________________________________________________________
Het beroemde warenhuis V&D is helaas failliet. Mis jij V&D ook zo? Je kunt hier alsnog je ervaring of memorial achterlaten! Hoe ervaarden Nederlanders het warenhuis?
________________________________________________________
De V&D, wie kent het niet? Het aantal klanten en dus ook de omzet loopt al jaren drastisch terug, maar toen het bedrijf onlangs in zulk zwaar weer verkeerde, dat een faillissement dreigde, schrokken veel mensen daar ook weer erg van. Voor velen hoort het warenhuis gewoon bij Nederland en zou het zonde en raar zijn als het niet meer zou bestaan. Wat heeft V&D allemaal te bieden, hoe krabbelt dit aloude warenhuis uit de crisis? Draagt iedereen zijn steentje bij om het bedrijf er weer bovenop te helpen, of zijn de mensen het eigenlijk wel zat? Laat hier je mening achter over de V&D!
De geschiedenis van de Vroom & Dreesmann gaat ver terug. Al in 1887 werd het bedrijf opgericht door naamgevers Willem Vroom en Anton Dreesman, met een eerste winkel op de Weesperstraat in Amsterdam. Tot het einde van de verzuiling had de winkel een katholiek karakter (met bijvoorbeeld internaten voor het personeel, zodat kerkbezoek kon worden gecontroleerd) en bleef ook daarna voor veel katholieke gezinnen de favoriete winkel. In 1919 traden Willem Vroom en Anton Dreesmann terug en werden opgevolgd door hun zonen. In 1972 werd het bedrijf opgenomen in Vendex, waar later ook concurrenten uit het hogere segment De Bijenkorf en uit het lagere segment de Hema bijkwamen. Vanaf 1987 openden de succesvolle La Place-restaurants in de warenhuizen van V&D. Vanaf 2004 begonnen de problemen met telkens weer nieuwe investeerders en in 2015 raakte de V&D mede daardoor op de rand van een faillissement. Tot groot ongenoegen van velen moest personeel salaris inleveren (met succes aangevochten bij de rechtbank) en werden huren niet of nauwelijks meer betaald. Uiteindelijk werd een akkoord bereikt in de hoop dat er op de lange termijn genoeg kon worden bespaard om de V&D een hoopvolle toekomst te geven.
Nog altijd heeft de V&D een hoop aan haar klanten te bieden. Het bedrijf richt zich vooral op het middensegment. Kon je er vroeger werkelijk voor alles terecht, tegenwoordig lijkt de focus al jaren vooral op kleding te liggen, waarbij met name aan vrouwen op leeftijd wordt gedacht. Maar er is veel meer te vinden in de inmiddels 63 filialen en op de website vd.nl. Aparte afdelingen voor heren, kinderen en jongeren, schoenen, sport, vrije tijd, boeken, entertainment, elektronica en wonen. Onverminderd populair is nog altijd de School Campus van de V&D. Het V&D Prijzencircus is voor velen een belangrijke festiviteit en vormt de tegenhanger van de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf. Online kun je een account maken en zo VIP klant worden, betalen kan met iDeal, credit card (MasterCard en VISA), PayPal, V&D Cadeaukaart, Airmiles en op factuur.
Op verschillende manieren is V&D te bereiken. Natuurlijk zijn er de filialen met rondlopend personeel en klantenservice waar je bijvoorbeeld terecht kunt met klachten, vragen en retourneringen. Maar je kunt ze ook bellen op een 0900-nummer (zes dagen per week) of e-mailen. En zoals elk bedrijf kun je ze ook via de sociale media bereiken. Stel bijvoorbeeld een vraag via Twitter, blijf op de hoogte via Facebook, bekijk filmpjes op YouTube, deel nieuwe vondsten op Google + of laat je inspireren via Pinterest.
Ook jij hebt vast wel een mening over de V&D! Laat hier je review achter op NederlandReview!
Warenhuis V&D is helaas failliet. Mis jij V&D ook zo? Je kunt hier alsnog je ervaring of memorial achterlaten!
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Totaal