Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
63.6% Zou hier weer kopen
Bent u op zoek naar een nieuwe bril, contactlenzen of een hoortoestel? Lees hier dan de beoordelingen van de klanten van Hans Anders. Een bril of hoortoestel moet ervoor zorgen dat u uw zintuigen zo goed mogelijk kunt gebruiken. Daarnaast geldt voor een bril dat deze natuurlijk ook nog eens naar uw smaak moet zijn, want u loopt er tenslotte in de meeste gevallen iedere dag en de hele dag mee. Daarom is de keuze voor een bril er eentje die u niet zomaar maakt. Een bril moet bij u passen en uw gezicht recht doen. Hier leest u meer informatie over Hans Anders, één van de bekendere opticiens van Nederland.
Hans Anders is van oorsprong een opticien, sinds enkele jaren zijn zij ook gespecialiseerd in hoortoestellen.. Tot het begin van de jaren negentig droegen de meeste mensen die een oogafwijking hadden een bril. Sinds de jaren negentig van de vorige eeuw steeg de populariteit van de contactlenzen snel. Steeds meer mensen kiezen ervoor om lenzen te dragen omdat dit meer comfort biedt dan een bril en omdat contactlenzen het uiterlijk niet beïnvloeden. Maar veel mensen die lenzen dragen hebben daarnaast ook een bril. Hans Anders biedt zowel een breed assortiment brillen als diverse soorten contactlenzen zodat zij voor een brede klantenkring een passende oplossing kunnen aanbieden. Daarnaast claimt Hans Anders dat de prijzen bij hen lager zijn dan bij de meeste andere opticiens. Zoals veel winkelbedrijven heeft ook Hans Anders een website waar u de producten kunt kopen zonder dat u een winkel bezoekt. Maar veel mensen willen een bril toch vaak eerst passen voordat ze deze kopen, dus veel mensen kiezen ervoor om voor het uitzoeken van een bril naar de winkel te gaan. Ook goed advies over contactlenzen kunt u alleen krijgen als u een opticien bezoekt. Bij Hans Anders werken optometristen die u goed kunnen adviseren over het dragen van lenzen en audiciens die u alles kunnen vertellen over het juiste hoortoestel.
Of u voor lenzen of voor een bril kiest is in de eerste plaats natuurlijk een persoonlijke keuze. Sommige mensen vinden het geen enkel probleem om een bril te dragen en kiezen dus voor het gemak van een bril die op ieder gewenst moment op en af gezet kan worden. Een bril heeft wel het nadeel van beslaan als de temperatuur wisselt van koud naar warm en van slecht zicht bij regen of sneeuw. Daarnaast kan een bril vallen en beschadigd raken en ook tijdens het dragen kan schade of slijtage ontstaan. Lenzen zijn comfortabel als u geen problemen ondervindt tijdens het dragen. Als uw ogen de lenzen goed verdragen zijn contactlenzen een prima alternatief. U heeft het voordeel dat uw gehele gezichtsveld wordt aangepast, u kunt niet “langs de lens kijken” en u ondervindt geen hinder van weersomstandigheden. Er bestaan tegenwoordig ook multifocale lenzen waarmee u zowel dichtbij als veraf goed kunt zien. Veel mensen die bijziend zijn krijgen als ze halverwege de 40 zijn ook problemen met de kleine lettertjes. Natuurlijk kunt u dan een leesbril gaan dragen, maar het is dus ook mogelijk om voor lenzen te kiezen met een leesgedeelte. Het dragen van lenzen is wel duurder dan het dragen van een bril. U heeft immers ook vloeistof nodig om de lenzen schoon te maken en om ze ’s nachts in te bewaren. Daarnaast gaan lenzen maar beperkt mee, daglenzen gooit u na een dag dragen weg, wat als voordeel heeft dat er geen vloeistof nodig is, maar ze zijn wel duurder. Maandlenzen kunt u gedurende dertig dagen dragen en bewaart u ’s nachts in speciale vloeistof.
Op de website wordt niet specifiek informatie gegeven over een klachtenregeling. Wel wordt klanten gewezen op de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen of een contactformulier in te vullen als u ontevreden bent over de service of de geleverde producten. Natuurlijk kunt u hiervoor ook in een winkel van Hans Anders terecht. Als u uw bril, contactlenzen of hoortoestel in een winkel heeft gekocht is het de meest gebruikelijke gang van zaken om naar deze winkel te gaan en uw probleem daar voor te leggen. Als uw klacht niet wordt opgelost kunt u er natuurlijk voor kiezen om schriftelijk te klagen en in uitzonderlijke gevallen rechtsbijstand in te schakelen.
Wij horen het graag van u. Laat uw mening over Hans Anders achter op de website van NederlandReview zodat andere bezoekers deze kunnen lezen en in hun overwegingen mee kunnen nemen bij het kiezen van een opticien. U kunt hier zowel uw mening over de online webshop van Hans Anders achterlaten als over uw ervaringen in één van de winkels van Hans Anders.
Lees hier beoordelingen van echte klanten van Hans Anders. Zijn hier goede aanbiedingen en de verkopers ervaren, hoe is de service? En wat dekt de verzekering precies?
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
O Ackermann
10-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Plus heb ik niet!min punten oogmeting binnen paar seconden nog nooit meegemaakt, normaal krijg je zo'n ijzeren soort apparaat,soort bril,gaan ze ook meten ,niet bebeurd! Moest zelf zeggen wilt u hem bijstellen?? Want ieder gezicht is niet simetries, moet hij weten, het is voor mij de eerste keer maar ook de laatste keer ,en moest zelf inloggen, wat voor glazen er in zitten!!
A van uffelen
26-06-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ouders als honden behandeld en publiekelijk het pand uitgeschreeuwd!!! Mijn ouders zijn al ruim een maand bezig met een hoortoestel aanvraag voor mijn vader die in precaire medische situatie zit en met spoed door de KNO-arts (op recept) doorverwezen is naar Hans Anders. Door evenwicht problematiek is het van cruciaal belang dat mijn vader z.s.m. een hoortoestel krijgt, zolang moet hij op bed/ bank liggen gezien hij elk moment ongelukkig kan vallen met ernstige gevolgen van dien, ook heeft hij hierdoor een hoog risico op een TIA of hartaanval en dient in alle tijden zich niet op te winden. Hans Anders was hier vanaf dag 1 van op de hoogte, maar echter hebben ze keer op keer bewezen door hun (mis) gedrag en zeer ondermaatse communicatie en 'service' (specifiek 2 vrouwelijke medewerkers aan de wesseler-nering filiaal in Enschede), dat het ze weinig interesseert. Elke keer weer een ander smoes en verzetten van afspraken omdat er weer eens "iets ontbrak". Gezien mijn moeder ten einde raad was en mij huilend opbelde afgelopen maandag na wederom de zoveelste uitstel telefoontje (afspraak naar 31 maart, toestel zou op 3 maart geleverd worden), besloot ik het 088 nummer te bellen en dit te regelen, het is schandalig dat mijn moeder in tranen verteld hoe er met ze wordt omgegaan. Na meerdere telefoontjes en klachten van mijn kant, sprak ik meerdere medewerkers van het 088 nummer die beweerden volledig begrip te hebben voor de situatie en de belofte om het te proberen