UseNeXT

3.7

Bestellen

3

Service

3.3

Prijs

3

Levering

25%

Zou hier weer kopen

UseNeXT

Ontdek wat anderen zeggen over dit bedrijf! Kijk naar de verschillende mogelijkheden en opties om een mening te kunnen vormen over een bedrijf. Kies ervoor om meerdere opties en mogelijkheden te vergelijken om zo bij een aankoop een goede keuze te maken. De onafhankelijke beoordelingen en reviews zijn dan natuurlijk behulpzaam en goed. Het is heerlijk om te zien wat er allemaal kan. Kijk naar de verschillende manieren om te ontdekken hoe ook jij kunt genieten van deze reviews. Laat er ook een achter wanneer je een ander wilt helpen bij het vormen van een goed beeld over een onderneming. We weten zeker dat ook jij een geweldige hulp zult zijn voor de verschillende mensen op deze site NederlandReview. Lees echter eerst meer over dit bedrijf op onze website. 


Over UseNeXT

Het bedrijf begon in 1979 met een verbinding tussen twee Unix computers van de Duke University in Amerika en de University of North Carolina (ook in Amerika). Drie studenten zorgen voor het usenet en de mogelijkheid om gegevens uit te wisselen via het UUCP protocol. Het was een alternatief voor het Arpanet, wat door het leger gecontroleerd werd en enkele onderzoeksinstellingen. 


In het jaar 1980 waren er 15 computers waarover dagelijks 10 berichten werden. Het aantal gebruikers groeide gestaag en in 1985 waren het al 1300 computers welke verbonden waren met elkaar. Het is nu een parallel aan het internet en heeft een netwerk van duizenden newsservers. 



Torrents vs. Usenet: wat is precies het verschil?


Voor een lange tijd stond usenet in de schaduw van het www. De html taal was gebruiksvriendelijker.  Usenet leek veel complexer. Programmeurs hebben hier echter veel aan verandert. Het is nu mogelijk om heel ongecompliceerd met UseNext aan de slag te gaan. 


Er zijn steeds meer ongecensureerde nieuwsgroepen waar je via UseNext toegang krijgt tot maar liefst 25.000 terabyte aan gegevens in 110.000 nieuwsgroepen. De verbinding is niet alleen veilig, maar ook nog eens erg snel. 


Diensten van UseNeXT

Het bedrijf biedt toegang tot meer dan 100.000 nieuwsgroepen en 25.000 terabyte aan informatie. Hierdoor heb je toegang tot zeer veel informatie en het wordt alleen nog maar beter. 


Klachten, tips en complimenten over UseNeXT

Ben je ergens ontevreden over? Dan kun je een klacht indienen. Natuurlijk zal het bedrijf een zo goed mogelijke oplossing zoeken voor het probleem. Tips en complimenten zijn uiteraard ook van harte welkom. 


Heb jij ervaring met UseNeXT? 

Een mening delen is helemaal niet verkeerd. Het is goed om je mening en je oordeel over een bedrijf te geven. Of het nu goed of slecht is wat je wilt vertellen over dit bedrijf, op NederlandReview mag het allemaal. We zien graag jouw beoordeling hier terug. 


Lees hier de mening van klanten die gebruik maken van UseNeXT, provider voor Usenet. Zijn er aanbiedingen met de pakketten? Maar vooral: is dit legaal of illegaal?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (12)

