Bloomon

5.8

Bestellen

3.5

Service

5.2

Prijs

4.7

Levering

25%

Zou hier weer kopen

Bloomon

Behoefte aan een leuk bloemetje voor in je huis? Of ben je op zoek naar een liefdevol cadeau voor je wederhelft? Waar kan je deze dan het beste kopen? Een optie is bloomon, een webshop die bijzondere bossen bloemen verkoopt. Maar is deze bloemist wel zo bijzonder als er wordt beweerd? Wat maakt de bloemen zo anders? En is de kwaliteit van de bloemen wel goed? Doet bloomon er alles aan om de bloemen tijdens de verzending mooi te houden? Lees hier de ervaringen van de mensen die jou voor zijn gegaan.


 


Over bloomon


Bloomon is een verfrissend bedrijf binnen de bloemenindustrie opgericht door drie gepassioneerde ondernemers: Patrick, Bart en Koen. Het viel hen op dat het hele idee en het bijzondere van bloemen kopen begon te vervagen. Mensen kochten steeds vaker snel een bloemetje bij de supermarkt, en hoewel dat helemaal niet erg is, werd de samenstelling van de bossen volgens de drie ondernemers wel steeds saaier en nam dat het goede gevoel bij bloemen af. Het idee om een bedrijf op te zetten waarbij de liefde, passie en bijzonderheid van bloemen centraal staat, ontstond.


Het doel van bloomon is om de weg tussen de kweker en de klant zo kort mogelijk te maken. Hoe minder de bloemen door elkaar worden geschud, hoe mooier ze blijven. Daarnaast moet een bosje bloemen weer bijzonder worden, het moet een goed gevoel geven. Daarvoor hebben ze een bloemstylist ingeschakeld die bloomon voorziet van verrassende ontwerpen.


Nadat bloomon in Nederland goed in de smaak viel, besloot het bedrijf van start te gaan in België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Denemarken.


 


 


 


 


Diensten van bloomon


De boeketten van bloomon kunnen online in 3 stappen worden besteld: je kiest je formaat, bepaalt het bezorgmoment en laat je vervolgens verrassen. Het vergt dus vrij weinig moeite om een bosje van bloomon bij jou thuis te krijgen.


Als je de eerste twee stappen hebt voltooid, is het tijd om te betalen. Bij bloomon kun je betalen met iDeal, Creditcard, Automatisch incasso of Paypal. Bij de betaling worden geen verzendkosten in rekening gebracht.


Een dag voor de bezorging wordt er een sms met de verwachte bezorgtijd verstuurd, zodat je daar rekening mee kunt houden. Als de bloemen niet of niet tijdig zijn bezorgd, kun je contact opnemen met bloomon door te bellen of door een WhatsAppje te sturen. Als je niet thuis was tijdens het bezorgmoment en er ook geen buren beschikbaar waren om het bosje aan te nemen, worden de bloemen namens jou gedoneerd aan een Ronald McDonald Huis. De helft van de kosten krijg je dan vergoed.


 


Vragen over bloomon


Als je vragen hebt of informatie wilt aanvragen, kun je bloomon op veel verschillende manieren bereiken. Zo hebben ze op de website een FAQ-pagina waar veel vragen al op worden beantwoord. Als je vraag hier niet tussen zit of als je een klacht hebt, kun je via de website een livegesprek starten of kun je een e-mail sturen naar service@bloomon.nl. Je kunt dan binnen 1 werkdag reactie verwachten.


Als je zo snel mogelijk antwoord op je vragen wilt, kun je bellen naar 085-8884404 of een WhatsAppje sturen naar 0613862995. Ben je in de buurt, dan kun je zelfs langskomen op kantoor!


 


Heb jij wel eens een bloemetje besteld bij bloomon? En was je hier tevreden mee of kon het tóch nog wat beter? Laat je mening achter bij NederlandReview!


 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (12)

Niet geleverde bestelling

De bloemen zijn niet geleverd op de afgesproken dag en ook niet de dagen erna , er wordt niet gereageerd op mijn mails met mijn vraag wat er gebeurd is , krijg ook geen reactie op mijn mail waarin ik restitutie eis wegens niet nakomen van beloofde levering , bijzonder slechte service . Zelfs een review sturen lukt niet

N

Nelleke

14-11-2023

0forum

bloemen

Levering wordt niet bezorgd op het afgesproken tijdstip. Vervolgens is het onmogelijk om afspraken te maken met klantenservice via whatsapp die met een BOT werkt en niet goed geprogrammeerd is zodat je niet ter zake doende antwoorden krijgt op je vragen. Ook via mail of andere kanalen krijg je geen gehoor. Zeer vervelend indien je extra betaald hebt voor de levering door Bloomon zelf en het zo hebt trachten te regelen dat er iemand zou thuis zijn die dag. Onprofessioneel en klantonvriendelijk.

N

Nellie

28-10-2023

0forum

Bloemen

Bloemen besteld en zouden worden afgeleverd op de aangegeven bezorgdatum. Daar had ik een bevestiging van. Maar op de dag van levering krijg ik halverwege de ochtend een bericht dat het toch een dag later wordt. De klantenservice wist me te vertellen dat ze een foutje hadden gemaakt en daarom zelf hebben besloten om het een dag later te leveren. Dat is mosterd na de maaltijd en niet op de heugelijke dag zelf. Er wordt geen enkele moeite gedaan om alsnog iets proberen te regelen. Vervolgens kun je nog 3 tot 7 werkdagen op je geld retour wachten.

M

Mirande

14-06-2023

0forum

Bloemen

Afgelopen Vrijdag voor de 2e keer in korte tijd een bos bloemen ontvangen die er gewoonweg gehavend uit zagen. Bloemen waren geknakt of waren zelfs (lelie) al door Bloomon afgeknipt. Contact gehad met Bloomon. Hun antwoord was dat we blij moesten zijn dat ze dit bij Bloomon al hadden gedaan. Er zaten immers nog 2 Lelie's meer aan. Dat er ook 2 geknakte rozen tussen zaten kwam dan weer door het transport. Over het transport gesproken, er werdt niet eens geklopt of aangebeld. Het pakket werdt gewoon bij de voordeur neergezet. Ik wist niets van een overname maar nu ik dit zo lees is het voor mij duidelijk. Geen bloemen meer van Bloomon.

M

Marc

11-04-2023

0forum

Abonnement

Wat is dit na de overname een slecht bedrijf geworden. Kwaliteit van de bloemen nog steeds goed maar nu regelmatig leveringsproblemen en een klantenservice via whatsapp die met een BOT werkt en slecht geprogrammeerd is zodat je niet ter zake doende antwoorden krijgt op je vragen. Zo werd mij in December verteld dat de bezorger met zijn fiets niet door de sneeuw kon. Op mijn adres wordt altijd met de auto bezorgd. Advies koop voor het geld van een Bloomon bos een mooie bos bij de bloemenwinkel of de markt dan weet je zeker dat je het in huis krijgt.

J

Jan

07-04-2023

0forum

Bloomon

Om de zoveel weken krijg ik een bos bloemen. Ik heb inmiddels langer dan een jaar een abonnement lopen en ik ben altijd er nog steeds erg blij mee! Per seizoen wisselt het boeket. Het staat altijd prachtig op onze eettafel. De bloemen blijven ook lang staan. Als het erg warm is iets minder lang maar dat is logisch. Ik ben ontzettend tevreden.

