Consumind
Alle reviewsConsumind
Alle reviews (26)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Opdringerig, lacherig gedrag van personeel.
Consumind stroom en gas
Irritante opdringerige dame welke mij direct vroeg naar mijn kosten welke ik nu betaal. Niet voor rede vatbaar dat ik geen interresse had.
Energie, gas
Ze komen erg opdringerig over en hebben geen tijd om me te woord te staan.
Over de tarieven en kosten die gegeven worden mag ik niet even nadenken.Aanbod overstap Energieleverancier met slechtere tarieven
Vandaag wederom benaderd door Consumind. Ik kreeg een aanbod met slechtere tarieven dan mijn huidige Energieleverancier. Toch probeerde de verkoper mij akkoord te laten gaan met het aanbod met het argument dat ik dan lagere maandelijkse kosten zou krijgen, de vorige bemiddelaar een slechte reputatie heeft en dat ik geen overenkomst met mijn huidige leverancier zou hebben maar met die vorige bemiddelaar. Ik probeerde nog het verschil tussen incasso en eindafrekening uit te leggen maar toen werd meneer boos want ik was onredelijk. Totale tijdsverspilling.
Gelukkig niets, maar bijna een ongewenst energiecontract
Consumind heeft mij gebeld om mij een nieuw energiecontract te verkopen. Zij hebben via sociale media een lokkertje geplaatst door te zeggen dat er er een elektrische fiets zou worden verloot onder mensen aan wie zij een aantal vragen konden stellen. Deze vragen zouden in het kader staan van een consumentenonderzoek, maar niets bleek minder waar.
Ik werd door een medewerker van Consumind gebeld en mij werd gevraagd of hij een paar vragen mocht stellen. Aangezien ik mijn gegevens al had ingevuld en heb aangegeven dat ik wilde meewerken aan dit consumentenonderzoek ben ik eerst in het gesprek meegegaan. De verkoper vroeg mij allerlei gegevens en vroeg mij ook mijn IBAN-nummer. Ik heb hem gevraagd waarvoor hij deze nodig had, omdat ik toch niets ging afnemen. Hij zei dat dat het laatste was om in te vullen als ik aanspraak wilde maken op die fiets. Ik ging (na het bedrijf op te zoeken op internet) akkoord en gaf hem mijn rekeningnummer. Daarna vertelde hij dat ik nog geen aanspraak maakte op het winnen van de fiets.
Hij vertelde dat hij mij een mail ging sturen met allerlei gegevens en als ik daarna op de link zou klikken, dat ik kans zou maken op die fiets. Hij vertelde mij ook terug te bellen op het moment dat ik die mail zou hebben ontvangen. Hij belde mij 5 minuten later en vertelde mij op de link te klikken en zei dat hiermee niets in gang zou worden gezet. Ik klikte op de link. Nu kwam ik op de website, kreeg ik een zeer specifiek energieaanbod en vertelde hij mij een aantal dingen aan te vinken en op verzenden te drukken. Ik vroeg hem wat er dan zou gebeuren en hij vertelde mij dat op dat moment mijn bedenktijd in zou gaan en dat er nog niets aan de hand was. Wat er in werkelijkheid zou zijn gebeurd als ik alles aan zou vinken en door zou klikken, zou zijn dat ik akkoord zou zijn gegaan met een nieuw energiecontract. Er is dan een wettelijke periode van 2 weken waarin je terug kan komen op je beslissing, maar dit is niet wat deze man mij vertelde.
Tijdens dit gesprek heeft hij onder valse voorwendselen:
- mijn adres gevraagd;
- mijn e-mailadres gevraagd;
- mijn geboortedatum gevraagd;
- mijn IBAN-nummer gevraagd.
Hij vertelde dat hij mij slechts een aanbod wilde doen en dat hij een consumentenonderzoek deed. Hij vertelde mij meerdere malen door te klikken zonder dat er iets zou gebeuren en beloofde mij dat ik alleen nog antwoord hoefde te geven op de specifieke vraag die hij toen stelde om kans te maken op een elektrische fiets. Dit was allemaal niet waar. Uiteindelijk bleek dat ik daar pas kans op maakte als ik een contract afnam en bleek ook dat hij mij 'zonder gevolgen' door liet klikken terwijl ik dan al akkoord zou zijn gegaan met het nieuwe contract.Geachte heer, mevrouw Floor,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het klopt dat u kans maakt op een elektrische fiets als u heeft meegedaan. De trekking hiervan is 1 september!
Om het onderdeel af te ronden wordt u inderdaad gebeld om even samen naar uw energie te kijken. Echter heeft de medewerker het wellicht niet helemaal goed aan u uitgelegd. Hierom wil ik u vragen om even contact met ons op te nemen zodat ik verder kan oppakken met de desbetreffende medewerker.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Consumindgelukkig niets, zal dat dus ook nóóóóóit doen !!!
Ik wil er niet te veel energie en tijd aan besteden, dat is dat hele consumind gedoe mij niet waard.
Wat een opdringerige, brutale, onmenselijke, gebrainstormde lui zijn dit zeg. Blijven toch steeds weer bellen, dag in dag uit.
Zo gauw als je de telefoon aanneemt hebben ze je bij wijze van spreken al een contract aangesmeerd.
Mensen, trap er NIET in.
Ik heb ze zowel telefonisch als via mail duidelijk gemaakt hoe ik over ze denk. Maar dat interesseert ze geen bal denk ik.
"Hup, naar het volgende slachtoffer" zie ik ze al denken.
Slapeloze nachten zou je er van krijgen. Zouden zich moeten schamen om op deze manier mensen te benaderen en te behandelen.Geachte heer Huijbers,
Hartelijk dank voor uw reactie?
Wat jammer om te horen dat u het zo heeft ervaren.
Is het inmiddels opgelost of wordt u nog door ons benaderd?
Graag zou ik dan uw gegevens via de telefoon of mail willen ontvangen zodat ik u uit ons systeem kan verwijderen.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice ConsumindMIJ BLIJVEN Stalken nadat ik BIJNA in een (ongewenst) contract getrapt
Lees dit en zorg ervoor dat U Uzelf beschermd tegen dit soort TUIG vd Bovenste plank!
Ik heb mijn telefoonnummer moeten veranderen door de MISBAKSELS van CONSIMIND
Ik ga proberen om het op een nette manier te gaan beschrijven en uitleggen wat mij is overkomen. Ik heb nog nooit eerder iets zoals dit ingevuld,maar om op deze sluwe (lees=achterbakse) manier een contract opgestuurd te krijgen die al is ingevuld en waar ja zelf al akkoord voor hebt gegeven (TERWIJL JE HET NIET EENS DOORHEBT) dat contract is te verkrijgen (lees=door je strot geduwd te krijgen en op een zeer opdringerige manier DOOR BLIJVEN DRAMMEN)
NOU ja, dit waren alle plus punten, en dan nu hier de minpunten.
Luister naar mijn verhaal en leer hoe je jezelf ECHT iets kunt besparen van CONSIMIND en dat is jezelf een HOOP DRAMA BESPAREN.
Mijn Bewindvoerder stuurt me een mail als antwoord op mijn vraag,mijn telefoon abonnement loopt af en ik kan een andere telefoon gratis of zeer voordelig bij een abonnement krijgen. Mag ik deze bestellen ?
Antwoord
Wij doen voortaan alleen nog maar zaken via Consumind.
Okay, dus ? Wat moet ik doen als ik deze telefoon wil?(samsung a type, goedkoopste klasse en goed genoeg voor mij, internet, mail,alarm, bellen. Meer heb ik nier nodig)
Antwoord, ik weet niet wat voor telefoon zij aanbieden, ik kan ze om een bel verzoek vragen.
En ik zei, ja dat is goed......
DOM DOM DOM DOM
ZOVEEL SPIJT HIERVAN
tring, tring, telefoon. Ik neem op, met Marc huppeldepup.
Hallo met Sebastiaan van Consumind (zou dat toeval zijn dat alle positieve reacties op Consumind allemaal door ene Sebastiaan zijn gepost ???)
Ik zou je bellen (je, he, geen u, dat viel me meteen op) ik zie dat je een telefoon met abonnement wilt ? Nouja ik ben er nog steeds naar opzoek en ik heb een aantal dingen gezien dat mij wel interessant lijkt,maar ik heb nog geen keuze kunnen maken. Okay je naam, achternaam,adres,mail,
BANKREKENINGNUMMER
sorry ?
BANKREKENINGNUMMER
uh oh (ik heb een bewindvoerder en die heeft mij laten bellen door hun,zal wel kloppen dan he )
Ik geef het normaal gesproken nooit telefonisch moet ik zeggen.
(Zucht, geïrriteerd herhaald hij
BANKREKENINGNUMMER?!?
Okay moment, ik mijn pasje gepakt. Lees mijn nummer op.
Ogenblik geduld...
En er komt een naar gevoel in me op.
Vervolgens krijg ik de beste man weer aan de lijn te horen. En hij begint mijn gegevens als een robot op te dreunen. Waarbij ik vraag, sorry maar waarom doet u dit ?
En als antwoord krijg ik te horen dat ik stil moet blijven totdat hij helemaal klaar is. En hij start weer van voren af aan. Maar ik wil graag weten wat de reden is waarom je dit aan het doen bent. Nu is Sebastiaan van geïrriteerd overgestapt naar boos. Luister eens goed zegt hij . Je houdt je mond, TOTDAT IK VRAAG OF T KLOPT, BEGREPEN, GEEN SECONDE EERDER. en hij begint weer mijn gegevens van voren af aan op te dreunen en eindigt met de vraag, gaat u hiermee akkoord? Ik zeg zijn julie nu helemaal geschift geworden? Ik wil helemaal niks van julie meer,zeker niet op zo'n manier. Stelletje mafkezen. En ik hang op.
En Daarna ben ik elke dag een keer of 15 a 20 gebeld en dan zie ik dat het een onbekend of afgeschermd nummer is en dan neem ik niet meer op. Maar ook al neem ik niet op,gaat de telefoon tot 5 keer opnieuw 20 keer over he. Dus ze blijven mij stalken dag in dag uit en dan kan ik ze wegdrukken of door laten rinkelen het maakt niet uit. Ze blijven steevast 5keer achterelkaar opnieuw bellen.
Als ik er ooit een keer achter kom waar ik deze persoon tegen kan komen he.. ....
Nee Marc houdt het netjes....
...
Het zijn een Stelletje Nazi's
Dat zijn t.
Nazi'sGeen een
Word continue gebeld sinds ik 1x iets ingevuld heb omtrend informatie te vragen.Ik pak nog niet meer op en toch blijven ze bellen vaak 5 tot meerdere keren op een dag vanaf voor 9 uur tot na 18.00u.
Dit is niet echt normaal meer.Wat de sterren betreft , het is dat ik het moest invullen anders had ik er geen gegeven.geen
Bellen mij op mijn werk ivm energieleveren op mijn (overigens oude) prive-adres. Geen idee hoe ze dat aan elkaar geknoopt hebben want ik houdt dat altijd strikt gescheiden. Heb nooit eerder contact met ze gehad, Komen onbetrouwbaar over en ik wil zeker geen zaken met ze doen.
Niks
Ik werk zelf bij een energiebedrijf. Klanten van ons worden benaderd en hun wordt verteld dat wij bijna failliet zijn en de klant dan al zijn maandelijkse termijnen kwijt is...nette manier van zaken doen.
Belt mij en hangt op
Hangt steeds elke dag de tel op als ik opneem
Vandaag ook een opdringerig gesprek met Consumind.
Deze week al 3 x gebeld . Voorstel om over te stappen van Greenchoise naar EnergieDirect. Dan kon ik €10 oer maand besparen.ik wil helemaal niet overstappen en gaf dat in het gesprek aan.ik vroeg om het aanbod te mailen om het na te lezen.
Dat kon maar dan moest ik mijn bankrek.nr melden.
Tja....gekke Henkie. Dat weiger ik!
Ik heb zelf het gesprek beeindigd....uiteraard nooit de informatieve mail ontvangen.
Mag deze verkooptactiek wel.....Zelfs het bel me niet register helpt hier niet tegen.
En hoe komen ze aan mijn telefoonnummer en mailadres?
Worden deze opgekocht bij de Kamer van Koophandel?
Geen idee maar verwerpelijk is dit wel.Lijkt op wat bij mij gebeurd. Ik ben zonet weer gebeld en heb eens terug gebeld mischien helpt het.
telefonisch contact met consumind
Werd gebeld door consumind. Enkele vragen beantwoord mbt energielevering. Verkoper gaf aan dat ik plm. € 7,00 p.mnd. kon besparen door van Greenchoice over te stappen naar EnergieDirect.
Vertelde hem dat ik tevreden was met huidige leverancier, mijn contract nog tot volgend jaar maart liep en ik dan wel eens zou bekijken of ik goedkoper elders zou kunnen. Verkoper vroeg mij of hij email kon sturen met aanbod EnergieDirect zodat ik e.e.a. kon nalezen. Prima, maar toen vroeg hij mijn bankrekeningnummer om te kunnen nagaan of ik ook wanbetaler ben. Ik vertelde hem dat ik via de telefoon niet zomaar mijn bankrekeningnummer gaf, "stuur nu maar die mail dan kan ik e.e.a. verifiëren". De verkoper zei dat hij geen mail kon sturen zonder dat bankrekeningnummer. Dit vond ik vreemd, hij had mijn emailadres en dat is voldoende voor zenden van mail voor informatie. Ik zit niet zo verlegen om mail te krijgen dat ik mijn bankrekeningnummer zomaar doorgeef. Door de reviews te lezen kwam ik erachter dat er geen informatie gestuurd zou worden maar gelijk een contract. Bij openen zgn. informatie zou ik al contract afsluiten met EnergieDirect. Ik had dan nog veertien dagen om dit te herroepen, maar omdat ik zou uitgaan van informatie, zou ik bij geen interesse in aanbod niet gereageerd hebben. En dan dus contract met EnergieNed aangegaan zijn, zonder dat dat mijn bedoeling was. Ik vind deze "verkooptechniek"zeer verwerpelijk.Even terug komen over Uw maatschappij. Wij worden elke dag gebeld door U, ondanks het blokkeren van Uw nummer en toen al gezegd, voor totaal geen interesse in Uw handelen. Er zijn zeer veel reviews over U geschreven en daar balen we enorm van. Wij hebben al 20 jaar naar volle tevredenheid Greenchoice en in de Consumentengids blijken ze nog altijd in de top drie te staan, dat kan helaas Consumind NIET WAAR te maken.
Veel succes bij Uw verdere pogingen en vergeet ons ten aller tijde. Met vriendelijke groet, JosContract van 3 jaar ingeluisd door Consumind
Consumind heeft ook ons weten te luizen in een 3 jarig contract. Sturen een zogenaamde aanbieding en ook als je niet klikt op de link heb je toch opeens een contract. Maar geen nood Consumind belt zelf om je te vertellen dat ze je een veel te duur contract hebben aangesmeerd en willlen je wel helpen, via hen natuurlijk, naar weer een andere energiemaatschappij. Mij niet duidelijk wat je hier als energiemaatschappij nu mee opschiet.
Niet
Vandaag wederom gebeld door consumind en gesproken met Sebastiaan. Hij vertelde mij dat er enige tijd geleden contact was geweest over mijn contract en dat ze terug mochten bellen. Ik vroeg aan hem wanneer dat dan was, maar dat kon hij niet zien. Vervolgens vertelde hij mij dat ik een tijd geleden lid was geworden van consumind. Daarop vroeg ik aan hem wanneer ik dan lid geworden was, maar dat kon hij mij ook niet vertellen. Ik vertelde hem dat ik dat wel vreemd vind: als ik lid ben van bijv een voetbalvereniging dan kunnen ze precies zien wanneer ik lid geworden ben. Daarop raakte meneer geïrriteerd en vertelde mij dat hij merkte dat ik geen trek meer had in het gesprek en verbrak de verbinding!! Als je dan wat via de telefoon wilt verkopen, zorg dan wel dat je je informatie bij de hand hebt!
Geen
Stalken mij weken
Dit zijn brutale mensen die blijven bellen.
Al regelmatig gevaagd on mijn gegevens te verwijderen en dan blijft ze de waarom vraag herhalen.....
Wat een horken!!!vandaag, 8 april gebeld door Consumind. Hoewel ik al drie keer aangegeven had geen interesse te hebben bleef men hardnekkig doordrammen. Wat is Consumind vervelend, en dan zeg ik het nog voorzichtig. Uiteindelijk heb ik de verbinding verbroken. Ik werd meteen teruggebeld waarom ik niet verder wilde luisteren. Nogmaals gaf ik aan geen interesse te hebben. Wat zijn deze mensen onfatsoenlijk, hardleers.
Ik heb ook al een paar keer gevraagd uit hun systeem verwijderd te worden, doet men gewoon niet!Zoals hierboven beschreven door andere consumenten. Consumind blijft bellen ondanks je aangeeft geen interesse te hebben, aangemeld bij bel mij nietvregister. Ze zijn opdringerig, doordrammers, kortaf als je aangeeft geen interesse te hebben. Dat zulke bedrijven bestaan met zo'n personeel
Contract van 3 jaar afgedwongen door Consumind
Consumind heeft me helaas weten over te halen om een 3 jaar contract te nemen bij een energieleverancier, die absoluut niet goedkoop is. (Normaal gesproken stap ik jaarlijks over.)
Het voorschot was al 19 euro duurder per maand. Gelukkig toch een goedkopere energieleverancier gevonden en die ook nog de opzegvergoeding wil betalen. Wat denk je.. de eindafrekening geeft aan dat ik nog eens € 470 moet bijbetalen :-/
Consumind is dus een ware oplichter!Beste heer, mevrouw,
Zou u misschien even contact kunnen opnemen met onze klantenservice?
Dan kunnen we er even samen naar kijken.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Consumindopdringerig
Wordt erg veel gebeld terwijl ik in het bel-me-niet register sta.
Heel storend en vervelend.Beste heer, mevrouw,
Het bel-me-niet-register registreert niet de bedrijven waarvoor de consument zich zelf heeft aangemeld.
Zou u even contact kunnen opnemen met ons? Dan kunnen we ervoor zorgen dat u niet meer ongewenst wordt gebeld.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice ConsumindStalking van medewerkers Consumind
Let op voordat u klikt op een site om een energievergelijk uit te rekenen. Je komt niet meer van deze mensen af, ze overschrijden de wet van privacy veelvuldig en blijven bellen. Wanneer je vervolgens een recensie elders schrijft gooien ze er tevens nog graag een paar euro tegenaan om deze te verdoezelen. Geen fijne club dit.
En nee ik zou hier niets meer kopen
zeer te vreden met ze !!! Het is maar hoe je het ziet als je je zelf gek houdt met alle vergelijkings sites dan weet je de weg niet meer te vinden. al jaren bij de nuon geweest en nu 2 jaar lang bij energiedirect dank zei consumind. bespaaar ik heel wattt
Beste heer, mevrouw,
Jammer om te horen dat u onze dienstverlening zo heeft ervaren.
U kunt ten alle tijden uw gegevens uit ons bestand te laten verwijderen.
Zou u even contact met onze klantenservice kunnen opnemen? Dan kunnen we ervoor zorgen dat u niet meer wordt gebeld.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice ConsumindIk wordt steeds gebeld en dat wil ik niet
Opdringerige bandieten
Zeer opdringerig in de verkoop. Ze proberen je over te halen dat ze onafhankelijk zijn maar ze werken maar met een beperkt aantal aanbieders. Zeer slechte ervaring met deze BENDE
Anderen bekeken ook

Met de vorming van het nieuwe kabinet van Rutte III werd er veel gesproken over de zorgverzekering en de verhoging van het eigen risico. Er werd ui...


Een verzekering afsluiten bij HEMA, voor de meesten zal dit raar klinken. Toch is het mogelijk. HEMA biedt klanten een basisverzekering en drie aan...

Dat kan beter!
Luister naar klanten die je voor gingen
Geachte heer Groenewoud,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik zie dat wij dit al via een ander kanaal hebben opgepakt samen.
De desbetreffende medewerker is hier al op aangesproken.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Consumind