NederlandReview

    Ervaringen Zooplus

    Wanneer je een huisdier hebt, wil je er graag goed voor zorgen. Naast goede voeding heb je daarvoor ook andere artikelen nodig, zoals een goed onderkomen voor je vogel bijvoorbeeld, speeltjes voor je hond, hooi voor je konijn en een vlooienmiddel voor je huiskat. Al deze artikelen en nog veel meer vind je bij ZooPlus. Maar er zijn nog vele andere dierenspeciaalzaken online, en hoe scoort deze webwinkel op het gebied van prijs, kwaliteit, levering etcetera? Dit willen wij graag van jou weten. Help ons daarom door via NederlandReview je ervaring te delen met andere dierenbezitters. Zo kan iedereen daar zijn voordeel mee doen.

    Over Zooplus

    Zooplus is in 1999 opgericht en wil dierenbezitters een vertrouwde en gemakkelijke online website bieden met de keuze uit meer dan 8000 producten voor je huisdier. Zij hebben acht vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Polen, Turkije en Oxford. Op dit moment leveren zij in 28 verschillende landen, en om dat te kunnen bereiken werken zij in heel Europa samen met talrijke verzendbedrijven. Zooplus biedt topmerken en kwaliteitsproducten aan op zowel het gebied van dierenverzorging als op het gebied van dierenaccesoires, en dit doen zij tegen gunstige prijzen.


    Bij Zooplus kun je bijvoorbeeld alles voor de verzorging van jouw paard vinden

    Diensten van Zooplus

    Bij deze webwinkel vindt je alles wat je nodig hebt voor je huisdier, er is een zeer ruim aanbod aan artikelen voor o.a. honden, katten, knaagdieren, vissen, vogels, paarden etcetera. Door te klikken op een product naar keuze kun je de productdetails bekijken, de evt. afmetingen of smaak. Naast het feit dat je de productdetails kunt bekijken, zie je hier ook meteen wat andere mensen die dit product hebben aangeschaft, van het product vonden. En heb je precies datgene gevonden wat je zoekt, dan plaats je dat eenvoudig in je virtuele winkelwagentje. Wanneer je je registreert als klant en bestelt bij Zooplus krijg je voor iedere euro die je uitgeeft een bonuspunt. Deze bonuspunten kun je opsparen, en wanneer je voldoende punten hebt, kun je bij je bestelling gratis bonusproducten toevoegen die je vindt in het bonusproductenoverzicht. De bestelling die je bij Zooplus doet, zul je over het algemeen, behalve in het weekend binnen 1 of 2 werkdagen ontvangen. Het minimumbestelbedrag is € 14,-, exclusief verzendkosten, en vanaf € 35,- wordt je bestelling gratis thuisbezorgd. Daar beneden zijn de verzendkosten € 2,99. Je kunt bij Zooplus op de volgende manieren betalen: via iDeal, Paypal, creditcard, op rekening of via vooruitbetaling. Ook kun je bij hen bestellen via een app voor Android en Iphone.

    Korting bij Zooplus

    Om de loyaliteit van hun klanten te belonen heeft Zooplus een pagina met kortingscodes en een duidelijk overzicht van de huidige aanbiedingen en kortingen. Ook krijg je, als je geabonneerd bent op de nieuwsbrief, via e-mail nogal eens een kortingscode toegestuurd.

    Klachten

    Voor vragen en klachten kun je van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur met de klantenservice bellen tegen een standaard tarief. Als je al een klanteninlog hebt, kun je je het beste via Mijn Zooplus aanmelden en dan van het contactformulier gebruiken maken. Dan hebben zij meteen jouw persoonlijke gegevens bij de hand. Zij reageren daar zo snel mogelijk op, meestal binnen 1 werkdag.

    Wat zijn jouw ervaringen?

    Ben jij al jaren klant of klant geweest bij Zooplus en wat is jouw ervaring met dit bedrijf? Kreeg jij je bestelde goederen op tijd binnen en voldeden ze aan je verwachting of viel het toch tegen? Wat vind jij van de prijzen van de artikelen bij Zooplus, ben je duurder uit dan bij de dierenspeciaalzaak om de hoek, of is het juist veel goedkoper? Al deze en meer ervaringen horen we graag. Zo kunnen we anderen laten weten wat ze van Zooplus kunnen verwachten en of ze er gerust iets kunnen bestellen of beter een andere webwinkel kunnen kiezen. Deel jouw ervaring hier en help hiermee anderen

    Lees hier de reviews van echte klanten van Zooplus! Vind je hier echt alles voor de verzorging van kat, hond, paard en meer dieren?

