NederlandReview

    Ervaringen Consumind

    Wilt u weten of u kunt besparen op uw vaste lasten via Consumind? U kunt op deze pagina alle klantenbeoordelingen lezen van mensen die ervaring hebben met het overstappen van leverancier. Wanneer u wilt besparen op uw vaste lasten is overstappen vaak een logische keuze. Het liefste wilt u dat dit gepaard gaat met zo weinig mogelijk rompslomp. Door alle beoordelingen te lezen, krijgt u een goed idee over Consumind en de diensten die zij aanbieden. Mocht u zelf onlangs zijn overgestapt van energieleverancier of van provider? Laat het anderen dan weten door uw mening te delen in een beoordeling.

    Over Consumind

    Consumind is onderdeel van MTVTD BV. Zij bieden financieel advies aan en helpen consumenten bij het overstappen van leverancier. Elke maand onderzoeken zij de prijzen van energieleveranciers, mobiele telefonie providers, verzekeraars en hypotheekverstrekkers. Het doel van Consumind is om stabiele en scherpe producten aan te kunnen bieden. Consumind is dan ook geen onafhankelijke partij waarbij u prijzen kunt vergelijken. Het bedrijf werkt samen met een beperkt aantal leveranciers. Bij Consumind geloven ze niet in het aanbieden van alle leveranciers, maar wel in het aanbieden van gezonde, stabiele producten. Zij kijken hierbij nauw naar de kleine lettertjes in de contracten van samenwerkende leveranciers.


    Commercial van Consumind. Prettig geregeld?

    Diensten

    Wanneer u wilt besparen op leningen, energie, mobiele telefonie, internet, televisie en bellen dan kunt u via Consumind eenvoudig tarieven vergelijken. Ook wanneer u van plan bent om verzekeringen of hypotheken met elkaar te vergelijken, bent u hier op het juiste adres. Via de e-mail ontvangt u gratis overzichten van de tarieven van verschillende leveranciers. Op de website kunt u al diverse leveranciers met elkaar vergelijken. U leest daar ook meer achtergrondinformatie over verschillende onderwerpen. U kunt bijvoorbeeld achterhalen welk type telefoonabonnement het beste bij u past en u leest verzekeringstips.

    Als u er nog niet over uit bent of u wilt overstappen, kunt u op de hoogte blijven van maandelijkse wijzigingen of nieuwtjes door uw e-mailadres achter te laten. U hoeft op deze manier nog geen keuze te maken, maar wellicht dat u dit in de toekomst wel graag zou willen. Consumind vergelijkt maandelijks tarieven, polisvoorwaarden, de snelheid van internet en allerlei andere zaken van alle aangesloten leveranciers die belangrijk zijn voor u als consument. Wanneer u interesse heeft om over te stappen van aanbieder dan kan dit bij Consumind geheel gratis.

    Klachten

    Klanttevredenheid staat voorop bij Consumind. Mocht u klachten hebben over de leveranciers waarmee het bedrijf samenwerkt, dan kunt u de klantenservice van Consumind inschakelen. Zij zullen trachten om uw probleem op te lossen. Op de website van Consumind leest u meer over de klachtenprocedure. U kunt uw klacht het beste e-mailen naar de klantenservice van Consumind. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u met uw klacht terecht bij het KIFID, het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening.

    Overstappen van leverancier

    Wanneer u overweegt om, bijvoorbeeld van energieleverancier, over te stappen dan is het belangrijk om uw huidige tarieven te weten. U kunt via Consumind overstappen naar een andere energieleverancier, maar soms loont het om uw eigen energieleverancier te bellen. Zij kunnen u ook een passend voorstel doen. Dit geldt uiteraard ook voor uw telefonie provider, uw hypotheekverstrekker en uw verzekeraar. Als u zeker weet dat u echt teveel betaalt, dan is overstappen de beste keuze.

    Wilt u weten of het eenvoudig is om over te stappen via Consumind? Neemt u dan eens een kijkje bij de beoordelingen die over dit bedrijf zijn geschreven.

    Als je wilt besparen op energie, telecom, verzekeringen, mobiele telefonie, hypotheken, krediet en/of leningen, dan loont rondkijken. Is Consumind betrouwbaar?

