ANWB Wegenwacht

4.9

Bestellen

4.6

Service

4.7

Prijs

4.7

Levering

46.5%

Zou hier weer kopen

ANWB Wegenwacht

Sta je langs de kant van de weg met een rokende auto, dan is het fijn als je iemand kunt bellen om je te komen helpen. Als je professionele hulp van de ANWB wilt, dan betaal je daar natuurlijk voor. Maar is dat wel de moeite waard? Helpt ANWB je verder? Hoe zijn anderen geholpen door deze dienst? Kun je eigenlijk wel zonder een abonnement en dus de hulp van de ANWB? Durf je dat? Of zijn er alternatieven? Lees hier de reviews van anderen over de ANWB en kom erachter welke diensten deze wegenwacht aanbiedt en of dat de moeite waard is.


Over ANWB

Voor veel mensen is de Wegenwacht synoniem voor de ANWB, zo groot is de naamsbekendheid van dit bedrijf. Deze wegenwacht is er voor (bedrijfs)auto’s, motoren, (brom)fietsen en de scootmobiel en de pechhulp strekt zich uit over heel Europa en met het zogenaamde Europa Plus-pakket ook daarbuiten, zoals in Turkije, de Verenigde Staten en Australië. Een lidmaatschap heb je al vanaf 15 euro per jaar, afhankelijk natuurlijk van de dekking die je kiest. Ledenvoordelen zijn legio en behelzen zowel pechhulp en diverse diensten als gratis magazine De Kampioen en kortingen in de (web)winkel.


Diensten van ANWB

ANWB biedt vele diensten: naast de wegenwacht onder andere belangenbehartiging, rechtshulp en verzekeringen. De verschillende diensten zijn via speciale telefoonnummers meestal dag en nacht bereikbaar, zoals het ANWB Leden Service Center (informatie over en verkoop van alle ANWB-diensten en – producten, maar ook voor reisadvies en informatie over verzekeringen, recreatie en toerisme),  de Wegenwacht (voor pechhulp onderweg), de alarmcentrale (bereikbaar vanuit het buitenland), een alarmjurist (voor dringende juridische problemen in het buitenland), de Autoverkoopservice, ANWB Creditcards, Digikluis Alarmcentrale, Keuringen (voor informatie over autokeuringen en het maken van afspraken bij de Keuringsstations), Rijopleiding (ook leren autorijden kun je via de ANWB regelen. Voor het behalen van een auto-, motor-, aanhangwagen- of bromfietsrijbewijs), Vaarbewijzen (als je liever met een boot wilt varen), Verkeersinformatielijn Nederland (actuele file-informatie in Nederland, inclusief trends (neemt file toe of af) en reistijden, tevens snelheidscontroles. En ook nog prognoses voor de komende spits en informatie over weer en openbaar vervoer), Verkeersslachtofferlijn (informatie en advies voor verkeersslachtoffers en familieleden), Verkeersveiligheid-trainingen (bijvoorbeeld een eendaagse slipcursus), Verzekeringen (niet alleen autoverzekeringen, ook (brom)fietsverzekeringen, caravanverzekeringen, oldtimerverzekeringen, bootverzekeringen, scooterverzekeringen, camperverzekeringen, motorverzekeringen, et cetera), ANWB voor de Zaak (een zakelijk lidmaatschap voor zelfstandigen en bedrijven)


 


Klachten over ANWB

Voor een bedrijf dat je te allen tijde moet kunnen bellen in geval van nood is het natuurlijk noodzakelijk om op veel verschillende manieren bereikbaar te zijn. Niet alleen is daarvoor een waslijst aan telefoonnummers beschikbaar gemaakt, waarvan de ANWB Alarmcentrale misschien wel de meest belangrijke is (dag en nacht telefonisch en per e-mail bereikbaar, ook vanuit het buitenland), je kunt ook online terecht. Op de website anwb.nl vind je een lijst met veel gestelde vragen. Staat het gewenste antwoord daar niet bij, dan kun je vragen stellen aan een virtuele medewerker. Ook kun je vragen stellen via Facebook, Twitter en e-mail. Bovendien kun je terecht in één van de ANWB winkels, natuurlijk niet per se voor wanneer je met een kapotte auto langs de weg staat, maar wel voor als je op zoek bent naar een leuke deal met je lidmaatschap voor bijvoorbeeld een paar wandelschoenen. Je kunt ANWB ook volgen via de verschillende nieuwsbrieven, apps, de ANWB Community, Facebook, Twitter, YouTube en Google +.


