Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
64% Zou hier weer kopen
________________________________________________________
Het beroemde warenhuis V&D is helaas failliet. Mis jij V&D ook zo? Je kunt hier alsnog je ervaring of memorial achterlaten! Hoe ervaarden Nederlanders het warenhuis?
________________________________________________________
De V&D, wie kent het niet? Het aantal klanten en dus ook de omzet loopt al jaren drastisch terug, maar toen het bedrijf onlangs in zulk zwaar weer verkeerde, dat een faillissement dreigde, schrokken veel mensen daar ook weer erg van. Voor velen hoort het warenhuis gewoon bij Nederland en zou het zonde en raar zijn als het niet meer zou bestaan. Wat heeft V&D allemaal te bieden, hoe krabbelt dit aloude warenhuis uit de crisis? Draagt iedereen zijn steentje bij om het bedrijf er weer bovenop te helpen, of zijn de mensen het eigenlijk wel zat? Laat hier je mening achter over de V&D!
De geschiedenis van de Vroom & Dreesmann gaat ver terug. Al in 1887 werd het bedrijf opgericht door naamgevers Willem Vroom en Anton Dreesman, met een eerste winkel op de Weesperstraat in Amsterdam. Tot het einde van de verzuiling had de winkel een katholiek karakter (met bijvoorbeeld internaten voor het personeel, zodat kerkbezoek kon worden gecontroleerd) en bleef ook daarna voor veel katholieke gezinnen de favoriete winkel. In 1919 traden Willem Vroom en Anton Dreesmann terug en werden opgevolgd door hun zonen. In 1972 werd het bedrijf opgenomen in Vendex, waar later ook concurrenten uit het hogere segment De Bijenkorf en uit het lagere segment de Hema bijkwamen. Vanaf 1987 openden de succesvolle La Place-restaurants in de warenhuizen van V&D. Vanaf 2004 begonnen de problemen met telkens weer nieuwe investeerders en in 2015 raakte de V&D mede daardoor op de rand van een faillissement. Tot groot ongenoegen van velen moest personeel salaris inleveren (met succes aangevochten bij de rechtbank) en werden huren niet of nauwelijks meer betaald. Uiteindelijk werd een akkoord bereikt in de hoop dat er op de lange termijn genoeg kon worden bespaard om de V&D een hoopvolle toekomst te geven.
Nog altijd heeft de V&D een hoop aan haar klanten te bieden. Het bedrijf richt zich vooral op het middensegment. Kon je er vroeger werkelijk voor alles terecht, tegenwoordig lijkt de focus al jaren vooral op kleding te liggen, waarbij met name aan vrouwen op leeftijd wordt gedacht. Maar er is veel meer te vinden in de inmiddels 63 filialen en op de website vd.nl. Aparte afdelingen voor heren, kinderen en jongeren, schoenen, sport, vrije tijd, boeken, entertainment, elektronica en wonen. Onverminderd populair is nog altijd de School Campus van de V&D. Het V&D Prijzencircus is voor velen een belangrijke festiviteit en vormt de tegenhanger van de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf. Online kun je een account maken en zo VIP klant worden, betalen kan met iDeal, credit card (MasterCard en VISA), PayPal, V&D Cadeaukaart, Airmiles en op factuur.
Op verschillende manieren is V&D te bereiken. Natuurlijk zijn er de filialen met rondlopend personeel en klantenservice waar je bijvoorbeeld terecht kunt met klachten, vragen en retourneringen. Maar je kunt ze ook bellen op een 0900-nummer (zes dagen per week) of e-mailen. En zoals elk bedrijf kun je ze ook via de sociale media bereiken. Stel bijvoorbeeld een vraag via Twitter, blijf op de hoogte via Facebook, bekijk filmpjes op YouTube, deel nieuwe vondsten op Google + of laat je inspireren via Pinterest.
Ook jij hebt vast wel een mening over de V&D! Laat hier je review achter op NederlandReview!
Warenhuis V&D is helaas failliet. Mis jij V&D ook zo? Je kunt hier alsnog je ervaring of memorial achterlaten!
