WENZ

6

Bestellen

4

Service

6.1

Prijs

4

Levering

31.8%

Zou hier weer kopen

WENZ

Kleding of woonaccessoires kopen bij WENZ? Lees dan eerst wat klanten die u voorgingen van dit bedrijf vinden. Zijn zij tevreden over WENZ? Hoe ging het bestellen, was de levering in orde en hanteert het bedrijf goede prijzen? Wat voor service biedt men? Allemaal vragen waarop u graag antwoord krijgt voor u besluit iets bij een bepaalde webwinkel te kopen. Met NederlandReview komt u er gemakkelijk achter wat anderen van Wenz vinden. Op basis van hun goede of slechte beoordelingen kunt u eenvoudig uw keuze maken.


Over WENZ

WENZ is een webwinkel in kleding, schoenen en accessoires, zowel voor dames als voor heren, en woonaccessoires. Wenz richt zich met name op trends en actuele ontwikkelingen in de mode. Naast dames- en herenbovenkleding heeft Wenz onder andere onderkleding, nachtkleding en sokken in het assortiment. Op het gebied van woonaccessoires moet u denken aan artikelen als woonstoffen (badtextiel, beddengoed, gordijnen en tapijten), verlichting, decoratieve elementen als vazen en sculpturen, maar ook klokken en tuinaccessoires, meubels, huishoudelijke apparaten en keukenartikelen. In alle categorieën vindt u een subcategorie Sale met afgeprijsde artikelen. 


Diensten

WENZ wil het u makkelijk maken bij hen te winkelen. Zo heeft de website allerlei pagina's met tips op het gebied van aanschaf en onderhoud en kan de klant zijn of haar lichaamsmaten invoeren om de juiste maat te berekenen. Behalve via de webwinkel kan men ook met een thuisgestuurde catalogus bestellen. De artikelen uit de catalogus kunnen via een online bestelbon, telefonisch of per fax besteld worden. Verder is er een nieuwsbrief en kunnen bekeken artikelen op de website onthouden worden, zodat u verder kunt winkelen en hier later naar kunt terugkeren. Betalen kan met iDEAL, PayPal, creditcard, een bij de bestelling gevoegde acceptgiro of onder rembours, dat wil zeggen dat u afrekent met de bezorger. Levering wordt uitgevoerd via DHL of KIALA. 




Als u op een werkdag voor 12:00 uur bestelt, worden de artikelen doorgaans de volgende dag bezorgd als u gebruikmaakt van de vierentwintiguursservice, waarvoor u een extra bedrag betaalt. Hoe snel de normale bezorging gaat, valt helaas niet zo snel te achterhalen op de website maar blijkt af te hangen van de beschikbaarheid van het artikel. Bij genoeg voorraad kan dit drie tot vijf dagen zijn, maar bij een artikel met beperkte voorraad kan een levertijd van vijf weken genoemd worden. 


Onderaan de website staat vermeld: “Alle prijzen zijn inclusief BTW Verzendkosten € 5,95 per bestelling”. Wie dat leest als 'inclusief BTW én verzendkosten' komt bedrogen uit; er zou een punt tussen BTW en Verzendkosten moeten staan, want de verzendkosten worden bij het aanklikken van een artikel bij de prijs opgeteld. WENZ ontving in 2010 voor het eerst het Certificaat Thuiswinkel Waarborg


Klachten

Het is op de website niet onmiddellijk duidelijk waar u met klachten terecht kunt. Onder Contact staat vermeld hoe u contact op kunt nemen met de klantenservice, maar voor specifieke informatie over de klachtenprocedure moet u kleine lettertjes lezen en op het woord 'hier' klikken, zonder dat dit woord gemarkeerd is als link door een afwijkende tekstkleur of onderstreping; u wordt dan doorverwezen naar het onderdeel klachten in de algemene voorwaarden. 


WENZ belooft in die algemene voorwaarden om klachten binnen veertien dagen te beantwoorden. Wordt de klacht niet naar uw tevredenheid opgelost, dan kunt u naar de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg. U betaalt daar wel een bedrag voor, dat u terugkrijgt als u in het gelijk gesteld wordt. Een andere mogelijkheid is om uw klacht voor te leggen aan een geschillenorgaan via het ODR-platform van de Europese Commissie. 


NederlandReview is benieuwd naar uw ervaringen met Wenz

.
Heeft u gewinkeld bij dit postorderbedrijf, vul dan een beoordeling in en help andere mogelijke kopers. Want hoe meer mensen een review geven, des te vollediger wordt het beeld dat bezoekers van onze website van Wenz krijgen.


Lees hier de beoordelingen van echte klanten die een weborder deden bij WENZ. Hoe snel is de levertijd, kun je retourneren en wat zijn de aanbiedingen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (22)

Schoenen

Ik wacht nu al twee weken op mijn bestelling, vorige week gebeld en kreeg toen een mail dat ze de magazijnsystemen aan het vernieuwen zijn en het daardoor langer duurt. Maar het zou de komende dagen verstuunurd gaan worden. Dat was 11 nov. Nu 17 november is het nog steeds niet verstuurd uit het magazijn. Weer proberen te bellen, lang moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Deze persoon kon me nergens mee helpen, kon niet met het magazijn contact opnemen, om eens te informeren hoe het nu zit. Dit is de eerste en laatste keer dat ik hier wat bestel en ik raad het bij niemand aan. Hele slechte service

J

Jose Vaessen

17-11-2022

0forum

Verschillende kledingstukken

Besteld op 18 september, totaal 375 euro. Tot op heden (7 oktober) niets ontvangen, klantenservice reageert niet op mail. 2x Telefonisch contact: 1e keer: er zijn computerproblemen, 2e keer: computerproblemen zijn inmiddels opgelost, er wordt hard gewerkt om de achterstand weg te werken........... Nog steeds geen bestelling ontvangen. Ik heb in het verleden vaker bij Wenz (probleemloos) besteld en ontvangen. Dit is voor mij de laatste keer.

M

MJB

08-10-2022

0forum

Jurk

Update: Weer een week verder en nog niets ontvangen. Wel een track-en tracecode gevonden bij mijn account, maar die code wordt bij DHL niet herkend. conclusie: KOOP NIET BIJ WENZ. JE KUNT NAAR JE GELD FLUITEN!

M

Marianne

17-08-2022

1forum

ketting besteld

14 dagen na bestelling nog niets ontvangen en nog geen contact met klantenservice kunnen krijgen via mail of tel. na herhaalde pogingen. Je krijgt alleen geautomatiseerde mails. Werkt daar eigenlijk wel iemand, hebben ze personeel of alleen computers? Account pagina nog steeds under construction... Heb de bestelling maar geannuleerd. Geen aanrader die WENZ, 1e kennismaking is meteen de laatste keer.

Z

Zwaantje

13-08-2022

0forum

Broche Golden Style

Wacht na 12 dagen tevergeefs op de bestelde en betaalde broche. Zou volgens website binnen 5 - 7 dagen worden geleverd. Helaas, volgens servicemedewerker grote storing geweest, waardoor achterstand in afleveringen. Haar advies: verzendbericht DHL bericht rustig afwachten, komt zeker deze week. Niet dus. Momenteel al 20 minuten tel. in de wacht om service medewerker te vragen. Ik word aan het lijntje gehouden. Heb tel. excuses gekregen, maar ja, ook trouwens opnieuw de zoveelste belofte (voor wat deze waard is). Beste aspirant-kopers: pas op voordat u iets bij deze leverancier bestelt en zeker wanneer u vooruit betaalt. Ook voor mij: eens maar nooit weer hier.

E

elzeMR

12-08-2022

1forum

Jurk

Wacht nu 12 dagen op de bestelde en betaalde jurk. Volgens de eerste medewerkster verstuurd volgens de tweede wegens een storing nog niet verstuurd. Meer dan een half uur moeten wachten voordat ik te woord gestaan werd. Misschien komt de jurk deze week, maar dat kunnen ze bij Wenz niet met zekerheid zeggen. Dat is eens maar nooit weer

M

Marianne

10-08-2022

0forum

Junkers herenhorloge

Had mijn horloge met 24 uurs levering besteld. Kwam uiteindelijk later en bij levering bleek de batterij leeg. Maar keurig opgelost; mocht de bon van de juwelier voor de nieuwe batterij indienen en de kosten van zowel de 24 uurs levering alsook die van de batterij zijn teruggestort op mijn rekening. Nette klantenservice en goed bereikbaar. Ben blij met het horloge en tevreden.

R

Remy Croese

13-12-2021

0forum

Heel veel

Ik ben meer dan tien jaar lang een klant bij hen maar zoals alle andere bedrijven in Nederland is deze ook naar de klote gegaan. Pesten is hun manier om klanten tevreden te houden tegenwoordig.

S

Shermineh Samadany-Fard

01-12-2021

0forum

Top en blouse

Top en blouse ontvangen, ben er erg blij mee. Waar ik niet blij mee ben is dat ik gisteren betaald heb en nu zie dat de top en blouse bij elkaar ineens E 50,00 goedkoper zijn. Ik voel me goed belazerd

J

Josée de Vos

13-10-2021

0forum

3 jurken

Ik kreeg bericht op mijn pc dat er een pakket van Wenz voor mij lag maar toen ik telefoneerde voor alle zekerheid antwoordde men mij negatief. Dus ik reageerde nniet. Maar nu krijg ik een HERINNERING tot betaling ! Ik k kan NIET VOLGeN !!

M

Monik GEERTS

02-10-2021

0forum

Nog geen

Gelukkig alleen info gevraagd wilde een artikel bestellen. Kreeg te horen dat ik minimaal voor 50 euro moest bestellen. Zou dus gedwongen worden om meer te kopen dan nodig. Dit is voor mij een bedrijf wat klanten oplicht. Niets kopen dus. Zie slechte reviews

M

Mich Hakewessel

21-08-2020

0forum

shirt 69,99 is oke

Beloofd was 15,00 Euro korting, 5,95 Euro gratis verzending en modieuze handtas van 20 Euro gratis. Handtas nooit gekregen bij navraag kon dat ook nu niet meer. Wat je beloofd moet je doen !

M

Margot van Tilborg

16-10-2019

0forum

Zwarte sneakers

Geweldige sneakers,Zwart en blauw gekocht, goede pasvorm en licht. Geen spijt van mijn aankoop

L

Letitia Jap-A-Joe

13-10-2019

1forum

Huispak

Alles duurt veeeeeel te lang. Het leveren van de artikelen , reacties van de klantenservice enz. Een gesprek met klantenservice kan via de mail gerust 4 weken duren.

C

Chantalle Meijer

28-05-2019

0forum

Bestelling

Ik plaats een bestelling en er werd beloofd na 3a4dagen levering.na 10dagen nog steeds niks en ik bel.daar wisten ze nog niet of mijn bestelling vertrokken was.bel binnen 14 dagen eens terug werd er gezegd.ik moet mijn bestelling niet meer

V

Van der veken

01-04-2019

0forum

Heel slechte communicatie!

Ik bestel hier nooit meer!

A

A. Otten

29-06-2018

0forum

Heel slechte communicatie!

Ik zou bij dit bedrijf niks bestellen! Aangezien de pagina niet goed werkte nam ik contact op via de mail. Mij werd beloofd de bestelling handmatig in te voeren en alsnog mijn schoenen te verzenden. Vervolgens hoor ik weer 3 weken niks en nog steeds geen schoenen. Uiteindelijk krijg ik via de chat contact met een medewerker. Ik leg haar mijn verhaal uit en vervolgens als antwoord: ik kan uw mail niet met vinden...... fijn. Weer doe ik mijn verhaal en zoals ik al dacht zijn de schoenen inmiddels uitverkocht! Als men meteen had gedaan wat beloofd was, was dit niet gebeurd! Dus Wenz.nl, voor mij nóóit meer!

A

Anita Otten

28-06-2018

0forum

Wenz is een waardeloos bedrijf.

Slechte ervaringen met dit bedrijf. Ik raad aan hier niet iets te bestellen.

C

c hollander

01-11-2017

0forum

Geen levering door reorganisatie magazijn

Op 23-02-2017 bestelling geplaatst waarvan alles op voorraad is. Diverse mails gestuurd en dan wordt de klacht in behandeling genomen waarvan je bericht krijgt en vervolgens niets meer hoort. Klantenservice gebeld en zegt hieraan niets te kunnen doen en geen leverdatum te kunnen geven daar er een reorganisatie van het magazijn aan de gang is en er veel fout gaat. Vervolgens mijn order bekeken en zou onderweg zijn. Nadat is was doorverbonden omdat ik de leverdatum wilde weten blijkt mijn bestelling niet onderweg te zijn! Er wordt een notitie gemaakt en men gaat het bekijken. Dit is echt niet klantvriendelijk! Wel de order accepteren het bedrag ervoor accepteren en vervolgens hier totaal geen service tegenover willen en kunnen zetten. Bij dit bedrijf zal ik dus nooit meer een bestelling p,aatsen.

J

Jenny

08-03-2017

0forum

Geen levering door reorganisatie magazijn

Op 23-02-2017 bestelling geplaatst waarvan alles op voorraad is. Diverse mails gestuurd en dan wordt de klacht in behandeling genomen waarvan je bericht krijgt en vervolgens niets meer hoort. Klantenservice gebeld en zegt hieraan niets te kunnen doen en geen leverdatum te kunnen geven daar er een reorganisatie van het magazijn aan de gang is en er veel fout gaat. Vervolgens mijn order bekeken en zou onderweg zijn. Nadat is was doorverbonden omdat ik de leverdatum wilde weten blijkt mijn bestelling niet onderweg te zijn! Er wordt een notitie gemaakt en men gaat het bekijken. Dit is echt niet klantvriendelijk! Wel de order accepteren het bedrag ervoor accepteren en vervolgens hier totaal geen service tegenover willen en kunnen zetten. Bij dit bedrijf zal ik dus nooit meer een bestelling p,aatsen.

J

Jenny

08-03-2017

0forum