Wise

5.7

Bestellen

4.9

Service

5.9

Prijs

4.7

Levering

50%

Zou hier weer kopen

Wise

Online bankieren zonder bank, gaat dat wel goed? Is het betrouwbaar? Veilig? Wat kun je er eigenlijk allemaal mee? Hoe gaat het in zijn werk als er een creditcard bij zit? Hoe lang duurt het doorgaans voordat de ontvanger het geld ook daadwerkelijk heeft? Deze en andere vragen kunnen door je hoofd spoken als je een account overweegt bij Transferwise. Gelukkig zijn er consumenten voor je geweest die hun mening en ervaring gedeeld hebben in een review. Daarmee helpen zij de geïnteresseerden na hen bij het maken van een keuze. Toekomstige klanten hebben namelijk veel baat bij advies. Wil jij ook graag een beoordeling met de wereld delen? Schrijf dan vandaag nog een recensie.

What is it, precious? What is it?

Nee, een magische gouden ring die je onzichtbaar kan laten worden, is het niet. Het is wel een tool om internationale betalingen te doen, geld over te maken of te ontvangen, en een mogelijkheid tot sparen. Afhankelijk van welke je gebruikt, zitten er fees of kosten aan verbonden. Doordat het mogelijk is om vanaf jouw bankrekening naar het account te storten, en dit vervolgens door te storten naar bijvoorbeeld een andere buitenlandse rekening. Vaak is deze methode sneller en goedkoper, dan dat je het direct via de banken regelt. Naar het schijnt, kunnen verschillende eigen rekeningen, zowel in het binnenland als in het buitenland, samengebracht worden in zo’n online account. Dan wordt niet alleen het geld sturen nog eenvoudiger, maar ook het ontvangen.

It comes with a card?

Sommige van dit soort online accounts bieden hun klanten ook de mogelijkheid van een debitcard of creditcard aan. Daardoor kunnen er ook aankopen en betalingen buiten het web gedaan worden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het hotel als je op vakantie of onderweg bent. Dan is een fysieke betaalpas toch best handig.



TransferWise

Dit initiatief bestaat al sinds 2010 en heeft zichzelf tot doel gesteld om internationale geldtransfers goedkoop, eerlijk en eenvoudig te maken. Daarbij bieden ze hun klanten een debit Mastercard aan. In hoeverre hun formule gewaardeerd wordt en de doelen bereikt zijn volgens hun klanten, lees je uiteraard in de recensies.

Om van deze bankiersdienst gebruik te kunnen maken, dienen nieuwe klanten een profiel aan te maken. Dit kan zowel als particulier of als bedrijf, want ook zakelijke klanten hebben toegang tot deze dienst. Om te kunnen overschrijven naar andere rekeningen, werk je net zoals bij een ‘gewone’ bank, met de IBAN.

Reviews van klantenervaringen

Werkt zo’n transaction account voor zowel particulieren als bedrijven? Of is het juist heel omslachtig? Klopt het echt dat je geen of amper transactiekosten moet betalen? Zijn de conversion fees van de ene naar de andere valuta redelijk? Hoe zit dat met zo’n borderless account? Met zoveel vragen is het prettig als mensen die de antwoorden weten, een recensie of beoordeling schrijven. Dankzij hun advies ben jij weer een beetje wijzer geworden. Wil je straks zelf ook mensen helpen bij het maken van een keuze? Schrijf dan gerust een review van jouw ervaring. Jouw mening telt! Alvast bedankt.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (30)

