Bol.com

4.7

Bestellen

2.5

Service

3.7

Prijs

3.1

Levering

24.6%

Zou hier weer kopen

Bol.com

Ben je op zoek naar een webwinkel waar je allerlei soorten producten kunt kopen? Wellicht is bol.com voor jou wel een geschikt bedrijf. Bekijk via deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er bekend zijn.  


Wat is Bol.com?

 


Bol.com is een bekende webwinkel in Nederland en België. De webwinkel is in 1999 opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het hoofdkantoor is gelegen in Utrecht. Deze organisatie telde in 2019 bijna 2000 werknemers en er waren op dat moment 23 miljoen artikelen te koop. De producten zijn onder andere ingedeeld in de volgende categorieën: muziek, film,  games, computer, elektronica, speelgoed en hobby, baby & kind, mooi, gezond, kleding, schoenen, accessoires, sport en vele anderen.  


Krijg je garantie bij Bol.com? 

 


Bol.com geeft aan te garanderen dat je via de webwinkel een artikel koopt welke in goede staat verkeerd. De artikelen moeten bij normaal gebruik werken, dit is volgens het bedrijf een wettelijke garantie. Mocht er iets aan de hand zijn wordt altijd gezocht naar een passende oplossing. Het hangt van het artikel af of er een reparatie of een terugbetaling zal worden gerealiseerd. Mocht je iets gekocht hebben bij één van de verkopers, staat deze verkoper altijd voor je klaar. Omdat je de koopovereenkomst met deze partij hebt afgesloten, is deze ook degene die je helpt.  


Hoe kun je contact met Bol.com opnemen? 

 


Mocht je een vraag, opmerking of feedback voor het bedrijf hebben, kun je op meerdere manieren contact opnemen. Zo kun je bijvoorbeeld een chat aangaan met Billie. Dit is de chatbot van bol.com die bijna alles weet. Er is ook een mogelijkheid tot telefonisch contact, of het sturen van een e-mail. Je kunt vragen stellen over allerlei zaken zoals onder andere betalingen, retourneren en het volgen van pakketjes.  


Hoe kun je retour sturen bij Bol.com? 

 


Mocht je iets retour willen sturen dan is dat geen probleem. Er wordt aangegeven dat klanten 30 dagen bedenktijd hebben. Binnen deze termijn kan er gratis geretourneerd worden. Je kunt rustig de tijd voor je beslissing nemen, omdat je deze 30 dagen bedenktijd hebt. Mocht een aankoop toch niet helemaal aan je verwachting voldoen, dan kun je het meestal gatis en zonder iets te printen retourneren. Voor alle ins en outs met betrekking tot retournering, kun je het beste een kijkje nemen op de website van dit bedrijf.  


Kun je veilig betalen bij Bol.com?

 


Het bedrijf geeft aan dat je veilig kunt betalen. Je kunt met geld of cadeaubonnen betalen. Ook kun je achteraf betalen, bijvoorbeeld via iDEAL of door het bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Je doet deze betalingen via je eigen bank. Met creditcardbetalingen is het zo dat het bedrag wordt gereserveerd en pas wordt afgeschreven als je artikel is geleverd. Mocht je met een bol.com cadeaubon, Nationale Entertainment Card of Boekenbon-cadeaukaart willen betalen dan is dit mogelijk. Je dient dit aan te geven als je gaat bestellen. Dit kun je via je account bij de optie betalen doen.  


Wat zijn de klantervaringen?

 


Heb je weleens een bestelling gedaan bij bol.com? Ben je tevreden over de producten/diensten van bol.com? Zijn de medewerkers van dit bedrijf goed in staat geweest om je te helpen? Als je een advies over dit bedrijf zou moeten geven, zou dit dan positief of negatief zijn? Ga je in de toekomst vaker iets bestellen bij bol.com? De gebruikers van NederlandReview waarderen het zeer als jij je visie over dit bedrijf deelt. Mede dankzij jouw visie kunnen we het meest objectieve en onafhankelijke bedrijf op het gebied van bedrijfsreviews blijven.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (65)

Smartphone gekocht moest nieuw zijn maar je krijgt een gebruikt toestel met schade.greize import her verpakt retour deal item zonder mij hierover intelichten

Oplichters bol.com speelt samen met malafide verkopers koop niet bij bol.com verkoper: Lucky Sales het is zoals gewoonlijk weer greize import dat bol.com in volledige nieuwstaat laat verkopen,het iem is beschadigd+veiligheids zegel ontbreekt bij de opening van de alkatel doos,alle zakjes waren open+de handleiding+info flyer zaten niet in een zakje alles zat heel erg slordig ingepakt zeer rommelig.Ik vraag om een korting en zoals gewoonlijk werk bol.com hier niet aan mee . krassen op toestel

K

Kevin

28-11-2023

0

Laptop

19-11 Laptop en muis besteld en betaald zelfde dag. Muis volgende dag ontvangen met PostNL zoals aangegeven werdt binnen 24 uur maar laptop niet. Laptop zou ook volgende dag bezorgd worden door DHL op andere tijdstip. DHL is nooit geweest met andere woorden ik krijg niet wat ik besteld en betaald hebt en wordt ook nog eens beschuldig. BEDANKT BOL.COM verpesten van iemand verjaardag cadeau. Ik heb niemand zien pakket leveren of jullie moeten onzichtbaar bezorgers hebben voor camera??

I

Ibrahim

22-11-2023

0

Jas

Ik heb de laatste jaren al voor duizenden en duizenden euro’s besteld bij bol maar de laatste tijd loopt het wat teveel mis met de leveringen. Als Bpost moet leveren dan lukt het wel maar als het PostNL is… laatste pakket: een jas die ik express kocht op woensdag omdat hij de dag erna geleverd zou worden. Was cadeautje voor mijn vader op zondag. Donderdag niets geleverd. Plots verschijnt in de app dat de jas geleverd zou zijn op donderdag, wat dus duidelijk niet het geval was. Desgevraagd laat bol me weten dat ze onderzoek zullen opstarten bij PostNL en ik na zes dagen iets zal horen. Omdat tegen dan het cadeau geen nut meer heeft wil ik de aankoop annuleren. Maar dat wordt me geweigerd. Zolang het pakket spoorloos is - wat de fout is van hun aangestelde en niet de mijne - willen ze niet annuleren. Ik heb dan maar klacht ingediend bij de economische inspectie. Als ik nog iets bestel bij bol zal het via betalen achteraf zijn. Dan kunnen ze hun geld maar krijgen van zodra ik echt het pakje heb gekregen en zal ik dan wel op mijn beurt rustig de uitkomst van het onderzoek afwachten… ik blijf bol fantastisch concept vinden maar de regeling bij niet levering en de weigering de verkoop te annuleren zijn volgens mij niet koosjer. Maar dat laat ik nu even over aan de economische inspectie. En de klantendienst die me negeert en me op vreemde wijze afsluit uit de chat omdat mijn vragen en opmerkingen hen niet aanstaan vond ik ook maar matig apprecieerbaar. Maar goed. Dus concept top maar uitvoering beneden alle peil

J

Johan Lammens

10-11-2023

0

Laptop

Ik kocht bij Bol.com 2 jaar en 9 maanden geleden een Lenovo laptop ter waarde van 700 euro. De laptop is normaal gebruikt (ik ben student) en is onlangs gecrasht. Ik heb de laptop opgestuurd naar Bol.com met de vraag deze te repareren. Dat blijkt niet meer te kunnen, er zijn geen onderdelen meer voor. Omdat ik dit erg snel vindt heb ik Bol.com inmiddels 6x gevraagd (2x per mail en 4x telefonisch) wat zij voor mij kunnen betekenen binnen de wettelijke garantie. Ze beloven terug te bellen maar dit doen ze ook niet. Niemand geeft antwoord op een simpele vraag! De wettelijke garantie is iets anders dan de inmiddels verlopen fabrieksgarantie. Bij Bol.com werken echter mensen die mijn vraag niet snappen, of ze doen alsof. Ze geven namelijk geen antwoord op mijn vraag, maar geven alleen maar aan dat de laptop niet meer gemaakt kan worden. Daarnaast doen ze alsof ze niet weten wat wettelijke garantie is.(staat notabene op eigen website) er werken ook geen managers bij de klantenservice volgens de verschillende medewerkers die ik heb gesproken. Wat het service niveau behoorlijk verklaart. De combinatie met de berichten over het aan banden leggen van de uitgestelde betalingen en het feit dat ze zich nu zo ontzettend dom opstellen terwijl ze juridisch ontzettend in gebreke zijn en inmiddels de managers blijkvaar allemaal ontslaan zijn doet vermoeden dat ze richting faillisement gaan. En zo niet, dan vraag ik het wel aan via de advocaat. Ik wil namelijk mijn geld terug omdat ik een ondeugelijk product hebt gekocht. De procedure is hiervoor inmiddels gestart, maar ik zou oprecht even wegblijven bij Bol.com mensen!

R

Ruben

02-11-2023

0

pokemon

oplichters, leugenaars. word gewoon week aan het lijntje gehouden voor een zogenaamd voorradig product. Heb review geschreven op bol.com en die is natuurlijk niet geplaatst. Onderzoek nu mogelijkheden voor aangiftes. BESTEL HIER NIET.

J

JO

26-10-2023

1

Bosch-inbouwvaatwasser

Inbouwvaatwasser besteld en letterlijk álles ging mis. Ik had aangegeven dat mijn huursters de oude vaatwasser niet los konden koppelen maar Bol eiste dat ze dat toch zouden doen. Met veel moeite gelukt, neemt de bezorger de oude vaatwasser niet mee en beweert hij dat hij de nieuwe niet zoals beloofd aan kan sluiten ("de cursus niet gehad"). Bezorger Dynalogic geeft Bl de schul, Bol belooft binnen 48u te reageren maar na 72u nog geen reactie. Ik chatten met Klantenservice maar die zegt dat ze mijn case niet kunnen inzien! Intussen hebben we geen uitzicht op een oplossing, alleen op een onuitgepakte vaatwasser :(

M

Michiel

11-09-2023

0

Samsung tv

We hebben bij bol.com een Samsung tv gekocht. Deze is na 4 mnd defect geraakt. Op verzoek van Bol.com hebben we de door hen aanbevolen verpakking aangeschaft en via de door hen aanbevolen vervoerder het product verzekerd (hun verzoek) verstuurd. De tv blijkt bij aankomst beschadigd en bol.com verwijst daardoor door naar vervoerder. Vervoerder reageert dat schade buiten verzekering valt. Bol.comblijft vasthouden fout vervoerder en doet verder niets. In het gesprek met bol.com geven we diverse malen aan dat de tv al defect was en dat de schade door het vervoer daardoor niet leidend hoeft te zijn. Bol.com gaat daar verder niet op in en heeft nu expliciet aangegeven dat zaak gesloten is. Hoezo "winkel voor iedereen "? Bol.com is wat ons betreft een zaak waar we niet meer gaan kopen. Ze laten klanten bewust in de kou staan.

E

Esther

23-08-2023

0

Body

Klantenservice bij bol is waardeloos. Bol werkt zonder gêne samen met malafide bedrijven. Een en al klacht over dat bedrijf Lin’s Lingerie uit België maar ze blijven erachter staan. Een body in strak plastic verpakt zodat je het moet openen om te bekijken. Vervolgens mag het niet meer terug terwijl het niet is gepast. Kost maar € 100,- Gewoon weggegooid geld. Is van inferieure kwaliteit. Doet dit bedrijf heel vaak. Reactie van bol.com: jammer dan. Gewoon betalen. Schandalig

P

Paula

28-07-2023

0

Achterbumper beschermlijst

Ik had via Bol.com een bestelling geplaatst, Eenmaal deze bestelling geplaatst te hebben, kreeg ik deze binnen. Alleen tijdens het open maken van de bestelling zag ik dat deze beschadigd was en niet passend was op mijn auto. Heb de zelfde dag deze bestelling nog retour gestuurd in originele verpakking, met de reden er duidelijk bij in de mail. Dat ik deze beschadigd heb ontvangen, en dat deze ook niet past. Nu kreeg ik pas 2weken later een mail van Bol.com, dat jullie de retour hadden geweigerd omdat deze beschadigd was. Dat klopt omdat ik deze al zo ontvangen had, en hij ook nog eens niet paste op mijn auto. De Nederlandse wet spreekt van een recht van ontbinding. Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van hun product van hun aankoop af te zien zonder opgaaf van redenen. Ik had deze kwestie al voorgelegd bij Bol.com. Maar die reageren niet meer...... De factuur heb ik uiteraard nog niet betaald bij bol.com, omdat ik niet voor een product ga betalen wat beschadigd is. En ook niet past op mijn auto. zal ik dit geheel doorzetten naar, Nietbezorgd.nl en thuiswinkel.org. omdat ik ik mijn recht sta als koper. En mij gehouden heb aan de geldende regel, en het de zelfde dag weer retour heb gestuurd.

O

Opgelicht

05-07-2023

0

Maandverband

Zeer slechte en vervelende ervaring. Wij hebben een product meer dan twee weken geleden besteld en nog niet ontvangen. Het product was gewoon direct leverbaar. In de tussentijd wordt er niets gedaan vanuit bol.com om dit op te lossen. Na twee weken denk ik bij mezelf, laat ik maar eens contact gaan zoeken. Een medewerker vertelt dat ze dit gaan doorgeven aan de de inkoop afdeling, dat is voor mij geen oplossing maar goed, ik wil het product gewoon hebben! Drie dagen later nog niets gehoord dus ik neem weer contact op. Ter compensatie van het verloop ontvang ik een cadeaubon van 5 euro. Het product wat ik gekocht heb was in de aanbieding en nu niet meer. Het prijsverschil is een stukgroter dan die 5 euro maar dat wil bol.com niet compenseren. Ze geven aan dat ik nog maar moet wachten totdat het weer eens op voorraad is of ze kunnen het annuleren. Wat is dit voor een antwoord? Ik wacht weken op een bestelling die de volgende dag geleverd zou worden en na weken wachten neem ik zelf contact op en is er niets mogelijk om dit op te lossen. De klantenservicemdewerker met de naam Leon kan niets voor me betekenen, wachten of annuleren. Het is schandalig hoe bol.com met zijn klanten omgaat! Ik kan niet geloven dat na een escalatie er drie dagen later nog geen antwoord is op mijn vraag en ik vevolgens nog maar langer moet wachten. Ik denk nu wel twee keer na voordat ik hier weet iets bestel! Gelukkig zijn is de concurrentie groot. Ik had het chatgesprek hier graag aan toegevoegd maar dat lukt niet.

M

Mark

05-07-2023

0

Naadloos ondergoed

Naadloze onderbroeken van polyester besteld die ik al eerder gekocht had. In goed vertrouwen pakket geopend. Onderbroeken waren niet naadloos en van katoen. Pakket terug gestuurd kreeg direct een mail van een speelgoed fabrikant (?) geen geld terug verpakking is geopend. Ik heb door de plastic zak heen kunnen zien dat dit niet de goede onderbroeken waren. Pure misleiding dus en Bol.com doet er tot heden niets aan. 4 keer gebeld en telkens is beloofd dat het goed gaat komen vanwege de misleidende informatie. Bol.com zou terug bellen maar is tot heden niet gebeurt. Onderbroeken waren gelijk niet meer leverbaar. Toch een teken aan de wand. Jammer dat Bol.com zich inlaat met dit soort verkopers en dan hun verantwoordelijkheid niet neemt

