NederlandReview

    Ervaringen totaalBED

    Iedereen doet het iedere dag of beter gezegd iedere nacht, slapen. Om fris en uitgerust wakker te kunnen worden is het daarom belangrijk dat je een goed bed hebt dat past bij jouw wensen en jouw postuur. Maar daarbij is het natuurlijk ook leuk als het er mooi uitziet, en dat je je slaapkamer in stijl in kunt richten met bijbehorende meubelen en beddengoed. Voor al deze artikelen kun je terecht bij totaalBED. Wat de ervaring van andere klanten is met deze beddenwinkel lees je hier.

    Over totaalBED


    Het familiebedrijf van in totaal vier broers totaalBED opende in 1998 haar eerste winkel in Hengelo waar zij kwaliteitsmatrassen en slaapkamer designartikelen gingen verkopen tegen een betaalbare prijs. Inmiddels zijn er 18 winkels verspreid over Nederland en een distributiecentrum in Zwolle. Door jarenlange relaties aan te gaan met leveranciers in Duitsland, België en Nederland kunnen zij de kwaliteit van hun bedden, matrassen en slaapkamermeubilair blijven waarborgen. De kernwaarden van totaalBED zijn: ‘service, kwaliteit en vernieuwing’. Daarom kun je in elke winkel terecht voor advies en vind je bij hen een steeds wisselend assortiment dat de trends volgt.


    Slaapmeditatie met plaatjes van vosjes

    Diensten


    Natuurlijk heeft totaalBED naast hun fysieke winkels inmiddels ook een webshop waarop je het uitgebreide assortiment kunt vinden en bestellen. Deze artikelen zijn verdeeld in een aantal categorieën:

    • Boxsprings
    • Ledikanten
    • Matrassen & Toppers
    • Bedbodems
    • Kasten & bijmeubelen
    • Beddengoed

    De voordelen van een aanschaf bij totaalBED zijn:

    • 5 jaar garantie (Topmatrassen en kussens hebben als uitzondering 3 jaar garantie, beddengoed 1 jaar. totaalBED geeft bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk)
    • 90 dagen omruilgarantie op alle matrassen
    • 80% uit voorraad leverbaar
    • Europese productie
    • Gratis bezorging & montage (uitgezonderd kinderkamers hiervoor betaal je € 75,- voor montage)

    Op de homepage kun je gemakkelijk je eigen plaatsnaam invullen en dan vind je de dichtstbijzijnde winkel van totaalBED voor als je liever zelf gaat kijken en proberen. Verder vind je op de website een blog met nieuwtjes en artikelen die allen met slapen te maken hebben.

    Betaalmogelijkheden en levertijden


    Je kunt je bestelling bij totaalBED betalen via iDeal, met je Creditcard of bij aflevering aan de deur (bij voorkeur pinnen). Ook is er de mogelijkheid om bestellingen van minder dan € 300,- achteraf te betalen met de optie ‘Betaalgarant’. Hierbij wordt je omgeleid naar een scherm waar je een aantal gegevens moet invullen. Daarbij wordt je kredietwaardigheid gecontroleerd. Ongeveer 80% van het aanbod is op voorraad, waardoor je je bestelling al binnen 1 tot 3 weken in huis kunt hebben. Als het niet op voorraad is, duurt de levering 3 tot 8 weken.

    Klachten


    totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen die klanten extra zekerheid biedt. Wanneer je een klacht hebt, neem dan contact op met de klantenservice. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je klacht. Ben je het niet eens met de uitkomst, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

    Wat is jouw mening over totaalBED?


    Heb jij als consument ervaring met het kopen van artikelen bij totaalBED? Vertel hier dan alles over de plus- en minpunten van dit bedrijf.

    Hoe zijn de ervaringen van klanten met totaalBED? Liggen de matrassen die ze bij hen kochten goed en komt totaalBED hun garanties op bedden wel na?

    totaalBED
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (8)

