totaalBED

6.2

Bestellen

4.3

Service

5.3

Prijs

5.1

Levering

43.9%

Zou hier weer kopen

totaalBED

Iedereen doet het iedere dag of beter gezegd iedere nacht, slapen. Om fris en uitgerust wakker te kunnen worden is het daarom belangrijk dat je een goed bed hebt dat past bij jouw wensen en jouw postuur. Maar daarbij is het natuurlijk ook leuk als het er mooi uitziet, en dat je je slaapkamer in stijl in kunt richten met bijbehorende meubelen en beddengoed. Voor al deze artikelen kun je terecht bij totaalBED. Wat de ervaring van andere klanten is met deze beddenwinkel lees je hier.


Over totaalBED

 
Het familiebedrijf van in totaal vier broers totaalBED opende in 1998 haar eerste winkel in Hengelo waar zij kwaliteitsmatrassen en slaapkamer designartikelen gingen verkopen tegen een betaalbare prijs. Inmiddels zijn er 18 winkels verspreid over Nederland en een distributiecentrum in Zwolle. Door jarenlange relaties aan te gaan met leveranciers in Duitsland, België en Nederland kunnen zij de kwaliteit van hun bedden, matrassen en slaapkamermeubilair blijven waarborgen. De kernwaarden van totaalBED zijn: ‘service, kwaliteit en vernieuwing’. Daarom kun je in elke winkel terecht voor advies en vind je bij hen een steeds wisselend assortiment dat de trends volgt.




Diensten

 
Natuurlijk heeft totaalBED naast hun fysieke winkels inmiddels ook een webshop waarop je het uitgebreide assortiment kunt vinden en bestellen. Deze artikelen zijn verdeeld in een aantal categorieën:

  • Boxsprings
  • Ledikanten
  • Matrassen & Toppers
  • Bedbodems
  • Kasten & bijmeubelen
  • Beddengoed

De voordelen van een aanschaf bij totaalBED zijn:


  • 5 jaar garantie (Topmatrassen en kussens hebben als uitzondering 3 jaar garantie, beddengoed 1 jaar. totaalBED geeft bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk)
  • 90 dagen omruilgarantie op alle matrassen
  • 80% uit voorraad leverbaar
  • Europese productie
  • Gratis bezorging & montage (uitgezonderd kinderkamers hiervoor betaal je € 75,- voor montage)

Op de homepage kun je gemakkelijk je eigen plaatsnaam invullen en dan vind je de dichtstbijzijnde winkel van totaalBED voor als je liever zelf gaat kijken en proberen. Verder vind je op de website een blog met nieuwtjes en artikelen die allen met slapen te maken hebben.

Betaalmogelijkheden en levertijden

 
Je kunt je bestelling bij totaalBED betalen via iDeal, met je Creditcard of bij aflevering aan de deur (bij voorkeur pinnen). Ook is er de mogelijkheid om bestellingen van minder dan € 300,- achteraf te betalen met de optie ‘Betaalgarant’. Hierbij wordt je omgeleid naar een scherm waar je een aantal gegevens moet invullen. Daarbij wordt je kredietwaardigheid gecontroleerd. Ongeveer 80% van het aanbod is op voorraad, waardoor je je bestelling al binnen 1 tot 3 weken in huis kunt hebben. Als het niet op voorraad is, duurt de levering 3 tot 8 weken.

Klachten

 
totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen die klanten extra zekerheid biedt. Wanneer je een klacht hebt, neem dan contact op met de klantenservice. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je klacht. Ben je het niet eens met de uitkomst, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Wat is jouw mening over totaalBED?

 
Heb jij als consument ervaring met het kopen van artikelen bij totaalBED? Vertel hier dan alles over de plus- en minpunten van dit bedrijf.

Hoe zijn de ervaringen van klanten met totaalBED? Liggen de matrassen die ze bij hen kochten goed en komt totaalBED hun garanties op bedden wel na?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (41)

Aanschaf boxspring

Eerlijk en zeer goede uitleg. De vriendelijkheid straalde eraf. Hadden het niet beter kunnen treffen. Krijgt van ons een dikke 10 !!!!