Jaarabonnement

Ik ben in 2021 bij Usenext een abonnement aangegaan voor het dowloaden van muziek en heb voor het hele jaar in één keer betaalt. Het is in 2021 naar tevredenheid verlopen. Ik kan wel zeggen uitstekend. Voldoende muziekaanbod. nu in 2022 kreeg ik weer een rekening om voor dit jaar te betalen. Netjes €119,40 via de credit cart overgemaakt. Maar tot op heden niets maar dan ook helemaal geen site ontvangen waarvan ik kan downloaden. Heb er vele emails tegenaan gegooid naar info@usenext.com, maar heb op geen van mijn 15 tot 20 mails antwoorsd ontvangen, laat staan dat ik ook maar iets kon downloaden. Inmiddels is Holmez.com ter ziele, maar zij hebben mij geen nieuwe site aangeboden om te kunnen downloaden. Zij bieden nog wel steeds downloadsite aan , maar ik ben huiverig om mij nogmaals bij hen aan te sluiten. Temeer daar ik weer opnieuw moet gaan betalen en wat krijg je dan voor je geld. Inmiddels heb ik hun mijn laatste mail gestuurd met het verzoek om een downloadsite. Heb ik die niet vóór woensdag, dan wil ik via ICS Visa mijn geld terug te vorderen. De formulieren daarvoor heb ik al in mijn bezit.

A

Albert Voorthuis

19-03-2022

0

Proefabonoment

I feel cheated by this company. I was offered a trial period which I tried to cancel the same way I requested it: through their website. I went through the questions and arrived at what I thought looked like a completion page. It had big letters which read: "Thank you very much. Your opinion is very important to us." It made me feel like a nice person. Even though I wasn't ready to use their services, I had given them some positive feedback. I was planning on one day returning and becoming a paying customer. I didn't read any further than the big letters. BIG MISTAKE. A few days later they charged my account for the entire year. I wrote to them and sent them a screenshot of what I thought was the completion page. That's when I read it: please contact our customer service team by phone to complete the cancellation. What kind of internet company do you have to call on the phone to complete a cancellation? I have never had to do this in my life. Why make me go through the previous steps on the website and only after serving up what looks like a completion page, ask me to call? At first, I wanted to assume the best: it's a design issue and they haven’t intentionally misled me. Because let’s face it: if your customers think they have cancelled, but they haven’t, that’s not a very good setup. Now every company can make a mistake. I am a business owner myself. But when confronted with the mistake, they simply wrote back a long-winded reply in German (even though the correspondence was in English) referring to the Terms and Conditions. I would never treat my customers like this. It doesn’t cost UseNext anything to cancel the account. Even if they weren’t trying to mislead me (which I think they were). The decent thing would have been to cancel the account and refund me the money. I would have sung their praises and posted a positive review. I almost do when a company delivers good service. Since that didn’t happen, I am back to assuming the worst: deliberate misleading. I'm not the only one who's had issues with ending trial periods with them, if I look at Trustpilot. I will be posting my experience there too. I have reported my experience to Paypal. I have also lodged a complaint with the ECC (A European Union Agency which helps customers with claims against foreign companies) and I am making inquiries in pursuing this legally as unfair trade practices: you should be able to cancel through the same medium as you subscribed. It’s not about the money to me. Writing this review is more expensive for me in terms of time than what they charged me. It’s about decency. If UseNext won’t do the right thing, I want to share my experiences so that others won’t become a victim like me.

S

Stefan Wermenbol

15-02-2021

0

Proef abonnement

Dit schimmige bedrijf heeft een verdienmodel om klanten (zogenaamd) twee weken gratis Een abonnement te geven. Alleen kom je er niet meer vanaf. Ongemerkt (via Paypal werd dit afgeschreven) 2 jaar een abonnement gehad zonder ooit inloggegevens ontvangen te hebben. Als je vervolgens hun klantenservice opbelt in Duitsland krijg je een ongeïnteresseerde medewerker aan de telefoon die toezegt dit uit te zullen zoeken. Vervolgens hoor je niks meer tot ze een nog schimmiger incassobureau op je af sturen. Meer dan 200 euro kwijt zonder dat hier ooit iets tegenover heeft gestaan. Blijf weg van deze scammers. Ze zijn alleen maar uit op snel geld over de rug van de consument.

H

Hendrik Jan

11-08-2020

0

UseNeXT usenet

Het abonnement bij dit bedrijf is onmogelijk om op te zeggen. Wanneer je niet betaald gaan ze proberen te dreigen met aanmaningskoten. Het zijn oplichters die uit zijn op je geld. Ik zou er ver van weg blijven!

M

Marijn

09-07-2020

0

Usenext maandelijks

Test periode is korter dan men claimt. Bij opzegging krijg je er geen e-mail bevestiging van. Je gaat voor maandelijks abonnement maar na de test periode claimen ze dat je een jaarlijks abonnement hebt afgenomen. De klantenservice medewerkers spreken elkaar tegen. Verwijzen naar de algemene voorwaarden, waar helemaal niet in staat wat ze claimen. Bespaar je veel gedoe en vermijdt ze.

G

Gert Nutterts

27-02-2020

0

Avoid!

Niet aan beginnen! Zojuist geprobeert mijn test account op te zeggen. Tijdens dit proces word je kapot gespammed met aanbiedingen of door verleidelijke vormgeving proberen ze je op de verkeerde knoppen te laten drukken. Als je na 20x hebt aangegeven toch echt geen account te willen krijg je de melding dat het proces mislukt is. Zomaar opzeggen kan bij deze oplichters dus niet. Blijf hier maar weg!

M

M

23-04-2019

0

Oplichters

Heb in de proefperiode opgezegd via mijn usenext. Bleek iets fout te zijn gegaan, zonder dat ik dit wist. Zit nu gewoon een heel jaar aan ze vast. Geen enkele mogelijkheid om ervan af te komen. Helemaal klaar met usenext!

I

Ian Rolman

11-12-2018

0

Oplichters

Bericht hieronder moet uiteraard op "nee" staan!

R

Rob

17-05-2018

0

Oplichters

Pas op met Usenext. Ze verlengen stilzwijgend uw abonnement, ook al hebt u opgezegd! Ze dreigen daarna met betalingen en willen u dwingen te betalen. Dit uiteraard niet doen, want het zijn oplichters. Val er niet voor!

R

Rob

17-05-2018

0

14 dagen proef op tijd gestopt, toch betalen!

LET OP, DE PROEFABONNEMENT IS NIET GRATIS JE ZIT GELIJK EEN HEEL JAAR VAST. ZE VALLEN JE LASTIG MET INCASSOBUREAUS. TERWIJL ER OP HUN WEBSITE GEEN MOGELIJKHEID TOT ANNULEREN IS! IK HEB GEPROBEERD TE BELLEN MAAR GEEN REACTIE!

B

Bapu

29-05-2017

0

Fantastische ondersteuning bij problemen

Dik drie maanden geleden overgestapt naar UseNeXT als internetaanbieder. Had er een aantal goede verhalen over gehoord en iedereen was met name positief over de service. Nou, dat kan ik volledig bevestigen. Had een paar weken geleden wat problemen en ik kon het zelf niet verhelpen. Op de website van UseNeXT staat een handige tool die zo voor je kan checken of er een probleem is en wat er mankeert. Mocht er iets mis zijn, dan kun je direct een beroep doen op één van de medewerkers. Bij mij was het probleem zo verholpen.

W

Wilbert Schot

01-02-2017

0

Lekker discussiëren bij UseNeXT

Ik ben iemand die graag de discussie aan mag gaan met anderen, zowel in het echt als op het internet. Ik reageer dan ook regelmatig op forums. Via via werd ik gewezen op UseNeXT. Er wordt hier over allerlei verschillende onderwerpen gediscussieerd en ik voel me er dan ook helemaal thuis. Bijkomend voordeel is dat gebruikers ook bestanden met elkaar kunnen delen en rechtstreeks downloaden. De downloadsnelheid ligt bijzonder hoog, dus dat is mooi meegenomen. Ik kan iedereen aanbevelen eens een kijkje te nemen.

D

dhr. Wilkers

15-11-2016

1