NederlandReview

    Ervaringen totaalBED

    Iedereen doet het iedere dag of beter gezegd iedere nacht, slapen. Om fris en uitgerust wakker te kunnen worden is het daarom belangrijk dat je een goed bed hebt dat past bij jouw wensen en jouw postuur. Maar daarbij is het natuurlijk ook leuk als het er mooi uitziet, en dat je je slaapkamer in stijl in kunt richten met bijbehorende meubelen en beddengoed. Voor al deze artikelen kun je terecht bij totaalBED. Wat de ervaring van andere klanten is met deze beddenwinkel lees je hier.

    Over totaalBED


    Het familiebedrijf van in totaal vier broers totaalBED opende in 1998 haar eerste winkel in Hengelo waar zij kwaliteitsmatrassen en slaapkamer designartikelen gingen verkopen tegen een betaalbare prijs. Inmiddels zijn er 18 winkels verspreid over Nederland en een distributiecentrum in Zwolle. Door jarenlange relaties aan te gaan met leveranciers in Duitsland, België en Nederland kunnen zij de kwaliteit van hun bedden, matrassen en slaapkamermeubilair blijven waarborgen. De kernwaarden van totaalBED zijn: ‘service, kwaliteit en vernieuwing’. Daarom kun je in elke winkel terecht voor advies en vind je bij hen een steeds wisselend assortiment dat de trends volgt.


    Slaapmeditatie met plaatjes van vosjes

    Diensten


    Natuurlijk heeft totaalBED naast hun fysieke winkels inmiddels ook een webshop waarop je het uitgebreide assortiment kunt vinden en bestellen. Deze artikelen zijn verdeeld in een aantal categorieën:

    • Boxsprings
    • Ledikanten
    • Matrassen & Toppers
    • Bedbodems
    • Kasten & bijmeubelen
    • Beddengoed

    De voordelen van een aanschaf bij totaalBED zijn:

    • 5 jaar garantie (Topmatrassen en kussens hebben als uitzondering 3 jaar garantie, beddengoed 1 jaar. totaalBED geeft bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk)
    • 90 dagen omruilgarantie op alle matrassen
    • 80% uit voorraad leverbaar
    • Europese productie
    • Gratis bezorging & montage (uitgezonderd kinderkamers hiervoor betaal je € 75,- voor montage)

    Op de homepage kun je gemakkelijk je eigen plaatsnaam invullen en dan vind je de dichtstbijzijnde winkel van totaalBED voor als je liever zelf gaat kijken en proberen. Verder vind je op de website een blog met nieuwtjes en artikelen die allen met slapen te maken hebben.

    Betaalmogelijkheden en levertijden


    Je kunt je bestelling bij totaalBED betalen via iDeal, met je Creditcard of bij aflevering aan de deur (bij voorkeur pinnen). Ook is er de mogelijkheid om bestellingen van minder dan € 300,- achteraf te betalen met de optie ‘Betaalgarant’. Hierbij wordt je omgeleid naar een scherm waar je een aantal gegevens moet invullen. Daarbij wordt je kredietwaardigheid gecontroleerd. Ongeveer 80% van het aanbod is op voorraad, waardoor je je bestelling al binnen 1 tot 3 weken in huis kunt hebben. Als het niet op voorraad is, duurt de levering 3 tot 8 weken.

    Klachten


    totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen die klanten extra zekerheid biedt. Wanneer je een klacht hebt, neem dan contact op met de klantenservice. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je klacht. Ben je het niet eens met de uitkomst, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

    Wat is jouw mening over totaalBED?


    Heb jij als consument ervaring met het kopen van artikelen bij totaalBED? Vertel hier dan alles over de plus- en minpunten van dit bedrijf.

