Ervaringen Qurrent

Wat is uw mening over Qurrent? Waarom zou u overstappen naar Qurrent? Qurrent is een energieleverancier die zich tot doel heeft gesteld om duurzame energie te leveren tegen inkoopsprijs. Groene energie wil iedereen wel, maar niet iedereen wil daar de hoofdprijs voor betalen. Voor die mensen is er Qurrent, want 100% duurzame én goedkope energie, wie wil dat nou niet?

Over Qurrent.


Qurrent is een energieleverancier zonder winstoogmerk. Dat kun je ook zien aan de bedrijsstructuur van Qurrent. Qurrent is namelijk een 100% dochter van de stichting DOEN. Het doel van Qurrent is dan ook niet om maximale winst te genereren, maar om zoveel mogelijk mensen van duurzame energie te voorzien. Duurzame energie staat niet altijd gelijk aan goedkope energie. De prijs van energie is voor veel consumenten, en zakelijke klanten, echter wel van belang. Duurzame energie is namelijk mooi, maar dat moet natuurlijk weer niet de hoofdprijs gaan kosten.

Voor die mensen is er Qurrent. Bij Qurrent is winstmaximalisatie namelijk niet het hoofddoel. Het doel is om zoveel mogelijk mensen evenveel groene energie op te laten wekken als ze verbruiken. Qurrent levert 100% groene energie, terwijl andere energieleveranciers nog weleens grijze en groene energie met elkaar mixen

Diensten Qurrent.


Het doel van Qurrent om mensen zoveel groene energie op te laten wekken als ze verbruiken wordt gerealiseerd op verschillende manieren:

· Helpen je minder energie te laten verbruiken
· Zonne energie beter beschikbaar maken
· Investeren in windenergie
· Groene stroom tegen inkoopsprijs leveren

Het verhaal van Pim. Herkenbaar?



Qurrent wil dus proberen om energie zo simpel mogelijk te maken. Wat je gebruikt wek je ook zelf weer op. Natuurlijk is het beter om minder te verbruiken, door bijvoorbeeld je huis goed te isoleren. Maar hoe goed je je huis ook isoleert, energie zal je altijd nodig blijven hebben.

Qurrent helpt je om de energie die je nodig hebt zelf op te wekken. Bijvoorbeeld door zonne panelen op het dat te plaatsen, of door je te laten investeren in de windmolenparken van Qurrent. Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk. Daarom biedt Qurrent nog een andere dienst aan. 100% duurzame energie tegen inkoopsprijs. Dit heeft als voordeel dat je echt groene energie in huis krijgt en dus niet verder bijdraagt aan de vervuiling van deze planeet door je energieverbruik, maar dat je ook niet de hoofdprijs voor duurzame energie hoeft te betalen. Qurrent kan goedkope groene energie leveren doordat maximale winst niet het hoofddoel is. Het doel is juist zoveel mogelijk mensen voorzien van duurzame energie. Dat lukt natuurlijk niet als je prijzen heel erg hoog zijn.
Klachten

Als je klachten over Qurrent hebt, dan kun je Qurrent op diverse manieren benaderen. Qurrent is te bereiken via mail en telefoon. Van maandag tot zaterdag staan de medewerkers van Qurren voor je klaar. Qurrent is ook te bereiken via Twitter, maar daar wordt tot op heden nog niet heel veel mee gedaan. Heb je zelf ervaringen met Qurrent? Deel je ervaringen met onze bezoekers zodat zij een betere keuze voor een energieleverancier kunnen maken! Door een review te schrijven worden anderen mogelijk voor een misstap behoed, of worden ze je juist aangespoord om ook klant te worden!

/* */

Deel en lees ervaringen over Qurrent, de duurzame energieleverancier met wind- en groene energie. Lees duizenden meningen voordat u overstapt!

Qurrent
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (85)

6,8
61% Zou hier weer kopen!

Bestellen

7

Service

6,8

Prijs

6,8

Leveren

7

Alle reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

gas / electra

Verkeerde voorlichting!
Verkeerde data in contracten!
Niet mee willen denken!

Nooit meer Qurrent!!! Groen van ergernis

Door: Erik20-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

einde contract Querent

wat een slecht bedrijf. Krijg jaarafrekening waarop staat dat alle termijnen zijn betaald. Blijkt dat 1 maandbedrag is teruggestort waarna Querent incassobedrijf inschakelt voor wanbetaling!

Door: kwant04-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Pas op met Qurrent: Oplichters

Pas op met dit bedrijf.

Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald.

Twee weken later word het betaald minus 1 maand.

Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren.

Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand.

Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019.

Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste.

Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht.

En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen.

En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft.

Ohhh en niet geheel onbelangrijk, ze sturen screenshots mee. Maar vergeten dat ze 2 schermen hebben en je dus in mijn geval een broef van een andere klant kan mee kijken. Erg slechte privacy zaak dus.

Door: Wesley28-03-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Bedonderd

Ik heb een slechte ervaring met Qurrent. Ik heb er ook maar 2 maanden (last van) gehad.
De Qurrent verkoper zei tegen mij dat het termijnbedrag op 63 euro zou liggen maar dat werdt dus 73 euro! De eerste dag dat het contract inging schreef Qurrent al 73 euro van mijn rekening. 22 dagen later op de 23de deden ze dat nog een keer. Dus 2x in 1 maand 73 euro betaald. Ik heb het meteen weer stop gezet want ik voelde me goed opgelicht. Never nooit meer doe ik zaken met z'n bedrijf.

Door: Sander12-03-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

variabel contract 831,- bij betalen met zelfde verbruik voorgaande jaar

Destijds (2017)overgestapt via Eigen Huis naar Qurrent. Eerste jaar 5,- terug gekregen op verbruik. Contract afgelopen, dus Qurrent stuurt nieuw voorstel per mail. Helaas in de spam terecht gekomen en dus niet gezien.
Telefonisch of per post niks gehoord, betreffende dit voorstel. Qurrent heeft zonder overleg onze tarieven op variabel gezet met als resultaat, dat we nu € 831,- mogen bij betalen.

Juridisch is Qurrent natuurlijk volledig ingedekt, maar moreel gezien onbegrijpelijk.

Nu drie keer gebeld met het verzoek om tot een passende oplossing te komen. Personeel is zeer begripvol en het zelfs met ons eens, maar daar blijft het dan ook bij. Er wordt verwezen naar een klachten commissie en leidinggevenden die contact met ons op zullen nemen. Tot op heden niks gehoord. Echt onbegrijpelijk.

Gemiste kans. een klacht is in mijn optiek altijd nog een opstap naar een volgende opdracht....... Ga op z'n minst het gesprek aan

Door: Johan Teeninga08-03-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

ervaringen

Ik ben destijds van Greenchoice naar Qurrent gegaan omdat ze Feyenoord sponsoren.

Greenchoice was in de contacten, ook telefonisch, veel en veel beter.

Bij Greenchoice kon je wel direct je verbruik inbrengen, monitoren, termijnen wijzigen enzovoort.

Het persoonlijke dashboard (welkom paul dit is jouw energie) wat Qurrent zou hebben, is gewoon nooit bereikbaar.

Op grond van deze ervaringen zal ik zo snel mogelijk naar en andere , mits groene, leverancier gaan.

Door: Paul23-02-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3,5

Nabetaling van €780,00

Qurrent wil je graag als klant, stuurt veel reklame maar doet verder weinig tot niks. Had het eerste jaar een nabetaling van €120,00 en het maand bedrag werd met € 5,00 verhoogt. Ik had dus zo een hoge nabetaling niet verwacht. Ik heb dan ook gebeld ????dat er volgens mij iets heel fout was gegaan bij hun. Aan de telefoon werd mij verteld dat de meterstanden inderdaad niet klopte met wat er werd gezien en de rekening. Het zou nakeken worden en daar werd gesteld dat het toch klopte. Dus betalen. Op verdere reactie van mij naar Qurrent geen reactie gehad dan betalen!

