Simpel

6.1

Bestellen

3.9

Service

5.6

Prijs

5.5

Levering

36.7%

Zou hier weer kopen

Simpel

Ervaringen simpel

“Oh Simpel, ik ben zo dubbel blij met jou. Sinds ik met jou bel betaal ik mij niet meer blauw”. Tegenwoordig kent iedereen Simpel wel, helemaal na de reclame van Nick en Simon. Soms gaat het zelfs zo ver dat niet het origineel in je hoofd blijft hangen, maar de versie van Simpel. Goede marketing zou je zeggen!

Wil je een nieuw mobiel abonnement afsluiten en overweeg je dat bij Simpel te doen? Hier kunt u alle recensies van andere klanten vinden, zodat u weet wat hun ervaringen zijn.

Over Simpel

Simpel is vrij jonge aanbieder van sim-only abonnementen. Het is in 2007 opgestart en in 2010 werd het onderdeel van T-mobile. Sinds 2014 is het weer onafhankelijk geworden, maar maakt nog wel gebruik van het T-mobile netwerk. De telefoonabonnementen die Simpel aanbiedt, zijn veel goedkoper dan bij andere aanbieders, omdat u er geen telefoontoestel bij koopt. Dit zorgt ervoor dat u zeker niet teveel betaald voor uw abonnement. Bellen kan u bij Simpel al vanaf 2,50 per maand en onbeperkt smsen kan vanaf 2,50 per maand. Internet + onbeperkt smsen kan vanaf 4,50 per maand. Stel uw eigen abonnement samen, zodat u geen cent te veel betaald.


 


Diensten

Simpel zorgt ervoor dat u zelf uw abonnement kunt samenstellen, helemaal naar uw wensen. U krijgt snel mobiel internet tot wel 14 Mbps. U kunt zelf aangeven wat uw limiet is qua kosten, zodat u nooit meer moet betalen dat u had verwacht. Als u bijna aan uw limiet zit krijgt u een smsje, zodat u hiervan op de hoogte gebracht wordt. Als uw limiet bereikt is, wordt alles geblokkeerd wat zorgt voor extra kosten, zoals uitgaand telefoonverkeer of internet. U kunt uiteraard nog wel gebeld worden (mits er geen extra kosten aan verbonden zijn) of gebruik maken van uw bundels.

Simpel zorgt ervoor dat u uw nummer kunt behouden, ook al maakt u nu gebruik van prepaid. Wanneer u er achter komt dat uw bundel te hoog of te laag is, kunt u dat gratis elke maand aanpassen door uw bundel te verhogen of te verlagen. Dit wordt kosteloos gedaan.


Klachten Simpel

Via Simpel kunt u niet via de website uw eventuele klachten indienen. Er staat wel een overzicht van veelgestelde vragen en kunt u online uw vraag via een vragenformulier insturen. Er kan ook contact worden opgenomen met de klantenservice, die op werkdagen van 9:00 tot 17:00 beschikbaar is. Hier betaald u wel 35 cent per minuut voor, dus dan is het altijd maar de vraag hoelang u aan de telefoon moet hangen. Een van de grootste ergernissen is een uur in de wachtrij staan voor u een medewerker aan de telefoon krijgt, maar ondertussen ijn de kosten voor het gesprek enorm opgelopen. Als u weet hoe het met de service van Simpel gesteld is, deel dan nu uw ervaringen met NederlandReview!

Nieuwsberichten:

Check onze laatste kortingen, nieuws & voordelen van Simpel;
- Korting: dubbele bundels
 



Op zoek naar een review van Simpel.nl - lees duizenden ervaringen van Nederlanders over deze telecom en sim-only aanbieder

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (30)

