NederlandReview

    Ervaringen SWOOP

    Ben je fan van het milieu en van refurbished elektronische artikelen en vind je het ook zonde om je mobiele telefoon weg te gooien of te laten verstoffen? Dan kun je terecht bij SWOOP. Via hun webshop of een van de vijf fysieke winkels kun je je smart device inruilen en een gecertificeerd gerefurbished toestel kopen. Mobiele telefoons van Apple en Samsung, iPads, Macbooks of iMacs. 

    Wat is het idee achter SWOOP?
    Je kent het wel. Via je werk krijg je een nieuwe telefoon en de oude is kapot maar leg je in de la. Of je abonnement verloopt en je wilt graag een nieuw model terwijl je iPhone 5 na een opknapbeurt eigenlijk nog best wel een tijd mee kan. 

    Bij SWOOP vinden ze het zonde dat er zoveel telefoons en andere smart devices bij iedereen thuis in de la liggen omdat ze het niet goed meer doen, maar waar eigenlijk niet veel mis mee is. Hun technische medewerkers kijken de apparaten helemaal na en waar nodig vervangen ze onderdelen. De volgende koper betaalt niet meer de hoofdprijs en minder apparaten op de wereld is beter voor het milieu.  

    Betekent refurbished hetzelfde als tweedehands?
    SWOOP is daar duidelijk in: nee. Een tweedehands toestel is gebruikt en van de buitenkant is niet te zien of het apparaat nog goed in orde is. Ook zit er meestal geen garantie meer op. Bij SWOOP knappen ze het toestel helemaal op en bieden twee jaar garantie op je aankoop. 

     


    Telefoonverslaafd - YouTube

    Hoe werkt het?
    Heb je zelf nog een oude telefoon, tablet, laptop of computer? Dan kun je met behulp van de online omruiltool precies berekenen wat jouw apparaat waard is. Vervolgens kun je gratis verzenden naar een van de vestigingen of zelf brengen. Hun winkels vind je in Almere, Den Bosch, Nijmegen, Tilburg en Utrecht. Je krijgt er ook 12 maanden terugkoopgarantie bij en wanneer je de inruilwaarde bij SWOOP besteedt krijg je nog eens € 15 korting. 

    SWOOP-certified
    Bij SWOOP gaat je smartphone door een uitgebreid inspectieproces alvorens het te koop wordt aangeboden. De software en hardware wordt gecontroleerd en als alles op 50 punten 100% in orde is, krijgt het apparaat het stempel SWOOP-certified. Op hun website kun je lezen wat er precies bij dit proces hoort en lees je ook dat je je smartphone 40 dagen mag uitproberen.
     
    Ook reparatieservice
    SWOOP is van origine een reparateur van smart devices. Je kunt daarom ook je apparatuur laten repareren bij een van hun winkels. Ze bieden een snelle reparatieservice in een van hun 5 Smartrepair servicepunten in Almere, Den Bosch, Nijmegen, Tilburg en Utrecht. Als je daarvoor niet in gelegenheid bent, kun je ook gebruik maken van hun 24-uursservice: opsturen of laten halen met PostNL en binnen 24 uur krijg je je device weer terug. Op hun website lees je hoe dat in zijn werk gaat. 

    Je oude of kapotte telefoon of ander smart device inruilen, deel je ervaringen met SWOOP!
    Wat zijn jouw ervaringen met reparatie of inruil van je smart device? Ben je tevreden over hun service en de kwaliteit van hun producten? Deel ze hier op NederlandReview. Of lees mening van mensen die je voorgingen.

    Oude en kapotte smart devices kunnen met opknapbeurt weer verkocht worden, door SWOOP! Goedkoper en goed voor het milieu? Lees de reviews!

