WorldRemit

5

Bestellen

4.1

Service

6.1

Prijs

4.6

Levering

36.8%

Zou hier weer kopen

WorldRemit

Online geldtransfers doen is ondertussen de gewoonste zaak. Uiteraard wil je natuurlijk wel met een betrouwbare partij in zee gaan. Laat je daarom hier adviseren over WorldRemit. Hier vind je namelijk reviews van eerdere klantenervaringen. Of heb je zelf al ervaring met ze en wil je graag jouw mening delen in een beoordeling? Ook dan zit je hier goed, want op deze pagina kun je recensies zowel lezen als schrijven.

Waarom geld versturen?

Vrijwel de meeste bedragen die op deze manier verstuurd worden, gaan naar familie of vrienden in het buitenland, maar ook aankopen of zakelijke transacties zijn niet ongewoon. Maar wat de rede ook is, let er wel op dat je geld verstuurd via een betrouwbare betalingspartner en een veilige weg, om onaangename verrassingen en vervelende situaties te voorkomen.

Verschillende manieren van geld versturen: bij voorkeur snel, eenvoudig en veilig

Geld kan op meerdere manieren verstuurd worden. Een is door middel van een bankdeposito, waarbij het geld direct op de rekening van de ontvanger gestort wordt. Ook is het mogelijk te kiezen om het geld contant te laten ophalen bij een van de ophaalpunten door de ontvanger. Echter kan het geld ook ten goede komen aan de mobiele portemonnee (mits de ontvanger een account heeft uiteraard) of gebruikt worden voor het opwaarderen van beltegoed. Vooral dit laatste is goed voor het behouden van contact met de mensen die je lief hebt, maar die een flinke reis verderop wonen. Vaak is de transactietijd vandaag de dag slechts enkele minuten maximaal, dus lekker snel.



Online geld overmaken met WorldRemit

Dit is zo’n bedrijf waar je terecht kunt voor diverse geldtransfers. Een account kan zowel via de browser op de computer als de bijbehorende app bereikt worden, wat onderweg geld overmaken via smartphone of tablet mogelijk maakt. De service is, volgens de website, op dit moment beschikbaar voor verstuurders in ongeveer 50 landen en 140 bestemmingen wereldwijd. Het gehele proces vindt online plaats, wat formulieren en kosten zou schelen, en erg gebruiksvriendelijk zou moeten zijn. Of dit allemaal ook echt zo door de gebruikers van de dienst ervaren wordt, vind je terug in de klantenrecensies.

Reviews van ervaringen voor en door consumenten

Aangezien niemand zit te wachten op een klik-geld-weg-scenario, is het belangrijk om onze klantenervaringen te delen met elkaar. Zo kunnen toekomstige klanten zich laten adviseren door het lezen van recensies en zijn zij op deze manier geholpen. Schrijf daarom vandaag nog een recensie als jij al een mening hebt en jouw beoordeling met de wereld wilt delen. Is WorldRemit echt een betere manier om geld te versturen zoals ze zelf beweren? En hoe zit het met de uitspraak dat ze 24 uur per dag kunnen helpen? Hoe zit het met de berekende kosten ten opzichte van andere geldtransferbedrijven? Zijn ze echt een goedkoop alternatief of bleek dat te mooi om waar te zijn? Lees of verkondig het hier in de reviews!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (19)

geld overboeken naar Oeganda

Mijn account is sinds september gedeactiveerd en ondanks diverse mails en het aanleveren van info krijg ik geen reacties. Ik heb de account nodig. Ik vind het bijzonder vreemd dat men niet reageert en zegt wat het probleem is.

