Kras

6.3

Bestellen

5.7

Service

6

Prijs

5.6

Levering

46.7%

Zou hier weer kopen

Kras

Lees dit en je kent dit bedrijf een stuk beter. Kras is een website waar je een ruim aanbod aantreft van zon vakanties, verre reizen, cruises, busreizen, stedentrips, last minute vakanties en ook aanbiedingen van verschillende hotel aanbieders. Voor goedkope vakanties moet je op Kras zijn. Kras is een organisatie met meer dan 90 jaar ervaring en welke is aangesloten bij alle belangrijke instanties. Misschien heb je nog nooit van hun gehoord? Dan kun je op onze site een goed beeld van ze krijgen. Lees de verschillende reviews en meningen van anderen over hun op deze site. Het is ook mogelijk om je ervaring met anderen te delen, wanneer je al wel bekend bent met Kras. Het mag om een goede ervaring gaan, maar ook om een minder goede. Gewoon doen!


Over Kras

Kras is een bedrijf dat in 1922 is opgericht door Johan Kras. Hij had toen een lijndienst met een paard  en wagen van Den Bosch naar Ammerzoden en vice versa. Aan het einde van de jaren 40 stopte hij hier mee door de grote concurrentie en ging hij zich richten op groepsreizen, dagtochtjes en georganiseerde uitstapjes. Er werden toen veel Brabantse arbeiders naar de Rotterdamse haven gebracht en de militairen naar de verschillende bases in het westen van Duitsland. Het bedrijf groeide langzaam. 


De tweede helft van de jaren zestig kromp de markt voor groepsvervoer door de economische en maatschappelijke veranderingen. Het leidde wederom tot een verschuiving van de activiteiten. Het startte toen met het uitvoeren van meerdaagse busreizen. Het massatoerisme begon op te komen en daardoor bleek het een shot in de roos. In het jaar 1969 is Kras gestart om met partijen samen te gaan werken. Zo werd er samen met de KBO (Katholieke ouderen bonden) reizen voor senioren ontwikkeld. Het programma zorgde ervoor dat ze hierdoor een unieke plek in de reiswereld kregen. 


In het jaar 1983 werd de bedrijfsstructuur veranderd en werd de structuur van het familiebedrijf losgelaten. Het nieuwe management ging nieuwe bestemmingen opzoeken. Het aanbod van producten werd ruimer en breder. Ook werd het meer toegespitst op specifieke doelgroepen. Wederom was Kras de marktleider en met het verkoopmodel haar tijd vooruit! 


In 1988 neemt Kras Stervakanties over uit Beverwijk en wordt de naam Kras Stervakanties. In 1999 Gaat het uitmaken van de grootste reisonderneming van Europa TUI. De funderingen worden door de grotere inkoopkracht nog sterker. In 2007 wordt de officiële naam Kras en later Kras.  


Diensten van Kras

Kras is een reisaanbieder met specialisaties op het gebied van autoreizen, busreizen, fietsreizen, vaarvakanties en ook groepsrondreizen. De internationale koopkracht en meer dan 90 jaar ervaring van Kras hebben gezorgd voor een bedrijf wat haar klanten goed kent en een mooi aanbod kan bieden. Er zijn vakantiereizen naar meer dan 80 landen. Denk hierbij aan strandvakanties, zeecruises, riviercruises, rondreizen, fietsvakanties, wandelvakanties en ook culturele reizen.  




Klachten, tips en complimenten over Kras

Het is belangrijk om direct een melding te maken van een klacht. Iets wat Kras ook zelf aangeeft. Tijdens de vakantie is het mogelijk om het aan de reisleider of de chauffeur te melden. Ze zullen kijken of het direct is op te lossen. Anders is er altijd een hulplijn in Nederland. 


Als je terug bent van vakantie dan is het mogelijk om nog na een maand een klacht in te dienen. Doe dit bij de afdeling klantenservice.  Dit kan via de volgende kanalen:
Per post: Kras Klantenservice
Bernseweg 22a
5324 JW Ammerzoden
Per telefoon: 073-5999 888
Per email: info@Kras


Heb jij ervaring met Kras?

Het is heerlijk om te zien welke verschillende mogelijkheden er allemaal zijn om een goed beeld te krijgen van een bedrijf. Je mening geven om anderen zo te helpen is een van de mogelijkheden. Kies er voor om een review op NederlandReview achter te laten over dit bedrijf. Je krijgt er vast geen spijt van.


