UnitedConsumers
Alle reviewsUnitedConsumers
Alle reviews (33)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Stroom
Ik betaal met 16 zoonepanelen en warmtepomp meer dan voorheen zonder deze apparaten. Ze willen mijn maandbedrag naar 142 verhogen, met 16 zonnepanelen. Ter vergelijling betaal ik bij Eneco 119 per maand zónder zonnepanelen! Oplichterij
Zorg- en autoverzekering en energie
Ben al 25 jaar klant van United Consumers en heb niets maar dan ook niets dan lof voor UC.
Begrijp dan ook niets van het ultra negatieve gezanik van sommige mensenEnergie
Dieven, kijk uit van eind afrekenen bij overstappen!
Was bijna 2 jaar klant eind afrekening was altijd oké, maar zodra dat ik wilde overstappen voor de laatste 2 maanden (jan/feb) hebben ze €1400 eindafrekening voor gas en elektra in rekening gebracht!
Over de hele 2022 heb ik nog geld terug gekregen, maar gingen mij straffen op momenten dat ik ging overstappen naar andere leverancier.Energie
Ik heb een offerte opgevraagd in november waarin ze nog lagere prijzen hanteerden. Vanaf 1 december hanteren ze dus hogere nieuwe tarieven. Telefonisch is mij verteld dat ik binnen het termijn zat en dat ik kon reageren op mijn offerte. Zij hebben zonder te kijken de nieuwe (hogere) prijzen gehanteerd. Toen ik eenmaal in het systeem van ze kon om alles te controleren, zag ik hun fout en heb ik contact met ze opgenomen. Echter doet hun klantenservice hier niks aan en zijn we een maand verder. Enige optie is om te veranderen van energieleverancier. Echter raad ik United Consumers af! Ze maken fout na fout: telefonisch hebben ze het toegegeven en aangegeven dat ze het zouden verhelpen, ook dat gebeurd niet en moet je er weer achteraan gaan. Uiteindelijk wordt er niks verholpen en zeggen ze alleen: je had eerder (binnen 14 dagen na het ontvangen van je contract) moeten bellen, maar het contract had niet duidelijk staan om hoeveel kWh het zou gaan en in mijn offerte juist wel, dus als leek zie je niet snel dat ze een fout hebben gemaakt waardoor je het pas ziet als je eenmaal in het systeem kan (waar natuurlijk een opzegtermijn aan vast zit dus dan ben je al snel een maandje verder). Kortom: ik raad het iedereen af en ze hebben een hele slechte service.
Gas & Stroom
Witte boorden criminelen met een hoop valse beloften en vooral leugens.
Wat een schofterig bedrijf is dit zeg! Ik heb er geen andere woorden voor. Op de website staat, voor de consument, wat een enorm valse indruk wekt (citaat: UnitedConsumers is een consumentencollectief voor iedereen. We kopen groot in en de korting die we krijgen, geven we aan u.). Nou die korting krijg je niet en extra geld voor een leuk leven ga je via UC niet besparen kan ik je vertellen. Ze zijn op dit moment een van de duurste partijen voor energie (stroom & gas) met zeer hoge tarieven. En dan ook nog eens van de een op de andere dag het teruglevertarief voor energie van de kale prijs verlagen (die ze jou in rekening brengen, in mijn geval de laatste maanden 0,88 cent per kwh) naar 0,135 cent. En natuurlijk weer alles zonder enige vorm van communicatie. Volgens mij wek ik die energie op en is het wel zo netjes dat ik dan dezelfde prijs krijg die UC mij in rekening brengt. Maar nee, ik krijg 0,135 en moet 0,88 betalen. UC weer lekker doorverkopen voor het hoge tarief en waar blijft de winst..? Vanuit mijn zak in die van een graaierig bedrijf zoals velen tegenwoordig. Dieven zijn het, witte boorden criminelen! En dan maar blijven verkondigen: we zijn er voor de consument als collectief.. Het is gewoon een organisatie met als enige doel winst, winst, winst. Natuurlijk hebben ze hun prachtige sales praatje klaar waarin alles weer te verklaren is, nou ik trap er niet in. Dan ga je de autoverzekering vergelijken: bij lange na niet de goedkoopste, en als ze het wel zijn is het een uitgekleed pakket van de verzekering die je krijgt als je het direct afsluit bij de betreffende verzekeraar. Ook nog even op de valreep gekeken naar de zorgverkerering van UC. Want ze hebben geen moeite om je mails te sturen om je te motiveren tot het afsluiten van een product via UC, maar even een mail met het prettige bericht dat ze je stroom van je gaan stelen ho maar! Ook de zorgverkerering is niet de goedkoopste en voor de prijs ook zeker niet de beste value for money. Als u het nog niet door had, ik heb mijn buik helemaal vol van dit flut collectief, terwijl het me in eerste instantie een frisse wind leek tussen de gevestigde orde. Zonde dat ook hier weer over de rug van de consument de zakken gevuld moeten worden.
Blijf ver weg van deze WITTE BOORDEN CRIMINELEN!!Energie
Na jaren een goede (Lees: niet de goedkoopste) prijs gehad te hebben voor mijn energie, worden ze nu ineens 1 van de duurste op de markt. Daarnaast is de terugleververgoeding ook drastisch verlaagd. Ik krijg pas na 01-01-2023 mijn nieuwe (waarschijnlijk torenhoge) voorschotbedrag te horen.
De service en klantvriendelijkheid van UC is drastisch verlaagd. Ik ben hard op zoek naar een nieuwe leverancier.autoverzekering
Wij hebben gekeken of onze autoverzekeringen goedkoper konden zijn . Zodoende zijn we bij united cosumers uit gekomen .
voor onze zoon werd een aanvraag gedaan en helaas afgewezen dit begrijp ik omdat hij zijn rijbewijs 3 jaar geleden kwijt is geweest . Wel is het zo dat hij nooit is veroordeeld ,maar toch ze hebben gelijk.
maar nu komt het omdat mijn zoon ook heel soms gebruik van onze auto.werden mijn vrouw en mijn auto afgewezen wij konden niet via hun verzekerd worden. dit omdat mijn zoon gebruik soms maakt van onze auto. ik heb al vanaf mijn 18 jaar een rijbewijs en heb nooit met politie in aanraking geweest en nooit een achterstand gehad en toch werden wij geweigerd .
Ik vind dit een hele slechte zaak en vind dit ook zeer kwalijk .
voor mij geen united consumer meerEnergie, Autoverzekering en Zorgverzekering
Wij zijn al lid vanaf 2008 en niets dan lof voor deze organisatie, ze zoeken altijd naar de beste deals bij autoverzekering en energie. de Zorgverzekering is al sinds het begin bij VGZ voor ons. Wij hebben geen klachten over contact met UC. en we sparen ook nog met allerlei kortingen tot wel 400 per jaar.
energie
Dat doe ik graag!! Zeer teleurstellend bedrijf die ons letterlijk in de kou laat staan. voor de crisis op de energie markt zijn wij benaderd door Yale Adviseurs, die samen werkt(e) met UnitedConsumers . We hebben via Yale Adviseurs een contract afgesloten voor 3 jaar. Hier ook een bevestiging van gekregen en een energiecontract via de mail ontvangen. Nu zegt UnitedConsumers dat onze gegevens niet bij hun gekend zijn en ons dus geen vastcontract aan kunnen bieden omdat zij de samenwerking met Yale Adviseurs hebben beëindigd. Die samenwerking is na ons akkoord beeindigd!!! UnitedConsumers zegt het zeer te betreuren maar kan volgens hun hier niks aandoen. Ondanks onze bevestigingsmail. Contract is contract of niet soms. Was het andersom geweest dan hadden wij onze verplichtingen na moeten komen, maar zo'n bedrijf zegt alleen sorry, het spijt ons, maar we kunnen alleen wel een variabel contract aanbieden. Ze moeten hun ogen uit hun hoofd schamen en wij zitten nu met een torenhoge energieprijs die ons door de strot wordt gedrukt.
Niet helemaal duidelijk! Ik lees dat je met Yale Adviseurs je contract hebt gesloten. Is Yale Adviseurs failliet? Als ze een overeenkomst met jou niet willen/kunnen nakomen, dan zijn ze schadeplichtig. Je kunt dan nakoming via de Rechter afdwingen. Wat heeft UnitedConsumers hiermee te maken? Hebben zij als 'tussenpersoon' bij het opstellen van de overeeenkomst met Yale Adviseurs bemiddeld? Dan zijn ze misschien ook wel schadeplichtig in geval van niet nakoming....
Energie
vriendelijk en altijd goede service. Ben al jaren klant
Energie
Al 3 maal een mail gestuurd. Wordt niet op gereageerd. Dit geeft geen vertrouwen in dit bedrijf.
Gas en Electra
Heel tevreden... stap regelmatig over maar kom regelmatig toch terug! Dat zegt genoeg denk ik!! Zeer betrouwbaar!!
energie
Ik was tevreden met UnitedCustomers. Alles was duidelijk en goed geregeld. Totdat het contract verlopen was. Daarna werden we geconfronteerd met energieprijzen die ver boven anderen en ook hun eigen aanbod op internet uittorent. In een telefoongesprek werd duidelijk dat er niets anders op zat dan over te stappen. Ben goed geholpen door het personeel, maar ze hebben niet de mogelijkheid om een goed aanbod te doen aan klanten die gewoon willen blijven.
Niet echt klantvriendelijk zo.Autoverzekering
Erg leuk allemaal maar komen hun woorden niet na,maak u geen zorgen meneer wij regelen dat,maar datum inmiddels verstrekken en sta hier nog met een schadeauto bedankt hoor nep lui
Gas stroom
Uit voorzorg gebeld om geen problemen te krijgen met overstappen. Gevraagd wat mijn verbruik is én nagevraagd wanneer ik moet overstappen om juist géén gedoe te krijgen. Eindstand zit ik met een boete én krijg ik mijn bonus niet. >€200,- houden ze nu in eigen zak wat van mij is! Klantenservice interesseert het niets want het is niet te achterhalen wat medewerker gezegd heeft. Geen tegemoetkoming, niks. Lekker makkelijk geld verdienen op andermans centen. Waardeloze onbeschofte medewerkers die je dus niet kan vertrouwen!!! Ze maken van hun probleem jouw probleem.
Oplichting eerste klas!Mobiel abonnement met mobiel
8 december een mobiel abonnement afgesloten bij Unitedconsumers voor mijn zoon dat verliep soepel. 10 december kwam netjes de simkaart binnen van Ben. Het is nu 14 december en nog steeds geen mobiel binnen. Telefonisch contact gehad en de mobiel is niet op voorraad en ze hebben ook geen idee hoe lang het nog gaat duren. Abonnement loopt wel al maar kan er niks mee. Zoon elke dag is de mobiel al binnen. Zeer slecht dat ze niet aangeven dat ze de mobiel niet voorradig hebben.
GeertGas en elektriciteit
Klachtafhandeling reactie vanuit United Consumers:” Wij hebben inhoudelijk gereageerd op uw klacht via een ander kanaal. Indien er nog verdere onduidelijkheden zijn ontvangen wij graag per e-mail uw reactie op e-mailadres energie@unitedconsumers.com.” Oorspronkelijke klacht helemaal niet inhoudelijk afgedaan. Was niet meer dan een standaard reactie zonder inhoudelijk naar klacht gekeken te hebben of er misschien daadwerkelijk iets mis is geweest met de informatievoorziening. Belachelijke reactie van een belachelijk slechte partij. Absoluut geen aanrader.
Energie contract
Informatievoorziening rondom aanpassingen tarieven, contract voorwaarden en eindafrekening zijn onvolledig, onzorgvuldig en incorrect. Klacht afhandeling spreekt servicedesk tegen en vice versa. United consumers geeft aan er voor de gezamenlijke belangen van de consument te zijn. Mijn ervaringen zijn anders. Erg teleurstellende partij. Ontransparante manier van werken en schrikbarend hoge (eind)afrekeningen tot gevolg.
Wat een teleurstellend bedrijf. Leveren van Energie en Gas loopt allemaal wel. maar zodra er een akkefietje is staan ze keihard met het contract in de hand. Geen discussie, schuldvraag afwijzen en geen enkele poging tot elkaar te komen. Je zou wat meer verwachten van een bedrijf met die naam.
Autoverzekering
Eenmaal binnen, zijn er andere voorwaarden
Verzekering afgesloten op basis van info op website. Info was onvolledig en bleek anders te zijn (Website wordt nog aan gewerkt zeiden ze). Verzekering toch maar verzocht te beeindigen, dat kon volgens de website, maar je raadt het al, dit was ook niet zo eenvoudig, maar zeker niet zoals op de site vermeld.
Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar wel de slechtste in uitvoering!Restitutie zorgverzekering en aanvullend pakket
Ik ben vorig jaar overgestapt naar UnitedConsumers (restitutiepolis icm aanvullende verzekering). Uiteindelijk ben ik niet blij met mijn keuze. Ik dacht goed verzekerd te zijn, maar te vaak hebben zich situaties voorgedaan waarbij ik mij niet geholpen acht. Een aantal keer ging declareren erg soepel. Vaker echter kreeg ik te horen dat ik niet op mijn geld kon rekenen en moest ik veel tijd stoppen om het geld toch nog na te jagen.
Zo deed zich een situatie voor waarbij ik een gedeeltelijke vergoeding wenste voor een behandeling voor mijn rug. Deze behandeling zou vallen onder mijn aanvullende verzekering. Echter hadden zij geen gecontracteerde behandelaars voor de behandeling die ik wilde (een die wordt aangeraden door de wetenschappelijke gemeenschap op basis van review studies). Eén optie, maar via Google bleek die 'out of business'. Houd in gedachte dat zij evenveel geld kwijt zijn als er wel of geen sprake is van een gecontracteerde partij omdat er een max vergoeding per keer geldt.Correctie: Zou hier NIET weer kopen.
Heb via Gaslicht afgesloten voor € 0,66 per m3. Krijg ook de bevestiging. Maar nu vanaf 1 januari toen het contract in werking gaat, is de prijs ff 8 ct duurder. Een heel verhaal, dat wordt dus een zaak voor de rechtsbijstandsverzekering.
Nog 2000 onbeantwoorde mailtjes volgens de dame die ik sprak 9 januari omstreeks 11:00 uur en telefonisch onbereikbaar. Zelfs keuzemenu werkt nu niet meer. Dat was het algemene informatie nummer.
Informatievoorziening rondom aanpassingen tarieven, contract voorwaarden en eindafrekening zijn onvolledig, onzorgvuldig en incorrect. Klacht afhandeling spreekt servicedesk tegen en vice versa. United consumers geeft aan er voor de gezamenlijke belangen van de consument te zijn. Mijn ervaringen zijn anders. Erg teleurstellende partij. Ontransparante manier van werken en schrikbarend hoge (eind)afrekeningen tot gevolg.
Anderen bekeken ook

Met de vorming van het nieuwe kabinet van Rutte III werd er veel gesproken over de zorgverzekering en de verhoging van het eigen risico. Er werd ui...


Een verzekering afsluiten bij HEMA, voor de meesten zal dit raar klinken. Toch is het mogelijk. HEMA biedt klanten een basisverzekering en drie aan...

Domme actie om via zo'n "adviseur" een contract te regelen. De schuld ligt niet bij United Consumers. Even Yale Adviseurs hierop aanspreken denk ik zo.......... ook om hier een stukje te schrijven en laten zien hoe dom mensen kunnen zijn. Ik ben, ook in deze periode, een zeer tevreden klant van die consumenten collectief.