    7,2
    38% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    8,2

    Service

    6,2

    Prijs

    6,8

    Leveren

    7,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Bed

    Beste
    ( 9 maanden inmiddels )hebben wij een bed gekocht bij totaal bed wij dachten goed geholpen te zijn, maar naar 4/5 maanden begonnen de klachten kuil vorming aan beide kanten en een flinke bult in het midden en ook in het matras. dit hebben wij gelijk gemeld bij ene kees van reen. Naar heel wat foto’s te hebben gestuurd, en achter aan gebeld en telkens zij dat hy geen tijd had om een keer langs te komen om te komen kijken. Of dat wij bij hem op gesprek konden gaan omdat hij geen tijd had. Nu hebben wij ons maar van onze goede kant laten zien, en telkens er achter aan gebeld van hoe zit het nu en wat nu. elke keer haalde hij ons door de war met een andere klant . eindelijk had hij tijd om na ons toe te komen om ons bed te bekijken. dit gebeurde op een donderdag avond, dan had hij even snel tijd zij hij! het was donker en er was vals licht . het begon zo van ja eigenlijk is het moeilijk met zo een groot bed wij hebben 200 bij 220 en zijn dus verkeerd geholpen en ingelicht achter af. naar dat hij een keer voelde aan het bed met zijn hand en een keer door de knieën zakte zij hij, ja dit mag niet en al helemaal niet in zo een korte tijd nog geen half jaar! mechien een maand meer maar toen we de mail van hem binnen kregen was de Conclusie:
    Jullie matras vertoont geen abnormale afwijkingen voor zijn levensduur.
    Het is gebruikelijk dat met name bij een matras van deze afmeting (200/220) er bij drukpunten er lichte inzakkingen komen.
    Dit is met name de tijk – toplaag van de topper.
    Het is begrijpelijk dat jullie dit zien als indeuken/nestvorming maar het optische is niet de matras zelf die verschil laat zien.

    In het servicerapport wordt ook het vervolg voorgesteld.

    Een laatste advies –wat jullie eigenlijk al opvolgen- om de matrassen te blijven draaien.
    Als er nog vragen zijn horen we dat graag.
    Ik hoop jullie zo volledig mogelijk te hebben geïnformeerd. Dit kan je toch niet serieus nemen als het al na een half jaar aan het in zakken is nauw goed na die mail heb ik het hoofdkantoor gebeld in zwolle het hele verhaal verteld en ook zij zij gelijk je word niet serieus genomen. toen zakte de moet in mijn schoenen en ze gaf me gelijk dat dat niet mag en al helemaal niet in zo een korte tijd. zij zij ik gooi het hier in de groep en dan word je binnen 3á5 werkdagen terug gebeld. nauw wat dacht je niks meer gehoord van ze en dan koop je bijna een bed van 3000 euro en lakens noem maar op er nog bij. schandalig hoe je word behandelt mensen let alstublieft op en geef liever wat meer uit dan bij deze oplichters want zo noem
    Ik dat als je niet word geholpen. en niet serieus wort genomen en niet goed geïnformeerd word maar afgewimpeld word door ze en ze denken van we hebben het geld verdient ! Let op dus!!!

    Door: Olaf celissen 18-02-2019
    J. Soest18-03-2019

    Wij maken op dit moment exact hetzelfde mee en worden van het kastje naar de muur gestuurd......, Hoe kan zo’n bedrijf op deze manier zijn gang blijven gaan!!!

    Vanessa 29-04-2019

    Reactie volgt

    Wendy30-04-2019

    Ik zou nooit meer een bed bij deze winkel kopen. Ik heb een compleet bed besteld in november. Op een gegeven moment werd ik gebeld dat ze me bed konden leveren waarop ik aangaf dat ik wat vertraging had met de verbouwing van mijn huis, dat was geen probleem kreeg ik te horen ik moest een datum zeggen wanneer die ongeveer geleverd kon worden. op dinsdag 16 april werd ik gebeld dat ze het bed zouden komen leveren op vrijdag 26 april. Op woensdag 2 dagen voor de levering werd ik gebeld door de klantenservice met de mededeling dat mijn bed niet compleet was ze deden wel een voorstel dat de boxen en een leen topper wilden leveren waarop ik zei dan krijg ik toch kleur verschil op de rest van het bed moet ik een maand wachten. Ik stelde voor een compensatie te krijgen voor de maand dat ik moest wachten ik kon een hoeslaken krijgen dat was het!!! Ik vind als ik een bed bij jullie koopt voor bijna 2400 euro dan ga ik ervan uit dat ik ook een goede service krijg nou totaal niet!!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Topmatras