Lees hier de ervaringen van echte klanten van Kras! Hoe makkelijk boek je hier een reis, zijn de prijzen goedkoop, de hotels en bestemmingen goed, de klantenservice goed? Lees het hier in de reviews!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (15)

Kraservaring

En op meerdere plaatsen hier en elders lees ik dan hoe gewéldig Kras zou zijn, meer dan voldoende gemiddeld en overal die nepreclame voor dit bedrijf, zelfs op websites waar mensen hun grieven, teleurstellingen en fin. tekorten door Kras melden. Bespottelijk, zoveel reclame. Als een bedrijf goed en betrouwbaar zou zijn, zou al die reclame niet nodig zijn. Het is zoals mijn reisgenoot mailde over onze door Kras geannuleerde cruise: als we geen korting zouden hebben gekregen op een nwe. cruise (en veel moeite om onze reissom à tweeduizend euro p.p! terug te krijgen), zouden we Kras voortaan links laten liggen.

A

A.

28-06-2019

0

cruise MS Columbus IJsland, Farøer- en Shetlandeilanden 16 juni 2019 vanuit Rotterdam

Hier kan ik kort over zijn: hij ging niet! vanwege averij en reparatie in het dok vaarde de boot niet. Vier dagen voor vertrek ontvingen we een annuleringsmail van Kras en een dag later voicemailbericht van hen. Onder de lessen (onderwijs) bellen we nooit, verboden en hun bericht vond ik erg dwingend, eisend. Ik heb er nooit op gereageerd, want juist mailen vind ik heerlijk rustig! Wat me direct opviel, was de opsomming van kortingen, voorwaardes enz. voor altern. cruise, bij hen te boeken en nérgens teruggave van reissom, p.p. rond de tweeduizend euro. Ik dook het weekend dat we zouden vertrekken in de juridische rambam en pluisde alle reisvoorwaarden van Tui/Kras en de hele wetgeving van Ned. op dit onderwerp, uit. Het was taai, maar vruchtbaar, want onderzoek leverde op, dat we recht hadden op allebei: hele reissom terug plus korting op de volgende, binnen bep. kaders en data. Rederij CMV in Engeland vertelde hetzelfde, maar bij hen hadden we niet geboekt. Lang verhaal kort: na een week mailen, want Kras bleef onduidelijk gestelde mails sturen en zwom om de hete brij heen, hadden we het geld binnen en waren toen pas zo ver om naar iets volgends te kijken. De teleurstelling was n.l. nogal groot, jaren naar uitgekeken en Kras manipulatief. Want niet één medewerker, maar zeker drie verschillende, meldden geen van allen de teruggave van de reissom, dat heet dus: beleid! En is geen foutje van iemand. Het is dat we een fikse korting op de cruise konden krijgen, anders zou ik nooit meer bij Kras boeken, want dit zijn lage praktijken. Immers: als ik bij vooruitbetaling in de winkel iets koop, dat later niet meer geleverd kan worden, heb ik ook recht op teruggave en dat is bij reizen hetzelfde. Hun mails waren behoorlijk vaag steeds en ik vroeg menigmaal om opheldering, klip en klaar: geld terug. Men vroeg zich daar af of ik wel goed gelezen had. Nou, juffie kan prima lezen, want juffie helpt dagelijks kinderen in de basisschool met lezen, dus zij kan het echt! Het was strategie en zó minderwaardig, want onder elkaar zeiden we: en iemand die niet zo assertief is of minder goed Nederlands spreekt/schrijft? Kom op, mensen, kom op voor uw rechten: actie duurt bij Kras tot ong. 12 juli a.s. onder bep. voorwaardes.

M

M.

26-06-2019

0

“Fly-drive Classic South Africa

Wij hebben de reis “Fly-drive Classic South Africa” bij Kras geboekt. Hoewel wij een fantastisch avontuur hebben meegemaakt, is dat zeker niet te danken aan Kras. Natuurlijk bleek de gehuurde en geüpgrade auto niet door Avis geleverd. In plaats van de beloofde en betaalde Toyota RAV4 2 liter kregen we een Toyota Rush 1600. Het verschil merk je echt wel in de bergen en op de vaak slechte wegen. Tevens bleek in de auto geen navigatie. We hebben deze bij moeten huren. Om nu in dat mooie vreemde maar ook grote land zonder navigatie 9 hotels en talloze bezienswaardigheden te vinden was ons wat al te veel risico. Bij een aantal hotels had Kras geen exacte adresgevens beschreven. Je bent dus goed afhankelijk van een goede internetverbinding op je telefoon. Ook verder geen enkele omschrijving. We moesten dus veel zelf uitzoeken. Tot slot bleken ook nog eens de laatste twee hotels die in de reispapieren stonden van Kras, niet voor ons geboekt. Gelukkig hadden we ook reispapieren gekregen van Thomson (Kras besteed de reis uit aan Thomson), waar wel de goede hotels en adressen stonden. We hadden op voorhand een paar vragen aan de klantenservice van Kras gesteld. Echter blijkt dit een callcenter die geen antwoord weet, maar ook niets uitzoekt. Boek je bij Kras, sta je er dus pittig alleen voor.

