Xenos

6.3

Bestellen

5.5

Service

7.3

Prijs

5.9

Levering

52.2%

Zou hier weer kopen

Xenos

Wat is Xenos en bent u ooit daar naar toe gegaan? Hoe was uw ervaring van het bezoeken van de winkel of hoe hebben de consumenten het ervaart. We verzamelen reviews over bedrijven en winkels van consumenten die eerder daar een product hebben gekocht of daar gingen winkelen. Wij als NederlandReview hebben dus verschillende reviews van verschillende echte klanten op onze portaal waar u kunt zien of Xenos wel een goeie winkelketen is. Wij als NederlandReview zijn een onafhankelijk platform waar de mensen hun reviews dus kunnen achterlaten. Hiermee winnen we informatie voor de consumenten die ooit is bij Xenos willen werken of producten daar willen kopen. Zoals ik het eerder aangaf, hoe was uw ervaring daar? Waren ze klantvriendelijk, waren de producten etc. van topkwaliteit? Met de reviews kunt u dus lezen hoe het daar is. Natuurlijk is het per winkel verschillend.

Over Xenos

Xenos is een winkelketen gevestigd in het land Nederland. Het is dus een Nederlandse winkelketen die gespecialiseerd is in het verkoop van zeer diverse goederen. De eerste winkel Xenos is opgericht te ’s-Hertogenbosch (Den Bosch ) in het jaar 1973 als onderdeel van de SHV groep na hun overname van De Gruyter in 1971. Xenos begon ooit vroeger als een kruideniersformule en is in het jaar 1989 overgenomen door Blokker. Later kwamen de echte eerste drie winkels in Eindhoven, Utrecht en Amsterdam.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Waalwijk waar circa 120 mensen werken. In het jaar 2000 is er een grootte van 40.000 m2 distributiecentrum gevestigd. Ze gebruiken voor het laden en lossen half-automatische voertuigen die op afstand te buren zijn. 

Er zijn vijf- tot zesduizend verschillende soorten producten verspreid over meer dan 300 filialen in zowel Nederland als in Duitsland in het jaar 2014. 

Xenos is dus een winkelketen met huishoud,- cadeau- en woondecoratie artikelen waar zij ook etenswaren verkopen. 


Voor Xenos Duitsland werd er in het jaar 2014 een omzetgroei verwacht en zal een look hebben van de Nederlandse Xenos winkels. Ook heeft Xenos een webshop met vernieuwde winkelformule van Xenos te completeren en informatie aan te bieden.

Xenos diensten

Xenos biedt zowel als huishoud,- , cadeau- en woondecoratie artikelen zoals ik het net over had. Ook verkopen ze etenswaren zoals zoetwaren, superfoods, kruiden en sauzen en veel meer. 

Volgens Xenos heeft Xenos een wereldkeuken die daar is vertegenwoordigd. Ze hebben heerlijke pijnboompitjes, pesto en andere Italiaanse lekkernijen die je kan bestellen volgens hun. 


Ze hebben ook categorieën van tafels waar je een sfeervolle tafelkleed en gezellige servetten kunt gaan bestellen volgens Xenos.  Als je op werkdagen voor 22:00 besteld bij Xenos haar webshop, dan heb je het de volgende dag in huis. Ook is er een gratis verzending vanaf €30,-. Als het totaalbedrag lager is dan €30,-, betaal je €3,99 aan verzendkosten per bestelling. Ook is het mogelijk om het achteraf te betalen en gratis te retourneren in de Xenos winkels.

Klachten

Xenos heeft een uitgebreide klantenservice waar je je bestelling status kunt kijken of kunt laten annuleren . De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar met uitzondering van feest- en zondagen. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen. 
Ooit een klacht gehad en erover besproken met Xenos? Laat het weten aan NederlandReview voor de consumenten!


