Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
45% Zou hier weer kopen
Ben je op zoek naar een gereedschapsleverancier? Ga je iets opknappen in huis maar ontbreekt het gereedschap? Bij Westfalia zijn veel artikelen te koop. Lees wat andere mensen van Westfalia vinden zodat je kunt besluiten om wel of niet met het bedrijf in zee te gaan.
Westfalia is een gereedschapsleverancier. Je kunt bij Westfalia artikelen kopen in de categoriesoorten gereedschap, landbouw & dier, verlichting & elektronica, auto, tuin, huishouden & koken, kleding, gezondheid, rondom het huis, wonen & lifestyle.
Westfalia is lange tijd geleden opgericht. Op het moment van schrijven wel meer dan 80 jaar terug. Het bedrijf is destijds opgericht door de familie Aschermann. Het bedrijf is opgestart in Schwerte, een plaats gelegen in Duitsland. Het bedrijf stelt altijd voor kwaliteit en een betaalbare prijs te gaan. In eerste instantie startte Westfalia met verkopen van landbouwproducten. Later werd een postorder dienst opgericht. Het gevolg hiervan kwam jaren later, toen de eerste catalogus werd gepubliceerd. Omdat consumenten veel vraag hadden naar de producten besloot Westafalia in de jaren negentig haar assortiment uit te breiden. Op dat moment kende het assortiment 984 hoogwaardige gereedschappen die gericht waren op bijna iedere klus. Dit bedrijf is pionier op het gebied van Customer Value. Dit kun je zien als een concept dat het mogelijk maakt kwaliteitsproducten betaalbaar te maken. Voordeel is dat iedereen die producten dan kan aanschaffen. Er was na de oorlogsjaren veel vraag naar kwalitatief goed gereedschap. Daarna kwam er ook vraag naar andere producten, waarop door het bedrijf werd besloten het assortiment verder uit te breiden. Op dit moment stelt het bedrijf honderdduizenden pakketjes te versturen. Dit gebeurt vanuit het magazijn in Duitsland.
Het bedrijf werkt samen met vervoerders GLS en DPD. Zij moeten zorgen dat de artikelen die zijn besteld op tijd worden geleverd bij de consument. Als je een bestelling hebt gedaan zul je een track&trace code ontvangen. Deze speciale track&trace code ontvang je op het moment dat de bestelling het magazijn in Duitsland heeft verlaten. Mocht je op het moment dat de bestelling wordt aangeboden niet thuis zijn, dan worden de artikelen op een later moment aangeboden en/of bij de buren afgeleverd. Als ze later worden aangeboden dan gaan de artikelen eerst terug naar het depot. Als de artikelen terug gaan krijg je een 'niet thuis code' van de vervoerder. Daarmee kun je opnieuw een afleverafspraak inplannen via de GLS pakketshop. Artikelen worden binnen drie en vijf dagen bij je afgeleverd. De verzendkosten zijn gratis als je een bestelling boven de € 75,- doet. Mocht je bestelling onder dit bedrag uitkomen zijn de extra kosten € 5,95.
Als je niet tevreden bent met je bestelling of als er iets mis mee is kun je de artikelen retour sturen. Je dient binnen 30 dagen een e-mail te sturen naar info@westfalia.eu. De gehele procedure lees je op de website van Westfalia. Voor alle artikelen geldt de wettelijke garantie.
Ben jij al klant bij Westafalia? Dat komt goed uit. We zouden het geweldig vinden als jij je mening over Westfalia wil achterlaten via NederlandReview. Heb jij veel artikelen bij Westfalia gekocht? Gebruik je deze nog steeds naar tevredenheid? Wat vind je van de kwaliteit van de artikelen? Was je tevreden met de prijs die je moest betalen? Zijn de bestelde artikelen op tijd bij je afgeleverd? Heb je op andere manieren zaken gedaan met Westfalia? Deel je visie met de bezoekers van NederlandReview. Door jouw input maken andere mensen een goede beslissing.
Mede door jouw visie gaan ze bij Westfalia de producten kopen die zij nodig hebben op het gebied van onder andere gereedschap, auto en tuin. Onafhankelijke bedrijfsbeoordelingen lees je via NederlandReview.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Bestellen dat gaat snel, levering duurt een week en daarna heb je pech. Telefonisch niet bereiken. Op e-mails wordt al meer dan een week niet gereageerd terwijl het bandje aan de telefoon aangeeft dat je binnen 24 uur gegevens krijgt waar en hoe je spullen kunt terugsturen. WAARDELOOS gelukkig met Paypal betaald.
Truus van Boven
03-11-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Het bouten en moeren assortiment kocht ik via Bol.com waarbij deze firma partner is. Van de 7 setjes zilverkleurige bouten waren er 3 setjes niet oké. 1 set was zwart , 1 set was zwart en verroest, en 1 set was donker grijs en verroest. Dus 4 setjes waren oké. De 3 setjes moeren waren ook oké. De verpakking was matig, in een veel te grote doos. Advies aan iedereen: Nooit iets kopen bij deze firma !
