FlixBus

4.6

Bestellen

3

Service

5.1

Prijs

3.5

Levering

33.8%

Zou hier weer kopen

FlixBus

Stel, je hebt een leuk vakantieadres gevonden in het buitenland, maar je hebt zelf geen auto, en de trein biedt geen verbinding. Dan kun je nu ook terecht bij FlixBus, een busmaatschappij waar je zelf gemakkelijk een reis kunt boeken van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld, of naar Londen, etc. Er zijn vele bestemmingen mogelijk. Een van oorsprong Duits bedrijf, wat nog maar kort bestaat. Wat de ervaring is van anderen die al eens met hen een reis hebben gemaakt, kun je hier lezen.


Over FlixBus

FlixBus werd in 2013 in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op hetzelfde moment startte ‘MeinFernbus’ in Berlijn een concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. De Duitse spoorwegmonopolie werd namelijk in 2013 opgeheven en beide starters werden de leidende aanbieders op de busmarkt. Beide bedrijven zijn inmiddels gefuseerd en inmiddels marktleider in Duitsland. Sinds 2015 breidt FlixBus uit in andere landen als Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië. Ook bieden zij vervoer in grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa.




Diensten

Bij FlixBus kun je een rit boeken via het eenvoudige boekingsformulier op de website. Je vult daar in waar en wanneer je wilt opstappen en waar je naartoe wilt reizen. Je kunt ook meteen een terugreis boeken, en de datum van terugreis toevoegen, maar je kunt ook gewoon een enkele reis boeken. Je geeft aan met hoeveel volwassenen en hoeveel kinderen je wilt reizen en of je fietsen meeneemt. Als je dit hebt gedaan krijg je een aanbod te zien met een totaalprijs voor het aantal passagiers wat je meteen kunt boeken.


Er zijn verschillende vaste busreizen beschikbaar naar onder andere de volgende plaatsen:

  • Londen
  • Parijs
  • Berlijn
  • Groningen
  • Utrecht
  • Amsterdam
  • Eindhoven
  • Disneyland Parijs

Je kunt ook kijken op de pagina ‘Busreizen: Alle steden’. Hier vind je per land een handig overzicht met mogelijkheden. Ze hebben meer dan 1.000 bestemmingen in 20 landen, zo kun je via deze lijst de populairste verbindingen vinden, gesorteerd per land.


Comfort

In alle bussen zit airconditioning, een leeslampje, gratis Wifi en er zijn stopcontacten voor het opladen van je smartphone bijvoorbeeld. Verder is er een toilet in iedere bus, extra beenruimte en je kunt snacks en drankjes kopen bij de chauffeur. Voor de bagage is ook genoeg ruimte.


Klachten

Op de website vind je een pagina met veelgestelde vragen die uitgebreid beantwoord worden. Heb je andere vragen of klachten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze spreken Duits en Engels. Je kunt ze bereiken van maandag t/m zondag, 24 uur per dag via de service-hotline: +49 (0)30 300 137 300. Of je vult het contactformulier in op de website. Wordt de klacht niet opgelost dan kun je altijd terugvallen op het ODR platform van de Europese Commissie.


Vertel over jouw ervaringen

Hier op NederlandReview willen wij een consumentenplatform zijn dat onafhankelijk is, en waar iedereen zijn/haar mening over bedrijven, diensten en dergelijke kan achterlaten. Heb jij al eens gereisd met FlixBus? Laat dan ook jouw review achter op onze site, zo kunnen anderen daarvan profiteren!


Lees hier de reiservaringen van anderen met FlixBus, een jong bedrijf dat reizen met de bus in Europa wil vernieuwen, voldoen ze aan de verwachtingen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (77)

Flix is BAD

Het is makkelijk om slechte diensten te leveren als je de goedkoopste bent. Je weet toch dat mensen die het niet breed hebben geen andere opties hebben. Hou ook rekening in Duitsland met racistische agenten met hun controles. Die zonder enig bewijs of aanleiding tegen je schreeuwen. Je uitkleden, laten bukken, kuchen en ballen optillen voor een groep agenten die overduidelijk machtsmisbruik vertonen. Ik ben een gast die netjes voor zijn kaart heeft betaald en beloond is met intimidatie.

D

Danny

23-09-2024

0

Flixbus lost 300 € luggage of mine, and now are ignoring my attempts to get a refund!

