NederlandReview

    Ervaringen KPN

    Wat vindt u van KPN? Of nog belangrijker, als u erover denkt om over te stappen naar KPN, wat vinden anderen van dit telecom bedrijf? Want overstappen naar nieuwe internet/televisie is niet iets waar u zo maar vanaf komt. Dus moet u een weloverwogen keuze maken wat bij u past, welke service er geboden wordt, en natuurlijk; onder welke voorwaarden. Vaak sluit u een abonnement af voor minimaal een jaar, dus dat moet een goede keuze zijn. Een normaal persoon kijkt gemiddeld 2 uur per dag televisie en dan moet u zich niet storen en langzame laad-tijd of storingen. En daarom is NederlandReview er! Wij bepalen niet wat de juiste keuze is, nee, wij blijven onafhankelijk. Maar U bepaalt dat. Samen, met beoordelingen van iedereen, bepalen we of een bedrijf wel of geen goede dienst levert.

    Over KPN

    Wie is er niet opgegroeid met KPN? Moeten wij echt nog uitleggen waar KPN vandaan komt? Nou vooruit dan, want niet iedereen is bekend met de geschiedenis. KPN is meer dan alleen een aanbieder van internet & televisie. Nee het is een telecom aanbieder. Maar daarnaast biedt het een heel scala aan ICT diensten over de hele wereld. Ze zeggen ook niet voor niks "wij geloven in communicatie". Ze bestaan sinds 1852 (begonnen als de PTT) waardoor ze een rijke geschiedenis hebben in de communicatie. In het begin waren ze één van de eersten die aan telegrafiediensten deden en zijn nu uitgegroeid tot een wereldwijde speler op het gebied van telecom en de digitale wereld.

    Mocht u de experia box al hebben...dan hier uitleg over de installatie!

    Diensten

    KPN heeft zowel prive als zakelijke diensten. Aangezien NederlandReview een consumenten site is, zullen wij ons alleen met de diensten voor de consument bezighouden. KPN heeft zowel alles in 1 pakketten voor televisie, internet en telefonie. Maar ze zijn ook grootaanbieder van toestellen, mobiele abonnementen en sim only producten. Ze zijn vooruitstrevend met de producten die ze aanbieden. Zoals nu het overal online tv-kijken er hot is (tv voor onderweg) op tablet, laptop en smartphone. Ook is het één van de aanbieders van het nieuwe 4G netwerk. Het tegenwoordige meest snelle netwerk voor mobiel bellen en internet.

    Klachten

    KPN neemt klachten serieus. Dat kun je zien. Vooral omdat ze toonaangevend zijn voor de telecom industrie willen ze dit ook laten zien. Op de website kun je zelf helpen de website te verbeteren. Het eerste wat we te zien krijgen bij service & contact is een pop-up met de vraag of we willen helpen de site te verbeteren. Dat geeft ons hoop op een goede klantenservice. Ze gaan niet uit de weg om de klant om hulp te vragen. Dat geeft aan dat ze de consument serieus nemen. Of dat ook zo is? Dat kunt u natuurlijk in onze reviews lezen. Net als vele andere telecom aanbieders vraag ook kpn om online uw problemen eerst op te lossen. Dit kan zowel via een handig keuze menu waardoor u na enkele vragen (waarover heb je een vraag) bij uw antwoord (hoopt te) komt(en). Komt u er niet uit? Dan kunt u ook chatten met een medewerker van de klantenservice. Er is ook een heus forum waar vele vragen worden gesteld (en beantwoord!) wat wij van NederlandReview altijd erg prettig vinden. Vaak bent u echt niet de eerste met het probleem en is deze al eens eerder gesteld. Dedesalniettemin laat van u horen en schrijf uw ervaringen over de klachten/klantenservice nu op, zodat anderen ook kunnen profiteren van uw ervaring!

