Ervaringen
Waarom vinden wij ervaringen zo belangrijk?
Waarom NederlandReview?
Wij vinden dat bedrijven transparant moeten zijn in wat ze beloven en wat ze doen. De beste manier om dit te laten zien is door klanten, die reeds ervaring met u hebben opgedaan, te laten spreken. Wij geloven dat bedrijven moeten staan voor wat ze zeggen. Als het bedrijf levert wat beloofd is, is er ook geen enkele rede om niet op NederlandReview te staan. Sterker nog, het is een fantastisch uithangbord om te laten zien dat u enkel en alleen maar tevreden klanten aflevert. Daardoor krijgen we goede en sterke bedrijven in Nederland met bestaansrecht.
Zijn de reviews op NederlandReview ook echt?
Ja! Wij kunnen voor 90% zeker zeggen dat alle reviews die geschreven zijn ook echt zijn. Bij twijfel, (ofwel, die andere 10%) dan halen wij deze van de site. Wij zijn ons er terdegen van bewust dat ErvaringenSite gebruikt kunnen worden door de concurrent om andere bedrijven onterecht zwart te maken. Daarom maken wij gebruik van geavanceerde software (door middel van IP, e-mail adressen & bevestigingen etc) om de herkomst van een beoordeling te achterhalen.
Zijn jullie onafhankelijk?
Wij zijn 100% onafhankelijk. Nadat wij zelf slechte ervaringen hadden met bepaalde bedrijven en nergens terecht konden met onze klachten, is deze site is opgericht. Wij hebben er dus geen belang bij om bedrijven in een positief, danwel negatief daglicht te zetten. Het enige belang dat wij hebben, omwille van de betrouwbaarheid van onze eigen site, is dat negatieve berichten, maar zeker ook positieve berichten terecht zijn, zodat de juiste bedrijven beloond worden voor hun inspanningen.
Bij een slechte ervaring, geven jullie bedrijven de kans om dit te verbeteren?
Wat wij willen zijn betrouwbare bedrijven die doen wat ze beloven. Bij positieve ervaringen wordt een bedrijf beloond omdat het een fantastisch uithangbord kan zijn voor de service die gegeven wordt. Het is immers bepaald door onafhankelijke consumenten. Hetzelfde geldt voor een slechte review. Hierbij kijken wij altijd naar de aart en de ernst van de klacht. Indien wij hebben kunnen vaststellen dat deze beoordeling ook gegrond is, dan laten wij deze op de site staan. Indien er ook maar enige twijfel bestaat over de aard of echtheid van een review, dan zullen wij deze verwijderen. Indien mogelijk (en in de meeste gevallen) leggen wij contact tussen de klant en het betreffende bedrijf. Deze krijgt de kans om zich te rectificeren. Danwel de klacht te weerleggen, danwel het op een andere manier goed te maken. Wij leggen dan de vraag bij de klant neer of het euvel verholpen is en of de klant ermee instemt om, doordat de klacht nu eenmaal verholpen is, de review weg te laten halen of een voetnoot aan toe te voegen.
Hoe schrijft u een review en waar moet dit aan voldoen?
Heeft u een ervaring met een bedrijf? Dan vragen wij u, vooral bij een negatieve ervaring, deze ervaring zo goed mogelijk te onderbouwen. Met feiten, weetjes die u alleen kunt weten als u ook echt in contact bent geweest met dit bedrijf. Bij twijfel zullen wij trachten contact met de schrijver op te nemen en vragen uw ervaring te onderbouwen met bewijsstukken, zoals een e-mailconversatie of een factuur.
Er wordt getracht te voorkomen dat negatieve berichten die zonder grond zijn, op de site worden geplaatst. Iedereen die berichten wil plaatsen, wordt gevraagd zoveel mogelijk gegevens te verschaffen. Hoe meer gegevens, hoe waarschijnlijker de echtheid van uw ervaringen en hoe waarschijnlijker het is dat wij u ervaring laten staan. Indien u een negatieve recensie heeft geplaatst, wordt u per e-mail aangeschreven. Berichten die als een bundel afkomstig zijn van hetzelfde IP-adres, worden verwijderd. Indien er vanaf 1 ip adres meerdere ervaringen (bij eenzelfde of meerdere bedrijven) worden geschreven, zonder goede onderbouwing, dan worden deze verwijderd. Oproepen tot het voeren van actie worden verwijderd tenzij in de oproep contactadressen zijn opgenomen. Bedreigingen worden verwijderd. Evenals namen, contactgegevens en domeinnamen (URL) worden altijd gefungeerd.