    Hoe zijn de ervaringen van klanten met totaalBED? Liggen de matrassen die ze bij hen kochten goed en komt totaalBED hun garanties op bedden wel na?

    totaalBED
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (30)

    5.4
    43% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.4
    Service
    rating
    4.4
    Prijs
    rating
    5.4
    Leveren
    rating
    5.4

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over totaalBED

    Uw beoordeling

    superfijne boxspring

    In zwolle hebben wij een elektrische boxspringset (type Excellent met stof Ingmar) gekocht, wij zijn bij de aankoop zeer prettig en deskundig geholpen door verkoper (Lisanne?), zij nam alle tijd en luistert goed naar onze wensen en advies maar laat ons vrij in onze keuze. Bed is inmiddels geleverd, netjes gemonteerd door kundige monteurs. Na één dag bleek er een horizontale donkere streep (vaag) zichtbaar in een deel van de lichte stof van het hoofdbord, dit was ons in eerste instantie niet opgevallen. Deze klacht gemeld bij de klantenservice van TotaalBed, oplossing: er zal een nieuw hoofdbord worden geleverd. Naar mijn mening prima service! En het bed is niet alleen mooi maar we slapen er werkelijk supergoed in, is zeker een goede aanschaf gebleken.

    Door: John van Wette07-12-2018
    John van Wette03-01-2019

    Update: 02-01-2019, Hoofdbord is vervangen, supernetjes. 100% tevreden.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    September oktober 2019

    We hebben nou een half jaar het ledikant en we hebben een 140x200 bed.
    En onze matras is 2x 70x200
    En we hebben een elektrische bodem erbij besteld en nachtkastjes.
    Op zich een leuke bed.
    Maar voldoed niet zoals het hoort.
    Er blijft een grote gleuf tussen de matrassen nachts vallen we met de arm of hand been er tussen.
    De winkel kan ons niet helpen zijn we geweest. Als advies kregen we te horen sla maar een paar planken aan iedere zijkant van het bed.
    Dat er een gleuf tussen komt waar mijn been tussen valt of arm tussen valt lijkt ons niet normaal.

    Door: Kronenberg 05-05-2020
    Heidi Kronenberg07-05-2020

    Ondertussen is de klacht netjes door totaalbed opgelost. Binnen een paar dagen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    Uitpuilen zijkanten ondermatrasen

    Na bijna drie jaar goed geslapen te hebben op onze boxspring, ging het onderste matras aan beide kanten uitpuilen.
    We hebben foto's gemaakt en via mail contact opgenomen met de klantenservice.
    Klacht werd herkend. Zou met de verlijming te maken hebben van een bepaalde serie.
    We werden keurig terug gebeld en er werd een afspraak gemaakt om de matrassen om te ruilen.
    Dit is ook naar volle tevredenheid gebeurd.
    Kortom: een super service!
    Erg tevreden over de afhandeling!

    Door: M. Ket17-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    9.5
    rating

    Matras

    3 jaar geleden een matras gekocht bij totaalbed. Service was toen al prima, niks op aan te merken. Nu na 3 jaar merkte we dat 1 zijkant van het bed doorgezakt was. We hadden de bon niet meer, maar een kopie van het bankafschrift werd gewoon geaccepteerd. We kregen gelijk al een mailtje terug dat we, zonder verdere kosten, een nieuw matras kregen. 2 dagen later was dit al bezorgt en naar boven gebracht. Kortom; alles was echt super geregeld!

    Door: Sheila31-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Boxspring

    In Apeldoorn hebben wij een Holland box set gekocht met 2 Silvana kussens,
    Prijs €2350,-
    1 kussen heeft het nog geen jaar uitgehouden en was totaal plat volgens de verkoper was mijn kussen te laag en heb ik een nieuwe gekregen. Top zou je zeggen.
    Helaas begaf het kussen van mijn vrouw het ook en het antwoord was van de verkoper dat hij deze kussens nooit zou hebben aangeraden, eigenlijk vreemd want je verkoopt tocht dit product en ze kreeg geen nieuw kussen.
    2 augustus weer terug geweest mijn matras was aan de zijkant half ingestort.
    Conclusie ik kreeg een nieuw binnenmatras.
    Het kon ong. 6 weken duren.
    Je raad het al tot heden toe geen matras en de melding was terug te vinden alleen was er zoals gewoonlijk niets mee gedaan.
    Het moest weer opnieuw besteld worden met de vermelding dat het 8 weken kon duren.
    Eind conclusie geen producten meer van Totaal Bed.