    500 x 500 iPhone 6

    Wilt u weten wat Nederland voor ervaringen heeft gehad bij KPN? Hoe is het internet en het televisie aanbod voor een redelijke prijs? Lees het bij NederlandReview

    KPN
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (60)

    4.2
    38% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.6
    Service
    rating
    3.6
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    duurt lang, wel goed

    Net verhuisd en ik had altijd kpn al voor televisie en internet. Dus nu verhuisd en moest weer nieuwe internet aanschaffen. Ik wil graag KPN want die blijkt elke keer weer de minste problemen op te leveren als ik zo vrienden om me heen hoor met betaalproblemen, internetproblemen etc. Dan zit je bij KPN meestal toch ok. Maar nieuwe internet aanschaffen...Dat duurt dus verdomd lang! Kwam erachter dat je een (&&*&) maand moet wachten voordat ze het komen aansluiten. Dus toch maar gaan kijken bij ziggo, telfort en vodafone. Telfort zowiezo niet. Dat leen ik nu van de buurman en is echt superlangzaam. Ziggo heeft echt de meest slechte interface bij interactieve televisie (wordt helemaal gek van de navigatie en wachten). Maar blijkt dat ze daar ook overal een maand hebben dus het maakt allemaal niks uit. Gewoon erbij neerleggen dat het dus zo lang duurt. En ik blijf gewoon bij kpn hoor. Heb precies een week vantevoren nu mijn kpn installatie pakket gekregen dus lijkt erop dat de service (weer) ok is.

    Door: Arnoud18-09-2015
    Seher23-05-2020

    Verschrikkelijke provider! alleen maar storingen. Nooit wordt er opgenomen!!!! Er wordt gewoon in mn gezicht opgehangen!!! Er is een 24/7 line voor de lol niemand die opneemt niemand die kijkt naar een oplossing niemand die naar je luistert! Wees slim en ga zeker niet naar kpn dan maak je de grootste fout van je leven!! Wanneer kpn een storing heeft en zij even geen reden kunnen bedenken zeggen ze maar dat er een betalingsachterstand is terwijl wij al 30 jaar al met automatische incasso werken en geen enkele brief hebben. En na dit zeggen ze dat dat je geen betalingsachterstand hebt. Ze verdienen niet eens 1 ster.

    Andre Rietvelt26-10-2020

    Verschrikkelijk bedrijf met niet mee denkende medewerkers, snappen het verschil niet tussen defecte printplaat en een storing, #kpn webcare. Ga nu voor de claim ben jullie zat.

    Peter 11-01-2021

    De domste medewerkers ooit kunnen je vragen niet beandwoorden en hangen dan gewoon op was in staat om daar heen te gaan en het hele kantoor te slopen 5 keer gebeld, geen 1 keer hun uitscholden, elke keer netjes gebleven en ze hangen steetds op omdat ze geen raad met me vraag weten zielig bedrijf met laffe medewerkers die je niet kunnen helpen en gewoon ophangen steeds om uit te kotsen dit bedrijf

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Tip!

    Kleine tip voor iedereen die KPN heeft. (en misschien kan het ook wel bij andere internet aanbieders) maar bij ons was het zo dat we een tweede kastje voor interactieve tv hebben besteld. Wij zijn daardoor op een ander, sneller netwerk gezet door kpn omdat het netwerk waar wij opzaten 2 kastjes niet aankon. (Gaat dus ook via internet) Daardoor werd plotsklaps ons internet echt veel sneller in downloadsnelheid. Zonder extra kosten. Dus tip! Neem een kastje voor 5 euro ofzo per maand en dan krijg je gratis internet dat 20 euro per maand waard is!

    Door: Jos Snellen08-07-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    niet zo zeuren allemaal! hoge bomen vangen veel wind

    Wat zit iedereen toch altijd af te geven op KPN! Zo slecht kunnen ze toch niet zijn? De grootste misschien daarom? Hoge bomen vangen veel wind? Ik zit zelf ook bij KPN en ja ik vind ze ook duur en de klantenservice niet altijd adequaat, maar het bereik is goed en ik heb toch zelf gekozen voor een abonnement bij KPN? Volgens mij kan het veel erger.

