9

5

5

7

50%

Voor Dummies

Voor Dummies: Zo wordt alles begrijpelijk. Of je nou op zoek bent naar de basis tips voor html-coderen of naar liefdestips: je vindt het bij Voor Dummies. Ben je benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze (online) boekenreeks? Lees dan verder

Wat is Voor Dummies?

Voor Dummies een boekenserie waarin je de basisbeginselen van allerhande onderwerpen onder de knie krijgt. De serie is ooit begonnen in Amerika met DOS voor Dummies. Binnen de organisatie gaat het verhaal dat er iemand in boekhandel op zoek was naar een basisboek voor DOS. Hij wilde weten waarom er geen boek was over DOS, voor ‘dummies’ zoals hemzelf. Zo gezegd zo gedaan en in 1991 werd DOS voor Dummies uitgegeven door IDG Books en geschreven door Dan Gookin. Al snel kwam er ook een Windows voor Dummies, geschreven door Andy Rathbone. Grappig feit: hij schrijft nog elke Windows voor Dummies die uitkomt.

Alleen voor Dummies op de computer?

Het is ooit begonnen met een computer gerelateerd onderwerp. Maar er bleek veel meer vraag te zijn naar begrijpelijke boeken over allerlei onderwerpen. Daarom zijn ze ook buiten de computer gaan kijken, want er is nog zoveel meer te leren. Je vindt nu ‘ Voor Dummies’ uitgaven over liefdestips, social media marketing, zingen en html-coderen. In Amerika is IDG Books overgenomen door John Wiley & Sons. In Nederland is de eerste Voor Dummies verschenen bij Pearson Education Benelux in 1995. Door een reorganisatie kreeg BBNC Uitgevers eind 2014 de rechten van de Voor Dummies collectie in Nederland en Vlaanderen in handen.

Makkelijk te lezen en makkelijk te herkennen Naast het feit dat de boeken een makkelijke manier zijn om nieuwe dingen te leren, zijn de boeken ook makkelijk te herkennen. Over de hele wereld zien de boeken er namelijk hetzelfde uit. Alle boeken hebben een herkenbare geel met zwarte kaft en je vindt het zogenaamde ‘Dummies-mannetje’ ook op alle boeken terug. Ze bestaan ook in verschillende talen, dus je kunt zelf kiezen in welke taal jij het liefst nieuwe dingen leert.

Eigen kennis delen?

Vind jij het leuk om jouw specialisme in begrijpelijke taal uit te leggen? Dan kun je ook zelf een boek schrijven voor deze boekenreeks. Je kunt je manuscript per mail aanleveren als Word-document met daarbij een samenvatting. Laat even weten waarom jouw boek anders is dan het aanbod wat er al is en waarom juist jij een autoriteit bent op dit gebied. Dan zou het zomaar kunnen dat jij straks ook tussen de lijst met auteurs staat van deze bekende boekenreeks. Wie help jij om geen Dummie meer te zijn?

Dummies in business

Wist je dat er ook een aparte reeks is voor het bedrijfsleven? Zakelijke onderwerpen als een jaarrekening lezen of Windows 10 voor Dummies kun je daar makkelijk afnemen. Maar wat dacht je van een Voor Dummie op maat? Je kunt dan samen met dit bekende merk een aangepaste inhoud maken die precies bij jouw doelgroep pas. Je kunt zelf content aanleveren, maar ook gebruik maken van de Dummies-experts. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Voor Dummies Business. Het is een aparte website waar je rustig alles na kunt lezen over deze leuke samenwerking met bedrijven.

Contact opnemen met Voor Dummies

Je bent bekend met de boeken, hebt al even op de website van de uitgever zitten kijken en bent nieuwsgierig geworden. Je hebt wat vragen. Je kunt even kijken of ze wellicht al online beantwoord worden, maar je kunt er ook voor kiezen om direct contact op te nemen. Dit kun je doen door hen te bellen, maar je kunt ook een berichtje sturen.

Wordt jij een expert met Voor Dummies?

En? Over welk onderwerp wil jij meer leren? Of wellicht heb je al nieuwe kennis en vaardigheden opgedaan met behulp van deze boeken. Andere mensen willen daar wel meer over weten. Hoe vond jij de boeken? Is het echt zo makkelijk om nieuwe dingen te leren of vond je de boeken soms toch nog best lastig? Help andere mensen ook om zich te blijven ontwikkelen en laat jouw recensie achter over deze bekende boekenreeks.

Wat vinden klanten van Voor Dummies? Is het leerzaam, de informatie correct? Simpel of juist moeilijk? Bestellen online betrouwbaar? Lees reviews!

10

russchisch voor dummies

WAARDELOOS Geen CD meer maar niet te downloaden bestanden. Geen letter russchisch alfabet, alleen fonetisch de uitspraken. Voorbeeld: sti-chi, betekent gedicht. Zo schrijven ze dat toch niet! Je hebt er niets aan.

bart

06-10-2021

0

Lekker aan de slag.

Onlangs wilde ik een boek bestellen bij Voor Dummies. Ik vind het altijd leuk om meer te leren over een bepaald onderwerp. Onlangs had ik de behoefte om mijn geld meer op te laten leveren. Dan is er natuurlijk maar een optie: beleggen. Op de bank levert het immers ook niets meer op. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen. Daarom heb ik maar een boek besteld over beleggen. Ik heb al eerder boeken voor Dummies besteld en de inhoud is altijd relevant. Nu heb ik een beetje een basis om te starten. Ik heb nog niet de indruk dat ik alles begrijp, maar ik heb in ieder geval een vertrekpunt om mijn zoektocht te starten. Toen ik de boeken Voor Dummies wilde bestellen kwam ik er achter dat er een speciale actie. 2+1 gratis. Hartstikke leuk. Ik heb nog een ander boek besteld en eentje van de serie: dummies voor kleintjes.

Asha te Boekhorst

24-12-2017

0