Laat jij je helpen door de ANWB als je in nood verkeert? Laat hier je review achter en laat anderen weten hoe jij over de ANWB denkt!


Kortingcodes, routeplanner, pechhulp, file, verkeer, verzekeringen ze doen het allemaal. Maar ook goed? Lees hier ervaringen van consumenten over de ANWB bij NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (99)

Accu kapot

Zeer zeer onbeschoft hulp lijn,die alles had gelogen!!!!!

F

F.boutzakhte

30-11-2024

0

Anwb pech hulp

Totaal geen hulp in het buitenland ik stond er met 3 lek gestoken banden in de middle of nowhere in Frankrijk. anwb wilde me niet helpen ik heb duidelijk aangeven al moet ik de kosten zelf betalen... regel in elk geval een sleepdienst en garage..en word er verteld bel je verzekering maar en word er op gehangen...daar betaal je dan 200 euro per jaar voor!!!! Nooit weer ANWB

M

Marc

27-08-2024

0

Niet Oke ANWB, Drama, dieptepunt ANWB service

Drama: 1.melding 14:11, 19:51 arriveert afgesleept. 2.Ongevraagd paniek zaaiend opm over de auto . 3. Fact bijvullen koelvloeistof, ontvangen <17:00, probleem niet opgelost. 4.Vervangendvervoer 1 dag, terwijl dit 2 dgn is Anwb mdwr moet intern overleggen over 2 dgn, in contract+eigen anwb site. 5.. geen tussentijdse updates, klantenserv slecht (=niet) bereikbaar.

M

Monique

02-05-2024

0

ANWB Wegenwacht

İk was ruim 38 jaar al lid bij ANWB ik had pech met mijn auto ivm rug klacht ben ik naar huis gegaan en heeft mijn zoon van mij overgenomen. om dat ik niet bij mijn auto was door een onbeschofte gesprek met de hulplijn een telefoniste weigerde mij verder te helpen daarom heb ik gelijk mijn lidmaatschap beindigd en ik vondt heel onbeschoft van de telefoniste en ik vondt te ver gaan

Y

Yildirim

02-11-2023

0

ANWB pechhulpdienst

In de app van mijn wegenwacht staat bij het “ huidige pakket” : Pechhulp in Nederland. Op de I van info daarachter staat: PECHHULP IN HEEL NEDERLAND. Dat is dan toch ook je woonplaats?? Maar nee hoor, dat is een extra pakket. Slechte service na met een PLATINA kaart 45 jr lid.

M

Martin

20-10-2023

0

ANWB PECHHULP BUITENLAND / KOMEN ALLEEN NOOIT!

Als je met pech kom te staan in Italie, is de ANWB zeker niet thuis! Nog erger... na pechmelding en 10 tallen telefoontjes staan wij nu nog in Italie :-(. Gelukkig met de hulp van de camping eigenaar, onze zoon en telefonisch ondersteuning garage Nederland konden wij onze terugreis weer maken! De ANWB heeft NOOIT meer enig contact gehad of enige hulp gestuurd (zoals belooft en wat je hoort te verwachten). Wel hebben ze een nieuwe factuur gestuurd voor het aankomend jaar :-(. Wij zullen deze betalen en daarna nooit geen ANWB meer voor ons... Wij zullen dit vooral door vertellen van deze fantastische service bij de ANWB!!

J

Jonker

18-08-2023

0

Wegenwacht/Pechhulp

Geweldig zwendel! Niet je geld waard! Je komt met pech te staan met de camper in Frankrijk, je rijdt de camper naar tankstation om veilig te staan, en dan kan je mooi zelf de sleep regelen want ANWB kan dat niet voor je doen!?!?!? Vervolgens laten ze een gezin met 3 kinderen en 2 hondjes 3 dagen lang op het terrein van een sleep bedrijf staan. Want de beloofde repatriëring en vervangend vervoer kost een paar centjes en daar heeft ANWB geen zin in! Vervolgens word je na 2 dagen opgebeld door een of andere zwendelaar die je probeert wijs te maken dat transport duurder is dan je camper. Transportkosten: €1800 Dagwaarde camper: ong. €12.000. Ik heb met deze ervaring heel veel onbeschofte en arrogante medewerkers gesproken. Motto van ANWB is: Betaal je lidmaatschap en ga ons geen geld kosten.

Z

Zox

12-08-2023

0

wegenwacht buitenland

De ANWB is een totaal waardeloze zwendel. Ondanks het contract dat ik bij ANWB heb heeft de ANWB ons in de steek gelaten. Ik heb een verzekering voor de wegenwacht voor Europa (volgens het contract ook Turkije), maar omdat mijn auto kapot ging aan de Europese kant van Istanbul, dus ja, gewoon volgens het contract in Europa, ben ik niet geholpen. Zij vinden namelijk dat als je midden op de snelweg stil komt te staan, dat je dan gewoon netjes moet wachten aan de telefoon met de ANWB, ook al bedraagt de wachttijd erg lang. Waag het dus niet zelf naar een veilige plek te gaan met behulp van de lokale sleepdienst, want dan help de ANWB je niet meer. Ook in combinatie met stress omdat je op een levensgevaarlijk punt staat, is het echt niet fijn om naar die verschrikkelijke wachtmuziek te moeten luisteren. Lang verhaal kort: De ANWB helpt je enkel en alleen als het hun uitkomt. Dat is vaak niet wanneer het jou uitkomt. Ik raad iedereen sterk aan om niet lid te worden van de ANWB, en anders om zo snel mogelijk je contract te ontbinden. Contractbreuk is voor hun namelijk blijkbaar dagelijkse kost.

S

Serdar

13-07-2023

0

ANWB Koffer Human Nature: miskoop

Ik ben ca. 50 jaar lid van de ANWB/Wegenwacht. Mijn autoverzekering en fietsverzekering lopen via de ANWB. Mijn auto is aangesloten op ANWB Smart Driver. Jarenlang heb ik een doorlopende Reis en Annuleringsverzekering bij de ANWB. Ik heb in sept. 2019 een ANWB koffer gekocht merk Human Nature ca. 66 liter. Vanwege COVID 19 deze koffer voor het eerst gebruikt in sept 2022 vliegreis Griekenland. Voor de 2e keer gebruikt juni 2023 busreis Kroatië. Tijdens deze laatste reis is het oogje op één van de ritstrekkers afgebroken. Hierdoor kan je de helft van de rits niet meer op het TSA slot doen. Koffer is dus niet meer op slot te krijgen. Bij de winkel van de ANWB dit kenbaar gemaakt en verzocht om een nieuwe koffer of geld terug (€ 79,--). Ondanks het feit dat de koffer maar 2x gebruikt is wordt via mail door Retail Service Center ANWB snoeihard gemeld dat de garantietermijn van 1 jaar verlopen is dus geen vergoeding plaatsvindt. Ik word wel doorverwezen naar mijn doorlopende reisverzekering. Derhalve deze schade gemeld aan de ANWB reisverzekering. Deze meldde dat ik (ik citeer): “een eigen risico van € 50,00 op uw verzekering heb. Het vastgestelde schadebedrag is lager dan uw eigen risico. Daarom vergoeden wij de schade niet”. Gezien het bovenstaande ben ik zeer teleurgesteld en boos op de ANWB dat er geen enkele tegemoetkoming door hen plaatsvindt. In ieder geval zal ik NOOIT MEER een Human Nature koffer kopen bij de ANWB. Blijkt dus ondeugdelijk materiaal te zijn (als je er maar twee keer mee op vakantie kan gaan) waar geen duurzame garantie op zit. Ook is mijn vertrouwen als trouwe klant hierdoor voor de andere dienstverleningen van de ANWB ernstig geschaad.

H

Herman

06-07-2023

0

ANWB autoverzekering

Wat een oplichterij. Betaal jarenlang netjes lidmaatschap. Gisteravond een klapband. Stonden precies op een splitsing. Of we even kunnen uitstappen om te kijken waar we precies stonden want anders konden ze niets doen. Terwijl we al hadden aangegeven op welke splitsing we stonden. Maar we moesten persee een hectometerpaaltje doorgeven. Bloedlink te midden van autos die langs beide kanten voorbij suizen! Uiteindelijk toch maar gedaan. Rijkswaterstaat en bergnet kwamen gelukkig al snel om de splitsing af te sluiten. Hadden een noodwiel nodig. ANWB 4x moeten bellen!!! Elke keer weer opnieuw moeten aangeven dat we een noodwiel nodig hebben. Uiteindelijk krijgen we het bericht dat ze geen wiel hebben.... Oftewel zoek het lekker uit. Sta je dan midden op de snelweg. En daar betaal je dus je lidmaatschap voor. Hele gevaarlijke capriolen moeten uithalen en niets meer gehoord van de anwb. Dat wordt opzeggen en geld terugvragen want dit is belachelijk!!! Wees gewaarschuwd en ga geen lidmaatschap aan. Pure geldwolven zijn het! (En dan heb ik nog geeneens gezegd dat dit de tweede keer is dat ik Anwb heb moeten bellen en dat ze de eerste x paar jaar geleden ook al geen hulp konden bieden..)

C

Carolien

19-06-2023

0

ANWB autoverzekering

Vreselijke verzekeraar! Absoluut nooit hier een auto verzekeren. Ze doen er alles aan om NIET klantvriendelijk te zijn. Na een aanrijding met een ree heeft mijn auto erge startproblemen, een kapotte uitlaat en kapotte bumper. Eerst via hen naar een ABS bedrijf gegaan. Hier is pas ruimte voor reparatie over 9!! weken. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Verder weten ze mij daar al meteen te melden dat de startproblemen niets te maken kunnen hebben met de aanrijding met de ree? Bijzonder. Dan is er overigens nog geen expertise bij geweest. (wat na aanrijding met wild wettelijk verplicht is!!) Pas nadat ik een aantal keer bij hen aan de bel heb getrokken dat mijn auto ’s ochtends niet start en dat ivm werk problemen geeft, schakelen ze ineens expertise in. Of ik mijn auto dan een dagje daarheen wil brengen. Echter het bedrijf zit een halfuur met de auto verderop op een industrieterrein zonder aansluitend ov, dus dat gaat allemaal zeer moeizaam. Telkens als ik de ANWB verzekeringen bel, kom ik minstens een half uur in de wachtstand. Als ik een email stuur krijg ik een gestandaardiseerd antwoord dat de wachttijd momenteel langer dan de gebruikelijke 5-10 werkdagen (?!) is. Ongehoord. Dan maar naar mijn eigen, vertrouwde garage, het eigen risico dan maar voor lief nemende, maar dan hoop ik in elk geval sneller geholpen te worden: hier komt dan wel de expert kijken: alleen de bumper willen ze vergoeden. Resterende schade zal wel liggen aan de leeftijd van de auto. Ik ben dan ook verbijsterd: 2 maanden geleden heeft de auto nog een grote beurt gehad en is de auto APK goedgekeurd. Geen enkel probleem vóórafgaande de aanrijding, ze reed probleemloos en had absoluut nooit startproblemen. Ik voel me bedonderd en afgeserveerd. Absoluut onacceptabel en schandalig!

P

Patricia

30-05-2023

0

Pechhulp buitenland

Afgelopen week in Spanje met autopech gestaan. Contacten met de alarmcentrale zijn dramatisch slecht. 5 x contact gehad over ophalen door pechdienst. Drie keer zou men terugbellen maar helaas. Na 4 uur wachten langs een drukke autoweg zelf een sleepdienst geregeld naar VW dealer in een plaats verder op. Daar nog 2 x contact gehad met de alarmcentrale maar geen enkele ondersteuning. Garage heeft mij super geholpen en ik kon met wat beperkingen ( en zweet op mijn kop) naar huis rijden. Na zijn 43 jaar lid te zijn kan ik maar 1 advies geven: wegwezen bij de ANWB pechhulp buitenland want je hebt er helemaal niets dan ellende van. Weggegooid geld !

28-05-2023

0

Pechhulp (wil je hulp? Pech!)

Beste mensen van de anwb... De gegevens die hieronder staan ZIJN NIET CORRECT. Het mailadres klopt niet en het woonadres ook niet. Alles wat bij jullie fout kon gaan is wel zo een beetje fout gegaan. Mijn auto met ZAKELIJK kenteken stond als particulier bij jullie verzekerd. Het wijzigen van gegevens is keer op keer fout gegaan, dat de ***weg er nog staat als woonadres is gewoon lachwekkend. Maar het zogenaamde 'particuliere' abonnement wel ingeschreven staat op het nieuwe adres op de *************weg terwijl de abonnementswijziging plaatsvond voor de verhuizing is gewoonweg magisch. Zelfs de wijziging van het kenteken bleek te ingewikkeld, waardoor jullie weigerde te komen toen ik daadwerkelijk hulp nodig had. Ook het opzeggen van abonnement bleek een lastige opgave. Inmiddels hebben jullie dat wel gedaan (zonder dat ik aangegeven heb!) en in de opgenomen telefoongesprekken blijkt allemaal niets terug te vinden.. Chapeau! wie runt de boel bij jullie? Hans Kazan? En dan nog wel het meest vervelende... Het is nu uitgegeven aan een incassobureau die aangeeft dat ik contact met de debiteur moet opnemen en wanneer de anwb mij doorverbind met het incassobureau krijg je te horen dat telefonisch contact niet mogelijk is. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd nog wel.

T

Tinus

02-05-2023

0

ANWB pech hulp

Al jaren klant bij de ANWB. Tijdens een recente reis met pech langs de weg komen te staan in Italië. De ANWB zorgde er nog net voor dat we (na 4 uur wachten!) met een sleepwagen werden opgehaald, maar verder konden we het zelf uitzoeken. We waren op weg naar huis, maar de ANWB weigerde om vervangend vervoer voor ons te regelen. Er werd doodleuk gezegd dat we maar 4 dagen langer moesten blijven zodat we onze auto, waarvoor een nieuw onderdeel nodig was dat niet op voorraad was, zelf naar huis konden rijden. Of we wel wisten wat het kost om een auto terug naar Nederland te laten vervoeren. De oppas voor ons kind en de extra vakantiedagen die daarvoor nodig waren, moesten we dan zelf maar even regelen volgens de “hulp” dienst. Schaamteloos. Het abonnement wordt beëindigd en ik zal de ANWB NOOIT meer bij iemand aanbevelen.

T

TJ

28-04-2023

0

wegenwacht 32 jaar lid (platinum)

32 jaar lid (platinum), nu eindelijk een keer pech in Almere. Auto geparkeerd, zelf taxi genomen naar mijn werk in Amsterdam. Dochter (heeft geen rijbewijs) achtergelaten bij de auto. ANWB gebeld, moet ikzelf terugkomen vanuit Amsterdam, anders komen ze de auto niet ophalen. Ik geef aan dat de kosten dan voor mij zijn, prima, maar regel het. Maar ze komen dus niet!!!! Fantastisch dit na 32 jaar. Zelf garage Van de Roest in Naarden gebeld; binnen no time geregeld. ANWB = trekken aan een dood paard, dying business. Wie trekt daar de stekker eruit?

