TomTom

Alle reviews

TomTom

39% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (41)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TomTom Go Classic

    Als vervanging van mijn vorige, zoekgeraakte TomTom kocht ik een nieuwe TomTom Go Classic. Een goede en duidelijke handleiding zat niet bij het apparaat bijgesloten. Dit moest ik maar van een website plukken (erg "handig" als je met je apparaat en je computer bezig bent om e.e.a. te installeren en te updaten en tegelijk je computer ook weer nodig hebt om naar de instructies op de website te kijken). Een vouwblad met enkele tekeningen zat wel in de verpakking, maar zonder schriftelijke/woordelijke toelichting ; zo was het mij niet duidelijk hoe je de houder nu daadwerkelijk moest vastzetten in je auto ; dit heb ik gelukkig nog via een You Tube filmpje kunnen achterhalen. Ik ondervond vooral problemen bij het binnenhalen van updates. Ik had al een 'account' bij TomTom, maar bij mijn oude apparaat kon ik na het aansluiten op de computer alles via het toetsenbord van mijn computer uitvoeren en bij dit nieuwe apparaat moest ik, na het inloggen via de computer, de rest via het toetsenscherm van de TomTom uitvoeren en daar opnieuw inloggen. Ik kreeg dit niet voor elkaar, daar ik een 'sterk' wachtwoord had, met o.a. ook hoofdletters en leestekens, en ik deze niet op mijn TomTom scherm kon vinden. De 'ondersteuning' van TomTom die ik had opgezocht om mijn problemen te verhelpen vind ik kortweg gezegd WAARDELOOS. Ik had nog een tel nr. maar kreeg slechts een receptie- of callcenter medewerker aan de lijn die mij niet kon helpen en mij vertelde dat mijn probleem zou worden doorgegeven en dat ik hierover een e-mail zou ontvangen. Om een lang verhaal kort te maken : ik heb verschillende e-mails gehad, vermoedelijk van e.o.a. antwoordautomaat, (zonder dat ik eens met een fysiek persoon in contact kwam die ook daadwerkelijk specifieke hulp bood), met daarin een paar linkjes naar de website (een moderne dooddoener : 'kijk maar op onze website en je bekijkt het maar en je redt je er maar mee'). En na afloop komt er steeds weer een geautomatiseerd antwoord of je probleem al opgelost is (niet dus).
    Van ellende heb ik maar eens geprobeerd om mijn wachtwoord te versimpelen. Nadien kreeg ik geen foutmelding meer bij het inloggen.
    Zoals gezegd : ik vind de 'ondersteuning' zeer slecht. Heel jammer dat een bedrijf als TomTom zich hiermee in mijn ogen alleen maar slechte reclame voor zichzelf maakt.
    Mocht ik weer eens een nieuw navigatieapparaat nodig hebben, dan voor mij geen TomTom meer.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TomTom Go 600

    Mijn systeem had een update nodig, deze is binnen 3 minuten gekocht. Alleen het updaten duurt een dag of 3.
    Helpdesk niet bereikbaar, dus zelf internet afstruinen naar de oplossing voor deze problemen.
    Systeem werkt goed, alleen de service van TOMTOM is allerbelabberdst.
    Het is niet te geloven dat ze hier mee wegkomen.
    mijn volgende systeem zal in ieder geval nooit meer een Tom Tom worden.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tomtom 6250

    Een geweldig apparaat dat ik al jaren gebruik, maar als er eenmaal een storing optreed en je om hulp vraagt, hopeloos. Je kunt alleen maar via chat contact zoeken met Tomtom. Vreselijk is dat, het probleem wordt maar niet opgelost, steeds weer krijg je een gebruiksaanwijzing om het zelf op te lossen. Iemand spreken is er niet meer bij. Dat is het slechtste wat ik ervaren heb. Zolang het Tomtom systeem werkt heb ik niets te klagen, het zijn de beste, tot er storing komt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    GO 5200

    Ook na de laatste updates zijn de Franse kaarten nog niet erg bij de tijd. Al enkele jaren ga ik naar Ibis budget Mâcon Crèche op weg naar zuid Frankrijk. Tegenover een Buffalo Grill. Op Google maps allang te vinden, maar op de kaart van TomTom nog altijd een grijs gebied. Slechte zaak.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Go Premium

