Vrijbuiter

6.9

Bestellen

5.3

Service

8

Prijs

6

Levering

66.7%

Zou hier weer kopen

Vrijbuiter

Zoek je een organisatie waar je producten kunt aanschaffen met betrekking tot avontuurlijk reizen? Wellicht kun jij je slag slaan bij Vrijbuiter. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er bij dit bedrijf bekend zijn. Je leest hier louter objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.  


Wat is Vrijbuiter?

 


Vrijbuiter is een bedrijf welke zich richt op avontuurlijke reizen. Je kunt allerlei producten kopen die daar betrekking op hebben. Op de website zijn de producten die je kunt kopen onderverdeeld in de hoofdcategorieën kleding, schoenen, wandelen, reizen, tenten, caravan, camper, kampeerartikelen, tuin en buiten. Je kunt producten online kopen. Daarnaast zijn er megastores in Gouda, Zaandam, Rotterdam en Roermond. Het bedrijf geeft aan dat ze meer dan 20.000 outdoor producten verkopen. Daarmee stellen ze dat ze het startpunt zijn voor jouw toekomstige avonturen. Medewerkers van Vrijbuiter zijn ervaren en kunnen je daardoor goed helpen. Tenminste, dat is wat er door het bedrijf op haar website wordt aangegeven.  


Geschiedenis

 


Dit bedrijf is opgestart in 1985. Ze zijn van kampeerhal doorgegroeid naar een grote vakantie- en outdoor winkel. Het bedrijf geeft aan zelfs de grootste outdoor winkel van Nederland te zijn. Deze organisatie helpt klanten mee met de voorbereiding als ze avontuurlijk op reis gaan. Het zijn volgens zichzelf echte avonturen-starters. Het bedrijf stelt dat het niks uitmaakt met wie je gaat of wat je budget is. Avontuur is volgens Vrijbuiter ontzettend belangrijk. Dit is zo omdat het volgens Vrijbuiter zorgt voor onvergetelijke herinneringen. Of je nu een weekendje weg boekt naar Stockholm, gaat survivallen in Brazilië of gaat wandelen in Thailand.  


Retourneren

 


Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een keer niet tevreden bent over een aankoop. Je kunt je aankoop dan retourneren of ruilen. Dit zal dan wel binnen 30 dagen na aankoop moeten gebeuren. Het product moet nieuw zijn en in de originele verpakking zitten. Je kunt jouw retour terug sturen. Een andere mogelijkheid is om je product in de winkel te ruilen of te retourneren. Mocht je in de winkel langsgaan, dien je jouw kassabon mee te nemen. Je krijgt vervolgens meteen je aankoop bedrag terug gestort.  


Klachten

 


Vrijbuiter geeft aan er alles aan te doen om goede producten te verkopen. Toch kan het onverhoopt gebeuren dat iets niet in orde is. Het bedrijf raadt aan om klachten in eerste instantie kenbaar te maken via het bedrijf. Dit kun je doen door een e-mail te sturen. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil door te geven aan de Stichting Webwinkelkeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Het is sinds half februari 2016 voor consumenten mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit platform is benaderbaar via de volgende link http://ec.europa.eu/odr. Als jouw klacht nog nergens anders in behandeling is dan kun je je klacht ook nog indienen bij de Europese Unie.  


Wat zijn de klantervaringen?

 


Heb je weleens een bestelling gedaan bij Vrijbuiter? Ben je tevreden over de producten die je kunt bestellen bij Vrijbuiter? Wat vind je van de service die je bij dit bedrijf hebt ervaren? Als je een advies over Vrijbuiter zou moeten geven, zou dit dan negatief of positief zijn? Ga je in de toekomst vaker iets bestellen bij Vrijbuiter? De gebruikers van NederlandReview waarderen het zeer als jij je mening over Vrijbuiter geeft. Dit kun je doen op deze pagina van NederlandReview.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (9)

Gaskachel

Onze gaskachel deed het niet meer toen klanten service in gouda gebeld situatie uitgelegd mocht meteen naar Gouda daar werd ik top behandeld kon niet beter mocht een nieuwe uitzoeken en zijn erg blij met deze service ik beveel de vrijbuiter als een top ,aak aan voor iedereen nogmaals bedankt vrijbuiter voor deze top service.