T

Tineke Tempel

17-07-2023

0

2 boxspring

Klacht voor de klantenservice. Ze hebben niet gehoord van klantvriendelijkheid. Geen begrip of medewerking voor jou situatie maar bezig om hun werkwijze en regels te bepalen. Heel jammer als ik eerder wist had ik hier nooit wat gekocht. Voor ruim 6000 euro aan spullen gekocht en service en begrip NUL

M

Malti jaipal

07-12-2022

0

Boxspring met nachtkastjes

Wij hebben afgelopen zomer een boxspring met twee nachtkastjes gekocht bij Totaalbed. Bij levering bleek één nachtkastje beschadigd te zijn. Ik kreeg het aanbod om een nieuw nachtkastje te ontvangen of een cadeaubon ter waarde van 50 euro. Er zijn in het gehele assortiment van Totaalbed maximaal 3 artikelen die met deze cadeaubon gekocht kunnen worden zonder bij te hoeven betalen. Best slim bedacht. Ik heb gekozen voor een nieuw nachtkastje. Achteraf gezien had ik toch beter voor die cadeaubon kunnen kiezen. De levertijd van het nieuwe nachtkastje was zes weken. Dat werden er uiteindelijk acht, maar ook dat kan gebeuren. Twee dagen voor levering kreeg ik bericht dat mijn bestelde poten helaas niet geleverd konden worden. “Poten?” Die had ik niet besteld. Na even zoeken bleek het toch wel om een nachtkastje te gaan. Goed, nieuwe levering zou opnieuw binnen zes weken plaatsvinden. Het begint dan natuurlijk al een beetje te irriteren maar als het uiteindelijk wordt opgelost is er nog niks aan de hand. Helaas vier dagen voor de levering opnieuw telefoon….. het nachtkastje zat niet bij de vracht en dus wordt de levering weer met vier weken uitgesteld. Nu is voor ons wel de grens bereikt. Mede omdat wij door persoonlijke omstandigheden (die bij Totaalbed bekend zijn) niet goed in de gelegenheid zijn om het nachtkastje nu nog in ontvangst te nemen. Totaalbed snapt de situatie volkomen en komt met een “tegemoetkoming”: we mogen het nachtkastje gratis annuleren, want tsja normaal zijn hier toch wel kosten aan verbonden maar die hoeven wij als tegemoetkoming nu niet te betalen. Of we mogen ervoor kiezen om het nachtkastje alsnog te laten leveren en dan krijgen we er een cadeaubon van 25 euro bij. Waarbij ik eerder in dit verhaal al heb aangegeven dat je dan dus kunt kiezen tussen drie items als je niet wil bijbetalen. Beide oplossingen waren voor ons niet echt meer in verhouding met de gebeurtenissen. De filiaalmanager had aangegeven ook nog wel iets voor ons te kunnen betekenen, maar toen we hem belden bleek hij al ingelicht te zijn door het hoofdkantoor en had hij strikte instructies om zich bij het aanbod van het hoofdkantoor aan te sluiten. We hebben nu dus geen andere keuze dan toch een oplossing zoeken om het nachtkastje vier maanden later alsnog te laten bezorgen. Wij zullen deze winkel niet aanraden aan anderen. Ze doen vast hun best maar ze slaan de plank volledig mis bij klachtenafhandeling.

B

Bregje

19-10-2022

0

boxspring

De kwaliteit is erg achteruitgegaan de afgelopen jaren. Wij hebben een nieuw boxspring gekocht maar zijn niet tevreden. tussen de matrassen zit een groot verschil waardoor deze niet mooi op elkaar aansluiten. Bij onze vorige boxspring sloten de matrassen wel mooi op elkaar aan. ook staan er nu minder pootjes onder het bed waardoor het minder stevig is. het hoofdbord sluit ook niet mooi aan op de matrassen. al met al zou ik hier nooit meer een bed kopen. wij hebben meerdere keren aangegeven niet tevreden te zijn maar ze zeggen gewoon dat dit binnen de marges valt. Zeer teleurstellend.