F

Frits van der Heide

16-11-2024

0

WorldRemit

Al weken is mijn account van WorldRemit geblokkeerd. Ik weet niet waarom. Het bedrijf is op geen enkele manier te benaderen. De telefoonnummers werken niet en op een email reageren ze niet zelfs niet nu ik hun elke dag een mail stuur. Ik stap maar over naar de concurrent

J

Johannes

22-10-2024

0

Transactie

Transactie per 7 juni , world remit customer service zend bericht , houdt my geld vast tot k documenten heb verzonden ,, heb ik gedaan , geen geld terug of bericht world remit customer service

B

Blessing

09-08-2024

0

Transactienummer 187967297

Ik schrijf maar nog een review en hoop maar dat ze gaan oplossen. Op 1 februari heb ik geld naar Afrika gestuurd maar helaas heeft de ontvanger dit niet ontvangen. De Wordremit app geeft aan dat de transactie is voltooid. Ik heb al een paar keer contact opgenomen, zowel telefonisch als via de chat, maar ik heb nog geen zinvolle hulp of geen bevestigingsmails ontvangen waarin onze gesprekken worden bevestigd. Geen antwoordt op mijn e-mail. Zeer teleurstellend.

A

A

08-02-2024

0

4 dagen mijn geld nog steeds in progress en niet terug geboekt ook na dat ik zo veel keer proberen te bellen, de wacht rij is onstelbare 40 minuten voor niks!!!! email gestuurd en nog geen reactie.

12-09-2023

1

Money Transfer

Ik heb al zeker 15 x gebruik gemaakt van WR en het heeft altijd gewerkt. De app rammelt soms een beetje met bevestigen maar uiteindelijk wordt elke transactie voltooid. Het is 1 x misgegaan. Ik had 2 x overgemaakt omdat de app zei dat het de eerste x fout was gegaan. Dat was niet zo Ik heb 30min in de wacht gestaan maar ben uiterst vriendelijk geholpen. De bevestiging dat de tweede betaling gecancelled is zat direct in mn inbox . Per saldo goede service dus. Heel fijn dat ae het zo makkelijk maken om geld over te maken naar benodigden in het buitenland.

M

Marieke

28-06-2023

0

betaling via WorldRemit

Op 3 februari maakte ik twee grote bedragen over naar WorldRemit met het verzoek deze bedragen in Engelse ponden over te maken naar de bankrekeningen van mijn zwager en schoonzus in Engeland. De bedragen zijn afkomstig uit de erfenis van mijn schoonmoeder die 16 september jl. overleden is. Ik had geen redenen om te twijfelen aan WorldRemit omdat ik al eerder kleinere transacties via hen gedaan had en dat ging altijd prima. Op 4 februari gaf WorldRemit aan dat 'action required' was. Ze stelden een groot aantal vragen die mijn privacy nogal raakten. Er stond geen motivering van hun vragen bij. Ik ging er maar vanuit dat het een actie was om mogelijk 'witwassen' tegen te gaan. Ik snapte dat wel en beantwoordde correct hun vragen. Maar die antwoorden volstonden niet voor hun en er volgde een bizarre email-correspondentie die abrupt op 10 februari stopte. Op mijn laatste 2 antwoorden kreeg ik geen antwoord meer. Nu, 22 februari, heeft WorldRemit nog steeds dat enorme bedrag in handen en is er geen enkel teken dat ze van plan zijn het geld naar mijn zwager en schoonzus over te maken. Ik vraag me toch af of ik niet in handen ben gevallen van een criminele organisatie en mijn zwager en schoonzus kunnen fluiten naar hun geld. Het is ook ongelooflijk dat WorldRemit met een 9.2 (!!!) nog steeds op de 3e (!!!) plaats van de Top 10 Money Transfer Services - Netherlands staat. Hoe kan dit? Ik hoop dat WorldRemit deze review leest en alsnog heel spoedig dit geld overmaakt.

J

Jan Thasing

22-02-2023

1

Money service

WorldRemit werkt op zich wel. Maar na een paar jaar sluiten ze opeens je account zodat je al je contacten kwijt bent. Je kan dan ook geen geld meer sturen wat je vaak wel beloofd hebt aan mensen. Je kan mailen en bellen wat je wilt, ze laten de filipijnse klantenservice alleen maar zeggen dat ze de reden niet mogen zeggen. Belachelijk. Zoek liever een ander bedrijf dan WorldRemit. Ze nemen de klant niet serieus.

E

Erik

13-09-2022

1

Betaling naar Oeganda via Airtel

Let op: de koers die WorldRemit je in de eerste twee transactieschermen laat zien is voordeliger dan die verwerkt wordt in de volgende (definitieve) schermen. Bedrog? Reclameren is onmogelijk!

L

L.H. van Dijk

02-07-2022

0

Geld verstuurd

-geld niet verstuurd, dmv een verzonnen leugen, nmlk"naam klopt niet". -12 keer gebeld, elke keer word ik binnen 48uur geholpen. Echter wordt deze time-frame steeds vernieuwd na 48uur. Conclusie geld is weg, niks is verstuurd naar de begunstigde. Stelletje Dieven! Gewaarschuwd mens telt voor 2!

H

Habon

16-11-2021

1

Geld gestuurd naar Peru, transactie gecanceld omdat er een afhaalpunt was gestopt.

3 maanden op mijn retour geld aan het wachten, vele keren contact gehad. Stelletje oplichters! Geen zaken mee doen.

M

Marco De Jong

30-09-2021

1

MAR96057186

oplichters bij kleinere bedragen wordt het geld snel overgemaakt...als je een grotere bedrag 500€+ verdwijnt je geld komt niet aan en je krijgt het geld niet terug...ik heb idee dat iemand uit criminele omgeving deze app/site runt

E

Elhadi

25-06-2021

2

Mar95058418

Ik heb sinds 4 juni mijn transactie geannuleerd en tot ophede is mijn geld nog niet terug gestort na aantal telefonisch en email nog geen reactie. Ik ben zeer teleurgesteld om.deze bedrijf zaken te doen. D a t is geen service meer dit is een oplichting. Ik wacht nog steeds op mijn geld.

A

Aberkane

17-06-2021

1

2078 euro

Bij het uitvoeren van een transfert naar Brazilië is er een WR limietmelder die U tijdens de transfert blokkeert als je over die WR limiet gaat. Heel hoed zou je denken, was het niet dat die WR limiet hoger is dan de werkelijk toegelaten limiet. De WR limiet was 13.000 reals, terwijl de feitelijk toegelaten limiet maar 10.000 reals is. Waardoor de indruk zou kunnen ontstazn dat het de braziliaanse regering is die de storting blokkeert- niks is echter minder waar: het is WR die U geld achterhoudt en blokkeert. De illusie van dat jegeld wirdt geblokkeery wordt eigenlijk door het WR transfertsysteem zelf in de hand gewerkt. Daar ben ik na 5 dagen zelf achtergekomen dat limiet 10.000 reals was ipv de 13.000 reals. Na veel chatten en emails, )dagelijks een 3-tal mails en chats), beticht er een zekere ‘Prins Logan’ mijn bank alsmede Sofort van het achterhouden van transfert. Binnen de dag wordt door beide betichtte partijen het tegendeel beweerd en bewezen (via screenschot) Beide instanties leggen de schuld bij Worldremit. Ik heb toen na 10 dagen ‘in afwachting’ te hebben gestaan en na voor WR vernietigende kritiek van Sofort en mijn bank (die ik dan ook naar WR via email doorgestuurd heb) de transactie geannuleerd. Ik heb dan ook via Linkedin de topmanagers van WR bestookt met verschillende messages waarbij ik mijn WR ID en mijn WR transactienummer heb doorgestuurd, samen met een dreiging om naar consumentenbelangengroep Testaankoop (een aanrader als consument van de 21 e eeuw) te stappen, contact op te nemen met cybercrime politie en naar de belgische media te stappen. De chat communicaties met WR zijn misleidend. ik raad ieder aan om screenshots te nemen van elke conversatie en deze in je chats en mailings te copieren en door te sturen als confronterend materiaal naar WR toe. In de antwoorden van WR via chats en emails staat het bol van leugens, en gebeurt er eigenlijk niks dan tijdwinnen. Op het einde van de chat zegt men dat je de chat kunt opslaan, dat wordt ook in chat voorafgaandelijk gezegd: niet geloven en blijven screenshots nemen, want als je de chat probeert op te slaan blokkeert het scherm en ben je je chat kwijt. Na ongeveer 2 weken en na druk van Sofort en mijn bank, werd de refund doorgevoerd. Zeker afraden. Ik heb dit verhaal naar mijn Braziliaanse vrienden die in België wonen via FB doorgestuurd. Nee, dan is Western Union, die U bestelen want voor 1000 euro rekent men uiteindelijk 1/6 van het bedrag dus zo’n 170 euro kosten aan en liegen ze ook dat het niet meer normaal is want in brussel aan het WU loket zegt men doodleuk dat het geld opgehaald kan worden in ieder Banco do Brasil kantoor, wat dus een grove leugen is, en wordt de begunstigde aangewezen op een speurtocht om na te gaan wie nu die lokale WR ophaallocaties zijn, die dan ook bij grotere bedragen, weigeren om de som uit te betalen. LCC en je eigen bank zijn volgens mij de enige betrouwbare en goedkopere alternatieven, enfin, althans voor wat België en Brazilië betreft. World Remit is een beetje gelijk onze vroegere Sabena: Such A Bad Experience Never Again, haha.