    Zooplus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (13)

    4
    31% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5
    Service
    rating
    3.4
    Prijs
    rating
    4.6
    Leveren
    rating
    3.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Grootste online dierenwinkel

    Ze hebben hier volgens mij het grootste aanbod van alle online dierenwinkels.
    Ik heb zelf best vaak iets besteld hier en het wordt telkens snel geleverd en goed verpakt.
    Niet supergoedkoop helaas, maar dat is dierenvoeding eigenlijk nooit helaas.

    Door: Sabrina23-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    hondenkleding

    Koop alleen bij Zooplus als je zeker weet dat het niet terug moet. De retourprocedure is een regelrechte ramp. Ik ben al twee weken bezig om iets retour te krijgen. Ik had kleding voor de hond besteld in verschillende maten. Om te beginnen zit er geen bestelbon in de doos. Ik heb dus zelf maar de oorspronkelijke factuur geprint en in de doos gedaan zodat ik kan aantonen van wie het afkomstig is. Om iets te retourneren moet je mailen. Dan dagen wachten en vervolgens moet je handmatig alle productnummer terugmelden. Middeleeuws! Dan weer dagen wachten. Vervolgens krijg je een link naar DHL om je pakket aan te melden.Maar je ontvangt geen retour adressticker. Ben dus zeer benieuwd hoe de DHL meneer dit gaat registreren.
    Dus koop alleen iets als je zeker weet dat het niet terug hoeft

    Door: Esther16-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Hondenbench draadkooi Tabby

    Slecht product en vervolgens een nog slechtere service
    Hele slechte ervaring met dit bedrijf!!! Nadat de spijlen van de bench die ik heb gekocht zijn afgebroken, wat tot gevaarlijke situaties leidt en ik mijn klacht daarover deed, geen enkel begrip. Je mag verwachten dat een bench van 85 euro het wel minimaal een klein jaartje zal moeten houden.
    De tekst op hun site: '...De wettelijke garantie is van toepassing op de producten die je bij zooplus koopt. Dit houdt in dat je als consument recht hebt op een deugdelijk product. Het product is of doet wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten'. Hier nemen ze het dus niet zo nauw mee.

    Door: Els Brinkerink14-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kattenvoer

    Zeer slecht bedrijf. Pakket is tot dusver niet bezorgd en de klantenservice is zowel telefonisch als per mail niet bereikbaar (geen reactie terug ontvangen) ik wacht nu al 5 dagen op het kattenvoer, volgende keer maar gewoon weer in de winkel kopen.

    Door: Dirk02-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Easy-Life Blue Exit

    Na gebruik conform de gebruiksaanwijzing van een door Zooplus.nl geleverde flacon Easy Life Blue Exit, aansluitend aan wekelijks onderhoud van het aquarium, is tot tweemaal toe binnen 16 uur forse vissterfte opgetreden. In totaal zijn 6 Discusvissen, 9 Kardinaaltetra’s en 1 Corydora gestorven. Zooplus.nl schuift de verantwoordelijkheid af en verschuilt zich achter door de fabrikant geleverde testresultaten, waaruit blijkt dat het gebruik van het middel veilig is. Echter, hoe toevallig is het dat tot tweemaal toe forse vissterfte optreedt na gebruik van de betreffende flacon Blue Exit na wekelijks onderhoud aan het aquarium, terwijl in alle overige gevallen waarin zodanig onderhoud is uitgevoerd en geen gebruik is gemaakt van de betreffende flacon, nooit vissterfte is opgetreden? Daarnaast hebben de door Zooplus.nl aangehaalde testresultaten geen betrekking op de betreffende door Zooplus.nl geleverde flacon Blue Exit en doen deze niets af aan voornoemde feiten. Vergelijk in dit verband een oplader die vlam vat, terwijl uit een eerdere test bleek dat het type oplader veilig was. Dan kan men ook niet onder verwijzing naar de eerdere test de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid afwijzen. Dergelijke testen sluiten immers (productie)fouten in incidentele gevallen nooit uit. Datzelfde geldt voor Blue Exit. Dat Zooplus.nl zich niettemin verschuilt achter testresultaten die niet zien op de door hen geleverde flacon Blue Exit, is dan ook niets anders dan een dooddoener. Een dooddoener die getuigt van gemakzucht en een hele slechte klantenservice!

    Door: Jaap30-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Konijnenkooi

    Zooplus heeft mij een konijnenkooi verstuurd waarbij er 1 onderdeel ontbrak. Na telefonisch contact hebben zij een nieuwe opgestuurd en gevraagd of ik de oude wilde retourneren via DHL. Ik maakte online een afspraak met DHL maar jammer genoeg kwamen zij niet langs op de afgesproken datum. Daarom Zooplus gebeld en zij hebben voor mij een afspraak gemaakt met DHL, ditmaal heeft DHL het keurig opgehaald. Inmiddels had ik voor de nieuwe kooi al wat betalingsherinneringen ontvangen, waarvan ik het vreemd vond dat ze überhaupt mij een factuur gestuurd hebben. Ik weer bellen naar Zooplus waarbij medewerker aangeeft dat ik deze betalingsherinneringen gewoon kon negeren. Ik hoefde natuurlijke tenslotte niet nog een keer voor de kooi te betalen. Op een gegeven moment krijg ik ook aanmaningen binnen en een brief van een incassobureau. Ik heb weer naar Zooplus gebeld en toen pas gaven zij aan maar een deel van de levering ontvangen te hebben en dat er daarom een incassobrief naar mij gestuurd is. Mijn situatie zouden ze neerleggen bij het managementteam en ze zouden per mail contact opnemen, maar intussen liep de betalingstermijn van 8 dagen van het incassobureau gewoon door. Zooplus weigerde op papier te zetten dat het managementteam ermee bezig was. Hierdoor kon ik dus niet bewijzen aan het incassobureau dat Zooplus met een onderzoek gestart was. Vervolgens hoor ik niets meer van Zooplus en als ik belde, elke keer weer hetzelfde, geen nieuws van het managementteam. Ook is er op de aanmaning van Zooplus niets vermeld over het inschakelen van een incassobureau en de daar bijbehorende incassokosten. Ook hier wilde Zooplus mij niet in helpen. Uiteindelijk zat er niets voor mij op om toch het incassobureau te betalen, de betalingstermijn was inmiddels bijna verstreken en ik was het zo zat en wilde ervan af zijn. uiteindelijk heb ik €202 euro moeten betalen voor een kooi wat ik gewoon netjes teruggestuurd heb.

    Ik bestel nooit meer bij Zooplus en zal iedereen dit ook ten sterkste afraden. Qua klantenservice willen ze niet meewerken en schepen ze je steeds af. Als je op zo'n manier geld van klanten wil ontvangen, houd je niet veel klanten meer over.

    Door: Cynthia Schut22-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen idee

    Rekening voor niks bestellen maar wel moeten betalen. Op de vraag wat er dan besteld zou zijn, geen antwoord

    Door: Karenda 18-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    diverse artikelen klacht gaat over de kattenbakvulling

    waardeloos verkopen kattenbakvulling die voor 90 tot 95% uit poeder/stof bestaat een negatieve review hierover op hun site werd niet geplaatst (terwijl het wettelijk verplicht is ook negatieve reviews te plaatsen) en klachten word niet op gereageerd koop hier niet de producten zijn rommel en klachten reageren ze niet op

    Door: j.h.08-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kattenbak, drinkfontein, filters

    Op 20 december 2019 voor een flink bedrag producten besteld. Maandag 30 december contact opgenomen wanneer de levering zou zijn omdat ik nog niet te horen heb gekregen. Zou de 31e uiterlijk geleverd worden, maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen bericht wanneer het geleverd wordt! Ik vind dit een zéér slechte zaak en het zal dus ook de laatste keer zijn dat ik hier bestel. P.s. ondanks de feestdagen hoeft een levering niet zo lang te duren!! Blijkbaar komt alles vanuit een distributiecentrum uit Duitsland, en gaat er daar van alles fout..