    Wij zijn goed geholpen en voorgelicht in de winkel. Zijn gegaan voor het betere en duurdere matras met een topper van traagschuim. In 1e instantie lag dit heerlijk. Echter na 9 maanden kwam er een bult in het midden van de topper en lagen we beiden in onze eigen kuil, mijn man iets dieper dan ik. Wij namen contact op, na met meetlat de kuil gemeten te hebben (2,5 cm aan kant van mijn man), werd ons verteld dat dit geen kuilvorming maar nestvorming betreft en dit normaal zou zijn! Pas vanaf 3cm diep is het kuilvorming en heb je recht op vervanging obv garantie. Er is op mijn commentaar dat ik het raar vond dat 0,5 cm zoveel verschil maakt en het waarschijnlijk over een aantal maanden dan wel 3 cm zou zijn, iemand langs gekomen om te kijken. Nee hoor, geen zorgen nestvorming en dat gaat niet verder omdat dit nu de vorm heeft aangenomen van onze lichamen en slaaphouding. De bobbel in het midden was onvermijdelijk omdat we 2 aparte onderbedden hebben (waren ze bij de koop vergeten te melden) maar zou in de kleine lettertjes staan. We hebben het er maar bij gelaten en discussie gesloten. Maar nu een halfjaar verder komt ons vermoeden uit! Inmiddels beiden nog dieper weggezakt, ik moet echt over de hobbel klimmen wil ik even lekker tegen elkaar aan liggen, maar het meest vervelend is dat mijn man nu ook echt last van zijn rug krijgt! Er moet een andere topper komen, maar twee weken geleden heb ik geprobeerd nogmaals contact met Totaalbed klantenservice op te nemen. We hebben nog 1 jaar garantie over. Maar er wordt niet gereageerd!! Dat vind ik echt onbeschoft! We gaan nooit meer naar Totaalbed en de topper mogen ze in hun .... stoppen! We kopen elders zelf wel een andere en dit keer hopelijk betere topper!! Voor ons in elk geval nooit meer Totaalbed!!!

    Door: Kemp21-12-2018
    Kemp28-12-2018

    We zijn na de review gebeld door degene die ons destijds heeft bezocht, dat deed ze in opdracht van klantenservice! Nu kreeg ik te horen dat we een afspraak kunnen maken om met elkaar te kijken wat mogelijk is. Dan zouden we met een korting tegemoet gekomen worden en bekijken welke topper het best bij ons past!! Toen ik zei, een kortin...ik heb toch garantie, werd verwezen naar garantievoorwaarden. Ook werd gezegd dat de topper die wij hebben eigenlijk geen goede combinatie is met het bed wat wij hebben gekocht!!! Maar we hebben ons destijds volledig laten adviseren en in de winkel van alles geprobeerd en uitgelegd gekregen. Hoe kan dit dan ineens geen goede combi zijn!!!!! Ik ben gisteren nog even met mijn schoonzoon en dochter langs gegaan in de winkel om dit te vragen en een afspraak te maken. Maar, ook al werd de dame door mijn schoonzoon flink bevraagd en steeds om uitleg gevraagd, duidelijke antwoorden kregen we niet. De dame vond het aanhoudende gedrag van mijn schoonzoon vervelend en vroeg of hij niet zo wilde 'schreeuwen'. Nu komt hij uit Leiden en heeft een accent, maar hij schreeuwde niet en bleef correct in taalgebruik. Ik denk dat deze dame gewoon zenuwachtig werd van het feit dat andere mensen in de winkel onze vragen en geen antwoorden ook mee konden luisteren. Wellicht was het handig geweest als ze even ergens anders met ons was gaan zitten en niet bij de kassa blijven staan. Kortom het enige wat ik heb gekregen aan antwoord is dat ik maar even langs moet komen met de topper en dan zou bekeken worden of we met korting een andere topper konden kopen. Garantie bepaalt dat elk jaar een deel van het aankoopbedrag van de garantie afgetrokken wordt en dat is nu bijna 3 jaar! Betekent dus bijna volledig bedrag betalen, op mijn verbaasde vraag wat garantie dan betekent kreeg ik als antwoord dat ik misschien iets meer korting kon krijgen omdat we al na 1 jaar een melding hadden gedaan. Ik zei, laat dan maar, we geven geen cent meer in deze winkel uit, zei ze dat is jammer maar dat zijn de bepalingen en u kunt ook een klacht indienen bij het keurmerk! Op mijn vraag hoe ik dan een topper van 210 bij 180 mee moest nemen naar de winkel kon ik een afspraak maken voor huisbezoek maar dan kostte ons dat € 50,00 voorrijkosten!!!! Ik word niet vrolijker hiervan. Heb een waardeloze topper en moet ook nog betalen wanneer ik dit wil laten zien!! Perfecte service hoor!!! Kortom Totaalbed mag hun toppers houden, ik laat het hierbij zitten, ik heb geen energie meer om steeds met een kluitje in het riet te worden gestuurd en ga maar sparen voor een goede topper die we zeker niet daar gaan kopen. Voor ons is Totaalbed nu Totaalniks!!!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Uitpuilen zijkanten ondermatrasen

