NederlandReview

    Ervaringen KPN

    Wat vindt u van KPN? Of nog belangrijker, als u erover denkt om over te stappen naar KPN, wat vinden anderen van dit telecom bedrijf? Want overstappen naar nieuwe internet/televisie is niet iets waar u zo maar vanaf komt. Dus moet u een weloverwogen keuze maken wat bij u past, welke service er geboden wordt, en natuurlijk; onder welke voorwaarden. Vaak sluit u een abonnement af voor minimaal een jaar, dus dat moet een goede keuze zijn. Een normaal persoon kijkt gemiddeld 2 uur per dag televisie en dan moet u zich niet storen en langzame laad-tijd of storingen. En daarom is NederlandReview er! Wij bepalen niet wat de juiste keuze is, nee, wij blijven onafhankelijk. Maar U bepaalt dat. Samen, met beoordelingen van iedereen, bepalen we of een bedrijf wel of geen goede dienst levert.

    Over KPN

    Wie is er niet opgegroeid met KPN? Moeten wij echt nog uitleggen waar KPN vandaan komt? Nou vooruit dan, want niet iedereen is bekend met de geschiedenis. KPN is meer dan alleen een aanbieder van internet & televisie. Nee het is een telecom aanbieder. Maar daarnaast biedt het een heel scala aan ICT diensten over de hele wereld. Ze zeggen ook niet voor niks "wij geloven in communicatie". Ze bestaan sinds 1852 (begonnen als de PTT) waardoor ze een rijke geschiedenis hebben in de communicatie. In het begin waren ze één van de eersten die aan telegrafiediensten deden en zijn nu uitgegroeid tot een wereldwijde speler op het gebied van telecom en de digitale wereld.

    Mocht u de experia box al hebben...dan hier uitleg over de installatie!

    Diensten

    KPN heeft zowel prive als zakelijke diensten. Aangezien NederlandReview een consumenten site is, zullen wij ons alleen met de diensten voor de consument bezighouden. KPN heeft zowel alles in 1 pakketten voor televisie, internet en telefonie. Maar ze zijn ook grootaanbieder van toestellen, mobiele abonnementen en sim only producten. Ze zijn vooruitstrevend met de producten die ze aanbieden. Zoals nu het overal online tv-kijken er hot is (tv voor onderweg) op tablet, laptop en smartphone. Ook is het één van de aanbieders van het nieuwe 4G netwerk. Het tegenwoordige meest snelle netwerk voor mobiel bellen en internet.

    Klachten

    KPN neemt klachten serieus. Dat kun je zien. Vooral omdat ze toonaangevend zijn voor de telecom industrie willen ze dit ook laten zien. Op de website kun je zelf helpen de website te verbeteren. Het eerste wat we te zien krijgen bij service & contact is een pop-up met de vraag of we willen helpen de site te verbeteren. Dat geeft ons hoop op een goede klantenservice. Ze gaan niet uit de weg om de klant om hulp te vragen. Dat geeft aan dat ze de consument serieus nemen. Of dat ook zo is? Dat kunt u natuurlijk in onze reviews lezen. Net als vele andere telecom aanbieders vraag ook kpn om online uw problemen eerst op te lossen. Dit kan zowel via een handig keuze menu waardoor u na enkele vragen (waarover heb je een vraag) bij uw antwoord (hoopt te) komt(en). Komt u er niet uit? Dan kunt u ook chatten met een medewerker van de klantenservice. Er is ook een heus forum waar vele vragen worden gesteld (en beantwoord!) wat wij van NederlandReview altijd erg prettig vinden. Vaak bent u echt niet de eerste met het probleem en is deze al eens eerder gesteld. Dedesalniettemin laat van u horen en schrijf uw ervaringen over de klachten/klantenservice nu op, zodat anderen ook kunnen profiteren van uw ervaring!