    Enkele dagen geleden besteld, betaald en zou binnen 2 dagen geleverd worden. Gisteren contact opgenomen met hun, geen antwoord. Vandaag op veschillende internet pagina's telefoonnummers van hun gevonden, niet eens een beltoon. Zal ik nog eens een TomTom aanschaffen? Yeah, sure, maar NOOIT meer via hun website. Gewoon waardeloos en ik vraag me dan af of die site er enkel voor de show is. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken>. BTW.. de telefoonnummers: +31207575191 en +31207575000

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tomtom go camper

    Wat een vreselijke klantenservice,dit is bij Garmin beter
    Ik heb enige dagen geleden gechat met Kuldeep Dimble onder referentie 1459657,deze belachelijke naam beloofd van alles maar er komt niets van.
    Er zijn meerdere mensen die een TOMTOM GO CAMPER hebben gekocht doordat hier campercontact camperplaatsen/campings van NKC op staat als Poi.
    Na de laatse update zijn ze geheel verdwenen,daar ANWB,ACSI,ADAC en eigen geistalleerde poi's er nog netjes opstaan. Men zou me terug mailen ....gebeurt natuurlijk niet. Heb er dan ook geen goed woord voor over. Duur betalen en niet een klein stukje service in de vorm van een antwoord. Het is bijna onmogelijk om met iemand te chatten of te mailen.GEEN AANRADER OM TOMTOM TE KOPEN! 1 ster is nog te veel

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2 burger menu

    Brutaal aan de telefoon, duurde bijna 2 uur.
    Laatste keer dat ik daar bestel

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    750 GO

    regelmatig update flitsers ok
    maar werkt niet tijdens het rijden
    gisteren nieuwe update
    rij vandaag meer dan 50 flitsers voorbij toestel reageert niet
    geen melding

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    S 60

    Uitstekend systeem. Totaal niets op aan te merken behalve de satelliet connectie die snel uitvalt.

    Net een T Roc gekocht met een navigatie dat het totaal niet doet ! Dus val ik terug op Tom Tom die ik met wat paperclips en elastieke bandjes via ventilatie grills ophang.

    Iemand enig idee hoe de output van Tom Tom op het scherm van de VW te krijgen is.

    Overigens schande voor VW dat ze nog niet in de buurt van Tom Tom kunnen komen waarmee ze n.b. mee samenwerken !!

    Treurige zaak zeker daar VW met Tom Tom samenwerkt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TomTom Start20

    Uitstekend apparaat, eind 2014 gekocht bij de ANWB, inclusief gratis updates (kaarten én flitsers, en eenmalig flitsers West-Europa) gedurende de levensduur van het apparaat.
    Wordt blijkbaar niet langer ondersteund, maar bij de laatste updates (werkt waarschijnlijk ook niet meer, want al weken dezelfde!) zijn ook mijn flitsers verdwenen. TomTom reageert niet op mails, inloggen of zelfs nieuw wachtwoord aanvragen lukt niet. Dus chatten met een medewerker is onmogelijk.
    Oftewel: geen enkele service meer. En "natuurlijk" geeft verkoper ANWB ook niet thuis, die vinden het mijn probleem.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Go expert, truck

    Zie vele negatieve ervaringen in de review
    En: ik heb betaald, 449 euro, maar niets geleverd
    Onbereikbaar zoals verwacht worden
    Ik schakel juridische hulp in, ben er godzijdank voor verzekerd

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Auto

    Navigatie in de auto iOS echt waardeloos. 2 keer via een gigantische omweg door Oostenrijk via dorpjes enz. Vaak altijd ze de wegen verkeerd. Ondanks dat het in mijn auto zit pak ik Google maps

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tomtom go 50

    Updaten duurt al meer dan 24 uur. Stuurt je soms over onverklasrbare wegen. Voor mij geen TT meer.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TT Rider 500