    Door: J.klein10-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Boxspring electrisch verstelbaar excellent 2pers.

    Na bijna twee jaar was een van de electrische motoren stuk gegaan.
    Gebeld en gemaild met foto,s van de kapotte motor.
    Afspraak 2 weken dan zou er een monteur komen en die kwam ook met niet 1 maar met 2 nieuwe motoren.
    Beide motoren werden snel gewisseld door een stel goede klantvriendelijke monteurs en alles functioneerd weer goed.
    W. Klein.

    Door: Wim Klein01-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Ledikant

    Een geweldige combi van ledikant en matras.
    Het nasa traagschuimmatras, de stevige uitvoering, is ideaal. Mijn combinatie stond niet in de showroom, waardoor ik me verkeken heb op de hoogte van het lidikant. Ik heb toen de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd. Ze heeft me ingepland zodat er lagere poten onder gemonteerd werden. Nu heb ik een geweldig bed, op de juiste hoogte.

    Door: Jose Harte21-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Boxspring

    Goede uitleg verkoper Ruud totaalbedrag Almere snelle levering goede en snelle monters nemen ook inpak materiaal mee bed is geleverd zo als afgesproken beloofd heb nog geen min punten

    Door: Hennequin14-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Goed

    Hier een boxspring gekocht en hij slaapt heerlijk !

    Door: Berends16-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Topper

    Zeer slecht

    Door: W.Gall11-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7
    rating

    Een boxspringset

    Wij hebben een bed besteld bij Totaalbed Harderwijk waarbij tijdens de bestelling alles misging wat betreft de maat en poten. Uiteindelijk zijn we daar zelf achter gekomen en hebben we dit nog op tijd kunnen laten corrigeren. Vervolgens kwamen wij tot onze grote schrik erachter, dat wij geen nieuw bed hadden gekregen, maar een bed dat al eerder gebruikt is.
    Dit was tijdens het slapen gelijk al voelbaar. En…!!! Er zat een grote gele vlek op het matras!! Na wat foto’s te hebben gemaild en gebeld naar de winkel kregen wij te horen dat het inderdaad om een vochtvlek gaat en dat het matras nat is geweest en dat deze situatie opgelost moet worden.
    Zij stuurden de foto’s door naar de klantenservice. Hierop kregen wij na een week wachten een vreemde reactie dat de garantie van 2 maanden helaas voor ons was verlopen en dat ze uit coulance wel een matrashoes wilden toesturen.

    Onze reactie was hierop dat de proefperiode van 90 dagen nog lang niet is verlopen en dat het een zeer kwalijke situatie is dat we betaald hebben voor een nieuw bed, maar een gebruikt bed hebben gekregen.
    Om deze reden hebben wij aangegeven, dat wij geen vertrouwen hebben en dat wij willen dat het bed opgehaald wordt en dat wij ons geld terug willen ontvangen. Hierover zouden wij gebeld worden op een afgesproken datum. Ook dat gebeurde niet.
    Vervolgens hebben wij zelf weer contact opgenomen en een medewerker kon in hun systeem zien dat ons verzoek was ingediend en dat wij een telefoontje van hen kunnen verwachten, zodat ze het bed kunnen ophalen.
    Weer werden wij niet gebeld, dus hebben wij weer contact gezocht en toen kregen wij te koren dat ze niet wisten waar het om gaat wat de klacht is en dat er absoluut geen sprake is van geld terug bed ophalen situatie. Terwijl een medewerker heeft voorgelezen wat er stond genoteerd. Vanwege het ontkennen en niet nakomen van afspraken heb ik aangegeven dat ik alle gesprekken heb opgenomen.

    Hierop besloot de medewerker ons een reglement toe te sturen en alles per mail te communiceren. In deze mail wordt aangegeven dat zij met een oplossing van een matrashoes kwamen en dat wij ons geld niet terug kunnen krijgen en bieden zij de mogelijkheid om contact op te nemen met de winkel om alsnog naar een oplossing voor het slaapcomfort te kijken.

