Yorcom
Alle reviewsYorcom
Alle reviews (6)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Acer Veriton
Slecht product gekregen acer computer besteld, leek wel gebruikt, retourzending wordt niet vergoed, nu 10 euro kwijt aan verzendkosten.
Snelle Acer laptop!
Top laptop gekocht bij Yorcom. Telefonisch goed advies gekregen voor een laptop die snel moest zijn en genoeg opslag voor mijn foto's had. De verkoopster aan de telefoon nam ruim de tijd om al mijn vragen te beantwoorden.
Het bestelproces ging gemakkelijk en binnen no time stond het pakket de volgende dag, door PostNL geleverd op de stoep.
Een echte aanrader om bij deze winkel computerproducten te kopen!Laptop
Betalen voor een nieuw product en het geleverd krijgen van een tweedehandsproduct is hier blijkbaar de gang van zaken.
Deel 1:
Op 8 mei in de ochtend heb ik een Acer Nitro 5 laptop besteld bij Yorcom. Dit proces verliep vlekkeloos. Al snel ontving ik een factuur en kreeg ik een notificatie op mijn PostNL app dat er de volgende dag een pakket richting mijn adres zou komen.
Deel 2:
De volgende dag (9 mei) om 09:59 kreeg ik een e-mail van Michael (werknemer of eigenaar van Yorcom) met het bericht dat de laptop die zij mij hadden verstuurd al geopend was. Verder vermelde hij dat dit was gebeurd omdat de laptop aan een klant werd getoond. Hij zei dat de laptop 100% werkte en ik hem terug kon sturen als ik hem niet wilde (ik kon hem ook weigeren aan te nemen bij PostNL). Zijn reden om dit product op te sturen i.p.v. een nieuwe laptop (waarvoor ik ook heb betaald) was omdat hij graag wilde voldoen aan de levertijd. -Dit is opmerkelijk omdat zij op hun site een levertijd hebben van 30 dagen. -Ook was deze laptop het laatste exemplaar die Yorcom nog had.
Dit betekent dat ik dus een laptop opgestuurd had gekregen die al open was gemaakt en waarvan de zegel dus was gebroken. Hierdoor heb ik niet 100% garantie dat ik een nieuw product heb. Het zou zo kunnen dat deze laptop in de showroom heeft gestaan voor wie weet hoelang. Of dat het naar een klant is opgestuurd en deze geretourneerd is. Ik heb geen enkel garantie wat de waarheid is, het enige wat ik wel zeker weet is dat ik €999,- heb betaald voor een nieuw product en hiervoor een geopend exemplaar voor heb ontvangen.
Deel 3:
Hoe Michael en Yorcom het proces hebben afgehandeld is zeer verontrustend als klant. Door hetgeen wat zij hebben gedaan heb ik geen enkel vertrouwen in hen. Wanneer een klant een laptop besteld die Yorcom niet nieuw kan leveren dan is het normaal en netjes om contact met de klant op te nemen en de situatie uit te leggen. Zij hebben er bewust voor gekozen om dit niet direct te doen maar pas de volgende dag mij erover te mailen, dit terwijl de laptop twee uur later bij mij zou worden afgeleverd.
Ik denk ook dat zij dit hebben gedaan om het product in mijn handen te krijgen en dan pas het slechte nieuws te delen. Dit alleen om mij in een situatie te krijgen waarin ik eieren voor mijn geld koos. Oftewel ik had de laptop al in handen, het is makkelijker om hem te accepteren dan hem terug te sturen.
Deel 4:
Ik had ook rondgekeken bij andere webshops die deze laptop verkochten. Zo kwam ik hem bij Coolblue tegen. Hier was die niet nieuwe leverbaar maar werden er wel geopende laptops verkocht voor €893,-. Meer dan €100,- goedkoper dan het tweedehands model die Yorcom als nieuw aan mij wil verkopen.
Link Coolblue
www.coolblue.nl/product/838983/acer-nitro-5-an515-54-59pf.html
Deel 5 (laatste deel):
Nadat het pakket in ontvangst was genomen door mijn moeder, die onwetend was van het feit dat het om een tweedehands exemplaar ging en hem dus helaas niet direct mee terugstuurde met PostNL, heb ik Yorcom opgebeld. Ik was zeker niet te spreken over hun manier van zaken doen.
Toen ik Michael aan de lijn kreeg en hem duidelijk vertelde dat ik er niet van gediend was tweedehandse producten te krijgen voor het geld van een gloed nieuwe vertelde hij mij dat andere klanten dit niet erg vonden. Dus met andere woorden; volgens Michael is het de normale gang van zaken dat klanten geopende/tweedehandse producten krijgen wanneer zij betalen voor een nieuwe. Dit raakte een snaar bij mij. Heb Michael ook duidelijk verteld dat ik geen idioot ben wiens geld zij kunnen aftroggelen. Vond hem zeer arrogant en denigrerend overkomen. Heb ook nul keer gehoord dat hij het jammer vond dat ik ontevreden ben. Michael zei alleen dat hij mij een retourlabel ging mailen en wenste mij snel een fijne dag toe en hing op. Dit terwijl ik nog niet klaar was met het gesprek. Ontzettend asociaal.
Dit is mijn ervaring met Yorcom. Hoop dat die van u anders verlooptVet goeie service
Had een kabel besteld en zat na 4 maanden een breuk in, werd niet moeilijk gedaan en kreeg gelijk een nieuw.
Het had dus ook zomaar kunnen zijn dat ik het zelf had gedaan, maar geen vragen en geen gezeur :-)Outlet
Prima winkel. Goede dealtjes, vooral in de outlet moet je even kijken. Daar trek ik regelmatig wat moois uit
Oh pardon, verkeerd geklikt zie ik: de Service is ook prima!
Prima winkel!
Een van de beter IT online shops, goede levering, bijna alles voorhanden. Top winkel!
Anderen bekeken ook

Televisie kijken in de badkamer, zijn daar goede oplossingen voor te vinden? Want als je een uurtje in bad gaat zou het natuurlijk wel leuk zijn al...

Foto de Vakman is meer dan alleen dé vakman op het gebied van camera’s. Nieuwsgierig naar ervaringen van anderen die hier hun camera k...

Heeft u elektronica of gadgets nodig maar kunt u dat niet vinden in de winkels? Dan kunt u gadgets via de webshop geeektech.com gadgets bestellen. ...

heb 4 weken geleden wat besteld en nog steeds binnen. bestel hier nooit meer