    Na een duidelijk geformuleerde vraag kreeg ik nauwelijks ter zake doende opdrachten om 'het probleem' om te lossen, terwijl ik slechts een vraag had. Naar mijn vraag werd niet ge
    luisterd, bovendien had ik sterk de indruk dat mijn vraag via een of andere vertaalcomputer (India) beantwoord werd. Puur slecht. Toen het 'te moeilijk werd', adviseerde men mij het apparaat op te sturen voor reparatie, terwijl het apparaat in kwestie slechts twee maanden oud was, en afgezien van mijn vraag, geen gebreken vertoonde. Nogmaals, puur slecht.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    nog geen wacht op Discover 6'' of Prenium 6''

    Al vroeg heb ik een TomTom aangekocht ( XXL Classic ). Mijn tweede was een G500. Nog altijd tevreden over service. Nu ben ik geschikt om een nieuwe TomTom aan te schaffen. Tot mijn verbijstering merk ik op de site, voor mij, een onduidelijke keuze die ik kan maken.
    Discover
    (1 jaar live flitsers)
    NIEUW 1 jaar live informatie over brandstofprijzen
    NIEUW 1 jaar live informatie over parkeermogelijkheden)
    6 inch ? - past het op de magneet bevestigingslader G500 ?
    Kosten achteraf !!
    Prenium
    Updates via Wi-Fi®
    Inclusief wereldkaarten en verkeersupdates
    Verkeersinfo en waarschuwingen voor flitsers via geïntegreerde SIM (eventuele kosten SIM kaart ??)
    Handsfree bellen en persoonlijke routes

    Bij aankoop: via chat of e-mail op help.tomtom.com

    Dat is wat ik noem geen service, hebben ze jullie telefooncentrale uit dienst gesteld ?
    Is er met de fusie en ander filosofie?
    Wat ik hierover kan zeggen doe zo voort en je hebt geen klanten meer, of een beetje via de resellers.
    Zou u nogmaals kopen bij: Geen idee ( keuze is bij jullie : ja of neen)

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tomtom go basic 6 lifetime

    Bij de eerst vakantie/ gebruik vast gelopen . resseten lukt niet tomtom geet niet thuis. Erg jammer dit toestel koste 166 euro.
    Tomtom Amsterdam geweest ook deze konden niet helpen is geen service punt deze zit namelijk in India .
    Zeg het maar voor mij nooit meer een tomtom.
    Totaal niet klant gericht je kan er overal eentje kopen maar als er wat aan mankeert geen gehoor er word totaal niet op mijn mailberichten gereageerd.
    Dit zijn allemaal nette geschreven bericht geen lelijke woorden of opmerkingen maar er word niet gereageerd door tomtom.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TomTom Go 500

    Werkt prima tot je je systeem moet updaten. Kan geen verbinding maken, ondanks loskoppelen en ingeschakeld systeem ... of de update gebeurt maar dan blijft hij hangen bij het controleren. Na 3 uur leek het mij welletjes.
    Veel desk weinig help.
    Dat was dus de laatste Tom Tom.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2x Tom Tom toestellen

    Waardeloze klantenservice, totaal niet te bereiken, alleen een computer antwoord systeem die constant voorgeprogrameerde, dus foute antwoorden, geeft als je geen standaad vraag hebt.
    Hun computer geeft aan dat je iemand kan spreken echter er komt nooit iemand om mee te chatten, er is geen mail beschikbaar , geen telefoon nummer beschikbaar... dus als je al van plan bent om een nieuwe TomTom navi of app wil aanschaffen kijk eerst maar eens of er ook nog een echte helpdesk beschikbaar is ... dus mooi niet, het is wel een goed systeem maar een waardeloze service of eigenlijk helemaal geen service.
    Ik ben er wel klaar mee, ik was in overweging om een nieuwe Truck navigatie aan te schaffen van 450 euro maar doe dit nu echt niet na deze geweldige ervaring.
    Ik wil iets eenvoudigs veranderen omdat ik een typfout gemaakt had met invoeren van het emailadres wil ik dat mailadres veranderen dat gaat dus niet, hun computer snapt dit niet dus allemaal foutieve antwoorden waar je niks aan hebt, o.. wacht een paar seconden dan komt er een knopje om met een medewerker te chatten... nou daar kan je lang op wachten want die komt niet, m.a.w ik ben kompleet onbereikbaar omdat het Email adres niet bestaat, echter ze weten wel mijn juiste mailadres te vinden om de rekening te versturen... ik kap dus met die troep en flikker de hele zooi in de vuilnisbak en ga een Garmin aanschaffen als ik er bij Garmin niet uitkom kan ik terugvallen op de leverancier die het probleem voor mij oplost ik heb nl. ook al een fietsroute navigator en een motor navigatie van Garmin en dat bevalt uitstekend
    Theo van Roomen