    SWOOP
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (28)

    5,4
    36% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    5,6

    Service

    4,6

    Prijs

    5,2

    Leveren

    5,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    nooit meer Swoop

    vandersarren16-06-2018

    Helemaal niet tevreden. Je krijgt gewoon een slecht functionerend toestel toegestuurd en dat noemt men dan refurbished. Ben na enkele weken gewoon een nieuwe iPhone gaan kopen bij Apple.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    Iphone 6plus deffect binnengekregen

    Chantal12-06-2018

    De zaterdag van pinksterweekend kreeg ik eindelijk na lang wachten mijn telefoon binnen. Na het te geinstaleerd hebben krijg ik al gauw strepen in het beeld en liep dan even vast. Na het pinksterweekend gelijk contact op genomen en zeiden dat ik hem op kon sturen zodat hun um na konden kijken nadat hij binnen was gekomen daar en nagekeken te hebben bleek er in de rechterzijde een knik in te zitten wat ook mijn schuld is zeiden ze terwijl ik de telefoon zo heb binnen gekregen en ook amper gebruikt te hebben. na 2 á 3 weken met Swoop gecommuniceerd te hebben, hielden ze het erop dat het mijn eigen schuld was en de reparatie kosten voor mezelf zijn..

    Voor mij dus een hele slechte ervaring met Swoop.nl en zou het ook niet een ander aanraden om het hier te kopen.

    Bunders18-06-2018

    Ik heb precies dezelfde ervaring bij Swoop. Na 3 weken toestel defect en geen garantie.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Aankoop iPad

    Jeroense09-06-2018

    iPad gekocht,super blij mee!Na een week homebutton stuk .ik kon hem opsturen of langs komen voor reparatie.ik koos voor het laatste,ook nog een gezellige middag gehad in dan Bosch.Echt heel tevreden over de service van Swioop!.Een aanrader

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Retourzenden drama

    Norah31-05-2018

    Snelle levering en oplossing aanbieden na klacht zijn erg goed.

    Maar nadat we er niet uitkwamen werd het helaas een drama. Al 2 weken zit ik te wachten op mijn geld terug.

    Ook na melding hiervan weinig actie. Voor mij nooit meer SWOOP

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7

    Prima website en service

    Roos Koutstaal23-05-2018

    Erg tevreden met mijn iPhone 6, toen het bijgeleverde snoertje het niet meer deed kreeg ik kosteloos een nieuwe opgestuurd! Erg tevreden na blij mee!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Erg slecht

    Witteveen14-05-2018

    Op de site staat dat ze binnen 24 uur je toestel gerepareerd hebben. Na vier dagen (op een vrijdag) maar eens gebeld, maandag zouden de onderdelen binnen komen en dinsdag zou ik mijn telefoon terug hebben. Na maandag niets gehoord te hebben maar weer gebeld, binnen vijf dagen hebben ze de onderdelen en daarna krijg ik mijn telefoon terug. Dat ik in die week naar het buitenland ging hadden ze geen boodschap aan. Dus i.p.v. binnen 1 dag, heb ik hopelijk binnen 2 weken mijn telefoon terug.... Loze beloftes om klanten te trekken dus..

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Uitstekende service!

    Emma 01-05-2018

    Had een kapot schem op mijn iphone. Ik ben naar de winkel in den Bosch gegaan. Binnen een half uur stond ik weer buiten met een volledig gerepareerde iPhone. Zeer vriendelijke medewerkers!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    schijn bedrijf

    jacco13-03-2018

    het bedrijf wil goed over komen maar er mankeert veel aan,
    ik heb er een iphone 6 gekocht, de levering duurde lang en toen hij er moest zijn is hij bij een heel andere straat bezorgt
    na een maand weer terug gestuurd voor een nieuwe batterij en die doet het nu al niet meer

    koop er niet want zo 2e hans kopen is echt zonde van het geld omdat hij zo is opgelapt dat hij het eerste half jaar het alleen goed doet

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    selchte service

    Bart07-03-2018

    Toestel gekocht op de webshop, toestel defect binnen gekomen,
    Service afhandeling belabberd!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    zeer negatieve ervaring met Swoop

    Monica05-03-2018


    Voordat je een refurbished smartphone koopt, zou je eerst onderstaande berichten kunnen lezen:
    https://nos.nl/op3/artikel/2185154-refurbished-is-booming-maar-wat-koop-je-eigenlijk.html

    https://nos.nl/artikel/2219839-consumentenbond-goedkopere-refurbished-iphones-zijn-flinke-gok.html

    Ga je alsnog voor een refurbished smartphone, raad ik je af dit bij Swoop te doen.

