Solcon

5.2

Bestellen

3.8

Service

4.2

Prijs

4.2

Levering

32.6%

Zou hier weer kopen

Solcon

Telecom is in de meeste huishoudens haast onmisbaar. Tegenwoordig kun je immers maar slecht zonder internet, televisie en mobiele telefonie. Het punt is echter nog het zieken van de juiste telecomprovider. Dat is met de vele aanbieders die er zijn niet altijd even makkelijk. Je wilt misschien wel meer weten over Solcon voordat je een abonnement bij ze afsluit. Wat hoe stabiel zal hun glasvezel internet nou in de praktijk zijn? Zal het makkelijk zijn om alle zenders van het zenderoverzicht op je televisie te krijgen? En zal de klantenservice van Solcon je wel helpen als de mobiele telefonie er weer eens uitligt? Alleen mensen die al telecom via Solcon ontvangen kunnen hierover iets nuttigs zeggen. Werp een blik op hun eerlijke reviews om te ontdekken wat zij van deze telecomaanbieder vinden. Hun beoordelingen, meningen, cijfers en ervaringen kunnen je laten zien hoe die telecom bij Solcon nou echt werkt.


Over Solcon

Solcon is een telecomaanbieder. Ze kunnen je voorzien van internet, telefonie, internet en mobiele telefonie. Je kun via hen dus aan deze telecomdiensten komen. Ze hebben glasvezel internet wat sneller zou moeten zijn dan internet via een gewone kabel. Mocht je bij KPN zitten en daar al een e-mailadres aangemaakt hebben, dan kun je die behouden zodat je gewoon al je mailt kunt ontvangen en niet iedereen op de hoogte hoeft te stellen van je nieuwe e-mailadres. Bij het kiezen van televisie kun je zelf een persoonlijke zenderlijst samenstellen. Zo hoef je niet steeds langs zenders te zappen die je toch niets interesseren. Hierbij zitten RTL 7, Net5, SBS6, Disney XD, Comedy Central en nog vele andere zenders. Het is interactieve televisie en je beschikt over meer dan 70 zenders, dus anders duurt het misschien een tijd voor je langs al die zenders bent. Je kunt trouwens basispakket nemen of wat extra opties hebben voor opnemen, doorspoelen, live pauzeren, teletekst of TV gemist. Behalve internet en televisie heeft ook nog opties voor bellen. Ze hebben vast bellen maar ook bellen met je mobiele telefoon.


 


Diensten van Solcon

Via de website van Solcon kun je een abonnement afsluiten. Je kunt kiezen voor een losse dienst maar ook een alles-in-1 pakket waarbij je zowel internet, televisie als telefonie hebt. Je kunt via de website ook je wachtwoord weinigen of doorgeven dat je gaat verhuizen. En dan is er nog een Solcon klantenservice die kan helpen bij storingen, vragen en andere problemen zodat je weer snel verder kunt kijken of internetten.


Klachten, Complimenten en Tips voor Solcon

Maak jij al gebruik van minstens één van de diensten die Solcon aanbiedt of heb je dat in het verleden gedaan? Dan willen wij graag alles horen over jouw eigen Solcon ervaring. Hoe goed is het ontvangst van hun interactieve televisie? Heb je altijd goed bekijk met hun simkaart? Hoe makkelijk werd het internet aangesloten toen je je abonneerde of verhuisde? En kon de klantenservice de storing al snel verhelpen of heb je tijden zonder televisie gezeten? Laat je eigen Solcon review achter en vertel ons wat jouw mening over deze telecomaanbieder is.
 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (43)

Gehele service

Door dat er door de klantenservice van Solcon niet aan hun voorwaarde weten te houden . Door 2 accounts op een klant te plaatsen valt dat onder heeling plegen. Waar een klant kwaad is weggelopen en een andere proviander heeft genomen. Blijkt dat Solcon met fraude facturen te doen sturen. Waar de klant naar hun klachtencommissie is gestapt . Blijkt dat de Klantenservice zeer brutaal tegenover de klant te woord staat en niet aan klantenbinding doet deelneemt . Waar zij door hun eigen fouten gaan dreigen met een incassobureau . Als zij zelf hun klacht hebben ontwikkeld. Zou de brief van een incassobureau komen wordt de envelop regel recht naar Het Spaarne 11 , 8253PE Dronten doorgestuurd