    Na bijna drie jaar goed geslapen te hebben op onze boxspring, ging het onderste matras aan beide kanten uitpuilen.
    We hebben foto's gemaakt en via mail contact opgenomen met de klantenservice.
    Klacht werd herkend. Zou met de verlijming te maken hebben van een bepaalde serie.
    We werden keurig terug gebeld en er werd een afspraak gemaakt om de matrassen om te ruilen.
    Dit is ook naar volle tevredenheid gebeurd.
    Kortom: een super service!
    Erg tevreden over de afhandeling!

    Door: M. Ket17-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    9,5

    Goed

    Hier een boxspring gekocht en hij slaapt heerlijk !

    Door: Berends16-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    superfijne boxspring

    In zwolle hebben wij een elektrische boxspringset (type Excellent met stof Ingmar) gekocht, wij zijn bij de aankoop zeer prettig en deskundig geholpen door verkoper (Lisanne?), zij nam alle tijd en luistert goed naar onze wensen en advies maar laat ons vrij in onze keuze. Bed is inmiddels geleverd, netjes gemonteerd door kundige monteurs. Na één dag bleek er een horizontale donkere streep (vaag) zichtbaar in een deel van de lichte stof van het hoofdbord, dit was ons in eerste instantie niet opgevallen. Deze klacht gemeld bij de klantenservice van TotaalBed, oplossing: er zal een nieuw hoofdbord worden geleverd. Naar mijn mening prima service! En het bed is niet alleen mooi maar we slapen er werkelijk supergoed in, is zeker een goede aanschaf gebleken.

    Door: John van Wette07-12-2018
    John van Wette03-01-2019

    Update: 02-01-2019, Hoofdbord is vervangen, supernetjes. 100% tevreden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Slechte kwaliteit.

    In 2014 heb ik twee matrassen en een topping gekocht.
    Inmiddels lig ik dagelijks in een weegschaal.

    Ik herinner me nog steeds de mooie woorden van de verkoopster: "we maken alles zelf, daarom zijn we goedkoper dan anderen waar je alleen voor het merk betaalt"
    Nu snap ik dat goedkoop eigenlijk gewoon duurkoop is.

    Advies: Koop een wat duurdere matras en heb er vele jaren meer plezier van.

    Door: Marc van Doezelaar26-11-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    Boxspring

    Goede uitleg verkoper Ruud totaalbedrag Almere snelle levering goede en snelle monters nemen ook inpak materiaal mee bed is geleverd zo als afgesproken beloofd heb nog geen min punten

    Door: Hennequin14-11-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Maten topper en matras te kort

    Wij hebben een tweepersoons bed gekocht van 160 cm breed en 220 cm lang. De topper die ze geleverd hadden was 4 a 5 cm te kort. Ik heb hierover een klacht bij de klantenservice neergelegd en advies was dat de topper nog wel zou uit liggen en verzochten het een 3 maanden aan te zien en dat dat kon gebeuren bij een handgemaakte topper. Volgens de klantenservice mag er een afwijking inzitten van een aantal procent. Zij hebben uiteindelijk uit coulance een nieuwe topper geleverd die wederom ongeveer 4 a 5 cm te kort is en nog door een paar hoogst onvriendelijke bezorgers ook. Het enige wat ze konden zeggen was, hoop dat u hier wel blij mee bent. Het is echt van de zotte dat een bedrijf als Totaalbed geen op de hand gemaakt topper op de juiste lengte kan maken. Het ziet er niet uit, en zo zie je in de winkels geen één bed staan hoor met een te korte topper. Als ik een bed van 215cm had gewild had ik die wel besteld. Oja, het matras zelf is ook één centimeter (219cm) korter van de onderbouw.

    Ik heb expres niet meer gebeld met Totaal Bed om te kijken of ze mij nog gingen benaderen of de nieuwe topper wel naar wens was, maar helaas. De communicatie is net zo slecht als hun producten.

    Kortom ik zal nooit meer iets kopen bij Totaal Bed en ook zeker niet adviseren daar iets te kopen

    Door: Edwin Keet29-07-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Schrijf zelf een review over totaalBED

    Uw beoordeling