NederlandReview

    Ervaringen totaalBED

    Iedereen doet het iedere dag of beter gezegd iedere nacht, slapen. Om fris en uitgerust wakker te kunnen worden is het daarom belangrijk dat je een goed bed hebt dat past bij jouw wensen en jouw postuur. Maar daarbij is het natuurlijk ook leuk als het er mooi uitziet, en dat je je slaapkamer in stijl in kunt richten met bijbehorende meubelen en beddengoed. Voor al deze artikelen kun je terecht bij totaalBED. Wat de ervaring van andere klanten is met deze beddenwinkel lees je hier.

    Over totaalBED


    Het familiebedrijf van in totaal vier broers totaalBED opende in 1998 haar eerste winkel in Hengelo waar zij kwaliteitsmatrassen en slaapkamer designartikelen gingen verkopen tegen een betaalbare prijs. Inmiddels zijn er 18 winkels verspreid over Nederland en een distributiecentrum in Zwolle. Door jarenlange relaties aan te gaan met leveranciers in Duitsland, België en Nederland kunnen zij de kwaliteit van hun bedden, matrassen en slaapkamermeubilair blijven waarborgen. De kernwaarden van totaalBED zijn: ‘service, kwaliteit en vernieuwing’. Daarom kun je in elke winkel terecht voor advies en vind je bij hen een steeds wisselend assortiment dat de trends volgt.


    Slaapmeditatie met plaatjes van vosjes

    Diensten


    Natuurlijk heeft totaalBED naast hun fysieke winkels inmiddels ook een webshop waarop je het uitgebreide assortiment kunt vinden en bestellen. Deze artikelen zijn verdeeld in een aantal categorieën:

    • Boxsprings
    • Ledikanten
    • Matrassen & Toppers
    • Bedbodems
    • Kasten & bijmeubelen
    • Beddengoed

    De voordelen van een aanschaf bij totaalBED zijn:

    • 5 jaar garantie (Topmatrassen en kussens hebben als uitzondering 3 jaar garantie, beddengoed 1 jaar. totaalBED geeft bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk)
    • 90 dagen omruilgarantie op alle matrassen
    • 80% uit voorraad leverbaar
    • Europese productie
    • Gratis bezorging & montage (uitgezonderd kinderkamers hiervoor betaal je € 75,- voor montage)

    Op de homepage kun je gemakkelijk je eigen plaatsnaam invullen en dan vind je de dichtstbijzijnde winkel van totaalBED voor als je liever zelf gaat kijken en proberen. Verder vind je op de website een blog met nieuwtjes en artikelen die allen met slapen te maken hebben.

    Betaalmogelijkheden en levertijden


    Je kunt je bestelling bij totaalBED betalen via iDeal, met je Creditcard of bij aflevering aan de deur (bij voorkeur pinnen). Ook is er de mogelijkheid om bestellingen van minder dan € 300,- achteraf te betalen met de optie ‘Betaalgarant’. Hierbij wordt je omgeleid naar een scherm waar je een aantal gegevens moet invullen. Daarbij wordt je kredietwaardigheid gecontroleerd. Ongeveer 80% van het aanbod is op voorraad, waardoor je je bestelling al binnen 1 tot 3 weken in huis kunt hebben. Als het niet op voorraad is, duurt de levering 3 tot 8 weken.

    Klachten


    totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen die klanten extra zekerheid biedt. Wanneer je een klacht hebt, neem dan contact op met de klantenservice. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je klacht. Ben je het niet eens met de uitkomst, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

    Wat is jouw mening over totaalBED?


    Heb jij als consument ervaring met het kopen van artikelen bij totaalBED? Vertel hier dan alles over de plus- en minpunten van dit bedrijf.

    Hoe zijn de ervaringen van klanten met totaalBED? Liggen de matrassen die ze bij hen kochten goed en komt totaalBED hun garanties op bedden wel na?

    totaalBED
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (23)

    5.6
    48% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.6
    Service
    rating
    4.6
    Prijs
    rating
    5.6
    Leveren
    rating
    5.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    superfijne boxspring

    In zwolle hebben wij een elektrische boxspringset (type Excellent met stof Ingmar) gekocht, wij zijn bij de aankoop zeer prettig en deskundig geholpen door verkoper (Lisanne?), zij nam alle tijd en luistert goed naar onze wensen en advies maar laat ons vrij in onze keuze. Bed is inmiddels geleverd, netjes gemonteerd door kundige monteurs. Na één dag bleek er een horizontale donkere streep (vaag) zichtbaar in een deel van de lichte stof van het hoofdbord, dit was ons in eerste instantie niet opgevallen. Deze klacht gemeld bij de klantenservice van TotaalBed, oplossing: er zal een nieuw hoofdbord worden geleverd. Naar mijn mening prima service! En het bed is niet alleen mooi maar we slapen er werkelijk supergoed in, is zeker een goede aanschaf gebleken.