Emile
01-11-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
las klem werd geleverd .voor bageten heb ik men geld terug gekregen maar men potkrik daar heb ik faktuur van ge kregen 129 euro maar nooit ontvangen krijg ook geen antwoord op men mails zou graag nog matriaal bestellen maar ga wachten tot ik men potkrik geleverd krijg .
rinaldo de coninck
26-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Tijdens levering al onderdelen verbogen. Binnen een jaar is de bbq kapot op de las naden. Het duurt vervolgens meer dan een maand om onderdelen aan te vragen en IK HEB NU NOG STEEDS NIKS
Bram
20-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
ik kocht een veegbostel (westfalia) met batterij, maar het apparaat werkt helemaal niet goed....het veegt niet goed, duwt de helft voor zich uit of naar de zijkanten... de opvangbak is zeer moeilijk te monteren, en er gaat bijna niets in, ik klaagde bij de verkoper maar ik werd niet verder geholpen!! dus mensen koop het apparaat niet want u heeft alleen maar ergernis, voor die prijs vind u zeker een beter apparaat....
Robby
01-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Kapot geleverde glijstang set met regendouche. Waardeloze klantenservice 2 maal meer dan een 30 min in de wacht gestaan zonder dat er iemand op nam. Uiteindelijk nooit een medewerker kunnen bereiken. Na 4 weken emailen hebben wij nog steeds geen nieuw product toegezonden gekregen. Waardeloos! Hun aanbod 15 euro ter compensatie. Daarnaast komen ze de belofte te reageren binnen 24 komen ze niet na. En moet je dagen wachten.
Alex perez
23-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Na 15 nog steeds niets ontvangen. Had ik maar bij Bol besteld!
Johan
18-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
De bestelling was in 2 dagen al binnen en alles naar wens.
Ad van Diessen
15-06-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Niets anders dan LOF voor dit bedrijf. Ik was zeer verrast, ontving een geheel nieuwe kraan. De correspondentie mail is bij mij niet aangekomen, ineens stond daar de bezorger. Vanaf nu koop ik bij dit bedrijf/merk. Super service. Dank u. Monique
Hogendoorn
16-02-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ik heb geen goed woord over voor dit malafide bedrijf met z'n waardeloze klantenservice die geen moer uitvoerd. Ik wacht al sinds begin november 21 op mijn bestelling wekelijks achteraan bellen en ze doen gewoon geen ene fu*k daaro en naar je geld kan je fluiten
Diana
26-01-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Aankoop gedaan betaald maar leveren nee! Ik wacht nu al meer dan 2 manden op mijn betaalde bestelling Die ik nu liever niet meer wil Maar gewoon mijn geld terug
d
25-01-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Bestelling nog niet geleverd,na veel mails en telefoons,nog steeds niets.Ze onderzoeken het!!!???Ze onderzoeken blijkbaar veel,maar zonder enig duidelijk antwoord van waar mijn bestelling blijft.Bestelling geannuleerd en ook dit zijn ze aan het onderzoeken.Heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.bij mijn laatste telefoon gesprek hebben ze zelfs de telefoon neergelegd.Heb ondertussen klacht ingedient.
manuel
12-01-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Kommode besteld alleen maar delen kapot.Zou een nieuw deel krijgen maar dat krijg ik maar niet.Wat een bagger verkopen en leveren ze.Nee ik koop gier niks meer pufff
Eveline
07-09-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Bestelling niet geleverd, wel betaald. Westfalia zegt echter dat het wel geleverd is. Niet bij mij, niet bij de buren en geen briefje in de bus. Onderzoek duurt nu al een tijdje en mijn geld nog niet terug. Ik was al geen internetbesteller, dus voor mij nooit meer. Voortaan gewoon weer ouderwets naar de winkel en hoop dat ik mijn geld terug krijg. Anders weer een lesje geleerd...
Cindy
25-08-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Mijn ervaring met Westfalia, Gekocht 29 okt 2019 een powerpack Bully Smart. Apparaat ging vlak voordat de garantie af zou lopen defect. Kontakt opgenomen met Westfalia, apparaat mocht terug worden gezonden voor reparatie. Heb ze verteld dat ik +_ over 3 weken een lange tocht per auto naar Scandinavië zou gaan maken dat ik daar de Bully absoluut nodig zou hebben. Mijn vraag, heb ik hem voor die tijd terug? remplaceer hem dan aub, daar was geen sprake van, ook een credit was geen optie. Wacht u maar rustig af was het devies. Maakte ze duidelijk dat ik dan verplicht was een nieuwe aan te schaffen en dat ik dan 2 van die apparaten zou hebben daar ik die reis zonder niet verantwoord achte, reactie van Westfalia, dan verkoopt u er toch weer een. Zo makkelijk word er daar over gedacht. Dag voor vertrek, nieuwe aangeschaft en ben op reis gegaan. Diverse malen heb ik vanuit het buitenland gebeld met Westfalia zij wisten van niets, geen idee waar u Bully blijft, wij wassen onze handen in onschuld het ligt allemaal aan de reparatieafdeling in Duitsland. Hele affaire duurde al 6 weken zonder enige informatie over de vordering. Mijn geduld was op en heb Westfalia gemaild dat ik voor een bepaalde datum mijn Bully geleverd wil hebben, zoniet dan eis ik de aankoopsom terug, dit met een cc aan Consuwijzer. Volgende dag van Westfalia een mail dat ik mijn Bully kon ophalen bij een DPD station. Typische dat een dreigement, en een cc aan Consuwijzer effect heeft Volgens DPD stond het apparaat al een week bij hun in de opslag en was de Bully er al aangeleverd en nooit opgehaald en terug gestuurd naar Duitsland. Daarvandaan is hij voor de tweede keer naar DPD in Nederland gestuurd. Nimmer heeft Westfalia mij geattendeerd dat de Bully naar mij is verzonden. Het apparaat is niet gerepareerd maar geremplaceerd, hadden ze dat op mijn eerdere verzoek maar gelijk gedaan dat voorkwam mij extra kosten en een hoop irritatie. Westfalia denkt niet met de klant mee, als het ze te lastig word aan de telefoon veranderd de toon van vriendelijk in arrogant en vijandig, en tot overmaat sturen zij een mail of ik niet meer wil bellen maar het contact via de mail wil laten lopen. Zij hebben geen enkel initiatief getoond het probleem te cancelen. Verschuilen zich bij dit probleem achter andere. Heb Westfalia verzocht mij een proforma factuur te sturen ivm verzekering en garantie termijn. Dit verzoek was aan dovemansoren gericht, Proformafactuur is nooit verzonden. Deze ervaringen zijn zo negatief dat ik nimmer meer iets bij Westfalia zal kopen, en raad iedereen aan daar weg te blijven, er zijn meer dan genoeg betrouwbaardere webwinkels. Als ik eerst de reviews over Westfalia had gelezen zou ik niet met dit probleem geconfronteerd zijn. Ervaringen van de meeste klanten van Westfalia spreken boekdelen. Diverse keren verzocht om een aangepaste factuur. Westfalia verstuurd hem niet.
Bonn
23-08-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Voor de eerste krer iets besteld.Product kapot afgeleverd.Ik denk niet meer dat ik hier ga bestellen mits het kapotte product heel afgeleverd word
Eveline
23-08-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Waardeloze service! Administratie loopt achter!! Ik had een betaalde bestelling geannuleerd, dus geld teruggevraagd. Ook terug ontvangen. Geen nieuwe bestelling geplaatst. Krijg ik ongevraagd, ruim anderhalve maand later, alsnog het geannuleerde artikel toegestuurd.!! Eerlijk contact opgenomen over retourzending en retourlabel. Minstens 5! e-mails moeten sturen, over het niet bijgevoegde retourlabel in de voorgaande emails. Uiteindelijk het retourlabel ontvangen. Keurig teruggestuurd. Na anderhalve maand wederom een email ontvangen, waarin staat dat ik nog een "openstaande"rekening heb!! Zeer kneuterig voor een redelijk groot bedrijf. Mij verliest dit bedrijf als klant. For ever! Op mijn zwarte lijst van kneuterbedrijven bijgeschreven.
P
17-08-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Westfalia levert niet. Bestelling geplaatst op 1 juni. Nu, 23 juni, nog steeds niet geleverd. Telefoon: verbinding wordt automatisch verbroken. Geen enkele reactie, geen enkele voortgang van je bestelling. Hoop dat ik mijn geld nog terug kan krijgen..... Zou me niet verbazen als de stekker er uit ligt, omdat ze failliet zijn.
Robert
22-06-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Een bestelling die ik binnen 5 minuten wilde annuleren, kon niet meer geannuleerd worden om de reden dat de bestelling reeds ingepakt en onderweg was. Overigens bestelde ik niets; ik wilde met waardebon betalen. Deze werd niet geaccepteerd. Echter, nadat ik de betaling om die reden afgebroken had, kreeg ik toch een bevestiging van de bestelling waarin stond dat ik was overeengekomen achteraf te betalen. Ook een retourformulier is nooit gekomen. Verder signaleer ik afwijkende productprijzen via Duitse en Nederlandse website van Westfalia. Klantenservice is niet bereikbaar. Dikke onvoldoende.
martijn Hagenaar
10-06-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal