Heeft u ook altijd al eens een zonnebril van het merk Ray-Ban aan willen schaffen omdat het zo’n goede naam heeft? Maar weet u wellicht niet zeker of de kwaliteit voldoet aan uw verwachtingen van dit merk? Of twijfelt u of u wel tevreden zult zijn over een bril die u online besteld? Lees dan hier de reviews van de mensen die u voorgingen en al één of meerdere van de brillen van dit merk via de website hebben aangeschaft.
Het zonnebrillenmerk van Ray-Ban bestaat sinds 1937, en werd destijds opgezet door Bausch& Lomb. Zij kregen in 1936 de vraag om voor piloten een zonnebril te ontwerpen. Dit model was de Aviator, die ook voor het publiek vanaf 1937 verkocht werd. Varianten van dit model zijn heden ten dage nog steeds te koop, en nog immer zeer populair. In 1999 werd het bedrijf aangekocht door de Italiaanse Luxottica Group. Het hoofdkantoor van Ray-Ban staat in het Italiaanse Agordo. De naam stamt af van de Engelse woorden ray (straal) en ban (uitbannen). Eigenlijk dus de letterlijke vertaling om lichtstralen uit te bannen. Het is het meest bekende zonnebrillen merk, en ook één van de oudste eyewear kwaliteitsmerken. Ray-Ban is nog steeds de wereldwijde marktleider in kwaliteitsbrillen en het meest verkochte merk brillen ter wereld.
Van goede, grote merken zijn vaak fakes op de markt. Hoe herken je een neppe Ray-Ban?
Op de website ray-ban.com kunt u een zonnebil naar uw eigen smaak uitkiezen. Ten eerste kiest u voor welk geslacht u een bril zoekt, en vervolgens maakt u de keuze voor een model van uw voorkeur. De keuze is enorm, er vindt een onderverdeling plaats in bijvoorbeeld de vorm van de bril. Zo heeft u de keuze uit de bekende pilotenvorm, een vierkante vorm etc. Ook zijn er legio kleuren te vinden in het assortiment. Daarnaast zijn er verschillende materialen verkrijgbaar zoals kunststof, metaal etc. Als u benieuwd bent hoe een bepaalde bril zal staan, kunt u deze op een virtueel model passen. U kunt vervolgens zelf kiezen welke kleur lens u in uw zonnebril wilt hebben. Voor de uitvoering van de glazen heeft u onder andere de keuze uit gespiegelde glazen of gepolariseerde glazen. Er staan ook gewone brillen in de webshop, maar deze zijn nog niet online te bestellen, wel kunt u hiervoor doorverwezen worden naar de dichtstbijzijnde Ray-Ban dealer. Een ander onderdeel van de website vindt u onder ‘verhalen’. Met filmpjes, muziek, gratis apps en meer.
Binnen 45 dagen mag u uw bril terugsturen wanneer u niet tevreden bent. Daarvoor moet u eerst het herroepingsformulier invullen. Daarna moet u de klantenservice van Ray-Ban.com bellen op 0800 020 14 19, of gebruik maken van de online service op de pagina met uw bestelgeschiedenis en een autorisatie voor retournummer aanvragen. U heeft standaard twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Voor andere vragen of problemen kunt u op de knop ‘Assistentie’ klikken. U kunt daar een terugbelafspraak maken, een online chat starten (op werkdagen van 10.00 tot 19.00 uur) of een mail sturen.
Heeft u al eens een bril via ray-ban.com besteld en bent u tevreden over uw aankoop? Raad u dit ook aan anderen aan, of bent u van mening dat men voor de aankoop van een zonnebril beter naar de fysieke winkel kan gaan zodat men zeker weet dat de bril goed staat en zit? Wij van NederlandReview lezen graag uw review over deze website. Daarmee helpt u anderen bij het maken van een goede keuze.
Lees de reviews! Hoe beoordelen klanten van Ray-Ban de zonnebrillen en webshop? Wat is de levertijd en hoe kun je retourneren? Is de kwaliteit goed?
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Totaal