G

Geert Suvée

29-05-2021

0

819 Euro geprobeerd naar Tanzania te sturen

Echt ongelofelijk slimme oplichters, de eerste paar keer gaat het geld binnen een paar minuten naar de ontvangers. Daarna een groter bedrag en het verdwijnt. Schijnbaar goed te bereiken via chat en telefonisch maar dat is nep. Er gebeurt namelijk niets. Al sinds 31 december is dit geld verdwenen. Er wordt alleen gereageerd als je een slechte review schrijft maar nog steeds is dat geld niet terug. Wat een oplichters!!! Ik wil gewoon mijn geld terug en het zinnetje: Your transaction is under review komt mijn strot uit!! WorldRemit NIET GEBRUIKEN!!!!

E

Ellen van de Velde

27-01-2021

0

Twee transacties

Geen pluspunten Ben al heel lang klant bij WR en afgezien enkel hik-ups ging het steeds ok maar nu was mijn transactie in review en na een boze telefoon voor uitleg waarom (kreeg geen antwoord ) stuurden ze een mail met het bericht dat er al één transactie zou teruggestort worden maar dat ze ook mijn account zouden afsluiten . Vandaag NA 5 Dagen en vele mails naar dienst "transactionhelp" nog steeds geen geld terug en na een telefoontje lieten ze doodleuk weten dat mijn account nog steeds bestaat en dat beide transacties nog steeds "under review" zijn verder geen enkel uitleg . Heb gevraagd om men centen per kerende terug te sturen en mijn account te sluiten. Ben eens benieuwd hoelang dit gaat duren . De bedragen dienden om een vlucht te betalen die nu niet doorgaat (corona) en daardoor extra hotelkosten met zich meebrengt. Ik vind de weigering om de reden van review te geven een gebrek aan respect voor een trouwe klant.

L

Leo Spaas

25-01-2021

0

geld versturen

Ik ben zo lang bezig en het geld is nog steeds in behandeling. En het is zeer onpersoonlijk want je kunt niemand bereiken, alleen een virtueel assistent waar je niks mee kunt. Ik ervaar heel veel stress. Hiervoor deed ik dat met Western Union. De service is altijd goed. De kosten zijn hoog maar ik kies liever voor Western Union. Zeer slechte service..

N

Nancy van Damme

05-10-2020

0

Fijne ervaring!

Ik heb regelmatig naar allerlei verschillende landen geld gestuurd (waaronder Ghana, Kenia, Philippijnen, Zuid-Afrika, Tunesië). Twee keer een probleem gehad. Een plaatselijke bank in Tunesië had een fout gemaakt, waardoor het geld niet opgehaald kon worden. Na enkele maanden het geld teruggekregen. In Ghana kon het geld niet op een mobile wallet gezet worden, omdat daardoor het maximum overschreden werd. Probleem werd snel opgelost. Verder verliepen alle geldzendingen vlot (binnen enkele minuten) en zonder problemen.

H

Hans

13-09-2020

2

Transactie

Waarom is mijn geld nu al 4 dagen nog steeds in behandeling

B

Brahim

14-04-2020

3