Dishonest company

Upon landing in kosovo, and using the airport wi-fi, I asked the chatbot "Is Kosovo in Zone 1?", and the reply I got was "Het land waar je op zoekt ligt in de EU, en valt binnen zone 1. Dit betekent dat je je abonnement zonder extra kosten kunt gebruiken in deze landen. ." (i.e. Kosovo is in Zone 1, therefore no data roaming costs). A few minutes later I got message saying "De maandelijkse abonnementskosten van je Simpel abonnement voor telefoonnummer 06-19 61 20 94 zijn € 10,00. Je buitenbundelkosten zijn opgelopen tot € 50,00." (i.e. I was being charged like if I was outside Zone 1). I asked customer service to revoke the extra charge, and the answer I got was, "You've received a text saying that the usage is not in your bundle within this country." This is true, but I only got that message AFTER I consulted the chatbot, and therefore I turned data on. Charging your customer when YOU provide wrong information via one of the official communication channels says a lot about the company you are. Please stay away from SIMPEL; they do not act in good faith.

A

Andre

27-06-2023

0forum

Abonnement

Vandaag zag ik een prachtige deal op de site voor nieuwe klanten. Ik ben echter al ruim 10 jaar trouwe klant bij simpel, maar ik mocht mijn bestaande abonnement niet uitbreiden naar de deal op de website (14 GB, onbeperkt bellen, 500 sms voor 10,- per maand). Behoorlijk klantontvriendelijk, dat nieuwe klanten dus een betere deal krijgen dan bestaande klanten. Stank voor dank. Oftewel, ik ga dit abonnement opzeggen zodra het afloopt.

E

Eric Woelk

15-02-2023

0forum

Sim Only

Misleiding bestaande klanten, pas op met verlengen Let op! Verleng je abonnement van voor 2022 niet! Ik heb sinds 2018 meerdere abonnementen voor het gezin en deze reeds enkele malen verlengd d.m.v. een verlengingsaanbod welke je via de Simpel app kan accepteren/afsluiten. Hiermee accepteer je automatisch ook de algemene voorwaarden. Echter word je hierbij niet expliciet gewezen op het feit dat Simpel deze algemene voorwaarden nogal eens wijzigt. zo is er per januari 2022 een lid 16. toegevoegd. "16. Simpel is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar" Bovengenoemde stond er voorheen niet in en is er wat mij betreft moedwillig ingezet om bestaande klanten die oversluiten te misleiden. Eerst vroegtijdig lokken met een verlengingsaanbod en daarna de inflatiecorrectie van 8,6% toepassen per 1 januari. Het geval wil dat ik ook nog een oud abonnement heb welke niet verhoogd en vrij verlengbaar is voor de oude niet geïndexeerde prijzen (maar met de nieuwe voorwaarden) Een bewust misleidende actie van Simpel dus waarbij het de vraag is of dit volgens het consumenten recht is toegestaan.

J

Jan

02-02-2023

0forum

sim only

slecht bedrijf, na opzeggen abonnement, 3 dagen eerder uit de lucht gehaald, waardoor ik niet meer bereikbaar was, wel voor die hele maand een factuur sturen. Terwijl het opgezegd was. Dit gestorneerd en vervolgens gaan ze incassokosten berekenen, terwijl je nog in discussie bent. Bij klantenservice ronduit onbeschoft behandeld. Mevrouwtje het gaat maar over 7,50, daar kun je geen imperium van bouwen en betaal nou maar want dit is je hoofdpijn niet waard is het niveau van converseren en bel maar met klantenservice, mits u afgekoeld bent. Verder kijkt er nooit iemand mee en krijg je nooit antwoord op je vragen. Hun wil is wet. Het is nou eenmaal zo ook al hebben ze ongelijk. Nooit meer simpel voor mij.

C

ciska

30-01-2023

0forum

abonnement

Waardeloze klantenservice. Onbekwaam en asociaal personeel.

R

Rob

10-08-2021

80forum

sim ony

Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een keer een normale vraag stel dan word je als een klein kind behandeld en als dat nog niet erg genoeg is. En ze weten dat je zeer ontevreden bent over de totale service dan word je nog dubbel opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af. Maar hun zijn natuurlijk de enige provider waar dat niet mogelijk is. Je word daar gegijzeld tot de laatste dag van je contract. Ook al weten ze dat je zo ontevreden bent dat je liever gisteren weg wil dan vandaag. Nee dat kan daar niet want dan houden ze geen klant meer over. Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en vermijd deze dievenbende. Ze zijn die ene ster nog niet waard

B

Betty

04-08-2021

80forum

Sim only abonnement

Wat een vergissing! Simpel is wat de naam zegt. Binnenshuis weinig bereik en dan moet ik de sim kaart testen met een andere telefoon. Hoeveel telefoons denken ze dat ik heb??? Bellen via WIFI is niet mogelijk daardoor extra kosten. Weggaan lukt niet wat SImpel heeft mijn telefoon nummer gegijzelf. Tijd voor een juridische actie!!! Slechte service en ontbrekende klantvriendeljkheid

R

R. Chr. de Leeuw

13-07-2021

80forum

2 abonnementen

De administratie is een chaos. Alle nota’s zijn betaald ze blijven maar mails en brieven sturen. De klantenservice is waardeloos. Veel mails worden niet beantwoord. Slechte dekking vooral in huis en in bos. Voor mij nooit meer Simpel

C

Constant

16-06-2021

80forum

Intenet

Internetsnelheid is te laag. Als ik praat op mijn mobiele telefoon, valt het internet weg en werkt het niet. Ik heb de servicecliënt verschillende keren gebeld en hem het probleem verteld. Ze vertelden me dat veel van hun klanten hetzelfde probleem hebben. Ze zeiden dat omdat onze service goedkoop is, we geen betere services hebben en we niet kunnen helpen. Ze boden gewoon hun excuses aan zonder enige hulp. Ik zal dit probleem en de slechte diensten van simpel binnenkort met iedereen delen. Omdat ik echt een probleem had met internet via de telefoon en het voor vertragingen en problemen zorgde in mijn werk.

R

Roy

15-10-2020

80forum

Simpel traineert nummerportering

Nadat ik dagenlang problemen had met bereikbaarheid (bellen en gebeld worden) èn tijdens gesprekken de verbinding er telkens uitvloog, heb ik de 'klantenservice' gebeld. Ze vertelden me dat er een storing was op hun netwerk. Ok, dat verklaart een hoop, dacht ik.... De volgende dag eens gekeken op hun website èn allestoringen.nl: geen enkele storing te zien in de voorgaande dagen! Nogmaals de 'klantenservice' gebeld waarom ze me zo hadden afgepoeierd. Kreeg geen fatsoenlijk antwoord. Sterker nog, tijdens het gesprek viel wéér de verbinding weg.... De maat was vol. Nieuw abonnement bij mijn vorige provider afgesloten, dag later sim-kaart binnen, mijn eigen nummer bij Simpel doorgeschakeld naar het tijdelijke nummer van de nieuwe provider, en sindsdien geen enkel probleem meer! Vervolgens Simpel gebeld dat ik per direct het abonnement bij hen opzeg. Maarrrr.... Omdat mijn contract pas halverwege de contracttermijn was MOCHT ik niet opzeggen. Niks mee te maken, zei ik. Jullie leveren immers geen dienst aan mij. Èn hebben me voorgelogen. Ze wilden namelijk eerst onderzoek doen naar het probleem. Nee, zei ik, die kans hebben jullie jezelf ontnomen door te liegen over een storing. Èn ik kan het me niet veroorloven om tijdens deze corona-crisis klanten kwijt te raken door wegvallen van de verbinding of helemaal niet bereikbaar te zijn! Een impasse volgde, ik storneerde alle incasso's die ik nog kon storneren. Alleen maar om ze tot actie te dwingen! Drie dagen geleden hebben ze MIJN nummer zelfs geblokkeerd. Vele telefoontjes met de 'klantenservice' en zelfs contact via Whatsapp resulteerde in beloftes om mij te helpen. Nog steeds niets gehoord! Morgen maar eens mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om via een kort geding mijn nummer vrij te geven voor portering.... WAT EEN SPIJT HEB IK OOIT DAAR EEN ABONNEMENT AF TE SLUITEN!