    In aug. ’17 refurbished iphone 5c gekocht bij swoop.
    Na 4 maanden begonnen er al problemen te ontstaan. O.a. werkte Safari niet goed. Apparaat scrolde bijvoorbeeld uit zichzelf de internetpagina naar beneden.
    Ik heb de Iphone gereset naar de fabrieksinstellingen, dit heeft tijdelijk geholpen, maar na 2 maanden waren de problemen toch weer terug, en erger nu. Daarom contact gezocht met swoop.
    Zij stelden voor om de iphone naar hen op te sturen om te kijken wat er mis zou zijn.
    Na enkele dagen gebeld: er is vochtschade in je telefoon. Terwijl de iphone tijdens mijn bezit nooit met water o.i.d. in aanraking is geweest. Toch blijven zij volhouden dat dit wel het geval moet zijn, want zij verkopen geen iphones die beschadigd zouden zijn door vocht. Nu er sprake is van vochtschade vervalt de garantie.
    Er wordt tijdens telefonisch contact aangegeven dat waarschijnlijk een nieuw scherm de problemen zal verhelpen. Kosten: €70.
    5 min. later wordt ik weer opgebeld. Er zijn meer problemen ontstaan: de muteknop werkt niet meer en ook het geluid van de telefoon doet het niet meer.
    Ik geef aan dat deze problemen er eerder niet waren, waarop ik te horen krijg dat hij dat niet kan bevestigen, omdat hij de telefoon niet uitgebreid heeft kunnen onderzoeken, voordat deze geopend was.
    Kosten voor het oplossen van deze problemen: €180.
    Totale kosten €250, het bedrag wat ik voor de iphone heb betaald.
    In een later telefoongesprek wordt gezegd dat ook de later bijkomende problemen veroorzaakt zijn door de vochtschade. Daarnaast kan swoop niets zeggen over de levensduur van de iphone na reparatie, hij zou het na een jaar kunnen begeven, wordt gezegd.
    Hun oplossing: ik krijg €80 korting op de reparatie of 20% korting op een nieuw product.
    Ik heb voor geen van beide opties gekozen en gevraagd de iphone weer terug te sturen.
    Ik krijg de iphone pas na 3 dagen weer terug. De iphone doet nu helemaal niets meer! Zelfs opladen lukt niet.
    Nogmaals telefonisch contact, maar ze blijven erbij dat het vochtschade is en willen geen stap doen tot verdere oplossing.


    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Iphone 6

    remco basseluer01-03-2018

    Ik heb 28 augustus 2017 een Iphone 6 refurbished gekocht bij het filiaal in Almere. Vandaag ben ik naar de winkel geweest omdat mijn homebutton (thuisknop)het niet meer doet. Ik gaf dit aan bij de winkel en degene achter de balie drukte op de homeknop en liep vervolgens naar zijn collega. Deze legde een soort van lineaal op de telefoon en zei uw telefoon is verbogen en dus heeft u geen garantie meer.

    Ik vroeg hoe een telefoon verbogen kan zijn.
    Hij zei doordat u deze in uw broekzak doet. Ik doe mijn telefoon nooit in mijn broekzak zei ik maar daar had hij geen boodschap aan. Ik gaf aan dat de telefoon bij aankoop al verbogen kon zijn want niemand heeft mij met een lineaal laten zien dat de telefoon op dat moment niet verbogen was. Wie weet heb ik deze telefoon wel zo gekocht. Volgens de medewerker kon dat niet want de telefoons worden wel 3 x gecontroleerd voordat ze opgestuurd worden naar de winkel.
    En daar moest ik het maar mee doen. Een telefoon van nog geen 6,5 maand oud van 349,00 euro!!!!
    Is dit de garantie van Swoop? Niet eens kijken wat het probleem is maar gelijk aangeven dat het sowieso niet onder de garantie valt. Ik vind dat Swoop bij verkoop van de telefoon dan ook moet aantonen dat de telefoon op dat moment recht is en de klant hiervoor laten tekenen dan kan Swoop deze reactie geven maar in dit geval vindt ik het rond uit belachelijk! Ik kwam notabene voor de thuisknop (homebutton) die het niet meer doet.

