NederlandReview

    Ervaringen Welhof

    Ben je zoekende naar een webwinkel in refurbished/outlet/b-keus witgoed? Welhof kan dan voor jou misschien weleens een mooie uitkomst zijn. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke objectieve en onafhankelijke klantervaringen er bekend zijn.

    Wat is Welhof?

    Welhof is een webwinkel in refurbished/outlet/b-keus witgoed. Het bedrijf stelt daarin de nummer 1 webwinkel te zijn. Er is ook een fysieke winkel in Zwanenburg. Deze ligt op de grens met Amsterdam. Je kunt bij het bedrijf je slag slaan op het gebied van b-keus en refurbished (tweedehands) producten. Deze producten verkoopt het bedrijf met hoge korting. Deze korting kunnen ze geven omdat ze de producten rechtstreeks bij de fabrikanten afnemen en grote aantallen inkopen.

    Zo is te lezen is, dat ze iedere dag weer voor je klaar staan, zowel online als in de winkel. Je kunt bellen of langskomen. Er staat altijd koffie voor de klanten klaar. De refurbished producten worden door een gecertificeerde producent gecontroleerd. Daar waar nodig, worden de producten ook nog eens gerepareerd, getest, gereinigd en nog een keer getest.

    A1 Ambu 18-193 Welhof 3295GW S-Gravendeel.

    Eenvoudig bestellen

    Bestelling kunnen eenvoudig via de webshop geplaatst worden. Na het bestellen van een product heb je optie diensten te selecteren die betrekking hebben op de levering van het product. Je kunt ook de keuze maken om een bestelling zelf op te halen en ook op welke datum je de spullen bezorgd wil hebben. Daarnaast worden er verschillende opties geboden om te betalen. Mocht je de bestelling definitief gemaakt hebben zul je een bevestigingsmail ontvangen.

    In de avond voor de leverdag ontvang je een verzendbevestiging per sms en e-mail met een tijdvak. Mocht het tijdvak niet uitkomen, dan is er een mogelijkheid om per e-mail te reageren. In dat schrijven kun je een nieuw tijdstip en datum aangeven om je bestelling te ontvangen.

    Voordelen

    Er worden door Welhof voordelen beschreven. Zo stelt Welhof dat je met een refurbished apparaat voordelen van een nieuw apparaat hebt. Dit is ook nog eens voor de prijs van een tweedehandse. Naast het feit dat het goed is om geld te besparen is het eveneens goed voor het milieu. Artikelen worden gratis bezorgd en kunnen gratis retour gestuurd worden. Oud witgoed zal gratis worden afgevoerd. Mocht je een bestelling doen voor 23:59 uur, dan is deze de volgende werkdag in huis. Er is een aansluitservice mogelijk en je kunt betalen aan de deur met contant of pin.

    Alle producten zijn bij het bedrijf in eigen voorraad. De producten zijn uniek en er is een mogelijkheid tot ophalen. De showroom is zeven dagen per week geopend en je werkt mee aan een beter milieu. De producten van Welhof zijn ingedeeld in de volgende categorieën: keuken, huishouden, televisies, fietsen, witgoed outlet, fietsen outlet, tweedehands witgoed, tweedehands fietsen en aanbiedingen.

    Wat zijn de klantervaringen?

    Heb je weleens een bestelling gedaan bij Welhof? Ben je tevreden over de producten van Welhof? Zijn de personeelsleden van dit bedrijf goed in staat geweest om je te helpen? Als je een advies over dit bedrijf zou moeten geven, zou dit dan positief of negatief zijn? Ben je te spreken over de kwaliteit van de producten? Wat heb je precies besteld? Ga je in de toekomst vaker iets bestellen bij Welhof? Zijn jouw spullen op het juiste moment bij je afgeleverd? De gebruikers van NederlandReview waarderen het zeer als jij je visie over dit bedrijf deelt.

    Welhof
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (13)

    5.8
    23% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.8
    Service
    rating
    3.8
    Prijs
    rating
    7
    Leveren
    rating
    5.6

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Welhof

    Uw beoordeling

    Wasmachine

    Mooie showroom. We zijn heel correct geholpen. Snelle levering. Helaas was knopje stuk gegaan. Maar we kregen de volgende dag een andere machine zonder gedoe. Hele fijne bedrijf. En chauffeur Jordi was super attent, hele dikke pluim.

    Door: Linda05-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Koelvriescombinatie!

    Mooie koelvriescombinatie gekocht! Na een week bleek de koelkast ook te vriezen!
    Geen probleem, gebeld, gelijk opgelost! Volgende dag nieuwe koelkast!
    Goed geregeld! Prima service!