    500 x 500 iPhone 6

    Wilt u weten wat Nederland voor ervaringen heeft gehad bij KPN? Hoe is het internet en het televisie aanbod voor een redelijke prijs? Lees het bij NederlandReview

    KPN
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (85)

    4
    36% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.6
    Service
    rating
    3.2
    Prijs
    rating
    3.8
    Leveren
    rating
    4

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over KPN

    Uw beoordeling

    Hussel

    Plus punten.
    8 jaar heb ik KPN, nergens problemen mee.
    Kpn belofte overal wifi is voor nieuwe klanten, heb 1 keer gebeld en kreeg een gratis monteur.
    Hij was heel netjes, ging alles nalopen.
    Omdat ik al korting bij het begin heb gehad kreeg ik geen super WiFi gratis.
    Daar baalde ik wel van.
    Maar de monteur heeft me van overtuigd om die extra kosten te betalen, want hij heeft een betaalde oplossing met garantie dat het later op de dag goed tot perfect gaat werken.
    (Kabels trekken en super WiFi installeren)
    Nadat hij klaar was alles nagelopen en gaf hij aan dat ik het moet testen waar ik juist geen WiFi had op belangrijke plekken met mijn eigen apparatuur.
    Tot mijn verbazing werkt alles perfect en is zijn geld waard. Top service.
    Tv heeft altijd goed gewerkt, bleek oude kastje te hebben en was ondertussen netjes vervangen.
    Al met al, zodra je een service monteur heb, kan hij met je meedenken.
    Minpunten.
    Vergeleken met andere abonnementen is het toch een duurdere provider. Naarmate alles duurder word kunnen ze daardoor klanten verliezen.
    En klantenservice heeft weinig kennis en doen maar wat.
    Daarom altijd een monteur vragen. Alles maximaal sterren behalve prijs.

    Door: Lorraine13-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    duurt lang, wel goed

    Net verhuisd en ik had altijd kpn al voor televisie en internet. Dus nu verhuisd en moest weer nieuwe internet aanschaffen. Ik wil graag KPN want die blijkt elke keer weer de minste problemen op te leveren als ik zo vrienden om me heen hoor met betaalproblemen, internetproblemen etc. Dan zit je bij KPN meestal toch ok. Maar nieuwe internet aanschaffen...Dat duurt dus verdomd lang! Kwam erachter dat je een (&&*&) maand moet wachten voordat ze het komen aansluiten. Dus toch maar gaan kijken bij ziggo, telfort en vodafone. Telfort zowiezo niet. Dat leen ik nu van de buurman en is echt superlangzaam. Ziggo heeft echt de meest slechte interface bij interactieve televisie (wordt helemaal gek van de navigatie en wachten). Maar blijkt dat ze daar ook overal een maand hebben dus het maakt allemaal niks uit. Gewoon erbij neerleggen dat het dus zo lang duurt. En ik blijf gewoon bij kpn hoor. Heb precies een week vantevoren nu mijn kpn installatie pakket gekregen dus lijkt erop dat de service (weer) ok is.

    Door: Arnoud18-09-2015
    Seher23-05-2020

    Verschrikkelijke provider! alleen maar storingen. Nooit wordt er opgenomen!!!! Er wordt gewoon in mn gezicht opgehangen!!! Er is een 24/7 line voor de lol niemand die opneemt niemand die kijkt naar een oplossing niemand die naar je luistert! Wees slim en ga zeker niet naar kpn dan maak je de grootste fout van je leven!! Wanneer kpn een storing heeft en zij even geen reden kunnen bedenken zeggen ze maar dat er een betalingsachterstand is terwijl wij al 30 jaar al met automatische incasso werken en geen enkele brief hebben. En na dit zeggen ze dat dat je geen betalingsachterstand hebt. Ze verdienen niet eens 1 ster.

    Andre Rietvelt26-10-2020

    Verschrikkelijk bedrijf met niet mee denkende medewerkers, snappen het verschil niet tussen defecte printplaat en een storing, #kpn webcare. Ga nu voor de claim ben jullie zat.

    Peter 11-01-2021

    De domste medewerkers ooit kunnen je vragen niet beandwoorden en hangen dan gewoon op was in staat om daar heen te gaan en het hele kantoor te slopen 5 keer gebeld, geen 1 keer hun uitscholden, elke keer netjes gebleven en ze hangen steetds op omdat ze geen raad met me vraag weten zielig bedrijf met laffe medewerkers die je niet kunnen helpen en gewoon ophangen steeds om uit te kotsen dit bedrijf

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Tip!

    Kleine tip voor iedereen die KPN heeft. (en misschien kan het ook wel bij andere internet aanbieders) maar bij ons was het zo dat we een tweede kastje voor interactieve tv hebben besteld. Wij zijn daardoor op een ander, sneller netwerk gezet door kpn omdat het netwerk waar wij opzaten 2 kastjes niet aankon. (Gaat dus ook via internet) Daardoor werd plotsklaps ons internet echt veel sneller in downloadsnelheid. Zonder extra kosten. Dus tip! Neem een kastje voor 5 euro ofzo per maand en dan krijg je gratis internet dat 20 euro per maand waard is!

    Door: Jos Snellen08-07-2015
    Geri02-03-2021

    Overlast op vaste telefoon kan niet worden opgelost advies een nieuw nr. Hiervoor al verschillende keren gebeld en bij elkaar wel 1 1/2 uur aan de tel gezeten ivm het vele wachten. Mijn moeder heeft een anoniem nr en dat werd na 1 week veranderd. Kpn zou mijn terugbellen om het nieuwe nr door te geven niet dus. Mijn moeder heeft ook een persoons alarmering en zij moeten ook het nieuwe nr hebben. Wederom gebeld en niemand wist het nieuwe nr. Weer urenlang in de wacht gestaan en niets wijzer geworden. Tijd voor een andere aanbieder wat niet zo moeilijk is. Klacht ingediend bij Kpn wordt niet in behandeling genomen. Wat een slecht en onsympathiek bedrijf.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    niet zo zeuren allemaal! hoge bomen vangen veel wind

    Wat zit iedereen toch altijd af te geven op KPN! Zo slecht kunnen ze toch niet zijn? De grootste misschien daarom? Hoge bomen vangen veel wind? Ik zit zelf ook bij KPN en ja ik vind ze ook duur en de klantenservice niet altijd adequaat, maar het bereik is goed en ik heb toch zelf gekozen voor een abonnement bij KPN? Volgens mij kan het veel erger.

    Door: Tinus06-10-2015
    Sjakie20-08-2020

    KPN overstappen naar Ziggo Wij hebben al jaren Internet en televisie van KPN voor €83,00 per maand. Wij willen overstappen naar Ziggo omdat de eerste 3 maanden € 39,00 per maand is en daarna betaal je € 53,00 met een extra zender pakket en meer kanalen! Nu we volgende maand overgaan,merken we al een paar weken dat het Internet ineens trager is en continue valt de verbinding weg? Is dat bewust gedaan door KPN hebben we nooit last van gehad? Nu we overstappen naar Ziggo scheelt €30 per maand we betalen nu voor KPN €83,00p/m Ziggo €39,00 p/m na 3 mnd €53,00 met extra kanalen. Nu merken we 1.5 week dat het Internet trager is en continue weg valt??

    Anyonmous06-06-2021

    Tinusje, Tinusje, Tinusje... hoeveel kreeg je betaald om KPN's lul zo hard te zuigen?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    abonnement

    Sinds de overname van Telfort hebben wij problemen (december 2020) gebeld, gemaild, monteur geweest, na 2 weken zonder telefoon te zijn geweest (staat doorgeschakeld naar zakelijk nummer) Wifi is waardeloos, gemaild, gebeld, naar kpn winkel geweest, terugverwezen naar klantenservice, wordt niet gereageerd, klacht ingediend wordt niet op gereageerd, vandaag wordt er gebeld naar aanleiding van een tevredenheidsonderzoek door ik denk een jongeman die nog geen opleiding heeft gehad hoe met klanten om te gaan, ronduit onbeschoft behandeld. Ik wilde blijven ondanks alle problemen maar hou het nu voor gezien, wat een waardeloze service!!

    Door: vink29-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Netflix

    Hoewel ik eerder een review over dit onderwerp indiende, doe ik het nogmaals omdat Kpn op geen enkele wijze reageert
    Ik wens mijn Netflix via Kpn account te stoppen. Redenen(w.o. teveel betaald).
    Dits is mijn laatste poging. Nog geen reactie, binnen 8 werkdagen, dan stap ik over op eem ander.
    Dus: stoppen met Netflix en stoppen met onjuiste betalingen op kpn faktuur!!!

    Door: F.Keizer19-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    KPN hotspots

    Ik vind de hotspots van KPN altijd erg relaxed!

    Die wifipunten van andere aanbieders hebben altijd kansloos bereik of zitten vol met reclame of doen het überhaupt niet of je moet allemaal persoonlijke gegevens achterlaten, maar die van KPN doen het gewoon altijd goed.
    Ik ben altijd blij als ik er eentje vind.

    Door: Melissa Kelderman 26-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Goede service maar daar betaal je wel voor

    KPN is toch wel de koning onder de telefoonproviders. Ja, ze zijn duurder dan andere aanbieders, maar ik heb altijd goed bereik en geen rare dingen, en dat lijkt een unicum als ik het vergelijk met wat ik allemaal van anderen hoor over andere bedrijven. Dus betaal gewoon wat meer, dan heb je tenminste kwaliteit.

    Door: Charlotte van Tillingen28-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    GEEN problemen

    Ik heb al jaren KPN en mensen moeten niet zo zeuren, want het gaat vaak ook gewoon heel goed!
    Ik heb zelf NUL problemen met KPN. Altijd goed bereik en de rekeningen kloppen.
    Dus ik geef ze gewoon een dikke vier sterren!!

    Door: G. van Raaij12-05-2017
    j.r04-03-2021

    Zekerr ook lid van die mutsenfabriek anders was je niet blij met je 4 srerren

    03-06-2021

    'vaak' en 'nul problemen'. Ik betaal €88 voor een abo die bij elke andere provider ca €30 goedkoper is en €17 met een hogere snelheid bij KPN zelf. Achterlijk duur. De wifi valt continue weg. Voor de 3 keer een nieuwe box gekregen, die ook weer continue wegvalt. Gefeliciteerd met je nul problemen. Je bent 1 van de weinigen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Weinig storing

    Nu bijna 4 jaar KPN denk ik voor internet. In al die jaren 2x storing gehad en direct gebeld. Ook direct geholpen en was binnen no-time weer online. Misschien niet de goedkoopste (weet ik niet) maar wel de beste volgens mij.

    Door: Jacques Baar15-07-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    tv-internet bellen

    Heb de hele week last van tv doorgifte van veel zenders
    en na een nieuwe decoder te hebben ontvangen weer het zelfde probleem Zo krijg ik wel veel buitenlandse , maar NPO en de com zenders niet. Alleen op 191 192 193 de NPO zenders en extra 1 en 2 ook 101 BBC , maar in SD Heb de boel volgens het stappenplan gereset, maar er blijft een foutcode in het scherm komen en dat op beide tv`s . Dit is een probleem dat bij veel KPN klanten voorkomt . Ga maar weer naar Ziggo want dit probleem brengt een mens tot wanhoop

    Door: P.M van ZWAM18-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    abonnement Netflix

    Ik wil mijn abonnnement Netflix via Kpn opzeggen want Kpn rekent elke maand 5 euro meer dan het door mij bestelde abonnement.

    Door: F.Keizer16-07-2021
    Fred Keizer16-07-2021

    Kan niet Netflix via Kpn opzeggen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kpn

    Pure zooi wat ik heb gekocht. Nooit komen ze opdagen en als ze komen zeggen ze alleen maar dat de downloadsnelheid niet sneller kan. Bocht dus…. Eenmaal hebben ze een poging gedaan, waardoor het WiFi , jawel mensen, 1 héle dag goed werkte!! OMG, helaas was het sinds dien slechter dan voorheen, achja, dat is maar bijzaak natuurlijk

    Door: Jan06-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Internet en Tv thuis

    Lees dit eens voor je KPN overweegt, met namen voor een senior.
    Ik heb de KPN klantenservice ervaren als beleeft, onwetend met 0% verantwoordingsgevoel. Pas nadat ik met 11 klantenservice medewerkers heb gesproken en 3 monteurs zijn langs gekomen heeft mijn 77 jarige oma weer internet en kan zij eindelijk weer tv kijken. Dit heeft 14 dagen geduurd en kostte mij maar liefst 13 uur. Dat KPN geen beloftes nakomt was voor mij geen verrassing. Ook klachten worden niet serieus opgepakt. Maar behalve klanten van slechte service voorzien beroven ze je ook nog eens! KPN heeft beloofd dat de benodigde materialen en de tijd dat geen gebruik gemaakt kon worden van de service gecompenseerd zouden worden in de aankomende rekeningen. Echter blijkt het nu dat ze deze kosten hebben gefactureerd. Ik zou partijen als ‘opgelicht’ aanraden om eens te exposeren wat voor partij KPN nou werkelijk is.