    Update: tot op heden nog niets mogen ontvangen.. Wél een mail gekregen van leverancier DPD dat zij het pakket komen leveren een deze dagen.. Ik ben benieuwd.

    Door: kelly ter Doest06-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Levering

    Normaal zeer tevreden over de bestellingen en levering. Nu al twee weken aan het wachten op bestelling. Geen reacties van de klantenservice. Vandaag maar naar de winkel voer halen.

    Door: Melanie04-01-2020
    Süreyya 12-08-2020

    Normaal zeer tevreden over de bestellingen en levering. Nu al twee weken aan het wachten op bestelling. Geen reacties van de klantenservice. Vandaag maar naar de winkel voer halen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    allerlei honden- en katteneten

    De op de website vermelde levertijd wordt bij lange na niet gehaald!!
    Na contact net de klantenservice werd verteld de mijn bestelling vertraging had opgelopen .....DAAR was ik zelf ook al achtergekomen. Overigens is dit niet de eerste keer dat ik lang op mijn spullen moet wachten.

    Na mijn bestelling werd er vrij snel een track en trace gestuurd - echter deze was nog niet te volgen omdat het vervolgens nog een paar dagen duurt voordat het pakket bij de bezorger is. Het ligt dus niet aan de bezorger!!!!

    Na nogmaals een klacht in te dienden was de reactie van Zooplus dat er wederom een Track en Trace-link naar mij werd gestuurd...... vandaag gaat er bezorgd worden!!!

    9 oktober besteld.
    11 oktober werd gezegd dat het verstuurd zou worden - maar de link naar track en trace werkte niet
    vandaag 15 oktober gaat er bezorgd worden!!

    Op de webite staat duidelijk de levertijd vermeld, dit klopt echter van geen kant!!

    Zooplus is mij kwijt als klant nu. Goedkoop waren ze toch al niet - maar wel makkelijk omdat ik alles tegelijk kon bestellen.

    Door: belinda15-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    speciaal hondenvoer

    Waardeloos, waardeloos meer kan ik van Zooplus niet maken... maandag besteld speciaal voer voor onze hond dus binnen 1 á 2 werkdagen geleverd geeft Zooplus aan, hier gaan we dan van uit. Week later geen bestelling binnen gekregen !!!! Geen reactie via mail van Zooplus!!! gebeld en zelf maar gemaild, zooplus gaf aan dat door enorme drukte er één dag vertraging mogelijk was zo als ik kan uitrekenen zit ik dan maximaal op 3 dagen levertijd. 6 dagen verder géén mail, géén telefoontje en geen product afgeleverd. Wederom maar weer gebeld krijg hier een Pias 1e klas aan de lijn die niet verder komt dan "excuses Meneer meer kan ik niet doen" waarschijnlijk en goed te horen lepelt deze "Pias"deze regel honderden keren per week op dat hoor je. Voor mij was dit de 1e keer Zooplus omdat ze 7€ goedkoper waren dan de site waar ik normaal bestel maar spijt hiervan EENS MAAR VOOR MIJ NOOIT WEER ZOOPLUS!!!!! wat een stelletje alles belovende onkundige groep mensen!!!!

    Door: kremer14-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Aanbiedingen zijn goed en je krijg bonuspunten

    De dierenproducten die bij Zooplus aangeboden worden zijn bijzonder laag geprijsd. Ook is het assortiment echt heel erg groot. Bij ons in de dierenwinkel zijn echt niet zoveel producten te vinden, dus daarom kies ik er steeds vaker voor om speeltjes en dergelijk hier te bestellen. Daarbij komt dat je bij iedere aankoop bonuspunten kunt sparen. Wanneer je genoeg punten hebt gespaart, kun je ze inwisselen voor leuke bonusproducten. De producten die je bestelt komen ze gewoon thuis brengen en dat is heel makkelijk. Ik hoef de deur dus niet meer uit. Alleen duurt het soms wel een beetje lang.

    Door: Roelie Tulp23-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    Schrijf zelf een review over Zooplus

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Zooplus een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 13 ervaringen geplaatst over Zooplus. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4 gekregen, waarbij 31% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Zooplus actief?

    Zooplus is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Dierenwinkels

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Zooplus gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.