Door: Caroline21-02-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Qurrent laat klant in de kou staan

Bij Qurrent in 2014 een Qbox gekocht van circa Euro 100 om zodoende realtime het stroomverbruik en gasverbruik te volgen. Begin van dit jaar werkt het geheel niet meer en stuur ik een E-mail met de vraag wat er fout gaat. Geen reactie. Dan maar vandaag de telefoon gepakt. Na 10 minuten wachten wordt mij verteld dat Qurrent gestopt is met de Qbox en dat ik geen geld terug krijg omdat ik er "toch al bijna 5 jaar gebruik van heb gemaakt". Wat een belachelijke beredenering. Al mijn data van het stroomverbruik en gasverbruik vanaf 2014 is nu weg en Euro 100 weggegooid. ONBETROUWBAAR BEDRIJF; niet kiezen dus als leverancier.

Door: V. van den Bogert14-01-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Groene energie even duur als 'gewone' energie??

Dacht altijd dat het duurder was die groene energie, maar nu blijkt dat ik bij Essent gewoon precies hetzelfde betaalde voor 'gewone' energie als dat ik nu betaal bij Qurrent voor groene energie. Dan toch liever groene energie.. Vind normaal die mensen op straat megairritant maar deze had best een goed verhaal. Daarom overgestapt, ging nog snel ook. Hoop dat alles ok blijft!

Door: Rogier31-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Stom.stom.stom

Op 17 oktober j.l heb ik mij aangemeld bij deze onderneming omdat ik een huis terug kreeg uit de verhuur en deze wilde verkopen. Toen begon de ellende: qurrent heeft me aangesloten m.i.v 17 oktober. en kon ik qurrent opzeggen op 14 november. En op 28 november kreeg ik de officiële meterstanden door en heb deze zoals het hoort netjes per mail door gegeven aan deze club. Na 5 maal een uur bellen en 4 maal hetzelfde door gegeven te hebben moest ik bij de nieuwe bewoners het teveel betaalde terug halen en ik kreeg 121 euro boete omdat ik voortijdig de overeenkomst beëindigd had. Het verbruik was ongeveer 40 euro maar bij qurrent was dit in de 300 euro. En men huldigde het standpunt dat 1 december opgezegd was. Toen kon de slimme meter uitgelezen worden. Jammer dat men wel slimme meters heeft maar dom personeel bij qurrent.
Laat het maar op een procedure aan komen

Door: Frans17-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Slechte ervaring

Het maandbedrag was veel te hoog, dat kon omdat er geen historie was (nieuwbouw). Na 9 maanden bedrag goed naar beneden. Dan ineens worden nog 2 maanden volle te hoge bedragen ingehouden omdat ze dat vergeten waren. Nu helemaal teveel betaald. Weer bellen. Gek word ik van dat bandje met die eenden. Verhaal is te lang, maar na heel veel bellen blijven ze bij hun standpunt. Wat een onzin om mensen zoveel meer te laten betalen als je weet dat het verbruik veel minder is als de helft! Vooral verkeerd geïnformeerd door klantenservice. Alleen laatste medewerkster snapte het. Ik ben er klaar mee!

Door: M.16-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3,5

Dieven

Jullie zijn de Groot's dieven die er bestaan ik moest nov het dubbel betaal met wat ik normaal bij de nuon betaal en dan nog zegen dat Jullie de goed kopst zijn nou echt Niet Jullie kun goed steel en jaten van ons Jullie moet Niet Zo aan Jullie regen denk maar ook aan je plicht maar ik weet wel dat Jullie de Groot's dief zijn van nederland MVG theo schoutsen uit amersfoort

Door: Theo Schoutsen15-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
4

Overdonderende verkoopmisleiding aan de deur

Zojuist een dochter aan de telefoon. Helemaal overstuur. Ze had een verkoopster aan de deur gehad die haar een nieuw energiecontract had aangesmeerd met de woorden dat ze nog nergens aan vast zat maar wel bankrek wilde hebben. Na vertrek al een mail met contract etc. Huilend aan de lijn. Telefonisch niemand meer te bereiken. Hopelijk lukt opzeggen morgen wel. KWALIJK

Door: Harry28-11-2018
John29-11-2018

Je hebt altijd twee weken om terug te komen op je beslissing. Zoveel paniek is onnodig en ook niet netjes richting Qurrent. Groet, John

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

contract

als je benadert word door een call center over het over stappen naar Qurrent hang dan maar op mijn moeder had aangegeven dat ze niet wou overstappen maar dat werd gewoon door gezet als je dan gaat bellen over het hoe en wat dan weten ze ineens niet meer hoe het zit is er geen dossier terug te vinden en als je dan overstapt naar een andere maatschappij doen ze heel moeilijk je kan niets regelen met ze ze moest 192 aan maand termijn betalen maar ze krijgt 288 terug dus bellen van kunnen jullie dit verrekenen maar dat is heel erg moeilijk blijkbaar en nu zit ze met een incasso aan haar broek omdat mee werken niet bestaat bij ze echt een bout firma

Door: marcel09-11-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

al jaren tevreden met Qurrent

Al jaren klant, al jaren tevreden.
Alles klopt hier gewoon, geen problemen gehad.
En goed dat het groene stroom is.
Dus bij dezen mijn goedkeuring voor Qurrent, top!

Door: Leo16-10-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

tevreden met overstap

Nou ik ben zelf erg tevreden
Was niet op zoek naar een energierekening, was een beetje een "ver van mijn show" want mijn vrouw regelt die dingen.
Maar ik werd op straat aangesproken en ze legden uit wat groene energie was. Geen idee wat ik had om eerlijk te zijn. Was dus niet groen.
Ik betaal nu minder dan ik eerst deed voor "normale" energie maar heb nu groene voor minder. En Qurrent nam alles over wat betreft afzeggen oude en overslutiing en dat soort dingen.

Alles netjes geregeld, geen omkijken naar

En heb gewoon net als altijd stroom. Geen verschil!

Door: Alex05-09-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

zelden zo desastreus slecht geholpen

Mid-2017 op straat aangesproken en toegestemd in overstappen, aangezien wij graag zo Groen mogelijk zijn. Overstap zou geregeld worden door Qurrent. Na zomervakantie bleek dat er geen overstap was geweest, onze oude (en huidige) provider was gewoon doorbetaald. Navraag bij Qurrent leverde niets op, geen duidelijkheid en zeker geen hulp om alsnog over te stappen. Ik heb het maar zo gelaten, zo graag wilde ik nu ook weer geen klant zijn van Qurrent.. Januari 2018: een rekening voor augustus 2017. Gebeld om verduidelijking, en bezwaar. Na uitleg doorgeschakeld naar de financiele afdeling, waar een medewerkster het gesprek opent met: 'zo, ik hoor dat u niet wilt betalen?'.. Uiteindelijk is beloofd dat zou worden uitgezocht hoe het zat. Deze belofte is in de volgende maanden nog 2x gedaan, echter de enige terugkoppeling die wij steeds kregen van Qurrent was een betalingsherinnering, vervolgens dreigen met incasso, en tenslotte (terwijl ik alweer in afwachting was van een mail of telefoontje met informatie) inderdaad 40 euro incassokosten. Overigens bleek herhaaldelijk dat intern geen aantekeningen waren gemaakt van gesprekken. Het incassobureau heeft uiteindelijk helder gekregen hoe eea in elkaar zat en gezorgd voor een jaarafrekening die ik mijn huidige provider kon overleggen. Wel moet ik nu de incassokosten betalen. Dit heeft alles bij elkaar veel stress opgeleverd. Onvoorstelbaar hoe een bedrijf zo kan functioneren. Als alles 'goed' gaat kan ik me voorstellen dat je als klant tevreden bent, echter service en communicatie zijn cruciaal als er vragen ontstaan.