R

Rudolph Snijder

10-06-2019

0

Pas op voor kamerfraude die Kras pleegt

Onlangs dacht ik via Kras een familiekamer geboekt te hebben in een leuk hotel dat zij aanboden in Gent. Een familiekamer want ik boekte één kamer waar ik samen met mijn kinderen kon slapen. Niets bijzonders aangezien dat in vrijwel ieder hotel kan. Ook hun boekingssysteem gaf aan dat dat kon (vandaag nog eens geprobeerd een je kunt nog steeds zogenaamd met 3 personen op één kamer slapen in het betreffende hotel) en dus de kamer geboekt. Vervolgens (zoals je dat ook wel eens in de supermarkt hebt als je er niet als een havik op toeziet dat verder alles wel klopt) gelijk afgerekend via internetbankieren en daarbij niet stil gestaan bij het grote prijsverschil. Bij aankomst in het verder prima hotel kwam de frauduleuze aap uit de mouw: Kras had mij niet één maar twee hotelkamers aangesmeerd! Bij een telefonische klacht die ik daarna bij kras indiende wierpen zij vervolgens iedere verantwoordelijkheid van zich af: "u had uw boeking moeten controleren" werd mij verweten. En "met dat hotel hebben wij slechts een contract voor één of twee persoons kamers. Dit ondanks de keuze op hun eigen website voor een familiekamer en foto's die daarvan te zien zijn met twee riante tweepersoons bedden! Het hotel was nog zo vriendelijk om aan te bieden dat als zij de tweede kamer alsnog konden volboeken, zij dat bedrag zouden terugstorten naar Kras. Maar mocht dat gebeurd zijn dan verwacht ik niet anders dan dat Kras reizen óók dat bedrag zelf heeft geïncasseerd. Wees gewaarschuwd aldus voor de meest onbetrouwbare reisorganisatie waar ik ooit het ongenoegen mee heb gehad een boeking te doen.

R

Rob

01-05-2019

0

Kras is top!

We zijn vorige week terug gekomen van een fantastische vakantie naar kreta. We hebben veel touroperators vergeleken om voordelig luxe op vakantie te kunnen en daarbij kwam kreta al snel uit de lijst rollen. Wat aanbieders betreft waren we er ook snel uit om voor kras te kiezen aangezien deze vroegboekkorting aanbieden. De korting scheelde ons zo'n 280 euro! We hebben geboekt via de korting van vroegboekkortingtips en dit scheelde een dus 280 euro.

R

Roy van Alphen

11-12-2018

0

Zware onvoldoende voor Kras reizen excursiereis Bella Italia

In juni 2018 heb ik via Kras reizen de excursiereis Bella Italia gedaan in Italie, Sorrento, Amalfi kust. Het hotel Giosue a Mare gaf mij een hele slechte kamer en ik kon niet wisselen. Douchekop was verkalkt. Stopcontact viel uit muur. Reparatie werd vergeten, pas na boos worden opgelost. Diverse elektr app hadden gevaarlijk uitstekende kabels. Kamer direct aan weg, kon niet slapen zonder oordopjes. Kamer had invalidentoilet. Ontbijt eenvoudig en slecht bijgevuld. Diner geen keuze, je eet wat pot schaft. Eten soms niet warm genoeg. Medereizgrs dachten dat eten soms hergebruikt was. Mijn ervaring was van het niveau wat je op tv programma's ziet over horror vakanties. Reisleidng had deze reis nog niet gedaan en kende omgeving niet goed. Bussen te laat. Veel oudere mensen, tempo meer geschikt voor jongeren. Reisleiding op vrije momenten zeer slecht bereikbaar, onacceptabel bij calamiteiten. Bijkomende kosten excursies hoger dan op website. Achteraf klacht ingediend bij Kras en gevraagd om financiele compensatie. Telefonisch gaven ze me gelijk dat geleverde kwaliteit zwaar onder de maat was. Geen compensatie gekregen. Zware onvoldoende voor Kras reizen.