K

Kim

19-09-2022

0

Boxspring incl matrassen en beddengoed

Wij hebben helaas een zeer slechte ervaring gehad met Totaalbed en dit lijkt niet incidenteel te zijn geweest. Na voor €3000 een boxspring incl matrassen en beddengoed gekocht te hebben, kregen we te horen dat er 8-10 weken levertijd was. Prima. Na 12 weken nog niks gehoord, dus maar gebeld. Bleek van alles misgegaan te zijn en er was nog eens 6~8 weken nodig om ons bed te leveren. Na 19 weken na onze aankoopdatum kwam dan eindelijk een (klein) deel van ons bed: het topmatras en het beddengoed. Helaas was het topmatras tijdens transport beschadigd (scheur erin en onder de modder) en bleek er (wederom) wat mis te zijn gegaan met de levering waardoor het boxspring frame en de matrassen nog eens 2 weken later zouden komen. Het topmatras zou vervangen worden, aangezien hij beschadigd geleverd was. Ik moest wel €2250,- aftikken om dit te kunnen zien. Na 21 weken kwam dan eindelijk het frame en de matrassen. Na telefonisch overleg is ons bevestigd dat we het beschadigde topmatras mochten gebruiken en dat er een nieuwe in bestelling was. Na nog eens een half jaar is het topmatras nog steeds niet geleverd en hebben wij dus al die tijd op een beschadigd & vuil topmatras moeten slapen. Na meerdere keren navraag gedaan te hebben bij Totaalbed blijkt nu dat zij het topmatras helemaal niet besteld hebben en we geen nieuwe mogen verwachten. Het is blijkbaar heel vreemd van ons om een onbeschadigd/schoon matras te verwachten als je hier een gloednieuw bed besteld. Ter compensatie krijgen we een hoeslaken… Een hoeslaken á twee tientjes ter compensatie voor een beschadiging van een nieuw product van €750,- Ik kan hier niet bij met m’n hoofd hoe je dit aan iemand kunt verkopen en zou iedereen die hier overweegt iets te kopen het advies willen geven om elders te kijken. Om nog eens zout op onze wonden te gooien: tijdens onze hele ’avontuur’ met Totaalbed zijn ze altijd zeer slecht bereikbaar geweest: telefonisch meestal meer dan een half uur in de wachtrij en mails worden compleet genegeerd.

F

Ferdi

16-09-2022

0

Queen bed

Super geholpen in de winkel. Levering snel en professioneel door Eric-Jan en Jesse. Goed teamwork en service gericht. Compliment

J

J.Engelen

23-04-2022

0

Boxspring

Wat een slechte kwaliteit!!! Wij hebben een bed gekocht voor €2300 en hadden goede kwaliteit verwacht. *Het hoofdbord zit los en volgens de klantenservice hoort het bed tegen de muur te staan om deze stabuel te houden. Het bed mag niet vrijstaand van de muur geplaatst worden. Zeer opmerkelijk vind ik. *Het topmatras is na een aantal weken bijna 10cm breder geworden. Uiteindelijk een nieuwe mogen ontvangen, maar de steekt inmiddels ook vele centimeters buiten het bed. * Het onderste en middelste matras verschillen compleet van diagonale maatvoering.Hoeken komen niet samen en het verschil is duidelijk te zien. Het enige wat goed is, zijn de bedlampjes en het nachtkastje. Ik had voor €750 bij Leenbakker of Jysk een betere kwaliteit gehad dan bij Totaalbed voor €2300. Absoluut geen aanrader!!!