B

Benno van Diggelen

05-06-2020

80forum

abonnement

erg oneerlijk geen klantenservice reageren niet op vragen van klanten verschrikkelijke behandeling

M

mvp

29-01-2020

80forum

2 jaar abonnement

Verschrikkelijk. De naam simpel zegt het al... Meerdere keren onterecht geld afgeschreven van mijn rekening, de ene keer 7eu (niet opgelost), 13eu (niet opgelost), 45eu (gedeeltelijk terug gekregen) en laatst 55eu. Ze sturen je verder ook geen specificatie, alleen dat het zo is. Het bedrijf slaat nergens op. Service is slecht. Ze laten je niet eens weten dat je abonnement is verlopen en profiteren ervan (door meer te rekenen).

A

Anna

30-12-2019

116forum

simpel abo

Simpel heeft voor mij afgedaan. Bellen via simpel is als bij iedere andere provider echter de service is bar en bar slecht. Simpel boekt onterecht bij een eindafrekening 13,00 euro af. Deze laat ik door de bank terugstorten. Vervolgens krijg ik een herinnering. Ik bel. Blijkt dat ik 0,50 cent moet betalen maar Simpel kan geen rekening sturen van 0,50 cent. Ik moet daarvoor 13,00 euro betalen en krijg dan 12,50 euro terug?!? Omdat ik snel van Simpel af wil, betaal ik noodgedwongen de 13,00 euro. Vervolgens kan ik naar mijn 12,50 euro fluiten want Simpel snapt hun eigen boekhouding niet meer. - Geen overzicht over eigen boekhouding - Onjuiste afhandeling en registratie van betalingen - Onterecht opsturen van herinneringen - Niet terugbetalen van onterechte vorderingen Voor de tweede keer een uur aan de telefoon gehangen met een arrogant en (onbewust) onbekwaam persoon van de klantenservice. De oplossing: “Bel nog maar een keer.”

K

Klopping

07-12-2019

138forum

Beperkt abonnement van 4 euro pm. Contractduur 2 jaar

Leek een aardig abonnement. Met 500 mb per maand kon ik als senior(75 jaar) makkelijk toe. Tijdens vakantie eenmaal tegoed bijgekocht. Plots om onverklaarbare reden 50 euro extra betalen omdat ik ongewaarschuwd mijn tegoed had overschreden. Na telefoon met klantenservice Simpel werd beloofd het bedrag te compenseren. Niets was minder waar. Veel beloven maar niets doen. Verschuilen achter regeltjes. Minachting voor ouderen en onervaren gebruikers van internet. Wat wel netjes gebeurt is elke maand niet gebruikte mb's en sms en beltegoed verbeurd verklaren. In een woord :waardeloze provider die zich verrijkt aan onwetendheid van ouderen en kinderen. Wordt vervolgd

J

JTM Rutten

21-10-2019

138forum

abonnement 4 maal

Klantenservice is echt verschrikkelijk ze doen niks voor je stoom komt uit mijn oren inmiddels ben al vanaf vanmorgen 9 uur bezig antwoorden doen ze bijna niet en als ze het doen is het waardeloos en in herhaling vallend. Echt verschrikkelijk

M

marcella

12-07-2019

138forum

simpel abonnement

Iedere keer klopt de rekening niet… Iedere keer klopt de rekening niet eurotje hier eurotje daar dan krijg je een vaag verhaal over de ene sessie is de andere niet en de ene MB is ander dan de andere MB tot dat je helemaal dol er van word en dan word er gevraagd begrijp u het nu????? laat maar betaal wel die paar euro en dat zijn dan sessies Ha ha ha ha ha ha.

B

bob

12-07-2019

138forum

Schandalig bedrijf & kosten structuur!

Laat je niet verleiden door de "lage" kosten. Klassiek geval van te mooi om waar te zijn! Buiten de bundel betaal je namelijk €150,- per GB! De hele structuur is zo opgezet om jou alle schuld te kunnen geven van verbruik buiten de bundel, waardoor je hier niets tegen kan doen. Zo wordt je zogenaamd in de gelegenheid gesteld om een een extra MB aanvuller te kopen, tegen €7.- per GB middels een waarschuwing op 80%. Prima zou je zeggen, en dit werkte tot nu toe ook goed voor mij. "Toevallig" heb ik aan het einde van mijn contractperiode de laatste twee maanden deze waarschuwing niet meer ontvangen - alleen een bericht dat ik ca 100% verbruikt heb, en ja dan is het dus al te laat. Indien je hier niet meteen op kan reageren zit je zo 500MB over je bundel heen zit = €75 euro op je abonnementje van €12,50... Nu in twee maanden al €70 extra en €80 extra, en in het laatste geval heb ik nog een halve maand te gaan. Ik kreeg namelijk later pas weer een smsje toen ik eenmaal al €80 over mijn bundel bleek te zijn gegaan. "je factuur loopt snel op". Je kan je afvragen waarom ze dit berichtje niet eerder sturen bij abonnement van slechts €12,50... Zo hebben ze in 2 maanden tijd mijn kosten weer gelijk kunnen trekken met bv. die van een unlimited data & telefonie abonnement van Tele2 Slimme structuur, maar vooral ontzettend schandalig. - Waarom wordt je buiten de bundel niet automatisch met een MB aanvuller aangevuld? Een eerlijk bedrijf zou begrijpen dat ik liever € 7 per GB betaal en dat het niet een bewuste keuze is om €150 euro per GB te betalen. - Het zogenaamde kostenplafond moet je ook zelf activeren, zelfs ook nog tegen betaling. Ook dit is simpelweg zo opgesteld om bij verbruik buiten de bundel de schuld bij jou als klant neer te kunnen leggen. - Simpel claimt het 80% smsje wel te hebben verstuurd. Ik kan zo laten zien dat ik die niet ontvangen heb. Maarja, hoe ga je dat echt bewijzen. Klantenservice stelde stellig dat ze het verstuurd hebben... en dat ik pech had. - Het maximale data abonnement is slechts 6GB. Met bovenstaande ervaring snap je nu hopelijk waarom ze geen grotere pakketten aanbieden. - 80 euro extra betalen voor slechts 500MB in NL. Dat is toch echt niet uit te leggen in 2019?! Gelukkig had ik maar een 1 jarig abonnement afgesloten en kan ik binnenkort weer terug naar Tele2!

D

Daan

25-04-2019

0forum

Slechte service

Bellen vanuit buitenland werkt niet. Al 4 maand bezig. Klantenservice beloofd veel, maar doet niets. Probleem nog steeds niet verholpen.

B

Barneveld

06-04-2019

0forum

Simpel stopt per 1 augustus met prepaid maar restitueert tegoed niet

Mijn vrouw en ik hebben 3 prepaid nummers bij Simpel. Wij hebben onze mobieltjes eigenlijk alleen voor noodgevallen. Wij bellen eigenlijk alleen de ene verplichte keer per 90 dagen mee. Door gehannes met de toestellen en/of de website van Simpel is ons gezamenlijk tegoed ruim € 71. Deze week ging ik weer eens die ene keer in de 90 dagen bellen. Toen zag ik pas hun mededeling dat de prepaid dienst per 1 augustus 2019 stopt. Eventueel tegoed op die datum vervalt. Kan dus ook niet meegenomen worden voor een bijv. een sim-only abonnement van Simpel. In hun Algemene Voorwaarden staat letterlijk dat het prepaid tegoed ONBEPERKT HOUDBAAR is. Nu presteert Simpel het om ons tegoed per 1 augustus gewoon te STELEN. Een uitgebreid gemotiveerde klacht hierover per mail veranderde niets aan de kwestie. Dat werd ons telefonisch medegedeeld, per e-mail of brief was niet mogelijk. Zo simpel kan Simpel zijn. SCHURKEN.

A

aadx

18-03-2019

0forum

Slechtste servicedesk

Aanpassing: de klantenservice geef ik geen 1, maar een -10. Hoe ik behandeld ben betreft incidenten als onduidelijkheden, geen dekking en de constante facturen van de "gratis" 3669 Pathé (Bioscoop) dienst, kan ik geen goed woord meer vinden over de klantenservice. Bijzonder om dit mee te maken.

A

Alex

11-01-2019

0forum