Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
100% Zou hier weer kopen
Zoek je een online retailer? Wellicht is Zappos een geschikt bedrijf voor jou. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er bij Zappos bekend zijn. Je leest hier puur en alleen objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.
Zappos is een online retailer. Het bedrijf is twintig jaar geleden begonnen als een kleine online retailer die alleen schoenen verkocht. Tegenwoordig verkopen ze nog steeds schoenen, maar ook kleding, handtassen, accessoires en meer. Dat 'meer' is volgens Zappos de allerbeste klantenservice, klantervaring en bedrijfscultuur. Ze willen de wereld inspireren. Dit doen ze naar eigen zeggen door te laten zien dat het mogelijk is om tegelijkertijd op een duurzame manier klanten, werknemers, verkopers en aandeelhouders geluk te brengen.
Voor de start van Zappos gaan we terug naar het jaar 1999. Nick (de oprichter) was toen aan het winkelen in een winkelcentrum in San Francisco. Nick was op zoek naar bijzondere laarzen. Eén winkel had de juiste stijl, maar niet de juiste kleur. Een andere winkel had de juiste kleur, maar niet de juiste maat. Uren zoekend vertrok Nick zonder resultaat. Dat leverde wel frustraties op. Op dat moment besloot Nick zijn dagelijkse baan op te zeggen, zodat hij het probleem zelf kon oplossen.
Het idee was eenvoudig van opzet, maar niet zo eenvoudig van uitvoering. Nick wilde klanten bedienen die hun toevlucht namen tot catalogi en postorders voor de schoenen die ze wilden, maar die je niet kon vinden in hun plaatselijke winkels. Dus lanceerde hij ShoeSite.com, dat al snel veranderde in Zappos.com, verwijzend naar zapatos, het Spaanse woord voor schoenen. Na jaren van hard werken heeft Zappos nu duizenden schoenenproducten om aan elke behoefte en gelegenheid te kunnen voldoen.
In de loop der jaren heeft Zappos zijn productselectie uitgebreid met kleding, handtassen en accessoires. Het enige dat echter niet is veranderd, is de focus op de klant. Ze stellen een servicebedrijf in hart en nieren te zijn. Het doel is om een goede kwaliteit producten te bieden en deze snel te kunnen leveren. Deze 'obsessie' leidde ertoe dat ze een van de eerste online retailers waren die producten gratis gingen verzenden.
Het retour sturen is ook gratis. Bovendien geeft het Zappos 365-dagen retourbeleid zelfs de meest besluiteloze klant de tijd om na te denken over hun aankoop. In juli 2009 kondigde het bedrijf zijn plan aan om lid te worden van de 'Amazon' familie. Omdat beide bedrijven een sterke passie voor klantenservice deelden, was het een natuurlijke match. Hoewel Zappos zichzelf handhaaft als een servicebedrijf dat toevallig verkoopt, geloven ze dat vriendelijkheid, inclusie en mededogen belangrijke aspecten zijn van het zaken doen. Door deel te nemen aan initiatieven binnen en buiten de detailhandel, hopen ze een betere, vriendelijkere gemeenschap op te bouwen.
Heb je een vraag, opmerking en/of feedback voor Zappos? Je bent welkom om contact op te nemen met de klantenservice. Het bedrijf geeft aan 24 uur per dag voor je klaar te staan. Er zijn meerdere manieren om contact met het bedrijf op te nemen. Zo kun je bellen, sms'en, chatten en e-mailen. Voor het mailadres en telefoonnummer verwijzen we je naar de website van Zappos.
Heb je weleens een bestelling gedaan bij Zappos? Ben je tevreden over de producten van Zappos? Ga je in de toekomst vaker iets bestellen bij Zappos? De gebruikers van NederlandReview waarderen het zeer als jij je visie over Zappos deelt op deze pagina.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!