Lekker goed EN goedkoop? Of toch maar niet? Lees ervaringen over bestellen en retourneren van klanten bij Xenos. Zo weet u precies wat en waar u koopt. Lees beoordelingen bij NederlandReview

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (46)

Kledingrek

Ik had een kledingrek besteld en dit werd opgestuurd naar een pakketautomaat. Door een fout van PostNL belande deze 17 km verderop i.p.v. bij mij om de hoek. Contact gehad en toen is het pakket teruggestuurd naar Xenos en zouden zij het opnieuw opsturen naar een afhaalpunt bij de Primera. Dat is gebeurd, maar Primera heeft het pakket geweigerd omdat het gericht was aan hen. Fout van Xenos dus. Toen direct weer contact gehad met Xenos en zij gaven aan het wel naar mijn huis te kunnen sturen. Zou allemaal opgelost worden. Prima! Een dag later ontvang ik een creditfactuur zonder verdere uitleg. Toen toch maar zelf gebeld en er werd doodleuk gezegd dat het product uitverkocht was en dat ze het niet meer konden opsturen. Huh? Het was toch al enige tijd (4 weken) mijn product en meermaals onderweg geweest. Hoe kan dat product dan ineens weg zijn? Blijkbaar hebben ze het ondertussen verkocht aan iemand anders en ben ik mijn bestelling dus kwijt. Ze schuilen zich achter het feit dat ze zo werken, ze doen alles volgens de regels en ik krijg mijn geld terug. Maar het product dat weken onderweg is geweest en door fouten van PostNL en Xenos nóóit bij mij is aangekomen ben IK hier de dupe van. Ontzettend bijzondere reactie ook van de klantenservice. Alles behalve professioneel. Ik raad anderen dan ook aan om hier nooit meer iets te bestellen. Als zij een fout maken ben jij hier de dupe van en ontvang je dus nooit het product, ook niet na 4 weken wachten en intensief contact met de klantenservice.

N

Nikki Koopman

01-08-2023

0forum

Webshop

Bestelling werd maar niet geleverd. Na geregeld bellen en mailen werd steeds verteld dat het aan PostNL ligt. Dat klopt wellicht, maar dat is niet mijn probleem. Telefonisch krijg je een standaard antwoord (nog even geduld) en via mail wordt gebruikt gemaakt van templates dus de mails worden niet of niet goed gelezen. Ben nu een maand verder, en heb mijn geld terug gevraagd. Nu hebben ze, ongevraagd, de bestelling opnieuw verzonden. Alsof ik daar na een maand nog op zit te wachten. Geld waarschijnlijk gewoon kwijt. Waardeloze winkel!

K

Kobus

30-06-2023

0forum

Afval emmers

Nooit meer

M

M

11-06-2022

0forum

diverse produkten, waaronder sierkussens en olie

Via de webshop besteld. Snel bezorgd, prima kwaliteit, zorgvuldig verpakt (zodat er niks kon lekken en/of beschadigen).

A

annette

14-04-2022

0forum

Versiering

Nog geen ster waardig!! Wat een k-t winkel is de xenos. Sevice nog lager dan het iq van een stoeptegel..... Mijn advies koop hier niks! Zodra je de klantenservice nodig hebt alleen maar gezeik. Bestellingen Annuleren staat niet in het woordenboek. Spullen afhalen kan vanaf 6 dagen dus bestel al zeker niks wat je snel nodig hebt. De gemiddelde AliExpress levering kan hiermee concurreren. Wil je een bestelling annuleren omdat je de levertijd te lang vind zul je eerst naar een winkel toe moeten. (Deze zijn open van 9.30 tot 17.00) al moeilijk te halen voor een werkende Nederlander. Den denk je goed bekeken deze kantoortijden. Met pijn in moeite om 16.55 bij de winkel, is het personeel al lang en breed vertrokken. Kan gebeuren op een rustige dag. Poging 2... Wat denk je iedereen vertrokken. Samengevat systeem van dit bedrijf werkt voor geen meter en is erg achterhaald. Denk je bij de klantenservice iets gedaan te krijgen sturen ze je gewoon naar de winkel die dan vervolgens niet berijkbaar is voor 40 uur werkende mensen... Zou niet moeilijk moeten zijn om geld terug te storten

A

Aron

24-01-2022

0forum

Winactie

In april al een winactie gewonnen en tot op de dag van vandaag nog steeds niks gekregen. Wordt van het kastje naar de muur gesmeten en er wordt niet gereageerd op mijn berichten, wat wel gelezen wordt. Erg slecht!!