    Door: John van Wette07-12-2018
    John van Wette03-01-2019

    Update: 02-01-2019, Hoofdbord is vervangen, supernetjes. 100% tevreden.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    September oktober 2019

    We hebben nou een half jaar het ledikant en we hebben een 140x200 bed.
    En onze matras is 2x 70x200
    En we hebben een elektrische bodem erbij besteld en nachtkastjes.
    Op zich een leuke bed.
    Maar voldoed niet zoals het hoort.
    Er blijft een grote gleuf tussen de matrassen nachts vallen we met de arm of hand been er tussen.
    De winkel kan ons niet helpen zijn we geweest. Als advies kregen we te horen sla maar een paar planken aan iedere zijkant van het bed.
    Dat er een gleuf tussen komt waar mijn been tussen valt of arm tussen valt lijkt ons niet normaal.

    Door: Kronenberg 05-05-2020
    Heidi Kronenberg07-05-2020

    Ondertussen is de klacht netjes door totaalbed opgelost. Binnen een paar dagen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    Uitpuilen zijkanten ondermatrasen

    Na bijna drie jaar goed geslapen te hebben op onze boxspring, ging het onderste matras aan beide kanten uitpuilen.
    We hebben foto's gemaakt en via mail contact opgenomen met de klantenservice.
    Klacht werd herkend. Zou met de verlijming te maken hebben van een bepaalde serie.
    We werden keurig terug gebeld en er werd een afspraak gemaakt om de matrassen om te ruilen.
    Dit is ook naar volle tevredenheid gebeurd.
    Kortom: een super service!
    Erg tevreden over de afhandeling!

    Door: M. Ket17-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    9.5
    rating

    Matras

    3 jaar geleden een matras gekocht bij totaalbed. Service was toen al prima, niks op aan te merken. Nu na 3 jaar merkte we dat 1 zijkant van het bed doorgezakt was. We hadden de bon niet meer, maar een kopie van het bankafschrift werd gewoon geaccepteerd. We kregen gelijk al een mailtje terug dat we, zonder verdere kosten, een nieuw matras kregen. 2 dagen later was dit al bezorgt en naar boven gebracht. Kortom; alles was echt super geregeld!

    Door: Sheila31-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Ledikant bed

    Extremely dissatisfied with the service!
    bought a bed from this showroom,
    handpicked all the colors and customizations, received the bed in a different color, so ask to return it, they declined my request because they tell me can't return a bed bought from the store (a piece of information was never told) and they also told mel signed an order contract with these colors, though nowhere in my order contract does it mention the customizations I requested specifically. Moreover they tell me that the person in the showroom gave me incorrect information because the customizations requested are not even possible (which is to get a headboard with different color stitching). The worst part of this all is that the customer service said that it's my fault that I didn't get the sales person to specifically write the stiching color in the order contract! That's what get for trusting a sales person.

    Door: Ali Elzoheiry30-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Bed

    If I could give Totaalbed zero stars, I would! worst experience of my life! I purchased the bed in the store made sure to tell the salesperson I need the accents in light oak, and white stitching! I literally pointed and stressed that, the bed is delivered dark oak and blue stitching, I called them to see my options they mentioned I can either

    1. return the bed, since I have 90 days of test sleep or
    2. replace the wrong parts!

    since replacing the parts would take 2 months to arrive, I chose to return the bed and I went ahead and purchased another one, after that ,they replied to tell me that I cannot return the bed since I purchased in-store and I have no right to return!!! so not only did they register my order incorrectly they also misinformed me now I’m out thousands of euros and left with a bed that wasn’t my choice!

    Door: Mariem Abdullah25-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Ledikant

    Een geweldige combi van ledikant en matras.
    Het nasa traagschuimmatras, de stevige uitvoering, is ideaal. Mijn combinatie stond niet in de showroom, waardoor ik me verkeken heb op de hoogte van het lidikant. Ik heb toen de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd. Ze heeft me ingepland zodat er lagere poten onder gemonteerd werden. Nu heb ik een geweldig bed, op de juiste hoogte.

    Door: Jose Harte21-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Boxspring

    Goede uitleg verkoper Ruud totaalbedrag Almere snelle levering goede en snelle monters nemen ook inpak materiaal mee bed is geleverd zo als afgesproken beloofd heb nog geen min punten

    Door: Hennequin14-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Goed

    Hier een boxspring gekocht en hij slaapt heerlijk !

    Door: Berends16-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Bed

    Bed gekocht wat direct leverbaar was. Hier heel lang op moeten wachten. Eerst beschadigd geleverd en hierna de verkeerde maat geleverd. Ik had enige compensatie verwacht maar ik moest niet zeuren. Vreselijk bedrijf waar ik nooit weer terug kom.

    Door: Marcel 24-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Bed

    Enorm geschrokken van de manier waarop klanten behandeld worden... bed besteld voor mijn moeder vervolgens te horen gekregen dat zij kanker heeft gekregen ... netjes opgebeld binnen 3 dagen of het bed geannuleerd kan worden ivm dit nieuws ze is helaas binnen 2 maanden overleden, ik kreeg aan de telefoon te horen dat ik een dokters verklaring moest regelen tot die tijd zou het bed niet geannuleerd kunnen worden..... ik had wel andere dingen aan mijn hoofd door dit plotselinge nieuws, nu zou het bed geleverd worden.... maar ik hoor maar niets dus ben gaan bellen krijg ik te horen bed is op hold gezet.... dit was niet afgesproken.... ik zou dokters verklaring regelen en dan pas annulering.... nu krijg ik me geld niet terug en mijn bed komt dus 4 maanden later.... beetje respectloos allemaal

    Door: Patrick15-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Boxspring

    Niet blij met de service hier in Leiderdorp..

    Nieuw bed en hoofdkussen gekocht. Het bed zou tussen 5-7 weken geleverd worden. Vervolgens zijn we 9 weken verder en is het nu geleverd. Het hoofdbord bleek niet door het trapgat hier thuis te kunnen (dachten dat het 180 was, maar bleek 210). Oké nou prima en daar hoor je ons niet over/misverstand. Het kan worden geruild tegen een meerprijs van €100, over wederom zo’n 9 weken(!)

    Nu blijkt het matras voor ons beiden veel te stevig en hebben we gewoon een standaard matras + topper nodig. Ik ben vannacht halverwege op de bank gaan slapen, aangezien ik al last van mijn spieren heb. Bel ik vandaag op en krijg ik te horen; ‘sorry de filiaalmanager is op vakantie en komt pas eind september terug’. Vervolgens bel ik het hoofdkantoor en wordt er gezegd, de rayonmanager belt u zo spoedig mogelijk terug. Word ik wederom door het filiaal Leiderdorp gebeld met het antwoord; ‘Sorry de rayonmanager is ook op vakantie’. Ja en(?!) dus, omdat iedereen lekker op vakantie is, kan ik weer een aantal maanden wachten om gebruik te maken van de zogenaamde omruilgarantie (plus ook nog €50 bijbetalen).

    We vinden dit echt een belabberde service, aangezien het geen bed is van €500 euro..

    Mvg

    Door: AngelaKS15-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    bed ter waarde van 2700

    bed ter waarde van 2700 gekocht , levering duurde erg lang , eenmaal daar had de monteur een wondje op zijn hand , 2 boxsprings en het voetbord en een matras met veel bloedvlekken.. hoe kan je dit niet zien ???

    Dat daar gelaten , een foutje kan gebeuren. Vervolgens zegt de monteur we kunnen laten staan wat goed is, daar moet u wel voor betalen. ( ik moet voor een incompleet bed betalen door zijn fout ??) Dus ik heb gezegd neem alles maar mee aangezien ik niet akkoord ga met dit aanbod.
    Ah fijn , konden weer 6-8 weken wachten op vervanging. Slapen op een luchtbedje tot die tijd , erg fijn..
    Bleek later een communicatie fout te zijn tussen klantenservice en monteur. Ze hadden het kleine gedeelte van het bed en de enkele matras wel mogen laten staan..

    Vervolgens 9 weken later kwam de rest ,ik heb eerst even me verhaal gedaan bij de nieuwe monteurs , zou allemaal wel goed komen dit keer. En je zou het nooit geloven , de monteur sneed dit keer met zijn mes in het voetbord (snee van 1.5m ) super blij mee natuurlijk! Not...

    Buiten dat je het plastic moet scheuren kan dit echt niet.. ze zouden nu spoedlevering ervan maken , duurde maar 3-4 weken..

    We hebben wel wat korting gekregen , maar de kwaliteit van het bed is matig , en de monteurs zijn om te huilen.. maanden ermee bezig geweest. En elke keer als ze weggaan moeten ze dit zeggen geloof ik: ik hoop dat u er lekker op slaapt.

    Helaas met de kopzorgen die jullie geven in die periode slaap je ook echt niet lekker..

