The Retro Family

5.2

Bestellen

2.8

Service

4.5

Prijs

4.2

Levering

23.1%

Zou hier weer kopen

The Retro Family

Retro is helemaal niet zo ouderwets als soms gedacht wordt. En voor veel mensen is het een soort nostalgie die naar boven komt als ze iets van jaren geleden tegenkomen. Misschien vind je bij The Retro Family wel iets dat een toevoeging is aan jouw huishouden. Maar wat zal de van hun klokken zijn? Zullen die platenspelers het nog wel doen? Hoe goed zullen die prullenbakken bij je interieur staan? Zal het lang duren voordat de bezorgservice van The Retro Family het missende bordje van je servies kan vervangen? En hoe zal de klantenservice van The Retro Family reageren als je vader of moeder de cap of sjaal toch niet mooi blijkt te vinden? Alleen mensen die al retro artikelen van The Retro Family vandaan hebben kunnen deze vragen beantwoorden. Lees hun reviews om een indruk van The Retro Family te krijgen. Hun ervaringen, cijfers, beoordelingen en meningen kunnen je laten zien wat er van The Retro Family verwacht kan worden.


Over The Retro Family

The Retro Family is een woonwinkel die retro producten aanbiedt. Ze willen je graag voorzienvan vintage producten die zijn geïnspireerd door retro maar een moderne twist hebben. Zo hebben ze spullen voor op de muziekkamer. Hieronder vallen ouderwetse platenspelers die velen van ons zich waarschijnlijk niet eens meer echt herinneren. Ze zijn draagbaar, vinyl, draadloos of platenkoffers. Ook grammofoons kun je hier vinden. Verder hebben ze nog retro radio’s, wekkers, cd-spelers, jukeboxen, speakers en koptelefoons. Voor je keuken hebben ze wat huishoudelijke artikelen. Denk hierbij aan vaatwassers, mixers, magnetrons, broodroosters, koffiezetapparaten, koelkasten,opbergblikken, waterkokers en nog veel meer. Hiermee kun je koken en bakken een keer stuk makkelijker maken. Voor je woonkamer hebben ze camera’s, klokken, telefoons, gadgets, toetsenborden en ventilatoren. De ouderwetse telefoons met draad, draaischijf en hoorn komen je misschien nog wel bekend voor. Dan zijn er nog wat leuke retro gifts voor pappa. Voorbeelden hiervan zijn caps en sjaals. En voor mamma hebben ze dan weer wat retro kleding. Die selectie bestaat uit topjes, jurken, jassen, badpakken, rokken, broeken, hoedjes, truien en nog veel meer.




Diensten van The Retro Family

Je kunt op de website van The Retro Family gemakkelijk retro producten en vintage artikelen bestellen. Kies de jurk of platenspeler die je wilt en laat de bezorgservice van The Retro Family de muurdecoratie netjes bij je thuis afleveren. Ook heeft The Retro Family een klantenservice die je kan assisteren als je wat advies voor je eigen interieur nodig mocht hebben.


Klachten, Complimenten en Tips voor The Retro Family

Heb je al eens een retro artikel bij The Retro Family gekocht? Dan willen we graag alles horen over jouw The Retro Family ervaring. Hoe lekker zitten die vintage jurken nou echt? Staat zo’n platenspeler of ouderwetse klok wel in jouw interieur? Hoe handig is zo’n ouderwets koffiezetapparaat nou na zoveel jaren nog? Moest je lang wachten op de bezorging van je retro servies? En is de klantenservice van The Retro Family wel zo vriendelijk en behulpzaam? Laat een The Retro Family review achter en vertel ons wat je nou echt van The Retro Family vindt.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (13)

Ariete waterkoker

Afgelopen week een mooie retro waterkoker gekocht samen met een bijpassende broodtrommel. Super service! Binnen 1 werkdag in huis. The Retro Family heeft een groot assortiment met prachtige retro producten dat je er bijna hebberig van word. Binnenkort ook maar de broodrooster kopen!

K

Kim

18-07-2023

0forum

Telefoon

besteld, stuk, retour gezonden alles goed gekeurd maar ondanks gesprekken betalen ze niet terug

B

Berger

05-01-2023

0forum

Alles

The retro Family heeft echt super gave spullen. Omdat wij de keuken opknappen wil ik graag wat nieuwe spullen. Een koelvries kast Espresso machine Waterkoker Pannenset Een behoorlijk bedrag lijkt mij. De koelkast bleek niet meer op voorraad,dat kan gebeuren. Na een leuk telefoon gesprek met een aardige jonge dame hing ik opgelucht op. Zij beloofde er achter aan te gaan en mij diezelfde middag te mailen en mij maandag ochtend voor 10 uur te bellen. Je raad het vast wel: IK ZIT NOG TE WACHTEN!!! Geen reacties op mijn mails.... FLUTzaak.