E

Et

29-03-2023

0

Autoverzekering + Wegenwacht

De ANWB is net zoiets als MAFIA. Wat een ballentent. Ik geloof al 40 jaar lid en dan heb je iets en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd met onbegrijpelijke argumenten.. Upselling is wat ze de hele tijd proberen. Service is echt ruk. De enige die aardig doet is de digitale assistent die je te pas en te onpas krijgt. Wegwezen daar allemaal en nooit meer terug.

R

R. Leenders

13-03-2023

0

Auto verzekering

K

Klaas Kooistra

09-03-2023

0

Pechhulp

2 jaar geleden een lidmaatschap genomen voor pechhulp. Afgelopen week had ik een defecte accu. Bellen naar de centrale of de anwb kon komen. Nee dus ik bleek geen woonadres service te hebben. Wilde dit met tegenzin afsluiten maar dit zou dan nog €50 extra kosten. Heb de dame gezegd met onmiddellijke ingang mijn lidmaatschap op te zeggen Lijkt op onderwereld praktijken. Ga zo door ANWB. En tegelijkertijd bedankt dat jullie mij aan een pechhulp van Bosch Car Service geholpen hebben

A

Arthur

05-03-2023

0

anwb pechhulp scootmobiel, wel betalen geen hulp

Wel betalen maar geen service. Helaas met pech met scootmobiel gestaan om half 12 s avonds vlakbij CS Den Haag in de regen. Anwb gebeld, alleen auto stond in systeem scootmobiel helaas niet. Betaal al 3 jaar premie ervoor, al 15 jaar lid van ANWB auto. Moest maar terugbellen tijdens kantooruren want nu kon ze het systeem niet in. Ik kon wel opnieuw lid worden, en voor scootmobiel en boete voor gelijk gebruik pechhulp, bijna 300 euro gelijk betalen. Dan zouden ze hulp kunnen sturen. Schandalig om te moeten betalen voor iets dat al betaald is. Wachttijd was aan telefoon 20 minuten en pechhulp kon wel 90 minuten of langer duren. Dat in de kou, als vrouw alleen, met hartprobleem en winkels die gaan sluiten. Daarna is het erg rustig en komt er allerlei gespuis tevoorschijn, echt niet prettig om gestrand te staan en geen kant op te kunnen. Ben gaan liften (in busje van uitzendbureau vlakbij ) om thuis te komen. No Show service van de anwb en onvriendelijke, kribbige medewerkster aan de telefoon. Heel erg klantonvriendelijk. Ik zeg deze hulp op en laat mij elders verzekeren. Wat een slechte zaak

M

mary

17-02-2023

0

ANWB wegenwacht compleet

Grootste fout van mijn leven was om lid te worden van de ANWB en de wegenwacht!! Na stranding 3 uur moeten wachten tot ik een huurauto aangeboden heb gekregen. Transport van mijn auto kon niet naar de garage gebracht worden die ik wenste. In het duurste pakket zou de haal en brengservice van de huurauto van toepassing moeten zijn. In de ochtend afgemeld bij zowel Logicx en de ANWB, reactie van de ANWB : Sorry meneer er is geen personeel om de huurauto op te halen en u moet hem zelf terug brengen ondanks dat ik aangaf ik geen tijd had en niet 12 km naar huis kon lopen, was het probleem niet van de ANWB en alle kosten zouden voor mijn rekening zijn! Ik heb ook gevraagd of iemand mij naar huis kon brengen als ik zelf de auto terug bracht, ook dit was niet mogelijk en moest ik het zelf maar uitzoeken en toen was het tuuuuuut tuuuuut de haak opgegooid. Dan heb je een compleet pakket afgenomen wat 268 Euro heeft gekost!! Ook transport van mijn eigen auto heb ik zelf moeten betalen. Bedankt Yvonne en de ANWB voor schandalige service. Datum van ervaring: 10 februari 2023

B

Bartoutouh

10-02-2023

0