    Consumind
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (21)

    3.2
    19% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    3
    Service
    rating
    3.2
    Prijs
    rating
    3.2
    Leveren
    rating
    3.4

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Consumind

    Uw beoordeling

    Gelukkig niets, maar bijna een ongewenst energiecontract

    Consumind heeft mij gebeld om mij een nieuw energiecontract te verkopen. Zij hebben via sociale media een lokkertje geplaatst door te zeggen dat er er een elektrische fiets zou worden verloot onder mensen aan wie zij een aantal vragen konden stellen. Deze vragen zouden in het kader staan van een consumentenonderzoek, maar niets bleek minder waar.

    Ik werd door een medewerker van Consumind gebeld en mij werd gevraagd of hij een paar vragen mocht stellen. Aangezien ik mijn gegevens al had ingevuld en heb aangegeven dat ik wilde meewerken aan dit consumentenonderzoek ben ik eerst in het gesprek meegegaan. De verkoper vroeg mij allerlei gegevens en vroeg mij ook mijn IBAN-nummer. Ik heb hem gevraagd waarvoor hij deze nodig had, omdat ik toch niets ging afnemen. Hij zei dat dat het laatste was om in te vullen als ik aanspraak wilde maken op die fiets. Ik ging (na het bedrijf op te zoeken op internet) akkoord en gaf hem mijn rekeningnummer. Daarna vertelde hij dat ik nog geen aanspraak maakte op het winnen van de fiets.

    Hij vertelde dat hij mij een mail ging sturen met allerlei gegevens en als ik daarna op de link zou klikken, dat ik kans zou maken op die fiets. Hij vertelde mij ook terug te bellen op het moment dat ik die mail zou hebben ontvangen. Hij belde mij 5 minuten later en vertelde mij op de link te klikken en zei dat hiermee niets in gang zou worden gezet. Ik klikte op de link. Nu kwam ik op de website, kreeg ik een zeer specifiek energieaanbod en vertelde hij mij een aantal dingen aan te vinken en op verzenden te drukken. Ik vroeg hem wat er dan zou gebeuren en hij vertelde mij dat op dat moment mijn bedenktijd in zou gaan en dat er nog niets aan de hand was. Wat er in werkelijkheid zou zijn gebeurd als ik alles aan zou vinken en door zou klikken, zou zijn dat ik akkoord zou zijn gegaan met een nieuw energiecontract. Er is dan een wettelijke periode van 2 weken waarin je terug kan komen op je beslissing, maar dit is niet wat deze man mij vertelde.

    Tijdens dit gesprek heeft hij onder valse voorwendselen:
    - mijn adres gevraagd;
    - mijn e-mailadres gevraagd;
    - mijn geboortedatum gevraagd;
    - mijn IBAN-nummer gevraagd.

    Hij vertelde dat hij mij slechts een aanbod wilde doen en dat hij een consumentenonderzoek deed. Hij vertelde mij meerdere malen door te klikken zonder dat er iets zou gebeuren en beloofde mij dat ik alleen nog antwoord hoefde te geven op de specifieke vraag die hij toen stelde om kans te maken op een elektrische fiets. Dit was allemaal niet waar. Uiteindelijk bleek dat ik daar pas kans op maakte als ik een contract afnam en bleek ook dat hij mij 'zonder gevolgen' door liet klikken terwijl ik dan al akkoord zou zijn gegaan met het nieuwe contract.

    Door: Floor23-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    gelukkig niets, zal dat dus ook nóóóóóit doen !!!

    Ik wil er niet te veel energie en tijd aan besteden, dat is dat hele consumind gedoe mij niet waard.
    Wat een opdringerige, brutale, onmenselijke, gebrainstormde lui zijn dit zeg. Blijven toch steeds weer bellen, dag in dag uit.
    Zo gauw als je de telefoon aanneemt hebben ze je bij wijze van spreken al een contract aangesmeerd.
    Mensen, trap er NIET in.
    Ik heb ze zowel telefonisch als via mail duidelijk gemaakt hoe ik over ze denk. Maar dat interesseert ze geen bal denk ik.
    "Hup, naar het volgende slachtoffer" zie ik ze al denken.
    Slapeloze nachten zou je er van krijgen. Zouden zich moeten schamen om op deze manier mensen te benaderen en te behandelen.