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Twee toestellen

    Aan Tom Tom gebruikers ,

    Ik heb twee toestellen van Tom Tom met een levenslange update van kaarten . Samen er meer dan 430 euro voor betaald . Ik krijg een waarschuwing van Tom Tom dat ik mijn kaarten moet updaten en voer dit uit voor beide toestellen . Namelijk ; Een toestel voor de motor een ander voor de camper .Ik krijg de visuele boodschap dat mijn kaarten niet meer goed zijn niet zijn en geüpdatet moeten worden, maar na de updates heeft de software van Tom Tom op mijn beide toestellen alles verwijderd. En dan sta je daar hulpeloos te kijken . Er is toch een helpdesk denk je dan. Maar lieve mensen daar begin je beter niet aan .Zonde van je tijd . Het is een robot gestuurd antwoord machine en na zeven mails begin je te begrijpen waarom. Ze antwoorden totaal naast de kwestie met voorgeprogrammeerde zinnen die op niets aansluiten op je verhaal naar hen toe. Er is verder geen enkele mogelijkheid om je toestel te resetten naar fabrieks instellingen want alles is weg en dat weten de heren van Tom Tom maar al te goed .Wanneer je even googled , zie je duidelijk dat je niet alleen bent in deze en velen dit probleem met je delen. Uiteindelijk hebben ze een mail voorstel voor je klaar … Koop een nieuw toestel en we geven je wat reductie . Twee perfect werkende toestellen die ik nu moet vervangen waar niks aan mankeerde tot ik hun update uitvoerde . Ik heb het hun vermeldt ook met een boutade .Je gaat met een perfect werkende auto naar de garage ,daar maakt men een kapitale fout waardoor je auto total loss is en dan hebben ze een voorstel voor jou …koop onze nieuwe met wat reductie . Zo lukt alles. Wanneer je even vermeldt , Heren /dames dit is niet TOM TOM die ik ken ,Stel iets voor waar we elkaar in vinden . Zoniet maak ik dit wereldkundig op elk forum van consumenten gebruikers wordt elke mail verbinding afgesloten … Wel Heren /dames van TOM TOM u moest u diep schamen voor uw manier van werken .Ik heb uw toestel uit frustratie in de recyclage bak geworpen .Sommigen hebben er een hamer op gezet lees ik uit woede . Ga zeker zo verder door met u manier van werken … U bent deze klant kwijt…

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    start 62

    Na een up-date te hebben geïnstalleerd was zonder aankondiging de route keuze gewijzigd. Bijna altijd rijden wij "Vermijd autowegen". Na deze laatste up-date was deze optie verdwenen en vervangen door "Milieuvriendelijke route".
    Nu worden mijn routes langs wegen gestuurd, die ik niet kan/wil volgen.
    Deze klacht middels een chat gedaan (een buitenlandse taal die automatisch wordt vertaald). Daar kwamen ze er niet uit en ik zou een mail ontvangen met instructie. Ja een Engelstalige mail inhoudende de weergave zoals eerder besproken. Op andere wijze contact gezocht met NL Tomtom, maar daar kom je bij. Geen oplossing en een voor mij waardeloze Start 62.
    Nee service bestaat kennelijk niet.

Anderen bekeken ook

Podobrace
17 reviews

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

Sinner
5 reviews

Heeft u een sport zonnebril, skihelm, skihandschoenen, skibril of iets heel anders gekocht bij Sinner? Deel hier uw review over deze webshop. Daar ...

All4running
7 reviews

Houdt u van hardlopen en doet u dit regelmatig? Dan heeft u ongetwijfeld al vaker hardloopschoenen gekocht en misschien was dit wel bij All4running...

Scapino
53 reviews

Scapino: Ervaringen Hou jij van koopjes als het gaat om schoenen of kleding? Misschien kom jij dan wel vaak bij de Scapino! Maar is goedkoop geen ...