S

Sil Koning

26-10-2022

0forum

Rijstkoker

Zeer matige kwaliteit producten en heel slechte service. Retro Family houdt zich niet aan de wettelijke Europese garantietermijn. Men geeft niet eens thuis als je binnen een jaar een garantie klacht hebt. Klaarblijkelijk kan Retro Family zich een negatieve ambassadeur veroorloven! De afgelopen maanden regent het negatieve reviews bij Retro Family. Wij gaan intussen opzoek naar een degelijk bedrijf wat onze mooie retro producten kan leveren. Daarnaast zal er een klacht volgen bij de consumentenbond en zullen advies inwinnen bij onze rechtsbijstand. Succes met jullie bedrijfsvoering Retro Family!

S

Stefan Smit

13-09-2022

0forum

Blender

Zeer slechte klantenservice. Was ontevreden over het product, de gekochte blender maakte echt niet normaal veel herrie, zelfs mijn buren klaagden erover. Eerst 10 keer op en neer moeten mailen, want ze geloofden het niet en wilden het testen. Uiteindelijk mocht ik 'm terugsturen om dus te testen. Gelijk herroepingsformulier erbij gedaan, want ik wilde het hele ding niet meer. Na twee weken nog steeds geen reactie. DHL en track&trace gaven aan dat het al na 2 dagen bij hen bezorgd was. Na weer over en weer mailen zeiden ze dat ze het niet ontvangen hadden. Vele mails verder zouden ze het gaan regelen met DHL en zou ik mijn geld teruggestort krijgen. Dat gebeurde niet, dus weer mailen. Er was iets fout gegaan met de betalingsopdracht en ze gingen het regelen. Tot op heden nog steeds niets ontvangen. Zeer slechte klantenservice en onbetrouwbare club. Ook al zien de producten er nog zo leuk uit, ik ga er nooit meer iets bestellen.

C

Claudia Cavens

22-02-2022

0forum

Niks

Ondanks dat ik niks bij dit bedrijf besteld heb sturen ze mij toch een factuur. Zonder enige aanleiding en direct via een incasso bureau. Geen bestelbewijs, geen verzend bewijs en geen ontvangstbewijs. Zowel rethro family als incasso bureau zijn niet oplossingsgericht en zeggen dat ik maar aangifte moet doen. Ze zijn niet goed wijs. Sturen een spookfactuur en ik kan ff de hele dag op het politie buro zitten. Het zijn echt oplichters. Doe geen zaken met deze internet oplichters. Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Bestel je producten bij een bedrijf dat wel echt betrouwbaar is. Je komt niet meer van deze club af en ze misbruiken je gegevens……

F

Frank van den Berg

30-08-2021

0forum

Salon Tafeltje bel air

Heel vlot het tafeltje ontvangen en ziet eruit zoals ik verwachtte. Echt top. Maar dan komt het: het tafeltje werd via Jolinaproduct geleverd. Onaangekondigd werd er een groot pakket op twee pallets bezorgd. Waar ergen het tafeltje op verpakt zat in een prima doos. De chauffeur van het distributiebedrijf was zeer onwillig om het gevaarte beneden in de hal te zetten van het flatgebouw waar ik woon. Na veel vijven en zessen deed hij dat toch met een steekwagentje. Maar wat nu? Tafeltje van de pallets gehaald en mee naar boven. De pallets staan nu hier in de hal. Wat moet ik ermee? Ik kan ze zelf niet afvoeren want geen auto. Komt Jolina of de Retroshop op deze manier van hun oude schroot af? Zou mooie boel zijn als alle leveranciers pallets bij klanten achterlieten. Ik zou door deze manier van doen niet meer bestellen bij de Retroshop. Ondanks dat ik blij ben met mijn leuke tafeltje.

C

Clara Bijdevaate

22-05-2021

0forum

Matje voor op pickup onder lp

Product was anders als beschreven. Retourprocedure via website werkt niet. Gemaild. Op basis van ordernummer , naam en mijn adres konden ze het niet vinden, pas na aandringen wel. Ze zouden retourprocedure mailen maar ondanks reminders niks ontvangen. Moed opgegeven, gelukkig ging het maar om 8 euro.