Door: Inge Elsman17-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

NOOIT MEER HIER KOPEN!!

Wat een stelletje onbetrouwbare schoften! Hier niet kopen, administratie is een ramp, ze luisteren niet en het hele groene verhaal is gelul. In de Quote staat dat het een soort spelletje is van vrienden van de Postcode Loterij. Prutsers!

Door: Gerard de Kluyver31-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

tevreden met Qurrent

Persoonlijk ben ik erg tevreden met Qurrent
ben al een aantal jaar aangesloten hier inmiddels, niet veel van gemerkt verder, als de andere aanbieders denk ik
maar had onlangs een storing en ik was blij dat dat snel verholpen was, zeker met de hitte!
Dus ik ben tevreden en blijf hier nog wel even zitten

Door: Hans24-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

nieuwe klant

Een zogenaamde tussenpersoon kwam aan de deur, deed zich voor als iemand van Liander. Moest de meterstand van de slimme meter voor de tweede keer checken. Bijzonder schijnheilig vertelde hij daarna, dat hij ook een aanbod mocht doen om de beste en goedkoopste energie leverancier aan te prijzen. Werkelijk binnen 5 minuten had hij me omgepraat, om toch maar weer te veranderen van energie leverancier. Hij praatte ook over diverse buren die ook waren overgestapt, noemde hen bij naam en toenaam, bijzonder respectloos.

Door: T van Maanen12-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Eindnota

Beste Bert,
Sowieso ontvang je je eindnota binnen 6 weken na het stoppen van de levering. Het overgrote deel van de nota's kunnen we sneller opmaken. Jammer dat jij toch misschien wat langer hebt moeten wachten.
Vriendelijke groet,
Jurjan van Qurrent

Door: Jurjan van Qurrent06-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Tevreden

Tevreden met Qurrent!

Communicatie verloopt soepel en de prijs was goed

Door: K. van Velden22-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Eindnota duurt te lang

Eindnota en uitbetalen tegoed duurt veel te lang.

Door: Marcel11-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
7

Oplichters zijn het

Mooi verkooppraatjes maar geloof ze maar niet. Lees vooral goed je contract want de verkoper praat je naar de mond en vervolgens zit je met opzegkosten bij je vorige leverancier die niet vergoed worden en je zit vast aan een driejarig contract. Niks per maand opzegbaar zoals de verkoper mij verzekerde.

Door: Annemarieke05-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Zeer tevreden

Wij zitten nu alweer een aantal jaar bij Qurrent en ik wil toch even zeggen dat ik nog altijd zeer tevreden ben.

We hebben nooit storingen gehad, ook niet als anderen dat in de buurt wel hadden.
De rekeningen zijn laag, zeker als je je bedenkt dat dit groene energie is.

Niet vaak hoeven contact opnemen met de klantenservice, maar die paar keer telkens erg netjes te woord gestaan.

Dus wij zijn zeer tevreden, dat mag ook wel eens gezegd worden!

Door: Van Ooijen31-05-2018
Jeroen13-09-2018

Het is mooi dat u geen storing heeft gehad terwijl anderen dat wel hadden, maar dat heeft met Qurrent niets te maken. Dat is door toedoen van uw netbeheerder. Uw energieaansluiting thuis is niet van Qurrent maar van uw netbeheerder (Essent, Liander, etc). Bij een storing moet u (en uw buurtgenoten) zich wenden tot de netbeheerden. De storing bij uw buurtgenoten en niet bij u zal dus een technische oorzaak hebben, bv. een andere voedingskabel.

Coen Kersten26-11-2018

Öpdringerige verkoper staat onaangekondigd aan mijn deur. Mijn Braziliaanse vrouw doet open en ze komen zogenaamd de slimme meter controleren. Vervolgens overgestapt naar Qurrent terwijl we gewoon goed bij essent zitten. Schoften en oplichters zijn het ! TRAP ER NIET IN MENSEN !!

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Nooit meer Qurrent

Nooit meer Qurrent!!
Wat een administrative slecht georganiseerde organisatie is dat. De helpdesk is zeer slecht bereikbaar en wat ze beloven komen ze niet na. Zowel schriftelijk al telefonisch niet. De een zegt "a" en later zegt een ander "b". DRAMA

Door: Bert18-05-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Mail niet beantwoord. Telefonisch altijd bezet!

Hoe ervaart u uw energieleverancier?
Sinds februari 2016 ben ik met het thuiskantoor afhankelijk van Qurrent windenergie.
Qurrent is een woordspeling op Current. Stroom in de Engelse taal.
Een naam of uitdrukking verzinnen, die Nederlanders noch Engelsen verstaan. Typisch Nederlands. Maar men kan er naar vragen, en dat heb ik gedaan. Op een ALV van de Coöperatie. Jawel, je tekent voor stroom en je bent gelijk medeverantwoordelijk.
Ze hadden de organisatie ook Smart kunnen noemen. Alleen de vraag voor wie? Maar dat doen anderen al te pas en te onpas.
Ik probeer in dit bericht nu Qomisch te zijn, maar dat begrijpen ze bij Qurrent vast niet!

Bij mijn overstap heb ik direct ook 70 windtegoeden aangeschaft.
Fijn, een bedrijf dat direct de mogelijkheid geeft om echt duurzaam te zijn. Achteraf lijkt het alleen maar duur- te zijn, zonder –zaam.

In een feed op m’n linkedinprofiel probeer ik u medeverantwoordelijk te maken voor mijn kennis over Qurrent en misschien later nog over de NLE , Nuon, de slimme meter en de hele wazige wereld die om de energiemarkt hangt.

Lees gerust voornoemde feed en denk er het uwe van.
Heeft u ervaringen in een soortgelijke situatie, meld het dan in een reactie.
Misschien een idee om radartv, kassa, de rijdende rechter of andere organisaties erbij te betrekken.
De Klachtencommissie Energie heb ik al eens gesproken, maar die stoken de kachel nog met kolen!
Deze feed heeft z’n oorsprong in het feit dat mailtjes niet beantwoord werden.
Telefonisch is Qurrent nooit bereikbaar.
Recent driemaal op één dag gebeld. Kiezen van 1 t/m 5. Daarna de melding dat het best druk is.
Het kan wat langer duren. Terwijl je wacht staat er een bandje met vogelgeluidjes op.
Duidelijk een voorbeeld van: iemand het bos insturen. Vergelijkbaar met: ‘van het kastje naar de muur sturen’ en ‘met een kluitje in het riet sturen’.
Dat laatste is het minst erg, als er maar een windmolen in de buurt staat.
Ter informatie.
Qurrent wordt ondersteunt door de stichting DOEN.
Een Goede Doelen initiatief van de Staatsloterij. Een enkeling wint. Onze wind waait weg.
Qurrent sponsort Feijenoord.
Op 21 maart werd mijn energienota in een keer met ca. 700 euro verhoogd.
Feijenoord had toen met 4-0 gewonnen van ADO. Reden om te feesten, maar ik werd niet uitgenodigd.

Door: Leo Hooijmans29-04-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
6

prima tevreden

sorry hoor maar ik wil toch even zeggen dat ik gewoon heel tevreden ben met qurrent. Ik ben lid van ze geworden nadat ik op straat was geronseld. dat vond ik eigenlijk niet eens zo chique, maar ze hadden een goed verhaal en vooral een goede aanbieding dus ik zei ja. Ik had eigenlijk nooit zo nagedacht over mijn energie, maar nu vond ik het wel goed om over te stappen. Maar ik was sceptisch! Was benieuwd of ze wel service zouden geven en snel aansluiten nu ik 'binnen' was enzo. maar dat ging allemaal prima. Alles was echt snel overgezet en de rekeningen klopten met wat ik had afgesproken. Ik heb ook nog geen problemen of storingen gehad, maar dat had ik met mijn oude energieleverancier ook niet op zich. Dus eigenlijk ben ik wel tevreden. het contact verloopt ook goed, maar ik heb ze niet veel nodig. Op straat vind ik het wel eens irritant als ze je proberen om te praten maar goed ik ben al lid dus dat kan ik dan gewoon tegen ze zeggen.

Door: emiel18-04-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Na 10 weken nog steeds mijn borg niet terug.

2017 een jaar contract gehad bij qurrent.In 2018 overgestapt ,dat is allemaal prima verlopen.Ook de jaar afrekeningen goed afgerond.Alleen mijn borg tot nog toe niet terug gekregen.1imail gestuurd waarop niet gereageerd werd . Daarna nog twee keer gebeld .Het eerste belletje werd gezegd het duurt 5 weken.na die 5 weken weer gebeld toen waren ze er mee bezig het lag bij de administratie dat is nu drie weken geleden. .Ik word behoorlijk aan het lijntje gehouden vind ik. Het gaat wel om 800 euro.
.

Feike romkes

Door: F G Romkes03-04-2018
Jurjan van Qurrent16-04-2018

Beste F G Romkes, Wij hebben de borg aan u terugbetaald op 9 april. Excuses dat dit niet eerder is gebeurd. Vriendelijke groet, Jurjan van Qurrent

Jurjan van Qurrent16-04-2018

Beste F G Romkes, Wij hebben de borg aan u terugbetaald op 9 april. Excuses dat dit niet eerder is gebeurd. Vriendelijke groet, Jurjan van Qurrent

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

RAMPZALIGBEDRIJF

Wat een ramp bedrijf is dit. Dit jaar een nachtmerrie. Lange wachttijden en alle afspraken worden niet nagekomen en ga zo maar door. Ik ben weg en raad iedereen aan om een andere stroom gas leverancier te zoeken. Zodat dit bedrijf kan worden opgedoekt. Wat een hele opluchting zal geven aan BV Nederland.

Door: J Schotanus02-04-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5,5

jaren tevreden klant

ik zit inmiddels al jaren bij Qurrent en niks te klagen. rekeningen kloppen en het is groen.

Mag ook wel eens gezegd worden!!

Door: K. Peeters31-03-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Tevreden

Netjes afgesloten. Aardig personeel. Niet zo goedkoop als gehoopt. Maar wel schappelijk. Tevreden.

Door: Bert Treffer17-03-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

overgestapt naar Qurrent

Ik ben onlangs overgestapt naar Qurrent wegens betalingsproblemen bij mijn vorige leverancier.
Hier werkt alles tot op heden netjes en vriendelijk, ik heb geen klachten.

Door: Raphael07-03-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Niet nagekomen beloftes

In november vorig jaar enorm gedoe gehad omtrent omzetten van toenmalige energiemaatschappijen naar Qurrent. Op de dag van omzetting kwam ik er namelijk achter dat ik me vergist had in het termijnbedrag en dus helemaal niet naar Qurrent wilde. Dit direct door gegeven aan partij die de omzetting had geregeld. Zou geregeld worden.. Dag erna een welkomstmailtje van Qurrent, gebeld of mijn afzegging wel goed was binne gekomen..
Gecontroleerd, was wel door gegeven. Daarna nog een paar mailtjes van Qurrent, weer gebeld, afzegging was echt door gegeven. Na een maand bleek ik toch bij Qurrent ondergebracht te zijn. Qurrent gebeld en na lang verhaal over minileuvriendelijke energie en met belofte van 250 euro korting vanwege fouten die er maakt waren, afgesproken dat ik de meterstanden nog even door zou geven en teug zou bellen over aanbod. Maanden daarna een keer of zes gebeld maar na gemiddeld twintig minuten in de wachtstand weer opgehangen. Niet gemaild omdat ik het verhaal te ingewikkeld vond om op te schrijven. Vandaag voldoende puf vergaard en een lege plek in de agenda bewaard (inkomstenderving) en gebeld. Bericht: helaas mevrouw, actie is nu afgelopen, u had eerder moeten terugbellen. Mijn argumenten dat mij niet was verteld dat het om een actie ging; dat het niet mijn schuld is dat Qurrent zo moeilijk bereikbaar is en dat bovendien niet was gezegd dat ik binnen een bepaalde tijd terug zou moeten bellen, legden geen gewicht in de schaal. Reactie: ' u kunt een klacht indienen bij de afdeling klachtenservice, dan wordt u over circa twee weken terug gebeld'. Kortom: slechte communicatie, slechte bereikbaarheid en slechte service.

Door: J. Kragten02-03-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3,5

Simpelweg heel tevreden

Wij zijn al jaren bij Qurrent
Het milieu gaat ons aan het hart en ik snap niet dat er mensen zijn die nog grijze energie afnemen. Ik bedoel, dat is niet eens goedkoper ofzo, alleen maar slechter.

Wij hebben werkelijk nog nooit problemen of storingen gehad met Qurrent, alles werkt naar behoren gewoon en de rekeningen zijn niet anders dan wat we al gewend waren. Simpelweg niks op aan te merken, daar kunnen heel wat andere bedrijven volgens mij nog een puntje aan zuigen.

Door: Anne Roos19-02-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Verschrikkelijk

Ik ben bij qurrent gegaan omdat het groen zou zijn. Sinds mijn 'slimme' meter ben ik 400% meer gaan betalen. Qurrent kan hier geen advies of verklaring voor geven laat staan behulpzaamheid. Er wordt gewezen naar Liander en door Liander weer naar Qurrent. Door Qurrent wordt ik verkeerd geïnformeerd, krijg ik slecht advies en telkens iemand anders aan de telefoon / email. Men beloofd dan terug te bellen en het aan iemand te vragen die hoger op de apenrots zit. Ik word niet terug gebeld en niemand heeft tot nu toe een verklaring kunnen geven waarom mijn gasverbruik sinds de nieuwe meter zo is toegenomen. Inmiddels heb ik zo'n 1500 euro extra afgetikt. Belachelijk. Wat een drama en groen is de stroom ook al niet. Ik ga terug naar Nuon!

Door: marloes05-02-2018
Jeroen13-09-2018

Hallo Marloes. Ik neem even aan dat je oude meter is vervangen door een slimme meter, en dat sindsdien je energieverbruik is gestegen. Even alle (grotendeels op fabels of slecht onderzoek berustende) onzin verhalen over slimme meters daargelaten is de enige realistische optie dat je oude meter gewoon niet goed was en aanzienlijk minder verbruik registreerde. Afgezien van de meter kan het nog zijn dat je energieleverancier (Qurrent dus, of straks Nuon?) een verkeerd meternummer (EAN nummer) heeft geregistreerd, waardoor je feitelijk wordt afgerekend op het verbruik van een andere meter. Vergelijk het met het door elkaar halen van 2 huisnummers. Dit kun je simpel controleren. Het EAN nummer is te vinden op je slimme meter en zou ook op zichtbaar moeten zijn in de omgeving van qurrent (op hun online portal danwel op facturen). Het registrerenvan het juiste EAN nummer is een taak van de netbeheerder en kan qurrent dus niets aan doen. Een 3e optie i dat je slimme meter niet goed is, maar die kans is vrijwel nihil. Als je daar echt aan twijfelt kun je een ijking aanvragen op kosten van ongelijk (dus verliezer betaald). Meer opties zijn er feitelijk niet, en overstappen heeft dus ook niet zo heel veel zin.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Verschrikkelijk

Ik ben bij qurrent gegaan omdat het groen zou zijn. Sinds mijn 'slimme' meter ben ik 400% meer gaan betalen. Qurrent kan hier geen advies of verklaring voor geven laat staan behulpzaamheid. Er wordt gewezen naar Liander en door Liander weer naar Qurrent. Door Qurrent wordt ik verkeerd geïnformeerd, krijg ik slecht advies en telkens iemand anders aan de telefoon / email. Men beloofd dan terug te bellen en het aan iemand te vragen die hoger op de apenrots zit. Ik word niet terug gebeld en niemand heeft tot nu toe een verklaring kunnen geven waarom mijn gasverbruik sinds de nieuwe meter zo is toegenomen. Inmiddels heb ik zo'n 1500 euro extra afgetikt. Belachelijk. Wat een drama en groen is de stroom ook al niet. Ik ga terug naar Nuon!

Door: marloes05-02-2018
Theo Schoutsen15-12-2018

Goedeavond ik heb ook een slimmeter nu moet ik ook het dubbel betaal met wat ik bij de nuon moest weet Jij hoe dat kan wand alles is led en gas de cv staat op 20 Gr in de nacht staat hij op 15 Gr ik snap er niets van

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Boete

Nu bijna een jaar bij qurrent en nog steeds mijn boete niet terug van 250 euro. Dit vind ik een zeer slechte zaak.
Ben van plan om maar weer naar mijn oude leverancier te gaan.
Probeer ze te bellen maar zit al 20 minuten in de wacht!!!

Door: Joop ligtenberg24-01-2018
Jurjan25-01-2018

Beste Joop, Vervelend om te lezen dat je had gehoopt de boete van €250,- al vergoed zou zijn, terwijl dit niet het geval is. Graag zou ik een oplossing voor je vinden, maar kan je met enkel deze gegevens niet terugvinden in onze administratie. Vervelend ook dat je zo lang in de wacht heb gestaan. Ik hoop dat je ons inmiddels wel hebt kunnen bereiken. We zijn anders ook per mail bereikbaar om vraag@qurrent.nl Vriendelijke groet, Jurjen

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5,5

Complimenten

Wij zijn eind december nog snel overgestapt en alles werkt nu helemaal naar behoren

Grote complimenten voor de vriendelijke klantenservice die ook al is het druk zo goed behulpzaam is geweest!!!

Door: B. Visser06-01-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Tevreden klanten van Qurrent!

Wij zitten al een paar jaar bij Qurrent en ik kan niet anders zeggen dan dat we tevreden zijn. Wat een verschil met onze vorige energieleverancier. Hier komen rekeningen op tijd, kloppen ook gewoon en de energie wordt gewoon geleverd en is nog groen ook. Wij zitten goed!

Door: Joke de Wit11-12-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Met boodschappen overstappen van energie

onderweg terug van de Albert Heijn met mijn boodschappen in de hand kennis gemaakt met qurrent. beetje irritant aanvankelijk, maar toch wel een interessant verhaal, dus ik heb me aanmeld. Ik was al een tijdje ontevreden over mijn oude energieleverancier en dit gaf me net dat zetje om over te stappen naar groene energie. het is toch wel beter, ik was alleen te lui om het uit te zoeken en over te stappen maar na het boodschappen doen was alles ineens zo goed als geregeld. Best handig eigenlijk, ook al ben ik eigenlijk niet zo fan van op straat zomaar iets kopen...

Door: Thomas Jongejan01-12-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

goede service en groene energie is beter

Zeer goed geholpen toen er onduidelijkheden bij mij waren ontstaan, keurig personeel gelukkig. En ze zijn niet duur voor groene energie dus ik ben een tevreden klant en vind dat iedereen over moet stappen op groene energie want het is niet eens duurder tegenwoordig

Door: Marieke van der Kamp23-11-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Energiecontract loopt af dus ik stap over op groene energie

Mijn contract van Eneco loopt bijna af en ik stap daarom over naar Qurrent omdat ik liever Groene energie heb en ik net heb gevonden dat dat bij Qurrent niet zo duur is. En zij regelen eigenlijk zo ongeveer alles met de overstap, dus het is allemaal snel gegaan en als het goed is ben ik straks vanzelf over.

Door: P. eneman14-11-2017
Bert Schimmel15-11-2017

Ik ben erg teleurgesteld over het geheel andere hotelverhaal ook was mijn boete veel hoger als door current uitgerekend Binnen een maand ben ik onmiddellijk weer terug gegaan naar eneco. Is toch van de zotten dat je voor het gratis ontbijt 20 e p/p per dag moet betalen Het beloofde diner daar had niemand van gehoord. het is mij de boete binnen een maand van 250 euro wel waard om er hier de stekker uit te trekken. Snel verdiend door die gasten. Denken ze

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Tevreden klant!

Bij Qurrent terecht gekomen omdat ik geloof dat we iets moeten doen tegen de klimaatverandering. Qurrent is een jonge club met goede idealen.
Helaas kreeg ik een probleem met een niet-kloppende jaarrekening. Uiteindelijk is dit wel heel erg goed opgelost door de klantenservice.
Al met al, heel tevreden.

Door: Jan W.05-11-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Klantenservice blijft vriendelijk

Wat een fijn bedrijf! Ik dacht dat ze me een hak hadden gezet met een verkeerde rekening, maar gelukkig was een telefoontje genoeg om dat direct goed te zetten, incl. een nette uitleg, waaruit bleek dat het eigenlijk meer aan mij lag dan aan hen ... oeps, gênant! maar absoluut een positieve ervaring aan de service overgehouden, ze waren erg vriendelijk en voorkomend, terwijl ik toch zeker niet heel aardig was aan de telefoon. Ze bleven echter keurig en netjes. Ook toen dus bleek dat het probleem bij mij lag.
Verder ben ik ook tevreden over de levering en de prijzen, het is vrij goedkoop en toch groene energie

Door: N. m23-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Energie en service

Wij zijn vorig jaar overgestapt naar deze energieleverancier vanwege: de prijs en dat het groene energie is.

Na het oversluiten van ons contract, waarvan zij het meeste gewoon zelf doen, betaalden wij gewoonweg onze rekeningen en liep alles voorspoedig.

Afgelopen maand hadden wij een aantal vragen over de rekening, want wij hadden gehoord dat je daar goed op moet letten van een vriendin die daar problemen mee had gehad. We hebben gebeld met Qurrent en toen kennis gemaakt met de klantenservice van dit bedrijf. We vonden ze zeer vriendelijk en we konden er terecht met onze vragen. Er was gelukkig niks raars aan de hand en we snapten na het gesprek beter waar de kosten vandaan kwamen.

Daarom zijn wij blij met deze overstap van energieleverancier. De rekeningen zijn lager dan toen we nog elders waren ondergebracht met onze energie en ik heb er een goed gevoel bij dat wij nu gebruikmaken van groene energie. Bovendien is er hier een klantenservice waar je terecht kunt met vragen en dat vind ik persoonlijk erg belangrijk.

Allemaal leuk dat alles steeds meer via internet wordt geregeld overal, maar ik hou er nog altijd van als je gewoon telefonisch te woord wordt gestaan met een nette klantenservice.

Door: Mevr. B. Korte15-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Qurrent, drama.

Qurrent is groen tegen een goed tarief en dat is super positief en heel belangrijk. Voor de rest is alles een drama. De app, de slimme meter (moet met een extra kastje van qurrent), de wbsite, de helpdeks (traag en vaak nutteloos), de ict, de communicatie en dan ook nog dat onzinnige sponsorcontract met Feyenoord. Qurrent is gewoon heel slechtslecht, hun energie goed.

Er zijn een aantal leveranciers naast Qurrent die groen zijn, ik zou die eerst even checken voordat je uit principe aan het Qurrent drama begint.

Door: Andre Hagoort12-07-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Overgestapt

Ik heb me vorig jaar al laten overtuigen om over te stappen naar Qurrent en het is me tot op heden prima bevallen. De stroom is beter dan wat ik eerst had en niet eens duurder. Rekeningen kloppen ook altijd wel en het contact verloopt prima. Ik ga zeker niet meer terug naar mijn vorige aanbieder, daar was zoveel gedoe! Hier alles goed geregeld. Uitgebreide service en ze staan klaar voor je als er iets is of zou kunnen zijn.

Door: K. Wijers26-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

de gadgets werkten niet

ik houd van gadgets en je kon bij qurrent een ding krijgen (nou ja, kopen) waardoor je precies kon zien hoeveel stroom al je apparaten gebruikten. Maar dat was in mijn meterkast niet aan te sluiten. Ook is de jaarnota alleen via de website te zien, maar helaas, dan krijg je een error. Ik lees dat veel mensen dat hebben. Ook wilden ze steeds mijn verbruik omhoog doen, maar dat wou ik niet (en ik krijg inderdaad geld terug nu, dat kan ik dan weer wel zien). Ik vond he allemaal erg tegenvallen en ik ga weer terug naar greenchoice, daar werkt de backoffice redelijk.

Door: liesbethj10-06-2017
melany10-06-2017

bij mij werkt dat stroomdingetje wel, superhandig apparaatje hoor, helpt echt met energie besparen! jammer dat het bij jou niet werkt...

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
7,5

Zinnig gesprek met Qurrent verkoper op straat

Vandaag zowaar een goed gesprek gevoerd met een verkoper van Qurrent op straat. Ze stonden op de brug bij de Haarlemmerdijk in Amsterdam.
Zeker niet opdringerig, los van het feit dat hij mij zomaar aanspraak dan, vriendelijk en had nog zinnige dingen te melden ook.
Ik ben (nog) niet overgestapt, maar ben me nu aan het verdiepen in de mogelijkheden om over te stappen en van mijn oude energieleverancier af te komen.

Groene energie heeft toch de toekomst, vooral nu en is dus niet eens duurder dan 'gewone' energie zoals ik altijd heb gedacht.

Door: Bas Leeuwik09-06-2017
Rutger21-06-2017

Hoi Bas, Top dat je je aan het verdiepen bent om over te stappen. Ik ben zelf ook verkoper op straat. Misschien leuk om je in te schrijven bij een straatverkoper als je eenmaal besluit om over te stappen. Hier halen wij ons loon vandaan. Je krijgt er zelf in ieder geval een extra windaandeel door. Wat betreft de oude leverancier: Qurrent kan de volledige overstap regelen en als u een boete heeft wordt deze door straatverkopers ook nog eens vergoed. Groene groetjes Rutger!

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Qurrent bedankt!

Wegens allerlei omstandigheden was het voor ons bijzonder moeilijk om over te stappen van energieleverancier. Wij wonen behoorlijk afgelegen en de vorige bewoner van ons huis heeft er zeer veel moeite voor moeten doen om er een goede aansluiting en zelfde energieleverancier voor te regelen en strikken. Maar dit betrof een duur contract en wij wilden er graag vanaf. Via reclame-uitingen zijn we terecht gekomen bij Qurrent en wegens gunstige prijzen en goede verhalen van vrienden over de service van deze club hebben we contact opgenomen, Het bleek inderdaad een ingewikkeld verhaal allemaal. Bovendien staat het huis niet op onze naam (lang verhaal), dat was ook wat complicerend.
Maar na heel wat telefoontjes, uitzoekwerk en geregel is het allemaal toch in orde gekomen. Wij zijn daarom zeer te spreken over de service en de vriendelijkheid van Qurrent. Ja, natuurlijk, zij houden hier een lucratief contract aan over waar wij voorlopig niet meer van af willen met al dat geregel in onze situatie, maar dan nog is voor mij de service een grote verrassing, want bij veel andere bedrijven zouden ze allang zijn afgehaakt, dat hebben wij ook wel gemerkt.
Dus bedankt Qurrent, wij zijn nu vele malen goedkoper uit en alles is ook beter en duidelijk geregeld nu!

Door: Emile07-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

telefonisch contact

ik ben wel tevreden met qurrent

ik vond het prettig dat we niet aan de telefoon hoefden te beslissen voor de aanbieding maar dat we per post informatie en alles kregen toegestuurd en daarover konden nadenken.
en ik vond ze ook echt vriendelijk aan de telefoon.

Door: Leontien Akkerman28-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

speciale overstapskorting

Gezwicht voor een speciale overstapskorting iets meer dan een jaartje terug alweer.
Wij hebben vaker geswitched van leverancier, omdat je dan telkens een aanbieding kunt kiezen.
Maar het is wel een gedoe soms en ik weet niet of ik nu weer voor een nieuwe aanbieding zou gaan.
Ik ben ook best tevreden met Qurrent: ons tarief is laag gebleven en ik vind de klantenservice erg netjes als je een storing doorbelt of vragen hebt, zoals ik regelmatig.

Door: K, Stal23-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Weg bij Qurrent

Qurrent gaat Feyenoord sponseren . Ik dacht bij een idealistische club te zijn en heb mijn contract verlengd. Heel erg veel spijt van. Hoe bestaat het dat onder het mom van idealisme ( iedereen over naar groene energie...........) deze club een miljoenen deal afsluit met een commercieel bedrijf die de werknemers meer dan belachelijk beloont. Ik krijg hier anti peristaltische neiging van (of te wel de neiging om te kotsen!)
Veel plezier in de skyboxen onder het genot van dure wijn en kaviaar.
Qurrent wil niet meewerken om eerder van het contract af te komen. Ik wil er zo snel mogelijk van deze club of.
P.s. Greenchoice beweert absoluut géén sponsoring na te streven.

Door: Paul Putto01-05-2017
Rutger21-06-2017

Hoi Paul, Qurrent is onderdeel van stichting DOEN. Qurrent is in 3 jaar naar 130.000 huishoudens gegroeid, maar dit is niet genoeg. We willen 500.00 klanten hebben om echt iets te kunnen betekenen voor Nederland. Deze sponsordeal wordt betaald vanuit geld dat stichting DOEN ontvangt vanuit de postcode loterij. Qurrent zelf maakt gewoon verlies door al het door investeren in groene stroom en is bedoeld om meer naamsbekendheid te krijgen. We willen heel Nederland groen op welke manier dan ook! Hopelijk geeft dit wat meer inzicht in de situatie. Groetjes Rutger (straatverkoper Qurrent) P.s. Greenchoice ondersteunt kolencentrales door grijze stroom in te kopen en te vergroenen (niet dus) d.m.v. certificaten uit andere landen. Is natuurlijk beter dan een commercieel bedrijf dat voor veel nieuwe (groene) klanten zorgt en haar stadion compleet verduurzaamt ;)

M.06-07-2017

bij welke tv.provider zit je?

Jeroen13-09-2018

@Rutger van Qurrent: Leuk verhaal, "het is geld uit een ander potje". Hadden jullie die investering in Feyenoord niet beter in wat windmolens kunnen stoppen? Levert nog rendement op ook, itt. tot Feyenoord. Ik begrijp heus wel dat je wat met marketing moet om te groeien, maar een sponsordeal met 1 van de grootste clubs van Nederland, is denk ik niet de meest voor de hand liggende keuze. Dat komt bij mij (en ik ben zo te horen niet de enige) toch meer over als opschepperij dan dat het heel effectief is qua marketinginstrument.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5

super tevreden

super tevreden klant op naar een groen nederland

Door: jan14-04-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Super geholpen

Ik werd heeeeeeeeeeeeelemaal gek van mijn vorige energieleverancier. Tot aan het irritante toe. Facturen verkeerd. Ze dreigde zelfs de stroom af te sluiten op een gegeven moment. En daar ga je dan...nog 1,5 jaar een contract. Dat was oxxio trouwens. Dus op aandringen van een vriend toch maar Qurrent gebeld omdat hij zei dat er soms nog wel eens wat te regelen valt. Dus hele verhaal uitgelegd en superklantenservice daar! Hele verhaal was opgeschreven en ze beloofde bij me terug te komen. Iets minder dan een week later hoorde ik dat ze het contract met oxxio konden verbreken en mij aan een nieuwe contract konden helpen bij Qurrent. Nu nog geen enkel voorval gehad, factureren dik in orde dus blij met Qurrent zal ik maar zeggen!

Door: Vinken22-03-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Maak klantenservice in orde voor jullie klanten en ook medewerkers.

Alles was in orde en het leveren van groene stroom is top, probleem kwam toen ik probeerde contact op te nemen met Qurrent met meestal een wachttijd van 20 minuten of meer. Na een jaar nog steeds hetzelfde excuus aan de lijn van medewerkers dat het lastig is om goede nieuwe medewerkers binnen geringe tijd te vinden, gaan vervolgens het bedrijf verdedigen en reageren geirriteerd wat ergens begrijpelijk moet zijn als je allemaal boze klanten aan de lijn krijgt omdat het bedrijf met te weinig mensen teveel werk wil doen wat de standaard lijkt bij menig bedrijf.

Ik hoef geen perfecte klantenservice medewerkers, graag menselijk contact vanuit klant en medewerker met max 5-8 min wachttijd op piekuren. Mocht dit in orde worden gemaakt dan veranderd mijn nee in een ja..

Door: Trusted08-03-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
6,5

Jaren teveel betaald voor energie

Aantal jaren voor best een hoog bedrag bij een andere energiemaatschappij een energiecontract afgesloten voor groene energie. Het bedrag lag destijds flink hoger dan we gewend waren, maar in het kader van de duurzaamheid wilden wij dat wel betalen. Voor niets, zo blijkt nu!

Wij zijn inmiddels overgestapt naar Qurrent, die een behoorlijk stuk goedkoper is dan wat wij betaalden voor groene energie. Sterker nog, het maandbedrag zit zelfs iets onder wat wij gewend waren te betalen voor 'gewone' vieze energie. Niet veel, maar nu is het wel goed voor het milieu en duurzaam. Dat is voor ons erg belangrijk.

Blij dat we ingegaan op deze nieuwe aanbieding en nieuwe energieleverancier voor groene energie. Blijkbaar hoeft dat niet (meer) duurder te zijn dan vieze energie.

Door: P. van der zwaag06-03-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

te snel te groot

het lijkt erop dat het bedrijf te snel te groot is geworden en dat het personeel en de IT infra structuur heel erg bij deze groei is achtergebleven.
Bestelling wordt niet uitgevoerd, materiaal wordt niet geleverd, verbruik is niet zichtbaar, de slimme meter wordt niet uitgelezen, etc. etc.
Het enige wat lijkt goed te gaan is de maandelijkse afschrijving van de bank.

Door: Peerke Donders16-02-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5,5

Voordeliger en vriendelijker energie

Dit jaar overgestapt naar Qurrent, vooral voor de prijs, want ik kreeg hier een scherpe aanbieding en werd goed te woord gestaan toen ik ze belde.

Door: Mirjam van R10-02-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Overgestapt naar Qurrent

Via zo'n mannetje, zo'n verkoper die voor de Albert Heijn staat elke dag, in contact gekomen met Qurrent. Ik hou eigenlijk niet zo van die types die dan op straat staan te leuren, maar ik vond deze man best vriendelijk en niet eens erg opdringerig.
Ik kon er nog even over nadenken, volgens hem was het natuurlijk echt de allerbeste deal voor energie en ook nog eens groen en duurzaam en wat al niet meer.
Thuis was ik toch nieuwsgierig en heb het een en ander over deze club opgezocht. En dat was echt een goed verhaal. Heb ook nog contact met Qurrent opgenomen, want ik had vragen over groene energie en overstappen.

Zeer vriendelijk geholpen, uitgebreid te woord gestaan, ze nemen echt de tijd voor hun klanten.

Daardoor ben ik uiteindelijk overgestapt en dat ging bijzonder makkelijk. Ik dacht altijd dat dat zo'n gedoe was, maar dat viel reuze mee.

Had er voor die man voor de Albert Heijn nooit van gehoord en nu ben ik heel tevreden dat ik minder betaal voor mijn energierekening en bovendien het idee heb er sterk op vooruit te zijn gegaan qua service.

Door: Rogier31-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Overstappen naar Qurrent

Kende Qurrent niet, maar raakte bij de supermarkt in gesprek met een verkoper. Normaal vind ik dat een beetje irritant, maar deze had best een goed verhaal te melden. Ik kreeg het een en ander om thuis na te lezen (ik koop niets op straat), ik vond de jongen ook niet opdringerig (anders was ik meteen weggelopen).

Ze hebben goede prijzen en ik wilde toch al overstappen wegens de vieze energie die ik eerst afnam.

Gebeld met de klantenservice en goed te woord gestaan daar ook.

Overstappen bleek een peulenschil, had ik niet gedacht. Prima service!

Door: Ferda25-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Prima, wel straatverkoper

Wel erbij gekomen via zo'n straatverkoper, maar goeie deal kunnen maken en is prima zo.

Door: P. Bollen22-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Hr

Heb mij laten overhalen op straat door Stefan om naar Qurrent te gaan,zag nu dat ik voor 3 jaar getekend heb, ga ik dus niet doen eerst maar eens kijken voor 1 jaar doen wat er beloofd wordt,heb ze 2x gemailt om het om te zetten naar 1 jaar, maar geen reactie,blijf dus bij m,n oude leverancier,die wel reageerde op m,n mail,

Door: Groeneveld09-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Overstappen hoeft helemaal niet voor 1 januari

ik dacht altijd dat je voor 1 januari moest overstappen van energieleverancier, maar dat is dus gewoon een fabeltje.

Gelukkig maar, want ik was het helemaal vergeten en heb het nu alsnog gedaan.

Heb voor Qurrent gekozen omdat het groen is en goedkoop.

Door: Roman 02-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

overgestapt naar Qurrent

Wij wisselen altijd aan het einde van het jaar desgewenst van grote maandbedragen. Natuurlijk de zorgverzekering, maar ook soms energieleverancier en zelfs sportschool. Want er zijn allemaal aanbiedingen nu en het is handig alles in een wip te doen!

Nou ja, dit jaar stappen wij over naar Qurrent. Veel goede verhalen over gehoord. Onze buren zitten ook bij Qurrent en hebben niks te klagen. En mijn broer is verleden week overgestapt en hij zei dat ze dat goed hadden gedaan.

Dus lang verhaal kort: wij gaan nu ook voor de groene stroom van Qurrent. Ze zijn zelfs iets goedkoper dan onze oude aanbieder, dus ik zie alleen maar voordelen.
De lastige zaken regelen zij!

Door: Joost31-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Factuur energierekening snel nagestuurd

Qurrent levert gewoon stroom en het contact verloopt keurig.

We hadden onze factuur niet ontvangen voor de maand augustus. En die heb ik echt nodig voor de financiën en de afrekening en dat soort zaken. Achteraan gebeld en het was geen enkel probleem om deze opnieuw te sturen. Waarschijnlijk ben ik hem zelf gewoon ergens kwijtgeraakt tussen alle andere post, dat heb ik ook eerlijk tegen ze gezegd aan de telefoon, maar dat was dus geen enkel probleem. Meteen daarna de nieuwe factuur ontvangen en dat was erg prettig. Met deze mensen kun je dus goed communiceren en ze denken goed met je mee voor een oplossing!

Door: G. Terneuzen29-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Goede leverancier

Qurrent is gewoon een goede leverancier . Wij zijn vorig jaar al overgestapt en hebben ervaren dat ze bij deze energieleverancier erg netjes en voorkomend aan de telefoon zijn. We kozen voor de prijs en de dekking, maar blijven nu hier omdat wij mede door de service geen reden zien om over te stappen.

Door: F. Teunissen22-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Net overgestapt

Werkt goed, overstappen ging gewoon en de klantenservice was daarbij zeker behulpzaam.

Door: J uit T17-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Tevreden

Tevreden met Qurrent!

Door: Antoon16-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Goed.

Na Essent, Nuon, oxxio en al die andere grote maatschappijen dan toch maar eens iets nieuws geprobeerd. Ik was een beetje klaar met vooral die financiele administratie bij die grote namen. Er gaat elke keer wel iets mis en dan kom je in een grote molen waar je als nummer beschouwd wordt en totaal het idee hebt dat je tegen robots aan het praten bent (terwijl het toch echte mensen zijn). De simpelste dingen kunnen ze niet oplossen want "dat laat het systeem niet toe". Dus nu maar een keertje qurrent en wat blijkt? Tot op heden de beste die ik geprobeerd heb. Die hebben de financiele rompslomp wel op orde. Je weet hier tenminste waar je voor betaald. Dus van mij krijgen ze een dikke 8.

Door: Dhr. Morson14-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Consumentenbond zegt dat ze de groenste zijn

Consumentenbond zegt dat ze de groenste zijn en dan ga ik daar in mee.
Al jaren ook!

Bij veel andere energieleveranciers hoor je toch telkens dat het niet zo groen is als ze je doen geloven.

Als volgens onafhankelijk onderzoek Qurrent de groenste is, dan is dat voor mij een goede reden om te kiezen voor deze energieleverancier!

Door: Bastiaan Bergen08-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Qurrent... Flutmaatschappij

Niks anders dan ellende. Slechte service en veel te traag. Ook vaak moeten nabellen over de verkeerde tarieven (te hoog)!

Kortom erg slechte ervaringen dus!

Door: Dhr. De Boer05-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Al jaren klant bij Qurrent

Ik zit al jaren bij Qurrent... voor de gunstige prijs.

Aan de telefoon niks op aan te merken en nog nooit een storing gehad.

Gewoon heel tevreden, ik merk niet zoveel van mijn energieleverancier.

Door: T. Reve19-10-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Groen Goed- Koop

Qurrent verdiend het om serieus genomen te worden.
Deze energie leverancier is duidelijk in zijn aanpak.
Het vaste tarief is simpel en overzichtelijk . De gebruiks tarieven zijn zonder meer goed.
Neem je daar nog wind energie bij doe je goede zaken.
Zelf heb ik ( inclusief een welkomskorting) een verlaging van mijn energie kosten van 45% t.o.z. Essent.
Samen met energie besparende maatregelen van ons zelf ,nieuwe ketel ,nieuwe kozijnen en zonnepanelen en overstappen naar een groene energie leverancier , is ons totaal bedrag aan energie kosten per jaar gereduceerd naar € 385 euro t.o.v. € 1850 in. 2010.
HET KAN DUS WEL GOEDKOPER EN OOK NOG FORS GROENER.

Door: Jan Meijers11-08-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

goede energie leverancier

goede enerie leverancier
nooit geen problemen gehad
afsluiten ging best makkelijk

Door: Denise21-07-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

geen gekke verrassingen

al zijn ze niet de aller aller goedkoopste ik ben wel tevreden ze leveren gewoon en er zijn geen gekke verrassingen en de administratie klopt gewoon en alles

Door: a.knotter30-05-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

goede ervaringen

goede ervaringen met Qurrent
ze zijn vriendelijk en ze leveren prima

Door: Wim van de Wetering24-05-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Gewoon een hele goede energieleverancier

Dit is gewoon een hele goede energieleverancier.
Ze zijn echt gewoon helemaal groen en niet eens zo duur.
De klantenservice is ook erg goed, ik heb niet anders dan zeer vriendelijk contact meegemaakt.

Door: Geraldine20-05-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Overgestapt

Ik ben overgestapt naar Qurrent omdat mijn vorige contract afliep en duurder zou worden.

Het ging veel sneller en makkelijker dan mijn eerdere overstap.

Stroom is stroom, alles doet het gewoon nog. Ik betaal alleen minder.

Door: Jantina18-05-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Groen!

Ik ben inmiddels klant bij Qurrent. Het overstappen opzich was goed geregeld. Waar ik vooral blij mee ben is dat je bij Qurrent echt 100% groene stroom afneemt. Eerst was ik behoorlijk sceptisch over dit concept, want vrijwel iedere energieboer roept dat hij compleet groene stroom levert. Toch heb ik hier wel een goed gevoel over, omdat ook de consumentenbond Qurrent een 10 geeft als het om groene energie gaat. Dus voor nu ben ik zeer tevreden, maar wee hun gebeente als toch blijkt dat ze me oplichten!

Door: Bradley05-01-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
7

Ik heb ervaring met Qurrent

Ik zit al 5 jaar bij Qurrent en ze doen het prima. Vooral veel factuurproblemen gehad altijd bij andere leveranciers daarvoor. Onduidelijk, vaak incorrect en je moet ongelooflijk veel moeite doen om je geld terug te krijgen. Sinds ik bij Qurrent zit gaat het goed. En zolang het goed gaat blijf ik bij ze.

Door: Knaap02-01-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Groene / windstroom

Bij Qurrent beloven ze 100% groene stroom uit windenergie. Ben ik superblij mee dat een bedrijf dit eindelijk als echt de enige oplossing ziet voor het milieuprobleem dat al veel te lang genegeerd wordt. Maakt mij niet uit of ze goedkoop zijn of duur. Gaat me om het principe.

Door: Martijn Sterken21-07-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Zal uiteindelijk niet overstappen

Laatst via de telefoon contact gehad voor meer informatie over hun producten. Zeer professioneel en goed geholpen door de klantenserivce. Mijn e-mail was ook snel beantwoord.

Jammer dat ik uiteindelijk niet overstap want een vast contract is echt een stuk hoger dan een flexibele. Daardoor niet de moeite waard voor mij.

Nog een kleine tip; altijd je huidige leverancier even bellen en zeggen dat je wil overstappen omdat je een betere aanbieding ziet bij een ander. Dan hebben ze vaak een tegenbod voor je en heb je je stroom cq gas weer wat goedkoper!

Door: Franka Bosveld08-07-2015
Jan11-08-2016

Dat laatste is dus echt dom. Dan had je de lagere prijs natuurlijk al eerder moeten hebben .

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
7

Overstappen was het waard

Ik ben na jaren trouwe klant van Essent toch maar eens gaan kijken naar alternatieven. Ik vond het prima om bij 1 energieleverancier te zitten. Vertrouwd en altijd goed. Maar nadat ik van een vriend op een verjaardagsfeestje had gehoord dat hij echt aanzienelijk minder betaalde dan ik, toch maar een in gedoken. En wat blijkt..overstappen (of in ieder geval het uitzoeken van) loont! Ik bespaar echt serieus honderden euros per jaar nu. Het overstappen zelf merkte ik eigenlijk niks van (blijft toch stroom en stroom is stroom) en ik heb in de paar maanden dat ik nu bij qurrent zit nog nooit problemen gehad. Ook kwa service heb ik nog geen problemen gehad. Ik zag veel problemen met facturatie die niet klopte, maar die van mij is prima zo.

Door: Tracy Betram25-06-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Schrijf zelf een review over Qurrent

Uw beoordeling

Please enter your first and last name separated by a space (e.g. Jane Miller)