    Door: Tinus06-10-2015
    Sjakie20-08-2020

    KPN overstappen naar Ziggo Wij hebben al jaren Internet en televisie van KPN voor €83,00 per maand. Wij willen overstappen naar Ziggo omdat de eerste 3 maanden € 39,00 per maand is en daarna betaal je € 53,00 met een extra zender pakket en meer kanalen! Nu we volgende maand overgaan,merken we al een paar weken dat het Internet ineens trager is en continue valt de verbinding weg? Is dat bewust gedaan door KPN hebben we nooit last van gehad? Nu we overstappen naar Ziggo scheelt €30 per maand we betalen nu voor KPN €83,00p/m Ziggo €39,00 p/m na 3 mnd €53,00 met extra kanalen. Nu merken we 1.5 week dat het Internet trager is en continue weg valt??

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    KPN hotspots

    Ik vind de hotspots van KPN altijd erg relaxed!

    Die wifipunten van andere aanbieders hebben altijd kansloos bereik of zitten vol met reclame of doen het überhaupt niet of je moet allemaal persoonlijke gegevens achterlaten, maar die van KPN doen het gewoon altijd goed.
    Ik ben altijd blij als ik er eentje vind.

    Door: Melissa Kelderman 26-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    pakket

    van Telfort naar KPN, een grote stap terug qua kwaliteit, zo vreselijk traag geworden. Waarom kan KPN niet de kwalitiet leveren zoals Telfort wel kon???? Grote ergernis!!!!!

    Door: Corry Bijster09-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    ?

    KPN bestaat uit een team luie donders, enorm veel fouten, zenders door elkaar gooien in onchronologische volgorde die niet eens weten hoe ze favorieten zo moeten programmeren dat de kijker ZELF kan bepalen in welke volgorde hij of zij de favorieten willen hebben, Zo begint HD pas bij 600 als je favoriet kanaal NLD1 instelt op 1 zal hij de eerste zender op afstand bediening in bereik van 600 als 1e zender plaatsen. (na rtl8 heb je ineens RADIO)

    KPN zegt: Jammer voor u maar wij hebben NIET de NERD optie en NERD Kennis om onze leden zelf lekker te mogen laten bepalen hoe zij hun favoriete volgorde mogen instellen en indelen. onze onduidelijke en onlogische zender volgorde moet u maar accepteren.

    - Mensen doe het NIET als u zelf wilt bepalen welke zenders waar komen te staan!
    - Mensen doe het NIET als u Voor VIDEOLAND apart wilt betalen (als u al een abonnement heeft)



    Pluspunten: PRIMA WIFI!

    //Richard

    Door: Richard Ouwerkerk24-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Goede service maar daar betaal je wel voor

    KPN is toch wel de koning onder de telefoonproviders. Ja, ze zijn duurder dan andere aanbieders, maar ik heb altijd goed bereik en geen rare dingen, en dat lijkt een unicum als ik het vergelijk met wat ik allemaal van anderen hoor over andere bedrijven. Dus betaal gewoon wat meer, dan heb je tenminste kwaliteit.

    Door: Charlotte van Tillingen28-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    GEEN problemen

    Ik heb al jaren KPN en mensen moeten niet zo zeuren, want het gaat vaak ook gewoon heel goed!
    Ik heb zelf NUL problemen met KPN. Altijd goed bereik en de rekeningen kloppen.
    Dus ik geef ze gewoon een dikke vier sterren!!

    Door: G. van Raaij12-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Weinig storing

    Nu bijna 4 jaar KPN denk ik voor internet. In al die jaren 2x storing gehad en direct gebeld. Ook direct geholpen en was binnen no-time weer online. Misschien niet de goedkoopste (weet ik niet) maar wel de beste volgens mij.

    Door: Jacques Baar15-07-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    beter bereik dan t-mobile

    prima provider,mijn bereik is beter dan dat het was toen ik nog bij t-mobile zat

    Door: van der linden26-05-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Change of address

    Very bad customer service.

    Recently moved aand requested an address change and instead of only moving my internet and TV to my new address they made a new contract without my permission and removed the TV whixh I had in my old contract.
    When I realized it instead of canceling the contract they told me it's too late and there's nothing they can do. Now I am stuck with them for another year

    Door: Emmanouil23-12-2020
    Richard Ouwerkerk24-12-2020

    KPN bestaat uit een team luie donders, enorm veel fouten, zenders door elkaar gooien in onchronologische volgorde die niet eens weten hoe ze favorieten zo moeten programmeren dat de kijker ZELF kan bepalen in welke volgorde hij of zij de favorieten willen hebben, Zo begint HD pas bij 600 als je favoriet kanaal NLD1 instelt op 1 zal hij de eerste zender op afstand bediening in bereik van 600 als 1e zender plaatsen. (na rtl8 heb je ineens RADIO) KPN zegt: Jammer voor u maar wij hebben NIET de NERD optie en NERD Kennis om onze leden zelf lekker te mogen laten bepalen hoe zij hun favoriete volgorde mogen instellen en indelen. onze onduidelijke en onlogische zender volgorde moet u maar accepteren. - Mensen doe het NIET als u zelf wilt bepalen welke zenders waar komen te staan! - Mensen doe het NIET als u Voor VIDEOLAND apart wilt betalen (als u al een abonnement heeft) //Richard

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Nog niks, al 2 maanden aan het wachten

    Drama, geen plus punten, uren aan het bellen geweest en uren chatten! Geen stap verder, beloven van alles komen niks na! Op het moment dat we kunnen overstappen zijn we gelijk weg!

    Door: Jan20-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Prepaid

    Wat een ongelooflijke ellende als je bij KPN een prepaid abonnementje wilt afsluiten.

    Omdat het abonnementje niet te activeren is ga je de zgn helpdesk maar bellen, ene Romy , mijn God wat een ellende als je daarmee te maken krijgt . Nee, kan niks vinden op uw postcode, en dat tot 4 keer aan toe he. Nee, kan niks vinden op uw tel nummer nb een nieuw nummer van KPN . Oh ja toch wel iets gevonden . Snappen niks , zijn niet te verstaan (ik ben niet doof!) zijn niet doortastend , hebben waarschijnlijk bij een cursus klanten contact zitten pitten of hebben deze helemaal niet gehad. Het was in de jaren 80 al een en al ellende bij toen nog PTT telecom , we zijn nu 40 jaar verder en het is nog een grote bak ellende. Spijt van dat ik een pre paid kaartje bij hun heb aangeschaft. Ik zei mijn nummer omzetting zou voor 16.00 uur Gerealiseerd moeten zijn maar dat is niet gebeurt. Jawel hoor mijnheer (na, 25 minuten al aan de lijn hangend). Ik zeg nee, absoluut niet. Ohhhh ? Niet doortastend ik ga het nummer even voor u bellen , met dat lumineuze idee moest ik zelf komen. Kortom , tot 2 dagen aan toe aan de lijn gehangen, nauwelijks respons, Romy laat lange stiltes vallen Heb dus meerdere keren gevraagd bent u daar nog, Jawel hoor, ik zeg zeg dan op zijn minst iets terug. Mijn advies ; loop lekker door bij die KPN het is een bedrijf met een zeeeeer lange traditie van een ver ondermaatse klantenservice. En je roept de ellende op jezelf af

    Door: Joop16-12-2020
    Joop16-12-2020

    P.s. Ivm privacy heb ik niet mijn naam vermeld maar een andere. En.....KPN doe mij een lol , luister het gesprek even terug van 15.12.2020 wat ik na 16.oo uur met Romy had.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Tv+internet

    Kpn niet te vereden over. Alle maand lang weg vallend internet. Al meerdere kieren gebeld probleem nog steeds niet opgelost. Inmiddels overgestapt naar tmobile.

    Door: Ibo08-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    data probleem

    Sinds de "update" van de data zijn onze problemen begonnen.
    De verbinding valt gewoon weg. Na een paar maanden via
    de telefoon assistentie te hebben gekregen kom je op het punt
    dat er een monteur langs moet komen. Ook de monteur komt
    er niet uit en laat de aansluiting monitoren. Ik krijg daarna een
    bevestiging van het bezoek met de vermelding dat dit €50,- kost.
    Ga weer in de wacht bij de "klantenservice" na een poosje krijg
    een vriendelijke knaap aan de lijn die het wel vreemd vond maar ging het even navragen bij een supervisor deze vond dat de fout
    niet bij de KPN lag maar bij ons....... Ik ben nu klaar met deze hansworsten ik probeer of bij Ziggo nog iemand na kan denken.