TomTom

‘Probeer om te keren. Probeer om te keren. Probeer om te keren. Herberekenen. Herberekenen. Herberekenen.’ Gèk kun je ervan worden, maar tegenwoordig is navigatieapparatuur wel wat beter dan dit. TomTom is altijd één van de aanvoerders geweest in de navigatiemarkt, maar wat zegt dat nou helemaal? Is TomTom zo goed als je zou kunnen verwachten van een marktleider, of valt het tegen en raadt hij je toch nog te vaak alleen maar aan om om te keren waar dat niet kan? Lees hier de reviews van anderen en kom erachter of je wel of niet een TomTom zou moeten aanschaffen om de weg te weten.

Over TomTom
In de jaren dat mobiele telefoons nog de omvang en het gewicht van een koelkast hadden, bijna niemand een emailadres had of daar zelfs maar van had gehoord en al helemaal ver voor de tijd dat haast iedereen standaard voorzien was van navigatie in zijn auto, begon de geschiedenis van TomTom: in 1991 begonnen Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen met lichtgewicht commerciële applicaties voor particulieren, zoals woordenboeken, spelletjes en routeplanners. Het bleek een gat in de markt en het bedrijf groeide mee met de explosieve handheldmarkt. In 2001 kreeg het bedrijf de naam TomTom en kwam de TomTom Navigator op de markt, een mobiel autonavigatiesysteem. Een doorslaand succes. Er volgde veel meer. TomTom Go, een standalone autonavigatieapparaat, kwam in 2004, evenals TomTom Mobile, de toepassing op smartphones. Tegenwoordig werkt TomTom samen met vele bedrijven, zo nam het de research afdeling van Siemens in Eindhoven over en levert aan en met grote namen als Renault, Apple (TomTom op de iPhone), Nokia en Google. Door iLocal, gespecialiseerd in bedrijfslocaties, over te nemen kon TomTom zonder Google een uitgebreide zoekfunctie in locaties aanbieden. Inmiddels heeft zelfs John de Mol een aandeel in TomTom, onder andere om nieuwe navigatieconcepten te ontwikkelen. Over een mogelijke samenwerking met bedrijven als Amazon, Uber en Facebook wordt druk gespeculeerd. Er ligt dus nog veel in het verschiet voor TomTom.

Tomtom go 5S getest door de consumentenbond.

Diensten van TomTom
TomTom biedt veel verschillende apparaten aan. Klanten kunnen onder andere kiezen voor een grote of klein scherm (veel overzicht of juist handig mee te nemen), snellere of langzamere processor (met natuurlijk een prijsverschil) en beperkte of grote dekking (kies bijvoorbeeld voor West-Europa of juist Wereldwijd voor de globetrotter). TomTom kan geïntegreerd zijn in je auto, bijvoorbeeld als je een Renault Carminat, een Fiat Blue&Me of een Toyota TNS400 rijdt. Verkeersinformatie (‘Traffic’) houdt bij waar files zijn of tijdelijke wegwerkzaamheden, waar je dan dus bijtijds omheen kunt rijden. Maar TomTom is tegenwoordig niet meer alleen voor auto’s; je kunt ook sporten met een TomTom Sports Watch (zo weet je ook weer hoe je terug moet rennen) en de TomTom Bandit sportcamera (cool als je bijvoorbeeld gaat zweefvliegen en alles vanaf je hoofd wordt gefilmd).

Klachten over TomTom
Via de website tomtom.com kun je een antwoord vinden op tal van problemen die zich kunnen voordoen met een apparaat van TomTom. Kom je er niet hoe MyDrive Connect werkt, dan kun je daar gemakkelijk achter komen via de online vraagbaak. Ook vind je hier je accountgegevens, jouw eerder gestelde vragen, reparaties, bestellingen en berichten. Kaartfouten kunnen hier gemeld worden. Wil je gewoon met iemand praten over je problemen, dan kun je hier ook een telefoonnummer vinden.

Wat vind jij van TomTom? Laat hier je mening achter!

Is TomTom zo goed als je zou kunnen verwachten van een marktleider, of valt het tegen? Lees ervaringen bij NederlandReview

}