R

R. Knapper

25-01-2022

1

Hoogslaper en een grote kast

Dure kast besteld, 10 weken later pas de deuren omdat er ineens een onderdeel er niet was. Prima, compensatie gekregen daarna kwamen ze het afmaken. Schade en kast scheef, tot op heden niets gehoord na geregeld contact zoeken. Moedeloos ervan, je betaald flink voor spullen waar je denkt jaren mee te kunnen doen en dan gaan ze zo met je om!! En er werd in de winkel gezegd alles gaat gemonteerd worden, zelf goed lezen maar maar verkopers had er al een hekel aan maar je komt er niet onderuit met het kopen. (Dit al als tip doorgegeven) Je denkt dat je er goed aan doen. Niet dus maar het ging gelukkig goed zelf in elkaar zetten alleen bed omhoog houden en het onderdeel eronder zetten daar heb je meer personen voor nodig maar hij is erg gammel niet stabiel, veel dopjes deden het niet al te goed maar gelukkig zaten er meer bij om de schroeven af te dekken dus ja naar gevoel eraan overgehouden

M

Marlie

13-12-2021

0

Boxspring

Goed geholpen in de winkel in Utrecht. Bij bezorging bleek er een kleine beschadiging te zien aan het voetenbord. Gemaild en en kon gelijk een nieuwe besteld worden zonder gezeur. Dat vonden wij zeer prettig.

E

elly van vliet

29-10-2021

0

yes

The delivery takes to much time and service is really bad. hating this store onwards. I purchased a bed which is really good(was my expectation). But it gives me a pain.

V

vikash

22-10-2021

0

Bed en kledingkast

In Assen geweest.De medewerker Wilfried heeft gelogen en had mooie praatjes .Te weinig legplanken geleverd, beweerde dingen die absoluut niet waar zijn. Kom je met bewijzen dat Wilfried gelogen heeft, geeft hij een andere medewerker de schuld. Montagemonteur heeft kras op de kast gemaakt, Kast staat ontzettend onstabiel, bed kraakt. Klantenservice tig keer moeten bellen, wordt niet goed naar jou geluisterd. Maken veel fouten wat afspraken betreft. Je maakt een afspraak met de hoofdmonteur Herman om de kast stabieler neer te zetten komt hij vervolgens een UUR te laat. Terwijl ik duidelijk had aangegeven waarom de tijd voor mij belangrijk is.Toch komt men een uur te laat. Nu is het probleem nog niet opgelost. Dat zal ook wel niet gebeuren. Dit was de eerste keer dat ik iets heb gekocht bij totaalbed en dit was ook de laatste keer!!!

A

A.Ebbinge

21-10-2021

0

Boxspring

In Apeldoorn hebben wij een Holland box set gekocht met 2 Silvana kussens, Prijs €2350,- 1 kussen heeft het nog geen jaar uitgehouden en was totaal plat volgens de verkoper was mijn kussen te laag en heb ik een nieuwe gekregen. Top zou je zeggen. Helaas begaf het kussen van mijn vrouw het ook en het antwoord was van de verkoper dat hij deze kussens nooit zou hebben aangeraden, eigenlijk vreemd want je verkoopt tocht dit product en ze kreeg geen nieuw kussen. 2 augustus weer terug geweest mijn matras was aan de zijkant half ingestort. Conclusie ik kreeg een nieuw binnenmatras. Het kon ong. 6 weken duren. Je raad het al tot heden toe geen matras en de melding was terug te vinden alleen was er zoals gewoonlijk niets mee gedaan. Het moest weer opnieuw besteld worden met de vermelding dat het 8 weken kon duren. Eind conclusie geen producten meer van Totaal Bed.

J

J.klein

10-10-2021

0

Boxspring electrisch verstelbaar excellent 2pers.

Na bijna twee jaar was een van de electrische motoren stuk gegaan. Gebeld en gemaild met foto,s van de kapotte motor. Afspraak 2 weken dan zou er een monteur komen en die kwam ook met niet 1 maar met 2 nieuwe motoren. Beide motoren werden snel gewisseld door een stel goede klantvriendelijke monteurs en alles functioneerd weer goed. W. Klein.

W

Wim Klein

01-10-2021

0

Topper

Zeer slecht

W

W.Gall

11-08-2021

0

Een boxspringset

Wij hebben een bed besteld bij Totaalbed Harderwijk waarbij tijdens de bestelling alles misging wat betreft de maat en poten. Uiteindelijk zijn we daar zelf achter gekomen en hebben we dit nog op tijd kunnen laten corrigeren. Vervolgens kwamen wij tot onze grote schrik erachter, dat wij geen nieuw bed hadden gekregen, maar een bed dat al eerder gebruikt is. Dit was tijdens het slapen gelijk al voelbaar. En…!!! Er zat een grote gele vlek op het matras!! Na wat foto’s te hebben gemaild en gebeld naar de winkel kregen wij te horen dat het inderdaad om een vochtvlek gaat en dat het matras nat is geweest en dat deze situatie opgelost moet worden. Zij stuurden de foto’s door naar de klantenservice. Hierop kregen wij na een week wachten een vreemde reactie dat de garantie van 2 maanden helaas voor ons was verlopen en dat ze uit coulance wel een matrashoes wilden toesturen. Onze reactie was hierop dat de proefperiode van 90 dagen nog lang niet is verlopen en dat het een zeer kwalijke situatie is dat we betaald hebben voor een nieuw bed, maar een gebruikt bed hebben gekregen. Om deze reden hebben wij aangegeven, dat wij geen vertrouwen hebben en dat wij willen dat het bed opgehaald wordt en dat wij ons geld terug willen ontvangen. Hierover zouden wij gebeld worden op een afgesproken datum. Ook dat gebeurde niet. Vervolgens hebben wij zelf weer contact opgenomen en een medewerker kon in hun systeem zien dat ons verzoek was ingediend en dat wij een telefoontje van hen kunnen verwachten, zodat ze het bed kunnen ophalen. Weer werden wij niet gebeld, dus hebben wij weer contact gezocht en toen kregen wij te koren dat ze niet wisten waar het om gaat wat de klacht is en dat er absoluut geen sprake is van geld terug bed ophalen situatie. Terwijl een medewerker heeft voorgelezen wat er stond genoteerd. Vanwege het ontkennen en niet nakomen van afspraken heb ik aangegeven dat ik alle gesprekken heb opgenomen. Hierop besloot de medewerker ons een reglement toe te sturen en alles per mail te communiceren. In deze mail wordt aangegeven dat zij met een oplossing van een matrashoes kwamen en dat wij ons geld niet terug kunnen krijgen en bieden zij de mogelijkheid om contact op te nemen met de winkel om alsnog naar een oplossing voor het slaapcomfort te kijken. Ze houden zich doof voor het feit dat wij aangeven dat wij voor een nieuw bed hebben betaald en een gebruikt bed hebben ontvangen!! Inmiddels via meerdere instanties hulp ingeschakeld om hier verder werk van te maken..!!! Het schijnt dat zij dit veel vaker hebben gedaan.

S

Selma

14-04-2021

0

Nieuw bed besteld maar gebruikt bed gekregen

Wij hebben een bed besteld, waarbij tijdens de bestelling alles misging wat betreft de maat en poten. Uiteindelijk zijn we daar zelf achter gekomen en hebben we dit nog op tijd kunnen laten corrigeren. Vervolgens kwamen wij tot onze grote schrik erachter, dat wij geen nieuw bed hadden gekregen, maar een bed dat al eerder gebruikt is. Dit was tijdens het slapen gelijk al voelbaar. En…!!! Er zat een grote gele vlek op het matras!! Na wat foto’s te hebben gemaild en gebeld naar de winkel kregen wij te horen dat het inderdaad om een vochtvlek gaat en dat het matras nat is geweest en dat deze situatie opgelost moet worden. Zij stuurden de foto’s door naar de klantenservice. Hierop kregen wij na een week wachten een vreemde reactie dat de garantie van 2 maanden helaas voor ons was verlopen en dat ze uit coulance wel een matrashoes wilden toesturen. Onze reactie was hierop dat de proefperiode van 90 dagen nog lang niet is verlopen en dat het een zeer kwalijke situatie is dat we betaald hebben voor een nieuw bed, maar een gebruikt bed hebben gekregen. Om deze reden hebben wij aangegeven, dat wij geen vertrouwen hebben en dat wij willen dat het bed opgehaald wordt en dat wij ons geld terug willen ontvangen. Hierover zouden wij gebeld worden op een afgesproken datum. Ook dat gebeurde niet. Vervolgens hebben wij zelf weer contact opgenomen en een medewerker kon in hun systeem zien dat ons verzoek was ingediend en dat wij een telefoontje van hen kunnen verwachten, zodat ze het bed kunnen ophalen. Weer werden wij niet gebeld, dus hebben wij weer contact gezocht en toen kregen wij te koren dat ze niet wisten waar het om gaat wat de klacht is en dat er absoluut geen sprake is van geld terug bed ophalen situatie. Terwijl een medewerker heeft voorgelezen wat er stond genoteerd. Vanwege het ontkennen en niet nakomen van afspraken heb ik aangegeven dat ik alle gesprekken heb opgenomen. Hierop besloot de medewerker ons een reglement toe te sturen en alles per mail te communiceren. In deze mail wordt aangegeven dat zij met een oplossing van een matrashoes kwamen en dat wij ons geld niet terug kunnen krijgen en bieden zij de mogelijkheid om contact op te nemen met de winkel om alsnog naar een oplossing voor het slaapcomfort te kijken. Ze houden zich doof voor het feit dat wij aangeven dat wij voor een nieuw bed hebben betaald en een gebruikt bed hebben ontvangen!!

S

Selma Ilgar

08-04-2021

0

Matras pluna

2 x matras pluna gekocht. Bleek voor mij te stevig. Dus de medium gekocht naar 2 jaar een kuil in matras en veel rugpijn.

M

Marjolein

25-03-2021

0

Boxspring

Als het kon zou ik geen sterren geven. Zeer slechte ervaring en ik raad TOTAALBED NIEMAND AAN. €2250 betaald aan een boxspring die inzakt en super oncomfortabel is. Al meer dan 9 maanden bezig om tot een oplossing te komen en het enige wat we tot nu toe bereikt hebben is slechte nachtrust, lichamelijke klachten en heel veel stress. De communicatie van de medewerkers, van klantenservice op hoofdkantoor tot winkel medewerkers en managers is heel brutaal en disrespectful naar de klant toe. Slechtste keus van inkoop die we ooit gedaan hebben.

N

N. Popal

10-03-2021

0

Ledikant bed

Extremely dissatisfied with the service! bought a bed from this showroom, handpicked all the colors and customizations, received the bed in a different color, so ask to return it, they declined my request because they tell me can't return a bed bought from the store (a piece of information was never told) and they also told mel signed an order contract with these colors, though nowhere in my order contract does it mention the customizations I requested specifically. Moreover they tell me that the person in the showroom gave me incorrect information because the customizations requested are not even possible (which is to get a headboard with different color stitching). The worst part of this all is that the customer service said that it's my fault that I didn't get the sales person to specifically write the stiching color in the order contract! That's what get for trusting a sales person.

A

Ali Elzoheiry

30-01-2021

0

Bed

If I could give Totaalbed zero stars, I would! worst experience of my life! I purchased the bed in the store made sure to tell the salesperson I need the accents in light oak, and white stitching! I literally pointed and stressed that, the bed is delivered dark oak and blue stitching, I called them to see my options they mentioned I can either 1. return the bed, since I have 90 days of test sleep or 2. replace the wrong parts! since replacing the parts would take 2 months to arrive, I chose to return the bed and I went ahead and purchased another one, after that ,they replied to tell me that I cannot return the bed since I purchased in-store and I have no right to return!!! so not only did they register my order incorrectly they also misinformed me now I’m out thousands of euros and left with a bed that wasn’t my choice!

M

Mariem Abdullah

25-01-2021

0