    Door: Jelmer12-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    closet

    We bought a closet from Totaalbed and it was really a Total bad experience for us, the first time they come with the delivery, some parts were damaged and the man was just using them as normal, till we noticed these damaged pieces, and the closet was almost assembled so we had to keep it like that, ... then they came to replace it but we had of course to wait til next delivery, the upsetting thing is that when they came with new parts they were smaller and they couldn't know that till they disassembled and assembled it again, this is really not professional,...so we had to wait again for next delivery, at the final they replace the parts but the closet is horribly unstable. we don't like to call them again, because really tired with this.
    As a conclusion we didn't like our experience with total bed and we don't recommend it.

    Door: ayman 26-11-2019
    ayman 26-11-2019

    This purchase was from the store of Totaalbed Utrecht

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Niet

    Op het eerste oog vriendelijk personeel, krijgt er goed advies, totdat het over geldzaken gaat. Hoe durf je te onderhandelen over de prijs wordt nog net niet letterlijk gezegd. Maar als je daar dus vriendelijk naar vraagt en ze zeggen maar 70€ er van af te kunnen doen en wij zeggen dat te weinig te vinden dan begint het personeel wat harder te praten wat nogal intimiderend overkomt. Er werd ons verteld dat wij maar blij moesten zijn dat wij daar een bed konden kopen. Ook vroeg haar meerdere waarom wij dachten dat wij wel meer korting konden krijgen. Na mijn argument zei de filiaalmanager niet met mij in discussie te gaan. Vervolgens zei ik dat de toon waarop zij en haar meerdere met ons praatten wel wat minder mocht en dat ze denigrerend zijn en dat het niet klantvriendelijk is, omdat ik niet persoonlijk was (puur zakelijk €€€). Dit konden ze niet hebben en waren zeer beledigd en zeiden dat ik dat mocht vinden, dat het mijn mening was. Heb ze ondanks alles toch maar bedankt voor hun verdere hulp.

    Wij zijn hierna daarnaast de winkel in gegaan, ook een bedden zaak. Zij zeiden dit vaker te hebben gehoord van klanten die net als ons bij hun de winkel in gingen nadat bij totaalbed wel vaker zo met de desbetreffende klant omging.

    Ps, beetje jammer dat ik service niet minder dan 2 sterren kon geven, doet die helaas niet, bug?

    Door: Schutte31-10-2019
    Schutte01-11-2019

    Dit was trouwens in Amersfoort.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Boxspring

    In april een boxspring besteld in de winkel (Rotterdam Alexandrium), prachtig bed en precies wat ik zocht ook heel fijn geholpen door de dame in de winkel. Enige pluspunt daarna TOTAAL niet tevreden over de service.

    - Het bed zou in de eerste week van juli geleverd worden, na meermaals er achteraan bellen bleek het dat hij niet geleverd zou worden maar pas 1,5 week later bezorgd is.

    -Vervolgens krijg ik het bed geleverd en blijkt de topper en het matras niet goed te passen op de boxspring. Deze zijn te kort. Het bed is 200 cm en het matras en de topper 197 cm. Bijna 3 maanden later zijn ze deze om komen ruilen en zouden ze de juiste maat meenemen. Niet dus! Bleken weer te kort te zijn. Daarom in de winkel geweest en het bed daar bekeken daar is alles wel even lang. Nu word ik afgescheept met het verhaal dat het 2% mag afwijken en dat het zo hoort en dat ik anders maar een onafhankelijke geschillencommissie moet inschakelen. (Waarbij ze dan een link sturen die het niet doet ;) )

    Verder schuift heel me bed uit elkaar doordat er geen verbinder tussen zit en dan zeggen ze doodleuk bij zo;n dood bed koop dan maar zelf een verbinder of bind het vast met ty-raps.

    Ik zou Totaalbed aan niemand aanraden!!

    Door: Debbie23-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Kast

    Inmiddels is onze kast gerepareerd. Kosteloos. Bedankt voor de goede service totaal bed.

    Door: Alma28-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    Kast

    Kast met spiegeldeuren een jaar geleden gekocht. Sinds paar dagen is ineens een barst ontstaan rechts boven in de hoek. Wij komen daar niet eens bij. Hoe? Is ons onduidelijk. We gaan er heel netjes mee om. Contact opgenomen met klantenservice ipv netjes te worden geholpen en klacht te herstellen word ons aangeboden tegen de kosten glas te laten vervangen! Wat een slechte service en oplichterij. Wij kopen hier nooit meer. Slechte zaak en geen garantie 5 jaar zoals op de website vermeld.

    Door: Alma20-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Matras 160x200

    Zeer slechte service. Denken niet met de klant mee.

    Door: A. de Vries17-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    Schrijf zelf een review over totaalBED

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is totaalBED een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 23 ervaringen geplaatst over totaalBED. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.6 gekregen, waarbij 48% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is totaalBED actief?

    totaalBED is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van totaalBED gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.