L

Lazar

19-10-2023

0

This was my most horrifying trip (September 3, 2023). The driver was absolutely inadequate! We were driving on the road (on the bridge near the town of Gildenwijk) at the maximum allowed speed, but our bus driver decided to overtake, causing a dangerous situation. In the car he cut off and tried to push, there were two small children. They had to brake suddenly. In the end, he even showed the middle finger to the other driver. Administration, please take action! Such a driver should not be transporting people.

F

Fert Yohan

04-09-2023

0

Flixbus busreis

Ga nooit met Flixbus. Je reserveert voor fietsen en dan zegt chauffeur zonder enig medeleven dat je niet mee kan want de fietsen passen niet op de drager. Zelf bedacht om de banden leeg te laten lopen, toen ging het wel. Maar de chauffeur zou gewoon wegrijden en mijn vrouw en mij midden in de nacht op Amsterdam Sloterdijk achterlaten!!! Terwijl we twee weken fietsvakantie hadden gepland met geboekte hotels etc! Het interesseert ze helemaal niets! En er was heel veel plaats in het ruim maar daar de fietsen dan maar leggen wilden ze ook niet, ook niet toen ik zei dat ik er dan uit zou stappen als er een volgende halte te veel bagage bij moest (dan was ik in ieder geval in Duitsland en kon wellicht laatste stuk met de trein gaan) Vervolgens kwamen we in de bus (die trouwens veel te laat was) en zochten we onze gereserveerde plaatsen. Werd ons doodleuk verteld dat ze niet deden aan nummers (we hadden betaald voor reservering!!). Geen excuses, geen uitleg, zoek maar een plekje naast iemand anders, want naast mijn vrouw ging niet meer omdat er nergens 2 lege stoelen naast elkaar meer waren. En als je dan achteraf op zijn minst de 5,98 terug wil die je betaalt hebt voor de zitplaatsreservering, kun je eindeloos gaan mailen, maar het enige dat je krijgt is een voucher terwijl je nooit meer met Flixbus mee wil!! Wat een baggerbedrijf is dat zeg. En o ja, in totaal in 3 flixbussen geweest en alle keren norse, onaardige rotmensen die je geen blik waardig keuren.

M

Mark

06-06-2023

1

Rennes-Avranches

M

M.Tsao

31-05-2023

0

Rit met Flixbus van Verona naar Amsterdam op 2 mei 2023

Niemand verdient de Flixbus. De heenweg van Amsterdam Sloterdijk naar Milaan op 22 april 2023 was eigenlijk prima en dat je dan in 16 uur in 6 landen komt, is best geinig. Af en toe was er een kleine pauze, net genoeg om bij een benzinestation koffie te halen of naar de wc te gaan. In de bus naar de wc gaan, is bij Flixbus af te raden. Dat is verschrikkelijk goor en er is geen papier, geen zeep, niks. Ik had deze reis overigens geboekt vanwege het voordeel dat het een reis was zonder overstap, maar de vele nadelen wegen daar niet tegenop. De terugweg van Verona naar Amsterdam was een regelrechte nachtmerrie. Het is een wonder dat ik veilig ben thuisgekomen. Om te beginnen sta je in uren in het donker te wachten in een louche omgeving zonder enige faciliteit. Dan komt de bus. De chauffeurs spreken uitsluitend een Slavische taal, zien er zeer onverzorgd uit, zijn ronduit onvriendelijk en lusten wel een slokje. Alle clichés zijn helaas waar. Maar dan hun rijstijl, ik denk dat een blinde nog beter zou rijden. En dan de bus, zo ontzettend vies. Er waren ook geen afvalzakjes, dus op een bepaald moment ligt het overal. Op geen enkel moment werd er opgeruimd. Vertraging hadden we ook, een uurtje of zo. Gedurende de volle 18 uur was er geen enkele mogelijkheid om buiten de bus naar de wc te gaan, of om koffie of iets te eten te kopen. Niemand verdient de Flixbus, we verdienen allemaal beter. Of... tip: geef criminelen een flink lange Flixbusroute als alternatieve straf. Werkt ongetwijfeld afschrikwekkender dan gevangenisstraf en is veel goedkoper voor de maatschappij.

J

J. Epskamp

15-05-2023

0

Busreis en waardeloze service van Flixbus!

Een bus was vertraagd waardoor ik deze heb gemist en bestemming was onduidelijk, uit eindelijk contact opgenomen met Flixbus om navraag te doen hierover. Blijkt dus dat ze het volledig op jou verhalen en nog is onbeleefd omgaan met hun klanten! Jij bent de schuldige hierin, nooit meer reizen met Flixbus wat een waardeloze service!

S

S.O.

29-04-2023

0

Lille naar Nantes

Ik had een absoluut verschrikkelijke ervaring met Flixbus. Mijn bus stond gepland om 23:25 uur, maar ik ontving vlak voor 23:25 uur een vertraging en moest opnieuw wachten tot 01:05 uur. Ondanks de vertraging besloot ik te wachten, maar toen ik om 00:30 uur naar het toilet ging, was de bus al vertrokken tegen de tijd dat ik om 00:45 uur terugkwam. De slechte service zorgde ervoor dat ik de hele nacht in de kou moest doorbrengen en gedwongen was om twee taxi's te nemen om een tgv te proberen te halen, maar de tweede taxi bracht me naar huis. Het ergste van alles was dat ik beide vluchten heb gemist, wat mijn hele reis naar de zon volledig heeft verpest. Na deze ervaring kan ik Flixbus aan niemand aanbevelen. Bespaar jezelf de moeite en kies voor een betrouwbaarder vervoermiddel.

D

Domat Demets

28-04-2023

0

Busticket

Ik nam de bus van A naar B, Onze bus stond gepland voor 19:00 we kwamen netjes een half uur van te voren aan bij de bushalte, het was al 19:00 uur en de bus bleek nog niet te zijn aangekomen, vroegen we aan een Flixbus medewerker en zei dat de bus nog zou komen, bleek dus dat de bus al vertrokken was.. Had ik ergens anders nog op tijd een bus kaart kunnen regelen van een concurrent en nog 3+ uur extra gewacht op het station.. Zo'n slechte service heb ik nog nooit eerder meegemaakt in mijn leven. Contact opgenomen met Flixbus en die doen er alles aan om geen restitutie te geven, terwijl ze kunnen inzien dat de buskaarten niet gebruikt zijn en de bus daadwerkelijk vertraagd was. Voor mij nooit meer met Flixbus wat een slechte service!

H

Hans

23-04-2023

0

Rotterdam to Berlin

Busline 075 to Berlin was filled with alcoholics openly drinking large cans of beer, peeing next to the bus. We (my minor daughter, mother and I) actually saw their private parts. Another couple ( women) were performing sexual acts on each other. The toilet light was broken. People peed in the sink and next to the toilet creating a puddle in front of the door. Due to a technicality I did not receive a refund only a voucher and lost almost € 170 for cancelling the ride back home. My daughter was to scared to get on the bus again. We had to buy plane tickets in order to leave.

T

Tia

14-04-2023

0

Luik to Bale

I didn't feel safe and the driver was rude and didn't speak English at all... Moreover, I paid for an allocated seat but couldn't have it bc the driver had to sleep there ?! During the trip, the driver was driving weirdly and when out of the bus, when we asked for an explanation, he had nothing to say but "it's not me but the company". Once contacting support, we didn't get a chance to have an answer... Please do not consider this option for your safety and well-being.

K

Kévin

13-03-2023

0

Trip to Germany

This company is absolute unprofessional and a scam to the highest level. I booked a trip with them where I needed to change buses, with 1 hour transfer time in between. First they are 40 minutes late in general, and then the bus driver just don't drive, and take a 45 minute additional break, because he drove 4 hours beforehand. Sorry for him, but respectfully, that's not my damn issue. I then had to book a very expensive train ticket to the transfer point, without even knowing if I will make it to my next bus. This is how they treat their passengers! On top if you call the hotline, there is only a UK number, you will have additional telephone costs, which they won't refund you either. Bad service is an absolute understatement.

K

KH

09-03-2023

0

Verschrikkelijk! Bus zou komen om 9u. Uiteindelijk nooit een bus gezien en 2u in -5° staan wachten. Uiteindelijk mochten we op de eerstvolgende bijproppen maar in plaats van naast elkaar te zitten (waar we trouwens extra voor hadden betaald) zaten we elk apart zo ver mogelijk uit elkaar. Onvriendelijke service en geen medeleven nadat wij 2u in de vrieskou stonden te wachten! Nooit meer!

A

Anna botermans

07-02-2023

0

Busvervoer naar Amsterdam vanuit Gent

Bustijd besloeg maar liefst vijf uur!Chauffeur was corrupt en vroeg ter plekke nog 10 euro meer die hij ongetwijfeld in eigen zak stak!Dit terwijl ik keurig voor mijn bagage betaald had!Onderweg tot 3 maal stil gestaan op de E 17 op de pechstrook terwijl chauffeur ah bellen was. In Antwerpen meer dan een uur gewacht op vervangende chauffeur die haastig ook bijna ongeluk veroorzaakte!Vreselijke ervaring!!Flixbus ….dit nooit meer!

C

Christophe

03-02-2023

0

Genève-Rome

Eerste keer met flixbus gereisd. Italiaanse chauffeurs helpen geen van allen met bagage in-en uitladen. Ook al loop je met krukken, zoals ik. Toiletten hebben geen zeep of wc-papier, of het is nat. Van Milaan naar Rome was het toilet in de bus zeer smerig en stond je in de urine, wat je vervolgens weer de bus inloopt. In Bologna probeerde ik daarom op het busstation naar het toilet te gaan, maar ik werd uitgelachen toen ik in mijn beste Italiaans erachter probeerde te komen hoe laat de bus weer zou vertrekken. Frans of Engels werd niet verstaan. Het was gewoon onbeschoft. Beter zou zijn dat bij elke stop sowieso wordt verteld hoe lang je tijd hebt voor een boodschap of toiletbezoek. Verder was alles prima, fijne stoelen, wifi en stroom aan boord.

I

Irene

26-01-2023

0

Enkeltje Amsterdam Groningen

Laatste nachtbus vertrok 20 minuten eerder dan gepland, waardoor we gestrand zijn in Amsterdam samen met drie anderen. Hotel moeten boeken. Kaartje of refund kun je naar fluiten. Goedkoop is duurkoop, waardeloos en geen serieus alternatief voor het OV. Vreemd dat dit bedrijf zaken mag en kan doen in NL.

W

Werner

22-01-2023

0

Busticket naar Brussel

Voor het eerst met Flixxbus vanuit Den Haag naar Brussel met bus 813. Daar werden we goed en vriendelijk ontvangen door een ervaren bus chauffeur Michael. De chauffeur was professioneel en verantwoord, stond de passagier goed te woord en heeft ons allen veilig en wel afgezet op de plaats van bestemming. De bus was schoon en netjes!!

J

Jovielyn & Santa

29-12-2022

0

Trip from Den Haag to Amsterdam

Horrible experience. I bought ticket from Den Haag to Amsterdam and I arrived to the bus station 22 min before departure. My bus supposed to come by 15:15pm. I was waiting on cold more than 42min(from 14:52pm until 15:35pm) and bus didn’t come. In the end I went by train and got late for my appointment. After contacting Flixbus customer service and explaining situation I got reply that “we had checked everything properly and we are sure that bus departed on time”. And they add: “we can proceed refund only if delay more than 2 hours and ticket has not been used”. So they don’t care if customers r waiting for 43min on cold since it’s not “2 hours”. Such a bad service. They don’t trust their customers. They r not willing to support at all. Avoid of using Flixbus. Be sure in case of any issues they won’t care.

Y

Yulia

14-12-2022

0

Rotterdam - Bayonne v.v.

Wij (twee dames van 74 en 80) vonden het een prima ervaring, rekening houdend met de prijs. Beide keren vriendelijke chauffeurs gehad, waarbij wij zowel op de heenreis als de terugreis bijzonder prettige ervaringen hadden met dezelfde chauffeur. Bijzonder vriendelijk en attent, hij hield ons goed in de gaten, vroeg regelmatig of we OK waren. Natuurlijk is een nacht doorbrengen in een bus vermoeiend, maar dat wisten we van te voren en de ritten op zich waren comfortabel. Minder prettig was de overstap van 2 uur midden in de nacht in Paris Bercy: een groot busstation waar beide keren de toiletten afgesloten waren. Waarom? Dat dwingt mensen van het toilet in de bus gebruik te maken; het is toch voor iedereen (ook voor degenen die de bus schoon moeten houden!) veel handiger en fijner om de gewone toiletten in dat overstapstation te gebruiken?

J

Janine

06-11-2022

0

Amsterdam - Antwerpen en retour

Op de heen weg konden wij een plekje reserveren en hadden wij ook geen klachten. Maar de terug reis kosten het dubbele en was ellende. Wij gingen achter de chauffeur zitten en dachren prima te zitten, moesten wij van de chauffeur vlak voor vertrek ergens anders zitten waardoor wij bovenin op de achterste bank zaten. Het was krap en warm, stonk naar bier, met mijn rugklachten zat ik dus totaal niet goed en heb de hele reis last van mijn rug gehad. Mijn kind moest steeds overgeven omdat zij niet achter een bus kan zitten Als de chauffeurs in de eerste instantie een briefje op de stoelen plaatsen dat je daar niet mag zitten hadden wij nog een ander fatsoenlijk plekje kunnen bemachtigen en was er niks aan de hand.

31-10-2022

0