    Door: Marijke van Spronsen22-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Wasmaschine

    De bezorger was aardig snel en zeer netjes, maar de wasmaschine lekt aan de onderkant van het deurtje, schandalig dat ze dit soort producten verkopen

    Door: Miranda Halberstadt19-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Wasmachine

    Keurig op tijd, hele vriendelijke bezorger . Trap op naar boven, deed hij heel secuur en met beleid. Alles aansluiten ook perfect.

    Door: Willy de Borst12-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    2e hands droger

    Overzicht Reviews Over Trustpilot
    Welhof.com Logo
    Welhof.com
    Samengevoegd
    Reviews 12.371 • Uitstekend
    4,5 ster: Uitstekend
    4,4

    In de categorie Winkel voor wasmachines en wasdrogers

    Reviews
    Uitstekend 65%
    Goed 19%
    Gemiddeld 6%
    Slech t 3%
    Zeer slecht 6%
    Filter op:
    Zoek in reviews
    Danielle de liever
    Danielle de liever
    16 reviews
    1 ster: zeer slecht
    7 dagen geleden
    Waardeloos bedrijf.
    Waardeloos bedrijf.
    Lossen klachten niet op,maar verwijzen je naar je eigen inboedel verzekering.
    Bij een 2e hands droger was de condensbak nog vol. Bij het naar boven tillen door de bezorging is al het water over mn tapijt gelopen en is de muur en trapleuning beschadigd. Direct foto's verstuurd via WhatsApp en de klantenservice gebeld. Daar kreeg ik een mail adres van de klachtenafhandeling. Na vele mails foto en filmpjes ben ik afgescheept omdat ik een papier van de bezorging moest hebben met de klachten en die moest door beide partijen ondertekend zijn. Nooit hier iets kopen!!!

    Door: Danielle de liever21-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Wasmachine

    Verschrikkelijke service!
    Eerst wordt er een wasmachine in de gang gedumpt, de trap op mag je dan lekker zelf uitzoeken. Ook al staat er aangegeven dat de wasmachine de trap op wordt getild. Dat is dus een leugen!
    Vervolgens deugt de wasmachine niet, na één week al defect. Gebeld om geld terug te vragen, maar dat is niet mogelijk. Alleen inruilen is mogelijk, maar dan moet je de wasmachine van 95 kg zelf naar beneden tillen.

    Door: Claudio14-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    vaatwasser

    Heb een vaatwasser bestelt, betaald volgens welhof met bankkaart die onmiddellijk van mijn rekening is afgegaan.
    O.k. zoals op de site stond s' anderdaags wordt geleverd, dit is ook gebeurt, dus O.k.
    Maar was aangegeven is Uw trap gangbaar om eerste verdieping, mijn antwoord ja. Maar dan komt de chauffeur alleen, wie moest helpen ik 66 jaar. en eenmaal boven vraagt de chauffeur om te betalen, toen ging ik door de lint aangezien het betaald was door kaart.
    Kortom ik vraag de chauffeur om mijn pc te komen en heb laten zien dat het bedrag was van mijn rekening afgegaan, deze vraagt om een foto die hij kon door sturen naar de winkel. Antwoord wij hebben nog geen geld ontvangen, om het kort te maken aangezien ik niet dubbel wilde betalen zegt de meneer van de winkel aan de chauffeur de vaarwasser terug mee te nemen. Mij geen probleem en was eerlijk gezegd blij. IK vraag onmiddellijk mijn geld terug, helaas nu na 3 dagen en bellen en mails mijn geld nog niet terug , het zijn onbetrouwbare mensen. Dit is hetgeen ik nooit aan iemand zou toevertrouwen.

    Door: Chiquero Antonio06-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Miele wasmachine

    Zal vast een goede wasmachine zijn, maar ik heb geen idee want hij is niet aangesloten. Bij het bestellen heb ik gekozen voor neerzetten, plaatsen en installeren. De bezorger heeft 'm in de woonkamer gezet en is weggegaan. Bij een poging 'm zelf op de juiste plek te zetten (in de keuken) zijn er twee grote scheuren in de keukenvloer terecht gekomen. Vervolgens twee (!!!) mails gestuurd die onbeantwoord bleven. Toen gebeld met de vraag of ze het nog kwamen installeren. De volgende ochtend krijg ik een berichtje met hoe laat ze op die dag komen. Moet ik nu extra vrij gaan houden omdat zij hun service niet volledig hebben gemaakt. Dag hoor. Ik ga nooit meer hier bestellen.

    Door: Len28-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Koelkast

    Ik heb een koelkast bestelld
    Bij bezorgen is er een koelkast bezorgd met veel krassen en gewoon zonder originele verpakking
    De bezorger heeft mij verteld dat dat B keuze is ,vandaar zo een lage prijs.
    Bij mijn bestelling was er niks vermeld over dat ik een B keuze heb besteld.
    En 699 euro is voor mij ook niet zo weinig voor een koelkast.
    Ik ga daar nooit meer iets kopen

    Door: Edyta Guzinska22-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Samsung washing machine and refrigerator

    I purchased a Samsung washing machine and Samsung refrigerator in September 2017 for the princely sum of €2013.

