Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.
FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.
Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.
Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:
Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.
In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.
Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.
Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!
Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Totaal