    Door: Jan Huijbers29-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    MIJ BLIJVEN Stalken nadat ik BIJNA in een (ongewenst) contract getrapt

    Lees dit en zorg ervoor dat U Uzelf beschermd tegen dit soort TUIG vd Bovenste plank!

    Ik heb mijn telefoonnummer moeten veranderen door de MISBAKSELS van CONSIMIND


    Ik ga proberen om het op een nette manier te gaan beschrijven en uitleggen wat mij is overkomen. Ik heb nog nooit eerder iets zoals dit ingevuld,maar om op deze sluwe (lees=achterbakse) manier een contract opgestuurd te krijgen die al is ingevuld en waar ja zelf al akkoord voor hebt gegeven (TERWIJL JE HET NIET EENS DOORHEBT) dat contract is te verkrijgen (lees=door je strot geduwd te krijgen en op een zeer opdringerige manier DOOR BLIJVEN DRAMMEN)

    NOU ja, dit waren alle plus punten, en dan nu hier de minpunten.

    Luister naar mijn verhaal en leer hoe je jezelf ECHT iets kunt besparen van CONSIMIND en dat is jezelf een HOOP DRAMA BESPAREN.

    Mijn Bewindvoerder stuurt me een mail als antwoord op mijn vraag,mijn telefoon abonnement loopt af en ik kan een andere telefoon gratis of zeer voordelig bij een abonnement krijgen. Mag ik deze bestellen ?

    Antwoord

    Wij doen voortaan alleen nog maar zaken via Consumind.

    Okay, dus ? Wat moet ik doen als ik deze telefoon wil?(samsung a type, goedkoopste klasse en goed genoeg voor mij, internet, mail,alarm, bellen. Meer heb ik nier nodig)

    Antwoord, ik weet niet wat voor telefoon zij aanbieden, ik kan ze om een bel verzoek vragen.

    En ik zei, ja dat is goed......
    DOM DOM DOM DOM
    ZOVEEL SPIJT HIERVAN

    tring, tring, telefoon. Ik neem op, met Marc huppeldepup.
    Hallo met Sebastiaan van Consumind (zou dat toeval zijn dat alle positieve reacties op Consumind allemaal door ene Sebastiaan zijn gepost ???)
    Ik zou je bellen (je, he, geen u, dat viel me meteen op) ik zie dat je een telefoon met abonnement wilt ? Nouja ik ben er nog steeds naar opzoek en ik heb een aantal dingen gezien dat mij wel interessant lijkt,maar ik heb nog geen keuze kunnen maken. Okay je naam, achternaam,adres,mail,
    BANKREKENINGNUMMER
    sorry ?
    BANKREKENINGNUMMER
    uh oh (ik heb een bewindvoerder en die heeft mij laten bellen door hun,zal wel kloppen dan he )
    Ik geef het normaal gesproken nooit telefonisch moet ik zeggen.
    (Zucht, geïrriteerd herhaald hij

    BANKREKENINGNUMMER?!?

    Okay moment, ik mijn pasje gepakt. Lees mijn nummer op.
    Ogenblik geduld...

    En er komt een naar gevoel in me op.
    Vervolgens krijg ik de beste man weer aan de lijn te horen. En hij begint mijn gegevens als een robot op te dreunen. Waarbij ik vraag, sorry maar waarom doet u dit ?
    En als antwoord krijg ik te horen dat ik stil moet blijven totdat hij helemaal klaar is. En hij start weer van voren af aan. Maar ik wil graag weten wat de reden is waarom je dit aan het doen bent. Nu is Sebastiaan van geïrriteerd overgestapt naar boos. Luister eens goed zegt hij . Je houdt je mond, TOTDAT IK VRAAG OF T KLOPT, BEGREPEN, GEEN SECONDE EERDER. en hij begint weer mijn gegevens van voren af aan op te dreunen en eindigt met de vraag, gaat u hiermee akkoord? Ik zeg zijn julie nu helemaal geschift geworden? Ik wil helemaal niks van julie meer,zeker niet op zo'n manier. Stelletje mafkezen. En ik hang op.
    En Daarna ben ik elke dag een keer of 15 a 20 gebeld en dan zie ik dat het een onbekend of afgeschermd nummer is en dan neem ik niet meer op. Maar ook al neem ik niet op,gaat de telefoon tot 5 keer opnieuw 20 keer over he. Dus ze blijven mij stalken dag in dag uit en dan kan ik ze wegdrukken of door laten rinkelen het maakt niet uit. Ze blijven steevast 5keer achterelkaar opnieuw bellen.
    Als ik er ooit een keer achter kom waar ik deze persoon tegen kan komen he.. ....
    Nee Marc houdt het netjes....
    ...
    Het zijn een Stelletje Nazi's
    Dat zijn t.
    Nazi's

    Door: Marc28-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen een

    Word continue gebeld sinds ik 1x iets ingevuld heb omtrend informatie te vragen.Ik pak nog niet meer op en toch blijven ze bellen vaak 5 tot meerdere keren op een dag vanaf voor 9 uur tot na 18.00u.
    Dit is niet echt normaal meer.Wat de sterren betreft , het is dat ik het moest invullen anders had ik er geen gegeven.

    Door: Bianca 17-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    geen

    Bellen mij op mijn werk ivm energieleveren op mijn (overigens oude) prive-adres. Geen idee hoe ze dat aan elkaar geknoopt hebben want ik houdt dat altijd strikt gescheiden. Heb nooit eerder contact met ze gehad, Komen onbetrouwbaar over en ik wil zeker geen zaken met ze doen.

    Door: Louise06-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Niks

    Ik werk zelf bij een energiebedrijf. Klanten van ons worden benaderd en hun wordt verteld dat wij bijna failliet zijn en de klant dan al zijn maandelijkse termijnen kwijt is...nette manier van zaken doen.

    Door: Thea30-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Belt mij en hangt op

    Hangt steeds elke dag de tel op als ik opneem

    Door: Bianca27-08-2020
    Trudy26-09-2020

    Vandaag ook een opdringerig gesprek met Consumind. Deze week al 3 x gebeld . Voorstel om over te stappen van Greenchoise naar EnergieDirect. Dan kon ik €10 oer maand besparen.ik wil helemaal niet overstappen en gaf dat in het gesprek aan.ik vroeg om het aanbod te mailen om het na te lezen. Dat kon maar dan moest ik mijn bankrek.nr melden. Tja....gekke Henkie. Dat weiger ik! Ik heb zelf het gesprek beeindigd....uiteraard nooit de informatieve mail ontvangen. Mag deze verkooptactiek wel.....Zelfs het bel me niet register helpt hier niet tegen. En hoe komen ze aan mijn telefoonnummer en mailadres? Worden deze opgekocht bij de Kamer van Koophandel? Geen idee maar verwerpelijk is dit wel.

    Bianca 17-11-2020

    Lijkt op wat bij mij gebeurd. Ik ben zonet weer gebeld en heb eens terug gebeld mischien helpt het.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    telefonisch contact met consumind

    Werd gebeld door consumind. Enkele vragen beantwoord mbt energielevering. Verkoper gaf aan dat ik plm. € 7,00 p.mnd. kon besparen door van Greenchoice over te stappen naar EnergieDirect.
    Vertelde hem dat ik tevreden was met huidige leverancier, mijn contract nog tot volgend jaar maart liep en ik dan wel eens zou bekijken of ik goedkoper elders zou kunnen. Verkoper vroeg mij of hij email kon sturen met aanbod EnergieDirect zodat ik e.e.a. kon nalezen. Prima, maar toen vroeg hij mijn bankrekeningnummer om te kunnen nagaan of ik ook wanbetaler ben. Ik vertelde hem dat ik via de telefoon niet zomaar mijn bankrekeningnummer gaf, "stuur nu maar die mail dan kan ik e.e.a. verifiëren". De verkoper zei dat hij geen mail kon sturen zonder dat bankrekeningnummer. Dit vond ik vreemd, hij had mijn emailadres en dat is voldoende voor zenden van mail voor informatie. Ik zit niet zo verlegen om mail te krijgen dat ik mijn bankrekeningnummer zomaar doorgeef. Door de reviews te lezen kwam ik erachter dat er geen informatie gestuurd zou worden maar gelijk een contract. Bij openen zgn. informatie zou ik al contract afsluiten met EnergieDirect. Ik had dan nog veertien dagen om dit te herroepen, maar omdat ik zou uitgaan van informatie, zou ik bij geen interesse in aanbod niet gereageerd hebben. En dan dus contract met EnergieNed aangegaan zijn, zonder dat dat mijn bedoeling was. Ik vind deze "verkooptechniek"zeer verwerpelijk.

    Door: Maaike Zwaagstra09-06-2020
    Jos 19-06-2020

    Even terug komen over Uw maatschappij. Wij worden elke dag gebeld door U, ondanks het blokkeren van Uw nummer en toen al gezegd, voor totaal geen interesse in Uw handelen. Er zijn zeer veel reviews over U geschreven en daar balen we enorm van. Wij hebben al 20 jaar naar volle tevredenheid Greenchoice en in de Consumentengids blijken ze nog altijd in de top drie te staan, dat kan helaas Consumind NIET WAAR te maken. Veel succes bij Uw verdere pogingen en vergeet ons ten aller tijde. Met vriendelijke groet, Jos

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Contract van 3 jaar ingeluisd door Consumind

    Consumind heeft ook ons weten te luizen in een 3 jarig contract. Sturen een zogenaamde aanbieding en ook als je niet klikt op de link heb je toch opeens een contract. Maar geen nood Consumind belt zelf om je te vertellen dat ze je een veel te duur contract hebben aangesmeerd en willlen je wel helpen, via hen natuurlijk, naar weer een andere energiemaatschappij. Mij niet duidelijk wat je hier als energiemaatschappij nu mee opschiet.

    Door: Alwin24-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Niet

    Vandaag wederom gebeld door consumind en gesproken met Sebastiaan. Hij vertelde mij dat er enige tijd geleden contact was geweest over mijn contract en dat ze terug mochten bellen. Ik vroeg aan hem wanneer dat dan was, maar dat kon hij niet zien. Vervolgens vertelde hij mij dat ik een tijd geleden lid was geworden van consumind. Daarop vroeg ik aan hem wanneer ik dan lid geworden was, maar dat kon hij mij ook niet vertellen. Ik vertelde hem dat ik dat wel vreemd vind: als ik lid ben van bijv een voetbalvereniging dan kunnen ze precies zien wanneer ik lid geworden ben. Daarop raakte meneer geïrriteerd en vertelde mij dat hij merkte dat ik geen trek meer had in het gesprek en verbrak de verbinding!! Als je dan wat via de telefoon wilt verkopen, zorg dan wel dat je je informatie bij de hand hebt!

    Door: Stefan15-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen

    Stalken mij weken

    Door: Carola31-12-2019
    Luijkx20-02-2020

    Dit zijn brutale mensen die blijven bellen. Al regelmatig gevaagd on mijn gegevens te verwijderen en dan blijft ze de waarom vraag herhalen..... Wat een horken!!!

    W.J. te08-04-2020

    vandaag, 8 april gebeld door Consumind. Hoewel ik al drie keer aangegeven had geen interesse te hebben bleef men hardnekkig doordrammen. Wat is Consumind vervelend, en dan zeg ik het nog voorzichtig. Uiteindelijk heb ik de verbinding verbroken. Ik werd meteen teruggebeld waarom ik niet verder wilde luisteren. Nogmaals gaf ik aan geen interesse te hebben. Wat zijn deze mensen onfatsoenlijk, hardleers. Ik heb ook al een paar keer gevraagd uit hun systeem verwijderd te worden, doet men gewoon niet!

    Kollee11-04-2020

    Zoals hierboven beschreven door andere consumenten. Consumind blijft bellen ondanks je aangeeft geen interesse te hebben, aangemeld bij bel mij nietvregister. Ze zijn opdringerig, doordrammers, kortaf als je aangeeft geen interesse te hebben. Dat zulke bedrijven bestaan met zo'n personeel

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Contract van 3 jaar afgedwongen door Consumind

    Consumind heeft me helaas weten over te halen om een 3 jaar contract te nemen bij een energieleverancier, die absoluut niet goedkoop is. (Normaal gesproken stap ik jaarlijks over.)
    Het voorschot was al 19 euro duurder per maand. Gelukkig toch een goedkopere energieleverancier gevonden en die ook nog de opzegvergoeding wil betalen. Wat denk je.. de eindafrekening geeft aan dat ik nog eens € 470 moet bijbetalen :-/
    Consumind is dus een ware oplichter!

    Door: Wegloper20-03-2019
    Consumind05-04-2019

    Beste heer, mevrouw, Zou u misschien even contact kunnen opnemen met onze klantenservice? Dan kunnen we er even samen naar kijken. Met vriendelijke groeten, Klantenservice Consumind

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    opdringerig

    Wordt erg veel gebeld terwijl ik in het bel-me-niet register sta.
    Heel storend en vervelend.

    Door: Gerben22-01-2019
    Consumind05-04-2019

    Beste heer, mevrouw, Het bel-me-niet-register registreert niet de bedrijven waarvoor de consument zich zelf heeft aangemeld. Zou u even contact kunnen opnemen met ons? Dan kunnen we ervoor zorgen dat u niet meer ongewenst wordt gebeld. Met vriendelijke groeten, Klantenservice Consumind

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Stalking van medewerkers Consumind

    Let op voordat u klikt op een site om een energievergelijk uit te rekenen. Je komt niet meer van deze mensen af, ze overschrijden de wet van privacy veelvuldig en blijven bellen. Wanneer je vervolgens een recensie elders schrijft gooien ze er tevens nog graag een paar euro tegenaan om deze te verdoezelen. Geen fijne club dit.

    Door: Zuiver05-12-2018
    Zuiver05-12-2018

    En nee ik zou hier niets meer kopen

    Bastiaan07-12-2018

    zeer te vreden met ze !!! Het is maar hoe je het ziet als je je zelf gek houdt met alle vergelijkings sites dan weet je de weg niet meer te vinden. al jaren bij de nuon geweest en nu 2 jaar lang bij energiedirect dank zei consumind. bespaaar ik heel wattt

    Consumind05-04-2019

    Beste heer, mevrouw, Jammer om te horen dat u onze dienstverlening zo heeft ervaren. U kunt ten alle tijden uw gegevens uit ons bestand te laten verwijderen. Zou u even contact met onze klantenservice kunnen opnemen? Dan kunnen we ervoor zorgen dat u niet meer wordt gebeld. Met vriendelijke groeten, Klantenservice Consumind

    Verified

    aad smits06-08-2019

    Ik wordt steeds gebeld en dat wil ik niet

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Opdringerige bandieten

    Zeer opdringerig in de verkoop. Ze proberen je over te halen dat ze onafhankelijk zijn maar ze werken maar met een beperkt aantal aanbieders. Zeer slechte ervaring met deze BENDE

    Door: stef odekerken30-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geld bespaard

    Dankzij Consumind bespaar ik alleen al op mijn energiekosten ongeveer 400 euro per jaar. Ik ben erg tevreden met de manier waarop ik ben geholpen, kan ze zeker aanbevelen!

    Door: Chino29-03-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Geen eerlijk vergelijk

    Consumind vergelijkt niet eerlijk daar zij maar met een beperkt aantal leveranciers werken. Elders kun je dus veel goedkoper uit zijn. Ook kun je niet vergelijken op de site ZONDER eerst al je persoonsgegevens aan ze te geven zodat ze je blijven bellen. Die moest niet hoeven en gewoon laten vergelijken zonder eerst LID te worden. Komt niet betrouwbaar over. Zou elders gaan kijken bij een vergelijkingssite die wel open is.

    Door: Theo05-02-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Ontzettend opdringerig

    Ik had zelf op de site gekeken omdat ik overweeg over te stappen van energieleverancier. Ik werd teruggebeld door een jongeman. Hij was zo ontzettend opdringerig dat ik er gelijk een vervelend gevoel bij kreeg. Hij werd zelfs boos omdat ik aangaf dat ik de manier van communiceren niet fijn vond en dat ik het liever op eigen houtje uitzocht. Bovendien vertelde hij dat hij er niks mee opschoot (ook financieel niet)als hij me zou helpen, dat maakte het voor mij al helemaal ongeloofwaardig, waarom dan zo agressief een gesprek in gaan? Tot 4 keer toe heb ik gezegd dat ik het liever zelf uit zou zoeken en dat ik helaas niet in zou gaan op zijn hulpaanbod. Ik was erg duidelijk en liet ook geen enkele ruimte over voor hem. Vervolgens ging hij weer door met zijn verkooppraatje...ongelofelijk. Ik heb hem een fijne dag gewenst, maar de jongeman was duidelijk 'not amused', hij noemde me zelfs onbeschoft. Dat ze dit soort mensen nog in dienst houden snap ik niet.

    Door: Mevr. Snellen31-01-2017
    bert geleijnse29-08-2017

    Ik kan deze klacht over agressief telefonisch verkoopgedrag heel goed begrijpen. Ik had een soortgelijke ervaring. Mij werd telefonisch aan de hand van de nodige getallen verteld dat ik voor mij energiekosten goedkoper uit zou zijn bij Consumind. Als ik nu per telefoon toestemming gaf zou Consumind dat voor mij gaan regelen. Als consument, die een leek is op dit terrein, was mijn verzoek om dit allemaal in een offerte nog eens keurig voor mij op papier te zetten. Dat kon dan wel, maar dan zou het gaan in de vorm van een conceptcontract ,Of ik dan ook mijn rekeningnummer even wilde opgeven. Op mijn vraag waar dat goed voorwas, was het antwoord dat het computersysteem daar om vroeg, IK heb het toen opgegeven, waarna de medewerker het contract vol met getallen en bepalingen in verkorte vorm oplas . Zijn laatste vraag was: gaat u hiermee akkoord ? Ik was stomverbaasd en zei, dat ik hier natuurlijk niet zomaar mee akkoord kon gaan.Ik wilde het eerst thuis nog eens rustig nalezen en dan beslissen. De medewerker zei dat een het niets voorstelde als ik akkoord gaf, het was maar een interne formaliteit, ik zat nog nergens aan vast. Maar ik moest wel akkoord geven, anders kon hij het niet opsturen. Het telefoongesprek had nu geen zin meer en we hebben het beëindigd.Kennelijk is Consumind er meer aan gelegen om zo snel mogelijk een contract af te sluiten in plaats va de potentiële klant de kans te geven eerst eens rustig zich te informeren. Absurd dat ik voor de telefoon een akkoord moet geven anders krijg ik de informatie niet op papier. Wat mij betreft dikke onvoldoende voor Consumind

    Petra02-12-2017

    Ik heb ook gezegd dat ze op moeten houden met dat stalk gedrag .

    Eva de bos07-12-2018

    ik ben al jarrn klany bij consumind voor de ene is het opdringend voor de andere weer niet. ik ben zeer te vreden met consumind altijd wordt ik netjes op de hoogte gehouden van alle veranderingen..ik bespaar al jaren honderden Euro,s dank zei consumind keurig netjes wordt alles voor mij geregeld.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Koning

    Veel teveel ongewenste intimiteiten.

    Door: Max Outlet21-12-2016
    Bastiaan13-12-2018

    nou nee hoor super mooie ervaringen met consumind.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Veel besparen op energie en telefoon en dergelijke

    Top service
    Wij moesten ineens best flink besparen door wat economische tegenvallers dit jaar en dan begin je natuurlijk bij die grote kostenposten zoals energie en telefoon en dergelijke.
    De buurman had ervaring met Consumind en daar zijn we toen ook heengegaan.
    Want als je online wat rond googlet op aanbiedingen met energie en dergelijke dan is dat veel maar hoe weet je wat nu echt goede aanbiedingen en dealtjes zijn en waar je toch dan duurder uit bent??

    Nou we hebben ons toen aangemeld bij Consumind en we kregen direct allerlei tips. Je moet je wel aanmelden. We zijn niet op alles ingegaan, overstappen van hypotheek was wel erg veel, maar we gaan nu al meteen besparen en daar ging het ons om!

    Zeer tevreden dus, hadden we niet verwacht!

    Door: Janno03-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    FAQ

    Is Consumind een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 21 ervaringen geplaatst over Consumind. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.2 gekregen, waarbij 19% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Consumind actief?

    Consumind is vooral actief in de categorie Algemeen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Goedkope energie, Alles-in-één-pakketten, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting, Hypotheek, Geld lenen, Leningen vergelijken

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Consumind gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.