Problemen met een bedrijf? Zo los je dat op! 

Gelukkig gaat het vaker goed dan fout. Toch kan het gebeuren dat je een product of dienst bestelt bij een bedrijf en dat er toch problemen ontstaan. Het product wordt bijvoorbeeld kapot geleverd, je bent niet tevreden over de dienst die is uitgevoerd of er zijn andere problemen ontstaan tijdens het koopproces. In dat geval neem je waarschijnlijk contact op met het bedrijf. Het bedrijf kan dan verschillende dingen doen om er samen met jou uit te komen. Bijvoorbeeld door een tegemoetkoming te bieden in de vorm van geld, een ander product op te sturen of om kosteloos een reparatie uit te voeren. In sommige gevallen gebeurt er echter niets met de klacht. Wat kan je dan nog doen? 

Win juridisch advies in 

Heb je voor je gevoel al alles geprobeerd? Is er contact geweest met de eigenaar van het bedrijf? De klantenservice? Heb je telefonisch contact gehad? Is er een aangetekende brief verstuurd? Dan heb je eigenlijk al bijna alles gedaan wat in jouw macht ligt. Als het probleem dan vervolgens nog niet aangepakt wordt, dan heb je bijna geen andere keus dan juridisch advies inwinnen. 

Advies is altijd gratis. Een jurist kijkt dan met je mee en beoordeelt wat er mogelijk is. Als er toch een zaak van zal komen, dan zijn de kosten wel voor jou. Wanneer er een grote kans is dat je de zaak wint, kan dit toch de moeite waard zijn. In de meeste gevallen worden deze kosten dan namelijk weer verhaald op de aangeklaagde. 

Het fijne van juridisch advies is dat er geen winstoogmerk is. De jurist is onafhankelijk en heeft er niets aan om kleur te geven aan het advies. Er wordt echt geheel objectief naar de situatie gekeken en bekeken wat er mogelijk is en of jij wel of niet in je recht staat. Hierbij wordt dus ook gekeken naar de dingen die je had kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan het herroepingsrecht wanneer je niet tevreden bent over een product. Als je hier te lang mee gewacht hebt, kan het zijn dat het bedrijf volledig in zijn recht staat. 

Wees geduldig 

Natuurlijk is het lastig om geduldig te blijven als je geduld al zo op de proef is gesteld.Je wilt gewoon krijgen waar je recht op hebt. Geen kapot product of een dienst waar je helemaal niet blij van wordt. Wees je er echter ook van bewust dat het meestal tijd kost voordat een bedrijf reactie kan geven. Grote beslissingen moeten meestal door een hele commissie worden genomen. Als jouw klacht dusdanig groot is dat er een redelijke compensatie moet worden gegeven, dan zal dit eerst uitvoerig worden besproken. Probeer daarom zo geduldig mogelijk te blijven en geef het bedrijf de tijd die nodig is om tot een beslissing te komen. 

Je zou eventueel wekelijks op een vast moment contact kunnen opnemen om in elk geval te horen hoe de zaken er precies voor staan. 

Share