op te lossen. Gisteren ontving ik een melding (voicemail) van een van de vrouwelijke medewerkers van het betreffende filiaal dat het ontbrekende stukje waar het zo lang wachten op was vanochtend was ontvangen (erg toevallig) en dat het toestel dus klaarligt, echter hebben ze het "zo druk" dat er zodra er een "gaatje" was, mijn ouders gebeld zouden worden. Dat is onacceptabel gezien ze dit al wekenlang tegen mijn ouders vertellen, het is net een gebroken plaat en dus een loze belofte. Ik wil een datum en tijd dit keer, een echte oplossing! Ik besloot de vrouw te bellen en haar dit te vertellen, maar ben ronduit onbeschoft behandeld door de vrouw in kwestie (donker haar) en ze gooide ook nog eens de haak erop voordat ze schreeuwde dat ik maar een klacht in moest dienen tegen haar als het mij niet beviel! Ik was woedend en heb direct wederom een klacht ingediend en heb weer met het 088 nummer gebeld om te vertellen hoe absurd ik ben behandeld. Wat zijn dit voor walgelijke praktijken?! Zo ga je toch niet met je klanten om?! Ik begrijp de frustratie van mijn ouders en met namen mijn moeder volledig, er valt simpelweg niet normaal te communiceren met die mensen/ filiaal. Ik sprak vervolgens weer 2 medewerkers van het 088 nummer, die mij weer loze beloftes deden en tig keer excuses maakten, maar nog steeds geen oplossingen. Tot mijn verbazing belden even laten mijn ouders op met de mededeling dat ze een mailtje hadden ontvangen van het filiaal met daarin een afspraakbevestiging voor morgenvroeg om 9:30 uur. Vreemd dat er niet persoonlijk gebeld is, maar een mailtje is wat zekerder dachten wij als bewijsmateriaal van de afspraak. Mijn ouders waren blij en opgelucht, eindelijk zou mijn vader de hoognodige toestel krijgen en hopelijk weer zijn leven op kunnen pakken. Maar niks is minder waar, ze zijn vandaag als honden behandeld en publiekelijk het pand uitgeschreeuwd!!! Ik heb van mijn ouders gehoord hoe schrijnend ASOCIAAL (understatement) zij behandeld zijn vandaag door de blonde vrouw, ze zijn als honden behandeld en publiekelijk schreeuwend het pand uitgejaagd met herhalende zin"daar is het gat van de deur, wegwezen!" met uitgestrekte arm dreigend wijzend naar de deur! Mijn moeder was trillend in tranen van frustratie en boosheid en mijn vader in zijn medische precaire conditie (die zich absoluut niet druk mag maken) volledig overstuur! Ze zijn voor NIETS op komen dagen gezien de eerste zin was"ga maar zitten, wij heb het toestel wel maar je krijgt hem niet!". Het was duidelijk dat ze totaal niet van plan was om te helpen, ook was ze zeer onvriendelijk/ chagrijnig en een goede morgen kon er niet eens af. Toen mijn ouders terecht de opmerking maakte dat ze het belachelijk vonden dat ze hun daarvoor heeft laten komen, flipte de blonde vrouw! De nonsens afspraak isin opdracht van haar collega met donker haar gemaakt (die gisteren de haak erop gooide bij mij), wetende wat de medische situatie van mijn vader is, is het extra schandalig wat er vandaag gebeurd is! Mijn ouders zijn direct naar de Specsaver tegenover gelopen, hebben daar hun schrijnend verhaal over de behandeling bij Hans Anders verteld (overstuur en met tranen in de ogen) en kunnen morgen al terecht en binnen een week een toestel verwachten. Ook