    Door: Wim Hoebee08-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Alles in 1

    Slechte ervaring. al jaren klant bij deze provider kom je er begin dit jaar achter dat je vanaf het begin nog nooit de in het contract opgenomen internetsnelheid krijgt. vervolgens kom je er achter dat je al maanden misschien zelfs een paar jaar te veel betaald en dat het met dezelfde opties gewoon goedkoper kan. als je dan belt en stelt dat er dan nu wel eens een keer wat waarde tegenover mag staan wordt je met een kluitje in het riet gestuurd; We kunnen u niet helpen.

    Door: Bart04-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Iphone 12 pro max

    Geen pluspunten. Super slechte customer service. Slechte communicatie. Afgekeurd worden vanwege BKR berekeningen terwijl ik meer dan genoeg verdien. Van het kastje naar de muur worden gestuurd. Beloftes niet kunnen nakomen. Geen oplossingen kunnen bieden. Telefoon ophangen terwijl je met KPN in gesprek bent. Te veel om op te noemen.

    Door: Jeffrey Scheurwater03-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kpn thuis

    Echt heel erg duur zekker voor wat je geleverd krijgt !!!
    Internet heel slecht valt steets weg.
    En als je belt omdat je het te duur vind omdat als je 5 jaar klant bent en 0,0 voprdeeltjeś krijgt maar een nieuwe klant wel en drijgt naar de concurrent te gaan dan moet je dat maar doen is dan het antwoord nou bijdezen ik stap over !! En als overmaat van ramp is het internet nu nog slechter dan dat het ooit is geweest !!! En daar betaal je dan de hoofdprijs voor . Op naar tele2 waarbij ik ook mijn goedkopen telefoon abonnement heb en nooit slecht internet heb !!

    Door: Jose van westerhoven08-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    internet thuis

    Oplichters zijn het. Al meer dan 10x gebeld voor een andere modem. Ze hebben het beloofd maar niet geleverd. Elke keer daarna dat ik belde konden ze mij niet helpen en ze gaven aan dat ze geen andere modem zouden opsturen. Ondanks dat ze het hebben beloofd.
    Ik gun deze oplichters geen 1 rode cent meer, gelijk overgestapt.

    Door: y06-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2.5
    rating

    KPNeen Glasvezel internet plus bellen

    Bestellen gaat gemakkelijk. Prijs is redelijk maar omdat een vast IP adres nodig is kom ik bij de KPN uit. Vervolgens komt een monteur opnemen wat er allemaal gebeuren moet. Deze is niet echt duidelijk. Je geeft hier goed aan dat je een alarm hebt welke via internet te bedienen is en via de telefoon belt naar mobile nummers bij een alarm melding. Bij de levering wordt een installatie geleverd waarbij in het modem de PSTN poorten (analoge telefoon) niet aan het telefoonnummer gekoppeld zijn dus daardoor niet bruikbaar. Hiervoor een storing doorgegeven maar je wordt niet zoals vereist binnen 8 uur maar pas na drie dagen te woord gestaan. Daar meld men dat je er maar een analoge lijn bij moet huren terwijl dit beslist niet waar is. Poortjes koppelen en klaar. De persoon welke de installatie begeleid heeft gemaild maar geen antwoord. Klachten ingediend en daar krijg je niet eens antwoord op. Ik zit zelf in de ICT en de bewering die gedaan worden kloppen echt niet.
    Het is echt schandalig dat we zo behandel worden.

    Door: R. ter Maat16-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over KPN

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is KPN een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 60 ervaringen geplaatst over KPN. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.2 gekregen, waarbij 38% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is KPN actief?

    KPN is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-één-pakketten, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van KPN gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.