A

Adrie

05-07-2023

0

schoenen

het laatste half jaar verschillende spullen besteld en gekocht. Al jaren klant bij Bol.com. Een aantal items retour gestuurd en zelfs bevestiging gekregen dat deze aangekomen zijn. Toch betalingsherinneringen gekregen. Contact met bol en deze werden toen zelfs verwijderd omdat ik een nieuw retourlabel kreeg. Had ze gelukkig wel opgeslagen. Ga er niet meer bestellen ze gaan nu ook steeds meer in zee met louche aanbieders die buiten bol.com om retourneren. Niet meer betrouwbaar

M

Mirjam

30-06-2023

0

Een boek en blijkbaar een incassobureau erbij

Een boek besteld en deze betaald. Ook bevestiging hiervan gekregen per mail. Zelfs in mijn bestelgegevens van mijn account staat dat het betaald is. Vervolgens wordt door bol.com geclaimd dat een deel niet betaald is en krijg nu betalingsherinneringen, extra kosten en dreigementen van incasso aan mijn broek. Vervolgens na veel moeite de servicedesk te pakken gekregen. Willen ze het probleem niet uitzoeken. Bol.com wil dat ik ga uitzoeken wat er bij hun mis is gegaan. Wat een achterlijke zooi zeg. Helemaal klaar met ze. Heb jarenlang gekocht bij bol en was zelfs lid van select, maar dit alles is nu gelijk voorbij.

W

Wouter

28-06-2023

0

Een plant van Hello Plant , de plant is mooi maar contact met dit bedrijf zeer vaag .

J

janneke

25-06-2023

0

Gezondheidsartikel

Bezorging volgens afspraak op volgende dag is valse belofte

P

Perry

23-06-2023

0

Hondenmand €90

G

George J.M Vos

19-06-2023

0

Mini Koelkast

Voor mijn nichtje in Enschede een minikoelkast besteld. Koelkast was binnen een jaar kapot. Na melding hiervan was de reactie van de verkoper dat de koelkast teruggestuurd moest worden. De verkoper weigerde hem op te halen. Vele telefoontjes hierover (mijn nichtje heeft alleen een fiets en kan daarop geen koelkast naar Post.nl brengen) ben ik uiteindelijke zelf vanuit de Randstad naar Enschede gereden om haar te helpen. Koelkast bleek inderdaad kapot en moest vervangen worden door een nieuwe. De nieuwe koelkast werd bij mijzelf (factuuradres) bezorgd in plaats van op het bezorgadres in Enschede. Weer vele telefoontjes omdat de verkoper weigerde om het probleem op te lossen. Niets hielp. Uiteindelijk zelf de verzending naar Enschede verzorgd, omdat ik klaar was met de hoeveelheid ergernis die dit opleverde. Dit alles speelde zich af tussen half mei en half juni, dus een maand lang ergernis voor mij en een maand geen koelkast voor mijn nichtje. Mijn conclusie: ik koop nooit meer iets bij Bol.com. Mijn vertrouwen is totaal weg.

M

Marianne

15-06-2023

0

Smartphone

Very unprofessional platform. They forward your complains to sellers and leave it to you to sort out what to do next. When i request return, i should not be forwarded to discuss why with seller.

M

Marcus

08-06-2023

0

Boek

Waardeloos, een boek besteld ruim voor deze uitkwam en nu word het niet geleverd omdat bol er meer heeft verkocht dan ze kunnen leveren. . Wel staat er bij de bestelling .... word bezorgd. Jaja ik moet het maar annuleren en ik heb dus pech volgens de klantenservice en kan voorlopig fluiten naar het boek omdat het is uitverkocht. Absoluut geen goede service en duidelijk naar de klant. Als bol zo doorgaat is het totaal onbetrouwbaar om iets te bestellen

G

Gert

06-06-2023

0

Div priducten

Levertijd is nooit wat er bij t product staat. En daar blijf je dan de hskve of zelfs een hele dag hoor thuis en mis je dus inkomsten. Belachelijk. En dit is nuet 1x gebeurd maar gebeurd gewoon iedere keer.

K

Kayhra

05-06-2023

0