M

M. Veldkamp

31-08-2021

0forum

Van alles

Bestelling niet compleet geleverd. Post.nl zegt afgeleverd ( niks ontvangen) Ja 1 van de 4 producten. Klantenservice bellen ,mailen.bellen Nu welles nietes spel met post.nl Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb. Post .nl zet te pas en te onpas gewoon je spullen op de stoep Iedereen kan het zo pakken. Ik kan niks bewijzen Maar betaal echt niks voor wat ik niet heb gehad. Ben er zo klaar mee. Xenos los dit op aub Is niet mijn verantwoordelijkheid

H

Hendriks

30-08-2021

0forum

Kast + paar voorraadpotjes

Waardeloos. Online kast besteld, paar potjes maar meebesteld. Krijg je een mail, kast niet op voorraad, je krijgt geld terug, geen moment om even te kunnen reageren wat ik wil doen, en worden gewoon die potjes geleverd waar ik geen interesse meer in had. 2x een email gestuurd, 2x niks gehoord. Kon uiteindelijk zelf opdraaien voor de retour-kosten. 1x, nooit weer. 0 klantenservice.

A

Arno

28-07-2021

0forum

Lampekap.

Nooit geen Xenos meer...!! Waardeloze gang van zaken. Waardeloze service. Waardeloze bezorging. Nooit meer dus ! Wees gewaarschuwd.

M

maria van overbeek

15-06-2021

0forum

Zeer slechte klantenservice

Zeer slecht Van december bezig om €19.99 retour te krijgen Xenos maakte een fout door €9,99 over te maken en de resterende €10 kan ik naar fluiten Inmiddels 14 mails en 18 telefoontjes verder Nog steeds niet opgelost Ze beloven terug te bellen maar doen ze niet Dan geven ze aan het is betaald Bel je weer en zeggen ze dat ze een fout hebben gemaakt en binnen 10 werkdagen staat het op je rekening ? Senior Smarand van Xenos zou t oplossen maar zij laat niks meer van zich horen Xenos stuurt 2x maal een schandalige incomplete en beschadigde vakkenkast Biedt compensatie maar keert niet uit Je kunt naar de klachtencommissie kost je €150 maar de kast was €79 Nou dan ben je mooi een aap gelogeerd

I

Inge

26-03-2021

0forum

3 Serviessets

1 16 dagen levertijd ano 2021 kan echt niet 2 3 dagen thuis blijven u pakket wordt morgen bezorgd na contact gelegd te hebben met klantenservice vriedlijk en duidelijk tewoord gestaan prima klantenservice werd duidelijk dat ik nog 5 dagen moest wachten ja eindelijk ze zijn binnen wat schetst mijn verbazing 2 geleverd ipv 3 weer bellen half uur ja echt een half uur in de wacht het antwoord is ja u heeft een nalevering ow oke maar dat staat niet op de pakbon daar staat alles geleverd waneer komt de na levering als het goed is deze week meneer en anders nog even geduld hebben volgende dit kan niet waar zijn maar ja wel hoor Ik bestel echt nooit weer iets bij xenos dan wacht ik wel dat de winkel weer open is Nogmaals verbaasd dat dit nog kan in deze tijd heel bijzonder Groet van der heide

V

Van der heide

16-02-2021

0forum

Wijnrek

Op 25-01 een bestelling gedaan welke binnen 4 tot 10 werkdagen zou worden geleverd. Na 15 werkdagen nog altijd niets ontvangen, PostNL heeft het pakket zelfs nog niet binnen. Meerdere contactformulieren ingevuld zonder respons, daarna met de klantenservice gebeld. Zij spelen een bandje van 2 minuten af en vervolgens melden ze dat het erg druk is en hangen ze op. Dank je wel voor de service.. Ik heb nu dus nog steeds geen idee waar mijn pakketje is. Eerste en laatste bestelling die ik bij deze winkel doe.

P

Pim Bomhoff

15-02-2021

0forum

fruitschaal

verzending traag, verpakking zeer slechts 3 mm doos, dus inhoud was gebroken. na 2 weken en 5 emails betaalt xenos aankoopwaarde terug maar niet de door mij betaalde verzendkosten. Toppunt van slechte service. Xenos hult zich in stilzwijgen en bij onderzoek blijkt xenos nergens te zijn aangesloten, geen enkel consumentenbescherming dus

H

Helen

11-02-2021

0forum

2x Pampagrass 1x pluim small

2x pampagrass besteld, 2 vershillende kleuren ontvangen. 1x pluim small besteld daar zijn 3 takken van afgebroken. meerderen keren gemaild maar ik krijg geen contact met xenos ook meerdee keen gebeld maar de hoorn word er op gegooid,

I

I renkema

23-01-2021

0forum

Te veel

Niks geleverd gekregen, geen mail terug, wel mijn geld kwijt. Wat een smerig vies bedrijf Ik hoop dat de winkels zullen verdwijnen... Na verzoek om terugbetaling nergeren ze je volledig

C

Claudia Siewertsen

16-01-2021

0forum

Servies

Zeer Slecht!!! Doos is ingedeukt en beschadigd geleverd. Er waren meerdere borden stuk geleverd van mijn bestelling. Ik wacht nu nogsteeds op de na levering. Waarvan 1 bord die ik besteld had niet meer verkrijgbaar was. Dus ik heb nu een serviesset die niet compleet is. Die ik wel nodig had met kerst. Ik zal hier niet nog een keer bestellen.

M

Mustapha Boutia

23-12-2020

0forum

Webbing Bandung kast

Erg teleurstellende ervaring: ik had een lichte Webbing kast besteld voor in mijn slaapkamer, maar kreeg in plaats daarvan een zware Industriële kast geleverd die ik niet kan verplaatsen en dus al anderhalve week in de woonkamer in de weg staat. Contact opgenomen met de klantenservice en na 5 dagen kreeg ik een reactie dat ik kan retourneren bij een postnl-punt (tegen extra betaling) en dat zij als ze mijn retour ontvangen hebben de juiste kast opsturen. Waardeloze service - de industriële kast weegt namelijk 25kg en past niet in een auto dus retourneren is niet mogelijk. Zij hebben een fout gemaakt, maar nemen niet de verantwoordelijkheid om dit goed op te lossen. Had ik maar nooit die kast besteld, wat een teleurstellende ervaring.

L

Laarman

07-12-2020

0forum

serviesgoed

Super!!

A

Anna

20-11-2020

0forum

Een kast

Kast besteld deze werd kapot geleverd lades passen niet hij is gedeukt en de verf eraf. Retouren mag maar dit past niet in een normale auto en ik kan de doos niet eens zelf tillen. Ophaal service doen ze niet aan wel kon ik een paar euro ( totaal niet in verhouding) korting krijgen.

N

Natascha Hazelbag

07-11-2020

0forum

krukje online

er zat een xenos bij mij om de hoek maar dat is nu een andere winkel vind het jammer dat de xenos weg is want ik ging er best vaak even naar binnen toe maar nu heb ik al een paar keer online bestelt en dat gaat telkens heel goed de laatste keer was een leuk krukje ik had het met een paar dagen in huis en het was in de aanbieding dus lekker goedkoop

A

andrea van sas

11-07-2020

0forum