10

10

10

10

100%

360 Escape

Ben je op zoek naar leuke onlineactiviteiten? Wellicht dat de online escape room van 360 Escape dan wel leuk is voor jou. Bekijk via NederlandReview wat er bekend is over dit platform. Alle reviews die je leest zijn objectief en onafhankelijk geschreven.

Wat is 360 Escape?

360 Escape is een online escape room. Je kunt er online escape games spelen met families, vrienden en collega’s. Dit doe je in een 360 graden virtuele omgeving. Het platform is onderdeel van het bedrijf Reality Events B.V. uit Rijswijk. Er zijn games beschikbaar voor allerlei soorten spelers. Vrienden en familie kunnen bij elkaar gebracht worden om samen speciale ontsnappingsspellen te spelen. Dit kan vanuit huis, op de bank of achter een bureau. Er zijn ook zakelijke mogelijkheden. Deelnemen aan een van de games kan een manier zijn om teamwerk te verbeteren. Het kan extra gezelligheid op feestjes betekenen. Je kan er een wedstrijd of toernooi van maken om te kijken wie de beste is.

Speelinformatie

Vrienden, families of zelfs bedrijven kunnen de spellen spelen, ongeacht de locatie. Vanwege het volwassen karakter van de games raden ze het jongere publiek onder de 15 jaar echter ten zeerste aan om altijd volwassenen bij zich te hebben tijdens het spelen. De aanbevolen maximale teamgrootte is 6 spelers. Teams van meer dan 6 spelers kunnen zich het beste opsplitsen in twee of meer groepen. Als het gaat om gelijktijdige spelers op het platform, zijn de tijdsloten in principe onbeperkt. Ze hebben evenementen georganiseerd met wel 1000 gebruikers die tegelijkertijd spelen, daarom is het maximale aantal teams wel belangrijk.

Uitdagende spellen

Er zijn veel computerspellen waarin je verborgen dingen zoekt of puzzels oplost. Fans van 'Silent Hill' en 'Resident Evil' videogames zullen dezelfde complexiteit zien in puzzels en het oplossen van problemen. Films zoals de 'CUBE of Saw' hebben vergelijkbare concepten. Deze games hebben inspiratie gehaald uit vele genres, dus voor andere liefhebbers die ervaring hebben met verschillende games, zijn ze ervan overtuigd dat ze je tot het uiterste zullen drijven! De spellen vereisen veel teamwerk om te kunnen ontsnappen. Hoewel de moeilijkheidsgraad varieert van gemiddeld tot gevorderd niveau, maakt goede communicatie het gemakkelijker. De games duren meestal iets van 90 minuten. Je moet in die tijd veel nadenken en puzzelen.

Handig te weten

Als je codes op de website hebt gekocht kun je direct van start gaan met het spel, als je een e-mail hebt ontvangen. Nadat je het spel hebt gespeeld zal de code vervallen. Je hoeft geen afspraak te maken. Ze willen je de beste ervaring op volledig scherm bieden. Vandaar dat je gebruik kunt maken van een in-videochat en videocommunicatie platforms. Er is een automatisch hintsysteem dat je kan helpen om verder te komen. Houdt er rekening mee dat iedere hint je kostbare tijd kan kosten. Als je besluit een pauze in te lassen, kun je later verder gaan. Sluit het spel af en gebruik je spelcodes om de volgende keer dat je wilt spelen opnieuw in te loggen. Aan het einde van het spel krijg je je tijd te zien en kun je jezelf vergelijken met andere teams op een live scorebord. Je kunt ook een voorproefje zien. Je moet je dan inschrijven waarna je een link krijgt en een demo kunt spelen.

Heb jij al een spel gespeeld in de online escape room? Dan horen we graag wat jouw ervaringen zijn. Betreft het leuke games? Is dit leuk om te doen met vrienden, familie en/of collega’s? Ga je hier vaker spelen? We waarderen het enorm als je je visie deelt via een review op deze pagina.

10