Qurrent (Greenchoice)

6.8

Bestellen

6.7

Service

6.8

Prijs

7

Levering

59%

Zou hier weer kopen

Qurrent (Greenchoice)

Wat is uw mening over Qurrent? Waarom zou u overstappen naar Qurrent? Qurrent is een energieleverancier die zich tot doel heeft gesteld om duurzame energie te leveren tegen inkoopsprijs. Groene energie wil iedereen wel, maar niet iedereen wil daar de hoofdprijs voor betalen. Voor die mensen is er Qurrent, want 100% duurzame én goedkope energie, wie wil dat nou niet?
 

Over Qurrent.

 
Qurrent is een energieleverancier zonder winstoogmerk. Dat kun je ook zien aan de bedrijsstructuur van Qurrent. Qurrent is namelijk een 100% dochter van de stichting DOEN. Het doel van Qurrent is dan ook niet om maximale winst te genereren, maar om zoveel mogelijk mensen van duurzame energie te voorzien. Duurzame energie staat niet altijd gelijk aan goedkope energie. De prijs van energie is voor veel consumenten, en zakelijke klanten, echter wel van belang. Duurzame energie is namelijk mooi, maar dat moet natuurlijk weer niet de hoofdprijs gaan kosten.
 
Voor die mensen is er Qurrent. Bij Qurrent is winstmaximalisatie namelijk niet het hoofddoel. Het doel is om zoveel mogelijk mensen evenveel groene energie op te laten wekken als ze verbruiken.  Qurrent levert 100% groene energie, terwijl andere energieleveranciers nog weleens grijze en groene energie met elkaar mixen
 

Diensten Qurrent.

 
Het doel van Qurrent om mensen zoveel groene energie op te laten wekken als ze verbruiken wordt gerealiseerd op verschillende manieren:
 
·      Helpen je minder energie te laten verbruiken
·      Zonne energie beter beschikbaar maken
·      Investeren in windenergie
·      Groene stroom tegen inkoopsprijs leveren
 

Het verhaal van Pim. Herkenbaar?



Qurrent wil dus proberen om energie zo simpel mogelijk te maken. Wat je gebruikt wek je ook zelf weer op. Natuurlijk is het beter om minder te verbruiken, door bijvoorbeeld je huis goed te isoleren. Maar hoe goed je je huis ook isoleert, energie zal je altijd nodig blijven hebben.
 
Qurrent helpt je om de energie die je nodig hebt zelf op te wekken. Bijvoorbeeld door zonne panelen op het dat te plaatsen, of door je te laten investeren in de van Qurrent. Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk. Daarom biedt Qurrent nog een andere dienst aan. 100% duurzame energie tegen inkoopsprijs. Dit heeft als voordeel dat je echt groene energie in huis krijgt en dus niet verder bijdraagt aan de vervuiling van deze planeet door je energieverbruik, maar dat je ook niet de hoofdprijs voor duurzame energie hoeft te betalen. Qurrent kan goedkope groene energie leveren doordat maximale winst niet het hoofddoel is. Het doel is juist zoveel mogelijk mensen voorzien van duurzame energie. Dat lukt natuurlijk niet als je prijzen heel erg hoog zijn.
Klachten
 
Als je klachten over Qurrent hebt, dan kun je Qurrent op diverse manieren benaderen. Qurrent is te bereiken via mail en telefoon. Van maandag tot zaterdag staan de medewerkers van Qurren voor je klaar. Qurrent is ook te bereiken via Twitter, maar daar wordt tot op heden nog niet heel veel mee gedaan. Heb je zelf ervaringen met Qurrent? Deel je ervaringen met onze bezoekers zodat zij een betere keuze voor een energieleverancier kunnen maken! Door een review te schrijven worden anderen mogelijk voor een misstap behoed, of worden ze je juist aangespoord om ook klant te worden!


/* */


Deel en lees ervaringen over Qurrent, de duurzame energieleverancier met wind- en groene energie. Lees duizenden meningen voordat u overstapt!


Qurrent: Groene energie tegen een scherp tarief

Groene energie, het wordt steeds belangrijker. Er gaat vrijwel geen dag voorbij of we horen op het nieuws over de gevolgen van klimaatverandering. We weten eigenlijk ook allemaal wel dat fossiele energie er in een grote mate aan bijdraagt dat de aarde langzaam opwarmt. De één vindt echter dat de gevolgen overdreven worden, de ander maakt zich grote zorgen. Steeds meer mensen kiezen er daarom voor om over te stappen op groene stroom. Groene stroom wordt op een duurzame manier opgewekt en daarbij wordt geen CO2 uitgestoten. Groene stroom is beter voor de aarde, maar aan de andere kant: het is vaak ook wat duurder. Voor mensen die wél groene stroom af willen nemen, maar er niet veel meer voor willen betalen is er Qurrent.

Qurrent is een energieleverancier die alleen maar groene stroom levert, maar daar niet de hoofprijs voor vraagt. Qurrent heeft namelijk niet als doel om zo veel mogelijk winst te maken, maar juist om zoveel mogelijk mensen groene energie af te laten nemen. Daardoor kan Qurrent jou groene stroom tegen inkoopsprijs aanbieden. Qurrent geeft aan geen winst te maken op de verkoop van stroom en gas. Het geld dat zij nodig hebben om hun organisatie draaiend te houden wordt verdiend met de vastrecht kosten.

Groene energie van Qurrent: maar wie is Qurrent?

Qurrent is juridisch gezien een bedrijf zoals alle andere bedrijven. Het biedt stroom en gas aan aan consumenten. Toch zijn er een aantal belangrijke verschillen te ontdekken met andere energieleveranciers. In de eerste plaats streeft Qurrent niet naar winstmaximalisatie. Het doel van Qurrent is om zoveel mogelijk mensen tegen een scherp tarief duurzame energie aan te bieden.

Qurrent is een energiecoöperatie, waar klanten niet alleen klant zijn, maar ook lid. Stichting DOEN, het Klimaatbureau en de Natuur- en Milieufederaties zetten in 2011 deze coöperatie op. Sinds 2011 zijn er steeds meer mensen die klant worden bij Qurrent en zo kan Qurrent steeds meer mensen van goedkope energie voorzien.

Het voorzien van groene energie is niet het enige waar Qurrent zich mee bezig houdt. Het uiteindelijke doel van deze coöperatie is dat iedereen uiteindelijk net zoveel energie opwekt als hij of zij verbruikt. Qurrent zet daarom ook fors in op het helpen bij isolatie van het huis, of aanpassingen die ervoor zorgen dat je op een andere manier minder energie verbruikt. Want energie die je niet verbruikt, is per definitie niet vervuilend! Qurrent helpt je dan ook om energie op te wekken, maar gaat ook actief aan de slag om je te stimuleren om energie besparende maatregelen te nemen. Denk in dit verband bijvoorbeeld aan het aan laten brengen van (vloer)isolatie!

Geen klant, maar lid!

Bij deze energieleverancier wordt je eigenlijk geen klant. Je wordt lid van de coöperatie. Dat is redelijk vernieuwend, maar wat merk je er in de praktijk van? Qurrent investeert in duurzame energieprojecten en als lid van de coöperatie profiteer jij hier ook van. De opbrengsten zijn niet bijzonder hoog, maar aan de andere kant, je zorgt er wel weer voor dat nog meer mensen gebruik kunnen maken van duurzame energie. Voor veel leden van deze organisatie is dat waardevol!

Als lid van de coöperatie profiteer je niet alleen van de projecten waar Qurrent in investeert, maar je kan ook bepalen in welke projecten Qurrent gaat investeren. Zo wordt je onderdeel van het bedrijf!
Groene energie opwekken is niet de belangrijkste missie van deze energieleverancier. Het belangrijkste doel van het bedrijf is om het energieverbruik van iemand en de energie die hij of zij zelf opwekt in balans te brengen. Dat doe je in de eerste plaats door je eigen energieverbruik omlaag te brengen, maar dat kan je ook doen door zelf energie op te wekken.

Zelf duurzame energie opwekken met Qurrent

Als het gaat om duurzame energie opwekken dan denken veel mensen al gelijk aan zonnepanelen. Inderdaad, zonnepanelen op je dak plaatsen is een manier om zelf duurzame energie op te wekken. Qurrent kan je er dan ook bij helpen om zonnepanelen op je dak te plaatsen.

Er zijn echter ook veel andere partijen die dit doen. Qurrent wil iets nieuws toevoegen aan de markt. Daarnaast ziet het bedrijf ook dat niet iedereen in staat is om zonnepanelen op zijn dak te plaatsen. Daarom heeft Qurrent nog een aantal andere manieren bedacht om zelf duurzame energie op te wekken.

In de eerste plaats kan je zelf groene stroom opwekken certificaten te kopen voor zonnepanelen. De zonnepanelen liggen dan op een van de zonneparken in Eindhoven en Haarlemmermeer. Je hebt dan gewoon recht op de stroom die de zonnepanelen opwekken, maar je hebt er zelf geen omkijken naar. Je hoeft ze niet te (laten) installeren, of te onderhouden. De stroom die de zonnepanelen opwekken wordt van je energierekening afgetrokken.

Als je niets hebt met zonnepanelen, dan kan je ook investeren in een van de windparken van Qurrent. Windtegoed heet dit. Door windtegoed te kopen heb je recht op de energie-opbrengst van een windmolen. Ook hier wordt de energie die door jouw deel van de windmolen wordt opgewekt van je energierekening afgetrokken. Zowel voor het investeren in zonneparken, als voor het investeren in windparken geldt dat je energiebelasting af moet dragen.

Duurzame energie tegen inkoopsprijs

Regelmatig hoor je dat je duurzame energie tegen inkoopsprijs kan krijgen bij Qurrent. Dat klinkt toch haast te mooi om waar te zijn. Veel mensen zullen dan al snel gaan twijfelen: kan dat wel? Is het dan wel echt groene energie? Hoe doen ze dat?

In de eerste plaats is het goed om te beseffen dat het doel van Qurrent niet is om zoveel mogelijk winst te maken. Het doel is om klimaatverandering tegen te gaan. Dat is natuurlijk een nobel streven, maar daar worden de salarissen van de mensen die bij Qurrent werken niet van betaald. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Qurrent zegt zelf dat ze niet verdienen aan de verkoop van stroom en gas, je betaalt dus inderdaad de inkoopprijs, maar dat ze wel verdienen aan de vastrecht kosten. De vastrecht kosten zijn de kosten die de energieleverancier in rekening brengt voor het gebruik van de kabels en leidingen die nodig zijn om stroom en gas te leveren.

Vastrecht kosten vergelijken is een beetje lastig. Waarom? Vastrecht kosten zijn weer afhankelijk van het contract dat je hebt. Bij een variabel contract zijn de vastrecht kosten weer wat hoger, dan bij een langer vast contract. De opmerkingen hieronder zijn dus globale indicaties!

Het vastrecht bij stroom ligt op ongeveer €72,00. Dat is inderdaad behoorlijk veel. Er zijn energielevaranciers die het voor minder doen (die rekenen rond de €40,00 per jaar), maar er zijn er ook die meer durven vragen, rond de €95,00 per jaar.

Het zou Qurrent sieren als ze wat duidelijker waren over de hoogte van de vastrecht kosten. Wij hebben het niet duidelijk op de website kunnen vinden. Aan de andere kant moeten we er ook bij zeggen dat er maar weinig leveranciers te vinden zijn die helderheid kunnen verschaffen over de hoogte van de vastrecht kosten.

Inzicht in je energieverbruik met de Qurrent Qbox

Net als andere energieleveranciers heeft ook Qurrent een apparaat ontwikkeld waarmee je kunt zien hoeveel energie je op dit moment verbruikt. We vinden de Qbox een redelijke innovatie. Met de Qbox kan je, als je een slimme meter hebt, zien hoeveel gas en stroom je verbruikt. Als je ook nog zonnepanelen op je dak hebt liggen, dan kan je zien hoeveel energie die leveren.

Qurrent zou Qurrent niet zijn als ze je met de energiebox niet aan zouden willen zetten om minder energie te verbruiken. Daarom kan je met de Qbox je eigen energieverbruik vergelijken met andere huishoudens, of ka n je jezelf doelen stellen om je energieverbruik te verminderen. Wij vinden dit wel een leuke stimulans om minder energie te gaan verbruiken!

Klantenservice van Qurrent

We zouden NederlandReview niet zijn, als we bij energieleveranciers vergelijken niet even aandacht zouden besteden aan het niveau van de klantenservice. Wat ons opvalt is dat er uitgebreid aandacht wordt besteed aan de FAQ-afdeling. De lijst met vragen die je eventueel kunt hebben is behoorlijk uitgebreid en de antwoorden die gegeven worden zijn behoorlijk helder.

Stel dat je met deze energieleverancier wilt bellen, dan kan dat van maandag tot en met zaterdag. van maandag tot en met vrijdag is de klantenservice geopend van 08:30 tot 17:30, op zaterdag is de klantenservice geopend van 10:00 tot 16:00. Als je wilt bellen met Qurrent dan doe je dit via een lokaal nummer. Daar hebben we in principe niets op aan te merken. Het enige wat we zouden kunnen verzinnen is dat het misschien wat onhandig is dat je ze niet ’s avonds kunt bellen. Daar staat dan weer tegenover dat je wel weer op zaterdag kunt bellen, dus we maken daar niet een al te groot punt van.

Stel dat je op een andere manier je vraag of klacht bij deze groene energieleverancier wilt deponeren, dan kan dat via twitter (@Qurrent_webcare), of via het formulier op de website.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (100)

gas / electra

Verkeerde voorlichting! Verkeerde data in contracten! Niet mee willen denken! Nooit meer Qurrent!!! Groen van ergernis

E

Erik

20-06-2019

0

einde contract Querent

wat een slecht bedrijf. Krijg jaarafrekening waarop staat dat alle termijnen zijn betaald. Blijkt dat 1 maandbedrag is teruggestort waarna Querent incassobedrijf inschakelt voor wanbetaling!

K

kwant

04-06-2019

0

Pas op met Qurrent: Oplichters

Pas op met dit bedrijf. Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald. Twee weken later word het betaald minus 1 maand. Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren. Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand. Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019. Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste. Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht. En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen. En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft. Ohhh en niet geheel onbelangrijk, ze sturen screenshots mee. Maar vergeten dat ze 2 schermen hebben en je dus in mijn geval een broef van een andere klant kan mee kijken. Erg slechte privacy zaak dus.

W

Wesley

28-03-2019

0

Bedonderd

Ik heb een slechte ervaring met Qurrent. Ik heb er ook maar 2 maanden (last van) gehad. De Qurrent verkoper zei tegen mij dat het termijnbedrag op 63 euro zou liggen maar dat werdt dus 73 euro! De eerste dag dat het contract inging schreef Qurrent al 73 euro van mijn rekening. 22 dagen later op de 23de deden ze dat nog een keer. Dus 2x in 1 maand 73 euro betaald. Ik heb het meteen weer stop gezet want ik voelde me goed opgelicht. Never nooit meer doe ik zaken met z'n bedrijf.

S

Sander

12-03-2019

0

variabel contract 831,- bij betalen met zelfde verbruik voorgaande jaar

Destijds (2017)overgestapt via Eigen Huis naar Qurrent. Eerste jaar 5,- terug gekregen op verbruik. Contract afgelopen, dus Qurrent stuurt nieuw voorstel per mail. Helaas in de spam terecht gekomen en dus niet gezien. Telefonisch of per post niks gehoord, betreffende dit voorstel. Qurrent heeft zonder overleg onze tarieven op variabel gezet met als resultaat, dat we nu € 831,- mogen bij betalen. Juridisch is Qurrent natuurlijk volledig ingedekt, maar moreel gezien onbegrijpelijk. Nu drie keer gebeld met het verzoek om tot een passende oplossing te komen. Personeel is zeer begripvol en het zelfs met ons eens, maar daar blijft het dan ook bij. Er wordt verwezen naar een klachten commissie en leidinggevenden die contact met ons op zullen nemen. Tot op heden niks gehoord. Echt onbegrijpelijk. Gemiste kans. een klacht is in mijn optiek altijd nog een opstap naar een volgende opdracht....... Ga op z'n minst het gesprek aan

J

Johan Teeninga

08-03-2019

0

ervaringen

Ik ben destijds van Greenchoice naar Qurrent gegaan omdat ze Feyenoord sponsoren. Greenchoice was in de contacten, ook telefonisch, veel en veel beter. Bij Greenchoice kon je wel direct je verbruik inbrengen, monitoren, termijnen wijzigen enzovoort. Het persoonlijke dashboard (welkom paul dit is jouw energie) wat Qurrent zou hebben, is gewoon nooit bereikbaar. Op grond van deze ervaringen zal ik zo snel mogelijk naar en andere , mits groene, leverancier gaan.

P

Paul

23-02-2019

0

Nabetaling van €780,00

Qurrent wil je graag als klant, stuurt veel reklame maar doet verder weinig tot niks. Had het eerste jaar een nabetaling van €120,00 en het maand bedrag werd met € 5,00 verhoogt. Ik had dus zo een hoge nabetaling niet verwacht. Ik heb dan ook gebeld ????dat er volgens mij iets heel fout was gegaan bij hun. Aan de telefoon werd mij verteld dat de meterstanden inderdaad niet klopte met wat er werd gezien en de rekening. Het zou nakeken worden en daar werd gesteld dat het toch klopte. Dus betalen. Op verdere reactie van mij naar Qurrent geen reactie gehad dan betalen!

C

Caroline

21-02-2019

0

Qurrent laat klant in de kou staan

Bij Qurrent in 2014 een Qbox gekocht van circa Euro 100 om zodoende realtime het stroomverbruik en gasverbruik te volgen. Begin van dit jaar werkt het geheel niet meer en stuur ik een E-mail met de vraag wat er fout gaat. Geen reactie. Dan maar vandaag de telefoon gepakt. Na 10 minuten wachten wordt mij verteld dat Qurrent gestopt is met de Qbox en dat ik geen geld terug krijg omdat ik er "toch al bijna 5 jaar gebruik van heb gemaakt". Wat een belachelijke beredenering. Al mijn data van het stroomverbruik en gasverbruik vanaf 2014 is nu weg en Euro 100 weggegooid. ONBETROUWBAAR BEDRIJF; niet kiezen dus als leverancier.

V

V. van den Bogert

14-01-2019

0

Groene energie even duur als 'gewone' energie??

Dacht altijd dat het duurder was die groene energie, maar nu blijkt dat ik bij Essent gewoon precies hetzelfde betaalde voor 'gewone' energie als dat ik nu betaal bij Qurrent voor groene energie. Dan toch liever groene energie.. Vind normaal die mensen op straat megairritant maar deze had best een goed verhaal. Daarom overgestapt, ging nog snel ook. Hoop dat alles ok blijft!

R

Rogier

31-12-2018

0

Stom.stom.stom

Op 17 oktober j.l heb ik mij aangemeld bij deze onderneming omdat ik een huis terug kreeg uit de verhuur en deze wilde verkopen. Toen begon de ellende: qurrent heeft me aangesloten m.i.v 17 oktober. en kon ik qurrent opzeggen op 14 november. En op 28 november kreeg ik de officiële meterstanden door en heb deze zoals het hoort netjes per mail door gegeven aan deze club. Na 5 maal een uur bellen en 4 maal hetzelfde door gegeven te hebben moest ik bij de nieuwe bewoners het teveel betaalde terug halen en ik kreeg 121 euro boete omdat ik voortijdig de overeenkomst beëindigd had. Het verbruik was ongeveer 40 euro maar bij qurrent was dit in de 300 euro. En men huldigde het standpunt dat 1 december opgezegd was. Toen kon de slimme meter uitgelezen worden. Jammer dat men wel slimme meters heeft maar dom personeel bij qurrent. Laat het maar op een procedure aan komen

F

Frans

17-12-2018

0

Slechte ervaring

Het maandbedrag was veel te hoog, dat kon omdat er geen historie was (nieuwbouw). Na 9 maanden bedrag goed naar beneden. Dan ineens worden nog 2 maanden volle te hoge bedragen ingehouden omdat ze dat vergeten waren. Nu helemaal teveel betaald. Weer bellen. Gek word ik van dat bandje met die eenden. Verhaal is te lang, maar na heel veel bellen blijven ze bij hun standpunt. Wat een onzin om mensen zoveel meer te laten betalen als je weet dat het verbruik veel minder is als de helft! Vooral verkeerd geïnformeerd door klantenservice. Alleen laatste medewerkster snapte het. Ik ben er klaar mee!

M

M.

16-12-2018

0

Dieven

Jullie zijn de Groot's dieven die er bestaan ik moest nov het dubbel betaal met wat ik normaal bij de nuon betaal en dan nog zegen dat Jullie de goed kopst zijn nou echt Niet Jullie kun goed steel en jaten van ons Jullie moet Niet Zo aan Jullie regen denk maar ook aan je plicht maar ik weet wel dat Jullie de Groot's dief zijn van nederland MVG theo schoutsen uit amersfoort

T

Theo Schoutsen

15-12-2018

0

Overdonderende verkoopmisleiding aan de deur

Zojuist een dochter aan de telefoon. Helemaal overstuur. Ze had een verkoopster aan de deur gehad die haar een nieuw energiecontract had aangesmeerd met de woorden dat ze nog nergens aan vast zat maar wel bankrek wilde hebben. Na vertrek al een mail met contract etc. Huilend aan de lijn. Telefonisch niemand meer te bereiken. Hopelijk lukt opzeggen morgen wel. KWALIJK

H

Harry

28-11-2018

1

contract

als je benadert word door een call center over het over stappen naar Qurrent hang dan maar op mijn moeder had aangegeven dat ze niet wou overstappen maar dat werd gewoon door gezet als je dan gaat bellen over het hoe en wat dan weten ze ineens niet meer hoe het zit is er geen dossier terug te vinden en als je dan overstapt naar een andere maatschappij doen ze heel moeilijk je kan niets regelen met ze ze moest 192 aan maand termijn betalen maar ze krijgt 288 terug dus bellen van kunnen jullie dit verrekenen maar dat is heel erg moeilijk blijkbaar en nu zit ze met een incasso aan haar broek omdat mee werken niet bestaat bij ze echt een bout firma

M

marcel

09-11-2018

0

al jaren tevreden met Qurrent

Al jaren klant, al jaren tevreden. Alles klopt hier gewoon, geen problemen gehad. En goed dat het groene stroom is. Dus bij dezen mijn goedkeuring voor Qurrent, top!

L

Leo

16-10-2018

0

tevreden met overstap

Nou ik ben zelf erg tevreden Was niet op zoek naar een energierekening, was een beetje een "ver van mijn show" want mijn vrouw regelt die dingen. Maar ik werd op straat aangesproken en ze legden uit wat groene energie was. Geen idee wat ik had om eerlijk te zijn. Was dus niet groen. Ik betaal nu minder dan ik eerst deed voor "normale" energie maar heb nu groene voor minder. En Qurrent nam alles over wat betreft afzeggen oude en overslutiing en dat soort dingen. Alles netjes geregeld, geen omkijken naar En heb gewoon net als altijd stroom. Geen verschil!

A

Alex

05-09-2018

0

zelden zo desastreus slecht geholpen

Mid-2017 op straat aangesproken en toegestemd in overstappen, aangezien wij graag zo Groen mogelijk zijn. Overstap zou geregeld worden door Qurrent. Na zomervakantie bleek dat er geen overstap was geweest, onze oude (en huidige) provider was gewoon doorbetaald. Navraag bij Qurrent leverde niets op, geen duidelijkheid en zeker geen hulp om alsnog over te stappen. Ik heb het maar zo gelaten, zo graag wilde ik nu ook weer geen klant zijn van Qurrent.. Januari 2018: een rekening voor augustus 2017. Gebeld om verduidelijking, en bezwaar. Na uitleg doorgeschakeld naar de financiele afdeling, waar een medewerkster het gesprek opent met: 'zo, ik hoor dat u niet wilt betalen?'.. Uiteindelijk is beloofd dat zou worden uitgezocht hoe het zat. Deze belofte is in de volgende maanden nog 2x gedaan, echter de enige terugkoppeling die wij steeds kregen van Qurrent was een betalingsherinnering, vervolgens dreigen met incasso, en tenslotte (terwijl ik alweer in afwachting was van een mail of telefoontje met informatie) inderdaad 40 euro incassokosten. Overigens bleek herhaaldelijk dat intern geen aantekeningen waren gemaakt van gesprekken. Het incassobureau heeft uiteindelijk helder gekregen hoe eea in elkaar zat en gezorgd voor een jaarafrekening die ik mijn huidige provider kon overleggen. Wel moet ik nu de incassokosten betalen. Dit heeft alles bij elkaar veel stress opgeleverd. Onvoorstelbaar hoe een bedrijf zo kan functioneren. Als alles 'goed' gaat kan ik me voorstellen dat je als klant tevreden bent, echter service en communicatie zijn cruciaal als er vragen ontstaan.

I

Inge Elsman

17-08-2018

0

NOOIT MEER HIER KOPEN!!

Wat een stelletje onbetrouwbare schoften! Hier niet kopen, administratie is een ramp, ze luisteren niet en het hele groene verhaal is gelul. In de Quote staat dat het een soort spelletje is van vrienden van de Postcode Loterij. Prutsers!

G

Gerard de Kluyver

31-07-2018

0

tevreden met Qurrent

Persoonlijk ben ik erg tevreden met Qurrent ben al een aantal jaar aangesloten hier inmiddels, niet veel van gemerkt verder, als de andere aanbieders denk ik maar had onlangs een storing en ik was blij dat dat snel verholpen was, zeker met de hitte! Dus ik ben tevreden en blijf hier nog wel even zitten

H

Hans

24-07-2018

0

nieuwe klant

Een zogenaamde tussenpersoon kwam aan de deur, deed zich voor als iemand van Liander. Moest de meterstand van de slimme meter voor de tweede keer checken. Bijzonder schijnheilig vertelde hij daarna, dat hij ook een aanbod mocht doen om de beste en goedkoopste energie leverancier aan te prijzen. Werkelijk binnen 5 minuten had hij me omgepraat, om toch maar weer te veranderen van energie leverancier. Hij praatte ook over diverse buren die ook waren overgestapt, noemde hen bij naam en toenaam, bijzonder respectloos.

T

T van Maanen

13-07-2018

0