S

S

30-08-2022

0forum

Bloomon

Slechte bezorging. Afspraken gemaakt met klantenservice die vervolgens niet worden nagekomen. Dramatisch slecht. Vaak dezelfde bloemen. Niet creatief

J

Jolanda

25-05-2022

0forum

Bos bloemen (gekregen)

Voor Moederdag hadden onze kinderen een mooie bos bloemen voor mijn vrouw bij Bloomon besteld. De dochter die ze besteld had, gaf mij een verwachte aankomsttijd door, in de middag. Dat tijdstip werd vervolgens een paar keer naar achteren bijgesteld. Rond half vijf (!) hoorde ik dat er een kaartje in de bus werd gegooid, en zag ik een witte bestelauto wegrijden. Het bleek het kaartje te zijn dat onze kinderen aan Bloomon hadden doorgegeven, maar…geen bloemen erbij! Ik dacht nog even dat ze bij buren waren afgegeven, maar ook niet. Mijn dochter hoorde later zondag desgevraagd, dat er inderdaad problemen waren geweest, en dat de bloemen dinsdag zouden komen. Die kwamen inderdaad dinsdag, met PostNL. Mooie bloemen, dat wel. Maar zelfde kaartje erbij als zondag, verder geen excuses, niets van dat alles. Had beter gekund, Bloomon! Valt mij een beetje tegen!

H

Henk Dam

10-05-2022

0forum

Original en de luxe

Schitterende bossen! Eentje gegeven voor verjaardag en omdat degene mij enorm helpt, de andere aan mijn vrouw. De bloemen zijn prachtig, vers en blijven lang staan. En ook het schikken ervan, velen trachten het te evenaren maar komen toch niet tot hetzelfde resultaat. Zitten ook vaak zeer bijzondere exoten tussen, heb eigenlijk nog geen slechte ervaringen ermee gehad.

J

John Kokshoorn

12-03-2021

0forum

Abonnement Atelier/Original

Ik wissel beide stijlen af. Zeer tevreden over samenstelling boeketten. Verse bloemen, staan lang. Afwisseling in kleur en soort bloemen. Iedere keer benieuwd wat er bezorgd wordt. Ook al enkele boeketten cadeau gedaan, ontvangers waren ook enthousiast

J

Jetty

29-11-2020

0forum

Flowergram van 17.95

Ik ben al een ruime week met ze bezig om een brievenbusdoosje met flowergram te ontvangen. Ze incasseren zo snel als het licht je geld, maar ze verzenden niet. Navraag gedaan via app, sorry bestelling is binnen gekomen maar lijkt alsof die niet verstuurd is... lijkt alsof?? Kortom, Sannah ging hem opnieuw versturen. 2 dagen later nog niets natuurlijk. Op donderdag hoort de app tot 22.30 beschikbaar te zijn. Na 19u al geen enkele reactie. Samengevat heb ik dus nog steeds niets en reageren zij niet. 2x een (negatieve) review over dit hele verhaal geschreven op hun website, incl het bewijs daarvan en ze hebben 2x de review gewoon verwijderd. Alleen positief mag blijven staan. Dit moet voor jullie genoeg zeggen!! Blijf hier weg!

N

Natalie

14-02-2020

0forum

Slechte bloemen voor duur abonnement

Pluspunten zijn de afgesproken datum , wordt er keurig bezorgd. Maar dan begint het , heb nu mijn derde bos ontvangen .Deze kost €19.95 ik heb de small de duurste €29.95 .Deze heb ik met kerst gehad was dan ook een redelijk lang staande bos.Daarna twee ontvangen blijven 1 week staan , en in die week vallen ze ook nog uit.Ik zal bloomon nooit aanbevelen bij mijn kennisen, dit is waar hun wel op uit zijn.Zou mezelf schamen om ze dit aan te bevelen. Het is weggegooid geld bij de bloemist een goede dan blijven de bloemen langer staan, en zijn dan iets goedkoper.En wat betreft hun boekhouding die is ook niet up to date , heb regelmatig daar contact over moeten onderhouden dat er weer iets niet klopte.

C

Conny

05-05-2019

0forum