    After just one month, both items became faulty, and this is when I discovered that the serial numbers had been removed from both items. As a result, Samsung could not assist me directly, and I was forced to go through Welhof for a resolution. I was outside of the returns period, so I could not return the items.

    Just over one year later, the refrigerator broke down, and Welhof refused to help me because it was outside of the guarantee period. Unbeknown to me at the time, they were legally obliged to repair or replace the item under Dutch law due to 'legal guarantee' (wettelijke garantie) where the seller is obliged to repair or replace an item for free if it becomes faulty from normal use during the expected functional lifetime of the product. And of course, a fridge should not be expected to only last one year. Welhof completely ignored this law, and refused to help.

    Three years later, the washing machine broke down again, and I had an independent engineer diagnose that it was due to a faulty motherboard, and that the serial number is required to replace it as different batches use different models of motherboard.

    Again, I approached Welhof, and they promised to repair the washing machine if I send it back, even though I told them what the independent engineer told me. So, I sent it back. A few days later, they told me the same thing that the independent engineer did, and that they will only repair it at my cost using a motherboard they can't be sure is the correct one, and that I will still have to pay for the repair if it doesn't resolve it.

    Again, they completely ignored their obligations under Dutch law. At this point, the washing machine would be easily repairable if the serial number had not been removed by them, and should certainly not be scrap after less than four years of normal use. It is known as ‘non-conformiteit’ or ‘ondeugdelijk product’ (Article 7:17 of the Dutch Civil Code).

    Over the course of several days, I attempted to communicate with them via various channels including email, WhatsApp, Facebook and phone, and they gave me promise after promise that they failed to deliver on each time. Their phone line almost invariably takes more than 30 minutes being on hold before they answer each time, and each time they promised they would get back to me. They never allowed me to speak to anyone in authority, and were rude and dismissive of me on the phone.

    I explained how stressful the matter was for my family with two very young children, and they showed a complete lack of empathy or consideration.

    So much so, that in the end I was sent a rather abrupt and rude message saying they would return my broken washing machine to me and dump it on my front doorstep unfixed.

    At the time of writing, I have made complaints to Klachtenkompas, Qshops and ACM ConsuWijzer all of whom are government-regulated bodies that have authority in the matter. I am also in contact with bailiffs with a view to issuing a subpoena to issue a court summons for a subdistrict court judge to dissolve the purchase so that they will be ordered to issue me with a full refund. This will be enacted if they fail to respond satisfactorily to the formal notice I have issued to them to provide a full refund or replacement, at which point they will go into default and I will issue them with a formal notice to terminate the purchase agreement.

    Thankfully, as a consumer, I am very well protected under Dutch law. Do not let this company take you for granted by flouting the rules and behaving above the law. Better still, I recommend against purchasing anything from this company based on my extremely bad experience on the only two expensive items I have purchased from them.

    Door: Jason Payne05-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Welhof rekent compensatie voor waardevermindering aan

    Welhof rekent een compensatie aan voor waardevermindering van een geretourneerd defect radiotoestel. Is dit wettig?

    Als consument wordt je op die manier in de tang genomen: ze laten je eerst het defecte toestel terugsturen, met de belofte dat ze de verzendingskosten (16,40 euro) zullen terugbetalen. Dan beweert de technische dienst dat er niks mis is met het toestel, en rekenen ze 20 euro waardevermindering aan.

    En om het nog absurder te maken, laten ze de consument de keuze: ofwel akkoord gaan met de compensatie (die rechtstreeks wordt afgetrokken van het door hen verschuldigde bedrag), ofwel sturen ze je het defect toestel terug…

    Dit zijn toch maffia-praktijken?

    Bernard Verhelst

    Zwijndrecht (België)

    Door: Bernard Verhelst17-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    MGB. Fiets20 inch

    Onderdeel fiets was kapot, zouden een nieuw onderdeel sturen ,maar stuurde het verkeerde onderdeel.
    Telefonisch niet te bereiken.
    Zeker 15 min, aan de telefoon gezeten met alleen maar muziek.
    Zeer slechte zaak

    Door: Schiks12-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Koelkast

    Alles ging heel vlot aan het begin toen de nieuwe koelkast niet werkte en een bijna niet te bereiken bedrijf mij uiteindelijk een mail stuur met het advies de fabrikant te bellen en de nieuwe koelkast te laten repareren. Nou dat heb ik nog nooit gehoord. Gelukkig mijn geld terug gekregen. Hier koop ik nooit weer.

    Door: Jacob 12-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    FAQ

    Is Welhof een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 13 ervaringen geplaatst over Welhof. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.8 gekregen, waarbij 23% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Welhof actief?

    Welhof is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Welhof gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.