    Ik hoop dat Swoop mij alsnog wil helpen en doe hierbij dan nog een poging om het onderling te regelen.
    Ik wacht met spanning af.

    Remco Bassseluer

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    iphone is langzaam maar met veel korting door de refurbish

    Reduan01-03-2018

    Ik had een iPhone besteld bij Swoop met veel korting omdat het refurbished was.
    Ja ok hij is niet zo snel als een nieuwe (apple telefoons worden steeds langzamer... dat is echt stom van apple of slim) maar ik ga deze toch niet terugsturen want daarom was hij zo goedkoop en dan krijg ik vast alleen maar een andere die ook langzaam is want apple bouwt dat gewoon expres zo in dat je dan een nieuwe gaat kopen.
    Dan heb ik liever het geld in mijn zak met een wat langzamere telefoon. Maar het is wel goed om hier rekening mee te houden! Mij maakt het niet zo veel uit dus.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    SWOOP = Onbetrouwbaar

    Fred28-02-2018

    Kapotte telefoon gekregen, heeft nooit gewerkt, krijg te horen is je eigen schuld, bewijs maar dat t niet zo is!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Slecht

    Koen Berkers23-02-2018

    Belachelijke service. Ik heb halfjaar geleden een Samsung Galaxy S6 Edge besteld op de site. Na 4 maanden viel het glasplaatje van de camera er vanaf. Vervelend, maar gelukkig beloofde swoop het gratis te repareren. Veel gemaild, waarna ik mijn telefoon op heb gestuurd. Begin ging erg goed, snel reactie dat mijn telefoon binnen was, en dat ze snel aan de slag gingen. Hierna 2 weken niks meer gehoord. Ik heb hierna nog eens gemaild, hoe het ging met mijn mobiel. Zonder mijn weten was mijn telefoon doorgestuurd naar een repairservice omdat het niet onder de garantie viel. Dat was tot daar aan toe. Uiteindelijk verwachte ik dat de kosten toch niet al te hoog uit zouden vallen, aangezien dit onderdeel op internet €3,95 kostte. Uiteindelijk weer een week gewacht, waarna ik weer geen mail kreeg. Nogmaals gemaild, waarna bleek dat deze ''repairservice'' mij die zaterdag meerdere malen heeft geprobeerd te bellen. Bijzonder, aangezien ik niks in mijn bel-geschiedenis had staan. Hierna werd mij in deze mail doorgegeven dat de producten binnen waren, voor de reparatie van mijn mobiel. Ook dat zij snel contact met mij op zouden nemen. Na 3 dagen toch maar weer eens gemaild, omdat ik het weer te lang vond duren. Ik kreeg contact met Ellen, en zij meldde mij dat mijn telefoon gemaakt was, en dat de kosten €311,50 waren. Belachelijk. Ik stuurde direct een mail terug dat ik graag mijn mobiel zo snel mogelijk ongeprepareerd terug wilde.

    Uiteindelijk kreeg ik de volgende dag mijn mobiel thuisbezorgd, zonder dat hij was gerepareerd, precies waar ik om gevraagd had, maar wel opvallend omdat ik zou denken dat je een reparatie niet zo gemakkelijk terug kan draaien. Mijn mobiel was dus helemaal niet gemaakt, en ik heb 30 dagen zonder mobiel gezeten.

    Vreselijk bedrijf dat Swoop.nl

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    opgelicht

    Schoenmakers09-01-2018

    Slechte service. Voel me opgelicht. Bellen nooit moet altijd zelf bellen. Ze zeggen dat ze de laptop reinigen maar hebben er niets aan gedaan.In windows 10 acties bekeken was niet opgestart geweest. Weg € 69,00. Komen na 7 dgn met de mail u moet het toetsenbord vervangen voor € 190,00 en weten dan nog niet of het werkt.Slechte service.