T

T Wijnen

04-08-2018

0

Geweldige wandelvakantie

Een geweldige vakantie gehad in Zillertal, Oostenrijk. Prima hotel, geweldige gids en prachtige wandelingen. Dit is een reis van Aktiva Tours die ook via Kras, of in mijn geval FNV voordeelreizn, geboekt kan worden.

T

Truus

29-06-2018

0

TOP vakantie

Wij hebben echt een hele goede ervaring gehad met kras. Alles top geregeld en heerlijk genoten. (En nee ben geen medewerker ofzo, maar iemand die gewoon een topervaringen met ze heeft gehad en graag ook eens een positieve review wil schrijven. gr, Hanneke

H

Hanneke

04-01-2018

0

geld niet terug

Op 24 december een reis geboekt naar eurodisneymet hotel. 27 december gecancelled door kras ivm overboeking, geen goed alternatief dus krijg mijn gels terug. Nu 3 januari nog steeds mijn geld niet terug! Eerst zeiden ze dat ze het 27 december hadden teruggestort, maar dan had het 28 december op mijn rekening moeten staan. Op 2 januari zeiden ze dat ze het zo snel mogelijk zouden regelen, dus dat van 27 december was al een leugen. Als ze dat zo bij alle annuleringen doen hebben ze lekker veel geld op 31 december op hun rekening staan, geld wat niet van hun is!

J

jose

03-01-2018

0

Thailand Compleet toch niet zo Compleet

Thailand zo mooi en dan zo weinig laten zien . De reis is heel erg uitgekleed ( veel bezuiniging op hotels enz ) veel excursies zelf betalen , veel tip geld , weinig tijd om dingen te bekijken die je wil bekijken . Lees alles eerst goed voor je boekt en kijk even bij andere aanbieders zou ik zeggen . Dit was onze eerste en laatste rondreis we zijn gelijk genezen , voortaan weer lekker zelf boeken naar Thailand . Kras reageert ook niet op klachten die je hebt , echt slecht Kras . Nooit meer Kras .

P

P. Dam

23-12-2017

0

Kras organiseert slecht

Ik heb een cruise geboekt bij kras, ik heb diverse klachten. 1) de reisbescheiden komen te laat . 2) De Visa worden niet tijdig besteld. 3) De excursies worden niet duidelijk gepland , informatie is niet beschikbaar en men biedt geen service bij het boeken. Alle problemen worden afgeschoven op de cruise operator. Kras stuurt haar klanten van het kastje naar de muur en heeft geen enkele interesse in het oplossen vd problemen die ze zelf veroorzaken. Het enige wat goed ging is de betaling, van 5400 euro, die accepteerden ze gelijk, en daarna hielden ze op met werken, het geld is binnen toch? Ik adviseer iedereen geen zaken te doen met deze waardeloze reis organisatie.

J

J. Giessen

19-12-2017

0

Ik blijf klant bij Kras

Heel wat mooie momenten mogen beleven door de diensten van Kras Altijd genoeg te kiezen, wij willen telkens weer eens iets anders. Er wordt goed met je meegedacht over opties en locaties en de prijzen zijn zeer schappelijk, zeker als je alle service meerekent. Ik blijf klant bij Kras

S

Sofie

05-01-2017

1

Al veler reizen via Kras

Professionele reisorganisatie met kennis van zaken. Wij zijn al jaren vaste klant en hebben al vele reizen geboekt bij Kras. Prima service altijd en keuze genoeg om telkens iets nieuws te ondernemen!

D

Dominique

31-12-2016

0

De keuze is reuze!

Wanneer je nog niet weet wat voor een soort vakantie je wilt, is het echt de moeite waard om eens bij Kras te kijken. Ik en mijn man wisten totaal niet wat we nu moesten doen, maar dankzij de website van kras hebben we eigenlijk vrij snel een keuze kunnen maken. Het aanbod is groot en ze hebben verschillende mogelijkheden, maar ik weet zeker dat er voor iedereen iets tussen zit. We hadden nog wel een aantal vragen, maar die werden door de medewerkers snel beantwoord. Alles is hier top geregeld.

B

Betsy Tuin

01-12-2016

0

Fantastische vakantie

Fantastische vakantie gehad met Kras, naar Portugal. Niks op aan te merken eigenlijk

F

Floris

15-04-2016

0