M

Matthieu Sevaux

25-03-2021

0forum

Telefoon

Tip, meld je nooit aan voor nieuwsbrief!! Je komt er namelijk niet meer vanaf!!! Onvriendelijke club naar mijn idee!!

P

Pietje

23-10-2020

0forum

platenspeler.

Wat een K*T klantenservice. Kapotte platenspeler gekocht in april. Na retour duurde het twee maanden voordat ik een nieuwe had. Tussendoor de klantenservice gecontact, het zou elke keer geregeld worden hoor meneer. Krijg ik na twee maanden een nieuwe, is het een andere platenspeler. Vervolgens bellen dat het de verkeerde is, staat het niet goed in hun systeem, dus of ik een foto kan mailen van de platenspeler die ik dan heb gekregen. Geen reactie op de mail. Weer bellen etc. etc. Ik heb nog steeds niet de juiste platenspeler binnen. Het is inmiddels eind augustus....

T

Tim Koning

24-08-2020

0forum

Waterkoker

Het schoolvoorbeeld van een klantonvriendelijk bedrijf met een dramatisch slechte klantenservice. Als ze het geld binnen hebben, doen ze geen enkele moeite meer voor je. De waterkoker die ik heb besteld bij The Retro Family, werd door kortsluiting in het verwarmingselement zo heet dat bepaalde onderdelen gesmolten zijn (!). Dat is niet alleen vervelend, maar ook gevaarlijk. De klacht die ik hierover indiende bij The Retro Family werd totaal niet serieus genomen: mijn e-mails werden genegeerd of afgedaan met een smoesje. Ze zijn op geen enkel moment ingegaan op de daadwerkelijke klacht. Ze duiken weg voor hun verantwoordelijkheid en werpen zoveel mogelijk drempels op, zodat je uiteindelijk afdruipt. Heel vermoeiend en teleurstellend. Mijn advies: bespaar je de moeite en koop je spullen ergens anders.

W

W. van Vliet

29-01-2020

0forum

schommelsteol

Wat een drama deze webshop. Tot twee maal toe iets besteld waarbij ik WEKEN lang aan het lijntje werd gehouden. Zou op de post gegaan zijn maar was niet zo en verschrikkelijk slechte service. totaal niet oplossingsgericht.

F

Fleur v N

15-01-2020

0forum

Espressomachine

Korte samenvatting werkwijze en voorwaarden theretrofamily.nl in Leeuwarden. Bij huishoudelijke apparatuur geldt volgens hun bedrijfsaanpak het volgende: Het product (in dit geval een espressomachine) mag je 30 dagen gratis bekijken maar niet gebruiken. Doe je dat toch (uitproberen) en het ding werkt (volgens twee personen alhier) niet want de koffie is koud en de melkschuimer produceert eerst ongeveer 300 ml water in de koffiekop (gevuld met melk) voordat het gaat schuimen terwijl de meters op de juiste stand staan en je stuurt het terug dan gaat het als volgt: 1. Mail dat het product in goede orde is ontvangen en dat je binnen enkele dagen bericht krijgt. 2. Na 10 dagen wachten bellen en dan krijg je de mededeling dat je morgen bericht krijgt. 3. 5 dagen na deze mededeling weer bellen en dan krijg je de mededeling dat je morgen bericht krijgt. 4. 2 dagen na deze mededeling weer bellen en dan krijg je de mededeling dat je morgen bericht krijgt. 5. Dan krijg je bericht, volgens hen werkt het ding prima en ligt het aan de twee personen hier. 6. Dan kan je kiezen, of het kapotte product sturen zij weer op of je krijgt 50% van je geld terug. 7. Vervolgens een mail dat je het AANKOOPBEDRAG terug krijgt. 8. 4 dagen later krijg je 50% terug. Mocht u zin hebben in eenzijdig gedonder dan moet u zeker bij hen een product bestellen. Je bent in ieder geval de helft van je geld kwijt als het ding niet werkt. En dat ligt volgens hen toch echt aan jou en niet aan hen dat het product niet werkt want zij stellen zaken eenzijdig vast. De tactiek is om de procedure over die 14 dagen te tillen want (zoek maar op wettelijke bepalingen online aankopen) dan denken zij geen verplichtingen meer te hebben. De hele werkwijze van The Retro Family riekt naar wetteloze retourpolitiek en doordat zij het zo lang rekken hopen zij dat bijvoorbeeld ik geen rechtsbijstandverzekering inschakel. De hele gang van zaken heeft nu 4 weken geduurd. Heeft u nog een advies nodig?

R

Roelof van der Schaaf

01-10-2019

0forum