hebben zij aan mijn ouders beloofd dat dat soort absurd gedrag en situatie bij hun uit ten boze is en absoluut nooit zal gebeuren. Mijn moeder moest nog wel terug voor het KNO recept/ briefje, gezien het nog steeds officieel hun afspraaktijd was klopte ze dus weer aan bij de blonde vrouw die inmiddels aan de telefoon zat en zei dat ze het KNO-recept graag wou hebben. Ze was nu aan de telefoon was de arrogante reactie(!), dan wacht ik wel even zei mijn moeder en ging zitten. "eruit!" schreeuwde de vrouw tegen mijn moeder "dit is mijn kamer". Weer (nog steeds) was mijn moeder overstuur en in tranen na wederom een hondse behandeling, nog nooit is ze zo schandelijk behandelend zei ze tegen de mannelijke medewerker bij de balie die hoofdschuddend naar alles keek en er niks van zei (niet eens opkwam voor mijn ouders). Mijn moeder zei tegen hem dat ze al jaren bij dit filiaal kwam en altijd netjes geholpen was door hem, maar dat ze vanaf nu geen voet meer zal zet bij ze! Uiteindelijk kreeg ze het briefje en vertrok. Mijn moeder vertelde mij dat toen ze bij Specsaver zaten, ze de blonde vrouw zag winkelen. Tijd om het toestel wat al klaarligt af te geven is zogenaamd geen tijd ("gaatje") voor, maar winkelen kan blijkbaar wel?! Ik ben FURIEUS! Ik ben een dochter die 200km verderop woont en geloof mij dat het vandaag heel anders was gelopen als ik erbij zou zijn geweest! Zo behandel je mensen NIET! Helemaal niet mensen met een precaire medische conditie (waarvan je op de hoogte bent). Deze 2 vrouwen dienen PER DIRECT ontslagen te worden! Allemaal loze beloftes en zogenaamd medeleven en excuses aan te telefoon van vele 088 nummer medewerkers en dan worden mijn ouders op deze manier als honden behandeld?! In welk wereld denken de 2 vrouwen te leven, is dit de manier waarop Hans Anders hun medewerkers traint om met klanten om te gaan?! Gisteren rond 18:00 uur sprak ik nog een 088 nummer medewerker die tig keer haar excuses maakte, met mij meeleefde en begrip toonde (ze zou hetzelfde doen voor haar ouders etc.) en mij beloofde dat ze de vrouw met donker haar een duidelijke mail zou sturen, waarin staat dat ze ten eerste haar terechte excuses dient te maken aan mijn ouders voor de slechte behandeling tot nu en haar absurde gedrag. In plaats daarvan heeft ze opzettelijk mijn ouders voor niks laten komen (op een drukke dag van cardiologen en andere specialisten bezoeken in het ziekenhuis) en heeft ze de blonde vrouw dusdanig geïnstrueerd dat ze hun niet eens op een normale vriendelijke manier te woord stond. Mijn moeder vertelde mij dat ze al opgelucht was dat de afspraak niet met vrouw met donker haar zou zijn (veelzeggend), in de hoop op een normale behandeling, maar zijn zij even van een ijskoude kermis thuisgekomen! De blonde vrouw was dusdanig bijgepraat en opgefokt door die andere dat ze mijn ouders als honden behandeld heeft! Mijn ouders waren zo blij en opgelucht dat ze vandaag dan EINDELIJK het toestel zouden krijgen en dan moesten ze dit soort idiote absurd schrijnende situatie doorstaan waar ze beide volledig van overstuur waren tot tranen aan toe, ONACCEPTABEL! Mijn vader had een hartaanval of beroerte kunnen krijgen!!!!!! Wij zijn helemaal KLAAR met Hans Anders, zo ga je NIET met mensen om!!!!!
Jenny82
18-03-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Ik heb 2 jaar terug een bril gekocht met wat betere multifocus glazen, in een montuur van NIKE, nu komt de aanbieding van Hans Anders "Wij hebben je laatst gekochte bril er even bijgezocht, hieronder staat wat je nu voor deze bril zou betalen: Hans Anders montuur incl. dunne Varifocus Excellent glazen (indez 1.6)" Speciaal voor jou 50% korting Jouw nieuwe bril voor 224,50 Ten eerste ik heb geen Hans Anders montuur gekocht maar een NIKE Dat montuur kostte toen 119,- en 195,- per glas maakt 509,- Helaas het NIKE montuur is er niet meer, dus ik kies een ander montuur uit, van dezelfde prijs 119,- Dus ik verwacht een prijskaartje van 224,50 zoals aangeboden Daarbij komt dat ik 150,- brilvergoeding heb van mijn verzekering, dus wil ik betalen 74,50 Maar nee, ik moet 174,- afrekenen. Er staat ook nog onder "kies je voor een ander montuur andere glazen of extra glasopties? Ook daarop krijg je 50% korting. Sorry maar dit riekt naar oplichting
J. 't Jong
09-11-2020
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
mijn vrouw en ik hebben beide twee brillen gekocht in Maastricht. Goed en vriendelijk geholpen. De brillen zijn goed geen aanmerkingen. Drie maanden na aankoop maak ik zelf schade aan een bril waardoor een arm verbogen is. Ga terug naar een andere zaak van Hans anders in maastricht om te vragen of ze dit kunnen recht buigen. Vertel erbij dat dit door eigen schuld is gekomen. Blijkt dat dit niet te herstellen is, krijg ik een geheel nieuw montuur gratis, had ook geen exra verzekering hiervoor afgesloten. Ben al jaren bij Hans Anders zal hier ook blijven,
Roger Lemmens
04-07-2020
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Super slecht bedrijf, er is altijd wel wat. Kom je paar min voor sluitings tijd binnen durven gewoon tegen je te zeggen heb de kassa er al uit gehaald en weigert deze terug te plaatsen terwijl de winkel nog open is. Wil je lenzen halen, sta je eerst 10 min te wachten zodat ze je gegevens er bij hebben krijg je vervolgens weer te horen dat ze niet op voorraad zijn. Ga dan eerst kijken of je ze überhaupt hebt liggen 5 winkels af geweest voor lenzen niks op voorraad krijg je in de laatste winkel te horen ja je kan alleen nog maar online bestellen. Ik bellen met hans anders om te kijken of ze nog ergens te verkrijgen zijn. Krijg je te horen alleen online te bestellen. Nou dan wil ik een klacht maken. Mevrouw aan de telefoon nee dat ga ik niet doen Het is nou eenmaal zo. Luister eens mevrouw jij gaat niet voor mij bepalen of je een klacht gaat behandelen of niet het enigste is wat jij moet doen is de klacht door geven! Hier wordt je toch moedeloos van. Maar niet begrijpen dat niet iedereen online wil bestellen en of een huis/ post adres heeft. Bijdeze ik ben over. In hilversum zijn ze sowieso niet klant vriendelijk vooral de blonde dames.
Ex klant uit hilversum
20-06-2020
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Ik wist niet zeker of ik een bril moest. Had al een tijdje hoofdpijn. Je merkt dus nauwelijks dat je ogen achteruit gaan, als het langzaam gaat. Bij Hans Anders op laten meten. Ze waren echt heel vriendelijk en lief. Ik vond het een beetje eng allemaal, maar ze hebben goed geholpen. Heb nu een proefbril om te kijken hoe dat gaat. Gelukkig heb ik niet zo heel sterkte nodig.
Jolie
12-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Voor mijn mulitfocale lenzen kon ik bij Hans Anders terecht. Ze hebben mij goed geadviseerd in de winkel en ik ben tevreden met het resultaat. Volgens mij ook gewoon gedekt door de verzekering, dat scheelt.
Franca van Laren
22-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Altijd keurig en vriendelijk in de winkel. Soms wel druk, maar nu ga ik voortaan in de ochtend en dat scheelt. Voor service geef ik ze zeker een 10!
Roda
15-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Wij werden goed geholpen door het personeel van Hans Anders Door hun hulp toch niet voor lenzen gekozen maar bij een bril gebleven
Valérie Heugens
07-12-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Onlangs een oogtest gedaan bij Hans Anders en daar kwam uit dat ik toch echt wel een bril moet hebben. Nu wil ik liever niet hele dagen met een bril lopen, dus ik wilde eigenlijk lenzen. Dit was wel mogelijk, maar werd mij niet aanbevolen door de behulpzame verkoopster. Ik zit namelijk zo'n beetje de hele dag achter de computer en dat schijnt niet goed te zijn voor je lenzen. Zij adviseerde mij om alleen een bril te nemen, maar ik heb zowel een bril als lenzen gekocht en ben er erg tevreden over. Je betaalt er wel wat voor, maar dat heb ik er graag voor over.
Mark Schrijver
15-11-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal