruim 10 domeinnamen, maar 2 actief in de hosting, nu bleek alles als actief beschouwd te zijn en ik ineens werd geupgrade naar premium. Dat ging jaren goed zonder upgrade, nu ineens niet, bijzondere geldklopperij. En het mooie is, ja kan bijna geen contact met ze maken. Hier wil je toch even over bellen, maar dat kan niet, je betaald voor klantenservice. Heb ineens het gevoel alsof ik bij een goedkope vliegtuigmaatschappij ben beland die je van alles aan naait.

B

Bram

26-04-2023

0forum

Automatische verhoging tarieven

Ben al 7/8 jaar klant bij Versio. Gebruik het account om het eea te kunnen testen en als mailserver. Voorheen begonnen voor 25 EUR per jaar. Kleine upgrade gedaan naar 75 EUR. Dit jaar door automatische verhogingen 375 EUR moeten betalen anders werd mijn account geblokkeerd. Ik vind 375 EUR per jaar ontzettend veel voor enkel de mailservers die ik onderhoud en heb geen enkele medewerking of gehoor gekregen om te downgraden. Letter weggegooid geld en jammer dat het zo moet.

S

S. Elban

24-04-2023

0forum

webhosting en domeinnaamregistratie

Het is dat ik geen "0" of lager dan "0" kan geven! Wat een ongelooflijk shitbedrijf. Maken fouten is facturen en wanneer je dan geld terug moet ontvangen gaat het nogmaals fout en wacht je inmiddels 6 weken op terugbetaling. En dat terwijl volgens hun eigen AV een termijn van 2 weken redelijk is. Wanneer je als klant dan te laat betaalt krijg je meteen te maken met incassokosten, boeterente etcetera. Nu laten ze een of ander knulletje van de helpdesk hun rotzooi afwimpelen. En dan die prijsverhoging!!!!! Ronduit schandalig Nooit klant worden hier.

J

Jeroen

13-04-2023

0forum

Domein: hersel verstrijken datum kost 5x jaarkosten

Per abuis heb ik het domein .shop (kost €45 per jaar) laten verlopen. Herstel voor ICANN kost nagenoeg niets (waar Versio het van 'koopt'). Versio brengt mij nu €200 in rekening. Helaas was ik net te laat om het te verhuizen naar www.ovh.nl a €3,=. Daarna €28,= per jaar. Na herstel ga ik t maar direct verhuizen voor die €3. Want ik heb alle elke einddatum per domeinnaam in een Excel gedaan, met als doel het tijdig te verhuizen. Ik heb t druk voor deze discipline. DIt is helaas niet gelukt. Dus het is goedkoper om nu alles in een keer te verhuizen. Version is zo verschikkelijk duur geworden. Belachelijk! Vroeger stunten en nu 3x tot 4x zo hoog per domeinnaam. (in tegenstelling tot alle nepreviews, is de klantenservice verschrikkelijk slecht).

I

Ivarb

11-04-2023

0forum

Bagger bedrijf

Bagger bedrijf

B

Bagger bedrijf

10-04-2023

0forum