    Ze houden zich doof voor het feit dat wij aangeven dat wij voor een nieuw bed hebben betaald en een gebruikt bed hebben ontvangen!! Inmiddels via meerdere instanties hulp ingeschakeld om hier verder werk van te maken..!!! Het schijnt dat zij dit veel vaker hebben gedaan.

    Door: Selma14-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Nieuw bed besteld maar gebruikt bed gekregen

    Wij hebben een bed besteld, waarbij tijdens de bestelling alles misging wat betreft de maat en poten. Uiteindelijk zijn we daar zelf achter gekomen en hebben we dit nog op tijd kunnen laten corrigeren. Vervolgens kwamen wij tot onze grote schrik erachter, dat wij geen nieuw bed hadden gekregen, maar een bed dat al eerder gebruikt is.

    Dit was tijdens het slapen gelijk al voelbaar. En…!!! Er zat een grote gele vlek op het matras!! Na wat foto’s te hebben gemaild en gebeld naar de winkel kregen wij te horen dat het inderdaad om een vochtvlek gaat en dat het matras nat is geweest en dat deze situatie opgelost moet worden.

    Zij stuurden de foto’s door naar de klantenservice. Hierop kregen wij na een week wachten een vreemde reactie dat de garantie van 2 maanden helaas voor ons was verlopen en dat ze uit coulance wel een matrashoes wilden toesturen.

    Onze reactie was hierop dat de proefperiode van 90 dagen nog lang niet is verlopen en dat het een zeer kwalijke situatie is dat we betaald hebben voor een nieuw bed, maar een gebruikt bed hebben gekregen.

    Om deze reden hebben wij aangegeven, dat wij geen vertrouwen hebben en dat wij willen dat het bed opgehaald wordt en dat wij ons geld terug willen ontvangen. Hierover zouden wij gebeld worden op een afgesproken datum. Ook dat gebeurde niet.

    Vervolgens hebben wij zelf weer contact opgenomen en een medewerker kon in hun systeem zien dat ons verzoek was ingediend en dat wij een telefoontje van hen kunnen verwachten, zodat ze het bed kunnen ophalen.

    Weer werden wij niet gebeld, dus hebben wij weer contact gezocht en toen kregen wij te koren dat ze niet wisten waar het om gaat wat de klacht is en dat er absoluut geen sprake is van geld terug bed ophalen situatie. Terwijl een medewerker heeft voorgelezen wat er stond genoteerd. Vanwege het ontkennen en niet nakomen van afspraken heb ik aangegeven dat ik alle gesprekken heb opgenomen.

    Hierop besloot de medewerker ons een reglement toe te sturen en alles per mail te communiceren. In deze mail wordt aangegeven dat zij met een oplossing van een matrashoes kwamen en dat wij ons geld niet terug kunnen krijgen en bieden zij de mogelijkheid om contact op te nemen met de winkel om alsnog naar een oplossing voor het slaapcomfort te kijken.

    Ze houden zich doof voor het feit dat wij aangeven dat wij voor een nieuw bed hebben betaald en een gebruikt bed hebben ontvangen!!

    Door: Selma Ilgar08-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Matras pluna

    2 x matras pluna gekocht. Bleek voor mij te stevig. Dus de medium gekocht naar 2 jaar een kuil in matras en veel rugpijn.

    Door: Marjolein 24-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Boxspring

    Als het kon zou ik geen sterren geven. Zeer slechte ervaring en ik raad TOTAALBED NIEMAND AAN. €2250 betaald aan een boxspring die inzakt en super oncomfortabel is. Al meer dan 9 maanden bezig om tot een oplossing te komen en het enige wat we tot nu toe bereikt hebben is slechte nachtrust, lichamelijke klachten en heel veel stress. De communicatie van de medewerkers, van klantenservice op hoofdkantoor tot winkel medewerkers en managers is heel brutaal en disrespectful naar de klant toe. Slechtste keus van inkoop die we ooit gedaan hebben.