    Door: Sharvesh05-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    TV en Internet

    Één van de slechtste providers van Nederland, maar de #1 in slechtste en onbeschoftste klanten"service".

    Stel oplichters met fraudeleuze producten en beloftes die zij niet kunnen nakomen. Een maanden lang aan de telefoon gehangen om problemen op te lossen (internet valt weg, hilarisch langzaam Wi-Fi en bedraad snelheid). Zou een monteur komen. Nooit geweest. Nieuw modem. Nooit verstuurd. Klanten"service" helpt niet en hangt gewoon op, in plaats van hun werk te verrichten.

    Door: Anonymous06-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Alles in 1

    Plus: uitgebreide tv mogelijkheden; redelijk stabiel internet als je op een ongeknepen toegang bent aangesloten.
    Min: Plus pakket tv is een onzin pakket, up- en download snelheid belofte is onzin. We kwamen binnen met een 100/100 abo via glasvezel heeeeeel lang geleden. Dat hebben we over de gehele looptijd een paar maanden daadwerkelijk behaald, omdat ze onze toegang toen tijdelijk op 100% hadden gezet.
    We hebben om een nieuwe V10 box moeten bedelen, terwijl we continue problemen met de V9 hadden. Onze abo met een hogere snelheid kost voor nieuwe klanten €72 ipv de €89 die wij betalen.
    We stappen na 25 jaar over naar een ander. Ik ben de achterlijk hoge prijs en oplichterij zat. Nu op zoek naar een betere provider. Ik geloof dat ik liever een belasting aangifte doe. *zucht

    Door: Anne03-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    Mobiel

    Wat een flutbedrijf. Al heel de ochtend tot nu toe geen MB's kunnen delen. Maar wel snel met prijsverhogingen en incasso 's. Als je belt naar de klantenservice wordt je snel afgescheept. Waardeloos bedrijf die de klant echt niet voorop stelt.

    Door: Nicky01-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2.5
    rating

    Mobiel

    Meest onbeschofte klantenservice die er is

    Door: Kevin sprangers28-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    iphone X met abbonement en verzekering totaal

    Ik heb een mobile abbonement met iphone X en verzekering totaal by kpn since 2018.
    Telephone batterij geeft het op voor de tweede keer binnen 7 manden. Chuub KPN verzekering wil de toestel repareren en niet vervangen, reden toestel onder garantie. KPN klantenservice heeft me terug gebeeld en geeft aan dat ik recht op nieuwe toestel met lean toestel hebt, Chuub geeft aan van niet. Chuub verzekering gebeeld en lang discusie blijkt dat ik gelijk hebt en de toeslet niet onder reperatie of fabriek garantie valt. Dus toestel wordt vervangen maar geen lean toestel, hebben en geven geen lean toestelen. Geen vriendelijk klantenservice geen lean toestel en weet ik niet waar een vervang toeslet vandan zal komen, iphone X wordt niet meer gemaakt.
    Klacht ingediend bij kpn, kpn klantenservice bel me terug en geeft alle schuld aan me en dat ik moet blij zijn voor zijn help en voor Chuub verzekering help.
    Dit is niet mijn eerste keer maar moet wil de laatste keer met kpn en zijn asocial klantenservice.
    Niet meer KPN, dus niet meer hoofdpijn.

    Door: Sam26-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Internet ,mobiel telefoon

    Opdracht en bestelling, Maand wachten, geen reactie. Nu bellen, drie uur ,foutje van Kpn. Maar oplossing nee, en geen reactie. Kortom 3 uur aan de telefoon zonder reactie.

    Door: Willem Renes21-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    FAQ

    Is KPN een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 85 ervaringen geplaatst over KPN. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4 gekregen, waarbij 36% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is KPN actief?

    KPN is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-één-pakketten, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van KPN gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.