bankrekening

Wise blokkeerd je account zonder reden Wise kan je account zonder reden blokkeren. Hoewel het concept van internetbankieren aantrekkelijk leek en meer vrijheid leek te bieden dan een traditionele bankrekening, heb ik onlangs op een zeer onplezierige manier ervaren dat ze de mogelijkheid hebben om je rekening te blokkeren. Wat de situatie nog erger maakte, was dat alle inkomende en uitgaande betalingen (incasso-opdrachten) ook werden geblokkeerd, wat resulteerde in problemen met leveranciers die niet werden betaald en een gebrek aan inkomsten. De reden voor deze blokkade was een controle om te bepalen hoe ik mijn inkomen verdiende. Ze vroegen om loonstroken of facturen als zelfstandige, bankafschriften en een kopie van mijn belastingaangifte. In mijn geval kon ik alleen facturen en bankafschriften verstrekken omdat de belastingdienst mijn aangifte voor 2022 nog niet had verwerkt. Hierdoor was mijn rekening twee maanden geblokkeerd. Nu ik eindelijk mijn belastingaangifte heb ontvangen, heb ik onmiddellijk mijn geld van Wise gehaald. Wise can block your account without reason. Although the concept of online banking seemed appealing and appeared to offer more freedom than a traditional bank account, I recently experienced in a very unpleasant manner that they have the ability to block your account. What made the situation even worse was that all incoming and outgoing payments (direct debits) were also blocked, resulting in problems with suppliers not being paid and a lack of income. The reason for this blockage was a verification process to determine how I earned my income. They requested pay stubs or invoices for self-employment, bank statements, and a copy of my tax return. In my case, I could only provide invoices and bank statements because the tax authorities had not yet processed my 2022 tax return. As a result, my account was blocked for two months. Now that I have finally received my tax return, I immediately withdrew my money from Wise.

S

steve

10-11-2023

0

international money transfer

I spoke to a customer service representative about a mistake in this transaction as I was supposed to transfer from my AUD bank account to my AUD balance and NOT have it converted to EUR. They charged me a conversion fee for this and the CS service agent REFUSED to refund my money or do anything about it. The only thing you could suggest was to transfer from my EUR back to AUD which you would then charge another fee on top of the existing fees you added. The CS agent I was speaking to just hung up on me after 52mins because she said she told everything she needed to on your terms and conditions! Is this seriously how you treat customers??? Now I understand all the bad reviews about Wise. Better to use Revolut instead

J

Johann

19-10-2023

0

International money transfer

I have been a customer for years but cannot recommend them anymore. They switched from international trsnsfers taking.mere.minutes to the transfers taking 6 to 7 days. I suspect this is related to the dollar since recently being worth more than the euro. I challenged them about this but they only misleadingly pretended this was normal. Before they did not wait for my money being taken out of the source account and transferred it immediately but now they suddenly.insist.on waiting days till the money is first sourced.

P

Peter L

03-09-2022

0

Internationale transfers van geld

IK ben al hele wat jaren bij (Transfer)wise en gebruik ze manadelijks meerdere keren. Mara sinds kort is de boel dara ingestort. Tranfers van geld duurden eerst enkel minuten maar nu hebben zde plots dara 6 dagen van gemaakt, Ze geven valselijk de schuld ana de banken mara dta is gewoon niet waar want ze nemen het geld gelijk uit de bankrekening.. Niet meer te vetrouwen.

P

Peter

16-08-2022

0

Lening

Zijn oplichters. Hun tel nummers÷447366883622 +447340785571 Die persoon geeft alleen nep naam

M

Marigeli de Jezus

10-04-2022

0

Lening aangevraagd

Nooit een lening ontvangen maar moest wel allemaal bedragen storten op Duitse rekeningen om account te openen. Ik ging mijn vaste lasten betalen en zag dat mn rekening helemaal leeg was. Omdat ik zo dom was geweest om mijn gegevens aan die persoon te geven. Persoon zei dat hij ergens was en problemen had met zijn creditcard en had mn bankgegevens heeft hij gewoon 3000€ van mn rek gehaald dus kon ik mn vaste lasten niet betalen hij zei dat hij mij zou terugbetalen. Tot heden niets. Om t geld terug te krijgen moest ik nog 200€ op een vreemde rekening zetten. Oplichters zijn het nooit mn geld teruggekregen. Oplichters zijn het.

M

Marigeli de Jezus

10-04-2022

0

300 euro

Meer dan 2 weken geleden getracht een bedrag van 300 euro over te maken aan mijn dochter. Na 4 dagen heeft Wise zelf de transactie afgebroken met de belofte het bedrag terug te storten. Vele malen bericht gestuurd maar tot op heden geen cent terug gezien. Ik geef ze nog 1 dag is mijn geld dan niet op mijn rekening dan ga ik aangifte doen van oplichting.

S

Staallekker

05-04-2022

0

Huis

Ik maak regelmatig geld over naar Indonesië via Wise. Pas ook een huis gekocht en het geld overgemaakt via Wise. Nooit een probleem. Erg goed bedrijf

M

Michael

06-03-2022

0

Geld over maken naar een ander land

WARNING SCAM ALERT ! Een betaling gedaan naar Korea via Wise. De betaling was gedaan en geaccepteerd door Wise en zou het verzonden worden naar het bedrijf in Korea. Niks was waar. ik krijg een bericht dat mijn account was geblokkeerd omdat ze mijn BSN nummer op mijn paspoort niet zichtbaar was. Het bedrijf in Korea heeft uiteraard niks ontvangen, mijn trancsatie is geannuleerd en mijn account geblokkeerd alsof ik geen transactie heb gedaan.. Geen contact lijnen alleen no-replay berichten. WISE is SCAM! Ik heb een Betwistingsprocedure gestart via mijn creditcard.

E

Esmeralda Barrazza

04-03-2022

0

bedragen overmaken via Wise.com naar buitenlandse rekeningen

Aanvragen gaan verbluffend simpel. Omwisselkoers en zeer geringe kosten zijn gelijk zichtbaar. Ook is precies zichtbaar welk bedrag op de buitenlandse rekening zal verschijnen. De uiteindelijke overschrijvingen vonden in mijn geval plaats van enkele seconden tot een dag. Kortom een instelling om terug te komen.

P

pfvi

17-11-2021

1

Transfer

Onlangs een transfer gedaan naar een iban van wise. Heeft bijna 10 werkdagen geduurd door verrificatie processen, slechte communicatie via de site.

J

Joop Miedema

09-10-2021

0

Transfer cancelled but no refiund

My mother was recently dead, I need to send money for funeral and ceremony to my country as hardly to visit during corona time. This is urgent situatiun that why I decided to share my condoleances fas family support and sent money on 17 September 2021 after paid with online banking Ideal to wise ( transferwise account) they wont sent it to my sister account with the reason that I should provide additional information about the name of sister, land and date of birth (option not obligatory to fill in). I found so strange based on privacy law there is none banking institution of financial institution allow to ask date of birth for recipient and my bank confirmed for need because my bank said that and never ask about date of birth for recipient. date of birt is something very personally and they can steal data everything based on date birth. Again based on privacy law it is NOT ALLOW to ask date of birth recipient and all the bank in Netherland never ask date of birth recipient and normally only bank account number, SWIFT/BIC Code for international transfer, the name of land that is enough to make transfer Again transferwise sent me email and again strongly insisted me to provide date of birth of my sister. I asked my sister wheter she will give me permission but she won't and she afraid there is somthing wrong witj transferwise and could be hacker behind of this game who stel data everything. My sister has good job as goverment employee at University thats why she was objected to give personal information such date of birth. Of course I can understand her. Due of this problem I had on 18 september 2021 requested to cancel my transaction and requested refund or give my money back to my account . But transferwise replied en insisted for me to provide date of birth my sister agaian and again which is really annoying and very suspicious. I do not get any refund until now because everytime I contact transferwise via email and chat and again they replied that I must provide date of birt my sister.I keep struggle for this because thats my money, transferwise still keep my money until now. I sent many emais and complained many times but transferwise just ignored it and do not get my money until now. I would never recommend transferwise for you, watch out er is something wrong with transferwise and I suspect now wise or transferwise become parter of world cyber crime to steal your money . Please consider this review otherwise you gonna same experience like me . Strongly not recomend transferwise and be careful take care for your money because hacker and world crime cyber is watch of you and waiting to steal your money. I had already in diificult and condoleance situation because my mother dead but still transfwise take advantage for my situation to steal my money. If someone want to steal your money who care if you are condoleance of very sadness its all about money and money! Watch out and DO NOT USE Wise (transferwise)

E

Elis Supriati

30-09-2021

0

bankaccount

Zeer slechte ervaringen. Aanvankelijk leek het een prachtig alternatief voor andere betaalmethodes en vooral de credit card. Omdat ik veel in het buitenland reisde, was ik de terugkerende kosten een beetje zat. Ik heb in 2018 een account geopend. Het werkte toen goed. Maar 2020 werd mijn account om een voor mij onduidelijke reden geblokkeerd. Nu, 4 juli 2021 heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Als ik weer een email stuur, wordt ik met een link doorverwezen naar de website om in te loggen zodat ze kunnen verifiëren dat ik het echt ben. Maar dat is juist het probleem, nl mijn account is geblokkeerd dus kan ik niet inloggen. Duurt weken/maanden voor ze dan weer met een dooddoener reageren. Niet aan beginnen. Je bent je centen gewoon kwijt.

H

Henk Hakvoort

04-07-2021

0

Geld transfer

Ik heb vrijdag geld 80 via mijn aanvullende Wise overgemaakt naar mv. IRMA WAHYUNI in Indonesië Maar zijn tot nu toe op haar rekening niet aangekomen, volgens de email van wise zou het 31 maart worden overgemaakt op haar rekening. Ik hoop dat het geld nog kunt overgemaakt

J

Julius Latupapua

10-04-2021

0

Transferwise is niet wijs

Zeer slechte consumenten service. Arrogant en onbeholpen. Ik ga terug naar mijn normale bank.

S

Sjoerd

22-02-2021

0

lukt niet on inteloggen

gewoon waardeloze troep geen normale help ondersteuning kortom nooit aan beginnen

B

bo jongkind

19-02-2021

1

Vraag

Wie heeft er wel eens..of regelmatig geld overgemaakt naar Thailand? Wat zijn de kosten? en waar moet je opletten? alvast bedankt voor reactie's gr. Hans

H

Hans

14-02-2021

0

Zeer slecht en onbetrouwbare bank

Erg slecht en onbetrouwbare bank. Ze vragen 4 euro om 20 euro terug naar je bank account. Hun klantenservice erg slecht, niet 24/7 open, ze helpen niet. Voor hun card vragen 6 euro, dus niet gratis zoals gezegd op hun website... Erg slecht, zeer afraden

H

H Edani

30-01-2021

0

Bankaccount

Ik gebruik transferwise al een tijdje en ben er tevreden over. Wel wat problemen gehad toen ik andere bank gebruikte om geld te storten dan voorheen. Verificatie verliep wat moeizaam, maar uiteindelijk gelukt. Zelfde probleem toen ik bank account gegevens opvroeg. Ook hier duurde het wat lang en uiteindelijk bleek het mijn eigen fout te zijn. Dit opgelost en had binnen een uur de benodigde gegevens. Ik kan tot nu toe zeggen dat ik dik tevreden ben. Heb nu ook een account in IDR, waardoor geld overmaken naar Indonesië zéér snel gebeurd. De laatste overboeking duurde nog geen 5 minuten. Zeker doen en vooral niet in paniek slaan als iets niet direct werkt zoals jij dat wilt. Al je stappen goed overlopen en lezen wat er staat! Ik ga deze rekening ook gebruiken om mijn pensioen op te laten storten!

R

Ruud Pfundt

29-01-2021

3

Algemeen

Gebruik Transferwise al ruim 3 jaar zakelijke account. Werkt prima, is niet duur en klantenservice is altijd prima bereikbaar en geven goede feedback. Prima Service, nooit klachten gehad.

T

Tasha Silooy

28-12-2020

0