    Door: N. Popal10-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Ledikant bed

    Extremely dissatisfied with the service!
    bought a bed from this showroom,
    handpicked all the colors and customizations, received the bed in a different color, so ask to return it, they declined my request because they tell me can't return a bed bought from the store (a piece of information was never told) and they also told mel signed an order contract with these colors, though nowhere in my order contract does it mention the customizations I requested specifically. Moreover they tell me that the person in the showroom gave me incorrect information because the customizations requested are not even possible (which is to get a headboard with different color stitching). The worst part of this all is that the customer service said that it's my fault that I didn't get the sales person to specifically write the stiching color in the order contract! That's what get for trusting a sales person.

    Door: Ali Elzoheiry30-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Bed

    If I could give Totaalbed zero stars, I would! worst experience of my life! I purchased the bed in the store made sure to tell the salesperson I need the accents in light oak, and white stitching! I literally pointed and stressed that, the bed is delivered dark oak and blue stitching, I called them to see my options they mentioned I can either

    1. return the bed, since I have 90 days of test sleep or
    2. replace the wrong parts!

    since replacing the parts would take 2 months to arrive, I chose to return the bed and I went ahead and purchased another one, after that ,they replied to tell me that I cannot return the bed since I purchased in-store and I have no right to return!!! so not only did they register my order incorrectly they also misinformed me now I’m out thousands of euros and left with a bed that wasn’t my choice!

    Door: Mariem Abdullah25-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Bed

    Bed gekocht wat direct leverbaar was. Hier heel lang op moeten wachten. Eerst beschadigd geleverd en hierna de verkeerde maat geleverd. Ik had enige compensatie verwacht maar ik moest niet zeuren. Vreselijk bedrijf waar ik nooit weer terug kom.

    Door: Marcel 24-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Bed

    Enorm geschrokken van de manier waarop klanten behandeld worden... bed besteld voor mijn moeder vervolgens te horen gekregen dat zij kanker heeft gekregen ... netjes opgebeld binnen 3 dagen of het bed geannuleerd kan worden ivm dit nieuws ze is helaas binnen 2 maanden overleden, ik kreeg aan de telefoon te horen dat ik een dokters verklaring moest regelen tot die tijd zou het bed niet geannuleerd kunnen worden..... ik had wel andere dingen aan mijn hoofd door dit plotselinge nieuws, nu zou het bed geleverd worden.... maar ik hoor maar niets dus ben gaan bellen krijg ik te horen bed is op hold gezet.... dit was niet afgesproken.... ik zou dokters verklaring regelen en dan pas annulering.... nu krijg ik me geld niet terug en mijn bed komt dus 4 maanden later.... beetje respectloos allemaal

    Door: Patrick15-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Boxspring

    Niet blij met de service hier in Leiderdorp..

    Nieuw bed en hoofdkussen gekocht. Het bed zou tussen 5-7 weken geleverd worden. Vervolgens zijn we 9 weken verder en is het nu geleverd. Het hoofdbord bleek niet door het trapgat hier thuis te kunnen (dachten dat het 180 was, maar bleek 210). Oké nou prima en daar hoor je ons niet over/misverstand. Het kan worden geruild tegen een meerprijs van €100, over wederom zo’n 9 weken(!)

    Nu blijkt het matras voor ons beiden veel te stevig en hebben we gewoon een standaard matras + topper nodig. Ik ben vannacht halverwege op de bank gaan slapen, aangezien ik al last van mijn spieren heb. Bel ik vandaag op en krijg ik te horen; ‘sorry de filiaalmanager is op vakantie en komt pas eind september terug’. Vervolgens bel ik het hoofdkantoor en wordt er gezegd, de rayonmanager belt u zo spoedig mogelijk terug. Word ik wederom door het filiaal Leiderdorp gebeld met het antwoord; ‘Sorry de rayonmanager is ook op vakantie’. Ja en(?!) dus, omdat iedereen lekker op vakantie is, kan ik weer een aantal maanden wachten om gebruik te maken van de zogenaamde omruilgarantie (plus ook nog €50 bijbetalen).

    We vinden dit echt een belabberde service, aangezien het geen bed is van €500 euro..

    Mvg

    Door: AngelaKS15-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    FAQ

    Is totaalBED een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 30 ervaringen geplaatst over totaalBED. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.4 gekregen, waarbij 43% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is totaalBED actief?

    totaalBED is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van totaalBED gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.