    Dus betalen zonder resultaat.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Valse beloftes,inefficiënt , Slechte service !

    Jenny van Weezendonk 15-12-2017

    Het aanschaffen ging allemaal vlot en vriendelijk. Ik ben ondernemer en mijn telefoon is heel erg belangrijk , dus als er iets mis gaat , was de belofte van 24 uur services doorslaggevend om niet een nieuwe aan te schaffen.

    De telefoon ging binnen 3 maanden stuk ( kennelijk moest het aan uit knopje gerepareerd worden). Dit gebeurde op zaterdag en voor de 24 uur service kon pas op dinsdag mijn telefoon worden opgehaald en ik moest dan wel van 9.00 tot 21.00 uur op 1 plek zijn ! Hoe durf je het dan nog 24 uur service te noemen ? Verder kon ik vanuit Rotterdam naar Tilburg komen om t daar in de winkel te laten maken( seriously ?) Ik mocht 'm absoluut niet zelf Laten repareren. Verschrikkelijk veel spijt dat ik m zelf niet heb laten repareren , had me uiteindelijk veel minder gekost.

    Ik heb m uiteindelijk bij gebrek aan betere opties per post gestuurd , ze hadden m maandag en konden ' m dinsdag weer opsturen en zou ik 'm woensdag hebben ( ik zat toen als 1 mansbedriif reeds 5dagen zonder telefoon !). Ik was zooo panisch dat ik de bezorger zou missen , dat ik door heb gegeven , de telefoon naar Mn buren op te sturen ipv naar mij , IPV NAAR MIJN BUREN TE STUREN HEBBEN ZIJ MIJN TELEFOON PER ONGELUK NAAR ZICHZELF GESTUURD !!!!!

    Ik heb ze daarna wel 6 x gebeld , wel 15 minuten in totaal naar dat verschrikkelijke wachtmuziekje moeten luisteren en iedere keer werd mij beloofd dat ze hun best voor me gingen doen en ze contact met me op zouden nemen.... niets daarvan ...... WAARSCHIJNLIJK KRIJG IK MIJN TELEFOON MAANDAG PAS WEER, HUN VERSCHRIKKELIJKE DOMME FOUT HEEFT MIJ UITEINDELIJK NOG 5 EXTRA DAGEN ( HEEL VEEL TIJD, ELLENDE , KLANTEN EN GOODWILL BIJ KLANTEN) GEKOST EN ZE HEBBEN NIETS MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS GEDAAN OM DIE ONGELOVELIJK STOMME FOUT TE COMPENSEREN.

    Als je op service , efficiëntie of redelijkheid hoopt moet je niet bij Swoop zijn. Wat een prutsers, ze moeten zich schamen.





    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    van kastje naar muur

    Rudy Muller26-11-2017

    Een maand gelede een refurbished Samsung S6 aangeschaft. Levering snel en telefoon zoals beschreven als nieuw.
    Helemaal blij dus. Ik gebruikt de telefoon zakelijk en is voor mij dus redelijk belangrijk gedurende dag.
    Echter vond ik wel dat de accu snel leeg loopt vergeleken met de Huawei die ik had en in vergelijking met andere telefoons van vrienden. Tot opeens 3 weken later de telefoon niet meer oplaad... verschillende laders geprobeerd, maar wilt alleen nog opladen aan de computer. Na uitzetten krijg ik hem ook bijna niet meer aan. Telefonisch contact opgenomen met SWOOP en verteld over mijn samsung. deze verstuurd mijn netjes een mail met adressen waar ik terecht kan voor reparatie. Ik wil mijn Samsung niet opsturen omdat ik deze zakelijk gebruik, dus kies ervoor om dan maar in de winkel onder genot van een "bakje koffie te wachten.
    Ik rij zaterdag naar Utrecht( 40 minuten rijden) waar ik zeer slecht te woord word gestaan, ze de telefoon alleen uit het hoesje halen en de mededeling krijg dat deze opgestuurd moet worden, of dat ik naar Almere moet rijden omdat daar een Samsung reparateur zit. Blijkt dat niet iedereen aan een Samsung telefoon mag sleutelen. SWOOP klantenservice gebeld met de vraag of ze dit gelijk op hun website willen zetten dat je voor Samsung niet in Utrecht terecht kan.
    Ik naar Almere (weer 40 minuten rijden). Kom aan in de winkel.... wordt ik geholpen door een dame die wel weet waarover ze het heeft, krijg ik de melding dat ze alleen reparaties voor Samsung in Den Bosch uitvoeren... toen brak voor mij echt de klomp. Ben ik al de hele ochtend bezig en wordt van kastje naar de muur gestuurd. Hier baalde ik dus enorm van. Nu alsnog mijn telefoon opgestuurd naar Den Bosch en maar afwachten. Of ik wel nog even 7.50 euro verzendkosten wil betalen..... wat ook als gratis wordt aangeboden op de site en via mail. Ook het "lekkere bakje koffie' tijdens wachten is ver te zoeken in de winkels. In beide winkels geen koffie!
    Tijd dat er word geïnfesteerd in personeel die weet hoe ze met klanten omgaan. Utrecht was echt te triest!!! Almere daarintegen goed. Dankzij deze slecht service zowel telefonisch en mail zal ik niet snel meer een aanschaf doen bij SWOOP!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6,5

    Service belabbert

    Vis21-11-2017

    De service is goed te noemen als het een "simpel" probleem is. Echter zijn niet alle problemen simpel. Zodra dit aan de hand is, dan zijn het echt hobbyisten die met een schroevendraaier kunnen omgaan. Er wordt niet meer gecommuniceerd en kunnen niets terug vinden. Je moet er telkens zelf achteraan, staat minuten lang in de wacht.

    Kortom, als je denkt dat het een complex probleem is. Ga hier niet naar toe. (Filiaal Utrecht)

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Telefoon repareren

    Nicole 14-11-2017

    2weken geleden mijn Samsung edge naar swoop Nijmegen gebracht om te laten maken. Het scherm was kapot. Op de site adverteren ze met dezelfde dag klaar. Nou totaal niet. Heb mijn telefoon nu 14dagen later nog niet terug. Als je belt krijg je te horen, monteur ziek, vakantie, hij word nu gerepareerd of scherm ineens niet meer op voorraad of hij wordt morgen bij je thuis bezorgd. Nou wacht al 2weken maar nog steeds geen telefoon maar wel een rekening sturen. Waardeloze service en ze komen totaal hun afspraken niet na. Vandaag maar weer eens bellen...:(

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Apple watch series 1 verkopen als series 2

    Robert Foekema06-11-2017

    Via MP kwam ik hun advertentie tegen, een Apple Watch series 2. Top, die zocht ik net, en dat met garantie! Dus ik naar hun website, stond netjes omschreven wat de staat van het toestel was en de eigenschappen van het apparaat. Ik de bestelling geplaatst, helemaal enthousiast natuurlijk en de dag erna de bestelling al op de stoep (top!). Na het uitpakken kijk ik het toestel na, ziet er goed uit, maar wat blijkt? Het is een series 1 ipv de vermelde series 2!!!! Het toestel direct weer in de doos gestopt en contact met hun gezocht. Blijven ze ten aller tijde alles ontwijken totdat ik hun alle screenshots laat zien die ik van het geheel heb gemaakt. Uiteindelijk geven ze toe dat ze fout zijn, maar een oplossing genereren ho maar... Dus uiteindelijk hebben ze een series 1 verkocht als series 2 en ben ik nu genoodzaakt deze te retourneren zonder verder geholpen te worden. Erg onvriendelijke communicatie gehad via de e-mail en uiteindelijk geen oplossing geboden. Zou hier nooit meer opnieuw een bestelling plaatsen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Top!

    Jaap01-11-2017

    Meerdere malen Apple producten besteld zowel zakelijk als privé. Nooit enige vorm van klachten gehad. Top bedrijf.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    slechte service

    Jasper21-10-2017

    Zojuist slecht behandeld door medewerkers Swoop Tilburg. Besproken dat het kapotte scherm vervangen mag worden als ze hem weten te maken (binnen de garantie). Kom ik in de winkel, krijg ik te horen dat het niet aan het scherm ligt maar waarschijnlijk door een software update die het moederbord heeft laten crashen. "We bestellen een nieuwe telefoon voor je, want we kunnen deze niet maken". Ga ik vandaag de telefoon afhalen, of ik ff het scherm wil afrekenen. Belachelijk!!! Niks over gecommuniceerd. Had bijna gezegd "Zet het kapotte scherm er maar op". Gewoon uit principe.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    slechte service

    Jean Pustjens19-10-2017

    29 april 2017 een iPhone 6 gekocht voor mijn dochter bij SWOOP. Mijn dochter had echter na enkele weken slechte WIFI ontvangst. Ik wilde de telefoon terugsturen maar op advies van mijn dochter heb ik dit niet gedaan omdat ze dan geen huiswerk meer kon inzien van school en geen agenda en roosterwijziging van school kon zien.
    Gisteren (18-10-2017) heeft mijn dochter haar telefoon per ongeluk van haar nachtkasje gestoten. Ze had een kleine barst in het beschermglas en in het originele IPhone glas. Omdat mijn dochter de telefoon niet kan missen ben ik naar een telefoonwinkel in de buurt geweest om het glas te laten vervangen. Na 5 minuten kwam de eigenaar van de zaak me vragen waar ik de telefoon had gekocht. Dit omdat er 2 schroefjes ontbraken en op de glasplaat stond een Chinees teken (dus niet het originele Iphone6 glas). Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van SWOOP. De telefoniste deelde me het volgende mede:
    1. Het kan zijn dat de winkel waar u een nieuwe glasplaat heb laten vervangen de schroefjes heeft verwijderd.
    2. Inderdaad, de glasplaat is GEEN IPhone glasplaat, maar dat zie je toch niet. Hij ziet er uit als nieuw.
    3. Aan het slecht ontvangen van WIFI konden ze NIETS aan doen.
    4 Ze verkopen inderdaad de telefoons op SWOOP ''als nieuw'' maar aan de telefoon kan wel onderdelen zijn vervangen en niet de originele glasplaat gemonteerd zijn. De telefoon ziet er toch immers ''als nieuw'' uit.

    Ik heb de telefoniste vriendelijk gevraagd als ze me deze mededelingen naar mijn mail wilde sturen. De telefoniste heeft ondergetekende beloofd om dit te doen. (echter is nog NIET gebeurd) Ik ga namelijk naar mijn rechtsbijstandverzekering om tegen WHOOP te gaan procederen. Als SWOOP op hun site de telefoon ''als nieuw'' verkoopt ga ik er ook vanuit dat deze als nieuw is en dat er GEEN schroefjes ontbreken, er imitatie glas erop is gemonteerd en dat ze service bieden op de slechte WIFI ontvangst.

    Wordt vervolgd !!

    JMW Pustjens

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    iphone refurbished gekocht

    Chantie04-09-2017

    voor mijn dochtertje een oudere iPhone gekocht voor de prijs en ze hoefde niet een nieuwe.
    Hij werd netjes geleverd en werkt ook goed.
    levertijd duurde wel wat lang vonden we, maar het was wel goed verpakt en ze is er blij mee

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Onvriendelijk

    L. Krml15-08-2017

    Ongeveer 3 à 4 maanden geleden heb ik een Iphone besteld bij swoop.nl, de levering was op tijd echter was de Iphone kapot bij ontvangst, hij laadde namelijk niet op. Na 2 dagen deed hij het oppeens wel als ik mijn kabel er op een aparte manier inhield. Direct contact opgenomen met de klantenservice en die hebben mij een aantal opties gegeven om het probleem te verhelpen. Hierna deed hij het iets beter maar nog steeds niet super.

    Na ongeveer een maand kwam het probleem weer terug en ben ik op aanraden van de klantenservice naar Tilburg gereden om hem te laten repareren. Eenmaal in Tilburg aangekomen werd ik geholpen door een jonge knul die mij vertelde dat de persoon die de reparaties uitvoert 's ochtends had laten weten dat hij een dagje vrij nam maar dat de stagiair die het misschien ook wel kon te laat was omdat hij niet zou weten dat hij moest werken. Ik heb de Iphone dus achtergelaten en ben de stad ingegaan. Zeker 2,5 uur later werd ik gebeld op de telefoon van mijn moeder dat ze hem niet konden repareren omdat ze het verkeerde onderdeel in het zakje hadden gedaan en dat de enige was. Eenmaal terug in de winkel werd ik op een zeer onproffesionele wijze door diezelfde jongen behandeld en moest ik maar gewoon even naar de andere winkels rijden. (Ik woon daar heel ver vandaan), en moest ik de kans voorlief nemen dat ook daar het onderdeel misschien niet was. Hierna kwam ik erachter dat ze tijdens het openmaken van mijn Iphone de microfoon kapot hadden gemaakt en had ik nu dus 2 defecten aan de Iphone.

    Deaslniettemin vriendelijk te woord gestaan door de medewerkers bij de klantenservice en heb ik de Iphone kunnen opsturen waarna hij snel gemaakt werd en teruggezonden.

    Erg zonde van de manier waarop dit allemaal gegaan is, en zeker filiaal Tilburg kan wel wat goed management gebruiken gezien het feit iedereen daar zomaar te laat komt of zelf vrij neemt.

    Swoop Tilburg31-08-2017

    Beste, Wat vervelend om te horen dat uw deze ervaring heeft gehad Een vervelende samenloop van omstandigheden, waarbij mij inziens de communicatie de grote boosdoener is geweest Uiteraard nemen mensen niet zomaar vrij, iemand kan ziek zijn en zijn vervanger die op het laatste moment opgeroepen wordt kan daardoor ook wat later zijn.Dit had wel wat beter gecommuniceerd mogen worden net als dat ik de afhandeling naar u toe niet compleet vindt vanuit de winkel, onze excuses voor deze vervelende ervaring, kunt u contact met ons opnemen zodat we kunnen kijken hoe we u toch weer blij en tevreden kunnen maken? mvg Barry Verkooijen Swoop Tilburg

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    hele nette iphone refurbished

    Lena05-08-2017

    Hele nette iPhone gekocht bij Swoop. Hij is als nieuw, maar dan goedkoper. Ze waren trouwens wel iets duurder dan sommige andere "refurbished" winkels, maar ze leken me ook betrouwbaarder, ook door de reviews die ik had gelezen. En ze hebben me niet teleurgesteld. Bovendien ben ik nog steeds veel goedkoper uit dan wanneer ik een echt nieuwe iPhone had gekocht natuurlijk. Er zat zelfs geen krasje of iets op! Heel blij mee :)

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Niet nieuw, wel prima

    Sander29-07-2017

    Niet de nieuwste mac (uiteraard) maar doet het wel prima.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    garantie refurbished 2 jaar

    Linde 29-06-2017

    Ik koos Swoop omdat ze hier de meeste garantie geven op de refurbished producten en dat vind ik wel zo'n veilig idee, want je weet maar nooit en ik hoor allerlei spookverhalen over andere aanbieders.

    Mijn nieuwe telefoon was erg snel geleverd en ziet er echt uit als NIEUW. Er zit geen krasje of deukje op en hij is ook gewoon hartstikke snel. Dus ik ben helemaal tevreden! Het is net alsof ik gewoon een nieuwe telefoon heb gekocht, maar dan voor maar een fractie van de prijs.

    Goede service! Ik hoop dat hij heel lang meegaat!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Schrijf zelf een review over SWOOP

    Uw beoordeling