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Schoenen besteld.Voor retourneren moet ik zelf een retourlabel uitprinten,heb geen printer.Klantenservice is zowel telefonisch als per mail niet beantwoord. In de voorwaarden staat dat zowel bezorgen als retourneren gratis is. Nu ik wil retourneren zie ik dat ik €4.95 moet betalen voor een retourlabel die ik niet uit kan printen.Ik had 4 paar schoenen besteld,helaas moeten ze terug.Als ik het goed begrijp moet ik per paar dus €4.95 betalen.Wat een warrig geheel.Een keer maar nooit meer. Ik bestel veel online maar deze slechte service nog nooit mee gemaakt.Ik ging ervan uit dat V&D wel betrouwbaar is en service verleend.Nee dus!!!!!
Roelien
20-08-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Kreeg het speelhuis geleverd met een kapotte scharnier van het deurtje. Paar keer over gemaild 1 keer antwoord gehad en daarna niet meer. Erg slechte service en ik zou er ook niet meer iets kopen.
Sylvana
18-08-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
zeer slechte service, Nooit hier nog iets bestellen Ik heb een 10 gegeven zeg maar een 1 en een 0 maar anders duurt het zolang dat het gepubliceerd wordt. Wat een slechte service 1 van de 2 items ontvangen en niemand al dagenlang te bereiken. Bestel hier niet, heeft niets van doen met de oude V&D gebruiken alleen de (goede Naam) oplichters zijn het. kijk ook maar een op TRUST PILOT honderden slechte ervaringen dus niet alleen hier. kijk dat er iets met een product is dat kan. Maar een klantenservice die dagenlang niet te bereiken is dat is toch wel raar. Zeker voor een bedrijf dat alleen nog maar een webshop heeft, mogelijk kunnen ze in de leer bij Wehkamp, Amazon, of Bol.com daar heb je zonder sores je product in 24uur. Ad en Carola Muskens Oosterhout
Ad
03-12-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Ik krijg geen bevestiging na het betalen Hoor niets meer over mijn bestelling! Telefonisch niet bereikbaar!!!
Bouman
06-08-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Super snelle levering. Om 15.00 uur besteld, om 18.30 uur dezelfde dag nog geleverd. Leuke shirts voor een goede prijs.
Ingeborg Brokking
16-03-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Schoenen besteld bij V&D. Keurig geleverd maar ze bleken helaas niet te passen dus geretourneerd via het antwoordformulier. De track&tracecode geeft aan dat de schoenen 10 dagen geleden zijn afgeleverd bij een postNL punt maar daar heeft V&D ze nog altijd niet afgehaald en dus krijg ik ze vandaag retour gestuurd. Op email wordt niet gereageerd en telefonisch wordt de verbinding na een paar seconden verbroken. Wat nu?
Annette
22-01-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ik voel mij genaaid door v&d ik had 2 pandora bedels besteld bij v&d van wege zijn goede naam vroeger. Wat blijkt ze bestellen het bij een juwelier en ze zijn 5 euro per stuk duurder dan bij die juwelier dus ik ben voor 10 euro genaaid nooit meer v&d mensen let op bestel niks bij v&d.
G van Roemburg
19-12-2020
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
V&D is naar mijn idee ten onder gegaan door onzorgvuldigheid. Jammer. Het was een goed concept. Velen missen V&D, ook ik. Dat is toch wel frapant. Beoordelingen worden niet gesceend op producten. Ook jammer. Wel belangrijk.
Helma
04-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ook al kwam ik er niet dagelijks, ik vind het nog steeds jammer dat V&D niet meer bestaat. Er is gewoon geen winkel die de plek inneemt, voor veel dingen kan ik alleen nog online terecht. En ik vond het personeel altijd heel vriendelijk. Ik hoop echt dat er niet meer winkels verdwijnen zoals V&D, die al zo lang als ik besta, bestond! Wilde ik toch even zeggen.