R

Rob van der hulst

01-06-2022

0

Meindle wandelschoenen

Produkt was gewoon niet goed, en onwetendheid van mijn kant heeft mij nu in de verkoopval van Vrijbuiter laten lopen. Deze schoenen zijn specifiek voor voeten om tot de juiste pasvorm ingelopen te worden, maar ik ontvang een vaak gepaste rechterschoen. Ik weet dit niet en denk dat het zo hoort. Waarschijnlijk wil Vrijbuiter snel leveren maar worden schoenen niet zorgvuldig nagekeken voor verzending. Dit moet je als klant zelf ontdekken. Ik dacht dat ze te groot waren dus ik pas een paar bij een zaak, waarvoor ik dus extra naar de stad moet. Daar blijken de schoenen wel te passen, zowel rechts als links. De schoenen zien er ook uit alsof ze uit de fabriek komen. Ik weet echter niet zeker of de assymetrie die ik denk waar te nemen bij schoenen van Vrijbuiter inderdaad ook echt zo is, en kies ervoor niet terug te sturen omdat ik dan ook nog de retourkosten heb, bovenop de duurdere zelfde schoenen bij een andere zaak. Ik vond de Vrijbuiter-schoenen niet beschadigd, ik dacht gewoon dat ik zelf niet goed had gehandeld omdat ze nu eenmaal goedkoper zijn bij Vrijbuiter. Helaas baal ik nu enorm want er is een drukpunt ontstaan in de rechterschoen en mijn hak gaat wat omhoog. Wandelschoenen zijn een delicaat item en ieder moet zich goed realiseren dat je dit bij een betrouwbare winkel aanschaft en betaalt voor goed advies.

N

Nicole Aarts

06-02-2022

0

Luhtha Winterjas rood

Super Service van filiaal Roermond Quinten voor het omruilen van een jas die via internet gekocht was, mocht jas retour sturen en zodra jas bij internet filiaal Gouda afgeleverd wordt stuurt Quinten de exacte maat op, vooralsnog houdt Quinten de jas achter. De betaling wordt dan overgezet!! Super blij mee. Nogmaals dank Quinten voor de goede snelle service.

C

C.M.paardekam

05-02-2022

0

Niks

Alweer voor niets naar Roermond gereden...Je kijkt op de website, daar staat vervolgens dat het product op voorraad is en dan kom je er, en is het weer niet op voorraad. Dit is nu twee keer voor gevallen dus mij zien ze er niet meer.!!!!

P

Patrick

06-09-2021

0

16-07-2021

Pannen besteld die defect werden geleverd. Geen contact kunnen maken met de klantenservice. Verbinding wordt gewoon verbroken. Volgens de website kan retourneren alleen op eigen kosten. Zeer slecht dus.

P

Piet Maase

16-07-2021

0

Zwembroek

Me klacht is ik probeer te bellen en hang al 25 minuten in wacht tot er is opgenomen wordt erg jammer veder wel goeie winkel maar bellen niet goed

R

Roos

13-07-2021

0

Diverse

Vandaag bij de vrijbuiter Roermond geweest. Keurig geholpen en goede uitleg. Nette kinderspeelhoek en mooie koffie ruimte. Hier werden gratis wafels uitgereikt met gratis koffie. Verder was er veel keuze in diverse produkt groepen oa. Voortenten en BBQ'S en alle toebehoren. Het was prettig om in deze winkel te vertoeven.

P

P. Meijer

24-05-2021

0

Vanalles en nog wat

Roermond; Familiebedrijf maar u laat uw eigen personeel stikken door wanbeleid. 100% inzet op de werkvloer vereist ook 100% management Skills en inzet. Zowel voor als achter de schermen en gelijkheid op ieder niveau laag/hoog +  boven/onder verdieping; dat is wat net heel erg scheef zat.10mei 2 weken na corona opening. De klanten hebben flink geld gespaard en kijken uit naar het camping seizoen en een uitstapje bij u. De halve voorpret moest dit zijn; wat een deceptie. Het leek wel een fabrieksverkoop overal lagen paletten/dozen/losgeslagen spullen rondgeslingerd. Personeel was aan het rennen. Duidelijk gebrek aan personeel voor dit soort mega leveringen en omvang van product dat nog verwerkt moest worden! Nepgraszodes niet stevig bevestigd aan verhoogde houtplateautjes zodat niet zichtbaar was waar de afstap was.(bij opstelling spanbanden fimma luifels) Opstapjes niet goed aangegeven. Structuur/organisatie helemaal om zeep. Het personeel van de bovenverdieping werkte zich letterlijk en figuurlijk in het zweet. Maar echt; er was geen beginnen aan. Nergens prijzen op; nog niet aanwezig of afgevallen ergens onder een doos of kist. Zet niet aan tot kopen maar eerder tot laten staan. Overal standen van producten lukraak. Terwijl t overal al vol stond? Terwijl t vroeger zo gezellig was met zelfs nog een wafelstand. Overal duidelijk een plaats voor alles met meer ruimte. De mensen op de bovenverdieping waren kundig en probeerden zoveel tijd in te plannen voor de klant als kon. Maar waar je ook keek; stonden al weer 2klanten te wachten om het hunne te vragen aan diezelfde man/vrouw. _______ Onder verdieping; (kledij rugzakken enz) (= diepe zucht) Vragen werden niet correct beantwoord. Bv= vraag naar bepaald product= was er niet= was er wel 2meter verderop. Een klucht ik schaam me in hun plaats. Specifieke vragen konden niet beantwoord worden. Men greep zelfs naar geheel andere producten dan gevraagd, waardoor nogmaals duidelijk was dat deze dames totaal geen affectie of ervaring hadden met deze producten. Geen interesse in de klant. Of orde van de winkel. terwijl overal rugzakken lagen in het gangpad.(geen nieuwe levering!) Kennelijk is EIGEN schoenen passen in de zaak waar klanten bij staan belangrijker.(+_17u30) voor de damesafdeling? Wij zochten een verscheidenheid van dingen en kwamen dit speciaal voor advies in de winkel doen na 1u30 rijden. Maar er was echt niet de ruimte voor persoonlijk contact. er moest zoveel gebeuren om de zaak, van fabriekshal ogende, naar winkel locatie terug te krijgen..... Ik zou zeggen personeel is personeel; Je werkt in 1 zaak. Handen eronder SAMEN. Is het onder niet druk is alles klaar voor verkoop en er zijn bijna geen klanten dan wissel je van verdieping en vraag je wat je kan doen. Uitpakken is uitpakken/paletten slepen kan iedereen/leren. Losse prijzen plaatsen in plastiek rail ook. Sorteren opruimen/inruimen op kaartje ook. Of tenminste vragen waarmee er geholpen kan zodat je collega's niet met de handen in de haren zitten en dan weet je wat in je bedrijf gebeurt dat is collegiaal. Als je onder anders toch geen inzet toont. Zodat het gespecifieerd personeel zijn handen vrij heeft voor klantencontact en vragen. Kreeg er kippenvel van om te zien hoe krom het zat. En hoe anders dan ons vorig bezoek. Vorige week naar de wit in Schijndel geweest; de hele dag vol klanten en iedereen knikte, was vriendelijk en werkte vlot voor of achter de schermen en werkte ook samen. Hier kreeg ik niet eens; bedankt voor uw aankoop/tot ziens/.... of dergelijke???? Hopelijk kon ik duidelijk maken waar het echte probleem van uw zaak ligt. Want u hebt wel de producten in huis maar kan ze niet verkopen op deze manier. Het is niet de bedoeling dat de klant in de meeste gevallen naar de website verwezen wordt als hij speciaal naar de winkel komt. Dus hoe je t ook draaid of keert... uiteindelijk is de cirkel rond. Wie goed voor zijn personeel zorgt,zorgt goed voor zijn klanten en goed voor zijn eigen portemonee! Hopelijk is mijn tijd niet voor niets geweest en doet er iemand iets mee.

E

Elly moons

10-05-2021

0

Broek

Groot bedrijf, veel keus en makkelijk om online te bestellen. Daarna duurt het erg lang voordat je je bestelling hebt of überhaupt een track en tracecode. Na bijna een week blijkt de broek nog steeds in magazijn te liggen . De schuld krijgt postnl, corona, drukte, etc. Terwijl al de bestellingen van postnl bij andere bedrijven er de volgende dag al zijn. Je kan mailen wat je wil, maar je krijgt alleen een standaard afgezaagd antwoord. Wanneer de bestelling komt of met post nl meegaat kunnen ze na 5 dagen nog niet zeggen. Het product is verder prima, bestellen gaat ook makkelijk maar de service en levertijd van Vrijbuiter vind ik echt slecht voor een Nederlands bedrijf.

A

Angela Thijssen

12-06-2020

1