8

3

6

2

0%

Floriënt Express

Bloemen fleuren eigenlijk ieders dag op. Daarom is het ook zo’n geschikt cadeau om weg te geven. Tegenwoordig kun je dat natuurlijk al via vele verschillende adressen op internet regelen, maar de eerste die online boeketten aanbood was Floriënt Express. Ook voor andere cadeaus kun je bij hen terecht, combineer een boeket met een doos chocolade bijvoorbeeld! Wat de ervaringen van de klanten met Floriënt Express zijn lees je hier.

Over Floriënt Express

Floriënt Express is in Nederland de eerste, en dus oudste online bloemenshop van Nederland. Zij zijn gevestigd op de bloemenveiling in Honselersdijk en bezorgen niet alleen verse bloemboeketten maar ook andere cadeaus zoals chocolade, wijnen en fruitmanden. Op ieder boeket krijg je bij Floriënt Express zeven dagen versgarantie, dit kunnen zij garanderen omdat de bloemen vers van de veiling binnen 24 uur worden bezorgd.

Op de homepage van de website vind je een keuzemenu met de volgende opties:

• Boeketten
  • Planten
  • Rouwstukken
  • Fruitmanden
  • Cadeaus
  • Zakelijk
  • Footprint Boeket
  • Blog

Ook is het mogelijk om bij Floriënt Express een bloemenabonnement te bestellen zodat je thuis of op kantoor altijd een vers boeket hebt staan. Voor alle standaardzendingen naar Nederland en Duitsland betaal je € 5,95 bezorgkosten. Je kunt bij Florënt Express op vele veilige manieren je bestelling afrekenen.

Footprint Boeket

Bloemen reizen namelijk vaak te lang de wereld over, dat is niet goed voor de bloemen en het milieu.  Frederique’s Choice (exclusief verkrijgbaar bij Floriënt Express) wil deze keten van bloemenkweker tot vaas zo kort mogelijk maken. Daarom hebben zij in samenwerking met Benefits of Nature en anderen van twee boeketten de footprint laten berekenen. Iedere partij werd hierin meegenomen, van kweker tot binderij. Gezamenlijk zorgen zij ervoor dat de bloemen op de snelste manier van de kweker naar de consument worden gebracht, en dat daar waar mogelijk met duurzame en milieuvriendelijke materialen wordt gewerkt. Deze boeketten zijn te bestellen bij Floriënt Express.

Internationale verzendingen

Je kunt ook bloemen naar andere landen versturen. In Nederland, België en Duitsland levert Floriënt zelf de bloemen af, in alle overige landen wordt dit door een lokale bloemist gedaan. Fruitmanden, chocolade en dranken kun je niet wereldwijd laten bezorgen. De extra kosten voor bezorging zijn afhankelijk van het land wat je kiest. Op de pagina ‘International’ kun je de boeketten vinden die geschikt zijn voor wereldwijde bezorging.

Als je een klacht indient, wordt deze binnen 14 dagen van ontvangst beantwoord. Duurt dit langer, dan zal Floriënt Express dit kenbaar maken met een indicatie van de hoeveelheid tijd die het nog gaat duren. Ook kan een klacht worden ingediend via het klachtenformulier van de Stichting Webshop Keurmerk. Deze wordt dan zowel naar Floriënt Express als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Laat hier jouw mening over Floriënt Express achter!

Vertel ons over jouw ervaringen met dit bedrijf. Was je tevreden over het boeket, zag het eruit zoals je had verwacht of viel het tegen? Positief of negatief, alle reviews zijn welkom op NederlandReview. Wij zijn een onafhankelijk platform waar consumenten van elkaars ervaringen kunnen profiteren.

Wat zijn de ervaringen met de bloemen van Floriënt Express? Zijn ze echt zo mooi als op de plaatjes, en zo vers dat ze wel zeven dagen blijven staan?

10

Bloemen