B

Brockotter

16-11-2023

0forum

Administratie

Door een vervalste account die door een medewerker van Solcon is begaan. Die denken dat een ip adres een geldige toestemming doet wezen heeft het mis. Een geldige toestemming kan alleen door een handtekening of een bandopname . Zijn deze niet geplaatst valt het onder Valsheid in Geschrifte. Waar Solcon zelf moeten betalen . Wegens de wet van de bescherming van de Persoonsgegevens in te doen werken. Waar Solcon Administratie gaan drijgen met incasso kosten . Is zeer nuttelois als hun klanten doen weglopen. Dan blijkt bij Solcon toch iets niet doen kloppen.

B

Brockötter

18-10-2023

0forum

Internet & tv & radio

Wat een prutserij bij deze KPN dochter..... Alle bovenstaande reviews zijn zó waar, echt dramatische service en ook de diensten via glasvezel katen te wensen over. En de app helemáál; ongelooflijk gebruikersonvriendelijk. Als je een programma wilt opzoeken blijft het scherm een tijdje flikkeren en krijg je een melding 'geen netwerkverbinding'. Hoe dan???? Nergens is daar uitleg over te krijgen, ook niet via de app. Moedeloos word je ervan. En keuze hebben we in het buitengebied niet. Kutzooi.

A

Anne

14-10-2023

0forum

tv en internet via Glas

TV en internet werkt. Internet hapert soms. TV werk goed via mediaspeler. Hedlaas draait de app niet op mijn Alle macbook met intel chip.

P

Piet

03-10-2023

0forum

Tv en internet

Vorig jaar september 2022 ben ik van kpn overgestapt naar Solcon En dat is het domste wat ik ook maar heb kunnen doen Kpn kon al niet goed genoeg hún producten leveren terwijl ik in een appartement woon die gebouwd is in 2010 maar Solcon met de troep die zij leveren om internet en tv te kijken kan helemaal niks leveren Nú ben ik naar veel vijven en zessen overgegaan naar glasvezel maar wat doet Solcon. Die veranderen zo mijn contract zonder mij daar over op de hoogte te brengen en verlengen zo mijn contract met 5 maanden Ik kan niet overstappen naar een andere provider want zij geven de lijn niet vrij aan de andere provider Die gewoon kpn heet en die doen er niets mee Ik heb nu vanaf ik zo genaamd op glasvezel ben aangesloten steeds dat mijn beeld stil staat tot verveling toe Ik wil van Solcon af maar zij werken niet mee wat een kut bedrijf die geld willen verdienen alleen maar met bedrog Ze komen niks na en zijn zeer onbeschoft op wat voor een manier je ze ook benaderd ze hebben geen enkel respect voor niemand jong of oud Ik ga stappen ondernemen tegen deze onmenselijke praktijken

M

marcel knoop

27-09-2023

0forum

Gehele service

Eerst was ik tevreden, maar door een wijziging door te geven. Weet men de wet van de bescherming van de persoonsgegevens te negeren om 2 accounts op nijn naam te plaatsen. Blijjt de medewerkers niet aan klantenbinding te voldaan . Als je niet eens weten om de persoonsgegevens moeten aanpassen. Zal hun baas leuk vinden hoe zijn medewerkers consumenten weet te bedriegen. En dan nog dubbele facturen doen sturen . Schandalig om zulke fraudeleuze praktijken bij de consument te deponeren.

E

Ex Klant

15-08-2023

0forum

Solcon

Wat een kt bedrijf het mag zich kapot schamen voor wat ze nieuwe klanten aan doen je denkt over te stappen naar provider die wat goedkoper is dan je huidige provider nou mooi niet je beland in de hel ik ben 12-07-2023 naar kt provider over gestap de lijn was de zelfde avond al vrij je zou verwachten dat je aangesloten zou worden en opgeleverd nou mooie niet vanaf dag 1 ben ik bezig geweest om iets voor elkaar te krijgen uit eindelijk op 4-8-2023 zou de oplevering plaats vinden niets helemaal niets geen oplevering ik ben 5 weken lang voorgelogen en belazerd door solcon ik hebben alle smoesjes en uitvluchten gehoord de klantenservice is van lik me vestje die gooien net zo makkelijk de horen op de haak om je met zoveelste leugen af te schepen ik ben uit puure ellende maar terug gegaan naar de oude provider ik raad niemand solcon aan ze hebben gewoon 5 weken een gehandicapte man die afhankelijk is van zijn internet in kou laten staan en niet fatsoenlijke geholpen

T

Tom

10-08-2023

0forum

Slechte service verlening

Als je al bij Solcon bent , en veranderd iets bij de naam. Dan strart Solcon een nieuwe abonnement op de betreffende klant . Waar dan het nieuwe pakket binnen komt, waar de modem niet doet functioneren. Waar de service niet wilt nakomen. Dan moet men € 30 .00 betalen voor een monteur. Monteur is geweest en wat blijkt de modem functioneerd opnieuw niet. Dan blijkt ook nog de administratie van Solcon een rekening te geven voor de volgende maand. Dit is amber service te geven tegen over de consument. Dus stapt de consument over naar een klant vriendelijke proviader en Solcon wordt verbanen wegens een zeer onvriendelijke klantenservice verlening die in Dronten bevind.

B

Brockötter

25-07-2023

0forum

Glasvezel Internet+televisie

Erg tevreden. 1 keer storing gehad en kreeg gelijk iemand aan de lijn.

D

david

20-07-2023

0forum

All inn

Ze liegen om je een abonnement af te sluiten ben je erbij dan krijg je het niet

B

Boltendal

12-04-2023

1forum

Internet

Waardeloos bedrijf. Luisteren heel slecht, daardoor waren de buren bijna afgesloten van het internet. Je maakt afspraken om terug gebeld te worden, die komen ze niet. "Ze hadden t druk" sturen een installateur die met halve informatie weglooopt, zonder dat de boel werkt. Krijg een 2de hands fritsbox die stuk is. Wat een pruts bedrijf

B

Bert

17-03-2023

0forum

Glasvezel compleet pakket particulier

Dinsdag 22-11-2022 storing glasvezelkastje gemeld. Melding is door Solcon uitgezet bij de lijnbeheerder. Woensdag 23-11-2022 niets gehoord dus maar weer bellen. Update Solcon: uw melding is reeds uitgezet bij onze lijnbeheerder. Donderdag 24-11-2022 niets gehoord dus maar weer bellen. Update Solcon: uw melding is per abuis gesloten door de lijnleverancier. Melding wordt heropend. Vrijdag 25-11-2022 niets gehoord dus maar weer bellen. Er wordt mij telefonisch verteld dat ze niets kunnen doen. Ze gaan nogmaals contact opnemen met de lijnbeheerder. 'S middags om 15.30 uur telefoon van lijnbeheerder. Er komt maandag een monteur. Ik was al boos maar nu nog erger. Waarom komt de monteur vandaag niet, het is pas middag. Reactie van lijnbeheerder: die is al naar huis!!! Oké dan maar braaf wachten tot maandag. Maandag 28-11-2022 niets gehoord dus maar weer bellen. Er komt een monteur om 13.20 uur eindelijk. Maar helaas deze monteur komt niet, is niet zijn rayon. Ik weer bellen. Reactie solcon: er is een melding uitgezet bij onze lijnbeheerder. Mijn vraag: komt er dan vandaag nog een monteur? Antwoord Solcon: nee vandaag zeker niet mevrouw. Dit is de 7e dag zonder glasvezel en ik weet nog steeds niet wanneer er een monteur komt. Je wordt er heel moedeloos van !! Solcon steld mij zwaar teleur!!!!

J

Jolanda Tiemessen

28-11-2022

0forum

Amino

Overgestapt van xs4all naar solcon en dat is een verkeerde beslissing geweest. Slechtere beeldkwaliteit, minder mogelijkheden en lastige bediening. Ook staat het beeld meerdere keren per uur stil, varierend van enkele seconden tot enkele minuten. Het enige antwoord van de, volgens mij absoluut incompetente helpdesk, is: u moet de amino box resetten. Voorkom terugkerende ergenis en kies een andere provider.

J

Jan de Jong

24-04-2022

0forum

Fritzz

Constant melding, tv server reageert niet. Normaal tv kijken kunnen we niet meer. De ergenis is enorm.

V

Van Egmond

09-04-2022

0forum

Glasvezel alles in 1

Wij zijn een aantal jaren overgeschakeld naar Solcon toen glasvezel bij ons in de straat is aangelegd. Er was weinig keuze (2 providers voor particulieren), wat op zich al vreemd was, dus maar gekozen voor Solcon. In begin veel problemen gehad om mijn mail adres mee te nemen, maar dit is uiteindelijk gelukt. De gedachte was dat we met glasvezel veel beter internet en TV zouden hebben. Dit is helaas niet het geval, we hebben met Solcon veel meer storingen dan we voorheen hadden met de koperen kabel van KPN. Televisie geeft zeker enkele keren per jaar storing, en internet geeft gemiddeld maandelijks wel problemen. Deze week is het weer helemaal raak: - maandag van 1 tot 2 zeer trage verbinding (ping > 1 sec), waardoor ik mijn teams vergadering niet kon volgen - dinsdag van 11 tot half 3: algehele storing. Ik moest stoppen met werken en moest naar kantoor om verder te kunnen werken - woensdag: deel van de dag slechte internetverbinding. Ook ca. 5 minuten geen televisie - vandaag: van 9 tot half 10 geen internet en geen telefoon. Wederom mijn Teams vergadering gemist en ik kon ook niet bellen. Ik ben niet de enige met dit probleem, op onze buurt app staan regelmatig klachten over de glasvezelverbinding. Daarom wil ik mijn problemen via de mail met Solcon delen. Ik ben al een poosje aan het zoeken naar een e-mail adres van Solcon, maar kan dit nergens vinden. Je kunt alleen reageren via internet, maar dat heb ik een maand geleden al gedaan, maar nooit antwoord gekregen! Ik wil graag een oplossing, desnoods terug naar de koper kabel. Dit kost mij handenvol geld, omdat ik vaak vanuit huis werk, maar met deze verbinding is dit niet mogelijk. Helaas kan ik geen contact krijgen met Solcon, heel triest.

J

Jack van Rossum

14-01-2022

0forum

November 2019

Nadeel van Solcon is dat je ruim 1 uur aan de telefoon hangt om een vraag beantwoord te krijgen en na 12 uur s'nachts heb ik veel uitval van internet en tv.

W

Walther Woortman

12-11-2021

0forum

Solcon tv en internet

Minpunt dat ik de solcon app niet op mijn laptop kan zette waardoor ik geen tv kan kijken. Bij kpn is dat wel. Jullie zijn toch een firma. Vind ik heel slecht.

N

Nellie Meurkens-v.Deurzen

01-10-2021

0forum

Alles in een solcon

Redelijk makkelijk te installeren. Daarna is het snel bergaf gegaan. Tv tuner wil niet , een haperend beeld of alleen geluid. Resetten en nog eens resetten. Een andere oplossing is er blijkbaar niet. Het blijft een drama. Toch de satellietontvanger weer teruggeplaatst. Dus dubbele kosten want Solcon weigert het abonnement aan te passen. Vervolgens opgezegd tijdens een door Solcon aangekondigde prijsverhoging. Per direkt.? Jahoor geen probleem. Achteraf blijft men het volle bedrag in rekening brengen zelfs nu men het modem en de 2 tv tuners heeft teruggenomen. Het is een slecht werkende organisatie. Ga er niet mee in zee. Velen zullen weinig klachten ervaren. Maar zodra je een klacht hebt is het zeer bedroevend.

H

Hans

18-09-2021

0forum

internet en televisie

Zeer matig televisie (interactieve tv) en veel storingten met het internet

J

Jan Pieter Breugem

22-08-2021

0forum

Solcon

Sinds 7 weken kunnen we geen live-tv meer zien. Ook begon het internet te haperen. De helpdesk van Solcon kon ons niet helpen. We moesten een monter van Guidion laten komen. Twee keer is er een monteur geweest, twee keer hielp dat niet. Onderwijl communiceerde Solcon niet. Nu de Guidion-monteur een tweede keer is geweest en wat zaken heeft geïnstalleerd werkt niets meer op de tv. Konden we nog vertraagd wat programma's zien, ook dat kan nu dus niet meer. Ik moet wachten zegt de helpdesk. De helpdesk kan geen contact opnemen met de afdeling die hierover gaat. Wat een service en communicatie. Ik word er wanhopig van.

P

Paul KERSTEN

05-07-2021

0forum