Meliisa van den Broek
24-03-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ontzettend jammer dat de V&D niet meer bestaat. Ik was een vaste klant en vond het altijd erg prettig winkelen. De service was goed en de prijs/kwaliteit verhouding was ook prima. En natuurlijk ook de lekkere broodjes bij La Place. Ik hoop dat er toch een soort gelijke winkel als de V&D komt, maar ik betwijfel het..
Anke
13-04-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
wilde nog even zeggen: wij hadden oliebollen gekocht bij V&D afgelopen nieuwjaarsdag en die waren dus heel erg leker. met cranberry's, dus nog gezond ook!! Hoop dat V&D en La Place volgende jaarwisseling gewoon nog bestaan, dan haal ik weer mijn oliebollen daar!
Fabienne van Nieuwland
13-01-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
echt BELACHELIJK dat mijn cadeaubonnen van de V&D nu ineens niet meer bruikbaar zijn omdat ze failliet zijn wat een achterlijke service Zat al jaren te sparen om in een keer iets groots te kunnen kopen en nu kan ik ze weggooien Snap dat ze het moeilijk hebben met het faillissement en de reorganisatie en alles, maar zo ga je niet met je klanten om, ook al zijn ze bijna je klanten niet meer
Tobias
03-01-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
oh ik ben weer zoooo geschrokken van de kranten de laatste dagen niet failliet gaan, hoor V&D!!!!! ik koop er misschien zelf ook wel te weinig maar wil niet dat ze weggaan!! want dan kan ik noooit meer shoppen in de winkels :'(( En Laplace ook niet, die hebben altijd van die lekkere broodjes en sapjes enzo
Tiffany
25-12-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Fijn om te zien dat het toch weer wat drukker is in de V&D! Lange rijen bij de kassa, zoals vanouds. Ik was er gisteren (Kalverstraat) en dat was dan wel de laatste dag van het Prijzencircus, maar toch goed om te zien! Koop er zelf eigenlijk maar zelden iets nog, maar toch zonde als het zou verdwijnen!
Joop
12-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ik had zo'n leuke trui gezien op de website van V&D, die met die grote wolf erop. Is het alleen voor kinderen! Heb nog overwogen dan maar een maat 176 te nemen, maar dat ziet er vast niet uit natuurlijk. Waarom is die trui er niet ook gewoon voor volwassenen?! :'(
Wolfje
07-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Jaaaa prijzencircus!!! En nu de laatste dagen dus extra korting zeggen ze!! Wel jammer dat er veel weg is nu maar ja
anneliesjeee
07-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Kom net terug uit de stad van Prijzencircus, mijn maat was weg! Maar de mevrouw in de winkel zei dat het misschien wel nog online was en dat was nog zo ook! Hoop dat die M dan wel goed zit... Superhandig dat je online de voorraad kunt checken en zelfs extra aanbiedingen vindt!
Suzanne
06-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Vroeger kon je voor alles terecht bij de V&D. Het was toen nog echt een warenhuis. Jammer dat ze nu alleen nog maar kleding hebben. Ja, en wat keukenspullen, maar mijn gewone alledaagse dingen zoals een schaar ofzo, die haal ik wel bij de HEMA.
Mariëtte
04-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Nu de Bijenkorf alleen maar duurder en duurder wordt en alleen nog maar Chineze en Russische klanten wil, ga ik maar weer gewoon naar de V&D. Was er lang niet geweest, maar keer nu weer terug. Ze zijn in ieder geval goedkoper en dingen worden gewoon in het Nederlands omgeroepen.
Margotje
02-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Op 23-9-2015 een jas besteld; volgens de V&D website levering binnen 1-2 dagen. Op 29-9-2015 de koop ontbonden omdat ik nog niets had ontvangen en ook geen enkel bericht/communicatie. Vervolgens krijg ik bericht dat de bestelling annuleren nog niet kan omdat het pakje 'ergens' bij de tranporteur is. Op 1 okt krijg ik een mail dat mijn pakje klaar ligt bij het Kiala-punt en dat het retourneren naar V&D kan met terugbetaling van het aankoopbedrag minus de retourkosten.....(!!??)
Jan
01-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal